אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליהנות ✔הכל השתקפות שלך, העולם הפנימי שבתוכך, מי זה השטן? מי זה אלוהים? מתן תורה, מי נתן את התורה? סיפורי מעשיות, אגדות ילדים, קיום בלי בחירה חופשית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הכל השתקפות שלך, העולם הפנימי שבתוכך, מי זה השטן? מי זה אלוהים? מתן תורה, מי נתן את התורה? סיפורי מעשיות, אגדות ילדים, קיום בלי בחירה חופשית, ליהנות להרגיש רע, לרצות להרגיש רע
מי הם אלוהים והשטן בתוך העולם הפנימי שלך?

ההרצאה עוסקת באופן מפורט בשאלה מיהם אלוהים והשטן, אך מנקודת מבט שונה לחלוטין מהתפיסה המסורתית. אליעד כהן מסביר שהמושגים "אלוהים" ו"שטן" הם אנלוגיות או מטאפורות להבנת המציאות הפנימית של האדם. הוא מדגים ואומר כי הדבר הכי חשוב לאדם בחייו נקרא "אלוהים", משום שזה הדבר שלמענו האדם מתאמץ, מתאמץ להשיג אותו, ומשתעבד אליו. לדוגמה, אם הדבר הכי חשוב לאדם הוא להיות מאושר, אז האושר הופך להיות האלוהים שלו. מצד שני, השטן מייצג את מה שמרחיק את האדם מהמטרה שלו, כמו מה שמפריע לו להיות מאושר.

האם התורה ניתנה על ידי אלוהים או השטן?

אליעד מסביר רעיון לא שגרתי, לפיו התורה, שכביכול ניתנה מאלוהים, היא בעצם מהשטן. הוא מתייחס לכך שהתורה, וכל תורה אחרת (כמו גם הדת היהודית), מבוססות על הרעיון של טוב ורע, שכר ועונש. הוא מציין שכל מערכת שמגדירה שיש טוב ויש רע, וכל תורה שקובעת "עשה כך ויהיה לך טוב, אל תעשה ככה ויהיה לך רע", אינה יכולה להגיע מאלוהים האמיתי, אלא מהשטן.

אליעד אומר שזו בעצם תפיסת מציאות של טוב ורע, שכר ועונש. כל מה שנתפס כמצווה או עבירה, לפי דבריו, לא בא מאלוהים אלא מהכוח הרע, כלומר, מהשטן. לטענתו, אלוהים האמיתי לא עסוק בשכר ובעונש, אלא אדיש לחלוטין למה שהאדם עושה או לא עושה. כדוגמה הוא אומר שהעולם מתנהל בלי שום קשר למעשיך: אם יורד גשם או אם נופל מטאור, זה קורה ללא קשר למה שעשית או לא עשית.

האם לאלוהים יש צורך לבחון אותך או להעניש אותך?

אליעד ממשיך להסביר שאלוהים האמיתי אינו צריך שום דבר מהאדם, ולכן לא הגיוני שאלוהים ברא את העולם רק כדי לבחון את האדם. הוא מביא דוגמה ואומר שאלוהים, שברא את כל הכוכבים והשמיים, לא באמת זקוק לך כדי שתעשה לו טובה. הוא משווה זאת לאדם שמבקש מג'וקים ללכת במסלול מסוים, וטוען שאלוהים לא באמת צריך שיצייתו לו. אין לאלוהים צורך לבחון אותך, כיוון שהוא אמור לדעת מראש את התוצאה, ולכן כל תפיסת השכר והעונש לא הגיונית בעיניו.

מה המשמעות האמיתית של סיפורי התורה?

אליעד טוען שכל סיפורי התורה הם אגדות ומעשיות, שכל אדם אמור לראות בעצמו. הוא מסביר שהתורה ומעשיותיה הן משל, סיפור שכל אחד מספר לעצמו. כל אדם מחזיק בתוכו את עם ישראל, את אלוהים שלו, את הרצונות שלו. כל אדם מאמין באיזה אלוהים פנימי, שאומר לו מה עליו לעשות כדי להיות מאושר (להשיג כסף, בית, משפחה וכו'), ואם הוא יעשה זאת, הוא מאמין שיקבל שכר מאלוהיו הפנימי.

איך העולם החיצוני משקף את הפנימיות שלך?

אליעד מסביר שכל מה שאתה רואה בחוץ הוא למעשה השתקפות של עצמך. כשאתה פותח חדשות או שומע סיפור או אגדה, אתה למעשה שומע סיפור על מה שקורה בתוכך. הוא נותן דוגמה לגבי חדשות, ומסביר שאם אתה שומע על עליית מחירי מים, על פוליטיקאים מושחתים, או על ראש ממשלה שמת, כל אלה הם ביטויים פנימיים בתוכך. אם ראש הממשלה מת, זה אומר שרצון חזק בתוכך מת. בתוך כל אדם קיימים הכוחות של הכנסת, של מפלגות, של וויכוחים פנימיים - כל מה שנמצא בחוץ, קיים בפנים.

איך כל סיפורי המעשיות והאגדות קשורים אליך?

אליעד מדגיש שכל סיפור בעולם, בין אם זה אגדות ילדים, מיתולוגיה יוונית, או סיפורי התורה והבריאה, הוא בעצם סיפור עליך. אין בעולם סיפור שהוא לא עליך, וכדי להבין את זה אתה חייב להפשיט את הצורות ולהסתכל על המהות של הדברים. ככל שאתה מסתכל יותר לעומק, אתה רואה שכל הדברים הם ביטויים של דבר אחד, ולכן הם תמיד קשורים אליך.

האם אפשר לבחור ליהנות ממה שאתה לא רוצה?

אליעד דן במושג של ליהנות מדברים שאתה לא רוצה. הוא מסביר שבאופן רגיל, האדם לא יכול ליהנות מדבר שהוא לא רוצה, מכיוון שההנאה והסבל תלויים במה שהאדם רוצה...
