אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:57דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
מהן ההתחייבויות של מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו?

בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ולהתנהג לפי האמת שהוא מלמד, אך יש צורך בהבנה מעמיקה של מהי המחויבות הזו.

הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים, אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ולתחושת אמת. כלומר, המורה לא רק מדבר אלא גם חי את מה שהוא מלמד. אם המורה אומר משהו, הוא חייב להראות את ההבנה וההתחייבות לדברים שהוא עצמו אומר.

באחד הקטעים של ההרצאה, אליעד מציין ש"אני לא מחויב לשום דבר שאני אומר", ומבהיר כי הכוונה היא שהוא לא מחויב באופן עיוור לעקרונות שהוא מציב, אלא הוא תמיד בודק את הדברים ומוודא שהן אמת. אליעד מחדד את החשיבות בהבנת המושג "מחויבות", ומסביר כי מחויבות לא אומרת קיום מוחלט של העקרונות, אלא הכוונה היא לכך שהאדם חייב להבין ולהסכים למה שהוא מצהיר. כאשר הוא מציע להיצמד לאמת, הוא מדבר על תהליך של חיבור אמיתי לאמת ולתוצאה הטבעית של כל פעולה.

בקטע אחר, אליעד מדבר על העניין שבו אדם לא תמיד מבין את ההשלכות של ההצהרות שהוא עושה, ולכן עליו להיות תמיד אובייקטיבי וקשוב לתוצאות של דבריו. הוא מדגים את הדברים בשיחה עם תלמיד, שבו הוא מסביר את המתח שבין ההצהרות וההתחייבות לאמת. לדוגמה, אליעד אומר לתלמיד שעליו להיצמד לאמת, גם אם הדבר לא תמיד נראה נכון או הגיוני. המורה צריך להיות אותנטי ואמיתי, והסיבה שהוא מציב את דרכו היא בגלל שהוא מבין את השלכותיה, גם אם הן לא תמיד נראות פשוטות.

מהן הקושיות שמועלות כלפי מורה רוחני?

אליעד גם עוסק בשאלה שמועלת כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא מלמד? הוא מסביר שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך שמורה רוחני חייב לעמוד באותן דרכים שהוא מציע לתלמידיו, אחרת לא יהיה לו מקום להיות מורה. המורה לא יכול להיות "רופא" שממליץ על תרופות אך לא לוקח אותן בעצמו, כלומר, הוא חייב להראות שהדרכים שהוא מלמד אכן ישימות ומועילות.

בעניין זה, אליעד מציין שמורה רוחני יכול להגיד לתלמידיו "תצמדו לאמת", אבל אם הוא עצמו לא מיישם את האמת הזו, יש קושיות על מעשיו. על המורה להיות דוגמה חיה למה שהוא מלמד, ולהיות מוכן להסביר ולהצדיק את מעשיו גם כשלא הכל ברור בתיאוריה.

כיצד המורה הרוחני מתמודד עם חילוקי דעות עם תלמידים?

אליעד מדבר גם על ההתמודדות עם חילוקי דעות בתוך מערכת היחסים בין המורה לתלמיד. הוא מסביר כי אין בעיה שתלמיד לא יסכים עם דבריו של המורה, אך עליהם להיות פתוחים לשיחה ולהבנה הדדית. המורה הרוחני לא רק מלמד אלא גם מקשיב ומגיב על פי עקרונותיו. כאשר תלמיד לא מסכים עם המורה, המורה לא תמיד חייב לשכנע אותו, אך הוא חייב להציג את עקרונותיו באופן ברור, כך שהתלמיד יוכל להבין את עמדתו.

במקרה של חילוקי דעות, אליעד מציין שהמורה לא צריך להילחם בתלמיד או להוכיח לו שהוא טועה. במקום זאת, עליו להסביר את עקרונותיו בצורה כנה ואמיתית, להראות מדוע הוא מאמין בהם ולתת לתלמיד את ההזדמנות להבין ולהסכים או לא להסכים.

מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני?

