אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להתאמן עם שכל ✔מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:32מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
למה כדאי להבין איך הגוף עובד באימון כושר?

אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של הבנת תהליכי הגוף, במיוחד בתחום אימוני הכושר, היא להפוך את פעולת הגוף למשהו משמעותי ומחושב יותר. לדעתו, אנשים אינם חייבים להבין לעומק את התהליכים בגוף כשהם מבצעים פעולות פשוטות כמו ללכת, להרים חפצים או לקום מכיסא, אבל בהחלט אפשר ומומלץ לעשות זאת כדי לשפר את האיכות והיעילות של הפעולות הללו.

מהם היתרונות של הבנת מנגנון השרירים והגוף?

אליעד מציין מספר יתרונות מרכזיים להבנה מדויקת של האופן שבו הגוף עובד, בעיקר במסגרת אימוני כושר ופיתוח גוף:
  • שיפור יעילות: כשאדם מבין אילו שרירים פועלים בכל פעולה, למשל כשמרימים חפץ מהרצפה או מתיישבים וקמים מכיסא, הוא יכול לבצע את הפעולות האלה באופן הרבה יותר יעיל ובריא, וכך להימנע מפציעות או מאמצים מיותרים.
  • הפיכת האימון לחוויה מעניינת: במקום לבצע תרגילים באופן רובוטי וחסר מחשבה, הבנת המנגנון מאחורי כל תרגיל הופכת את הפעולה למעניינת יותר, למאתגרת יותר מבחינה שכלית, ומאפשרת לפתח את המחשבה.
  • השגת מטרות אימון בצורה טובה יותר: כאשר המתאמן מבין את השרירים, איפה הם נמצאים, כיצד הם מתפקדים, וכיצד מותחים ומכווצים אותם, הוא מסוגל להגיע לתוצאות טובות יותר - לחזק את השריר, לפתח את הגוף בצורה הרצויה או להוריד משקל בצורה נכונה ובריאה יותר.
איך הופכים אימון גופני לפיתוח שכלי ולא רק פיזי?

אליעד מתאר את תהליך האימון הגופני כהזדמנות לפתח את השכל, בדומה למשחקי חשיבה כמו שחמט או לימודי מתמטיקה. במקום להתייחס לאימון כפעולה אוטומטית שחוזרת על עצמה בצורה מכנית, אפשר להתייחס אליו כאל חידת היגיון:
  • המתאמן יכול לשאול את עצמו שאלות תוך כדי האימון, כמו האם הוא מבצע את התרגיל בצורה הטובה ביותר, האם הוא מחזיק את המשקל בצורה נכונה, והאם הוא מפעיל את השרירים באופן אופטימלי.
  • ניתן לחקור ולהבין לעומק את התרגילים - מה ההבדל בין תרגילים שונים, איזה תרגיל עדיף לבצע קודם, למה תרגיל מסוים מתאים יותר מאחר למטרה ספציפית, וכדומה.
  • כל השאלות האלה מפתחות את המחשבה ומעודדות את המתאמן להשתמש בשכלו בזמן האימון ולא רק בגופו.
מהן הבעיות עם אימון "רובוטי" וחסר חשיבה?

אליעד מצביע על כך שרוב האנשים מתאמנים בצורה מאוד טכנית וחזרתית, ללא מחשבה אמיתית מאחורי הפעולה. הם מבצעים מספר קבוע של חזרות, מחכים פרקי זמן קבועים, ומבצעים את התרגילים לפי הוראות מכניות, וכך השכל מתנוון ולא מתפתח. הוא אף מציין שיש דעה שלילית שלפיה מתאמנים בפיתוח גוף הופכים לפחות אינטליגנטיים, כי הם עסוקים רק בפיתוח הגוף ומזניחים את השכל.

עם זאת, אליעד מדגיש שזה לא חייב להיות כך. אפשר לנצל את האימון עצמו כדי לפתח את החשיבה ולהפוך לאדם חכם יותר, על ידי התבוננות מודעת וחקירת כל תרגיל ופעולה במהלך האימון. באמצעות חשיבה כזו, האימון הופך לאמצעי לשיפור השכל ולא רק הגוף.

כיצד פיתוח שכלי באימון תורם לחיים בכלל?

אליעד טוען שככל שאדם מפתח את שכלו באימון הכושר, הוא בעצם מפתח מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות, שתורמות לו בכל תחומי החיים. שכל מפותח מאפשר לאדם להיות מצליח יותר, יעיל יותר, ולהשיג תוצאות טובות יותר בכל דבר שהוא עושה. לפי אליעד, אם אדם יבין את ההיגיון שמאחורי הפעולות שהוא מבצע, הוא תמיד יבצע אותן טוב יותר. הבנה כזו משולה לידיעה של שפה במדינה זרה או להבנה טובה יותר של תפעול מכונית - ככל שאתה מבין טוב יותר את הכלי או המערכת, כך התוצאות יהיו טובות יותר.

