🖨איך לשתול מחשבות? איך לעשות מניפולציות? איך להעלות את רף נטל ההוכחה? איך לשאול שאלה נכונה? איך להשפיע על מישהו? איך לנסח שאלה? איך לדעת מה לשאול? איך לשאול שאלה מוחלטת? איך לשאול שאלה יחסית? איך ליצור הסכמה?וכאן תתבאר עוד שיטת מניפולציה ושתילת מחשבות, ואיך באפשרותך להקדים תרופה למכה, דהיינו, איך באפשרותך להתגונן מראש לתגובה של היריב שלך, על ידי זה שמראש תנסח את הטענה / הרעיון שלך בצורה טובה יותר, וכמו שהסברתי את זה לעומק, במקום אחר.
ושיטת שתילת המחשבות הפעם, היא מבוססת על הרעיון שאומר, שלא ניתן להוכיח שום דבר במאה אחוז. ולא משנה איזה רעיון ומה הרעיון, לא ניתן להוכיח שהוא נכון במאה אחוז.
וממילא זה אומר, שאם אתה לדוגמה שואל מישהו שאלה, ואתה רוצה מראש שהוא יחשוב על השאלה שלך פעם נוספת לפני שהוא עונה לך, ואם אתה רוצה מראש לענות לכל תגובה אפשרית שלו, אז באפשרות להעלות את רמת הוודאות של השאלה, לרמה כזאת ששום תשובה לא תהיה אפשרית על השאלה שלך.
לדוגמה, נניח שאתה רוצה לשאול מישהו "למה אתה לא רוצה לקנות את המוצר". עכשיו, נניח שהוא יכול לתת לך תשובות כאלו ואחרות. ונניח שאתה רוצה מראש לנטרל את התשובות האלו. לכן לדוגמה באפשרותך לשאול "האם אתה בטוח / באמת בטוח / בטוח במאה אחוז, שאתה לא רוצה לקנות את המוצר". ומה בעצם עשינו כאן, מראש הוספנו רמת וודאות לשאלה, על ידי שימוש במילים של וודאות. כגון: באמת / באמת אחוז / בטוח / וודאות, וכיו"ב מילים שמעלות את הרף של השאלה, וממילא מנטרלות תשובות יחסיות אפשריות, שאינן נכונות באופן מוחלט אלא רק באופן יחסי.
לאיזה שאלה יותר קל לך להשיב, האם לשאלה "האם אתה אוהב חתולים" או לשאלה "האם אתה בטוח שאתה באמת בלב שלם אוהב חתולים". התשובה בד"כ תהיה, שיותר קל לענות לשאלה הראשונה, מאשר לשנייה. כי כאשר רמת הוודאות של התשובה הנדרשת עולה, כך רמת הביטחון של העונה, יורדת במקביל.
כי עקרונית, למוח, יותר קל לחשוב ש X נכון, מאשר להיות בטוח במאה אחוז ש X נכון. ולכן, לדוגמה אם אתה רוצה לקבל תשובה שלילית, אז במקום לשאול, "האם אתה חושב ש", אפשרי לשאול "האם אתה באמת חושב ש". במקרה שבו רוצים שהבן אדם לא יענה תשובה חיובית לשאלה.
כי ממילא מכל זה ניתן ללמוד גם את ההפך, שאם אתה שואל שאלה ורוצה לקבל תשובה חיובית, אז במקרה כזה תוריד מהשאלה את רכיבי הוודאות שלה, ותאפשר לשומע להרגיש בנוח לתת תשובה, שהיא נכונה גם באופן יחסי.
לדוגמה, אם אתה רוצה לקבל תשובה חיובית, אז במקום לשאול "האם אתה בטוח ש X", תשאל "האם יכול להיות שאולי נראה לך ש X נכון מהיבט כלשהו". כאשר כמובן לא באמת צריך לנסח בדיוק את הניסוח הזה, אבל כן צריך להוריד רכיבי וודאות מהשאלה ולהוסיף לשאלה רכיבי יחסיות, שמאפשרים לתשובה יחסית גם להיות נכונה. ושהשומע ירגיש בנוח לענות תשובה חיובית, גם אם היא לא נכונה במאת האחוזים.
