אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:29:36שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
איך ליצור עניין בחיים?

העניין נוצר מתוך נפרדות - תחושת חוסר אחידות או שוני. לדוגמה, אם אתה מתבונן בקיר חלק, תתחיל לשאול שאלות, ואז תוכל ליצור עניין. במילים אחרות, אם אתה לא שואל שאלות, אתה עלול להרגיש חסר עניין. אליעד כהן מציין כי העניין נוצר כתוצאה מקונפליקטים, כלומר, תחושת ההבדל או השוני שמניעה אותנו לחפש עניין, כמו הבחירה להימנע משעמום כדי להשיג ריגוש. יחד עם זאת, הוא טוען שגם תחושת אחדות עשויה להיות מעניינת אם מקבלים אותה כפי שהיא, ללא צורך בשינוי.

מה הקשר בין עניין לשעמום?

כשהעניין נוצר מתוך קונפליקטים, הוא מביא עמו לא פעם מתח נפשי. אליעד כהן טוען שאפשר להרגיש חי ומלא גם כאשר אין שום עניין, על ידי חוויית שלמות ותחושת אחדות. חוויית השעמום נובעת מהחיפוש אחרי עניין, אך למעשה היא עשויה להוביל לשלום פנימי. כאשר אין כל מאבק או תנודתיות, השעמום מאפשר לנפש לנוח ולחוות הרמוניה פנימית.

כיצד השפעת התנודתיות פוגעת בנו?

החיפוש אחרי עניין יוצר התנודתיות בחיינו. אליעד כהן מסביר שהתנודתיות הזאת, שמאפיינת את כל מה שקשור לעניין, צורכת הרבה אנרגיה רגשית ושכלית. כל דבר שמרתק אותנו ומעניין אותנו דורש הרבה מאמץ, ובמהלך אותו מאמץ אנחנו מתרחקים מההרגשה של אחדות ושלמות, מה שיוצר סבל פנימי. השאלה היא האם אפשר לשחרר את הצורך הזה, להפסיק לחפש עניין ולמצוא את השלווה בחוויית חוסר העניין?

מה המחיר של יצירת עניין?

המחיר של יצירת עניין הוא שזו חוויה של מאבק פנימי. עניין מתרחש בתנודתיות רגשית ושכלית, ולכן הוא צורך הרבה משאבים. ברגע שאתה חווה עניין, אתה למעשה מתחיל להזדהות עם צורות מסוימות, מה שמוביל להתמכרות רגשית ולמעמסה שכלית. אליעד כהן טוען שאם תוכל להפסיק להילחם בשעמום ולשחרר את המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להרגיש את השקט הפנימי, שמגיע ממקום של חוסר עניין.

האם אפשר להיות מרוצה כשמשעמם?

השיעמום לא בהכרח רע. למעשה, זהו מצב שבו יש לנו הזדמנות להפסיק לחפש עניין ולהתמקד בשלום פנימי. אליעד כהן מציע שבמקום לחפש ריגושים ולהימנע משעמום, כדאי ללמוד כיצד לשחרר את כל המחויבויות הרגשיות שלנו וליהנות מהשקט שבחוסר עניין. כשאתה מסוגל להפסיק להילחם בצורך בשינוי או בתשומת לב, תוכל למצוא את הרוגע בתוך חוויית השעמום.

איך לשחרר את עצמך מהצורך בתנודתיות?

אם אדם לא מזדהה עם צורות שמחויבות לו, הוא יכול למצוא שלווה עם כל מצב בו הוא נמצא. אליעד כהן מסביר שכשאתה משחרר את המחויבות שלך לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, אתה יכול לחוות שלם ושקט פנימי, אפילו בהסתכלות על קיר חסר עניין. המפתח להצלחה בחוויות כאלה הוא הפחתת המחויבות. ככל שאתה לא מתעקש לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, כך תוכל להיות שלם עם כל מצב בו אתה נמצא.

האם יצירת עניין תלויה רק במאבק פנימי?

ההנחה היא שעניין נוצר מתוך התנגדות או קונפליקט. אבל אליעד כהן טוען שגם חוויית האחדות יכולה להיות מעניינת. ככל שאתה פחות מזדהה עם המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להפסיק לחפש עניין ולהתמקד בשלווה. כל מחויבות שמופיעה במחשבה שלך יוצרת קונפליקט - אם אתה משחרר את המחויבות, אתה משחרר את הקונפליקט, וממילא פועל מתוך הרמוניה פנימית.

לסיכום, כיצד להתמודד עם השעמום?

כדי להיות מרוצה כשמשעמם לך, עליך להשתחרר מהחיפוש אחרי ריגושים ולהפסיק להימנע מהמיצוי של חוויות חסרות עניין. התהליך שבו אתה משחרר את כל המחויבויות שלך יכול להוביל אותך לשלווה פנימית. חוויות השעמום יכולות להיות מלאות בהנאה ושלום פנימי, כל עוד אתה לא מחויב לעניין, לשינוי או להימנעות משעמום.
איך יוצרים עניין?