לסיכום, אליעד מעודד את המתאמנים לא לפחד לחקור, ללמוד ולהבין את תהליכי הגוף והמנגנונים הפיזיים, כי כך הם ייהנו יותר מהאימון וישפרו לא רק את גופם אלא גם את שכלם ואת איכות חייהם בכלל.
1.מטרת התוכן בנושא הזה

1) לגרום לך להשתמש בשכל שלך, גם תוך כדי שאתה משתמש בגוף שלך, בין אם זה במהלך אימון גופני ובין אם זה בחיי היום יום, בביצוע פעולות יום יומיות, באמצעות התבוננות בתהליכים הפיזיים של הגוף

2) להפוך את אימוני הכושר שלך לסוג של חידת היגיון, שצריך להפעיל בה את השכל ואת המחשבה ולא רק את הגוף

3) להפוך את אימוני הכושר ליותר מעניינים, בגלל האתגר המחשבתי שיש בהם תוך כדי אימון, בכך ששמים לב לכל פרט ופרט לפרטי פרטים

4) ללמוד לא לעשות דברים מתוך הרגל, אלא להתבונן בהם ולהבין את החוקיות שלהם ואת ההיגיון שלהם

5) לעזור לך לפתח את השכל שלך, מה שיעזור לך בחיים באופן כללי בכל תחום ותחום? באמצעות פיתוח השכל שלך בתהליך אימוני הכושר שלך, באמצעות התבוננות והפעלת השכל גם תוך כדי אימון גופני

6) לגרום לך להפעיל את החשיבה שלך, כדי לעשות כל דבר בצורה האידיאלית ביותר, לגרום לך שיהיה לך אופי של מצליחן, של בן אדם חכם, שעושה את הדברים מתוך חשיבה והיגיון, ללמוד לעשות דברים בצורה האידיאלית ביותר ולשאוף כל הזמן לעשות את הדברים בצורה החכמה ביותר, הנכונה ביותר, היעילה ביותר וכולי.

7) להפוך את כל התהליך של האימון הגופני, מתהליך אקראי, חסר היגיון, רובוטי, תהליך ללא מחשבה, לתהליך של יצירתיות, חשיבה, פיתוח החשיבה, הפעלת השכל וכולי.

8) והדרך לכך היא, באמצעות התבוננות על החוקיות ועל התהליכים השונים שמתרחשים במהלך האימון / פעולות פיזיות של הגוף במהלך היום יום.