ובקיצור, העיקרון הוא, שאם מראש אתה רוצה לשתול מחשבה בראש של השומע, כדי שהוא לדוגמה ייתן לך / לעצמו תשובה שלילית לשאלה כלשהי, אז פשוט תעלה את רמת הוודאות של השאלה. ובכך אתה מעביר את נטל ההוכחה אליו, ומעלה לו את רף נטל ההוכחה, כדי שהוא לא יוכל לענות תשובה חיובית. ולהפך, אם ברצונך לקבל תשובה חיובית, תוריד את רף נטל ההוכחה.
ואעפ"כ יש מקרים יוצאים מן הכלל. כגון לדוגמה שאתה חושב שהבן אדם שמולך, לא באמת יחשוב על השאלה לעומק, אלא סתם יזרוק לך תשובה כלשהי, שאתה לא רוצה אותה. ואז במקרה כזה, אסור לך להעלות את רף נטל ההוכחה שבשאלה. כי אז בעצם שתלת לאדם השני, מחשבה שלילית שאתה לא רוצה לשתול אותה.
לדוגמה: נניח שאתה שואל מישהו, האם אתה בטוח במאה אחוז שאתה לא רוצה לעשות X. ונניח שאתה רוצה שהוא יגיד שהוא לא בטוח. אז אם הוא סתם יזרוק לך תשובה, שהוא באמת בטוח במאה אחוז שהוא לא רוצה לעשות X, אז ממילא אתה גרמת לכך שהוא שתל לעצמו מחשבה...
אלוהים - חלק 15 - רצון לקבל / רצון להשפיע, אצל הבורא / נבראים?!... - חלק 15 - רצון לקבל רצון להשפיע, אצל הבורא נבראים?! טיעון: לבורא (אלוהים) יש אך ורק רצון להשפיע לנברא יש גם רצון להשפיע + רצון לקבל האושר הוא כאשר האדם הנברא הופך את הרצון שלו לקבל לרצון להשפיע. אז נוצרת השתוות עם הבורא = גאולה אישית. סוף טיעון. הפרכה: גם לבורא יש רצון לקבל. הוכחה: בריאת העולם. מאחר שהבורא רצה לברוא את העולם, הרי שבריאת העולם נתנה לבורא נחת רוח ומילוי רצון. ואכ גם לבורא יש רצון לקבל. אם לא היה לבורא רצון לקבל, הרי שהוא לא היה בעל רצון כלשהו וממילא הוא לא היה בורא את הבריאה. נחדד: אין רצון להשפיע ללא רצון לקבל! כל רצון ולא משנה כיצד הוא יוגדר, הרי שהוא נובע בראש ובראשונה מרצון לקבל. רצון = חיסרון = תחושת חסר אישית = רצון לקבל סיפוק על ידי מילוי הרצון. הביטוי רצון להשפיע, הוא ביטוי מוטעה שמורכב מ - 2 רבדים שונים. רצון + להשפיע. רצון = מבטא את החסר את הרצון לשלמות את הרצון להגיע לסיפוק דהיינו, הרצון לקבל. להשפיע = הצורה הגשמית מעשית של הרצון לקבל. זא ההשפעה היא הפעולה היא ההגדרה של הרצון, דהיינו, הרצון הוא להשפיע לאכול לאהוב לדבר וכיוב. רצון להשפיע פירושו צורה כלשהי של רצון = צורה כלשהי של חסר כלשהו. אך בכל מקרה, הרצון עצמו הוא תמיד לקבל. לא משנה כיצד נסתכל על הדבר, רצון מעצם הגדרתו משמעותו היא לקבל, דהיינו, רצון לקבל. התכלית של הגשמת רצון באשר הוא היא לקבל, גם אם מדובר ברצון להשפיע. הלהשפיע רק מגדיר את הרצון. במקום רצון לאכול לשמוח להיות מאושר, במקום זאת הוגדר רצון להשפיע. אך זה אינו משנה את מהות הרצון הבסיסית, שהיא מבטאת חסר ורצון לקבל סיפוק כלשהו משינוי מציאות כלשהי. שאלה: כיצד ניתן לומר כי לבורא יש רצון לקבל, הרי הנברא לעולם ... לנבראים (כגון דת תורה יהדות מצוות וכיוב). מעשה הבריאה עצמו הוא עצמו מבטא רצון לקבל, מאחר שכל רצון הוא מבטא חסר ורצון לקבל. גם אם הרצון לקבל בא לידי ביטוי ברצון להשפיע, עדיין זהו רצון לקבל. 3 - בנוסף יש לשים לב לכך, כי לפי הלוגיקה שהבורא אינו יכול לקבל הטבה מאת הנבראים, כי בכל מקרה הוא זה שצריך לתת את ההטבה לעצמו באמצעותם, הרי שזה עצמו גם