בכדי להבין איך ניתן ליצור עניין, חשוב להכיר את המהות של העניין. עניין נוצר מתוך נפרדות - מתוך תחושת חוסר אחידות או שוני. לדוגמה, כשאתה מתבונן בקיר חלק, אתה שואל שאלות, ואז מתחיל ליצור עניין. אם אתה לא שואל שאלות, אתה עשוי להרגיש חסר עניין. אליעד מציין כי העניין נוצר כתוצאה מקונפליקטים, שמניעים אותנו להתעניין בדברים - כמו הבחירה להימנע משעמום ולהשיג ריגוש. אך הוא טוען שגם הרגשת אחדות עשויה להיות מעניינת אם אתה מקבל אותה כפי שהיא.

כמו כן, אליעד מציע שהתשוקה לעניין נובעת מהמוטיבציה לחוות רגש של שלמות, חיוניות ותחושת שלם. הוא טוען כי אין צורך בהכרח לייצר עניין כדי להרגיש חי, אלא ניתן להשיג תחושות של שלמות גם כאשר אין שום עניין. זהו שינוי תפיסה שיכול להביא לנחת נפשית, על ידי שחרור ממאבקי הנפרדות וההעדפות.

מה הקשר בין חוויית העניין לשעמום?

חוויית העניין קשורה גם לשיעמום. שיעמום הוא למעשה חוויית חיסרון, אך באותו זמן הוא עשוי להוביל לשלום פנימי. אליעד מסביר כי העניין מהווה את האתגר הנפשי, אך למעשה הוא סוחף אותנו למאמץ קוגניטיבי רגשתי. אם נוריד את דרישות המחויבות, נוכל לשוב לנפוש בשלום פנימי, שמתגלה דווקא בחוויית חוסר העניין.

כיצד השפעת התנודתיות פוגעת בנו?

כאשר אנחנו מרגישים צורך לשנות, אנחנו בעצם יוצרים קונפליקט פנימי. התנודתיות הזאת, שמאפיינת את העניין, צורכת הרבה אנרגיה רגשית ושכלית. כל דבר שמרתק אותנו ומעניין אותנו דורש הרבה מאמץ, ותוך כדי זה גורם לנו להזדהות עם צורות או תהליכים מסוימים. השאלה היא אם תוכל להשתחרר מהחיפוש אחרי עניין ולמצוא את השלווה גם בחוסר עניין.

מהו המחיר של יצירת עניין?

כשאתה חווה עניין, אתה למעשה נמצא במאבק פנימי - תנודתיות רגשית ושכלית שמביאה עמה סבל. אליעד מציין כי אם תוכל להפסיק להילחם בשיעמום ולשחרר את המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להתענג על שקט פנימי, שמגיע ממקום של חוסר עניין.

מהי הדרך להתחבר עם העולם בלי לייצר עניין?

האם ניתן להרגיש שלם עם העולם מבלי להתחיל ליצור עניין? התשובה היא שכן. כאשר אדם לא מזדהה עם דברים שמחויבים לו, הוא יכול לחוות חוויות של הרמוניה ושקט פנימי, גם בהסתכלות על קיר חסר עניין. המפתח להצלחה בחוויות כאלו טמון בהפחתת המחויבות. אם אתה לא מתעקש לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, תוכל להיות שלם עם כל מצב בו אתה נמצא.

כיצד הרגשות הפנימיים משפיעים על יצירת עניין?

אם יש לך מחויבות פנימית לרגש מסוים, כל מה שקשור אליו יהפוך מעניין. אליעד מציין כי לעיתים תחושת השעמום נובעת מהרצון הפנימי שלך להרגיש שייך או שונה מהמציאות. חוויות של שעמום לא נגרמות בהכרח מתוך העדר עניין, אלא מתוך הימנעות ממאבק פנימי ומשאלות לא פתורות.

לסיכום:

כיצד תוכל להיות מרוצה כשמשעמם לך? על ידי היכולת להשתחרר מהתחושות שמובילות אותך לחפש ריגושים, להפסיק להימנע מהמיצוי של חוויות חסרות עניין, ולבחור בשלווה הפנימית.
שאלה: איך יוצרים עניין?

אליעד: מה זה עניין?

למה אתה רוצה ליצור עניין? בשביל התחושה. זה אומר שיכול להיות שאולי לא תרצה שיהיה מעניין, כי מעניין יכול לעשות לך רע.

איך זה שמעניין זה רע? עניין נוצר מנבדלות, אז זה אומר שנפרדות זה מעניין ואחדות לא מעניין. אבל אני טוען שגם אחדות זה מעניין, יש כאן משהו אחר.

אנחנו למעשה מנסים לבדוק את המנגנון של המוח, איך הוא יוצר עניין. ואני טוען שגם החוויה שהכל אחד יכולה להיות מעניינת בפני עצמה, כי מאחורי העניין יש משהו יותר עמוק.

למה אתה רוצה שיהיה לך מעניין?

שאלה: כדי להרגיש - חי, שלם, מלא עניין.

אליעד: האם כדי להרגיש חי מלא ושלם אתה צריך שיהיה לך מעניין?

אני רוצה להביא אותך למצב שלא תצטרך ליצור עניין אלא שלא תרצה להיות בעניין, שתרצה את זה שלא מעניין.

