אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:12הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
מה לעשות כשהילד אומר "לא בא לי" או לא רוצה לעשות משהו?

כאשר ילד אומר "לא בא לי" או "לא רוצה", הוא מבטא חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. על מנת להתמודד עם מצב כזה בצורה אפקטיבית, אליעד כהן מסביר שיש להקפיד על גישה נכונה, שמתבססת על מספר שלבים ברורים ומוגדרים. המטרה היא לשמור על מערכת היחסים עם הילד חיובית, תוך כדי עידודו לשתף פעולה באופן טבעי ולא מאולץ.

למה הילד מתנגד ואומר "לא בא לי" יותר מאדם מבוגר?

אליעד כהן מסביר שילדים מתנגדים לעיתים קרובות יותר ממבוגרים בגלל שהם נאלצים לבצע הרבה משימות שלא בא להם לעשות במהלך היום. כשהם כבר מסוגלים להגיד "לא בא לי", הם נאחזים בהזדמנות זו להרגיש עצמאים ושולטים בהחלטות שלהם. חשוב להבין שהתנגדות זו היא תגובה טבעית של הילד למצב שבו הוא מרגיש שדעתו אינה נשמעת.

מה החשיבות של שידור אהבה בלי תנאים?

השלב הראשון והקריטי בהתמודדות עם התנגדות הילד הוא לשדר לו אהבה ללא תנאים. אליעד מדגיש כי ללא הבסיס הזה, לא ניתן יהיה להתקדם לשיח פתוח. לדוגמה, כשהילד מסרב לסדר את החדר, התגובה הראשונית צריכה להיות: "הכל בסדר, אני אוהב אותך בכל מקרה. אתה לא חייב לסדר את החדר אם לא בא לך". מטרת התגובה היא להרגיע את הילד, כך שהוא לא ירגיש מאוים או במגננה, מה שיאפשר לשלב הבא של השיחה להיות יעיל ופתוח יותר.

איך לנהל שיחה עם הילד כשהוא אומר "לא בא לי"?

לאחר ששידרתם אהבה ללא תנאים, השלב הבא הוא לנהל שיחה פתוחה ומכילה עם הילד. בשיחה זו, אליעד מציע לשאול שתי שאלות חשובות:
  1. לשאול את הילד בצורה נעימה ולא מאשימה: "למה לא בא לך לעשות את זה?" המטרה היא להבין את נקודת המבט של הילד ולהעניק לו תחושה שיש מקום להביע את עצמו ללא חשש מביקורת או ענישה.
  2. השאלה השנייה, אם הילד מתקשה להסביר או אומר "לא יודע", תהיה: "אז מה אם לא בא לך? האם אתה תמיד עושה רק מה שבא לך?" כאן ניתן לעזור לו להבין כי לפעמים יש לבצע משימות גם כשלא מתחשק לנו.
איך מתמודדים עם תשובות כמו "אני עייף" או תירוצים דומים?

במידה והילד עונה "לא בא לי כי אני עייף", אליעד כהן ממליץ לבדוק עם הילד בצורה הגיונית האם הוא באמת עייף או שהוא פשוט בוחר להשתמש בעייפות כתירוץ. ניתן לשאול: "אם אתה עייף, איך יש לך כוח לשחק בטלוויזיה או לעשות דברים אחרים? אולי אפשר לסדר לפני שתהיה עייף?". כך מלמדים את הילד להפריד בין תחושת העייפות הכללית לבין הרצון או חוסר הרצון לבצע פעולה ספציפית.

מה עושים אם הילד לא יודע להסביר למה הוא לא רוצה?

אם הילד לא מצליח להסביר למה הוא לא רוצה לעשות משהו, ניתן להציג לו שאלות שמבהירות את ההיגיון מאחורי הדרישה. למשל, אליעד מציע לשאול את הילד: "מאיפה הגיעו הצעצועים שלך? מישהו עבד בשביל להביא לך אותם. גם אני עושה לפעמים דברים שלא בא לי כדי שיהיה לך טוב. אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך כדי לעזור?". שאלות אלו מאפשרות לילד להבין את הקשר בין המאמץ והתוצאה, ומעודדות אותו להתבונן בצורה הגיונית יותר על המשימות שהוא מתבקש לבצע.

האם הגישה הזו מתאימה גם למבוגרים או מצבים אחרים?

אליעד כהן מדגיש שהגישה הזו אינה מוגבלת לילדים בלבד, אלא מתאימה לכל סוג של אינטראקציה אנושית, כמו למשל בשיווק ללקוחות או בזוגיות. כאשר אדם מבוגר אומר "לא רוצה לקנות" או "לא רוצה להיות איתך", חשוב לא להלחיץ אותו, אלא להבהיר לו שאנו מכבדים את רצונו, ולשאול בנינוחות: "אפשר להבין למה לא? מה הסיבה שאתה לא מעוניין?". הגישה הזו יוצרת אווירה של דיאלוג ולא של כפייה או לחץ, מה שמגדיל את הסיכוי שהאדם יבחן שוב את החלטתו ויהיה פתוח יותר לשינוי.

איך מסייעים לילדים לפתח חשיבה ביקורתית והגיונית?