אליעד מסביר את הדרך האישית שלו כמורה רוחני, ומדבר על ההתמודדות עם האמת, המחויבות לדברים שהוא מלמד, והדרכים שבהן הוא מתנהל מול תלמידיו. הוא מציין שהוא לא מצפה להתנהגות של "תלמיד טוב" אלא הוא מצפה מהתלמידים להיות אובייקטיביים ולתת להם את החופש להחליט כיצד לגשת למידע וללימוד.
להיות אותנטי רפואה איך להתמודד עם קושי מיוחד קבלת החלטות להיות מוכן להציג פעולה להחליט להראות התמודדות eip אליעד כהן אמת אמת של מורה רוחני דוגמה אישית דוגמה אישית של מורה דוגמה אישית של מורה רוחני הדרך של אליעד כהן הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד כהן התנהגות התנהגות של מורה רוחני יחסי מורה ותלמיד מורה ותלמיד מורה רוחני מורים רוחניים מחויב מחויבויות מחויבות מחויבות של מורה רוחני מצא את ההבדלים קושי קושיות קושיות על מורה קושיות על מורה רוחני קשיים רוחני רוחניות שיטת eip תלמיד תלמידים
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2 ועכשיו השאלה המתבקשת היא, מאחר שגם על חכם אמיתי יש שאלות וגם על טיפש ונוכל יש שאלות, אז כיצד ידע האדם להבדיל בין מורה דרך רוחני אמיתי, שהוא חכם אמיתי ושהקושיות שיש עליו, הן רק מצד האדם עצמו, לבין נוכל וטיפש, שהקושיות שיש עליו, הן ההוכחה לכך שהוא משקר. ואיך ידע האדם להבדיל בין השניים האלו? והתשובה היא, שאין לאדם שום דרך לדעת באופן מיידי, מיהו הנוכל ומיהו דובר האמת. והדרך היחידה של האדם לדעת האם הקושיות שיש לו, האם הן מעידות על נוכלות או על חוכמה מאוד גדולה של הדבר שעליו יש לו קושיות, היא רק על ידי זה שהאדם מסתכל על עצמו, ולוקח אחריות אישית על עצמו, ומגיע לשלמות האישית של עצמו. כי כל זמן שהאדם לא הגיע לשלמות העצמית של השכל ושל המחשבות של עצמו, הוא לעולם לא באמת יכול להבדיל בין נוכל מאוד גדול שיש עליו קושיות, לבין חכם מאוד גדול שיש עליו קושיות. ומצד האמת, הדבר הזה לא צריך כלל להטריד את האדם. דהיינו, חוסר היכולת של האדם להבדיל בין מורה דרך רוחני אמיתי, לבין שרלטן ונוכל, היא לא צריכה להטריד את האדם כלל. וזה משום שמצד האמת האדם לא צריך להיות פתי שמאמין לאף אחד, אלא על האדם ... ולסמוך עליו, אלא על האדם לעמול ולהגיע אל השלמות, באופן עצמאי ואישי, בהתנסות ובחוויה אישית. וכאשר האדם שומע רעיון כלשהו ממנהיג רוחני כלשהו, על האדם להתבונן היטב על מה שהוא שמע, ולנסות להבין את השכל שעומד מאחורי הרעיון שהוא שמע. ועל האדם לא להיות טיפש ופשוט ... זה שהאדם תמיד בודק ומנסה להבין את מה שהוא שמע, על ידי זה האדם עצמו הופך בכל פעם להיות יותר ויותר חכם. וכאשר האדם מקורב למנהיג רוחני כלשהו, בין אם הוא חכם אמיתי ובין אם הוא נוכל אמיתי, הרי שאם האדם תמיד מתבונן על השכל של מה שהוא שומע, על ידי זה בכל פעם האדם ...