למשל אתה מתבונן בקיר חלק, איך יוצרים עניין? שואלים שאלות לגבי הקיר. ואם אתה לא שואל שאלות ולא יוצר עניין, איך אתה יכול להפיק הנאה מסתם להסתכל על קיר? אני רוצה להביא אותך למצב שלא תרצה עניין, שמבחינתך חוסר עניין עדיף.

ואני גם דופק אותך בהסבר הזה, כי אם יהיה לך טוב בלא מעניין, אז יהיה לך פחות טוב במעניין. אבל מצד שני המעניין יהיה יותר מלא מעניין כי אתה גם תסבול ממנו ולא רק תהנה ממנו.

אני טוען שמאחורי העניין יש משהו אחר, אתה מחפש עניין מסיבה אחרת.

אם נגיד שאתה מחפש עניין בשביל העניין, אז אם אין עניין אתה סובל.

אבל אם נגיד שאתה מחפש עניין בשביל משהו אחר, אז אולי אפשר להשיג את המשהו האחר גם בלי עניין.

עניין זה צורה להשגת מהות, אז מה המהות של העניין? להתחבר ריגשית.

אני רוצה לחבר אותך ריגשית על ידי יצירת עניין, או שאתה יכול להתחבר ריגשית בגלל שזה לא מעניין.

להתחבר ריגשית הכוונה לחוות שלוות נפש, הרמוניה, שלמות. איך דרך האחדות תתחבר ריגשית.

יש שתי חוויות, ולי חשוב לספר לך על חוויית השיעמום כי היא השורש של החוויה של העניין. שזה אומר שהעניין מעניין רק בגלל שהוא מוביל אותך בסוף לשיעמום.

בכל דבר יש את ההשתקפות של השלם, בשלם יש את הדבר והיפוכו.

אני טוען שיש מעניין ויש לא מעניין, מעניין פירושו תנודתיות. ולא מעניין פירושו חוסר תנודתיות, אין עניין, אין דינמיקה, אין שינוי, זה אותו דבר.

אני רוצה להביא אותך לחוויה שאתה תהנה מזה שאתה משועמם למוות, שתוכל להשיג את התכלית של העניין בחוסר עניין.

יש בעיקרון שני דברים - היש והאין. השורש של היש הוא אין. העניין הוא שיש חוויה רעה שנובעת מעניין, מעניין זה גם רע, למה? כי מעניין פירושו חוויית קונפליקט, בלי קונפליקט אין עניין.

עניין פירושו תנודתיות ריגשית ותנודתיות שיכלית. וזה אומר שהעניין צורך הרבה משאבים. ועניין נוצר מחוויות חיסרון, וגם ככול שיש יותר ישויות שמתנגשות בסיפור.

כשאתה חושב על שולחן, אתה למעשה חושב על חוויית חיסרון, ההגדרה במוח זה לא כיסא, זה שולחן. כשאתה חושב על ריהוט של בית, זה יותר מעניין מאשר לחשוב רק על שולחן כי יש לך יותר אפשרויות חשיבה.

ככול שהמוח שלך חושב על יותר צורות, אתה למעשה מתרחק מהאחדות ובורח לנפרדות, בעצם אתה חווה יותר קונפליקטים וניגודים.

אם אין מאמץ, אין עניין. כך שאם אתה לא רוצה להתאמץ אתה לא יכול למצוא עניין. עבודה מעניינת היא עבודה שאתה מתאמץ בה.

אז מה החיסרון של העניין? שהוא מתיש אותך ברמה הנפשית והשיכלית. איך הוא מתיש אותך? הוא גורם לך בעצם להזדהות עם צורות, הוא גורם לך לתלות ריגשית, הוא גורם לך למעמסה שיכלית, זה גם תלוי באיזה עוצמה, כי אתה יכול להיות כל כך ספוג ששכחת מהכל.

אני רוצה ללמד אותך איך לקחת את המחויב ולהפוך אותו לפחות מעניין. ואם המחויב יהיה פחות מעניין אז תוכל ליהנות מהחוסר עניין.

כשאתה בחוויה של עניין אתה לא יכול להיות בהרמוניה עם המציאות, זה אחד על חשבון השני.

בעיקרון, ככול שאתה יותר מזדהה עם הצורה, ככה זה יותר מעניין. אבל זה בא על חשבון ההרמוניה. אתה למשל לא יכול לראות איך תוקעים גול לקבוצה שלך ולראות זאת כמושלם.

בעניין יש העדפות כמו טוב ורע, צריך או לא צריך, כדאי או לא כדאי.

ואני רוצה להביא אותך לחוויה שאתה תנקה את הקיר הזה מהבוקר ועד הערב ותתענג על כל רגע. וזה על ידי חוסר עניין, כי בחוסר עניין יש הרמוניה.

אם בראש שלך יש לך מחשבות של דברים מחויבים, הם מונעים ממך ליהנות מההרמוניה שיש בחוסר עניין. אבל אם תדע לשחרר את כל המחויבים שלך, אז תוכל להתענג על חוסר עניין.

מי מחליט אם תרצה עניין או חוסר עניין? אם אתה בראש שלך אומר, שמחויב משהו מסויים, ואם אתה לא מוכן לשחרר אותו, אז אתה לא יכול להיות בהרמוניה. ואם אתה לא בהרמוניה, אז יש לך עניין, ואם יש לך עניין, אתה צריך להתאמץ.

