אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להרגיש טוב בלי גבול ✔אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
וכאן אבאר עוד גישה, לאיך באפשרותך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות. והרעיון הוא, שבן אדם רוצה שיהיה לו טוב. ובן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו טוב, יותר מכל שאר האלטרנטיבות שלו. וכשמישהו לא רוצה לעשות משהו, הרי שהוא חושב שזה יעשה לו רע, לעשות את הדבר הזה. אז איך בעצם אפשר לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שיעשה לו רע לעשות את הדבר הזה? למה שמישהו ירצה לעשות לעצמו רע?

והתשובה היא די פשוטה, והיא, שבן אדם רוצה להרגיש טוב. וכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו, כי הוא חושב שהדבר הזה יעשה לו רע, הרי שבעצם הוא, גם מרגיש טוב מכך שהוא לא עושה משהו שהוא לא רוצה לעשות. אבל הוא גם בתת המודע שלו מרגיש רע, מכך שיש משהו שאם הוא יעשה אותו, זה יעשה לו רע.

כי בן אדם רוצה להרגיש טוב ללא גבול, שזה כמה שיותר טוב. וברגע שיש משהו בעולם, שאם תעשה אותו, זה יגרום לך להרגיש רע, הרי שבעצם הטוב שלך מוגבל. וברגע שלדוגמה אתה לא רוצה ללכת לעבוד ואתה נח בבית. אז אומנם מצד אחד טוב לך, שאתה לא עושה משהו שרע לך. אבל מצד שני, רע לך, מכך שיש משהו שמגביל את האושר שלך. משהו שאתה לא מסוגל לעשות, כי העשייה שלו תעשה לך רע. וזו תחושה של צמצום והגבלה.

כי מי מרגיש יותר טוב, מי שיכול לבחור מה לעשות ושלא משנה מה שהוא יעשה יהיה לו טוב, או מי שלא יכול לבחור מה לעשות ושאם הוא יעשה משהו מסוים יהיה לו רע?! מי מרגיש יותר טוב, מישהו שיש לו המון אפשרויות בחירה שיכולות לעשות לו טוב, ושהוא בוחר מהן מה לעשות, או מישהו שאין לו הרבה אפשרויות בחירה ושהוא חייב לבחור באפשרות מסוימת כדי שיהיה לו טוב?! נניח שאתה יכול לבחור איזה מעיל שבא לך ללבוש, או שיש לך רק מעיל אחד, כי כל שאר המעילים שלך נהרסו. למי יותר כיף וטוב?!

אז נכון שיש את ההיבט שאומר, שגם תחושת בחירה זה רע. אבל בעיקרון, חוסר בחירה, יוצר תחושת הגבלה וצמצום. שזה בעצם אומר, שכאשר אתה לא רוצה ללכת לעבודה ואת נח בבית, אתה מרגיש פחות טוב ממישהו שיכול לבחור להרגיש טוב ומושלם בעבודה ויכול לבחור להרגיש טוב ומושלם בבית, ושהוא בוחר מסיבה כלשהי שלא נכנס אליה עכשיו, להישאר בבית. הרי שהשני, מרגיש יותר חופש פעולה.

וזה בעצם אומר, שכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו, כי הוא חושב שלעשות את הדבר הזה יעשה לו רע, באפשרותנו לבוא אליו בגישה שבה אנחנו רוצים לעזור לו ולעשות לו את החיים לטובים יותר. על ידי זה שהוא יאפשר לנו לשכנע אותו, שגם מה שהוא לא רוצה לעשות, גם זה לא רע. ושאח"כ הוא יבחר מה שהוא רוצה לעשות.

לדוגמה, בן אדם שרוצה להתאבד. למה הוא רוצה להתאבד? כי רע לו כאן וכי הוא חושב שאם הוא יתאבד, יהיה לו פחות רע. עכשיו, אפשרי לומר לו משהו בסגנון של: אסור לך להתאבד / זה יהיה רע אם תתאבד / אם תתאבד זה יהיה מאוד גרוע מסיבות שונות. וכל הניסוחים האלו הם ניסוחים גרועים. כי לא רק שרע לו מהחיים עד כדי כך שהוא רוצה להתאבד, אלא שעכשיו רע לו, גם מכך שהוא מרגיש רע מזה שהוא רוצה להתאבד. כי האיסור להתאבד, הוא עצמו עושה רע לבן אדם, כי הוא מגביל את הבן אדם. ולפעמים כמובן הניסוחים האלו עובדים, אבל לפעמים לא.

וכאן אתן עוד אפשרות איך אפשר לנסח את הרצון שלנו שהוא לא יתאבד. ואיך? אז במקום לומר לו, אסור לך להתאבד, צריך לדעת לשדר לו (במינון הנכון ובצורה הנכונה), שזה בסדר ולגיטימי שהוא יתאבד. אבל שהוא לא חייב להתאבד ושהוא יכול גם לחיות. ושאם הוא רוצה להתאבד זה בסדר. אבל שיעשה את זה מתוך בחירה ולא מתוך כפייה. דהיינו, במקום להעביר לו את המסר שהוא חייב להישאר בחיים, מעבירים לו את המסר שהוא יכול להישאר בחיים.

וגם כאן יש את הרכיב, שבו האדם מרגיש רע, מעצם זה שאנחנו מזכירים לו שהוא מרגיש רע מהאפשרות של לחיות. אבל בעיקרון, החיים מוצגים לו כהזדמנות, ולא כחובה. לדוגמה: "אני מבין שקשה לך ושאתה רוצה להתאבד, אבל שתדע שאתה לא חייב להתאבד. כי יש אפשרות שיהיה לך טוב, גם אם תחייה ותישאר בחיים". ובגלל שבן אדם רוצה להרגיש בחירה חופשית, לכן יש סיכוי שהוא ירצה להקשיב, כדי להרגיש טוב מכך שנותנים לו את האפשרות לחיות.

ואחדד: אנחנו לא לוקחים ממנו את האפשרות להתאבד, אנחנו כן נותנים לו את האפשרות לחיות. אנחנו לא מגבילים אותו. אנחנו מגדילים לו את כמות האפשרויות שלו.