אליעד כהן מציין שאחת הבעיות המרכזיות אצל ילדים היא שהם אינם רגילים לחשוב על הסיבות שמאחורי הרצונות או ההתנגדויות שלהם. הוא ממליץ לעודד את הילד לשאול את עצמו: "למה אני רוצה את זה? למה זה כיף לי, ולמה משהו אחר לא כיף לי?". בעזרת שאלות אלו, הילד לומד להפעיל את ההיגיון שלו ולפתח מיומנות של חשיבה ביקורתית, שתסייע לו לא רק עכשיו אלא לאורך כל חייו.

מה הדבר החשוב ביותר לזכור בגישה זו?

העיקרון החשוב ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא התחלת השיחה באהבה וקבלה ללא תנאים. גישה זו מאפשרת לפתוח דיאלוג אמיתי וכנה, בו הילד או האדם המבוגר מרגיש בטוח להסביר את עמדתו. רק מתוך מקום כזה של ביטחון ואהבה, אפשר לעבור לשלב הבא ולהגיע לפתרונות מעשיים ויעילים.
איך להתמודד כשילד אומר "לא בא לי" או לא רוצה לעשות משהו?

כשילד אומר "לא בא לי" או "לא רוצה", זו תגובה שמרמזת על חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. במצב כזה, חשוב לדעת כיצד להגיב נכון כדי לשמור על מערכת יחסים חיובית ולהשיג את מטרתכם. מה עושים כשילד לא מקשיב ולא רוצה לשתף פעולה?

ההנחות שהילד לא מבצע משימה נובעות ממספר סיבות. לפעמים הוא מתמרד בגלל שהוא עושה הרבה דברים שלא בא לו, ולכן כשהוא סוף סוף יכול להגיד "לא בא לי", הוא נאחז בזה. אליעד מציע מספר דרכים לגשת לבעיה:

1. אהבה בלי תנאים - השלב הראשון הוא להראות לילד אהבה ללא תנאים. כשהילד אומר "לא בא לי", חשוב להגיד לו "אני אוהב אותך גם אם לא תסדר את החדר", מה שגורם לו להרגיש בטוח ואוהב, מבלי להרגיש שהוא חייב לעשות משהו כדי לקבל אהבה. אם הילד מרגיש אהוב ונתמך, הוא יהיה פתוח יותר לדיאלוג.

2. שאלות פתוחות - השלב הבא הוא לפתוח שיחה כדי להבין את הסיבה האמיתית לכך שהילד לא רוצה לבצע את המשימה. שאלו אותו בצורה פתוחה, למשל: "למה לא בא לך לסדר את החדר?" או "מה הסיבה שלא בא לך לעשות את זה?" - ולא בגישה שיפוטית. כך תאפשרו לילד להרגיש שיש מקום להסביר את עצמו.

3. התמודדות עם סיבות כמו עייפות - אם הילד אומר "לא בא לי כי אני עייף", אפשר לשוחח איתו על איך הוא מסוגל לעשות פעילויות אחרות, כמו לשחק בטלוויזיה, למרות שהוא עייף. זה מאפשר לו להבין שהעייפות היא סיבה שיכולה להיות נפרדת מיכולת לעשות דברים אחרים. אם הוא מבין זאת, ניתן להציע פתרונות, כמו לבצע משימות לפני שהוא עייף.

4. היגיון בשיחה - אם הילד לא יודע להסביר למה לא בא לו, אפשר לשאול אותו שאלות כמו: "איך יש לך צעצועים אם לא עבדנו כדי לקנות אותם? אני עבדתי בעבודות שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים, אז אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך ולסדר את החדר?" כך הילד יבין שיש קשר בין פעולה לבין תוצאה.

5. העברת המסר בצורה לא מאוימת - כשאתם פונים לילד, חשוב להעביר לו את המסר בצורה שלא תגרום לו להרגיש מאוים או שיפוטי. אם הילד מרגיש שאתם לא שופטים אותו, הוא יהיה מוכן יותר להתמודד עם הסיבות ולקבל את הבקשה שלכם בצורה רגועה.

6. שיחה גם עם מבוגרים - אותם עקרונות תקפים גם במקרים של מבוגרים, כמו כשלקוח אומר "לא רוצה לקנות" או אדם בזוגיות אומר "לא רוצה להיות איתך". במקרים כאלה, חשוב לשדר הבנה ולא להלחיץ. ניתן לשאול את האדם מה הסיבה, מה שהופך את השיחה לדיאלוג ולא לדרישה.

בכל מקרה, הסוד הוא לגשת למצב בצורה של דיאלוג ופתיחות, ולשדר אהבה ותמיכה גם אם הילד או המבוגר לא מסכים או לא רוצה לבצע משהו.
עכשיו אתה מבקש מהילד שלך לעשות משהו והוא מה אומר לך?

ש: לא רוצה.

אליעד: לא בא לי, מה עושים אז אפשרות אחת לאיים עליו תחסל אותו ולגרום לו לעשות נכון ובהנחה שאתה לא רוצה את האפשרות הזאת מסיבות שונות מה עושים, אפשרות נוספת להגיד לא בא לך אל תעשה הלאה איזה עוד אפשרות יש?

ש: להגיד לו כמה זה טוב לו שהוא יעשה את זה.