כשאתה אומר, אני לא מוכן להתאמץ, זה בעצם אומר שאתה לא חושב שיש דברים מחויבים. להגיד אני רוצה להתאמץ, פירושו הדבר מחויב עבורי. להגיד אני לא רוצה להתאמץ, פירושו הדבר לא מחויב עבורי. ככול שיש יותר צורות שמחויבות בעיניך אז ממילא יש לך יותר עניין. וככול שיש בעיניך פחות דברים שמחויבים אז אתה בפחות עניין.

מצד שני אמנם ככול שיש דברים מחויבים אז יותר מעניין, אבל זאת יותר חוויית צמצום. וההפך של הדבר, שאם אתה מנמיך את המחויבים, אז אתה מגיע למחויב הראשון שהוא אני קיים, ואז גם הוא נעלם, ואז אתה במאה אחוז הרמוניה.

או שאתה משאיר את המחויב הראשון של אני קיים, וחוץ מזה אתה לא מחויב לשום דבר, וגם כאן אתה חווה הרמוניה טובה.

זאת אומרת שאתה יכול ליהנות להסתכל על קיר, לא מתוך יצירת עניין, אלא בגלל שזה לא מעניין. כי הלא מעניין בעצם הורג לך את המוח, הורג לך את התנודתיות, ואם אתה מפסיק את התנודתיות אתה בצומת דרכים, האחד להילחם בזה ולהגיד שאני רוצה עניין, ואז אתה יוצר נפרדות. והשניה שאתה אומר, אני לא רוצה עניין, ואז אה נותן לזה להרוג אותך, אבל אם אתה לא מתעניין ולא מוכן שזה יהרוג אותך, אז אתה סובל מהחוסר עניין.

לאדם יש הרבה מחויבים כמו, אני רוצה לבטא את הפוטנציאל שלי, מחויב שידעו מי אני, מחויב שאני אממש את עצמי, מחויב שאני אבטא את עצמי, מחויב שאני לא יעלם, מחויב שאני אחיה, ואם אתה יושב מול הקיר, זה יוצר אצלך קונפליקטים נגד המחויבים שלך.

אם אתה רוצה להיות יותר יש, אז ככול שיש לך יותר עניין, כך אתה חווה יותר את הישות שלך. ואם אתה רוצה להיות אין, עדיף לך ללכת לחוסר עניין.

כשאתה בחוסר עניין אתה סובל, כי זה הופך אותך לכלום, לחוסר דינמיקה, אז לא יודעים שאתה פה.

אתמול מישהו אמר, אני רואה הכל אטומים ואני מפחד להיעלם, ואתה אמרת לו, מדוע את מפחד להיעלם? אבל זה אותו סיפור אצלך, כי אדם שלא מפחד להיעלם הוא לא יכול להשתעמם ממשהו. שיעמום פירושו, אני מרגיש שאני נעלם.

אם משעמם לך, אתה רוצה לעשות משהו, מה זה אומר? שאתה רוצה לשנות, למה האדם 24 שעות כל הזמן רוצה לשנות? כי השינוי מראה שהוא פה.

אם אתה קם בבוקר ואין לך רצון, אז אתה חלק מהריהוט. הרצון יוצר לך את החוויה שאתה לא חלק מהמציאות, אלא אתה נפרד מהמציאות.

השינוי נותן לך תחושה של חיים, אך שינוי פירושו מאמץ.

אתה עכשיו מבדיל בן דומם לאדם, מה ההבדל תכלס? רק בשינויים.

כשאתה הולך ברחוב, אתה מבדיל בינך לבין עץ למשל, אתה נע, אבל אם אתה בחוויה שאין לך כל רצון, אז אתה כבר לא בן אדם, אתה כמו גרגיר אבק שעף. עכשיו, אם אתה לא מוכן להיות גרגיר אבק שעף, אז אתה רוצה לשנות ולהיות יחודי.

ככול שהאדם משנה יותר, כך הוא מרגיש יותר חי. אם אתה לא רוצה להיעלם, תתחיל לקחת דברים ולהתחיל לשנות אותם.

אם האדם לא מוכן לשחרר עד הסוף, הוא לא יכול ליהנות מחוויות משעממות. אך אם אתה משחרר עד הסוף, אז אתה יכול ליהנות מחוויה של שיעמום פי מיליון, למה? כי העניין דורש ממך לחוות שאתה קיים. אין אפשרות להתעניין במשהו בלי לדעת שאתה קיים.

אם אתה לא מצליח ליצור עניין, אז שתדע שבמקום לסבול מזה שאין לך עניין, תגיד לעצמך, אני נעלם עכשיו, זאת אומרת שתמשוך את עצמך להפך של העניין, או שתשחרר את הרצון להיות קיים, אתה לוקח מחויב והופך אותו לאפשרי. תגיד לעצמך, אני לאיודע כלום, לא מחויב שאני אחיה, לא מחויב שאני אשנה את המציאות, לא מחויב כלום.

שאלה: איך אני הופך עצמי לכלום, האם אני הצופה?