עליית מחירים תלות ראש הממשלה תורה משמים ללא בחירה להרגיש הכל השתקפות שלך יהודית הגיוני להרגיש חופש הכל השתקפות אגדות אגדות ילדים אלוהות אלוהים אמיתות התורה בחירה בחירה חופשית בלי בחירה חופשית האם אלוהים כתב את התורה הוכחה לתורה הוכחות לאמיתות התורה הוכחות לתורה הוכחות לתורה מן השמים הוכחות מדעיות לתורה הוכחות על אמיתות התורה הכל השתקפות הכל השתקפות שלך הנאה העולם העולם הפנימי העולם הפנימי שבתוכך השטן השתקפות התורה חופש חופשית חכמת התורה טעויות בתורה יהדות תורה מצוות אלוהים ילד ילדה ילדים להרגיש להרגיש רע ליהנות ליהנות להרגיש רע ללא בחירה ללא בחירה חופשית לרצות לרצות להרגיש לרצות להרגיש רע מי באמת כתב את התורה מי המציא את התורה מי זה אלוהים מי זה השטן מי כתב את התורה מי נתן את התורה מעשיות מתן תורה נתן את התורה סיפור סיפורי מעשיות סתירות בין המדע לתורה סתירות בתורה עולם עולם פנימי פנימיות קיום קיום בלי בחירה קיום בלי בחירה חופשית רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רצון שטן תורה תורה מהשמים תורה מן השמים תורה משמים
לגרום למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות, לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות
לגרום למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות, לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות
... למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות, לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות איך לגרום למישהו ליהנות או לסבול מפעילות מסוימת? כאשר רוצים לגרום למישהו ליהנות מפעילות כלשהי או לחלופין לגרום לו לא ליהנות ממנה, חשוב להבין את המהות שעומדת מאחורי ההנאה או חוסר ההנאה שלו, ולא להתרכז ... עם חבר, יתכן שהוא רוצה שהחבר ייהנה כדי שירצה לבוא שוב בעתיד, או שהוא רוצה שהחבר לא ייהנה כדי להימנע מהשתתפות חוזרת. הסיבה שלרצות לגרום למישהו ליהנות או לא ליהנות יכולה להיות מגוונת - למשל, בילוי עם ילד בפארק, הליכה משותפת או אפילו לצאת לקולנוע עם בת זוג. הדרך הנכונה היא להבין מה האדם השני מנסה להשיג או לחוות דרך הפעילות. יש לברר ולשאול, מה הדבר הבסיסי שגורם לאותו אדם ליהנות או לסבול בפעילות, מה מניע אותו ומהן הציפיות שלו. רק אחרי שמזהים את המהות של ... כגון לשים מוזיקה בדרך או להתלונן על האוכל במסעדה אינם תמיד נכונים או מתאימים לכולם, כי כל אדם חווה אחרת כל סיטואציה. למשל, אדם אחד עשוי ליהנות דווקא מכך שאומרים לו שהאוכל גרוע, בעוד שאחר יסבול מכך מאוד. לכן, חשוב תמיד לשאול את עצמך את השאלה המהותית - מה יגרום לאדם השני ליהנות? ולא מה אני הייתי רוצה? איך מגלים מה יגרום לאדם ליהנות? השלב הראשון הוא הבנה של הסיבה המהותית של האדם ליהנות ממשהו. לדוגמה, אם יוצאים לסרט, יש לנסות להבין מדוע האדם רוצה לצאת לסרט מלכתחילה ... אווירה שתאפשר לו את הניתוק הזה, לא לדבר על עבודה או לא להזכיר נושאים שעלולים להזכיר לו את הלחץ שהוא בורח ממנו. מה לעשות כאשר רוצים לגרום לאדם לא ליהנות? במצב הפוך, כאשר רוצים שהאדם לא ייהנה מפעילות, חשוב לזהות את אותה המהות, ואז ... כמה אוכל להגיש, באילו כלים, באיזו אווירה וכדומה. איך אפשר להשתמש בשיטה זו מול עצמך? השיטה תקפה גם לשינוי התנהגויות של האדם עצמו. אם מישהו רוצה ליהנות פחות מעישון כדי להיגמל, הוא יכול לזהות מה ההנאה בעישון (למשל רוגע), ואז לבצע את הפעולה באופן שימנע את התחושה הזאת (למשל לעשן בהליכה ולא עם קפה). באופן דומה, מי שרוצה ליהנות יותר מעבודתו יכול למצוא דרכים להדגיש את התועלת שהעבודה מספקת לו, כמו לדמיין את ... להשפיע על ההנאה או הסבל של האחר תלויה בזיהוי נכון של הרצונות, הצרכים והחוויה האישית שלו, ולא בהנחות כלליות או פתרונות שטחיים. איך לגרום למישהו ליהנות? איך לגרום לאדם לסבול? מה משפיע על ההנאה של אדם? איך לשלוט בחוויית ההנאה? איך לשנות הרגלים בצורה יעילה? עכשיו הנושא הוא כזה נניח יש מצבים שרוצים לגרום למישהו ליהנות ממשהו, אוקי ויש מצבים שרוצים לגרום למישהו לא ליהנות ממשהו עד כאן זה הגיוני? ש: יש מצבים כאלה. אליעד: אוקי, עכשיו בהנחה שהמשהו הזה ... לא ייהנה מזה כל דבר, את אומרת למישהו בוא ביחד נעשה הליכה את רוצה שהוא ייהנה מזה או את רוצה שהוא לא ייהנה מזה. עכשיו השאלה היא איך גורמים למישהו ליהנות ממשהו ואיך