להסתכל על השכל שיש בכל דבר
משחקים להשיג מטרות מיומנויות שכליות הוראה שיפור יכולת חשיבה התפתחות החשיבה הרמת חפצים נכון הרמת דברים כבדים הרמת חפצים אימון קוגניטיבי bodybuilding איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להתאים איך להתאמן איך להתאמן בצורה נכונה איך להתאמן עם שכל איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה איך לחשוב בהיגיון איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח את השכל מאימון כושר איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך עובד אימון אימון המוח אימון קוגניטיבי אימוני כושר אימונים בודי בילדינג בודיבילדינג בניית גוף בצורה חכמה הגוף השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חכם חכמה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כושר כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להבין להבין איך עובד הגוף להבין את מנגנון השרירים להיות יותר חכם להתאמן להתאמן בצורה נכונה להתאמן עם שכל להתאמן עם שכל ובצורה חכמה לחשוב בהיגיון לימוד למה להבין איך עובד הגוף למה להבין את מנגנון השרירים למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח את השכל מאימון כושר לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מבוא מבוא ללימוד מבוא ללימוד אימוני כושר מהו השכל של תרגילי הכושר מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מנגנון עובד עובדים פיתוח פיתוח גוף פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל שריר שרירים תרגול קוגניטיבי תרגיל תרגילי כושר תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איך להתאמן נכון? איך לעשות את התרגיל נכון? איך להתאמן בצורה נכונה? הערות בחדר כושר, טעויות של מאמני כושר, ציטינג באימון כושר, איך לא להיפצע באימון כושר? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? איך מתאמנים בצורה נכונה?
איך להתאמן נכון? איך לעשות את התרגיל נכון? איך להתאמן בצורה נכונה? הערות בחדר כושר, טעויות של מאמני כושר, ציטינג באימון כושר, איך לא להיפצע באימון כושר? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? איך מתאמנים בצורה נכונה?
... צריכות לעבור את קצות האצבעות בסקוואט? איך לבצע נכון תרגילים בחדר כושר? איך להחליט איזה משקל מתאים לאימון? ברכיים עוברות את קצות האצבעות בסקוואט, סוגים של סקוואט, הדרכת מתאמנים בחדר כושר, איך להתחיל להתאמן? איך להתאמן עם שכל? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לא לעשות טעויות באימון? ...
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית איך אפשר לפתח את החשיבה ולהיות יותר חכם? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית: כיצד ניתן לפתח את היכולת השכלית ולהפוך לאדם חכם יותר? אליעד מדגיש כי המפתח להצלחה ולפיתוח היכולת השכלית טמון בהבנה של המהות, כלומר, ביכולת לשאול ולהבין לעומק את השכל שקיים בכל דבר שקורה בחיים. למה חשוב לחפש את השכל בכל דבר שקורה לנו? אליעד מביא דוגמה פשוטה כדי להמחיש זאת: אדם מנסה לכבות טלוויזיה עם שלט רחוק, אך אינו מצליח. מתברר כי משהו ... יכול להיות הדבר המשמעותי ביותר, ולהוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. העיקרון המודגם כאן הוא החשיבות של הבנת המחויב - הדבר המדויק והמהותי ביותר שבלעדיו שום דבר לא יעבוד. על ידי כך שהאדם מבין את הדבר המחויב, הוא יכול לחסוך מאמץ רב ולהגיע להצלחה בקלות רבה יותר. איך הדוגמה של הטלוויזיה קשורה לפיתוח יכולת שכלית? הדוגמה של הטלוויזיה ממחישה את הצורך בניתוח אירועים ותהליכים בחיי היום - יום. כאשר אדם נתקל בבעיה או במצב לא ברור, במקום לעבור על כך כלאחר יד, עליו לעצור ולשאול את עצמו: מה המחויב פה? מה בדיוק מונע ממני להצליח? על ידי הבנת התהליך, האדם מפתח את יכולת החשיבה שלו, ומגיע להבנה מעמיקה יותר של חוקיות הדברים. אליעד ממליץ לנתח אירועים בצורה חוזרת ומעמיקה יותר, לשאול שאלות נוספות, ולהגיע למסקנות עמוקות יותר על