אליעד: לא, הצופה זה בעייתי מידי, הצופה שמסתכל למשל על קיר, יכול לחטוף עצבים שחבל על הזמן.

נעלם, פירושו נכונות להסתכל על הדברים מנקודת מבט הפוכה. למשל יש לך דיעה שאתה לא דומם, או יש לי בחירה חופשית או אני רוצה להצליח, כל מה שמבטא את ישותך כמלך, אלא הם המחויבים שלך שאיתם אתה פועל במשך היום, והמחויבים האלה, אם הם נתקעים במסך לבן, הם ממש סובלים. כי איך אני יכול לבטא את עצמי, אם אין לי אינטרקציה? הקונפליקט של השיעמום נוצר בגלל שאתה רוצה להיות משהו ולא סתם.

המחויבים האלו, הם אלו שנותנים לך את הכוח לפעול. האדם מפחד למות וזה מתלבש לו בזה שהוא לא עושה כלום, כי לא לעשות כלום זה כמו מוות.

אם אתה מוכן לוותר על המחויבים האלו ולהגיד, אין לי בחירה חופשית, אני כלום, אין לי ישות עצמאית - אתה פשוט מזדהה עם זה. אתהאומר, אני אפס, אני כלום, אני דומם, אני ללא בחירה...

אם אתה לא מוכן לשחרר את המחויבים האלו, אתה סובל.

בסוף התהליך יהיו לך שתי חוויות, האחת האפשרות ליהנות מחוסר עניין, והאפשרות ליהנות מעניין. וזה תעודת ביטוח שאף פעם לא ימאס לך מהחיים.

למשל כשאתה עובד בעבודה משעממת, אתה מפסיק להתעניין בעבודה, אתה מפסיק להתעניין במה שאתה מרגיש, אתה לא מתעניין במה שאתה חושב, אתה לא מתעניין במה שאתה יודע, אתה מתחיל פחות להתעניין.

אתה לוקח את הסבל, הסבל מדכא אותך, אם אתה מוכן להיות מדוכא אז אתה מתחיל ליהנות מהסבל.

האדם קם בבוקר ואומר שהוא לא רוצה להיות מדוכא, והסבל מדכא אותו והוא לא מוכן לסבול. החוסר עניין מדכא אותי, אז אני לא מוכן להיות בחוסר עניין.

אבל אם אתה משנה את הגישה שלך ואומר, אני מוכן להיות מדוכא, אני רוצה להיות מדוכא, אני לא רוצה להיות קיים בכלל, אז כאשר בא אליך הסבל, אתה למעשה נותן לסבל להרוג אותך. שאם באה אליך תחושה שאומרת לך מה פתאום שתהיה עבד, אתה לא מתנגד לה, אתה משחרר ואומר, נכון אני עבד.

אתה למעשה נותן לרע להרוג אותך, אבל הוא לא הורג אותך, אלא הוא הורג את הרצונות והשאיפות שלך, ואם אתה הורג את השאיפות שלך, אתה מגיע להרמוניה.

מצד שני, אם תצליח לעשות את זה ותהנה מזה, אתה יכול להכנס לדיכאון מזה שיש דברים מעניינים, אתה תרצה את הרוגע וההרמוניה.

כול מחויב שקופץ לך, תן לו היפוך. כמו למשל אתה חייב להתחתן - ההיפוך, אני לא חייב להתחתן. למשל עולה לך מחשבה שאתה חייב לבטא את עצמך, תשאל, האם אני חייב לבטא את עצמי? לא, אז אני לא מבטא.

שאלה: אתה למשל משתחרר מכל מיני כבלים שמנהלים אותך.

אליעד: אם השיעמום הורס לך את המימוש העצמי, אז איך יוצרים עניין? על ידי מימוש עצמי. אז יש שתי אפשרויות, האחת להגיד אני לא רוצה לממש את עצמי, והשנייה לבטא את עצמך, להמציא משהו, תוציא מעצמך משהו שיחדש לך.

שאלה: יש כאן שני דרכים, או שתעלים את עצמך או שתממש את עצמך, אתה משחק איך שבא לך.

אליעד: כל עניין בקצה שלו הופך להיות חוסר עניין, כל תהליך מעניין נגמר בקצה שלו, כל תהליך שיכלי אם תעמיק בו יותר ויותר יהיה גם יותר מעניין עד שבסוף הוא מאבד עניין. למה לא מעניין? כי בסוף אתה מגיע לאחד, ואם הכל אחד אז זה לא מעניין.

העניין נמצא בריחוק מהאחד, ולכן אני למשל כדי להתעניין בדברים אני משתדל לא להתעמק בהם יותר מדי, כי אם אני אתעמק בהם, אני ציק צ'ק מגיע לסוף וזה לא מעניין אותי יותר. אך מה שמעניין אותי זה, שבסוף יש חוסר עניין.

מה שמעניין זה שמגיעים בסוף לאחד, אך כדי שזה יעניין אותי אני לא מגיע לזה מיד.

מה מעניין בחיים האלה? אני אספר לך, יש חוויה שהיא מאוד מאוד טובה, שהיא חוויה של להיות אלוהים, להיות שלם, מה שמעניין פה בחיים זאת החוויה הזאת, איך החוויה קשורה? אני אומר לך שכול התהליכים מובילים אליה.