גורמים לו לא ליהנות ממשהו זאת השאלה. ש: אבל למה כל ההקדמה הזאתי לא הבנתי. אליעד: איזה הקדמה שאלתי ... ש: תשובה מהותית. אליעד: בדיוק אני רוצה את התשובה המהותית, והן גם לא בהכרח נכונות דרך אגב. ש: מה? אליעד: התשובות של מה לעשות כדי לגרום למישהו ליהנות או לא ליהנות הן גם לא בהכרח נכונות אולי יש מישהו שנהנה כשאומרים לו שהאוכל לא טעים, אולי יש ... לעשות? אז את אומרת אני אספר לו את זה בשקט, מחויב שאם נספר לו את זה בשקט הוא ייהנה יותר? לא מחויב, אז אני צריך תשובה מה הדרך לדעת איך לגרום למישהו ליהנות יותר או ליהנות פחות ממשהו. ש: נגיד אנשים נוסעים לחול בחג ואתה רוצה שהם יסבלו שם. אליעד: לא בא ... מרע. אליעד: מה זה לא נכון. ש: איך שני אנשים שעושים פעילות משותפת. אליעד: אתה הולך עם הבן שלך עכשיו לרשום אותו ללימודים ואתה יש לך אפשרות לגרום לו ליהנות מזה, אתה יכול להגיד איך אני גורם לו ליהנות יותר מזה שאני רושם אותו ללימודים? ואתה יכול להגיד איך אני גורם לו ליהנות פחות מזה שאני רושם אותו ללימודים? שאלה לגיטימית. מה צריך לשאול כדי להגיע לתשובה? ... הדבר שיכריע אם הוא ייהנה או לא ייהנה מהדבר שאתה הולך לעשות איתו, או אני אנסח את זה יותר מדויק מה אתה חושב בעיניך שהוא חושב שבעיניו שיגרום לו יותר ליהנות או פחות ליהנות, יפה עכשיו ופה התשובה תהיה גרועה. ש: ואני אוסיף מה מחייב. אליעד: כן רגע ופה ...
הנאה, איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול?
הנאה, איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול?
... איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול? איך אפשר ליהנות יותר בחיים? הדרך ליהנות יותר בחיים מתחילה בשאלה פשוטה אך חשובה: מה זה בכלל ליהנות עבורך? אליעד מסביר שקודם כל חשוב להגדיר לעצמך בצורה ברורה מהי הנאה עבורך. עבור חלק מהאנשים, ליהנות משמעותו לצאת לבלות, להרגיש חופשיים, או פשוט לעשות את מה שהם אוהבים. אבל רוב האנשים לא באמת עוצרים ושואלים את עצמם למה הם נהנים מפעולות מסוימות ולא מפעולות אחרות, ולכן הם מתקשים ליהנות מדברים כמו עבודה או לימודים. לדוגמה, כאשר אדם יוצא לבלות, הוא מרגיש חופשי ולכן נהנה. כאשר הוא הולך לעבודה או ללימודים, הוא לא מרגיש חופשי ולכן סובל או נהנה פחות. אליעד טוען שהמפתח ליהנות בכל מצב, הוא להבין מדוע אתה נהנה כאשר אתה חופשי ולא נהנה כאשר אתה לא חופשי. מדוע אנשים לא נהנים בעבודה או בלימודים? הבעיה המרכזית היא תחושת החופש. אם האדם מרגיש ... לא נהנה, כי הוא מרגיש שהוא עושה את הדברים הללו מתוך אילוץ. הוא רוצה להצליח בלימודים, אבל מרגיש שזה גוזל ממנו את תחושת החופש ואת הזמן הפנוי שבו הוא יכול ליהנות. הוא נמצא במצב של סתירה פנימית: מצד אחד רוצה ליהנות ומצד שני רוצה להצליח במטרותיו. איך אפשר לפתור את הקונפליקט בין חופש לבין הצלחה בלימודים? אליעד מציע שלוש אפשרויות לפתור את הקונפליקט הזה: להישאר במצב הנוכחי ... כלומר, להקדיש זמן לחשיבה עמוקה ולנסות להבין למה ההנאה שלך תלויה בתחושת החופש שלך. המטרה היא לשנות את האמונה שאומרת: רק כשאני חופשי אני נהנה, ולאפשר לעצמך ליהנות גם כאשר אתה לא חופשי. מתוך שלוש האפשרויות האלו, האפשרות השלישית היא העמוקה והמשמעותית ביותר. אליעד מסביר שרוב האנשים מקדישים את רוב הזמן שלהם למחשבה איך להיות יותר חופשיים במובן הפיזי (יותר זמן פנוי, פחות עבודה, פחות לימודים), במקום להקדיש זמן למחשבה איך ליהנות גם בלי להרגיש חופש מוחלט. לדבריו, אם תצליח לפתור את המנגנון הפנימי הזה, תוכל ליהנות בכל מצב, גם כאשר אתה כביכול לא חופשי. למה כדאי לחסוך כסף בגיל צעיר? אליעד מביא גם דוגמה של חיסכון כסף בגיל צעיר כדי להמחיש את הרעיון של השקעה בטווח הארוך מול הנאה בטווח הקצר. הוא מסביר שאם תחסוך כסף בגיל צעיר, יהיה לך יותר כסף ליהנות ממנו מאוחר יותר בחיים. למשל, אם תחסוך אלף שקלים בכל חודש בגילאי 20-30, יהיו לך יותר כספים וזמן ליהנות מהם בגיל מאוחר יותר מאשר אם תתחיל לחסוך רק בגילאים מאוחרים יותר. הדוגמה הזו ממחישה את היתרון שבוויתור על הנאה מידית לטובת רווחה עתידית. הוא מדגיש שהשקעה בלימודים או בעבודה בצעירותך יכולה לאפשר לך ליהנות הרבה יותר בעתיד. מהו המנגנון הפנימי שמונע ממך ליהנות? אליעד מסביר שהמנגנון הפנימי שמונע מאנשים ליהנות הוא אמונה פנימית בסיסית שאומרת אם אני