אליעד: לנסות לשכנע אותו כמה זה טוב לעשות וכמה זה רע לא לעשות, לא עובד לך מה עוד לעשות לפעמים הוא אומר לך לא בא לי הוא פיזר את הצעצועים "תסדר, לא בא לי", אז קודם כל מה השכל שבילד שאומר לא בא לי מה הקטע של הלא בא לי אז יכול מאוד להיות.

ש: בא לי משהו אחר.

אליעד: לא אז שנייה אבל מה זה לא בא לי?

ש: לא רוצה.

אליעד: כן למה אבל למה ילדים נגיד אומרים לא בא לי יותר ממבוגרים נגיד אני אתן פרספקטיבה אחת אני אתן פרספקטיבה, ילד באופן יחסי עושה הרבה מאוד דברים שלא בא לו ולכן הוא מתמרד נגד הלא בא לי הזה כאילו הוא עושה כל כך הרבה דברים שלא בא לו שהוא עושה "זה לא בא לי וזה לא בא לי" אז הוא אומר כאילו עד שהוא כבר יכול להגיד לא בא לי אז הוא נאחז בזה נגיד "בכייף אני יכול לעשות, לא בא לי לעשות מה שלא בא לי" אז בכל מקרה כשהילד אומר לא בא לי מה הפתרון אז אני אציע עוד פתרון.

עוד פתרון כשהילד אומר לא בא לי לדוגמה לסדר את החדר מה שצריך לעשות זה לבוא לילד להגיד לו "אתה לא רוצה לסדר את החדר אל תסדר את החדר" ולהגיד לו "אני אוהב אותך בלי תנאים אתה לא רוצה לסדר את החדר זה בסדר גמור, הכל בסדר גמור אני אסדר במקומך הכל בסדר גמור מושלם", קודם כל שלב ראשון תשדר לו אהבה בלי תנאים שלב ראשון למה אם לא תשדר לו אהבה בלי תנאים לא נוכל לעבור לשלב הבא, השלב הבא זה שלב של דו שיח פתיחות להבין אחד את השני אבל קודם כל תשדר לו אהבה בלי תנאים "אני אוהב אותך גם אם לא תסדר את החדר הכל בסדר, לא בא לך אל תסדר" קודם כל נרגענו.

עכשיו תגיד לו "אין בעיה אבל יש לי שאלה אליך שתי שאלות אחד למה לא בא לך לסדר את החדר" זאת שאלה ראשונה אבל בצורה של שאלה לא בצורה של שלולה "למה לא בא לך לסדר את החדר" לא בצורה הזאת, בצורה של "אוקי לא בא לך בסדר הכל בסדר אתה יכול להגיד לי למה לא בא לך" זאת שאלה ראשונה, בשאלה שנייה "אוקי אני מבין שלא בא לך אז מה אם לא בא לך כאילו אז, אז מה אם לא בא לך אתה לא יכול לעשות משהו שלא בא לך" הבנתם זה שתי השאלות.

עכשיו השאלה השנייה היא יותר רלוונטית אם על השאלה הראשונה הוא אומר לך לא יודע אתה שואל אותו "למה לא בא לי" אם הוא אומר לך "לא בא לי כי..." הוא מביא לך סיבה הגיונית תדבר איתו על הסיבה הוא אומר לך "לא בא לי כי אני עייף" אוקי אז בא נבין "אתה באמת עייף אתה עייף בכלל אבל אני רואה שיש לך כוח לדברים אחרים אתה עייף רק לזה, מאיזה סיבה אתה עייף באמת עייף מה זאת אומרת עייף אין לך כוח לכלום, אז איך אתה הולך לראות טלוויזיה אמרת שאתה עייף איך יש לך כוח לזה ולזה אמרת שאתה עייף".

דבר שני "נגיד שאתה עייף אז כשאתה עייף אתה לא יכול לעשות דברים אין לך אפשרות אז אולי תעשה אותם לפני שאתה עייף ואם לא היית עייף היית מסדר, אין בעיה ואם לא היית עייף היית מסדר" הוא אומר לך כן "אוקי סבבה אז בוא פעם הבאה רואה איך שאתה הולך להיות עייף בוא נסדר לפני".

זאת אומרת עוד פעם שלב ראשון אנחנו משדרים לו אהבה בלי תנאים איך שאתה זה טוב למה כי בלי זה אין לאיפה להתקדם בכלל בלי זה תהיה תוקפנות התגוננות בלגן, שלב שני "למה אתה לא רוצה למה זה לא בא לך, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה" אבל לשים לב שהלמה הזה לא יבוא ב - "למה לא בא לך מה זה זה" מתלונן לא "למה רק תסביר אל תעשה אני אסדר הנה אני אסדר את הכל אני רוצה להבין אבל למה, תמשיך אני מבחינתי אל תסדר יותר את החדר מהיום רק אני אסדר את החדר אבל אני רוצה שתגיד לי למה, אני לא מכריח אותך לסדר את החדר אבל אני רוצה שתגיד לי למה אתה לא רוצה לסדר את החדר מה הסיבה תביא סיבה" כי בלי הסיבה אין לאיפה להתקדם "תביא לי סיבה ונבדוק מה הסיבה" בא נראה מה הסיבה אולי הוא לא יודע אולי זה נראה תביא לי סיבה.

