כסף, אימון לכסף, איך להרוויח כסף? איך לעשות כסף? איך להתעשר? שיטה להרוויח כסף, לעשות הרבה כסף, להרוויח עוד כסף, כסף קל, להרוויח כסף בקלות, איך עושים כסף? שיטות לעשות כסף, הכנסה נוספת
איך לדעת האם אתם באמת יכולים להרוויח יותר כסף?
השאלה המרכזית שאליעד מציג בהרצאה היא לא "איך להרוויח יותר כסף", אלא האם אתם באמת יכולים להרוויח יותר כסף. הוא מסביר שלפני שחושבים על שיטות, צריך קודם כל לברר האם אתם בכלל מאמינים שאפשר להרוויח יותר. התהליך שאליעד מציע הוא תהליך של בירור עצמי, שבמהלכו האדם שואל את עצמו שאלות ומברר מה באמת עוצר אותו ואילו אפשרויות קיימות עבורו להגדיל את ההכנסה שלו.
לדוגמה, בשיחה מובאת דוגמה של מישהי שחושבת שהיא יכולה להרוויח יותר כסף מכיוון שבעבר כבר הצליחה לעשות זאת. אליעד שואל אותה אם עצם העובדה שבעבר הרוויחה יותר כסף אומר שגם היום היא יכולה להרוויח יותר, והיא משיבה בתשובה מעורבת: מצד אחד כן, מצד שני לא בטוחה.
אליעד מדגיש שכדי להתקדם, צריך לדייק את המחשבה בצורה מאוד ברורה ולשאול את עצמך שאלות ספציפיות כמו:
אליעד ממליץ לפרט את האפשרויות בצורה מדויקת. למשל, האדם יכול לחשוב שהוא יכול להעלות את התעריף שהוא גובה על שירותיו, להביא יותר לקוחות, או למכור שירותים נוספים ללקוחות קיימים. אליעד מדגים איך לבדוק כל אפשרות בנפרד ולברר האם היא אפשרית או לא, מה הסיכון ומה התועלת הפוטנציאלית.
לדוגמה, אפשרות להעלות את התעריף: האדם צריך לשאול את עצמו האם הוא באמת בטוח שהוא יכול להעלות את המחירים ועדיין לשמור על מספר לקוחות מספיק גדול כדי להגדיל את ההכנסה הכללית. אם האדם אינו בטוח, אליעד מציע שיבדוק זאת בפועל, למשל על ידי ניסוי של העלאת מחירים ללקוחות חדשים או לקבוצה קטנה של לקוחות קיימים. האדם יכול גם לבחור באופציה של העלאת מחיר תוך מתן הנחה ללקוחות קיימים אם הדבר הכרחי.
מה עושים אם יש חסם רגשי שמונע להרוויח יותר כסף?
לעיתים קרובות אנשים יודעים מה עליהם לעשות, אך לא עושים זאת בגלל חסם רגשי, כמו תחושת גועל או סלידה ממשהו, למשל לעשות ניוזלטר או שיווק במייל. אליעד מציע דרך להתגבר על כך, באמצעות שינוי תפיסתי. במקום לנסות שלא להיגעל, האדם יכול להחליט שהוא עושה את הפעולה למרות הסלידה. כלומר, הוא לא מנסה לשנות את הרגש אלא לשנות את אופן ההתייחסות שלו לפעולה.
לדוגמה, אם מישהי מרגישה סלידה מלשלוח ניוזלטר ללקוחות, אליעד מציע לה לבדוק האם היא מסוגלת לשלוח את הניוזלטר למרות הסלידה. אם התשובה חיובית, אז המכשול הופך לפשוט יותר. האדם כבר לא צריך להפסיק להיגעל, הוא רק צריך לעשות את הפעולה למרות שהוא נגעל.
למה חשוב להיות מדויק עם המחשבות שלנו לגבי כסף?
אחד הדגשים המרכזיים שאליעד נותן בהרצאה הוא החשיבות של דיוק במחשבה. הוא מסביר שהמקור העיקרי לסבל כלכלי הוא אי - דיוק במחשבות שלנו. לדוגמה, אדם יכול להגיד לעצמו "אני בטוח שאני יכול להרוויח יותר כסף", אבל בפועל לא עושה את הפעולות הנדרשות. הסיבה היא שהאדם לא באמת בטוח, יש ספק פנימי שהוא לא מתמודד איתו בצורה גלויה. הפתרון שאליעד מציע הוא לשאול שאלות מפורטות כמו "האם אני באמת בטוח?", "האם אני באמת לא בטוח?", או "האם אני לא יודע?". המטרה של הבירור הזה היא להגיע לדיוק פנימי שיוביל לפעולה או לקבלת מצב קיים...