חופשי, אני נהנה, ואם אני לא חופשי, אני סובל. הוא טוען שאם תשקיע זמן ותשומת לב במחשבה למה ההנאה שלך חייבת להיות תלויה בתחושת ... כלומר, האתגר הוא לא לשכנע את עצמך שאתה חופשי לעשות מה שאתה רוצה, אלא להבין שגם כאשר אתה כביכול לא חופשי (למשל, אתה חייב ללמוד או לעבוד), אתה עדיין יכול ליהנות. איך אפשר ליהנות גם כשלא מרגישים חופשיים? אליעד מדגיש את החשיבות שבחקירת האמונה הבסיסית שלך: למה בעצם אתה לא יכול ליהנות בלי להרגיש חופשי? מה גורם לך להאמין שחופש הוא תנאי הכרחי להנאה? ככל שתשקיע זמן בשאלות האלו, כך תוכל להשתחרר מהתלות בחופש כדי ליהנות. במקום לחשוב כל הזמן איך להרגיש יותר חופשי, נסה לחשוב איך ליהנות גם במצבים שבהם אתה לא מרגיש חופשי. הוא טוען שזה האתגר האמיתי: לפרוץ את הגבולות הפנימיים שלך וללמוד ליהנות בלי קשר לנסיבות החיצוניות. אם תצליח בכך, אתה תהיה מאושר הרבה יותר, ותהנה הרבה יותר, גם כאשר התנאים אינם אידיאליים. איך ליהנות בלימודים? למה קשה ליהנות בעבודה? איך
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים? כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה ... לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה מהפעולה עצמה. הדרך השנייה היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של ... ומלאת חיות. מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום? לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין ... הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על ... להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט. איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של להיות כלום? כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט ... עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם הוא מרגיש אין, כי חלק מההצלחה בחיים היא לדעת לעשות גם דברים משעממים או לא נעימים. בעצם מדובר בשילוב של שני צדדים: ליהנות מהעשייה עצמה, או ליהנות מהיכולת להשתחרר ולהיות בכל זאת במצב של אין, שבו האגו קצת נרגע. איך ליהנות בשיחה עם בן או בת הזוג? אליעד מתייחס גם לנושא של שיחות זוגיות, וטוען שגם בשיחה עם בת הזוג אפשר ליהנות אם משתמשים באותו עיקרון. השיחה יכולה להיות מעניינת אם מפעילים בה מספיק שכל, כמו שאלות והתעניינות אמיתית בפרטים. ואם השיחה פחות מעניינת, אפשר ליהנות מכך שאתה מקבל את המצב, מרפה מאגו, ומתמסר לתחושת אין. איך מיישמים את ההבנה הזו ביום - יום? בשורה התחתונה, כדי ליהנות בכל רגע בחיים, אליעד ממליץ על גישה מעשית שמורכבת משני היבטים: להוסיף שכל ועניין לפעולות שנראות משעממות או פשוטות מדי (לשאול שאלות, להיות ... מורכבות או מתסכלות מדי (לפשט, לשחרר אגו, להרגיש אין). כך בעצם ניתן תמיד ליהנות מכל מצב, כאשר פעם אחת נהנים מהחוכמה ומהיצירתיות, ופעם אחרת נהנים מהמנוחה ומההרפיה המוחלטת של להיות אין. במילים אחרות, אפשר ליהנות גם מפעולות מאוד פשוטות על ידי התבוננות יצירתית, וגם מפעולות מורכבות על ידי פישוט או שחרור. איך ליהנות משטיפת כלים? למה הילד לא רוצה לעשות שיעורי בית? איך ליהנות משיחה עם בת הזוג? איך ליהנות מפעולות משעממות? מה הקשר בין שכל לבין הנאה? למה אני משתעמם כל כך מהר? שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה? אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת. אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו? להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב. מה זה אומר להפיק תועלת? שזה מועיל לך. מה זה מועיל לי? אם הוא ... אין שכל זה רע, יותר מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר. אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם דברים חדשים וגם שבו זמנית זה לא יהיה לך מורכב מדי. כול דבר ... איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין ואיך לקחת שכל קטן ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין, כי ... להרגיש אין, יש לך דרך שאתה יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה. לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה. למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה. כול השאלה היא, לאן אתה רוצה להגיע? יש בעיקרון רק שתי אפשרויות שאתה רוצה להגיע, או לאין או ליש. ...