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1 במאמר הזה נבאר, מדוע מי שהוא חכם אמיתי, מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. והעניין הוא, כי חכם אמיתי הוא מי זה שהוא מבין את השכל של המציאות. כי כל המציאות כולה פועלת לפי שכל מסוים. כי יש שכל מסוים שלפיו פועלת המציאות. ומי שמבין את השכל ... הוא מאוד גדול והוא לא שכל שגרתי. ולכן יש לאדם המון קושיות על המציאות. כי בכל פעם שקורה לאדם דבר נגד רצונו, והאדם לא מבין מדוע הדבר הזה קורה נגד רצונו, הרי שזה סוג של קושיא שיש לאדם על המציאות. והחכם האמיתי, הוא זה שאין לו שום קושיא על המציאות. מאחר שהוא מבין בדיוק כיצד המציאות פועלת ולמה כל דבר קורה. וכאשר האדם מבין את השכל של המציאות, אז גם הוא עושה לפעמים דברים שנראים מאוד מוזרים ולא ברורים. בדיוק ... מפרש עפ שכלו הקטן את מעשיו של החכם, על ידי זה נוצרת אצלו קושיא על החכם. כי אכן נכון הדבר, שאם באמת החכם פועל מאותן הסיבות שנדמה לאדם שבגללן החכם פועל, אז אכן נכון הדבר שיש כאן איזו קושיא. אבל החכם עצמו יש לו שכל אחר שונה לגמרי משכלו של האדם, והוא פועל עפ צורת חשיבה מאוד עמוקה, בדיוק כמו צורת החשיבה של המציאות. כי המציאות שלנו היא לא ברורה לחלוטין. ובמציאות ... הפרדוקסים האלו. אלא שמצד השכל הקטן של האדם, נדמה לו שיש קושיא גדולה על המציאות. למרות שבאמת אין כאן לא שאלה ולא תשובה. כי השאלה עצמה לא קיימת מלכתחילה. וכל הקושיות הגדולות שיש לאדם על המציאות, הן רק משום שהוא לא מבין את צורת המחשבה שלפיה פועלת המציאות. וכאשר האדם הוא חכם אמיתי, אז הוא חושב וממילא פועל, בדיוק כמו המציאות. ואז הוא עושה ... נדמה לאדם שהחכם הזה כנראה לא מבין את עצמו, או שאולי הוא מתנהג בצביעות כלשהי. כי גם על המציאות אפשר לומר שהיא לא מבינה את עצמה, ושהיא מתנהגת לפעמים בצביעות כלשהי. ומאחר שהחכם חושב כמו המציאות ופועל לפי אותו השכל, על ידי זה מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. וכאשר יש לאדם קושיא על החכם האמיתי, על האדם לזכור שאפילו את עצמו הוא לא מבין בשלמות. כי מי יכול לומר שהוא מבין את עצמו בשלמות?! כי מי באמת מבין את כל צורת המחשבה שלו בשלמות? ומי באמת מבין את ... באמת מבין אפילו לא את עצמו בשלמות, לכן מוכרח שיהיו לאדם קושיות על החכם האמיתי. ועל חכם אמיתי מוכרח שיהיו קושיות. ולא סתם קושיות, אלא קושיות של פרדוקסים וסתירות. דהיינו, מוכרח שיראה לאדם שהחכם האמיתי כאילו סותר את עצמו, ואומר דברים הפוכים ולא ברורים. וזה משום שהשכל של החכם הוא מאוד גדול, והחכם מצמצם את השכל שלו ... יותר, שבתוכו נמצאות כל הדעות השונות בשלום. וכאשר יש לאדם קושיות על חכם אמיתי, עליו להבין שהקושיות שלו הן אכן נכונות. אבל הקושיות האלו הן לא על החכם עצמו, אלא על הצורה הסובייקטיבית והאישית שבה האדם מפרש את מעשיו של החכם. כי כל הקושיות שיש לאדם על המציאות ועל החכם האמיתי, כל הקושיות והשאלות האלו הן אכן נכונות. אבל הקושיא היא לא על המציאות עצמה, אלא אך ורק על הצורה שבה האדם מפרש את המציאות עצמה. כי האדם ממציא לעצמו איזה פירוש למציאות, עפ שכלו הקטן. ואז הוא מקשה קושיות על המציאות. אבל הקושיות