ניקח לדוגמה ילד שלא רוצה לעשות שיעורים. אז גישה שלילית תגיד לו: "אתה חייב לעשות שיעורים, אסור לך לא לעשות שיעורים, אתה צריך לעשות שיעורים, אתה מוכרח לעשות שיעורים". לעומת זאת, גישה חיובית תגיד לו: "אתה יכול ליהנות גם מלעשות שיעורים, שיעורים יכולים לעשות לך טוב, יכול להיות מעניין לעשות שיעורים, גם לעשות שיעורים זה כיף". כאשר בגישה הראשונה צמצמנו את כמות האפשרויות שלו ובשנייה, הגדלנו את כמות האפשרויות שלו.

וכמובן שזה יעבוד, רק אם אתה כהורה באמת תחשוב שכיף לילד לעשות שיעורים. אבל זה כבר נושא אחר. אבל העיקרון הוא, שאם אומרים למישהו שהוא חייב לעשות משהו, אוטומטית, הוא ירגיש שמגבילים את האפשרויות שלו והוא ירצה להתמרד נגדנו, ולו רק משום שהגבלנו את כמות האפשרויות שלו, ומשום שהוא רוצה להרגיש חופשי לעשות כרצונו.

אבל אם נאמר לו, שיש לו את האפשרות לעשות גם אחרת, שאנחנו מוכנים שהוא יעשה מה שהוא רוצה, אבל אנחנו מבקשים / מציעים, שהוא יראה שגם האפשרות השנייה, גם היא לא רעה כל כך, ושגם היא אפשרית. ושאנחנו לא רוצים להגביל את החופש שלו, אלא אנחנו מציעים לו עוד יותר חופש. שיראה שיש לו אפשרות לעשות גם את מה שהוא חושב שהוא לא יכול ולא רוצה לעשות. במקרה כזה, יש יותר סיכוי שנקבל כן. כי אנחנו לא מגבילים את הבן אדם, אלא מאפשרים לו להיות יותר חופשי.

או לדוגמה: נניח שרוצים להציע למישהו לצאת לטיול, והוא אומר שלא בא לו. אז מצד אחד אפשרי לספר לו למה הוא מוכרח לצאת לטיול ולמה זה לא בסדר שהוא לא יוצא לטיול ולשדר לו, שהיציאה לטיול הכרחית ושזה לא בסדר שהוא לא רוצה לצאת לטיול. שבכל הצורות האלו, הוא מרגיש שאנחנו נגדו ושאנחנו לוקחים לו את החופש שלו.

אבל אפשרי גם לומר לדוגמה: אני מבין שאתה לא רוצה לצאת לטיול וזה בסדר. אבל אני אשמח להבין, למה אתה לא רוצה לצאת לטיול. לא כדי שתצא לטיול, אלא כי אני חושב שהיה יותר נחמד אם היית יכול ליהנות גם בטיול. וחבל לי שאתה לא יכול ליהנות איתנו בטיול. והייתי רוצה שתהיה לך גם את האפשרות של ליהנות איתנו בטיול. אז בא נדבר על מה מפריע לך בטיול. ושוב, לא כי אסור לך לא לצאת לטיול, אלא כי כדאי לך שתוכל להרגיש טוב, גם בלצאת לטיול.

כשמנסים לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה, צריך לבדוק, האם הוא מרגיש שמגבילים אותו שיעשה דווקא את מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה, או שאנחנו מאפשרים לו לעשות גם את מה שהוא חושב שיעשה לו רע לעשות אותו.