איך ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב
איך ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב
... ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב איך ליהנות מהחיים גם כשהכל נראה רע? אליעד כהן מסביר שכדי ליהנות מהחיים, אפילו כאשר הדברים נראים רעים מאוד, חשוב תחילה להבין שדווקא ההתמקדות בניסיון ליהנות היא זו שגורמת לתסכול ולסבל. במקום לנסות ליהנות ישירות מהמציאות, ההצעה של אליעד היא להתמקד בצעד ראשון, שהוא לנסות לא לסבול ממנה. זאת אומרת, במקום לשאול את עצמך איך אני יכול ליהנות מכך שפיטרו אותי מהעבודה? או איך אני יכול ליהנות מזה שיש לי מחלה קשה? - שאל את עצמך כיצד לא לסבול מהמצב הקיים. איך אפשר שלא לסבול במצבים קשים? אליעד נותן דוגמה ספציפית: אם פוטרת מהעבודה, או אם חלית במחלה קשה, הדבר הראשון ... למה זה באמת רע? מי קבע שזה רע? מה באמת משנה לי במצב הזה? אם תצליח להפחית את תחושת הסבל ולהפסיק לראות את המצב כדבר רע, אזי באופן אוטומטי תוכל להתחיל ליהנות. למה כל כך קשה ליהנות ממה שנתפס כרע? הקושי ליהנות מדברים שנתפסים כרעים מגיע בעיקר מהאמונה שהחיים הם לא משחק, אלא מציאות רצינית, מאיימת, ומלחיצה. האדם בטוח שהבעיה או הקושי שלו הם דבר גרוע ואמיתי. כשאדם חושב בצורה כזאת, הוא לא יכול ליהנות משום דבר שנחשב לשלילי. אך אליעד מסביר שברגע שאדם יבין שהחיים הם למעשה רק משחק, הוא יוכל ליהנות מכל שלב ושלב במשחק הזה - מהניצחון, מההפסד, וגם מהקשיים שעוברים בדרך. המשחק הוא משחק, ולכן יש מקום להנאה תמיד, בלי קשר לתוצאות. איך לראות את החיים כמשחק וליהנות מהם תמיד? לפי אליעד כהן, כדי ליהנות מהחיים כמשחק, צריך קודם כל להפסיק לסבול. רק אחרי שתחדל מלסבול, תוכל לאמץ את נקודת המבט החדשה של החיים כמשחק. הוא נותן את הדוגמה של אדם שמשחק במשחק: כאשר השחקן יודע שהוא בתוך משחק, הוא יכול ליהנות מכל רגע, בין אם הוא מנצח ובין אם הוא מפסיד. הוא יכול ליהנות אפילו כשהוא נתקל בקושי, כי הוא מבין שכל זה חלק מהמשחק עצמו. למה לא כדאי לנסות לאהוב את המציאות ישירות? אליעד מסביר שלא כדאי לנסות לאהוב את המציאות או לאהוב את עצמך בצורה ... לשנוא את עצמו או לכעוס על המציאות, הדברים באופן טבעי יסתדרו מעצמם, ותיווצר תחושת רווחה והקלה, ואז תוכל לצמוח גם ההנאה. לסיכום, מהי הדרך הכי טובה ליהנות מהחיים בכל מצב? לפי אליעד כהן, הדרך הכי טובה ליהנות מהחיים היא להבין תחילה איך לא לסבול, במקום לנסות ליהנות באופן ישיר. כאשר אדם מצליח להפחית את תחושת הסבל, כאשר הוא מפסיק לתייג את המציאות כרעה או כבעיה גדולה - הוא יכול בקלות להתחיל לראות את החיים כמשחק. מרגע שהחיים נתפסים כמשחק, כל דבר, טוב או רע, הופך להיות חלק מההנאה הכוללת. כך אפשר ליהנות גם מהקשיים, גם מהבעיות, וגם מההפסדים והכישלונות, כי בסופו של דבר הכל חלק ממשחק גדול. איך ליהנות מהחיים? איך להפסיק לסבול? איך לראות את החיים כמשחק? איך להרגיש טוב בכל מצב? איך לאהוב את החיים? איך להפסיק לשנוא את עצמי? איך להתמודד עם קשיים בחיים? ...
איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? איך נוצרות שאיפות גדולות? אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים, ליהנות גם בלי לכבוש את העולם, מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? מטרות גרנדיוזיות, למה צריך לבדוק את השורש של הבעיה?
... ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור ... נוצרות שאיפות גדולות? אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים, ליהנות גם בלי לכבוש את העולם, מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? מטרות גרנדיוזיות, למה צריך לבדוק את השורש של הבעיה? מה הסיבה שבגללה אדם לא ... אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאה, מדוע אנשים לא מצליחים ליהנות מהחיים הרגילים שלהם. הנקודה המרכזית שהוא מציג היא שלאנשים רבים יש שאיפה גדולה, לפעמים בלתי מושגת, שלוכדת את תשומת הלב שלהם עד כדי כך שהם לא מסוגלים ליהנות מדברים פשוטים ויומיומיים. הוא מביא כדוגמה אנשים עשירים או מצליחים מאוד, שאינם נהנים מהצלחתם כי הם עדיין מנסים להשיג משהו יותר ... להם שהם צריכים להיות משהו מיוחד או גרנדיוזי כדי ליהנות. הפקודה הזו יכולה להגיע מהסביבה, מהמשפחה או אפילו מאיזושהי שאיפה פנימית עמוקה. כל עוד אדם לא משיג את הדבר הגרנדיוזי הזה, הוא לא מסוגל ליהנות מהדברים הפשוטים שבחיים, כמו קפה בבוקר, שיחה נעימה או אפילו הנאה פשוטה מריח של פרחים. איך נוצרות השאיפות הגדולות האלה? אליעד ... להיות מנהל עסק מצליח עם המון לקוחות, אבל הוא לא מסוגל ליהנות מכך כי הוא עדיין לא סלבריטי עולמי. אליעד נותן דוגמה של אנשים שהיו יכולים ליהנות בקלות כשהיו ילדים, למשל מלאכול פיצה או לבלות עם חברים, אך היום הם איבדו את היכולת ליהנות מאותם דברים פשוטים כי המטרה הגדולה תמיד עומדת מול עיניהם, ומונעת מהם את ההנאות הרגילות. איך אפשר לצאת מהמלכוד הזה? כדי לשנות ... את המחשבה שאומרת לו אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, ולהבין שזאת בסך הכל מחשבה ולא עובדה מוחלטת. כאשר אדם מתחיל לראות את זה מבחוץ, הוא יכול להטיל ספק בכך ולהחליט לשנות את הפרשנות ... האדם מפסיק לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים ומצליח לחזור ליהנות מדברים פשוטים ורגילים. ההבנה שאפשר ליהנות גם בלי לכבוש את העולם היא מהותית בדרך לשלווה פנימית. אליעד מדגיש שזו לא החלטה פשוטה, כי הפקודה הפנימית טבועה עמוק בתת מודע. מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? אליעד מראה שגם אנשים עם כל המשאבים וההצלחה יכולים להיות אומללים, כי הם מחפשים דבר נוסף שעדיין אין להם. גם אדם ... אליעד כהן מציע לשאול את עצמך בצורה כנה: האם אני יכול ליהנות מחיים רגילים? המטרה אינה בהכרח לוותר על השאיפות הגדולות אלא להחזיר את היכולת ליהנות גם מדברים פשוטים. אם אדם יבין שהוא יכול ליהנות מחיים רגילים ופשוטים, הוא יוכל להרגיש טוב גם כשהוא לא משיג את המטרות הגרנדיוזיות שלו. לדוגמה, אדם שיש לו שאיפות להיות מפורסם או אהוב על ידי כולם, צריך להבין שמותר לו ליהנות מקפה טוב, מחברה של חברים, או אפילו מהליכה בפארק, גם בלי שהוא כוכב על. כלומר, המטרה היא להגיע לשלווה פנימית ולאושר יומיומי פשוט, ... בעולם במקצוע הזה, וזו בדיוק הפקודה שגורמת לו היום לא ליהנות משום דבר פחות מזה. ברגע שהאדם מזהה את השורש הזה, הוא יכול להתחיל להשתחרר. השחרור מתרחש כשהוא מבין שהוא לא חייב להיות מיוחד או גרנדיוזי כדי ליהנות, אלא מותר לו ליהנות מחיים פשוטים ורגילים, ומותר לו פשוט להיות. איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור ...
איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה?
איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה?
... לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה? איך לפתח רצון אמיתי לתת? בני אדם רבים מתקשים ליהנות מנתינה ומתקשים להשתחרר מהרצון המתמיד לקבל. אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לגרום למישהו שלא נהנה לתת, להתחיל להרגיש הנאה אמיתית מנתינה, ולא לתת רק מתוך חובה או מתוך הרגשה שאין ברירה. מה מונע מאנשים ליהנות מנתינה? ראשית, אליעד מדגיש שאנשים אוהבים לקבל כי הם חווים בכך שליטה, והנתינה נתפסת בעיניהם כוויתור על שליטה, חולשה או ניצול. אדם שלא נהנה לתת מרגיש שנותנים לו ... רצונות של אחרים. זו הסיבה שרוב האנשים שנותנים בלי רצון אמיתי עושים זאת מתוך פשרה פנימית בלבד. הם לא באמת נהנים מכך, מכיוון שהם תופסים זאת כאיבוד שליטה. איך ליהנות מכך ששולטים בך? כדי להמחיש את הרעיון, אליעד מביא דוגמה של אדם שאוהב לשלוט באחרים, ושונא כששולטים בו. אדם כזה לא יוכל ליהנות ממצב שבו הוא נשלט. אך אם יצליח להבין שכאשר הוא מנסה לשלוט כל הזמן, הוא בעצם נשלט על ידי הצורך שלו לשלוט, הוא יוכל להתחיל ליהנות מחוסר שליטה. כלומר, אליעד מסביר, ברגע שאדם מבין שהוא כלוא ברצון שלו לשלוט באחרים, הוא יבין שהכוח האמיתי הוא דווקא בחופש מלא משליטה - ביכולת לקבל גם את ההפך, ... שכדי להפוך נתינה להנאה אמיתית ולא לתחושת פשרה, האדם חייב להשתחרר מהצורך לקבל תמורה או תועלת מוגדרת. מי שנותן רק מתוך ציפייה לקבל משהו בתמורה, לעולם לא יוכל ליהנות מנתינה עצמה. הוא יחשב באופן תמידי מה יוצא לי מזה?, ולכן הוא יהיה מאוכזב אם לא יקבל את מה שרצה. כדי ליהנות מנתינה, אליעד מציע שאדם ישאל את עצמו למה הוא לא נהנה לתת. כשאדם יבין שלנתינה יש ערך אחר מעבר לקבלה הפיזית, הוא יוכל להתחיל ליהנות מעצם פעולת הנתינה, ולא רק ממה שהיא מעניקה לו בחזרה. הרעיון המרכזי כאן הוא שינוי בתפיסת הערך: במקום לחשוב שנתינה היא הפסד, האדם צריך לראות בה פעולה שנותנת לו ... להנאה מנתינה? נקודה חשובה נוספת שאליעד מבהיר היא הקשר בין אהבה ללא תנאים לבין הנאה מנתינה. אדם שאוהב רק עם תנאים תמיד תלוי בקבלת תנאים אלו, ולכן אינו יכול ליהנות באופן מלא. לעומת זאת, כשאדם מצליח לאהוב בלי שום תנאי, הוא יכול ליהנות באופן אמיתי מנתינה. הוא כבר אינו תלוי במה שהאחר עושה או לא עושה, ולכן גם הנתינה שלו לא תלויה במה שיקבל בחזרה. אך אליעד גם מציין שאם אדם יהיה במצב של אהבה ללא ... להשתחרר מהרצון המתמיד לקבל ולהתחבר להנאה האמיתית שקיימת באלטרואיזם ובנתינה מתוך בחירה חופשית. איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מהרצון לקבל? איך לגרום למישהו ליהנות מנתינה? איך לאהוב בלי תנאים? איך ליהנות מחוסר שליטה? איך ליהנות מנתינה בלי תנאים? איך לגרום לאדם לאהוב לתת בלי תנאים? ...