הן לא על המציאות, אלא רק על הדמיון שהאדם מדמיין את המציאות. והאדם נדמה לו שהוא מבין את החכם האמיתי, ואז יש לו עליו קושיות. והקושיות נכונות. רק שהן לא על החכם עצמו, אלא רק על הפירוש שהאדם מפרש לפיו את החכם. ולמרות שמוכרח שיהיו לאדם קושיות על החכם האמיתי, הרי שאין הדבר אומר שכל מי שיש עליו קושיות, הרי שהוא חכם אמיתי. כי יש כאלו שהם מבינים שמוכרח שיהיו קושיות על חכם אמיתי, ואז הם מדמיינים שמישהו כלשהו הוא חכם אמיתי. וכאשר הוא עושה טעויות, אז במקום להבין מהטעויות האלו שהוא לא חכם אמיתי, במקום זה הם מדחיקים את ה
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
... על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2 למה אנשים חולקים על הצדיק, ואיך זה מועיל למציאות? אליעד כהן פותח ומסביר את השאלה המרכזית: מדוע אנשים חולקים על הצדיקים, ולמה יש קושיות על תורת הצדיקים, אם הצדיק אמור להיות כל כך מושלם וטוב? אליעד מציג את הקושייה של רבי נחמן מברסלב מתוך ... המצביעה על כך שאם התורה והצדיק כל כך טובים, אז ברגע שאדם לומד את התורה של הצדיק, מיד היה צריך לחזור בתשובה. איך יתכן שאדם לומד תורה או שומע דברי צדיק, ועדיין נשאר עם קושיות , בעיות וספקות? מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בדברי הצדיק? אליעד כהן מסביר, כי התורה של הצדיק יכולה ... בתורה ויהיה לו קשה יותר להתחבר לטוב שבה. בכך הוא עונה על השאלה הראשונית של רבי נחמן, מדוע אדם לא משתנה מיד אחרי שהוא לומד תורה או פוגש את הצדיק. מה התועלת של מחלוקת וקושיות על הצדיק מצד המציאות כולה? אליעד מסביר שהקבה גורם לכך שהצדיק ייפול לכאורה לשגיאות דקיקות, כדי שיהיה אפשרות למחלוקת וקושיות מצד הלמדנים. בכך העולם ממשיך להתקיים, כי עצם האפשרות של ביקורת, קושיות ומחלוקת היא זו שמאפשרת למציאות להיות מגוונת וקיימת. הצדיק הופך את כל הדברים השליליים שנאמרים עליו ליתרון ולכלי לצמיחה רוחנית עמוקה יותר. מה המשמעות העמוקה של הרע והטוב במציאות לפי אליעד כהן? אליעד מדגיש שהרע והטוב במציאות תלויים ... היא תמיד מושלמת מצד עצמה, והבעיה היא תמיד באיך שהאדם תופס אותה. אם אדם יתחבר באמת לצדיק ולתורה שלו מתוך קדושה ואמת, הוא יוכל לראות שהכל טוב מוחלט. כל הבעיות, הקושיות, והסבל באים רק בגלל פירושים מוטעים של האדם עצמו. מהו סם החיים וסם המוות? למה חולקים על הצדיק? איך להבין ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
... החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא ... לטענתו, החולקים על הצדיקים לא רק מסתייגים מהם, אלא אף מדברים עליהם בזלזול ובגאווה. מה הכוונה שהצדיק הוא יעקב והתלמיד חכם הוא לבן? אליעד מפרש שרבי נחמן משתמש בדימוי של יעקב ולבן כדי להמחיש שני טיפוסים שונים: יעקב (הצדיק) - לומד תורה לשם שמיים, מתמקד בפנימיות ובמהות, ולא ... אלא בסוף (עקב). הצדיק רואה את המציאות מתוך ראיית הפנימיות, ומקבל שכרו בעולם הבא, כלומר, בסוף התהליך. לבן (התלמיד החכם) - לומד תורה אך לא לשם שמיים, אלא מתוך גאווה, להתייהר ולהתנגח עם אחרים. הוא מתמקד בפלפול ובצדדים הטכניים של הלימוד, ולא במהות האמיתית. האם באמת טוב ...
