🖶 התמקדות במטרה / סדר עדיפויות בחיים - איך להתמקד בעיקר ולא בטפל?מי שרוצה לחיות טוב, עליו לנסות להתמקד בעיקר, ולא בטפל. התמקדות בטפל, יוצרת מאמץ מיותר. התמקדות בטפל, יוצרת תלות רגשית, שיוצרת סבל וכעס מיותרים. לעומת זאת, כאשר האדם מתמקד בעיקר, דהיינו, במהות הפנימית ולא במעטפת החיצונית, הדבר הזה מאפשר לו, להשיג את המטרות שלו הרבה יותר טוב. והשאלה המתבקשת היא, כיצד ניתן לדעת בוודאות, מהו העיקר ומהו הטפל?
והפתרון הוא, שיש דרך מאוד פשוטה, לדעת מה באמת חשוב ומה רק נראה כחשוב? והדרך היא, על ידי זה שהאדם שואל את עצמו על כל דבר, "מה זה משנה?!" ו - "האם זה באמת משנה?!".
ועל האדם לדעת את האמת, שככל שיותר דברים משנים לו בחיים, כך החיים שלו מעניינים יותר, אבל גם קשים יותר. ובנוסף, גם אם יהיו לאדם בשלמות את כל הדברים שחשובים לו, עדיין גם אז הוא לא יהיה מאושר באמת. משום, שהוא תלוי רגשית בכל מיני דברים. והתלות הרגשית, יוצרת פחד מפני אובדן. כך שהאושר, אינו מושלם לעולם. ולעומת זאת, ככל שהאדם מחובר יותר למהות הפנימית של עצמו, כך פחות משנים לו דברים חיצוניים.
ועוד נוסיף, כי הדמיון של האדם גורם לאדם לסבול.
הדמיון של האדם משקר ומרמה את האדם, בכך שהוא הופך דברים חסרי משמעות לבעלי משמעות.
ומצד שני משכיח מהאדם את המהות הטובה באמת.
כדי לאתר את כל המקומות שבהם האדם מרמה את האדם, על האדם לשאול את עצמו. מה זה משנה?!
מה זה משנה = האם באמת יש משמעות אמיתית וחשיבות אמיתית לכך שהמצב יהיה דווקא X ולא Y?!
על האדם לדעת שהדבר היחיד שיכול לגרום לו להרגיש טוב באמת, זו ידיעת האמת והיצמדות מוחלטת לאמת.
הדבר היחיד שאפשר לסמוך עליו ולצאת באמצעותו מאפלה לאור גדול, זאת האמת האובייקטיבית של המציאות.
האמת האובייקטיבית = ללא הנחות יסוד כלשהן, ללא דעות קדומות, ללא קיבעון מחשבתי כלשהו.
ככל שהאדם מתרחק יותר מהאמת, ומייחס יותר חשיבות לדברים שאינם חשובים, כך רע לו יותר.
על האדם לחפש תמיד את האמת ולשאול את עצמו, האם זה באמת משנה? האם זו האמת לאמיתה?
מי החליט שזה משנה? מדוע זה משנה? מה גורם לזה להיות משנה?
אם זה מצד האמת לא באמת משנה, אז למה לחשוב שזה משנה ולהתעקש בחינם?!
כמו כן על האדם לחפש תמיד את המהות ולא את המעטפת החיצונית.
כאשר האדם נתקל במשהו שמשנה לו, עליו לשאול את עצמו, מדוע זה משנה? מה גורם לדבר הזה להיות חשוב?
על האדם להתבונן פנימה ולגלות את הגורם שגורם לדבר הזה להיות חשוב.
על האדם לא לשכוח את המהות ולהסתכל בטעות על החיצוניות.
על האדם להתמקד רק במהות הפנימית, כי רק היא באמת בעלת ערך.
כל דבר שיש לו ערך כלשהו, הערך שלו נובע ממהות פנימית כלשהי.
לכל דבר שיש לו חשיבות כלשהי, יש סיבה כלשהי מדוע הדבר הזה נתפס כחשוב.
על האדם לחפש את הסיבה שבגללה הדבר הזה משנה לו ושבגללה הדבר הזה חשוב לו.
כאשר האדם מחפש תמיד את הסיבה שבגללה חשוב לו מה שחשוב לו, בסופו של דבר האדם מגיע אל הפנימיות של עצמו ומבין מה באמת הוא רוצה.