איך ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת לפי החוקים, רוצה להרגיש חופשי, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני
איך ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת לפי החוקים, רוצה להרגיש חופשי, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני
... ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת ... לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני איך ליהנות מתחושת צמצום ומתחושות רעות? תחושת צמצום היא מצב שבו ... תסכול או פחד מההשלכות של ההתנהגות הזו. איך ליהנות מתחושת השיעבוד וההגבלה? אליעד כהן מציע גישה אחרת, שבה ... לסבול לפני שנהנים? אליעד מסביר שכשאדם רוצה ליהנות ממשהו (לדוגמה מזוגיות או מעבודה), הוא צריך להתחיל קודם ... למצוא הנאה במצבים השונים. לדוגמה, אדם שרוצה ליהנות מזוגיות, צריך קודם כל להבין מה מפריע לו. אולי מפריע לו ... לעיתים כהגבלה, כי חייבים לתת כדי לקבל. איך ליהנות מהנתינה ומהתחושה של מוגבלות? אליעד נותן דוגמה של אדם ... מעניקה חופש במובנים אחרים. לדעת אליעד, אפשר ליהנות מתחושת ההגבלה על ידי ההבנה שגם המצב ההפוך של חופש ... באיזה סוג של שיעבוד לבחור, וזה מאפשר לו ליהנות מהבחירה עצמה. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם שנמצא ... מוגבל בכך שאין לו זוגיות. אדם צריך למצוא דרך ליהנות משני המצבים. הוא מסביר שהאדם צריך להרגיש מושלם גם במצב ... אחרי שהוא מפסיק לסבול מהסרט, הוא יכול להתחיל ליהנות ממנו. אליעד מדגיש את החשיבות של שאילת שאלות. האדם צריך ... ממנה באופן מוחלט. ברגע שזה קורה, הוא יכול ליהנות מכל מצב, גם מתחושת הצמצום. איך ליהנות מתחושת צמצום? איך לא לסבול מחוקים ומגבולות? האם חופש ... להפסיק להרגיש רע? למה אני מרגיש כלוא? איך ליהנות מתחושה של הגבלה? ...
הנאה - למה קשה ליהנות? איך ליהנות מכל דבר? איך ליצור הנאה? איך ליהנות מהחיים יותר?
... - למה קשה ליהנות? איך ליהנות מכל דבר? איך ליצור הנאה? איך ליהנות מהחיים יותר? מי שיתבונן ... מתנזר מהעולם והוא מסגף את עצמו, ושאין לו עניין בהנאות, הרי שהוא בסך הכל רודף אחרי הנאות מסוג אחר. אבל כל בני האדם בעולם, הם נהנתנים, וכולם מנסים כל הזמן ליהנות. אאכ האדם הוא מגיע לשלמות ... ההנאה רודפת אחריו, והוא כבר לא צריך לרדוף אחריה. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמאוד קשה לאדם למצוא הנאה. כי אם זה היה ככ קל, הרי שכולם היו נהנים כל הזמן. וליהנות בחיים צריך לדעת. ולא כל אחד יודע ליהנות . ומי שיודע איך ליהנות מכל דבר, הוא מאושר אמיתי. משום שהוא מפסיק לחפש את האושר. כי האושר הוא ההנאה המתמדת והאין סופית. ומי שיודע ליהנות מכל דבר, הוא מאושר באמת, כי הוא כבר לא רודף אחרי האושר. והשאלה הנשאלת היא, מהו שורש הקושי ליהנות? מדוע קשה ככ ליהנות? ולמה לא משנה מה יהיה לאדם, עדיין הוא לא ירגיש שלמות של הנאה? כי לא משנה מה יהיה לאדם, הוא תמיד ירגיש חסר כלשהו. והשאלה היא, מהו שורש עניין החסר והקושי ליהנות? איך להגיע להנאה שלמה? וכפי ... הוא חסר את כל שאר הדברים. ומי שיש לו הכל, אז משעמם לו. ומי שאין לו כלום, גם הוא לא טוב לו. כך שתמיד האדם מרגיש חסר כלשהו. ושורש עניין הקושי של האדם ליהנות בחיים, הוא בכך שבכל דבר שיש בעולם, יש בו חיסרון מצד ישותו. כי הישות של הדבר, מפרידה את הדבר מכל שאר הדברים, וזה החיסרון שלו. ולכן, קשה ככ ליהנות. אבל אף על פי כן, יש דרך ליהנות. וליהנות בשלמות. ... גם משהו מאחד בין כל הדברים. כי כל הדברים שיש בעולם, מצד הפנימיות שלהם, הכל אחד והם כולם אחד. ובכל דבר שיש בעולם, כלולים בו כל שאר הדברים שיש בעולם. וכדי ליהנות בשלמות מכל דבר, לשם כך על ...
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
... שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב? מה זו הנאה שקרית והאם כדאי ליהנות ממנה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הנאה שקרית לעומת הנאה אמיתית. הנאה שקרית היא מצב שבו אדם נהנה ... הנאה שקרית מוגדרת על ידי אליעד כהנאה שדורשת מהאדם לשקר לעצמו כדי ליהנות, וזאת בניגוד להנאה אמיתית, לכאורה, שאמורה להישען רק על אמת מוחלטת. האם יש אפשרות ליהנות באמת בלי לשקר? אליעד כהן מסביר שהנאה אמיתית, הנאה שלא מבוססת על שקרים, היא דבר בלתי אפשרי. הסיבה לכך ... הוא מבין שאין שום חיסרון אמיתי בשום דבר, ובכך נשללת ממנו האפשרות ליהנות באמת. במילים אחרות, לפי אליעד, כל סוג של הנאה שמתקיים בעולם הוא למעשה שקרי. אי אפשר ליהנות ממשהו אלא אם כן האדם משקר לעצמו ומאמין שיש איזשהו חיסרון שממולא באמצעות אותה ההנאה. במצב של אמת ... גם לא יכולה להיות הנאה אמיתית. במובן זה, אליעד טוען שהדרך היחידה ליהנות היא דרך הנאה שקרית. מה המחיר של הנאה שקרית? אליעד כהן מדגיש כי אף על פי שהנאה שקרית נותנת תחושה טובה, ... המחיר? אליעד כהן מסכם ואומר שאין תשובה חד - משמעית לשאלה האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית. לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות. ההנאה השקרית מאפשרת לאדם להרגיש טוב, ליהנות ולהיות שמח, אך המחיר הוא פגיעות וסבל כאשר המציאות השקרית מופנית נגדו. החיים עצמם, לדברי אליעד, הם ... של יתרונות וחסרונות. כל אדם צריך להחליט בעצמו מה הוא מעדיף - האם ליהנות מההנאה השקרית תוך שהוא מודע למחיר הסבל הצפוי, או לוותר על ההנאה כדי להימנע מסבל. הוא מוסיף ואומר שיש ... יותר שלא מפורטת כאן לעומק. הנאה שקרית האם יש הנאה אמיתית? איך ליהנות באמת? מה המחיר של הנאה שקרית? האם אפשר ליהנות בלי לשקר? איך להרגיש טוב בלי רע? ...