מעשה מרב ובן יחיד, חיפוש רוחני, צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר
מעשה מרב ובן יחיד, חיפוש רוחני, צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר
... מרב ובן יחיד, חיפוש רוחני, צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר מהו ... ללא דאגות פרנסה. הבן היה יושב ולומד בעליית הגג, מתמיד בתפילותיו ובלימודיו, וחי חיים נוחים ללא מחסור. למרות זאת, הבן הרגיש בתוכו חיסרון רוחני עמוק, תחושה של ריקנות פנימית שהוא לא ידע ... עצמו, הבן, למדן גדול ומיוחס הרבה יותר מהצדיק. למעשה, הרב הרגיש שהבקשה הזו של הבן מהווה ביקורת כלפיו, על כך שאינו מצליח לספק לבנו את המענה הרוחני שהוא מחפש. מדוע נכשלו ניסיונותיהם הראשונים ... מחליט לנסוע לבד, ואז הוא פוגש שוב את הסוחר המתחזה שמגלה לו את האמת - הוא זה שגרם לכל התקלות כדי למנוע מהבן לפגוש את הצדיק. מהי המשמעות הרוחנית של מאור קטן ומאור גדול בסיפור? בסיפור, הבן ... שהפכה אותו למאור קטן. ביהדות, מאור קטן הוא סמל לירח שמקבל אור מהשמש ומשקף אותו. הצדיק בסיפור היה מאור גדול, כלומר, מקור האור עצמו, השמש הרוחנית. אם הבן (המאור הקטן) היה נפגש עם הצדיק (המאור ... של גאולה שלמה, הופעת המשיח. זה מה שהסטן רצה למנוע, ולכן השקיע מאמץ מיוחד כדי לבלבל ולהרחיק אותם. מדוע הדבר שהכי מרחיק את האדם מהצדיק הוא הקושיות עליו? הסיפור ממחיש שרבי נחמן מברסלב ביקש להראות כי המכשול הכי גדול בפני אדם שמחפש את האמת והאושר הוא החשדנות שלו כלפי הצדיק. האדם מתרחק מהצדיק בשל קושיות פנימיות, מחשבות שליליות, וספקות שנזרעים על ידי ... יותר, כך הוא יתקשה לקבל את הפשטות והאמת של הצדיק, מתוך גאווה או חוסר נכונות לקבל עזרה. מה המשמעות של הסיפור עבור כל אדם המחפש אושר או אמת רוחנית? כל אדם שמחפש אושר או שלמות רוחנית, חווה בתוכו את כל הדמויות שבסיפור: הרב המייצג ... של ההקשבה העצמית, את הצורך לנסות, לבדוק, לא להירתע מקשיים, ולא לתת למחשבות שליליות וספקות לעצור אותו. מה הקשר בין הסיפור לבין חיפוש עצמי רוחני והתגברות על פחדים? הקשר ברור - רבי נחמן מברסלב מלמד שכל אדם חייב לעבור דרך של ספקות וקשיים. הדרך לאושר ולאמת הרוחנית מחייבת את האדם להתמודד עם הפחדים והספקות שלו, ... אם הדרך רצופה מניעות וקשיים. ההתמודדות עם הפחדים והקשיים היא חלק מהדרך לאושר האמיתי. מהו צדיק אמיתי? איך להתקרב לצדיק האמת? מהו חיפוש עצמי רוחני? מי הוא רבי נחמן מברסלב? איך מתגברים על פחדים רוחניים? איך מזהים את היצר הרע? ...
