וכאן נדבר על אחת הטעויות הנפוצות ביותר של עובדים בראיונות עבודה, והיא שהם משדרים יותר מידי ביטחון עצמי בראיון עבודה. ואני אסביר.
כדי להצליח בעבודה, צריך לעבור את השלבים הבאים:
1 - להגיע לראיון עבודה
2 - לעבור את הריאיון עבודה ולהתקבל לתפקיד
3 - להצליח בתפקיד אחרי שכבר התקבלת לעבודה
וכרגע אני רוצה לדבר רק על שלב 2, של איך לעבור את הריאיון עבודה.
אז כעיקרון, כדי לעבור את הריאיון עבודה, עליך לשכנע את המראיין ואת המגייס, שאתה מתאים לתפקיד. ולכאורה, הדרך הטובה ביותר לשכנע את המראיין שאתה מתאים לתפקיד, היא, אם תשדר ביטחון עצמי במה שאתה אומר וביכולת המקצועית שלך.
כי ככל שתשדר יותר ביטחון עצמי בראיון ובמה שאתה אומר בו, ככה זה מגדיל את הסיכוי שהמראיין שלך ישתכנע שאתה מתאים לתפקיד. אבל האם זאת האמת?
אז התשובה היא כך:
אם המראיין שלך טיפש, אז כן, ככל שתשדר יותר ביטחון עצמי בראיון עבודה שלך, כך יש סיכוי יותר גדול שיחשבו שאתה מתאים לתפקיד. אבל אם המראיין שלך חכם, אז כנראה שהמראיין שלך מחפש איש מקצוע והמראיין שלך רוצה לדעת שאתה מקצועי.
ומקצועיות, לא מתבטאת בביטחון עצמי, אלא היא כן מתבטאת ברמת דיוק גבוהה, בלי להגזים והיא מתבטאת גם בספקנות היכן שצריך ובחוסר ידיעה היכן שצריך.
כי אם המראיין שלך חכם, הוא יודע לזהות מתי אתה מגזים, מתי אתה אומר דברים בביטחון עצמי מופרז? דברים שאתה לא באמת יודע אותם, אתה אומר אותם בוודאות. מתי אתה משדר יותר מידי ביטחון עצמי, בכך שאתה אומר שאתה יודע ומבין ברמה גבוה, בדברים שאתה פחות מבין בהם.
כמו כן, המראיין המקצועי, הרבה פעמים באופן מודע, יחפש את רמת הספקנות שלך. ואת הביטחון העצמי שלך לומר שאינך יודע.
כי אחד האסונות הגדולים ביותר שיכולים לקרות בעסק, זה שעובד חסר ביטחון עצמי, ישדר עודף ביטחון עצמי וכאשר אינו יודע משהו, הוא יגיד שהוא יודע אותו. וכאשר אותו עובד חסר ביטחון עצמי יעשה טעות, הוא יכסתח את עצמו, וישקר את שאר הצוות כדי לצאת צודק...
כדי להצליח בעבודה, צריך לעבור את השלבים הבאים:
1 - להגיע לראיון עבודה
2 - לעבור את הריאיון עבודה ולהתקבל לתפקיד
3 - להצליח בתפקיד אחרי שכבר התקבלת לעבודה
וכרגע אני רוצה לדבר רק על שלב 2, של איך לעבור את הריאיון עבודה.
אז כעיקרון, כדי לעבור את הריאיון עבודה, עליך לשכנע את המראיין ואת המגייס, שאתה מתאים לתפקיד. ולכאורה, הדרך הטובה ביותר לשכנע את המראיין שאתה מתאים לתפקיד, היא, אם תשדר ביטחון עצמי במה שאתה אומר וביכולת המקצועית שלך.
כי ככל שתשדר יותר ביטחון עצמי בראיון ובמה שאתה אומר בו, ככה זה מגדיל את הסיכוי שהמראיין שלך ישתכנע שאתה מתאים לתפקיד. אבל האם זאת האמת?
אז התשובה היא כך:
אם המראיין שלך טיפש, אז כן, ככל שתשדר יותר ביטחון עצמי בראיון עבודה שלך, כך יש סיכוי יותר גדול שיחשבו שאתה מתאים לתפקיד. אבל אם המראיין שלך חכם, אז כנראה שהמראיין שלך מחפש איש מקצוע והמראיין שלך רוצה לדעת שאתה מקצועי.
ומקצועיות, לא מתבטאת בביטחון עצמי, אלא היא כן מתבטאת ברמת דיוק גבוהה, בלי להגזים והיא מתבטאת גם בספקנות היכן שצריך ובחוסר ידיעה היכן שצריך.
כי אם המראיין שלך חכם, הוא יודע לזהות מתי אתה מגזים, מתי אתה אומר דברים בביטחון עצמי מופרז? דברים שאתה לא באמת יודע אותם, אתה אומר אותם בוודאות. מתי אתה משדר יותר מידי ביטחון עצמי, בכך שאתה אומר שאתה יודע ומבין ברמה גבוה, בדברים שאתה פחות מבין בהם.
כמו כן, המראיין המקצועי, הרבה פעמים באופן מודע, יחפש את רמת הספקנות שלך. ואת הביטחון העצמי שלך לומר שאינך יודע.
כי אחד האסונות הגדולים ביותר שיכולים לקרות בעסק, זה שעובד חסר ביטחון עצמי, ישדר עודף ביטחון עצמי וכאשר אינו יודע משהו, הוא יגיד שהוא יודע אותו. וכאשר אותו עובד חסר ביטחון עצמי יעשה טעות, הוא יכסתח את עצמו, וישקר את שאר הצוות כדי לצאת צודק...