שולל את הרעיון של הרצון להשפיע. משום שגם על הרצון להשפיע אפשר לומר שהוא אינו אפשרי, מאחר שהנבראים הם אינם ישות עצמאית, אלא הם לא יותר מאשר בובות על חוט וכיוב, וממילא אין משמעות אמיתית לישותם, וממילא לא ממש ניתן להשפיע ולתת להם הטבה כלשהי. וכמובן שקיימת גם בעיה חמורה יותר, והיא שהרצון להשפיע יוצר את ההכרח שהבורא יגרום לנברא להרגיש חסר ורע כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו הטבה. וזה כמובן דבר אבסורדי שהוא חסר משמעות לחלוטין. הדבר דומה לראובן שפוצע את חברו שמעון, כדי שהוא ראובן יהיה מסוגל להציל חברו שמעון ולעזור לו. כמובן שרצון להשפיע כזה הוא מטופש לחלוטין ואין כאן שום רצון להשפיע אמיתי, משום שכדי להשפיע הבורא ראשית כל צריך לברוא נברא עם חסר כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו. כך שמצד האמת כל הרעיון של הרצון להשפיע הוא מטופש, כי מצד אחד הבורא גורם לאדם לסבול ומצד שני הוא כביכול מרחם עליו ומספק לו הטבה כלשהי. זאת כמובן שטות מוחלטת. ובכל מקרה כנל, כל טיעון שגורם לכך שהבורא ... גם אם ההטבה אינה מגיעה ישירות מהנברא. הערה נוספת: גם הלוגיקה כי התכלית היא להגיע להשתוות צורה עם הבורא, גם היא אינה נכונה. יתכן כי אדרבה, התכלית היא לבטל את הרצון להשפיע ולהישאר רק עם הרצון לקבל. ראה בהרחבה כאן: מהי תכלית הבריאה ?. הערה נוספת: קיימת גם האפשרות להגדיר כל רצון כרצון להשפיע. זא אין דרך להוכיח כי לאדם קיים רצון להשפיע. אם רוצים, אפשרי להגדיר ולהוכיח כי הרצון של האדם הוא אך ורק להשפיע וכי אין לאדם רצון לקבל. זא אם אפשר לומר כי לבורא אין רצון לקבל, הרי שגם אין דרך להוכיח כי לאדם יש רצון לקבל. יותר מכך: אפשר גם לומר בדיוק את ההפך והוא: כי לבורא ... באמת, כי הכל זה הוא, וגם כדי לתת הוא צריך לברוא חסר, וזו כמובן אינה נתינה כנל. ואכ לבורא יש רק רצון לקבל, גם אם הוא אינו מסוגל למלא את רצונו. אך לנברא יש גם רצון להשפיע, משום שהנברא מסוגל להשפיע הטבה באמת, כי הוא הרי נפרד ממהותו של מקבל ההטבה. ובנוסף, האדם גם אינו יוצר את החסר אצל חברו, אלא רק משפיע הטבה. כך שרק אצל הנברא קיימת האפשרות להיטיב הטבה באמת. ... לרצון שלו לקבל, דהיינו, להגדיל את האגו העצמי שלו, כדי שכך הוא יוכל יותר לקבל הטבה מתמדת כמו הבורא. ונקודה נוספת: גם אם האדם ממיר את הרצון שלו לקבל לרצון שלו להשפיע, הרי שגם זה עצמו נובע מהרצון לקבל של האדם. דהיינו, האדם רוצה לקבל הטבה מהבורא, ולכן הוא מבטל את הרצון העצמי שלו, או נכון יותר לומר מדחיק את הרצון שלו לקבל והופך ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה... בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה מה המטרה של מין והנאה בחיים? אליעד מסביר, שכאשר האדם שואל על ... ואנחנו אלו שחולמים אותו. ברגע שאדם מתעורר מהחלום, הוא מבין שבעצם הוא היה השולט והיוצר של כל מה שקרה לו. מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? אליעד מדבר על שני רצונות עיקריים: רצון לקבל ורצון להשפיע. הרצון לקבל הוא הרצון האנושי הרגיל לסיפוק עצמי, להנאה אישית, ואילו הרצון להשפיע הוא הרצון לתת לאחרים או להתמסר למשהו מעבר לעצמי. הוא טוען