סתירות בחיפוש האמת, הגנב הנאמן, קושיות על הצדיק, להיות אלוהים, שכל מעל השכל, פרדוקסים בחיפוש האמת, אליעד כהן נוכל
סתירות בחיפוש האמת, הגנב הנאמן, קושיות על הצדיק, להיות אלוהים, שכל מעל השכל, פרדוקסים בחיפוש האמת, אליעד כהן נוכל
... בחיפוש האמת, הגנב הנאמן, קושיות על הצדיק, להיות אלוהים, שכל מעל השכל, פרדוקסים בחיפוש האמת, אליעד כהן נוכל מה משמעות הסתירות בחיפוש האמת לפי אליעד ... זה הכרחי - אם לא הגעת למצב שבו חשבת שמה שנאמר לך הוא שקר מוחלט, סימן שלא הבנת את העומק של הדברים. הוא מציין כי רבי נחמן מברסלב הוא דוגמה טובה לכך. רבי נחמן נהג לומר לתלמידיו שיהיו רגעים שהם יחשבו שאולי הוא מרמה אותם לחלוטין, כי כאשר אתה באמת מבין משהו לעומק, אתה מגלה שהאמת הפוכה ... שאתה אלוהים או שאין הבדל בין היש לאין, גם היא מגבילה ומצמצמת אותך. לכן המטרה הסופית היא לא להבין שום דבר באופן סופי ומוחלט. כיצד הספק והבלבול הם חלק מתהליך ההתעוררות הרוחנית לפי אליעד כהן? אליעד מדגיש שהספק והבלבול הם תנאים הכרחיים בתהליך של חיפוש האמת. הוא אומר במפורש כי אדם שלומד ואינו ... מסביר שהמטרה היא להגיע למקום שבו אתה מפקפק אפילו בשכל שלך, ואתה מבין שגם השכל עצמו מוגבל, וזו הדרך היחידה שבה האדם יכול לגלות את האמת העליונה. זו הסיבה שהוא מתעקש שתלמידיו ירגישו שהוא מרמה אותם - כי אז הם יתחילו לפקפק ברצינות בשכלם ובאמונותיהם. מהי התרמית הגדולה ביותר על פי אליעד ... מנסה לעזור לך לחפש את האמת, אבל בעצם, במובן מסוים, הוא הגנב, זה שמבלבל ומטעה אותך בכוונה, כדי לגרום לך להטיל ספק, וכך להגיע לאמת עמוקה יותר. לדברי אליעד, זה הכרחי שהתלמיד יזהה אותו כגנב נאמן, כיוון שרק כאשר האדם מבין שכביכול עבדו עליו, הוא יכול להפסיק לסמוך על גורמים חיצוניים ...
הרב ברלנד, הרב ארוש, הודאה באשמה, רומן זדורוב, קושיות על הצדיק, חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה בצדיק, מחלוקת על הצדיק, משפט פלילי, היה או לא היה, אונס, אין ראיה מהמחלוקת
... ברלנד, הרב ארוש, הודאה באשמה, רומן זדורוב, קושיות על הצדיק, חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה בצדיק, מחלוקת על הצדיק, משפט פלילי, היה או לא היה, אונס, ... צדיק יכול לפעמים להודות במשהו שלא עשה בכלל, מתוך מניע רוחני גבוה יותר. הוא מזכיר את רבי נחמן מברסלב שהסביר שלפעמים הצדיקים מביאים על עצמם ביזיונות בכוונה כדי לתקן דברים רוחניים מסוימים. אליעד מציין שהסיבה שרבי נחמן רצה לפעמים שיבזו אותו היא כדי להשיג תיקונים רוחניים שאי אפשר היה להשיג בלי מחלוקת וביזיונות. לכן, עצם העובדה שצדיק מודה באשמה או שיש עליו מחלוקת לא מהווה ... שליליים? אליעד מזכיר את דבריו של רבי נחמן עצמו שאמר לתלמידיו שהשמועות השליליות עליו היו אפילו יותר גרועות ממה ששמעו, וזאת למרות שהשמועות לא היו נכונות בכלל. ... להגיד עליו, והוא הסכים לשמוע זאת ואף הצדיק זאת מנקודת מבט רוחנית . רבי נחמן הדגיש שהתיקון הרוחני מגיע דווקא מתוך המחלוקת, מתוך הביזיונות שהצדיק עובר, ולכן אין למהר ולהסיק מסקנות על סמך מחלוקת בלבד. האם ... שנויות במחלוקת, ועדיין להיות צדיקים אמיתיים מבחינה רוחנית. לכן, גם אם מופיעות הקלטות או הודאות לכאורה, אין בכך ראיה מוחלטת לאשמה בפועל או לשלילה של צדיקותם. בסיכום ...
