פודקאסטים, מה הופך פודקאסט למוצלח? איך לתכנן פודקאסט מוצלח? איך להתכונן לראיון בפודקאסט? איך לראיין אנשים לפודקאסט? מה לשאול בפודקאסט? מה לעשות בראיון בפודקאסט? איך להתכונן לפודקאסט? למה עושים פודקאסט? איך להפוך ראיון למעניין? מה לענות בפודקאסט? יעוץ יחסי ציבור, יעוץ פוליטי, יעוץ תקשורתי, פודקאסט כחומר שיווקי, חומרי שיווק מפודקאסט, הכנה לראיון בתקשורת, איך עושים פודקאסט? איך ליצור פודקאסט? איך לגרום לאנשים לרצות להתראיין אצלך לפודקאסט?פודקאסטים, מה הופך פודקאסט למוצלח? איך לתכנן פודקאסט מוצלח? איך להתכונן לראיון בפודקאסט? איך לראיין אנשים לפודקאסט? מה לשאול בפודקאסט? מה לעשות בראיון בפודקאסט? איך להתכונן לפודקאסט? למה עושים פודקאסט? איך להפוך ראיון למעניין? ... פודקאסט כחומר שיווקי, חומרי שיווק מפודקאסט, הכנה לראיון בתקשורת, איך עושים פודקאסט? איך ליצור פודקאסט? איך לגרום לאנשים לרצות להתראיין אצלך לפודקאסט? והפעם אתן נקודת מבט, על איך לראיין אנשים בצורה נכונה? איך להתכונן כאשר מראיינים מישהו לפודקאסט? איך להפוך ראיון למוצלח? איך לדעת מה לשאול ומה לא ... ואיך לעשות את זה בצורה נכונה? איזה סוגים של פודקאסט יש? מה הופך פודקאסט למוצלח? איך לגרום לאנשים לרצות להתראיין אצלך בפודקאסט? איך לקדם מטרות עסקיות באמצעות פודקאסט? איך להפוך פודקאסט למעניין? ועוד. 2 סוגים של ראיונות אז קודם ... הפרדה, בין ראיון שמטרתו תחקיר לדוגמה תחקיר עיתונאי, שבו מראיינים לדוגמה איזה פוליטיקאי שלא בהכרח רוצים להוציא טוב את המרואיין, לבין לדוגמה מצב שבו מראיינים מישהו לפודקאסט וכן רוצים להוציא טוב את האדם שאותו מראיינים. במילים אחרות, לפעמים יש מצבים של ניגוד אינטרסים, שבו המראיין רוצה להראות שהוא יודע לחקור את המרואיין ויודע לשאול שאלות קשות ויודע לכתוש כשצריך את הפוליטיקאי המושחת שמולו, ולפעמים יש מצבים של אינטרס משותף בין המראיין למרואיין, שבו המראיין רוצה שהמרואיין יצא כמה שיותר טוב. ראיון כאילו מקצועי כאשר גם בהקשר הזה, בדרך כלל רוצים שמצד אחד הראיון יראה כאילו מקצועי במובן של שאלות שלא מרחמות על המרואיין ושגם בו זמנית המרואיין יצא טוב. כמו שלפעמים מנסים לעשות כל מיני עיתונאים, שהם חפצים ביקרו של המרואיין ואז הם כאילו שואלים אותו שאלות קשות, אבל באמת אלו שאלות שנועדו לעזור למרואיין. ובכל מקרה, כאן אני לא אדבר על שיטות איך לחקור אנשים ואיך להוציא את האמת ממישהו בלי לרחם עליו, ... אותו טוב. לא בהקשר של פוליטיקאי וכיוב, אלא לדוגמה ראיון מקצועי בפודקאסט וכיוב. את מי רוצים לקדם: את - המרואיין / מראיין / ראיון? אז בעיקרון יכולות להיות 3 אפשרויות ויכולים להיות כל מיני שיקולים וכל מיני מטרות כאשר רוצים לראיין מישהו בקטע טוב. 1 - להוציא את המרואיין כמה שיותר טוב. דהיינו, לקדם את האינטרסים של המרואיין. לדוגמה: אם מראיינים עורך דין שרוצה להשיג לקוחות, אז המטרה היא לגרום לעורך הדין לגייס כמה שיותר לקוחות כמה ... לגרום לראיון להיות כמה שיותר מעניין ושיקבל כמה שיותר צפיות וחשיפה, בלי קשר למה שאנשים יחשבו על המראיין ועל המרואיין. לדוגמה, לעשות פרובוקציה בראיון, שתגרום לחשיפה של הראיון, בלי קשר למה שאנשים יחשבו שהמראיין או המרואיין. ובזמן אמת, צריכים לדעת שיש תכנים ושאלות ותשובות שיקדמו יותר את המרואיין / את המראיין / את הראיון. ובעולם אידיאלי, כמובן לשלב בין 3 האפשרויות האלו. איך לקדם את המרואיין? אז אם נחשוב לרגע אחד אך ורק על טובת המרואיין בלבד, אז אם רוצים לעזור לאדם שמתראיין בפודקאסט, לשם כך צריכים להתייחס לכל התהליך של הראיון, בדיוק כמו שמתייחסים ... לעשות, זה קודם כל איתור צרכי הלקוח. כאשר הלקוח הוא האדם שאותו הולכים לראיין. דהיינו, שקודם כל צריכים להבין מהמרואיין, מה המטרות העסקיות / האישיות שלו שהוא רוצה להשיג מהראיון? מי הוא רוצה שייחשף לראיון? איך הצופים / השומעים ... הפודקאסט? אולי אפילו יש דרך למדוד את ההצלחה של הפודקאסט? במילים אחרות, צריכים לחשוב טוב, על המטרות של הראיון שהמרואיין מתראיין לפודקאסט, ובהתאם לזה לגבש אסטרטגיה שיווקית, לחשוב, מה הגיוני לשאול בראיון, ומה הגיוני לענות, כדי להעביר את המסרים ... לכל דבר ועניין. מה שאומר, שאו שצריכים להתראיין אצל איש שיווק, או שצריכים איש שיווק שיגיד לך איך להתראיין ולמרואיין איך לראיין אותך. ושוב, הכל מתוך הבנה, שמדובר על הפקת חומר שיווקי לכל דבר ועניין. איך לקדם את המראיין? ... ליצור באז שיווקי על ידי יצירת פרובוקציה כזו או אחרת, בלי קשר למה שיחשבו על המראיין או אפילו על המרואיין. וגם אז נגדיר, מה בדיוק המטרה, מי קהל היעד שהיינו רוצים שייחשף כמה שיותר לסרטון ומכאן נגזור לגבי מה ... את כל הדברים האלו, אפשרי להתאים לפי המטרות השונות. כאשר כמובן האידיאל הוא, שיהיה תסריט ראיון, שיקדם גם את המרואיין גם את המראיין וגם את הראיון עצמו, שזה בעצם שילוב של אפשרויות שונות בהתאם למטרות השונות. מבנים שונים של ... לבחון את התוכן של הראיון בפודקאסט, היא לשאול, האם ועד כמה התוכן של השיחה מעניין את המראיין / את המרואיין / את הצרכנים של הפודקאסט. האם המראיין שואל שאלות שמעניינות אותו כאדם? אם לא היו מצלמות והוא היה מדבר עם אותו אדם, האם זה מה שהוא היה שואל אותו? נניח שאתה כמראיין היית פוגש את המרואיין לקפה, או לשיחה שבה אתה יכול לשאול כל מה שבא לך, בלי שום מטרה ספציפית, האם זה מה שהיית שואל? האם זה מה שהכי מעניין אותך לגבי המרואיין? ומאותה נקודת מבט, אם המרואיין היה יכול לבחור לדבר על מה שבא לו, על מה שמעניין אותו, האם זה התוכן שהוא היה מדבר עליו? האם באמת המרואיין נהנה לדבר על מה שמדברים איתו? על מה המרואיין נהנה לספר? מה הוא נהנה לבטא? על מה הוא רוצה לדבר? האם המרואיין עונה על השאלות מתוך נימוס או מתוך מטרה עסקית, או שאולי הראיון באמת מעניין את המרואיין שמתראיין. ומאותה נקודה בדיוק, האם המאזינים של הפודקאסט, באמת מעניין אותם לשמוע את התוכן של הפודקאסט. מעבר לכך שאולי ... המאזינים היו צריכים לבחור את השאלות, האם אלו השאלות שהם היו בוחרים לשאול? מה המאזינים היו רוצים לשאול ולדעת מהמרואיין? עד כמה הראיון עונה ליצר הסקרנות של הצופים של הפודקאסט? איזה תחושות יוצר התוכן? נקודת התבוננות נוספת, היא לגבי התחושות והרגשות שהשאלות והתשובות והשיח, יוצר אצל המראיין, מרואיין, שומעים של הראיון. איך התוכן גורם להם להרגיש. לדוגמה, יש שאלות שעשויות לעורר תחושות רעות אצל המרואיין, לדוגמה: על מה אתה מתחרט? מה היית עושה שונה? איזה טעויות עשית? במבט לאחור מה היית משנה? או אפילו ... את עצמך בעתיד, מה אתה חושב שיקרה בעתיד, כל מיני שאלות שעשויות ליצור תחושות רעות או טובות כמובן אצל המרואיין. כמו כן, מהצד של המראיין והשומעים, האם הם נהנים לשמוע את המידע שהם שומעים? אולי המידע שהם שומעים עושה ... למטרות של הראיון, אפשרי לבחון איך נושאי שיחה מסויימים ישפיעו על הרגשות של הצדדים השונים. לפעמים לדוגמה יהיה בסדר שהמרואיין ירגיש רע, למען קידום מטרה עסקית. ואולי גם טוב שהמאזינים ירגישו רע, כדי לקדם מטרה עסקית וכיוב. את הכל ... עצמן מאנשים שונים, פחות או יותר אותם התכנים. וזה עשוי לשעמם את המראיין ואת השומעים. או שיש ראיונות שאותו מרואיין תמיד מקבל את אותן השאלות ועונה את אותן התשובות, בפודקאסטים שונים. ולכן אפשרי לבחון את הראיון גם מנקודת המבט של התחדשות. אולי נשאל את המרואיין שאלות שעוד לא שאלו אותו? אולי נרצה לדבר איתו על משהו שעוד לא דיברו איתו? אולי נרצה לדבר איתו ... השאלות ושל התשובות. עושים סימולציות ותרחישי שיחה שונים. הכל נלקח בחשבון, גם קצב הנשימות והקצב של בליעת הרוק של המרואיין. לוקחים בחשבון כמובן את כל עניין התפאורה, תאורה, זוויות צילום, שמע, משב הרוח, קצב הדיבור, הכל נלקח בחשבון. במילים ...