על האדם לדעת לא ללכת שולל אחרי הרצונות החיצוניים שלו, אלא תמיד לזכור מהו הרצון הפנימי ביותר שלו.
הרצון הפנימי = הרצון שממנו...
לשכנע בצורה נכונה, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? איך לדעת באיזו התנגדות מכירה להתמקד? באיזו התנגדות לקוח להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן למסע בחירות? לשכנע אנשים מתלבטים, איך להעביר חוג בית? לשכנע את הקולות הצפים, איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך... להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? איך לדעת באיזו התנגדות מכירה להתמקד? באיזו התנגדות לקוח להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן ... איתך, ויש לאותו בן אדם המון התנגדויות, באיזו התנגדות שלו, אתה אמור להתמקד. ואם אתה מנסה לשכנע קבוצה של אנשים, לדוגמה פוליטיקאי שמנסה לשכנע קבוצה של אנשים לבחור בו, במי מהאנשים הוא אמור להתמקד ואיזה מסרים הוא אמור להעביר. ונדבר על אחת הטעויות הנפוצות ביותר, של פוליטיקאים בתקופת בחירות, שמנסים לשכנע קבוצה של אנשים, לבחור בהם, להצביע להם וכיוב. ונדבר על טעות ... והדבר הזה יכול לקרות לדוגמה, כאשר הנואם שמנסה לשכנע את האנשים, לא יודע להתמקד בקהל היעד הנכון של האנשים שאותם הוא צריך לשכנע כדי שהוא יצליח להשיג את המטרה שלו. ובמקום זה, הוא בוחר להתמקד באנשים שקל לו לשכנע ולא באנשים שאותם הוא צריך לשכנע, כדי שהוא ייבחר. לדוגמה: נניח שאתה עושה מצגת ל 10 אנשים שבסופה צריכים להחליט האם לבחור בהצעה שלך או לא. ונניח שאתה ... חשבת על זה שבסופו של דבר, המטרה היא שיבחרו בך ברוב קולות, ושלכן אתה צריך להתמקד במי שלא רוצה לבחור בך ולא במי שכן רוצה לבחור בך? ניקח לדוגמה פוליטיקאי שרץ לבחירות, ובטעות הוא חוזר שוב ושוב רק על המסרים שמחזקים את הבייס שלו. דהיינו, הוא כל הזמן מתמקד ... בך, שגם הם ירצו לבחור בך. ולכן הגיוני לומר, שאם אתה רץ לבחירות, אתה צריך להתמקד בלהעביר מסרים, לאלו שלא בטוח בעדך ולאלו שאולי כן תוכל לשכנע אותם לבחור בך. דהיינו, קח את כל קבוצת האנשים שאמורים להחליט אם תיבחר או לא. ותחלק אותה נניח ל 3 קבוצות. לאלו ... שאולי יבחרו בך ולא באלו שבטוח יבחרו או בטוח לא יבחרו בך. ומה זה אומר, להתמקד באנשים שאולי יבחרו בך? תשובה: הכוונה היא, שעליך להבין שקהל היעד של המסרים שלך, הוא האנשים שמתלבטים אם לבחור בך או לא לבחור בך. ועליך להגדיר ולדעת, מהם המסרים הספציפיים ... מצגת משקיעים וכיוב, צריכה להיות בהתאם למטרה הסופית, שתיבחר. וזה אומר להתמקד במי שאולי תוכל לשכנע