כל דבר. ככל שאדם מתמיד בתהליך זה, כך הוא מפתח את יכולת החשיבה והופך לחכם יותר. כיצד זיהוי המהות והמחויב מסייע בפתרון בעיות? לפי אליעד, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיות ולפתור אותן היא לזהות את ... הדברים הקטנים ביותר עשויים להסתיר לאדם את ההבנה של הדברים הגדולים. למה חשוב להמשיך ולשאול שאלות עומק? אליעד מדגיש כי על מנת להגיע להבנה מלאה, יש לשאול שוב ושוב: מה השכל שבדבר? מה המחויב שבמצב הנוכחי? השאלות החוזרות הללו מובילות את האדם להתבונן במציאות בצורה מעמיקה יותר. כל תשובה שמתקבלת צריכה להיחקר שוב, עד שהאדם מגיע לשורש העניין. בתהליך זה, יכולתו השכלית מת
האם אתה חכם? מה זה חוכמה? איך להיות יותר חכם? מה זה היגיון? מה זה טיפשות? האם אתה טיפש? מה זה שכל? איך לפתח את השכל? להיצמד לאמת, יכולת קוגניטיבית, יכולת שכלית, איך להיות חכם?
האם אתה חכם? מה זה חוכמה? איך להיות יותר חכם? מה זה היגיון? מה זה טיפשות? האם אתה טיפש? מה זה שכל? איך לפתח את השכל? להיצמד לאמת, יכולת קוגניטיבית, יכולת שכלית, איך להיות חכם?
... אתה חכם? מה זה חוכמה? איך להיות יותר חכם? מה זה היגיון? מה זה טיפשות? האם אתה טיפש? מה זה שכל? איך לפתח את השכל? להיצמד לאמת, יכולת קוגניטיבית, יכולת שכלית, איך להיות חכם? מה זה חוכמה, ואיך אפשר להיות יותר חכם? אליעד כהן מסביר לעומק את מושג החוכמה, טיפשות, שכל והיגיון. אנשים רבים רוצים להיות חכמים יותר, אך לא תמיד ברור להם מה זה באמת אומר להיות חכם. חוכמה נתפסת בדרך כלל כיכולת לדעת דברים רבים או להבין היטב את המציאות, אבל אליעד מחדד ואומר שחכם אמיתי הוא מי שרואה את המציאות באופן מדויק ומלא ככל האפשר. איך אנשים מגדירים חוכמה ביום - יום? אנשים נוטים להגדיר חכם כמי שמצליח לפתור בעיות, או מי שיכול להשיג את מטרותיו. אבל אליעד מציין שההגדרה היומיומית של חוכמה איננה עקבית תמיד. לפעמים מישהו ייחשב כחכם רק בגלל שאמר משהו חדשני, או הציג זווית הסתכלות שאחרים לא ראו ... התעלם ממידע חשוב. לדוגמה, אם אדם עובר דרך דלת זכוכית כי לא שם לב אליה, אנשים יאמרו שהוא טיפש, כי הוא לא לקח בחשבון את האפשרות שזו דלת זכוכית. ההיגיון הוא שאדם חכם היה רואה את ההיבטים השונים של הסיטואציה, ולכן לא היה נתקל בדלת. האם להיות חכם זה בהכרח לראות את כל ההיבטים? אליעד בוחן את הרעיון הזה לעומק ומסביר שלראות את כל ההיבטים זו הגדרה אידיאלית, אך בחיי היום - יום אנשים לא באמת בוחנים כך את החוכמה. לדוגמה, אם מישהו אומר רעיון שנראה מבריק באותו רגע, הוא ייחשב חכם בעיני השומעים, אפילו אם הרעיון לא באמת לוקח בחשבון את כל ההיבטים האפשריים. מה שמעניין הוא שהקביעה חכם או טיפש קשורה לאופן שבו הרעיון נתפס באותו הרגע, בהתאם לידע ... משוגעים אומר שרודפים אחריו פילים, הוא ייחשב משוגע, אך אם הוא יציג זווית הסתכלות לא שגרתית שאף אחד אחר לא חשב עליה, יכול להיות שיהיו אנשים שיגידו: הנה, הוא חכם כי הוא רואה זוויות חדשות. אך אליעד מדגיש שהשאלה העיקרית שמבדילה באמת חכם מטיפש היא האם מה שהאדם אומר הוא אמת או לא. מה הופך אדם לחכם או לטיפש? אליעד מסביר שהחוכמה והטיפשות נקבעות על פי מידת ההתאמה לאמת. דוגמה לכך היא אדם שצריך לנחש כמה חתולים יש בשכונה: אם הוא מנחש את המספר המדויק, אנשים יגידו שהוא חכם, אך אם הוא מנחש מספר לא נכון, הוא ייחשב טיפש. אבל למעשה, ההגדרה ...
מדד להתקדמות רוחנית, הארה רוחנית, להיות מודע לעצמך, להבין את עצמך, איך חושב המוח? איך להרגיש טוב? איך לפתח את השכל? איך להתפתח רוחנית? פיתוח החשיבה, קוגניציה, מורה רוחני מואר
מדד להתקדמות רוחנית, הארה רוחנית, להיות מודע לעצמך, להבין את עצמך, איך חושב המוח? איך להרגיש טוב? איך לפתח את השכל? איך להתפתח רוחנית? פיתוח החשיבה, קוגניציה, מורה רוחני מואר