עכשיו שלב נוסף "אוקי ונגיד שלא בא לך אתה אומר לא בא לי לא יודע לא בא לי, אוקי אז מה אם לא בא לך ואסור לך לעשות דברים שלא בא לך", עכשיו על החלק של הלא בא לי יש לו עוד תוספת אתה יכול להגיד לו "כן ואני עושה את כל מה שבא לי למה יש לך בגדים למה יש לך צעצועים מישהו קנה לך אותם, מי קנה לך אותם אני מאיפה קניתי כי עבדתי מאיפה עבדתי עבדתי במשהו שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים נכון" אתה עושה לו את הסיווג הזה.

עכשיו לא אומר לו שואל אותו את זה בדמיון מודרך כזה של "אוקי ולסדר בא לך? לא, ולשחק עם הצעצועים בא לך? כן, מה כייף לך בצעצועים? ככה וככה, וכייף לך שיש לך צעצועים? כן, ומאיפה יש לך צעצועים מי הביא לך? אתה הבאת לי, מאיפה הבאתי לך? מהחנות, איך הגיע לחנות מה הם נתנו לי בחינם? לא יודע, אז בוא אני אסביר לך אתה חושב זה בחינם אז כל אחד יקח אז איך ישארו צעצועים בחנות אם זה היה בחינם אז יש סיבה נכון אז איזה סיבה כי שילמתי להם כסף ומאיפה הכסף למה לא לכולם יש כסף בלתי מוגבל, הייתי צריך לעבוד במה אני צריך לעבוד לעשות דברים שלא בא לי זאת אומרת אני עשיתי דברים שלא בא לי כדי שאתה תוכל לשחק בצעצועים אז אולי גם אתה תעשה משהו שלא בא לך ותעזור לסדר אותם לפחות את זה" אבל זאת כבר התוספת על הלא בא לי. אבל שימו לב יש תמיד האם באמת זה ככה ואם כן אז מה אז שואלים את הילד מה הסיבה שלך וגם אם אתה לא רוצה אז מה אם אתה לא רוצה.

עכשיו אותו דבר נגיד כשאתה נגיד רוצה למכור ללקוח והלקוח אומר "לא רוצה לקנות לא מעוניין, אוקי אתה לא מעוניין אל תקנה בסדר גמור הכל בסדר עכשיו אני יכול לשאול שאלה? כן, אפשר לשאול למה אתה לא מעוניין לקנות אל תקנה לא צריך אל תקנה הכל בסדר, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה כאילו מה ההיגיון" עכשיו פה בבן אדם מבוגר אתה לא יכול להגיד לו אז מה אם אתה לא מעוניין כי זה כאילו בקוד החברתי אם אתה לא מעוניין אתה לא עושה אבל הרעיון זה קודם כל לשדר לבן אדם שהוא לא מאוים כי אם אתה תשדר לו שאתה רוצה למכור לו בכוח הוא ילחץ, אתה צריך לשדר לו "אני למכור לך כלום עכשיו אני רק רוצה להבין למה תסביר לי את הסיבה".

עכשיו אותו דבר בזוגיות נגיד שמישהי אומרת או מישהו אומר לא רוצה להיות איתך "אין בעיה לא רוצה בסדר מכבד הכל בסדר" עכשיו כמובן תלוי באיזה שלב לא בשלב נגיד מישהי אומרת לך "אני לא רוצה אותך" ישר להגיד לה בסדר אולי היא בוחנת אותך לראות מה תגיד איך תגיב לה, אני אומר יש שלב מסוים שלא רוצה ואז אתה יכול להגיד "אין בעיה הכל בסדר לא רוצה מכבד וכו' אבל אני רק אשמח להבין למה מה הסיבה יש סיבה אין סיבה כן סיבה" ואז הבן אדם המטרה זה לגרום לו להתבונן, עכשיו אם הבן אדם יחשוב שאין סיבה אם הילד יגלה שאין סיבה "אוקי אז אני יכול לסדר את החדר כי אין סיבה" ואם הוא יגלה שיש סיבה אז יש לנו על מה לדבר.

אם בן אדם היה משתכנע שבאמת אין סיבה "אז אוקי אז אם אין סיבה אז אני יכול לעשות וואלה אין באמת שום סיבה בוא נסדר, אם אין שום סיבה למה אני לא רוצה אותו אני יכולה להיות איתו" אבל אם יש סיבה אז בא נבדוק מה הסיבה אם הסיבה נכונה היא נכונה ואם היא לא נכונה היא לא נכונה וגם כן לשאול אותו "למה זה בא לך וזה לא בא לך, למה זה כייף לך וזה לא כייף לך". אחד החסרונות הכי גדולים אצל הילדים זה שהם לא חושבים למה "מה הסיבה שאני רוצה מה הסיבה שאני לא רוצה" לא מפעילים את ההיגיון.

ש: גם אצל המבוגרים.