אותו ולא במי שבכל מקרה בעדך. ואחדד: לא תמיד המסרים שגורמים לאנשים שבכל מקרה אוהבים אותך ובכל מקרה יצביעו לך, לא תמיד המסרים שגורמים להם להצביע לך, ... ממך, הרי שאתה צריך לדעת מהן התנגדויות הלקוח שאתה רוצה לשכנע. ועליך לדעת להתמקד לאו דווקא בלחזק אצלו את הסיבות שבגללן הוא כן רוצה לקנות ממך, אלא עליך לדעת לזהות את השיקולים שלו, שאותם אולי כן תוכל לפצח כדי לשכנע אותו לרכוש ממך. לדוגמה: נניח שלקוח ... האם כן או לא לרכוש ממך, שיקולים שיש ללקוח ספק לגבי הרכישה. ועליך כמובן להתמקד בשיקולים שלגביהם הלקוח בספק האם לרכוש ממך ולא להתמקד רק בלנסות לחזק אצל הלקוח את השיקולים שבכל מקרה הוא רוצה בגללם לרכוש ממך. לדוגמה: נניח שאתה רוצה למכור רכב ללקוח. והלקוח רוצה את הרכב כי הוא יפה, אבל הוא בספק אם הוא יהיה ... של הרכב. ולכן איש מכירות מומחה, ידע לזהות את הנקודה המרכזית שבה הוא צריך להתמקד, כדי לגרום ללקוח לקנות. ובמקרה הנל, הנקודה תהיה העניין של הנוחות של הרכב. שהיא לא בהכרח נקודת החוזקה של הרכב והיא גם לא בהכרח הסיבה המרכזית שבגללה הלקוח רוצה את הרכב מלכתחילה, אבל בהחלט שהיא הנקודה שבה צריכים להתמקד עם הלקוח, כדי לגרום לו לקנות את הרכב. ושוב, איש המכירות המתחיל, עשוי לחזור שוב ושוב על היתרון המובהק של הרכב, ועל הסיבה שבגללה הלקוח רוצה לרכוש את הרכב. או שהוא ינסה בכלל ... שיש ללקוח ביחס לרכב. אבל איש המכירות המקצועי, ידע לזהות, שהוא בכלל צריך להתמקד במשהו ספציפי, שהוא עניין הנוחות של הרכב, כדי לגרום ללקוח לרכוש. נסתכל על תהליך קבלת החלטה, כעל מאזניים. מספיק גרם 1 יותר בצד 1, כדי לגרום להחלטה להתקבל לצד כלשהו. ולפעמים ... לצד השני. ובהקשר שלנו, צריך לדעת לזהות היכן מסתתר הגרם הזה ולדעת היכן להתמקד מול הלקוח, או מול קבוצת האנשים. ולא תמיד הגרם הבודד הזה, הוא דווקא נקודת החוזקה שלך. יתכן שאתה בכלל צריך להחליש קצת התנגדות ספציפית כלשהי, ובאופן אוטומטי, הלקוח ירצה ... ממך והאנשים ירצו לבחור בך. לסיכום: כאשר אתה רוצה שיבחרו בך, עליך לדעת להתמקד במי שבספק האם לבחור בך ולא להתמקד במי שבטוח ירצה לבחור בך. ובהתאם לכך, להכין את המצגת הרצאה וכולי. וכאשר אתה רוצה לבצע תהליך מכירה, עליך להבין ולדעת להיכן למקד את ניסיונות השכנוע שלך, לא בהכרח במה שיותר קל לך לשכנע, אלא במה שיותר הגיוני להתמקד בו, כדי לסגור עסקה. אז איך להתכונן להרצאה ואיך להכין הרצאה? איך לגרום לאנשים לרצות להצביע לך? איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך? בטוח נכון שאל תנסה לשכנע את המשוכנע ואל ...