... להתקדמות רוחנית, הארה רוחנית, להיות מודע לעצמך, להבין את עצמך, איך חושב המוח? איך להרגיש טוב? איך לפתח את השכל? איך להתפתח רוחנית? פיתוח החשיבה, קוגניציה, מורה רוחני מואר איך מודדים התקדמות רוחנית אמיתית? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה ... שלו. אנשים בדרך כלל נוטים למדוד את התקדמותם הרוחנית לפי מדדים כמו תחושת אושר, הנאה, טוב ורע, או אפילו רמת ההצלחה שלהם בחיים. אבל אליעד מדגיש שכל המדדים הללו אינם מספיק מדויקים, מפני שקל לזייף אותם - גם בפני אחרים וגם בפני עצמנו. לדוגמה, אדם יכול להרגיש ... בהכרח מעיד על הבנה אמיתית. מהו המדד המדויק ביותר להתקדמות רוחנית לפי אליעד כהן? אליעד מצביע על כך שהמדד האמיתי והיחיד שאי אפשר לזייף אותו הוא השכל - כמה שכל באמת יש לך בראש. המדד לשכל, לפי אליעד, הוא היכולת שלך לראות ולהבין את המציאות לעומקה, לזהות את כל הנחות היסוד שמאחורי כל מחשבה ורגש שלך. ככל שהשכל שלך מפותח יותר, כך תוכל להבין טוב יותר את עצמך ואת העולם, ולכן באופן טבעי תוכל להתמודד טוב יותר עם המציאות ... לראות דבר והיפוכו בו זמנית, כלומר, להבין לעומק שגם האהבה והשנאה, גם הטוב וגם הרע, הם למעשה ביטויים שונים של אותה המציאות. אם לאדם אין מספיק שכל כדי לראות את זה, הוא תמיד יהיה תקוע איפשהו - או בשמחה זמנית או בעצב זמני - מבלי להבין את האחדות שמעבר ... זה גם מסביר למה אדם יכול להיראות מאושר מאוד ובכל זאת לא להיות מתקדם רוחנית, מכיוון שהוא לא באמת הבין את מהות האושר ואת שורשו האמיתי. מדוע שכל הוא המדד היחיד שלא ניתן לזייף? אליעד מדגיש שתחושות כמו שמחה, אושר, או סיפוק קלות לזיוף מכיוון שהן יכולות להשתנות בקלות. אך השכל אינו ניתן לזיוף מכיוון שכאשר השכל מתפתח, הוא לא יכול ללכת אחורה. אם הבנת משהו לעומק, אם הצלחת לראות את הנחות היסוד שלו, אם הבנת את הסיבות שבגללן אתה חושב או מרגיש בדרך מסוימת, לא ניתן לבטל את ההבנה הזאת. שכל הוא משהו שאינו משתנה בקלות ברמה הזאת - הוא קבוע, יציב ואמיתי. לדוגמה, אליעד אומר שאם תשאל את עצמך שאלה פשוטה כמו למה אני רוצה משהו?, ותצליח להגיע עד להנחת היסוד הבסיסית ביותר של הרצון הזה, זו תהיה התקדמות אמיתית שאי אפשר לזייף. אך מי שאין לו שכל לא יצליח להגיע לשם, ולכן הוא יכול להתבלבל ולהטעות את עצמו לגבי מידת ההתקדמות שלו. איך מפתחים את השכל לפי אליעד כהן? לפתח את השכל, לפי אליעד, משמעותו להתאמן על לראות את כל הנחות היסוד של המחשבות שלנו. בכל פעם שאתה חושב או מרגיש משהו, עליך לשאול את עצמך: מהן ההנחות שעומדות מאחורי המחשבה או הרגש הזה? האם ההנחות האלה מחויבות? האם הן באמת נכונות? האם אפשרי שההפך מהן הוא הנכון באותה המידה? באמצעות התרגול הזה, השכל מתפתח, והאדם מתרגל לראות את המציאות בצורה יותר ברורה וחדה. אליעד מסביר שזה דורש הרבה תרגול והקפדה ... כל מחשבה ורגש. בכך האדם הופך להיות מודע לחלוטין לתהליך החשיבה שלו ולשורשים העמוקים ביותר של המחשבות והתחושות שלו. מהי הטעות הנפוצה של זריקת השכל? אליעד מתייחס למושג נפוץ ברוחניות של זריקת השכל - הרבה תורות רוחניות מהמזרח אומרות לאדם לזרוק את השכל שלו , להתנתק מהמחשבות ולא להזדהות איתן. אך הוא מבהיר שהכוונה אינה באמת להפוך לאדם חסר שכל. ההסבר שלו הוא שכדי לזרוק את השכל, עליך דווקא להשתמש בשכל שלך בצורה מאוד חדה ומדויקת, להבין כל הנחת יסוד במחשבותיך, ורק אז לבחור האם להזדהות או לא להזדהות עם אותה מחשבה. אליעד מזכיר את הסיפור של רבי נחמן מברסלב, שאדם סיפר לו שחלם שכל השיניים שלו נפלו. האדם פירש זאת כסימן שהוא יאבד את כל החוכמה שלו, אך רבי נחמן ענה לו שהוא טועה - מה שאמור ליפול זה רק החוכמות השגויות שלו, אבל ה
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
... רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל? למה אנשים תלויים במורה רוחני במקום לפתח עצמאות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו הוא ההבדל בין אדם שבוחר להיות תלוי במורה רוחני ובין אדם ששואף לפתח את היכולת להשיג את ההבנות ואת הידע בעצמו. אליעד נותן דוגמה מעולם האוכל: קיימים שני סוגי אנשים, אלו שאוהבים לאכול בחוץ ואלו שמעדיפים לבשל בעצמם בבית. ... תלוי באחרים. לעומת זאת, מי שמבשל בעצמו בבית, מקביל למי שמנסה להבין איך הגיעו לתשובה, איך לחשוב נכון, ואיך לפתח את ההבנה באופן עצמאי, עד שיגיע למצב שיוכל למצוא תשובות בעצמו לכל שאלה. האדם הזה בעצם מבקש מהמורה שיסביר לו את התהליך והדרך, ולא רק ייתן לו את התשובה. ... כי זה קל ונוח, אך הוא מדגיש שהדרך הנכונה והאידיאלית היא ללמוד איך המורה הגיע לתשובות. הוא מסביר שאדם חכם באמת ישאף להבין בעצמו את התהליך שהוביל אל התשובה. הוא נותן דוגמה נוספת של אדם שמבקש מחבר להרים לו את הסלים. מצד אחד, זה נוח שמישהו אחר מרים אותם ... אחרים זוכה לכבוד גדול יותר. ברוחניות, לדבריו, נפוצה יותר הגישה של תסתמך על מה שאמרו קודמיך ואל תפקפק. איך לפתח את השכל ואת החשיבה העצמאית? הגישה שאליעד מציג לפיתוח השכל ולחשיבה עצמאית היא לא להסתפק בקבלת תשובות מן המוכן. הוא ממליץ לתלמידים לא להיות תלויים במורים רוחניים או בשיטות חיצוניות. במקום זאת, הוא קורא ... יהיו שלו ממש, כמו שאדם חי בתוך בית משלו ולא רק מתארח אצל מישהו אחר. הוא מדגיש שוב ושוב שחשוב להסתכל על השכל שיש בכל דבר, לחקור בעצמך, להבין בעצמך, ולא רק להסתמך על מורים או על ידע חיצוני. איך לפתח את השכל? מהי תלות במורה רוחני? מה הכוונה אילו ידעתיו הייתיו? איך ללמוד מאליעד כהן? מהי שתלטנות רוחנית? איך להפסיק להיות תלוי באחרים? ...
האם להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל
האם להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל
... להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל האם לפתח את השכל או לא להאמין לו? אליעד כהן מסביר שיש שאלה נפוצה: האם להאמין לשכל או לפתח אותו? הוא מדגיש שלמרות שלכאורה קיימת סתירה בין שתי הגישות האלו, בפועל אין סתירה כלל. הדרך היחידה להגיע למצב שבו אתה יכול לא להאמין לשכל שלך, היא קודם כל לפתח אותו בצורה משמעותית מאוד. הסיבה לכך פשוטה: אם אינך מבין באופן מלא ומדויק כיצד השכל שלך פועל, לא תוכל באמת לדעת מתי אתה יכול להפסיק להאמין לו. ברגע שאתה מפתח את השכל עד הסוף, רק אז אתה מסוגל לראות על מה הוא מתבסס ומה הם ההנחות הבסיסיות שמפעילות אותו, ורק כך תוכל להשתחרר מהאמונה העיוורת בשכל. אליעד אומר שצריך להיות יותר חכם מהשכל של עצמך. מה המשמעות של להיות יותר חכם מהשכל? המשמעות היא להגיע למצב שבו כאשר השכל שלך טוען שדבר מסוים הוא בטוח נכון, אתה מסוגל להבין שזו רק טענה של השכל ושאין לה מחויבות מוחלטת. כלומר, אתה מבין את המנגנון הפנימי של השכל, ולכן יכול לזהות את גבולותיו. השכל נראה מאוד
איך לפתח את השכל? גישות רוחניות, לאהוב שאלות, לשנוא שאלות, פיתוח החשיבה, איזה גישה לאמץ? מודעות עצמית
איך לפתח את השכל? גישות רוחניות, לאהוב שאלות, לשנוא שאלות, פיתוח החשיבה, איזה גישה לאמץ? מודעות עצמית
איך לפתח את השכל? גישות רוחניות, לאהוב שאלות, לשנוא שאלות, פיתוח החשיבה, איזה גישה לאמץ? מודעות עצמית איזו גישה עדיף לאמץ לפיתוח השכל? ההרצאה עוסקת בגישות שונות לפיתוח השכל ומודעות עצמית, ומעלה את השאלה איזו גישה עדיף לאמץ כשמטרת האדם היא להתפתח שכלית . אליעד מציג את הדילמה של שתי גישות אפשריות: אחת שבה האדם שואל כל הזמן שאלות, והשנייה שבה הוא שואל רק ... דברים חדשים. מה עדיף לפיתוח השכל, לחקור כל דבר או להימנע משאלות? המשמעות של כל אחת מהגישות היא שאם המטרה היא לפתח את השכל, גישה שבה שואלים שאלות כל הזמן עשויה להיות מועילה יותר, כי היא מעודדת את האדם לא לחיות בתודעה מקובעת אלא לחפש ... מה שמוביל ללמוד ולהתפתח. מצד שני, אם אדם בוחר לא לשאול שאלות אלא אם כן הוא חייב, הוא עשוי לחיות בעולם שבו הוא לא מעורב מדי בעשייה אינטלקטואלית ואולי לא מתפתח באופן מלא. איזה גישה תוביל לתשובות טובות יותר? השאלה המרכזית היא איזו גישה תוביל אותנו להצלחה או לפיתוח השכל, כלומר, האם גישה של חקירה בלתי פוסקת של כל דבר תביא אותנו לתשובות נכונות, או שדווקא גישה שבה נתחיל לחפש תשובות רק ... השאלות, ולהבין שבשביל לפתח את השכל, צריך לא רק לשאול שאלות אלא גם להיות מסוגל לקבל תשובות ולבצע תהליך של עיבוד