אליעד: נכון אבל המבוגרים אולי יש להם איזה התלוצצות. בכל מקרה הבנתם אבל תשימו לב מה הייתה ההקדמה, ההקדמה היא קודם כל לשדר לו אהבה בלי תנאים כי אם אתה תבוא אליו בקטע ביקורתי אין עם מי לדבר אתה קודם כל צריך להתחיל ב - "הכל בסדר אתה לא חייב כלום" עכשיו אפשר לחשוב בהיגיון למה אני רוצה למה אני לא רוצה כי אם אתה תתחיל ב - "אתה חייב" עכשיו הוא כבר עבר להתגוננות. הבנו את הסיפור?
השכל אפשרות שיטות לפיתוח החשיבה כמה להסביר את עצמך פיתוח יכולות קוגניטיביות היא לא רוצה לפתח שיחה לשאול שאלה קושי רוצה אותו לקבל אהבה איך לדבר איך לדבר עם הילד איך להסביר איך להסביר לילד איך להסביר לילדים איך לחנך איך לחנך את הילד איך לחנך ילד איך לחנך ילדים אם הילד לא מקשיב הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד לא מקשיב הילד לא שומע הילד עושה דווקא הקשבה חינוך חינוך ילדים ילד ילד לא רוצה ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא בא לי לא בא לילד לא בא לילד לעשות לא בא לילד לעשות משהו לדבר עם הילד להסביר להסביר לילד להסביר לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים למה הילד לא מקשיב למה הילד לא רוצה למה הילד עושה דווקא למה לסדר את החדר לסדר את החדר לעשות שיעורים מחנך מחנכים רצון שיעורים
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור איך לשכנע לקוח באמצעות מהות וצורה? כדי להצליח בשכנוע ומכירות, אליעד כהן מסביר על מבנה מהות וצורה. המהות היא הבסיס הפנימי, הצורך האמיתי, הרצון הפשוט ביותר. הצורה היא הדרך שבה מציגים את ... העסקה הייתה מתבצעת בקלות. כדי למכור בצורה יעילה, על המוכר לשאול את עצמו מהי המהות של המוצר או השירות, ולהסביר זאת בשפה פשוטה וברורה, כאילו הוא מסביר לילד בן 5. אם הלקוח הוא כדורגלן, במקום להגיד הטלוויזיה היא בעלת מהירות אלף הרץ, המוכר יכול לומר הטלוויזיה מהירה ... אפשר להשתמש במושגים לא מובנים גם כדי להרחיק מישהו. לדוגמה, אם מישהו שואל אם הוא יכול להצטרף לטיול, אפשר להסביר לו על הטיול במושגים שהוא לא מכיר, וכך הוא ירגיש לא בנוח ויעדיף לוותר על ההשתתפות. איך עובד שכנוע עצמי באמצעות מהות וצורה? אליעד מסביר את העיקרון גם על שכנוע עצמי (אוטוסוגסטיה). אם אדם רוצה להפסיק לעשן, עדיף לו להתמקד במהות של הרצון, כלומר, ... משכנעת. איך לשכנע לקוח? שכנוע עצמי אוטוסוגסטיה טיפים למכירות שימוש נכון במושגים הבדל בין מהות וצורה איך למכור ביעילות? איך לדבר בשפה של הלקוח? שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע ומכירות והטיפ הולך ככה בעיקרון ... מוכר עגבניות, מה הוא מוכר? עגבניות, מה הבן אדם רוצה לקנות? עגבניות, פה אין בעיה שלום כמה עולות העגבניות? תקשיב העגבניות האלה עולות ככה וככה הקונה רצה לקנות את העגבניות המוכר רצה למכור עגבניות והכל בסדר. אוקי אבל לדוגמה ... של פרמיה של כיסויים, של כל מיני מושגים שלא בהכרח הקונה חושב במושגים האלה. ועכשיו אם אותו מוכר יבוא להסביר לקונה והוא ידבר איתו במושגים שהם נכונים ומדויקים אבל הם נכונים ומדויקים מעולם המושגים של המוכר לא מעולם המושגים של הקונה שאם אותו מוכר היה יודע להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף אני אסביר מה זה אומר אז כמובן העסקה הייתה מתבצעת. עכשיו מה זה אומר בפועל? זה אומר בפועל שכאשר בן אדם בא למכור מוצר והוא בא להסביר על המוצר, כל שכן אם קשה לו למכור את המוצר כל שכן אם הוא רוצה למכור את המוצר יותר ... הזמן לשאול את עצמו מה המהות של מה שאני מנסה לומר ללקוח כי הרבה פעמים הלקוח לא מבין מה מסבירים לו הוא לא מבין את המילים, הוא לא מבין את הרעיון וצריך הבן אדם לשאול את עצמו בן אדם ... אוקי עכשיו כנל לאו דווקא במכירות ללקוח במכירות במובן של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים בן אדם בא להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר במושגים שהבן אדם השני לא מבין את המושגים האלה, עכשיו והוא אומר אבל אני מסביר לך אבל אתה מסביר במושגים לא ברורים קח, מה בן אדם צריך לעשות? לקחת את מה שהוא רוצה לומר ולשאול את עצמו