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
... איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה למה קשה להתמיד ... להיראות פשוטה, אך בגלל התנאים או מצב האדם, המאמץ הנדרש יכול להיות גדול במיוחד. האם אליעד כהן פורש מתהליך הלימוד עם התלמידים? אחד התלמידים מעלה טענה שאליעד כהן כביכול פורש מתהליך הלימוד באמצע, כאשר הוא אומר לתלמיד תבדוק בעצמך או תחקור לבד. אליעד מסביר שהוא מעולם לא פורש מהתהליך. לדבריו, הוא שולח את האדם לבדוק לבד כאשר הוא רואה שהתלמיד מנסה להתקדם לנקודות מתקדמות מדי בלי ... אלא משום שהוא מזהה שהאדם לא עשה את הבסיס בצורה נכונה וצריך לחזור אחורה כדי להתקדם שוב באופן יסודי. אליעד נותן דוגמה של תלמיד שתקוע בשאלה למה אני רוצה שאנשים יאהבו אותי? התלמיד מיד מתקדם לשאלות כמו למה אני רוצה להרגיש טוב? אליעד אומר שבמקרה זה, התלמיד חייב לחזור ולבדוק שוב ושוב את השאלה ... במקום לרוץ לשאלות מתקדמות מדי ולפספס את המהות של החקירה. האם אפשר להגיע לתוצאות בלי מאמץ מוחלט? אליעד מדגיש שלפעמים התלמידים מצפים להשיג מטרות קטנות בלי מאמץ רב, ... לסיכום, אליעד כהן מבהיר שתהליך הלימוד דורש סבלנות, מאמץ, ובעיקר סדר ודיוק בחקירה ובבדיקה של כל שלב בדרך. הוא קורא לתלמידיו שלא להתייאש, לא לדלג שלבים ולחקור ...
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
... משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן מדוע חכם אמיתי עלול להיראות משוגע? הנושא המרכזי בהרצאה זו עוסק בקשר שבין חוכמה לטירוף. אליעד כהן ... ולפיתוח אישי. מה רבי נחמן מברסלב אומר על קושיות על הצדיק? רבי נחמן מברסלב מציין כי אדם שהוא צדיק אמיתי יהיה תמיד נושא לקושיות מצד אחרים. זאת משום שהצדיק או החכם אינם חושבים בצורה רגילה כמו האדם הפשוט, ואם כל דבריו היו ברורים לחלוטין, זה היה מעיד שהוא לא חכם או צדיק באמת. הצדיק צריך להיתקל בקושיות, ואם הוא לא נתקל בהן, סימן שההבנה של אנשים אחרים שווה לשלו. רבי נחמן מסביר שהכוח העליון, או אלוהים, הוא הצדיק האמיתי, וכך גם ... אולי המשוגע גאון? חוכמה שנראית טיפשות הבנת קושיות על הצדיק מניפולציה מול חוכמה אמיתית מדוע חכם אמיתי עלול להיראות משוגע? בתחילת הדברים נאמר שמחויב המציאות, או במילים אחרות ב - 100% או אפילו ב - 99999%, שכאשר לומדים ממישהו חכם באמת, לפעמים הוא ייראה כמו משוגע לגמרי, או כמו ... כיצד מסביר רבי נחמן מברסלב את הרעיון של קושיות על הצדיק? רבי נחמן מברסלב אומר שמוכרח שיהיו קושיות על הצדיק. הוא מתכוון לכך שאם אדם מוגדר כצדיק או כחכם אמיתי, בשלב מסוים תצוץ אצל אחרים תחושה שדבריו מוזרים או לא הגיוניים. מדוע? ... רגילה של האדם הפשוט. אם לא היו עליהם שום קושיות, סימן שהם לא באמת חכמים יותר מאיתנו. לפי רבי נחמן, מי שהכי צדיק בעולם זו המציאות עצמה (או אלוהים), ולכן אנשים מתקשים להבין את ... סביבם דימוי של בלתי מובן וגבוה יותר מהתלמידים. לכן, עצם העובדה שמישהו נראה לך משוגע לא מוכיחה בהכרח שהוא באמת חכם. אבל כאשר מדובר באדם שהוא באמת חכם, סביר מאוד להניח ... לנו לפרש אותה כטירוף. חכם אמיתי ומשוגע קושיות על הצדיק פערי הבנה בין אדם רגיל לחכם מניפולציה מול חוכמה אמיתית התמודדות עם מחשבות משוגעות חכם נראה טיפש, גאון נראה משוגע, ...