וניתן להסתכל על זה גם כך: אנחנו מגבילים אותו ומכריחים אותו, לפעול מתוך מצב שבו...
עשייה עובד להישאר להיות מוגבל לשכנע ילד איך לשכנע בחורה לעשות שום דבר להפיק לגרום לילד לעשות שיעורי בית להיות מסוגל לגרום לגבר אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד איך לגרום לה לא להתאבד איך לגרום לה לעשות איך לגרום לה לעשות משהו איך לגרום לו לא להתאבד איך לגרום לו לעשות משהו איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית איך לגרום לילד לעשות שיעורים איך לגרום לילדים איך לגרום למישהו לא להתאבד איך לגרום למישהו לא לפחד איך לגרום למישהו להקשיב איך לגרום למישהו להקשיב לך איך לגרום למישהו לעשות איך לגרום למישהו לעשות משהו איך לטפל איך לטפל בהתנגדויות איך לטפל בהתנגדות איך לשכנע איך לשכנע את הילד איך לשכנע בחורה איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית איך לשכנע ילדים איך לשכנע מישהו איך לשכנע מישהו לא להתאבד איך לשכנע מישהו לא לפחד איך לשכנע מישהו לעשות איך לשכנע מישהו לעשות משהו אפשרות אתה לא חייב אתה לא צריך יש לך אפשרות הדרכה להורים הדרכת הורים הוא לא רוצה הוא מפחד היא לא רוצה הקשבה התאבדויות התאבדות התנגדות חינוך ילדים חרדה ממשהו טיפול טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא להתאבד לא לפחד לא לפחד לדבר לא לפחד לדבר איתך לא רוצה לעשות לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לא להתאבד לגרום לה לעשות משהו לגרום לו לא להתאבד לגרום לו לעשות משהו לגרום לילד לגרום לילד לא להתאבד לגרום לילד לעשות שיעורי בית לגרום לילד לעשות שיעורים לגרום לילדים לגרום למישהו לא להתאבד לגרום למישהו לא לפחד לגרום למישהו לא לפחד לדבר איתך לגרום למישהו להקשיב לגרום למישהו להקשיב לך לגרום למישהו לעשות משהו לדבר להקשיב להקשיב לך להתאבד לחנך ילדים לטפל לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות לטפל בהתנגדויות לטפל בהתנגדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לעשות שיעורי בית לעשות שיעורים לפחד לשכנע לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות שיעורי בית לשכנע ילד לעשות שיעורים לשכנע ילדים לשכנע מישהו לשכנע מישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא לפחד לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך לשכנע מישהו להקשיב לשכנע מישהו להקשיב לך לשכנע מישהו לעשות משהו מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מטופל מטופלים מטפל מניעת אובדנות מניעת התאבדות מפחד ממשהו נטיות אובדניות פחד פחד לדבר פחדים רוצה להתאבד רוצה לעשות רצון רצון להתאבד שיעורי בית שכנוע
שכנוע - הקצנה לצורך ניטרול - איך לשכנע את ההורים? חינוך ילדים / איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לעשות שעורי בית? דיבייטינג / רטוריקה / כושר שכנוע / מניפולציות / ניהול משא ומתן / מכירות / שיווק
שכנוע - הקצנה לצורך ניטרול - איך לשכנע את ההורים? חינוך ילדים איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לעשות שעורי בית? דיבייטינג רטוריקה כושר שכנוע מניפולציות ניהול משא ומתן מכירות שיווק וכאן אבאר עוד שיטת שכנוע ושינוי עמדות. ואבאר, איך באפשרותך לגרום למישהו לשנות את העמדה שלו, מעצמו ובצורה סמויה, של פסיכולוגיה הפוכה. והדרך לכך היא, על ידי הקצנה נגטיבית של הדברים של האדם השני. ... שגורמת לאדם להתכחש למה שהוא עצמו אמר, ולנקוט בעמדה ההפוכה. הסבר: לפעמים אדם מביע רעיון כלשהו, ואתה רוצה לגרום לו לחשוב שונה ממה שהוא חושב. ואחת מהדרכים לעשות זאת, היא על ידי זה שלוקחים את מה שהאדם אומר, ומקצינים את מה שהוא אומר, ומציגים לאדם את מה שהוא אמר, בצורה מוקצנת, ובצורה שהוא עצמו לא ירצה להזדהות איתה. כמו ילדים, שרוצים לשכנע את ההורים שלהם לקנות להם משהו. וההורים מסרבים. שאז לפעמים השיטה של הילד לשכנע את ההורים שלו לקנות לו את אותו הדבר, היא על ידי זה שהוא מקצין את מה שההורה שלו אמר לו. כגון לדוגמה שהילד אומר להורה שלו, אתה לא אוהב אותי לא אכפת לך ממני, וכיוב משפטים שונים, שהם בעצם הקצנה של הרעיון המקורי. ואז ההורה שלא רוצה להזדהות עם מה שאמרו עליו, אז הרבה פעמים הוא נכנע והוא הולך וקונה לילד את מה שהילד ביקש. או לדוגמה ילד שלא רוצה לאכול ארוחת ערב. שאז לפעמים ההורה מקצין את מה שהילד אמר, וההורה הופך את המשפט של אני לא רוצה לאכול ארוחת ערב למשפט כמו אני מבין שאתה לא רוצה יותר לאכול ארוחות ערב וכיוב. שאז הילד בדכ מתכחש לכך, אם ההקצה היא מספיק חזקה, כדי לגרום לו לרצות להתכחש אליה, ואז הוא נוטה לצד השני, הצד הרצוי מלכתחילה. ועכשיו אסביר את שורש השיטה ואת השכל שיש מאחורי השיטה הזאת. והעניין ... תמיד רוצה לאכול ארוחת ערב. והממוצע של שני הרעיונות האלו, הוא אני לא רוצה עכשיו לאכול ארוחת ערב. או לדוגמה שהילד אומר, אין לי חשק לעשות שיעורי בית. שהמשפט הזה הוא ממוצע של הרעיון שאומר, אני לעולם לא אעשה שעורי בית, עם המשפט שאומר אני תמיד אעשה שעורי בית. ונניח שהילד אומר את אחד מהקצוות עצמם, כגון לדוגמה שהילד אומר אני שונא שעורי בית ואני אף פעם לא רוצה