איך להשיג חברים? איך למצוא זוגיות? איך למצוא אהבה? איך להתקבל לעבודה? איך להצליח בחיים? להתמקד בסיבה, להתמקד בדרך, הדרך הקצרה והארוכה, הדרך הארוכה והקצרה, לא לפחד ממאמץ, איך לעשות כסף? איך להצליח בכל תחום?איך להשיג חברים? איך למצוא זוגיות? איך למצוא אהבה? איך להתקבל לעבודה? איך להצליח בחיים? להתמקד בסיבה, להתמקד בדרך, הדרך הקצרה והארוכה, הדרך הארוכה והקצרה, לא לפחד ממאמץ, איך לעשות כסף? איך להצליח בכל תחום?... להשיג חברים? איך למצוא זוגיות? איך למצוא אהבה? איך להתקבל לעבודה? איך להצליח בחיים? להתמקד בסיבה, להתמקד בדרך, הדרך הקצרה והארוכה, הדרך הארוכה והקצרה, לא לפחד ממאמץ, איך לעשות כסף? איך להצליח בכל תחום? איך באמת להשיג חברים ואהבה, ולהצליח בחיים? אנשים רבים מתמודדים עם הקושי למצוא ... בין מטרה לדרך. אליעד מדגיש שוב ושוב, שהתוצאה (כמו חברים, זוגיות או כסף) היא תמיד תוצר לוואי של תהליכים עמוקים יותר. מדוע לא כדאי להתמקד ישירות במטרות שלנו? הסיבה העיקרית לכישלון היא שאנשים נוטים להציב לעצמם מטרות כמו אני רוצה חברים או אני חייב זוגיות מבלי להבין שהדברים האלה אינם ניתנים להשגה באופן ישיר. הוא נותן ... להיות אדם שמעניין אחרים, שכיף לדבר איתו, ושיש לו ביטחון עצמי. אליעד מדגיש שכל סוגי ההצלחה הם תוצאה של סיבות מסוימות, ועלינו תמיד להתמקד בשאלת הסיבה ולא בשאלת התוצאה. לדוגמה, במקום לומר איך אני מוצא זוגיות? עדיף לשאול איך יהיה טוב לי עם עצמי ועם מישהי אחרת? ואיך אוכל לגרום לאחרים להרגיש טוב בחברתי?. כדי להצליח בתחום העסקי, למשל, במקום לשאול איך אני עושה כסף? יש להתמקד בשאלה איך אני מספק ערך לאחרים, כך שהם ירצו לשלם לי?. מה הסכנה בהתמקדות בתוצאה בלבד? כשאדם מתמקד אך ורק בתוצאה ולא בדרך, הוא עלול להיכנס למעגל של תסכול. אליעד נותן דוגמה של אדם ... החיסכון הזה גורם להארכת הדרך, כי הוא פועל בלי מחשבה על ההשלכות לטווח הארוך. איך להשיג מטרות בצורה נכונה? הדרך להצלחה בכל תחום היא להתמקד במה צריך לקרות כדי שהתוצאה תתרחש. למשל, אם אדם רוצה לעבור לגור עם בת זוג, עליו לשאול את עצמו מה צריך לקרות כדי שהיא תרצה לגור איתי?, ולהתמקד בפעולות ספציפיות שיגרמו לה להרגיש טוב יותר איתו, כמו להיות קשוב לרצונותיה, להבין אותה ולמלא את צרכיה הרגשיים. אליעד מדגיש את החשיבות של חשיבה על תהליך עמוק והבנת הסיבות מאחורי ... למטרה, צריך להבין את התהליך ולפעול נכון. לסיכום - מה לעשות כדי באמת להצליח? הסיכום של אליעד כהן הוא ברור וחד: על מנת להצליח, חייבים להתמקד בדרך ובסיבות ולא בתוצאה עצמה. מי שמנסה להשיג מטרות ישירות, לרוב ייכשל. אבל מי שמבין שהתוצאות הן תוצר לוואי של התנהלות נכונה, יכול להצליח בכל תחום: חברתי, זוגי, עסקי או אישי. האדם צריך להיות מוכן להשקיע, להבין את עצמו, ולהתמקד בשיפור פנימי אמיתי, ורק אז ההצלחה תבוא מאליה. איך ליצור חברים בקלות איך לפתח ביטחון עצמי הדרך הנכונה למציאת זוגיות כיצד להצליח בעסקים איך להיות מאושר באמת איך להשיג חברים - מהי ... להשיג ישירות. אנשים רבים שרוצים חברים ולא מצליחים למצוא אותם, לרוב נכשלים בכך כי הם מתמקדים במטרה עצמה - אני רוצה חברים, במקום להתמקד בדרך שגורמת לכך שאנשים ירצו להיות חברים שלהם. הבנת ההבדל בין תוצאה לסיבה ישנם תהליכים שבסופם מתקבלת תוצאה מסוימת. חברים הם תוצאה, בדיוק כמו כסף או זוגיות. כאשר