רגע ... אם הוא מכיר את המילים או לא עדיף שבן אדם המוכר שישאל את עצמו מה לדעתי אני מנסה לומר? ולהסביר את זה בצורה פשוטה כאילו מדובר בילד בן 5, במילים פשוטות שגם ילד בן 5 יכול להבין אותם גם אזרח מהשורה יכול להבין אותם כי הרבה פעמים העסקה נופלת בגלל שמסבירים את זה במילים לא נכונות. עכשיו פה יש עוד תוספת רצוי ביותר לקחת את המהות של מה שמנסים למכור ... מאוד מהיר, אוקי עכשיו הוא כדורגלן? יפה, איך בעולם של הכדורגלן אפשר לבטא משהו מאוד מהיר? לדוגמה להגיד לו תקשיב הוא החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם להגיד לו אתה יודע הטלוויזיה הזאת היא חלוצה בתחומה, יש לה מהירות ... את זה ולבטא את זה בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה זה הדבר האידיאלי ביותר בעולם. עכשיו אני רוצה להסביר מתי לפעמים כן כדאי לקחת מהות ולבטא אותה בצורה שהלקוח לא מבין אותה, עד עכשיו הסברתי שאם רוצים למכור צריך בעצם לקחת את הצורה של מה שרוצים להגיד לשאול מה המהות של זה מה אני ... ודם יבינו את מה שניסו למכור להם, גם אנשים שלא מכירים את המושגים מהתחום הספציפי הזה. עכשיו אני רוצה להסביר מתי עדיף כן לקחת מושגים שהלקוח לא מכיר אותם וכן להשתמש בהם למרות שהלקוח לא יכיר אותם, אז דבר ... אם אתה לא רוצה למכור ללקוח אז דבר ככה וככה אני מדבר בצורה פרקטית. הרבה פעמים בא לקוח וחייבים להסביר לו משהו מסוים אבל לא רוצים שהוא יקנה נגיד שיש מחויבות להסביר לו ואנחנו לא רוצים שהוא יהיה לקוח אז מה שצריך לעשות זה לדבר איתו בצורה שהוא לא מבין, דבר איתו בצורה שהוא לא מבין ואז מהיבט מסוים הסברנו לו וההוא שיבדוק אם הסברנו לו או לא יגיד הנה הסברנו לו אבל מצד שני מראש אנחנו מסבירים לו בצורה לא טובה כדי שהוא לא יהפוך להיות לקוח. זאת אומרת יש מצבים כשמדברים עם בן אדם, עכשיו ... ולכן אם לדוגמה רוצים לא למכור ללקוח אם רוצים שהלקוח לא יבוא, אם רוצים שהדבר לא יצא לפועל אז כשמסבירים לו צריך להסביר לו אותו במילים שהבן אדם לא מבין. לדוגמה מישהו מפתח שיחה ורוצים לחתוך את השיחה אחת הדרכים לחתוך את ... להיות לו רע הוא אוטומטית רוצה לסיים את השיחה. ואם הוא מתעקש להבין את המושגים מה שצריך לעשות זה להסביר לו אותם בצורה שהוא לא מבין באמצעות מושגים אחרים שגם אותם הוא לא מבין וכשמסבירים לו את זה להסביר לו בצורה הכי טבעית כאילו שזה יראה כאילו מה אתה לא מבין כאילו מה אני אמרתי לך עכשיו יום, ... אעשן את הסיגריה? מה זה משנה בוא נעשן את הסיגריה דהיינו, למחוק את המהות. דהיינו, המוח אומר לבן אדם תקשיב אתה רוצה להיות בריא אל תעשן את הסיגריה אבל הבן אדם רוצה לעשן את הסיגריה אז מה שהוא צריך ... שהמוח אומר לו לא להסתכל על המהות של זה, נגיד שבן אדם בא לעשות איזו פעולה המוח אומר לו תקשיב אבל מה יצא לך מזה אתה יודע שבכל מקרה אחרי שתעשה את זה לא תהיה מאושר, מה יצא לך ... המהות של הדבר או הצורה של הדבר. ואם השכנוע לא מצליח להגיד רגע אולי השכנוע לא מצליח כי אני מסביר את הרעיון בצורה לא נכונה, אולי צריך להסביר את אותו רעיון בצורה אחרת, אז מה המהות של הרעיון ואיך אפשר להסביר את אותה מהות בצורה אחרת. אוקי ולפעמים דווקא זה לא מצליח כי אולי המהות חסרת משמעות אז בא ננסה ...
איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות
איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות
איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות איך להציג מוצר ללקוח ... שלי? האם זה משתלם לי? לכן, חשוב לדבר עם הלקוח בשפה שהוא מבין, ולהתמקד בתועלות האישיות שיקבל מהמוצר, ולא בהסברים טכניים או תיאורים של המאפיינים. סיכום - איך להציג מוצר בצורה שתוביל למכירה? לסיום, יש כמה עקרונות חשובים שיכולים ... ולספר ללקוח מה הוא עושה, על איש המכירות להתמקד במהות - כלומר, כיצד המוצר משפר את חייו של הלקוח. איך לדבר עם הלקוח בשפה שלו? כאשר מציגים מוצר, חשוב לדבר בשפה שהלקוח מבין ומתחבר אליה. לקוחות אינם חושבים במונחים טכניים, ... הצורך שלי? - האם זה ישפר את חוויית השימוש שלי? - האם זה משתלם לי? לכן, במהלך פרזנטציה או הסבר ללקוח, יש להיכנס לראש של הלקוח ולדבר אליו בצורה שתתחבר לרצונות ולמחשבות שלו. לסיכום - איך להציג מוצר בצורה ... ללקוח? איך להבין מה הלקוח רוצה? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ולהסביר את אחד העקרונות החשובים ביותר במכירות והנושא הולך ככה בעיקרון רוצים למכור ללקוח מוצר, מה הלקוח מחפש? הלקוח מחפש ... עצמו יש מקרים שהמוכר מספר כל מיני סיפורים כאלה ואחרים ויש מקרים שהמוכר חושב שכדי למכור טוב הוא צריך להסביר ללקוח כמה שיותר טוב על המוצר, תקשיב הטלוויזיה הזאת היא כזאת וכזאת. אוקי וזה לדוגמה מי שמוכר בצורה כזאת עושה טעות, למה? כי הלקוח לא באמת ... הזאת היא 80 אינץ זה יגרום לכך שכשהוא יראה את התמונה הוא יראה תמונה מאוד ענקית אז תגיד ללקוח תקשיב הטלוויזיה הזאת אתה תראה בה תמונה מאוד ענקית כי היא ורק היא 80 אינץ . כנל לגבי כל תיאור ... לו על מי לסמוך חמש שנים. יפה אז במקום לספר ללקוח שלמוצר הזה יש חמש שנות אחריות תספר ללקוח תקשיב אתה 5 שנים לא תצטרך לדאוג לטיפולים ותיקונים כי 5 שנים אנחנו נותנים לך אחריות, אוקי כנל לגבי כל ... הלקוח ממלא את הרצון שלו שזאת המהות של העסקה עבור הלקוח ולכן במקום להתמקד בלמכור ללקוח את הצורה, במקום בלהסביר ללקוח שהמוצר שלך הוא ככה וככה במקום זה תשאל את עצמך מה המהות של זה, מה זה נותן ללקוח ...
איך לברר את האמת? איך לדעת מי צודק? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת?
איך לברר את האמת? איך לדעת מי צודק? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת?
איך לברר את האמת? איך לדעת מי צודק? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת? איך להכריע בין דעות מנוגדות ולדעת מי צודק? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת כיצד אפשר לברר את האמת ולהכריע בין דעות מנוגדות. הדיון מתחיל מהמצב המוכר שבו אנשים מתווכחים ולכל ... לקבוע מי מהם צודק? אליעד מציג שיטה ברורה: הדרך לברר מי צודק היא לבקש מכל אחד מהצדדים לא רק להסביר מדוע הוא צודק, אלא גם להסביר את הצד השני במלואו. הכוונה היא שכל צד צריך להיות מסוגל לפרט את ההסברים של היריב שלו, ולא רק את הטיעונים שלו עצמו. מדוע חשוב להסביר את הצד השני כדי לברר את האמת? אליעד מדגים באמצעות דוגמה פשוטה של מחלוקת בריאותית: מישהו אומר ששתיית שמן ... אליעד מדגיש שהדבר החשוב ביותר הוא לבחון האם כל צד מבין לעומק את הטיעונים של הצד השני. מי שיכול להסביר היטב את טיעוני הצד השני ובכל זאת נשאר בעמדתו, הוא בדרך כלל הצודק או לפחות החכם והמודע יותר. כיצד שיטת ההסבר ההדדי מסייעת להחלטה נכונה? אליעד מחדד את השיטה הזו ואומר שכדי לברר לעומק, צריך לבקש מכל צד שיסביר לא רק את דעתו אלא גם את דעתו של הצד השני. כך, למשל, אם מישהו אומר לך כדאי לעשות משהו מסוים, יש לשאול אותו למה לדעתו הצד השני אומר לא כדאי. אם הצד שאתה שואל נותן הסברים שטחיים או לא מלאים של העמדה הנגדית, אפשר להסיק מכך שהוא לא מכיר את המטריה בשלמותה. אדם שמבין את ... יש אפשרות לדעת מי צודק בוויכוח? אליעד מבהיר שלא תמיד אפשר להכריע מי צודק באופן מוחלט, אך השיטה של הסבר הדדי היא הדרך הקרובה ביותר לבירור האמת. לפי אליעד, האמת נמצאת לא רק בטיעון עצמו אלא בהכרה של כל צד בטיעונים הנגדיים. הוא מסביר שזה כמו שופט בבית משפט - השופט חייב להכיר את כל הראיות והפרטים כדי לקבל החלטה נכונה, ולא להסתמך ... לנסוע למקום מסוים או לא. במקום לשמוע דעה כללית, כדאי לבדוק עם כל אחד בנפרד מה הסיבות לעמדתו, ולבקש שיסביר גם את עמדתו של הצד הנגדי. אם אחד הצדדים נותן מספר סיבות מצומצם ואינו יכול להסביר את כל ההיבטים של הדעה השנייה, ניתן להבין שהוא אינו מכיר את הנושא מספיק לעומק, ולכן דעתו פחות אמינה. לסיכום: מהי הדרך הטובה ביותר לדעת מה נכון? אליעד מסכם שכדי לדעת מה נכון, חשוב לוודא שכל צד יכול להסביר לעומק את הצד השני. אדם שאינו מסוגל לפרט ולהבין את כל הצדדים בוויכוח הוא ככל הנראה לא מספיק בקיא ... את האמת היא לבחון עד כמה כל צד מסוגל להכיל ולהבין את הדעה המנוגדת לשלו. רק מי שמסוגל לכך, סביר שצודק או לפחות נמצא קרוב יותר אל האמת. איך לדעת מי צודק בוויכוח? איך לברר את האמת בוויכוח? איך לשפוט נכון בין דעות שונות? כיצד להסביר את עצמך בצורה ברורה? האם תמיד יש אמת אחת בוויכוח? איך להחליט נכון בין שתי אפשרויות?