לעשות שעורי בית. אז המשפט הזה לדוגמה, הוא האיזון והממוצע של המשפט הקיצוני יותר של אני לא רוצה ללמוד בבית ספר, שהוא עצמו משפט ממוצע ... בכלל, הוא איזון של המשפט, אני לא רוצה להצליח בחיים. כי כדי להצליח צריך ללמוד, ובלי ללמוד אי אפשר להצליח. והילד לא אומר שהוא לא רוצה להצליח בחיים, אלא הוא אומר שהוא בסך הכל לא רוצה ללמוד וכיוב. ובכל מקרה הרעיון הוא, שהרעיונות שבני אדם מבטאים, הם אף פעם לא ... הנגדי שאומר לא אכפת לי תמיד להיכשל ושתמיד אני לא אצליח. כי האדם לא אמר שמבחינתו אם הוא לא יצליח אז הוא יתאבד וימות. כי מי שרוצה ככ להצליח, צריך לומר, אם לא אצליח אז אתאבד. והאדם שאמר שהוא רוצה להצליח בחיים, המסר שלו הוא לא מספיק קיצוני. וגם מי שאומר אם לא אצליח אז אתאבד. גם הוא לא מספיק קיצוני. כי מי שבאמת רוצה את ההצלחה ורוצה להצליח, אז הוא צריך להיות במצב, שהוא ככ רוצה להצליח, עד כדי כך שהוא ...
איך לגרום למישהו לא לעשות משהו? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? צריכת סמים, איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? הפסקת עישון, איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך להעביר מסרים תת הכרתיים?
איך לגרום למישהו לא לעשות משהו? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? צריכת סמים, איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? הפסקת עישון, איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך להעביר מסרים תת הכרתיים?
איך לגרום למישהו לא לעשות משהו? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? צריכת סמים, איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? הפסקת עישון, איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? במהלך השיחה, אליעד עוסק בשאלה כיצד לשנות את התנהגותם של אנשים, במיוחד במקרה של עישון. הוא מציין את המקרה של אדם שמוביל חיים שנראים מושלמים, אך יש לו בעיה אחת - שימוש בסמים. למרות שהוא מודע לכך שהמשך השימוש בסמים עלול לגרום לו לאבד את כל מה שבנה, הוא עדיין לא מצליח להפסיק. השיחה עוסקת בשני פחדים מנוגדים: פחד ממה שיקרה אם הוא ימשיך לעשן (הפחד מהעתיד) לעומת פחד ממה שיקרה אם לא יעשן (הפחד ... מתחיל עם אדם שנמצא במצב של לחץ, עובד בעבודה שמספקת לו הכנסה גבוהה, אך רוב הכנסתו הולכת על מזונות וכלכלה. על אף שהוא מציין שהוא לא רוצה להמשיך להשתמש בסמים, הלחץ שהוא מרגיש כל כך חזק, עד שהוא לא מצליח לשלוט בעצמו. מה שמפריע לו יותר מכל הוא לא העונש או ההשלכות בעתיד, אלא הרגע הרע שהוא חווה בהווה. ... את הסיבות שהוא מעשן, כלומר, מדוע הוא מרגיש שהוא חייב לעשן. הדרך להוריד את הלחץ ולהפחית את הרצון לעשן היא להבין מה גורם לו לפחד, ואז לפתור את הבעיה הזאת ללא הצורך בשימוש בסמים. המטרה היא להבין מה מעורר את הלחץ אצל האדם, ולספק פתרון בריא יותר. הפסקת עישון איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? הפחד מהעתיד מול הפחד מההווה מניפולציה לשינוי התנהגות השליטה על הבחירות שלנו איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? הדיון מתחיל בסיפור על אדם שנראה כי יש לו חיים מושלמים - עבודה טובה, אישה מקסימה, אך יש לו בעיה אחת: הוא סובל משימוש בסמים. שאלת השיחה היא איך ... מה קורה כשאדם יודע שהוא פוגע בעצמו, אך לא מצליח להפסיק? אליעד מסביר את המצב שבו אדם מבין בשכלו כי המשך השימוש בסמים יביא לאובדן כל מה שבנה, אך למרות זאת הוא לא מצליח להפסיק. הוא חושש מהעתיד אך מה שהורג אותו יותר הוא הרע של ההווה. לדוגמה, אדם שמבין את ההשלכות של העישון, אך בוחר להימנע מההרגשה ... מניפולציה שבה הוא שואל את האדם אם היה רוצה לשנות את ההתנהגות אם היה לו שליטה עליה. ברוב המקרים האדם יענה בחיוב, וזו הדרך לגרום לו להרגיש שיש לו שליטה על הבחירה. לאחר מכן, נשאלות שאלות נוספות שמקשות על האדם להכחיש את השליטה הזו. אליעד מציע שיטה בה האדם מתחיל לדמיין את השליטה, עד שהוא מצליח להבין ... אדם מפחד מההווה, עליו להתמודד עם הפחדים הללו בצורה שתחליש את האיום בהווה ותשאיר את האפשרות לשינוי פתוחה בעתיד. הפסקת עישון איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? הפחד מהעתיד מול הפחד מההווה מניפולציה לשינוי התנהגות השליטה על הבחירות שלנו מה אתה אומר? ש: מקרה, אדם מסוים יש לו חיים בוא נקרא להם מושלמים, עבודה ... למה הוא צריך סמים. ש: יפה, גם אני שואל את זה. עכשיו אפשר להגיד שרע לו באיזשהו מקום, אפשר להגיד שבצבא היה לו פוסט טראומה, בילדות הרביצו לו, לא משנה מה כל אחד והסיפורים שלו. העניין הוא שהוא נמצא עכשיו במצב של לחץ, מה הכוונה הוא עובד בעבודה מסוימת שנותנת לו הכנסה מאוד מאוד גבוהה יחסית אבל ... כמעט הולכת על מזונות ועל כלכלה והכל. אליעד: אה, פתאום מתברר שלא הכי טוב לו, שאתה התחלת לספר הכל טוב לו. ש: כללית. עכשיו הוא לא רוצה כאילו לקחת סמים אבל בגלל הלחץ שכאילו נוצר לו אז הוא כאילו נדחף לזה, כאילו זה לא בשליטה שלו והוא יודע שהוא יכול לאבד את כל מה שיש לו, והוא כולו מפחד מזה, הוא לא רוצה באמת. אליעד: מפחד מזה שמה? בגלל? ש: שכאילו שהוא לדוגמה אם