כול תהליך שתקח ותתבונן בו, ותשאל עליו שאלות, כמו, למה זה כך? ותחקור, ותחקור ותחקור, בסוף תגיע לחוויה שאתה אלוהים. החוויה האלוהים משתקפת אליך מתוך תתי תהליכים.

עכשיו, אם תלך אליה מהר מדי, אז תקבל אותה כמושלמת, אבל אם אתה רוצה לחוות אותה הרבה פעמים, אז תיסע יותר לאט.

אם למשל יש לך בחיים משהו שאתה לא רוצה אותו, ואם תשאל למה אני לא רוצה אותו, זה יהפך ליותר מעניין, אבל אם תחקור פנימה, ותשאל למה, זה יגיע לאחד ואז זה לא יהיה יותר מעניין.

למשל אתה הולך לעבודה ושואל למה? כדי שיהיה לך כסף, כדי שיהיה לך בחורה, כדי שתקנה כל מיני דברים, ואז זה מעניין. אך אם אתה הולך למוחלט, בסוף אתה כבר לא תרצה את הכסף. השאלה היא אם אתה נכנס לרוחב בשאלה או לעומק בשאלה.

וזה לא בהכרח רע להכנס לעומק, כי זה עוזר לך לסגור מעגל.

אם תאחז רק באיך ליצור עניין, בסוף זה לא יחזיק לך, אתה צריך להשלים אותו גם אם האין עניין.

שאלה: יש לי עכשיו מגרש משחקים גדול יותר.

אליעד: לפי זה אתה יכול להבין הרבה דברים.

למשל בחורה אומרת שאתה לא מעניין, או שמבקשת שתעניין אותה, למה לא מעניין? כי אין קונפליקט.

למשל בחורה לא רוצה אותך? למה לא רוצה אם יש סיבה אתה יכול להשתנות, אך אם אתה לא מאתגר אותה, תיצור קונפליקט, כמו אני לא רוצה אותך. ואז היא מתחילה להתעניין, למה? כי היא רוצה להרגיש שהיא שווה משהו.

אם אתה מבין איך המנגנון עובד, אתה יכול ליצור יותר עניין או פחות עניין, יותר הזדהות או פחות הזדהות.

לסמים יש שתי השפעות, אחת שאתה לוקח את המחויב והופך אותו לאפשרי, אתה חווה חוויות שאתה חושב שהם מחויבות והסם גורם לך להרגיש שזה לא מחויב, אלא זה בסדר איך שזה, הסם מרגיע אותך, כי הוא משחרר לך את הדברים שאתה בטוח בהם.

ויש סמים שיוצרים לך תנודתיות שאפילו הקיר מתחיל לזוז, ואם הוא מתחיל לזוז אז זה מתחיל להיות מעניין. אבל גם זה ממצא את עצמו בסוף.

ולמה הנפילה מהסמים? בגלל ההיפוך, אבל אם אתה מקבל את ההיפוך, מקבל את הנפילה, אז כבר אין בעיה.

שאלה: הבעיה היא שאתה מתנגד לחוויה.

אליעד: ולמה אתה מתנגד לחוויה? כי יש חוויה שמושכת אותך לכלום, ויש חוויה שמושכת אותך להיות משהו.

כשאתה מבין את החוקים האלו, אז אתה יכול להחליט איך לבחור, יש לך את כל הטווח.

המשימה שלך עכשיו היא להתבונן בזה, ואז ההבנה משנה לך את החוויה, ותוכל לראות איך כל דבר מתקשר למה שדברנו כאן.