מוזיקה - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות?
... - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות? אם נתבונן על עניין המוזיקה, נראה שלפעמים באפשרותו של האדם ליהנות ממוזיקה טובה, גם בלי להבין את ... היא עם מילים, דהיינו, שיר רגיל, גם אז לא תמיד האדם חייב להבין את המילים כדי ליהנות מהשיר. והחיים הם סוג של מוזיקה. ... את המילים ונהנה מהמוזיקה. אבל, לא תמיד חייבים להבין את המילים של השיר, כדי ליהנות ממנו. כי השלמות האישית של האדם, ... חופשית לבחור, האם הוא רוצה להתעקש דווקא להבין את הדברים, או פשוט לשתוק ולנסות ליהנות מהדברים כפי מה שהם. ואף אחד לא מכריח את האדם להבין את המילים, כדי ליהנות מהמוזיקה. והאדם יכול לבחור ליהנות מהמוזיקה, גם בלי להבין את ... השיר, אלא, אם הוא מבין אז הוא מבין, ואם לא, גם אז הוא נהנה מהשיר. כי האדם יכול ליהנות מהחיים, גם בלי להבין אותם. והטעם המוזיקאלי של האדם, מעיד על צורת החשיבה שלו. כי מי שהחשיבה שלו טובה, הוא יודע ליהנות מכל דבר. וככל שהחשיבה של האדם ... להפיק הנאה מיותר דברים, משום שהוא רואה את הטוב שיש בכל דבר. ולא כל אחד יודע ליהנות מכל סוג של מוזיקה. כי לכל אחד יש את הטעם שלו. דהיינו, לא כל אחד יודע ליהנות בחיים בכל מצב, כי לכל אחד יש את ... וככל שהאדם יותר חכם באמת, כך הוא יודע להתאים את עצמו ליותר מצבים, והוא לומד ליהנות מהדברים השונים. וכך גם הוא יודע ליהנות מיותר סגנונות מוזיקאליים. ואף על ... בעולם באותה העוצמה, הרי שכבר לא תהיה משמעות למוזיקה עבורו. כי גם מי שיודע ליהנות מהמון סוגים שונים של מוזיקה, ... ייהנה מכל סוגי הקולות שיש בעולם באותה המידה, הרי שהוא בעצם כבר לא ממש יכול ליהנות ממוזיקה. כי כבר אין משמעות ... ואת יכולת ההנאה שלו. כמו החירש שאצלו כל הצלילים אותו הדבר, אבל הוא גם לא יכול ליהנות מהם. ומי שבעיניו הכל טוב באותה המידה ממש, הרי שהוא כבר לא יכול ליהנות בחיים, כי הכל זה אותו הדבר. ... סוג של רעש מוזיקאלי. כי רק חירש נהנה מכל סוג של צליל באותה המידה. וגם מי שיודע ליהנות מכל דבר, הרי שגם הוא צריך צמצום כלשהו, כדי שהוא יוכל להמשיך ליהנות ממוזיקה. ולמרות שצריך צמצום כנל, נשאל, איך אפשר ליהנות מכל הצלילים באותה המידה בדיוק? ... רוצה לחשוב, ועל ידי זה הוא כאילו חירש ועיוור למה שקורה איתו. דהיינו, האדם יכול ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, על ידי ... יש בזה גם חיסרון. כי האדם בעצם לא מנצל את יכולת השמיעה שלו. ולכן, יש דרך נוספת ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, גם בלי ... של הצלילים השונים, בפרט כאשר יש איתם מילים, הוא יוצר שיר. ובאפשרותו של האדם ליהנות מכל רצף של צלילים, על ידי זה ... או לכל צליל צורמני אחר, גם לו יש את הקצב המוזיקאלי שלו. והאדם פשוט לא רגיל ליהנות מהקצב של הצלילים שאותו הוא לא ... זה הוא יכול להפיק הנאה מכל סוג של צליל. והמשמעות הרוחנית של זה היא, שהאדם יכול ליהנות מכל דבר, לא רק על ידי זה שהוא ... הדברים, על ידי זה הוא יכול להפיק הנאה מכל סוג של אירוע. ונחדד: כי יש שתי דרכים ליהנות מכל דבר. הדרך האחת היא הדרך של ... היא, על ידי ההבנה וההסתכלות על הפנימיות של כל דבר, כמו המוזיקאי שהוא יכול ליהנות מהקצב של המוזיקה, בלי להתייחס לצלילים שהיא יוצרת. כי החכם יכול ליהנות מכל האירועים, על ידי זה שהוא ... השתיקה של האדם, שהיא היכולת להכיל את הכל. והאדם צריך להשתמש גם בשכל שלו, כדי ליהנות גם באמצעותו. וכאשר יש לאדם את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הכל השתקפות שלך, העולם הפנימי שבתוכך, מי זה השטן? מי זה אלוהים? מתן תורה, מי נתן את התורה? סיפורי מעשיות, אגדות ילדים, קיום בלי בחירה חופשית, ליהנות להרגיש רע, לרצות להרגיש רע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ליהנות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ליהנות, איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי בתל אביב, אימון אישי לילדים נוער והורים בנושא ליהנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 19:23:48 - wesi1