אדם אומר אני רוצה ... לא ימשכו אליו והוא לא ימצא חברים. כך גם במציאת זוגיות - זוגיות היא תוצאה של כך ששני אנשים נהנים יחד, ולכן מי שרק מחפש זוגיות בלי להתמקד בשאלה איך אני גורם למישהי ליהנות איתי? עלול להיתקע. אותו דבר נכון לגבי כסף - כסף הוא תוצאה של כך שאדם מספק ערך לאחרים. מי שיתמקד ישירות בלהרוויח כסף במקום בלספק ערך, לא יצליח לאורך זמן. החשיבות של התמקדות בדרך ולא בתוצאה הדרך הנכונה להשיג מטרה היא להתמקד בסיבות שמובילות אליה, ולא במטרה עצמה. לדוגמה: במקום לשאול איך אני משיג חברים? יש לשאול איך אני גורם לאנשים לרצות להיות חברים שלי? במקום לשאול איך אני מוצא זוגיות? יש לבדוק איך ... באופן אובססיבי, ייכנס לדיכאון מזה שהוא לבד, מה שירחיק ממנו עוד יותר בני זוג פוטנציאליים. הדרך האמיתית להצלחה כדי להצליח במשהו, יש להתמקד לא במטרה עצמה אלא בתהליכים שמובילים אליה. יש לשאול במה זה תלוי? ולהשקיע בלפתח את הסיבות שיביאו לתוצאה הרצויה. כאשר אדם מתמקד בשורש הבעיה ופועל נכון, הסיכוי להצליח גדל משמעותית. לסיכום מי שרוצה להשיג חברים (או כל מטרה אחרת) חייב להתמקד בדרך - לפתח את עצמו, להפוך לאדם שכיף להיות איתו, להתעניין באחרים ולפתח ביטחון עצמי. במקום לשאול איך אני משיג חברים?, יש לשאול איך אני הופך לאדם שאנשים ירצו להיות חברים שלו? וכך, ... יהיה טוב עם מישהי ושלמישהי יהיה טוב איתי נגיד, מה אני יכול לעשות שלי יהיה טוב עם עצמי שלמישהי יהיה טוב איתי ושלי יהיה טוב עם מישהי. להתמקד בלטפל בזה לא ב - איך אני מוצא זוגיות איך אתה מוצא זוגיות זאת צרה קטנה יש צרות יותר גדולות קודם כל נבדוק קודם כל בא נבדוק איך אפשר שאנשים יהיה להם כייף איתך שלך יהיה כייף איתם. ... לקנות זאת תוצאה של זה שהוא חושב שהמוצר הזה טוב זה שהוא חושב שהמוצר הזה טוב זאת תוצאה של פרזנטציה תוצאה של זה שהוא חבר שלך אז במקום להתמקד איך אני מוכר לו תתמקד איך אני נהיה חבר שלו איך אני עושה לו פרזנטציה טובה תתמקד בדרך לא במטרה המטרה תבוא מעצמה. עכשיו מה קורה הרבה פעמים אצל אנשים נגיד שרוצים חברים מה זה חברים ... של משהו אחר. ש: שטוב לה איתך. אליעד: בדיוק שהיה לכם כייף שהייתם ביחד שזה ושזה תתמקד בדרך תשאל את עצמך מה צריך לקרות כדי שזה יקרה ולהתמקד בזה ואחרי שאתה יודע מה צריך לקרות לדוגמה כדי שהיא תעבור לגור איתי ביחד נגיד היא צריכה לחשוב שיהיה לה יותר טוב לגור איתי למה שהיא תחשוב שיותר טוב לה לגור איתך כי נגיד היא מתגעגעת ... הדרך הארוכה למה כי בסוף זה לא עוזר לך בסוף תצטרך עוד פעם לחזור לדרך הנכונה ולכן מה שזה אומר שברגע שבן אדם יש לו איזה מטרה הוא צריך להתמקד בדרך לשאול מה הדרך האידיאלית. ש: במה זה תלוי. אליעד: בדיוק ואז להתמקד בסיבה כל פעם שאתה רוצה משהו אל תנסה להשיג אותו תשאל במה זה תלוי ותתמקד בסיבות לא בתוצאה. ש: בסוף אתה חייב להיתקע בסוף חייבים להיתקע. אליעד: כמה שיותר תלך לשורש זה כמו ברבי נחמן ... לא יתנו לך לעלות למטוס מה זה משנה בכלל הסיפור שאתה מספר, לא העיקר להגיע כמה שיותר מהר אתה גם רוצה לפעול נכון ולכן כשיש לך מטרה להתמקד בדרך לשאול מה צריך לקרות כדי שזה יקרה ולהתאמץ להשיג את זה. עכשיו אלא מה שזה יותר ארוך יותר קשה אבל בממוצע זה יעבוד לך יותר, הבנו את הסיפור ורוב האנשים עכשיו אם נחזור לסיפור על ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?