למשל כשאתה חושב, למה זה יפה וזה לא יפה? אתה רואה שדבר מסויים מרגיע ודבר אחר מרגיז, ולפי זה אתה מחליט אם זה יפה בעיניך או לא יפה.
תחושה של שלמות נפשית אולי אני דומם הרגשה של מאבק ליהנות מתחושות מניעות איך להתמודד עם שעמום להתבונן מחיר אין יש קיר איך ליצור עניין איך למצוא עניין הנאה חיים משעממים טוטאלי טוטאליות יצירת עניין להשתעמם בעבודה ליהנות ליצור ליצור עניין למה משעמם לי למצוא עניין מה לעשות כשמשעמם מחפש ריגוש מחפש ריגושים משעמם משעמם לי משעמם לי בחיים מתי משעמם עבודה עבודה לא מעניינת עבודה מעניינת עבודה משעממת קיום ריגוש ריגושים שעמום שעמום בחיים שעמום בעבודה שעמום טוטאלי שעמום קיומי
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
...מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט. האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה...
שינוי בחיים - חיים משעממים - מה לעשות?
שינוי בחיים - חיים משעממים - מה לעשות?
...מסע חדש, כי הוא יכול להעמיק עוד ועוד בעוצמה הרגשית של תפיסת האחדות. במילים אחרות, התחדשות תמידית היא ההבנה והחוויה המתמדת של הנפרדות המתהווה מתוך האחדות, שמתרחשת כל הזמן מחדש. מה אליעד מציע לאדם שמחפש ריגושים ללא הפסקה? אליעד מציע לא להתפשר, אלא לשאוף לחוות כל רגע במציאות כאילו הוא מתרחש בפעם הראשונה. האדם צריך להרגיש שהשמיים, הגוף שלו וכל פרט במציאות חדשים לגמרי בכל פעם מחדש. הדרך לכך היא באמצעות התעמקות עד הסוף בתפיסה מסוימת של המציאות, בין אם היא חיובית, שלילית או אחרת. התהליך הזה יביא את האדם...
היאחזות, שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי
היאחזות, שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי
...ליהנות מהחיים לאחר הבנת האחדות תלויה ביכולת של האדם להחזיק בתוכו בו זמנית שני הפכים - מצד אחד הוא מבין שאין משמעות לשום דבר, ומצד שני הוא מסוגל לראות את המשמעות בכל דבר. האדם שמצליח להחזיק את שני ההפכים הללו בתוכו יכול ליהנות מכל רגע ומכל מצב, בלי קשר לתוכן עצמו. ההבנה הזו מביאה את האדם למצב שבו החיים כבר לא יכולים באמת לשעמם אותו, כי הוא מוצא את העומק והעניין בכל דבר, גם בדברים הפשוטים ביותר. איך לא להשתעמם מהחיים? האם ניתן לחיות בלי להיאחז? מהי משמעות החיים? איך ליהנות מכל דבר? מהו מסע אסטרלי...
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לא להשתעמם לעולם? הכל השתקפות שלך, איך להתעניין בדברים? חיים משעממים, חיים מעניינים, חשיבה יצירתית, חשיבה מופשטת, להסתכל מחוץ לקופסא, השתקפות עצמית
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לא להשתעמם לעולם? הכל השתקפות שלך, איך להתעניין בדברים? חיים משעממים, חיים מעניינים, חשיבה יצירתית, חשיבה מופשטת, להסתכל מחוץ לקופסא, השתקפות עצמית
...לאדם, הוא עלול להרגיש שאין בה חידוש או עניין לאחר זמן קצר. זו הסיבה שאנשים רבים אומרים: הבנתי את זה כבר, זה לא מעניין אותי יותר. הסיבה לכך היא שהם הגיעו רק למהות יחסית ומוגדרת, ולא למהות הסופית. לעומת זאת, המהות הסופית של הדברים היא בלתי מוגדרת ובלתי נתפסת לגמרי. מכיוון שהמהות הסופית היא מעבר לשכל האנושי, אדם שמצליח לגעת במהות זו, לא יכול להגיע לתחושת מיצוי מוחלטת, כי הוא תמיד נמצא במצב של מבין ולא מבין, מגיע ולא מגיע. המצב הזה יוצר עניין מתמיד, כי תמיד יש עוד משהו לגלות ולהבין. כיצד ניתן ליהנות...
ראש השנה, שנה חדשה, איך להתחדש? למות משעמום, התחדשות פנימית, התפתחות אישית, איך לעשות התחלה חדשה? איך להתחיל מחדש? התחדשות רוחנית, להטיל ספק, איך לא להשתעמם, חיים משעממים, למצוא עניין, איך לא להיות זקן?
ראש השנה, שנה חדשה, איך להתחדש? למות משעמום, התחדשות פנימית, התפתחות אישית, איך לעשות התחלה חדשה? איך להתחיל מחדש? התחדשות רוחנית, להטיל ספק, איך לא להשתעמם, חיים משעממים, למצוא עניין, איך לא להיות זקן?
...ברוחניות ובחיים האישיים? בהרצאה ניתנה דוגמה לתהליך של חזרה בתשובה שבו אדם מגלה עולם רוחני חדש שטרם הכיר. התחדשות יכולה להתרחש כאשר אדם נחשף למידע חדש, שיטות חשיבה חדשות, או רעיונות שהוא לא היה מודע להם קודם לכן. אליעד מציע שכשאנשים נתקעים בתפיסות ישנות והם לא מטילים ספק במה שהם יודעים, הם נשארים באותו מקום ולא חווים התחדשות. כך, הוא טוען, אם אדם מבצע שינויים קטנים או מחשבות חדשות, הוא יכול להרגיש שהתחדש. האם אפשר להתחדש לנצח? שאלה נוספת שעלה בהרצאה היא האם אפשר באמת להתחדש כל הזמן. אליעד טוען שהאפשרות...