השאלה המרכזית שאליעד מציג בהרצאה היא לא "איך להרוויח יותר כסף", אלא האם אתם באמת יכולים להרוויח יותר כסף. הוא מסביר שלפני שחושבים על שיטות, צריך קודם כל לברר האם אתם בכלל מאמינים שאפשר להרוויח יותר. התהליך שאליעד מציע הוא תהליך של בירור עצמי, שבמהלכו האדם שואל את עצמו שאלות ומברר מה באמת עוצר אותו ואילו אפשרויות קיימות עבורו להגדיל את ההכנסה שלו.
לדוגמה, בשיחה מובאת דוגמה של מישהי שחושבת שהיא יכולה להרוויח יותר כסף מכיוון שבעבר כבר הצליחה לעשות זאת. אליעד שואל אותה אם עצם העובדה שבעבר הרוויחה יותר כסף אומר שגם היום היא יכולה להרוויח יותר, והיא משיבה בתשובה מעורבת: מצד אחד כן, מצד שני לא בטוחה.
אליעד מדגיש שכדי להתקדם, צריך לדייק את המחשבה בצורה מאוד ברורה ולשאול את עצמך שאלות ספציפיות כמו:
- האם אני באמת בטוח שאני יכול להרוויח יותר כסף?
- מה גורם לי לחשוב שאני יכול להרוויח יותר כסף?
- איזה דברים ספציפיים אני חושב שאני יכול לעשות כדי להרוויח יותר כסף?
אליעד ממליץ לפרט את האפשרויות בצורה מדויקת. למשל, האדם יכול לחשוב שהוא יכול להעלות את התעריף שהוא גובה על שירותיו, להביא יותר לקוחות, או למכור שירותים נוספים ללקוחות קיימים. אליעד מדגים איך לבדוק כל אפשרות בנפרד ולברר האם היא אפשרית או לא, מה הסיכון ומה התועלת הפוטנציאלית.
לדוגמה, אפשרות להעלות את התעריף: האדם צריך לשאול את עצמו האם הוא באמת בטוח שהוא יכול להעלות את המחירים ועדיין לשמור על מספר לקוחות מספיק גדול כדי להגדיל את ההכנסה הכללית. אם האדם אינו בטוח, אליעד מציע שיבדוק זאת בפועל, למשל על ידי ניסוי של העלאת מחירים ללקוחות חדשים או לקבוצה קטנה של לקוחות קיימים. האדם יכול גם לבחור באופציה של העלאת מחיר תוך מתן הנחה ללקוחות קיימים אם הדבר הכרחי.
מה עושים אם יש חסם רגשי שמונע להרוויח יותר כסף?
לעיתים קרובות אנשים יודעים מה עליהם לעשות, אך לא עושים זאת בגלל חסם רגשי, כמו תחושת גועל או סלידה ממשהו, למשל לעשות ניוזלטר או שיווק במייל. אליעד מציע דרך להתגבר על כך, באמצעות שינוי תפיסתי. במקום לנסות שלא להיגעל, האדם יכול להחליט שהוא עושה את הפעולה למרות הסלידה. כלומר, הוא לא מנסה לשנות את הרגש אלא לשנות את אופן ההתייחסות שלו לפעולה.
לדוגמה, אם מישהי מרגישה סלידה מלשלוח ניוזלטר ללקוחות, אליעד מציע לה לבדוק האם היא מסוגלת לשלוח את הניוזלטר למרות הסלידה. אם התשובה חיובית, אז המכשול הופך לפשוט יותר. האדם כבר לא צריך להפסיק להיגעל, הוא רק צריך לעשות את הפעולה למרות שהוא נגעל.
למה חשוב להיות מדויק עם המחשבות שלנו לגבי כסף?
אחד הדגשים המרכזיים שאליעד נותן בהרצאה הוא החשיבות של דיוק במחשבה. הוא מסביר שהמקור העיקרי לסבל כלכלי הוא אי - דיוק במחשבות שלנו. לדוגמה, אדם יכול להגיד לעצמו "אני בטוח שאני יכול להרוויח יותר כסף", אבל בפועל לא עושה את הפעולות הנדרשות. הסיבה היא שהאדם לא באמת בטוח, יש ספק פנימי שהוא לא מתמודד איתו בצורה גלויה. הפתרון שאליעד מציע הוא לשאול שאלות מפורטות כמו "האם אני באמת בטוח?", "האם אני באמת לא בטוח?", או "האם אני לא יודע?". המטרה של הבירור הזה היא להגיע לדיוק פנימי שיוביל לפעולה או לקבלת מצב קיים...
- איך להרוויח יותר כסף?
- איך להתגבר על חסמים כלכליים?
- איך להתמודד עם ספקות לגבי כסף?
- האם אפשר להרוויח כסף בקלות?
- איך להעלות מחירים בלי לאבד לקוחות?