אישתו תתפוס אותו עוד הפעם היא תתגרש ממנו, תעזוב אותו. אליעד: אז מה השאלה? ש: השאלה היא פה שהבן אדם לא רוצה, הוא טוען שהוא לא רוצה אבל לפעמים כשהוא מגיע לזה, כאילו אתה יודע. זה כמו שבן אדם לפעמים כועס ואז הוא צועק נכון, זה כאילו זה לא בשליטה שלו. אליעד: מה השאלה? ש: השאלה איך שבן אדם שלא רוצה ... השאלה. הוא שואל שאלה כזאת יש בן אדם שמבין בשכל שלו בהיגיון שאם הוא ימשיך לקחת סמים יכול להיות שהלך לו כל מה שהוא בנה. ש: והוא מפחד מזה מאוד. אליעד: והוא מפחד מזה פחד מוות אבל הוא עדיין לוקח את הסמים. איך זה יכול להיות? ותוך כדי שהוא לוקח את הסמים, הוא אומר לך אני לא רוצה לקחת את זה, איך זה יכול להיות? תשובה. מה התשובה? נו ... שהוא יאבד את כל מה שיש לו, אוקי? ש: ואז הוא יתרסק. אליעד: כן, אבל לפעמים הרע שברגע הזה הוא כל כך חזק שהוא יותר חזק מהרע שהוא מפחד שיהיה לו בעתיד, בפרט שגם הרע הזה הוא בהווה וזה בעתיד. והרע הזה של ההווה הוא וודאי והרע של העתיד הוא בספק. אז אם אני אומר לך תקשיב, מה אתה מעדיף?, נגיד שאומרים לך לחתוך לך אצבע או לחתוך יד? אבל את היד חותכים מחר, את האצבע חותכים עכשיו. בסדר, אבל אתה לא בטוח, אתה לא יודע בדיוק מה, אתה אומר רגע ... רוצה שהוא יפסיק לעשן או שיעשן יותר, מה בא לך? ש: שיפסיק. אליעד: אוקי, אז מה אנחנו צריכים לעשות? ש: שהוא יפחד יותר. אבל אם הוא מפחד בשיא שלו ועדיין זה... אליעד: לא, יפחד יותר ממה? יש לו שני פחדים יש לו או שהוא הולך לחטוף, מה הפחד? הוא אומר כזה דבר אני לא מעשן אני מרגיש מזה אם אני מעשן אני אולי מרגיש רע ממנה נגיד נהרסו לי החיים. אז מה צריך לעשות? ש: להגדיל את הפחד הזה. אליעד: איזה? ש: שהוא מפחד שיתפסו אותו. אליעד: או? או מה לעשות, או? או ההפך להקטין את הפחד של מה שיקרה לו אם הוא לא יעשן. שני אנשים מאיימים עליו אחד אומר לו תקשיב, אם אתה לא מעשן אני נותן לך עונש, השני אומר לו תקשיב, אם אתה מעשן אני נותן לך עונש. בסוף הוא יעשן או לא? ש: מה שיהיה יותר חזק. אליעד: יפה, מה שהוא יחשוב שיותר חזק. עכשיו, אם בסוף הוא מעשן מה זה אומר? ש: אבל השאלה היא ... לו שליטה. אליעד: לא, אם לא היה לו שליטה לא היינו מדברים על זה עכשיו. הוא חושב, יש לו בחירה והכל בסדר. אני מסביר עוד פעם, תקשיב, בסופו של דבר יש לו שני פחדים יש לו את הפחד מה יקרה אם הוא יעשן ואת הפחד מה יקרה אם הוא לא יעשן. זה הגיוני? הוא כרגע מפחד יותר ממה יקרה אם הוא לא יעשן יותר ממה שיקרה ... אותו. אתה יודע להפחיד? מה אתה רוצה, שאני אסביר לך איך להפחיד אותו או שאני אסביר לך איך להפחיד אותו מה יקרה אם הוא יעשן, או איך לגרום לו פחות לפחד ממה יקרה אם הוא לא יעשן. תראה יש לבן אדם שתי סיטואציות, יש לו שתי תמונות בראש. עכשיו נגיד השעה X יש לו שתי תמונות, אחד הוא רואה את עצמו מעשן ואחד הוא רואה את עצמו ... שיעשן גם זאת אפשרות. אוקי אז תמשיך לעשן. ש: לא, מה הפונקציה של לפטור אותו מעישון כאילו להגיד לו זה אפשרי שתהיה לחוץ אתה לא חייב. אליעד: כן אבל באותה מידה הוא יכול זה אפשרי גם שאני מעשן. אני מסכים איתך, אני רק אומר שאז כבר לא, בסדר. ש: לא במקרה הספציפי הזה הוא אוהב לעשן אבל הוא מפחד. אליעד: אתה צריך להראות לו, להראות לו שהוא מעשן בגלל שהוא חושב שזה יעשה לו יותר טוב מרע. אתה מעשן כי אתה רוצה שיהיה לך טוב וכשאתה לא מעשן רע לך, וכשאתה מעשן טוב לך ...
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים?
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים?
... איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך גורמים לאנשים לשנות את דעתם ולהתעניין בנושאים חדשים? במהלך הרצאתו, אליעד כהן עוסק בשאלות איך לשכנע אחרים, איך להבין את מניעיהם ואיך לגרום להם לפתח עניין בנושאים שהם ... מהשאלות המרכזיות היא איך לגרום לאדם לשנות את עמדתו או לפתח עניין בנושא חדש, כמו למשל פוליטיקה או נושא שולי אחר. השלב הראשון בשכנוע, לפי אליעד, הוא להבין את המניע של האדם. במקום ישר לנסות לשנות את ... הסגנון של האדם. אם אדם מפחד מדברים מסוימים או לא רוצה לעסוק בנושאים מסוימים, אולי מדובר בהגנה רגשית. אם נבין מהו מקור הפחד או ההתנגדות, נוכל לגשת לפתרון מותאם אישית. הוא מציין שאם אדם מסרב להצטרף ... זה משהו שאתה לא אוהב או שלא מעניין אותך?, האם יש משהו שלא התחברת אליו?. שאלות אלו מאפשרות להבין את המניע האמיתי. לא תמיד צריך לשכנע בכוח. לפעמים הדרך הטובה ביותר לשנות את דעתו של אדם היא לתת לו את ... למפגש או להשתתף בפעילות? כאשר רוצים לגרום לאדם להגיע למפגש עם אליעד כהן, למשל, או להשתתף במפגש פוליטי, יש להבין מהו הקושי או ההתנגדות שמונעת ממנו להיענות להזמנה. אליעד מסביר כי יכול להיות שהאדם לא מבין את הערך שבמפגש או חושש מהצפת רגשות בעקבות שיח על נושא מסוים. לדוגמה, אם אדם חושש להיחשף לדעתו, או שהוא לא רוצה להזדהות עם צד אחד בעימות פוליטי, יש לנקוט בגישה שמפחיתה את ... הנושא הזה אחרת? לעיתים, יש להציג לאדם את היתרונות האישיים שהוא יכול להרוויח מהפעולה שאתה מציע לו, ולטשטש את הפחדים והחסמים. אם תשכנע אותו שהשתתפות במפגש תעזור לו להתפתח או תשפר את מצבו האישי, הוא עשוי ... המטרות האישיות שלו לבין מה שאתה מציע עשוי להקל על ההיענות. איך להבין מה מניע את האנשים שסביבך? היכולת להבין אנשים תלויה ביכולת להקשיב ולהבין את המניעים העמוקים שלהם. אליעד מציין שכאשר רוצים להבין מישהו או לשכנע אותו, יש להימנע מהנחה שהאדם פועל רק מתוך תודעה שטחית או מצבים ... שיח אמיתי ולא מניפולטיבי. לעיתים, כאשר אדם מרגיש שאתה לא מנסה לשנות את דעתו בכוח, הוא יתחיל להיות פתוח יותר. אמון הוא הבסיס לכל שכנוע - בלי אמון, כל הניסיונות ייכשלו. שכנוע השפעה על אחרים NLP הבנת אנשים שינוי עמדות פוליטיקה ...