איך למצוא משמעות בחיים? מה לעשות עם עצמי? מה לעשות כשמשעמם? איך לצאת משעמום? איך ליצור מוטיבציה? איך ליצור חשק? איך למצוא עניין? איך לחזק רצון? איך לעשות שטיפת מוח?
איך למצוא משמעות בחיים? מה לעשות עם עצמי? מה לעשות כשמשעמם? איך לצאת משעמום? איך ליצור מוטיבציה? איך ליצור חשק? איך למצוא עניין? איך לחזק רצון? איך לעשות שטיפת מוח?
...הוא מציין שלפעמים המנועים החזקים ביותר הם פחדים ממילוי הרצון. כדי להתגבר על זה, צריך לשחרר את הפחדים ולהיות מוכנים להתמודד עם המחיר של להשיג את הרצון - וזהו תהליך שיכול לעזור להתחיל לרצות ולרדוף אחרי מטרות. לסיכום המשמעות בחיים לא תמיד מופיעה מעצמה. כדי ליצור אותה, האדם חייב לרצות משהו ולרדוף אחרי זה. הרצון הוא שמביא את המשמעות, ובמקום לחפש תשובות פילוסופיות, כדאי להתחיל עם המרדף אחרי רצון - כל רצון. כל אחד יכול למצוא משמעות דרך הרצונות האישיים שלו. איך למצוא משמעות בחיים? מה לעשות כשמשעמם? איך...
מיצוי, איבוד ריגוש, שחיקה, ריקנות, שעמום, תסכול, חוסר סיפוק, חוסר משמעות, תחושת מיצוי בחיים, תחושת ריקנות בחיים, איבוד עניין בחיים, חוסר סיפוק בחיים, חוסר סיפוק נפשי, חוסר סיפוק עצמי, שעמום בחיים, אובדן משמעות, שחיקה בחיים
מיצוי, איבוד ריגוש, שחיקה, ריקנות, שעמום, תסכול, חוסר סיפוק, חוסר משמעות, תחושת מיצוי בחיים, תחושת ריקנות בחיים, איבוד עניין בחיים, חוסר סיפוק בחיים, חוסר סיפוק נפשי, חוסר סיפוק עצמי, שעמום בחיים, אובדן משמעות, שחיקה בחיים
...מתמיד, כי קשה מאוד למלא את הרצון הזה במלואו. ככל שהרצון גדול יותר וקשה יותר להשגה, כך הסיכוי להגיע למיצוי נמוך יותר. אולם גם כאן, אם האדם יצליח בסופו של דבר למלא את אותו רצון (כמו אדם שמוצא תרופה לסרטן), ייתכן שירגיש סיפוק מיידי, אך לאחר מכן הוא עלול להרגיש שהמטרה כבר הושגה, ואין עוד משמעות או ריגוש בחייו. האם רצון לתת ולסייע לאחרים שונה מרצון לקבל לעצמך? אליעד כהן מדגיש שאין הבדל מהותי בין רצון לקבל לעצמך לרצון לתת לאחרים. בשני המקרים, האדם חווה התרגשות וסיפוק כל עוד הרצון שלו לא התמלא, או כל עוד...
שעמום או אחדות, האם באחדות משעמם, האם האחדות משעממת
שעמום או אחדות, האם באחדות משעמם, האם האחדות משעממת
שעמום או אחדות, האם באחדות משעמם, האם האחדות משעממת ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה האם אחדות יכולה להיות משעממת. אליעד מציין כי באחדות אמיתית אין מקום למושג של נפרדות או שוני. הוא מסביר שאחדות לא כוללת תחושות של טוב ורע, כי כל דבר הוא גם ההפך שלו בו זמנית, כך שאין מקום לשפוט את הדברים כשליליים או חיוביים. הוא מדבר על כך שבאחדות, כל התפיסות שלנו על נפרדות או הבחנה בין דברים נמחקות, וכך לא נוכל לחוות שעמום, כי כל דבר עשוי להיות חלק מהכל. אחדות שעמום הפכים תודעה תפיסת נפרדות
התחדשות / שעמום - מה הופך דבר למעניין ולא משעמם?
...הוא מוצפן. דהיינו, שיש רמות שונות של שכל בדבר. ובכל פעם האדם חווה את השכל שיש בדבר בצורה אחרת. לדוגמה, ספר קריאה טוב, שבכל פעם שהאדם קורא אותו, הוא מוצא בו טעם חדש, משום שיש בו רמות עומק שונות, שלא רואים אותם ממבט ראשון. ובכל פעם שהאדם קורא את הספר הזה שוב פעם, בכל פעם הוא מוצא חידוש אחר בספר, ולכן הספר הזה מעניין אותו. ודבר מעניין באמת, הוא דבר שאפשר לעשות אותו לנצח, ועדיין הוא יעניין. ודבר שהוא לא מעניין אם עושים אותו יותר מידי פעמים, הרי שרמת העומק שיש בו מוגבלת. והנה, בכל דבר בעולם יש את השכל...
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
...אין לך אפשרות להימנע מהמחשבות והתחושות שעולות בך. אתה מתחיל להרגיש את המקום הזה שבו כל מה שאתה רוצה זה לפעול, אבל גם את המקום שבו אתה מבין שהפעולה הזו לא תביא לך את מה שאתה באמת מחפש. זהו תהליך של התבוננות עצמית, שבו אתה לומד להכיר את עצמך בצורה יותר עמוקה. האם השעמום הוא רק חסר ערך? השעמום הוא לא בהכרח דבר שלילי. להיפך, הוא יכול להיות כלי משמעותי להבנת הרצונות הפנימיים שלך. במקום לראות בשעמום משהו שצריך להימנע ממנו, כדאי לראות אותו כמצב שמאפשר לך להבין את עצמך יותר טוב. כל תחושת שעמום מביאה איתה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לא רוצה להתאמץ, איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לא רוצה להתאמץ, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, אימון אישי קואצ'ינג, מאמן פרטי בנושאי לא רוצה להתאמץ - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8438 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 16:02:20 - wesi1