מחשבתי. שאלות נכונות תוכלנה להוביל ... מה ההבדל בין חקירה לפיתוח השכל? חקירה אינסופית עלולה להפוך לאובססיה, שבה אדם שואל כל הזמן שאלות, אך לא מוכן לקבל תשובות. אליעד מסביר שלפעמים ... משמעותיות שיביאו אותו לפיתוח השכל. איך מאמצים את הגישה הנכונה? על פי אליעד, על האדם לאמץ גישה שבה הוא לא שואל שאלות רק כי הוא מרגיש רע, אלא הוא שואל מתוך רצון לפתח את השכל ולחפש את האמת. כך, התהליך של פיתוח השכל מתבצע על ידי שילוב של חקירה פעילה עם קבלת התשובות, תוך שמירה על איזון בין שאלה לקבלת תשובה לבין רצון להרגיש טוב. פיתוח השכל שאלות ותשובות מודעות עצמית חקירה אינטלקטואלית התפתחות חשיבה ...
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2 איך מתייחסים נכון לחיים כחדר כושר לשכל? כדי להבין איך לפתח את השכל ואיך לדעת אם יש לך שכל אמיתי, אליעד כהן מציג דוגמה מתוך עולם הכושר, המדגישה כיצד נכון להתייחס לחיים כאל חדר כושר תמידי. אם אדם מתייחס לחיים כחדר כושר שכלי, אז כל מצב שהוא נקלע אליו בחיים הוא הזדמנות לפתח ולתרגל את החשיבה שלו, בדיוק כמו שאדם מגיע לחדר כושר פיזי כדי לפתח שרירים. לדוגמה, אחת המשתתפות אומרת שכאשר היא נמצאת בחדר כושר אמיתי, והמאמן מציע לה לתרגל דברים שאינם מעניינים אותה ביום - יום, כמו לעמוד על הראש, ... תעשה זאת רק אם זה יועיל לה בתחרות או באתגר ספציפי, אך לא תעשה זאת סתם כך בחייה השוטפים. מבחינתה, להפעיל את המוח או הגוף על משהו שלא מעניין אותה או שאינו שימושי עבורה זה בזבוז של מאמץ. אליעד כהן משתמש בדיוק בדוגמה זו כדי להסביר לה מדוע גישה זו מגבילה את התפתחות השכל. הבעיה שלה, לפי אליעד, היא שהיא חושבת שהשימוש בשכל דומה רק למצב שבו האדם נמצא בחדר כושר ספציפי למטרות מוגדרות מראש. אך בפועל, החיים עצמם הם חדר הכושר האמיתי של השכל. כל מצב בחיים, כל נושא, אפילו אם הוא נראה חסר עניין או חסר תועלת ברגע זה, הוא הזדמנות לפתח את החשיבה ולהרחיב את יכולת ההבנה והשכל. האם השכל מתפתח רק בתחומים שמעניינים אותנו? לפי אליעד כהן, אם אדם עוסק רוב היום בתחום מסוים, למשל בשירה, ברור שהוא יפתח את
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 1
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 1
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 1 מה הקשר בין פיתוח החשיבה לבין עניין בכל נושא? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את השכל ולהיות חכמים יותר, תוך הדגשה שכל נושא יכול להיות מעניין ומשמעותי אם ניגשים אליו מתוך רצון להבין ולחקור אותו לעומק. לטענתו, כדי לפתח את החשיבה, יש צורך לנסות להבין את מהות הדברים, גם אם הנושא המדובר נראה לכאורה לא חשוב או לא מעניין. הוא מדגיש שהסיבה לכך שאנשים ... האפשרית עליהם. איך לנתח סיטואציות כדי לפתח את השכל? אליעד מסביר שכדי לפתח את החשיבה, יש להתייחס לכל סיטואציה כאל הזדמנות לניתוח שכלי. המטרה היא לא בהכרח הנושא עצמו (כגון פוליטיקה או כל תחום אחר), אלא עצם הפעולה של החשיבה על הסיטואציה. הוא מציע לקחת נושא כלשהו, לטחון ... שמוצאים בו דבר חדש. פעולה זו, הוא מדגיש, מפתחת את יכולת החשיבה ומסייעת לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת העולם. כדוגמה, אליעד מנתח את התגובות לנאום פוליטי של בוזי הרצוג לעומת בנימין נתניהו (ביבי). הוא ... ניתוח סיטואציות חסרות משמעות לכאורה, היא באימון של השכל לראות מעבר למובן מאליו. הוא מסביר שכאשר אדם מנתח סיטואציה טריוויאלית, כמו אמירה בנאום פוליטי או מצב פשוט מהחיים היומיומיים, הוא מאלץ את עצמו להפעיל את השכל ולראות היבטים שהוא בדרך כלל מתעלם מהם. כך האדם לומד להבין את המהות שמאחורי כל פעולה, אמירה או אירוע, ומפתח את היכולת לראות פרטים ומורכבויות חדשים. אליעד משתמש בדימוי של תחרות קרוספיט כדי להמחיש את הרעיון הזה. הוא מסביר שבתחרות כזו המשתתפים לא יודעים מראש איזה תרגילים הם יצטרכו לבצע, ובכך מתגלה היכולת האמיתית שלהם להתמודד עם דברים בלתי צפויים. באופן דומה, כאשר אדם מפתח את