שהסבל האנושי נובע מהתלות ברצון לקבל, כי ברגע שהאדם לא מקבל את מה שהוא רוצה, הוא סובל. לעומת זאת, אם האדם עובר למצב של רצון להשפיע, הוא חופשי מסבל, כי הוא לא תלוי יותר במה שהוא מקבל, אלא בתחושה הפנימית שלו של נתינה ואחדות. אבל הוא מדגיש שהרצון להשפיע האמיתי הוא קשה מאוד להשגה. הרבה אנשים מנסים להגיע לרצון להשפיע, אבל הם לא באמת מצליחים כי בפועל הם עדיין תלויים בתחושות חיצוניות של סיפוק והכרה. רצון להשפיע אמיתי הוא מצב שבו האדם מתמלא בתחושת אושר מתוך הנתינה עצמה, ללא תלות בשום תוצאה חיצונית. ... האדם יבין זאת, הוא יוכל לחוות סיפוק ואושר בלי תלות בדבר. מה המטרה של מין? איך לחוות הנאה בלי תלות חיצונית? מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? איך להרגיש משמעות בלי ילדים וכסף? איך להגיע לרצון להשפיע אמיתי? למה האדם מחפש משמעות לחיים? האם החיים הם חלום? שאלה: מה המטרה של המין? אליעד: מה ... ורע לך בו. הם מבטיחים לך חוויה שבשכל זה לא נתפס. אליעד: כי אומרים לך שאי אפשר לתאר, אבל כאשר את צועדת, את צועדת למקום מוגדר, את צועדת לרצון להשפיע. אולי את לא יכולה להסביר בשלמות, אבל את יכולה להסביר חלקית. את יודעת מה זה רצון, ואת יודעת מה זה להשפיע, ולכן את יכולה להבין לקראת מה את הולכת. אדם הולך, עושה פעולות, כי הוא רוצה להגיע למשהו ... בגלל שיש לך רצון לקבל. אז אם אתה טיפש וחושב שאתה סובל בגלל רצון לקבל, אז אתה תסבול גם שם. אתה לא צריך לחוות את כל החוויות, כדי להבין שגם רצון להשפיע מיותר. אומרים לאדם, אתה סובל כי אתה כל הזמן רוצה לקבל הנאה, אז בו נהפוך אותך לאחד שנותן ... רוצה אותה, ולכן את מסכנה, כי את רוצה אותה. ודבר שני שאני רוצה להגיד לך, שאת בחיים שלך לא היית ברצון לקבל. בכל החיים שלך מגיל אפס, את קצת רוצה להשפיע וקצת רוצה לקבל, קצת מתחשבת באחרים וקצת מתחשבת בעצמך. אם היית ברצון לקבל מוחלט, אם היית הכי ... האם פעם חשבת שכול העולם כולו נברא רק בשבילך? האם חשבת פעם, שהשמש זורחת בבוקר, היא זורחת בשבילך? אפילו את לא יודעת מה זה להיות אגואיסט. רצון להשפיע, זה רצון הכי גרוע בעולם, זה בגלל שיש לך רגשי נחיתות. כאשר את אומרת, אני לא רוצה כלום, אני רוצה רק להשפיע, זה רגשי נחיתות הכי גדולים. אם את לא חווה סיפוק ממשהו, זה סימן שאת לא מיחסת חשיבות לרצון ... ואם הוא רוצה משהו, הוא ילך על זה עד בסוף. אין אפילו אחד כזה. אני לא מבין, אנשים הולכים למקום מסוים, יום אחרי יום, ורוצים להגיע למקום של רצון להשפיע, וזה שעומד בראשם אומר שהוא עצמו לא הצליח להגיע, והם צועדים. כמו היהודים שמחכים למשיח. הכל ... מבלבל אותי. אליעד: כאשר תרצי ללכת עד הסוף, אחד הסימנים יהיה שאת לא מגלגלת אחריות על אחרים. אמרתי לך לחקור האם יש אלוהים. תנסי ללכת עם הרצון להשפיע עד הסוף, ואז תגיעי למצב של המורה שלך, ואז תראי אם הוא בלבל לך את המוח, או שזה באמת אמיתי ... היית רואה שאתה עכשיו חושב את כל מה שקורה, אז מדוע יש לך טענות? כרגע אתה רוצה את החלום. למעשה כאשר אתה אלוהים, אז אתה באגו הכי גדול, אתה ברצון להשפיע, וגם ברצון לקבל. אין מישהו אחר מלבדך, אתה משפיע רק על עצמך. יש משמעות לכך שהמלך הוא מושפל ...
רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?... לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר? האם קיימים באמת רצון לקבל ורצון להשפיע? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא המיתוס של חכמת הקבלה בנושא של רצון לקבל, רצון להשפיע, הבורא והנבראים. הוא פותח בהסבר על השטות הבסיסית לדבריו, הקשורה להפרדה בין רצון לקבל לבין רצון להשפיע. על פי המיתוס הקבלי, האלוהים, שהוא כביכול הבורא, מאושר משום שהוא רוצה רק לתת, להשפיע, ואילו האדם, שהוא הנברא, סובל משום שהוא רוצה רק לקבל, כלומר, למלא את רצונותיו האישיים, מה שנקרא אגו. אליעד מבהיר שכל התפיסה הזו מוטעית מהיסוד, והוא טוען כי אין הבדל מהותי בין רצון להשפיע לרצון לקבל. לפי הסברו, כל רצון להשפיע הוא בעצם גם רצון לקבל, כי מי שמשפיע למעשה רוצה להפיק הנאה מעצם ההשפעה שלו, ולכן הוא מקבל הנאה מכך שהוא ממלא את רצונו להשפיע. הוא מדגיש שגם אם נניח כי הבורא קיים, הבורא לכאורה רוצה לתת כי הוא עצמו מקבל מכך סיפוק והנאה. כך יוצא שלמעשה, כל רצון הוא רצון לקבל. הסבר נוסף שאליעד מביא הוא שאפשר גם להסתכל על התמונה באופן הפוך: כל רצון לקבל הוא בעצם רצון להשפיע. האדם שרוצה לקבל הנאה, למעשה רוצה לתת סיפוק והנאה לאגו שלו, לרצונות שלו, שהם בעצם הנבראים שלו. בדיוק כפי שהבורא ממלא ... את המציאות מתוך חוסר הבנה אמיתית. לטענתו, מי שהמציא את התיאוריה הזאת בעצם אף פעם לא הצליח להפוך את הרצון שלו מרצון לקבל לרצון להשפיע באופן מוחלט. לדבריו, אילו היה מצליח בכך, היה מגלה שגם רצון להשפיע אינו מוביל לאושר מוחלט, אלא רק לתסכול ולסבל נוסף, משום שכל ישות שיש לה רצון כלשהו לעולם תסבול. מדוע לפי הקבלה יש סבל ... המציאות? אליעד מבקר בצורה חריפה את אלה שמלמדים את חכמת הקבלה וטוענים שהם מסוגלים ללמד אנשים איך להפוך את רצונם מרצון לקבל לרצון להשפיע. הוא מצהיר שברור לו לחלוטין כי אותם אנשים לא באמת הצליחו בכך בעצמם, ולכן גם לא יכולים לעזור לאחרים. מי שהיה מצליח ... ממה שנדמה לך. לדבריו, רק ההבנה הזו מאפשרת לאדם להשתחרר מהסבל המיותר של הרצונות, ולהגיע לשכל אמיתי וחיים טובים באמת. מהו רצון להשפיע? רצון לקבל או לתת? האם הבורא מאושר? מה השקר בחכמת הקבלה? האם השתוות הצורה אפשרית? למה האדם באמת סובל? מהי האמת לפי ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?