הרב ברלנד, צדיק או רשע, אשם או זכאי, חסידות ברסלב, אמונה בצדיק, אמונה נגד השכל, רבי נחמן מברסלב, חזרה בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות על הצדיק, חסידי ברסלב, אמונת חכמים, כתב אישום, הרב אליעזר ברלנד, להאמין בצדיק
... בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות על הצדיק, חסידי ברסלב, אמונת ... למרות זאת, חסידיו או תלמידיו ממשיכים להאמין בו ולחשוב ... בתשובה. רבי נחמן לימד את תלמידיו שלא להתייאש גם אם הם עשו ... כצדיק, ללא שום ירידה רוחנית. תפיסה זו הופכת את האמונה בצדיק ... רואים בכך הוכחה לגדולתו הרוחנית. במילים אחרות, עצם העובדה שיש ... לצדיק ואמונה בכוחו הרוחני. זאת גישה של אמונה מוחלטת ללא קשר ... כפשוטה אלא מתייחסת לרמה רוחנית כללית ולא לעבירה ממשית. האם אפשר ... אותן בפועל - כלומר, ברמה רוחנית גבוהה מספיק, אפילו עבירה מפסיקה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות מורה, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות מורה, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מה זאת אהבה? איך להצליח בגדול בקלות? שכיר מול עצמאי פסיכולוגיה אמיתית אני אישה או גבר הרמה לא נכונה של משקל כבד טיפול בחרדת קהל פחד לפשל לאהוב את עצמך דרך הסביבה אמונה עצמית משפיעה על היכולת שלך למה אוהבים את ביבי נתניהו? איך לאהוב פחות משהו? למה להיות מאושר בלי תנאים? לדיכאון ולעצבות להימשך מינית איך להתגבר על האקס? להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות החלטה להתחיל תהליך שינוי איך להתמודד עם ביקורות שליליות של לקוחות באינטרנט? איך להתמודד עם חרדה מוכללת? למה קשה להתמיד בדיאטה? שיטות להצלחה להציע מחיר ללקוח שכנוע סמוי איך לא ליצור טראומה לילד שלך? לעזור לילד עם בעיות רגשיות העברת ביקורת על מורה רוחני מודעות עצמית של מורה רוחני סכיזופרניה בזוגיות הפרעת אישיות גבולית להתחבר לאקס הדחקה של האקסית אימון דרופסט פציעות ספורט יצר את אלוהים השתדלות או ביטחון באלוהים הדרך אל ההארה הרוחנית כמה הגיעו להארה? לא מספיק להיות אלוהים השכל של הספר להיות אלוהים כסף לנכים איך לצאת עם גבר עם כסף? איך לדעת מהי משמעות החיים? מה משמעות החיים? איך לגרום למישהו ליהנות מינית? איך להתמודד עם פרסום שלילי באינטרנט? בן אדם כרובוט בחירה וידיעה הוכחות לקיום הבורא עולם הצמצום עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, מאמן אישי לפרישה, מאמן אישי מומלץ בנושא להיות מורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1250 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 16:05:02 - wesi1