החשיבה שלו, הוא אמור להיות מסוגל להתמודד עם ניתוח סיטואציות חדשות ובלתי צפויות ביעילות, גם אם הן לא שייכות לתחומים שהוא מתעניין בהם ... כלל. הוא מדגיש שזו הדרך לבדוק אם יש לאדם שכל אמיתי או רק דיקלום של ידע מוכר. מדוע חשוב לנתח סיטואציות בצורה שכלית ואובייקטיבית? אליעד כהן טוען שכאשר מנתחים נושא כלשהו, חייבים להיצמד לאמת ולא לניתוח מוטה. הוא מציין שאם אדם מנתח דברים בצורה ... להסתכל על זה?. על ידי כך, האדם משפר את היכולת השכלית שלו והופך את החשיבה לתהליך דינמי וחי, ולא רק לשינון של מידע. מהי התועלת של פיתוח השכל בחיי היומיום? אליעד כהן מציין שהתועלת ב
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לשפר את החשיבה? איך להיות חכם? מוכן להיות טיפש, להודות שאינך יודע, מוטיבציה להצלחה
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לשפר את החשיבה? איך להיות חכם? מוכן להיות טיפש, להודות שאינך יודע, מוטיבציה להצלחה
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לשפר את החשיבה? איך להיות חכם? מוכן להיות טיפש, להודות שאינך יודע, מוטיבציה להצלחה איך לחשוב נכון יותר ולפתח את השכל? כדי להיות חכם יותר, אליעד כהן מסביר כי על האדם ללמוד כיצד לחשוב נכון. חשיבה ... מבין. אך בגלל האגו, אנשים נמנעים מלהודות בכך שהם טיפשים או לא מבינים. למעשה, ההכרה בטיפשות או בחוסר הידע היא התנאי ההכרחי להתפתחות השכל. אליעד מדגים זאת במצב שבו שואלים אדם שאלה, והוא מיד נותן תשובה בשלוף, בלי לבחון לעומק את משמעות השאלה. הוא עושה זאת כדי לא להרגיש את אי - הנעימות שבאי - ודאות, וכך הוא בעצם מונע מעצמו להתפתח. אדם כזה יישאר תמיד מוגבל בחשיבתו, כי הוא אינו מוכן לבחון מחדש את מה שהוא חושב שהוא יודע. מדוע חשוב להודות שאינך יודע? אליעד כהן מסביר לעומק את החשיבות בהודאה באי - ידיעה. הוא אומר שהמפתח לחכמה הוא לא לפחד להרגיש טיפש, אלא להודות בכך ... שהוא חושב שהוא מבין, ולהתחיל לבדוק אותו ברצינות, לפרק אותו לגורמים, ולנסות לראות איפה בדיוק נמצאת הטעות שלו. בכך, החשיבה שלו מתפתחת, והשכל שלו הופך לחד יותר ועמוק יותר. לדוגמה, אליעד נותן תרגיל פרקטי: לקחת כתבה מהעיתון שהאדם בטוח שהבין, ואז לעבור עליה שוב ... השאלה אולי לא הבנתי נכון? צריכה להיות במרכז החשיבה שלך, גם לגבי דברים שנראים לך ברורים לגמרי. האם אדם טיפש סובל פחות מאדם חכם? נקודה נוספת שאליעד מציג היא השאלה מי סובל יותר: אדם שמרגיש שהוא טיפש, או אדם שמרגיש שהוא חכם. אליעד מסביר שהאדם שחושב שהוא חכם סובל יותר, מכיוון שהוא בטוח שהדברים חייבים להיות כפי שהוא חושב. ... רבה יותר. איך להתמודד עם פחד מטעות ומטיפשות? אליעד מציע למאזינים לא לפחד מטעות ולא לפחד להיות טיפש. הוא מדגיש שהדרך היחידה לפתח את השכל היא להכיר בזה שאתה לא יודע הכל, ושאולי אתה טועה. אדם שרוצה ... לחוות חוסר אונים, אי - ודאות, ואפילו סבל. רק מתוך ההכרה בחוסר הידע שלו הוא יכול להתחיל לבדוק מחדש את הדברים, וכך להפוך לאדם חכם יותר. הוא מוסיף כי אסור לאדם לפחד משאלות אסורות או שאלות קשות ... אמיתית. מי שלא מוכן לשאול שאלות מסוימות כי הוא פוחד לאבד את הביטחון במה שהוא יודע, תמיד יישאר מוגבל מחשבתית. האם יש דרך מעשית לפיתוח השכל? אליעד מסכם ומסביר שהדרך המעשית לפתח את השכל היא: לעולם לא למהר לענות על שאלה בלי להבין אותה לעומק. ... לגבי ההבנה שלך. לבדוק שוב ושוב את ההבנות שלך גם בדברים שנראים לך ברורים. לא לפחד לחוות חוסר אונים ואי - ודאות כחלק מתהליך ההתפתחות. אליעד מדגיש שזו הדרך היחידה להיות חכם באמת, וזה דורש אומץ רב להתמודד עם ההכרה שאתה אולי טיפש, כדי להגיע למצב שבו אתה באמת חכם. איך לפתח את
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להתאמן עם שכל, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להתאמן עם שכל, איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי רוחני, אימון עסקי בנושא להתאמן עם שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 15:31:08 - wesi1