... בלחץ לשינוי מידי, אפשר קודם כל להכיר בהתנגדות. אם אדם אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, במקום להילחם בזה, יש להסכים איתו: אני מבין
שאתה לא רוצה לעשות שיעורים. כך, התהליך מתחיל בהבנה של הלא רוצה, ולא בהכחשה של המצב. למה מוסיפים את הכן רוצה אחרי ההבנה של הלא ... כזה, במקום להפעיל לחץ ישיר, ניתן להציג את היתרונות שבפעולה, כך שהאדם לא ירגיש מותקף. לדוגמה, אם מדובר בילד, אפשר לומר: אני מבין
שאתה לא רוצה לעשות שיעורים, אבל יש גם יתרונות בללמוד ולהצליח. איך להוביל מגם וגם לרק כן רוצה? לאחר שהאדם מזהה את שני הצדדים - גם ... או כופים עליו משהו. למה מוסיפים גם את הכן רוצה אחרי שמבינים את הלא רוצה? לאחר שהילד או האדם האחר מזהה שאתם מסכימים איתו (אני מבין
שאתה לא רוצה כי אתה רוצה לשחק), ניתן לפתוח פתח לשאלה: האם יכול להיות שיש בך גם צד שכן רוצה ללמוד ולהצליח? או לחילופין להציג את ... ככה וככה, לא צריך אני לא רוצה, לא מעוניין לא נכון צריך לעשות הפוך. מה האסטרטגיה? אז יש כאלה שאומרים הוא אומר לא רוצה למה אתה אומר
שאתה לא רוצה אתה לא רואה שכן צריך, למה אתה אומר שלא צריך מה אתה לא רואה שכן צריך? נכנסים בבן אדם ראש בראש. האסטרטגיה ברמה הלוגית ... שלב ראשון הופכים את זה ל - גם לא רוצה, מ - רק לא רוצה להפוך את זה ל - גם לא רוצה. מה זאת אומרת? הוא אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים,
למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים? סתם בשביל השיחה לא באמת חייבים לשאול אותו את זה כי אני רוצה לשחק, אוקי אני מבין שאתה גם לא רוצה ... שהבן השני אמר שהוא לא רוצה לא מעוניין, צריך לעשות ככה וככה, אוקי אני מבין שצריך לעשות ככה וככה נכון צריך לעשות ככה וככה, אני מבין
שאתה לא רוצה אבל אני מבין שאתה גם לא רוצה את זה אבל תסכים איתי שגם ככה וככה וזה לא סותר את זה שאתה גם לא רוצה, כאילו קח את זה שהוא ... יש לך פה בעצם בעיה אתה גם לא רוצה וזה הגיוני שאתה לא תרצה ואתה גם כן רוצה נכון, למה אתה כן רוצה מה הסיבות? עוד פעם אני לא אומר לך
אתה לא רוצה זה בסדר גמור, למה אתה גם כן רוצה?, כי ככה וככה אבל עדיין לא רוצה. יפה עכשיו ברגע שהוצגו על השולחן ה - הלא רוצה הפך ל ...