NLP, איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך לגרום למישהו לעשות משהו? הפסקת עישון, איך שותלים מחשבה? לתכנת את התת מודע, לשתול מסרים, איך לשכנע את התת מודע?
NLP, איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך לגרום למישהו לעשות משהו? הפסקת עישון, איך שותלים מחשבה? לתכנת את התת מודע, לשתול מסרים, איך לשכנע את התת מודע?
... איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך לגרום למישהו לעשות משהו? הפסקת עישון, איך שותלים מחשבה? לתכנת את התת מודע, לשתול מסרים, איך לשכנע את התת מודע? איך לשתול מחשבות ולגרום למישהו להפסיק לעשן? אליעד מסביר כיצד ניתן ... לשתול מחשבות במוחו של אדם כך שיבצע שינוי התנהגותי, לדוגמה להפסיק לעשן, מבלי שהוא יהיה מודע לכך. המטרה היא לגרום לו להבין, בדרך עקיפה, שמשהו שלדבריו הוא ... במניפולציה שיכולה לכלול את הכניסת המחשבה למוחו של האדם על ידי תכנים שמתווספים אליו באופן עקיף. למשל, לגרום לו להבין שבריאות היא הדבר החשוב ביותר, ושכאשר ... היא הדבר הכי חשוב בחיים ושהבריאות תלויה בהרבה מאוד פרמטרים, בהם המזון שהוא אוכל והאוויר שהוא נושם. ניתן לדבר על נזקים של חומרים מסוימים בגוף, ולשלול ... אליעד מדגיש כי הטכניקה היא להכניס לאדם את המחשבה שאם הוא ימשיך לעשן, יפגע בבריאותו, אך השלב השני הוא לגרום לו להבין שהעישון לא רק מזיק, אלא גם מהווה ... לבין נזק בריאותי, זה מה שיוביל לתוצאה הרצויה. איך לשתול מחשבות? מה זה NLP? הפסקת עישון בדרך עקיפה? כיצד לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך לגרום למישהו להבין בעצמו שהעישון מזיק? טכניקות ... תסביר לו כמה עישון זה רע וכל פעם שהוא יעשן הוא יחשוב שזה רע. ש: לא אני רוצה משהו שלא ישים לב שאני הולך לשכנע אותו, אני רוצה לשתול לו מחשבה שלא ישים לב שעשיתי את זה. אליעד: הבנתי הוא אמר כזה דבר, הוא רוצה לגרום למישהו להפסיק לעשן לצורך העניין והוא רוצה לעשות את זה על ידי זה שהוא יכניס לבן אדם השני מחשבה שכשהוא יעשן הוא לבד יבין שזה רע אבל הוא לא רוצה באופן גלוי להגיד לו תקשיב לעשן זה רע אז הוא יפסיק לעשן, אתה גרמת לי להפסיק לעשן, לא הוא אומר אני רוצה לעשות עליו איזה מניפולציה שאני בכלל סתם משהו, ... הזאת. ש: בדיוק, אגב זה נכון לכל דבר אחר, אני נותן מקרה ספציפי מקרי. אליעד: דוגמה. מה עושים, מה אתה חושב? תקשיב אתה בעצם אומר שאתה לא רוצה לחשוף לבן אדם ... המחשבה לכן קודם כל אתה צריך לדעת שצריך שהוא יצטרך בשלב כלשהו להשתמש גם בדמיון שלו כי זה או שאתה תגיד לו תקשיב עישון זה רע או שתגיד על משהו אחר שהוא יבין שעישון זה רע. אז מה עושים? את מתחיל באיזה דברים לדעתי יכולים לגרום לו להפסיק לעשן, קודם כל אתה רושם רשימה עבודת ... חשוב בחיים ושלהיות חולה זה הדבר הכי גרוע בחיים, ושבן אדם חולה חבל שהוא חי ואתה לא מבין איך אנשים חולים לא מתאבדים, ויש אנשים שהם במצב כל כך גרוע שהם חולים הם לא מצליחים להתאבד, ואוי איזה סבל איזה חיים קשים שאנשים ... חולה וזה הכי רע בעולם ואז הוא יפסיק לעשן. בקיצור אתה הולך כאילו צעד אחד אחורה, במקום להגיד לו באופן ישיר תקשיב, לעשן זה רע כי..., אתה אומר אוקי, אני ... רע כי לעשן גורם..., מה גורם לעשן? נזק בריאותי נגיד. אוקי, אז מה בעצם אנחנו צריכים לעשות, שני דברים, אחד לגרום לו להבין מעצמו שעישון גורם נזק בריאותי, שתיים ... אתה אומר שהוא לא יהיה בחרדות ממחלות ממוצרי מזון אחרים או אין לך עניין להפחיד אותו? ש: אני מכניס אותו לאלף לחרדות. אליעד: טוב טוב, אחרי שהוא יפסיק לעשן, ... לו כמה זה אנשים שבורחים מהתמודדויות באופן כללי וכמה זה רע אנשים משועממים שמוצאים פתרונות כאלה ואחרים, ולגרום לו להבין שאנשים מעשנים כי הם משועממים. ואם תשכנע אותו שלברוח מהתמודדות זה לא טוב, אנשים ...
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך להפעיל לחץ פסיכולוגי? ניסוחים של שאלה, איך לנסח שאלה? משמעות של צורת שאלה, איך ליצור חיסרון? איך להשפיע? איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה?
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך להפעיל לחץ פסיכולוגי? ניסוחים של שאלה, איך לנסח שאלה? משמעות של צורת שאלה, איך ליצור חיסרון? איך להשפיע? איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה?
... איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך להפעיל לחץ פסיכולוגי? ניסוחים של שאלה, איך ... ליצור חיסרון? איך להשפיע? איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה? איך לגרום לאדם לשאול את השאלה שאתה רוצה? כדי לגרום ... לשאול את השאלה. איך להפחית התנגדות באמצעות ניסוח שאלה? לעיתים אדם עלול להתנגד להודות שיש לו חיסרון, כי זה מצביע על חולשה. אליעד נותן דוגמה של אדם שלא מוכן ... במקרה כזה אפשר להפחית את ההתנגדות על ידי שינוי קל בניסוח, כמו: לא בא לך משהו טעים? או אתה לא רוצה לאכול משהו ... ברעב (חיסרון) ישירות, וההתנגדות שלו פוחתת. מהם היתרונות הפסיכולוגיים של הניסוח מעניין אותך לדעת? אליעד גם ... מתון וממוקד, והפחתת התנגדויות. איך לשכנע מישהו לשאול שאלה? ניסוח שאלות בלחץ פסיכולוגי איך להשפיע על אחרים באמצעות ...
איך לאתר אנשים? איך למצוא אנשים? איך למצוא מישהו? איך לשכנע מישהו? איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך למצוא אבידה?
איך לאתר אנשים? איך למצוא אנשים? איך למצוא מישהו? איך לשכנע מישהו? איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך למצוא אבידה?
... לאתר אנשים? איך למצוא אנשים? איך למצוא מישהו? איך לשכנע מישהו? איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך למצוא אבידה? איך למצוא מישהו שנעלם ולא רוצה ליצור קשר? כאשר מישהו נעלם, בעיקר אם מדובר באדם שחייב לנו ... מי שאין לו חיסרון, למשל אדם שמת או מי שבאמת התאבד וסגר את עצמו במקום בלתי נגיש לחלוטין - לא ניתן למצוא אותו, כי אין לו נקודת חולשה. לדוגמה, אם רוצים למצוא אדם שחייב כסף או שירות - אפשר ... את עצמו מחדש, אפילו אם קודם לכן ניסה להיעלם. כיצד לגרום למישהו לשתף פעולה לאחר שמצאת אותו? אליעד ממשיך ומסביר כיצד אפשר לגרום לאדם שנמצא לאחר שאותר, לשתף פעולה ולתת את השירות שהוא חייב או להחזיר ... האדם לא מתקשר או לא עונה, אפשר ליצור אצלו מוטיבציה לדבר אתכם על ידי יצירת רושם שתוכלו לספק לו לקוחות נוספים או עסקה משתלמת אחרת, דבר שיגרום לו לרצות מחדש לחדש את הקשר. האם איתור אנשים דומה לאיתור ... לא ניתן יהיה למצוא אותו דרך הצרכים שלו, כי הוא טיפל בהם מראש ולא חשף את עצמו לשום צורך חדש. אליעד מוסיף שהדרך היחידה במקרה קיצוני כזה היא שהאדם עצמו יעשה טעות ויחשוף את עצמו, או דרך אמצעים ... איך למצוא מישהו שנעלם? איך לאתר אדם שחייב כסף? איך לשכנע אדם לשתף פעולה? איך למצוא חפץ אבוד? מה זה נקודת תורפה של אדם? איך משפרים חיפוש אנשים? איך לגרום למישהו ליצור קשר? ...
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה
... למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, ... אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות מנהלים ומעסיקים רבים היא כיצד ניתן לשכנע עובדים לפעול בצורה מסוימת, ואף לגרום להם ... עבורו, היא תהפוך בהדרגה להרגל טבעי ואוטומטי. אליעד מספק דוגמה של ילד קטן שלא מצחצח שיניים באופן טבעי. ... העובדים אינם מבצעים זאת. כאן אליעד מציע להבין מדוע בכלל קיימת התנגדות מצד העובד. אליעד מסביר שההתנגדות קשורה לעובדה שהעובד התרגל לקבל ... להרוויח עובדים עם מוטיבציה פנימית והרגשת שייכות למקום עבודתם. איך לשכנע עובדים? ניהול עובדים יצירת הרגלים במקום ... זה עזר שהיא פשוטה? ש: יותר קל לי לבטא אותה. אליעד: אתה כאילו מנסה לשכנע את עצמך לתת לעצמך ביטחון לשאול את השאלה ... אתה לא כולם, למי קשה? ש: לי. אליעד: לך קשה, רק תדעו לכם בגדול תקשיבו בן אדם מעדיף להרגיש טוב ולא להרגיש רע ... בא נחשוב בהיגיון, אתם הבנתם את השאלה הוא רוצה לדעת איך הוא יכול לגרום למישהו להתרגל לעשות משהו כמו שהוא רגיל לצחצח שיניים בבוקר. בא נעשה אתה זה יותר מזה בא נשאל איך אתה יכול לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה כמו שאתה ... כן לא הגעתי בעצמי אבל חשבתי על זה. אליעד: כי ככה גם עובד המוח שלך ילד קטן נגיד לא הולך לצחצח שיניים כל ... שזה טוב והוא כבר רגיל לעשות את זה. ש: אוקי זאת אומרת אני צריך לשכנע אותם שזה טוב להם או שיהיה להם רע אם הם לא יעשו את זה. אליעד: מה אתה רוצה לשכנע אותם מה לעשות? ש: לעשות שני דברים פשוטים ... לך לא אני צריך שיהיה לי שקט נפשי הוא יגיד לך אני מבין אותך אבל תקשיב אני צריך שקט נפשי אני רוצה לקחת משכנתא, ...
חינוך ילדים, לשכנע ילדים, NLP לילדים, הרזיה אצל ילדים, דיאטה אצל ילדים, אכילת יתר אצל ילדים, לשכנע ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים
חינוך ילדים, לשכנע ילדים, NLP לילדים, הרזיה אצל ילדים, דיאטה אצל ילדים, אכילת יתר אצל ילדים, לשכנע ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים
חינוך ילדים, לשכנע ילדים, NLP לילדים, הרזיה אצל ילדים, דיאטה אצל ילדים, אכילת יתר אצל ילדים, לשכנע ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים איך אפשר לשכנע ילד לעשות דיאטה ולרדת במשקל? כדי לשכנע ילד לעשות דיאטה, לאכול פחות ולעסוק בפעילות גופנית, יש צורך בשינוי התפיסה ובהבנה מעמיקה של הפסיכולוגיה של הילד. אליעד כהן מסביר שילדים הם כמו בני אדם קטנים וכל מה שחל על אדם מבוגר חל גם על הילד. הדגש הוא על יצירת דימוי עצמי חיובי, וזו נקודה מהותית מאוד. ילד נולד ללא דימוי עצמי, הוא רוכש את הדימוי שלו מתוך הסביבה ומה שנאמר לו. אם נאמר לילד שהוא שמן, זוהי כבר קביעה שיפוטית. במקום זאת, חשוב ללמד את הילד שהערך שלו לא תלוי במה שאחרים חושבים עליו, אלא במה שהוא עצמו חושב ומרגיש. למה חשוב לא לשים דגש על המקום הראשון בתחרות? אחת ... היא ההתייחסות לתחרות בבית הספר או בספורט. אם מלמדים ילד שחשוב להיות תמיד במקום הראשון, אנחנו בעצם משדרים לו מסר מוטעה: אם תהיה ראשון תהיה מאושר, ואם לא - אתה לא שווה. במקום זה, חשוב להסביר לילד שהמיקום לא משנה, או אפילו להפוך את המסר ולומר שטוב להיות אחרון. כך הילד לא יקשר את ההצלחה ואת האושר למקום מסוים, ויפתח דימוי עצמי בריא שאינו תלוי בהישגים חיצוניים. איך יוצרים לילד אסוציאציה חיובית לגבי מאמץ? אליעד מציין בעיה נוספת שנוצרת כאשר ילד לא רוצה לעשות ספורט כי קשה לו להתאמץ. למה זה קורה? כי ההורים משדרים לו באופן לא מודע שמאמץ זה דבר רע. למשל, כשהורה אומר לילד אל תתאמץ, אני אעשה את זה בשבילך, הילד לומד שמאמץ הוא שלילי. הפתרון הוא להכניס לבית את המסר ההפוך, כמו איזה כיף להתאמץ ולהצליח!, הצלחת כי התאמצת!, וכך לגרום לילד לא לפחד ממאמץ. באופן זה, הילד ילמד להתאמץ וירגיש סיפוק כאשר הוא מצליח לאחר מאמץ. איך גורמים לילד לרצות לאכול פחות ולהיות בריא יותר? כשמנסים
איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך? איך לגרום למישהו לעשות כרצונך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור התניה מילולית? איך להשפיע על אנשים?
איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך? איך לגרום למישהו לעשות כרצונך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור התניה מילולית? איך להשפיע על אנשים? וכאן תתבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך לשתול למישהו מחשבה, שתגרום לו להקשיב לך, בדברים שהוא לא רוצה לא אוהב להקשיב לך. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מרגיל אותו לחשוב שהוא מקשיב לך, כאשר הוא עושה דברים שהוא היה עושה אותם, גם בלי להקשיב לך. לדוגמה, נניח שאתה יודע שמישהו רוצה לעשות משהו, לדוגמה ללכת לאכול. ואז אתה אומר לו, בא לאכול. ואז הוא בא לאכול, לא בגלל שאתה אמרת לו לבוא לאכול, אלא בגלל שהוא רצה לבוא לאכול, גם בלי קשר לזה שאמרת לו ... עושה פעולה, אחרי שאתה אמרת לו לעשות אותה, תת המודע של האדם השני, גורם לו לחשוב, שהוא עשה את הפעולה, בגלל שאתה אמרת לו לעשות אותה. וכך הוא מתרגל להקשיב לך. בנוסף, נניח שמישהו רוצה ללכת לאכול. ונניח שהרצון שלו לאכול הוא 99%. דהיינו, שמבחינת הרצון שלו לאכול, הוא היה הולך לאכול בעוד 5 דקות. אבל אתה ... זה שרצה לאכול, אבל עדיין מבחינת תת המודע של המושפע, מנקודת המבט שלו, הוא הלך לאכול, גם כי אתה אמרת לו ללכת לאכול. ואז ממילא תת המודע שלו, מתרגל להקשיב לך. וכאן יש לשים לב לנקודה הבאה, והיא שאם תבקש ממישהו לעשות משהו שהוא בכל מקרה היה עושה אותו, ושהדבר הזה עושה לו טוב, ממילא הוא יאהב אותך יותר והוא יתרגל יותר להקשיב לך. אבל אם אתה אומר למישהו לעשות משהו, שהוא לא נהנה אלא אפילו סובל מלעשות אותו, במקרה כזה, תת המודע של האדם השני, גורם לו לא לרצות להקשיב לך. כי נוצרת אצלו התניה שאומרת, שכאשר הוא מקשיב לך, נהיה לו רע. ויש כאן עוד רמת תחכום נוספת, שאומרת שאם אתה רוצה להרגיל מישהו להקשיב לך במשהו מסוים, באפשרותך לעשות זאת, על ידי מה שהסברתי קודם, בתוספת של זה שתנסה ליצור סיטואציית הקשבה שתהיה דומה כמה שיותר לסיטואציה שאתה רוצה שהוא יקשיב לך. לדוגמה, נניח שאתה רוצה שכאשר מישהו חוזר מהעבודה שלו, שהוא יקשיב לך לעשות פעולה שהוא לא אוהב לעשות אותה. במקרה כזה, העצה הכללית הקודמת אומרת, שפשוט תרגיל אותו להקשיב לך, בדברים שהוא היה עושה ממילא ובדברים שעושים לו טוב. והעצה הנוכחית אומרת, שתרגיל אותו להקשיב לך, בסיטואציה שתהיה כמה שיותר דומה לסיטואציה הרצויה. דהיינו, בכל פעם שהוא חוזר מהעבודה, בקש ממנו לדוגמה, לך לנוח לך לשתות מים לך תעשה פעולה שהוא היה עושה אותה ממילא שמח לעשות אותה. ואז ממילא אצל האדם השני נוצרת התניה, שלא רק שהוא רגיל להקשיב לך, אלא שהוא רגיל להקשיב לך, כאשר הוא חוזר מהעבודה. או לדוגמה, נניח שברצונך להרגיל את הילד שלך להקשיב לך כאשר אתה מבקש ממנו ללכת להכין שיעורי בית . דהיינו, להקשיב לך כאשר אתה אומר לו לך תכין שיעורי בית. במקרה כזה, חפש משפט שיהיה דומה כמה שיותר למשפט המטרה, כגון לדוגמה לך תכין את המשחק שלך, או לך תכין X כלשהו. ואז המוח של השומע מתרגל, שכאשר הוא שומע ממך את המילים לך תכין, הוא מקשיב לך. או לדוגמה לך תסדר את החדר שלך. אז משפט כזה אפשר לדוגמה לשתול אותו בתוך משפט שאומר לך תסדר את הנעליים שלך, כדי שתרוץ יותר מהר או לך תסדר את X, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להרגיש טוב בלי גבול, איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להרגיש טוב בלי גבול, איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, מאמן אישי לבני נוער, קואצ'ר בתחום להרגיש טוב בלי גבול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 7.6570 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 00:29:19 - wesi1