בעיות בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך? איך להסביר את עצמך? איך להבין אנשים? טיפים לזוגיות, טיפים למערכות יחסים
בעיות בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך? איך להסביר את עצמך? איך להבין אנשים? טיפים לזוגיות, טיפים למערכות יחסים
בעיות בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך? איך להסביר את עצמך? איך להבין אנשים? טיפים לזוגיות, טיפים למערכות יחסים מה גורם לבעיות בתקשורת בין אישית? ההרצאה עוסקת בבעיות ... מציין כי יש מקרים שבהם המילים שמישהו אומר עשויות להתפרש בדרכים שונות, וזה יכול להוביל לאי - הבנה. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים אומרים דברים בצורה מעורפלת, ובכך הם פותחים את הדרך לפירושים שונים. הדבר עשוי לקרות אם ... ואם רק היינו משאירים מקום לשאלות ולהבהרה, היינו יכולים למנוע את רוב הקונפליקטים. בעיות בתקשורת בין אישית מיומנויות תקשורת הסבר עצמי איך לבטא את עצמך איך להבין אנשים
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות איך לדעת אם באמת הבנת משהו? כאשר מישהו רוצה לוודא שהוא באמת מבין נושא מסוים, אליעד כהן מציע טכניקה פשוטה ומדויקת: להסביר את מה שלמד לאחרים, ובמיוחד לילדים. כאשר אדם מסביר לאחרים, ובמיוחד בכתב או בעל פה, הוא מאלץ את עצמו ... שלו. פעולה זו מסייעת לחשוף נקודות לא ברורות בהבנה, וגורמת לאדם להעמיק ולחדד את המחשבה שלו. אם אתה יכול להסביר נושא באופן ברור ופשוט לילד, זו אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו. למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר? אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ההסבר שלך ברור מספיק כך שילד יבין, המשמעות היא שאתה בעצמך באמת הבנת את הנושא ולא רק מדקלם מושגים. איך אפשר לדעת אם ההסבר שלך מספיק ברור? על פי אליעד, הדרך הטובה ביותר לבדוק את בהירות ההסבר שלך היא לשאול את עצמך איך הייתי מסביר את זה לילד?. אם ההסבר עדיין מורכב או לא ברור לך, כנראה שטרם הבנת אותו לעומק. שימוש במושגים גדולים או ביטויים מורכבים שאינך יכול ... הזו במקום העבודה? כאשר מנהל מסביר לעובדים מה לעשות, יש שתי אפשרויות: פשוט לומר לעובד תעשה כך וכך, ללא הסברים. לשאול את העובד שאלות מכוונות כמו למה לדעתך צריך לעשות כך?, מה יקרה אם נעשה זאת אחרת?, וכך העובד ... טוב יותר את מקור המחלוקת, ולהגיע להסכמה משותפת במקום לוויכוח סתמי. מה לעשות כשאתה יודע משהו מניסיון ולא מסוגל להסביר אותו? לפעמים ידע מבוסס רק על ניסיון אישי, כמו למשל נייר נשרף באש. במקרה כזה, אין לך הסבר סיבתי ברור לתת לאחרים. אליעד אומר שבמצב כזה אתה יכול רק לבקש מהאחר להאמין לניסיון שלך, אבל עדיף לנסות ולהבין את ההיגיון מאחורי הניסיון. כשיש לך הסבר הגיוני, קל יותר להסביר לאחרים ולהביא אותם להבין אותך באמת. הדרך הטובה ביותר היא להפוך ידע שנרכש מניסיון לידע מבוסס סיבה והיגיון. לסיכום הדרך הטובה ביותר לדעת אם הבנת משהו באמת היא לנסות להסביר אותו לאחרים, במיוחד לילדים. ההסבר הפשוט הוא המדד להבנה העמוקה. כדי לגרום לאחרים להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה באמצעות שאלות ... טכניקה זו יעילה מאוד בכל תחומי החיים: במקום העבודה, בזוגיות, ובתקשורת בין אישית בכלל. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת במקום העבודה איך להתווכח בצורה ... אם באמת הבנת משהו? כאשר אדם רוצה לבדוק אם הוא באמת מבין משהו, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לנסות להסביר אותו לאחרים. ההסבר מאלץ את האדם להבהיר לעצמו את המידע, לזהות חוסרים בהבנה ולוודא שהוא מסוגל להביע את הידע בצורה ברורה ומובנת. ... היא דרך נוספת לבדיקה זו, משום שהיא מחייבת סדר והיגיון במחשבה, ממש כמו דיבור בפני מישהו אחר. השלב הבא: להסביר לילד כדי לבדוק אם באמת הבנת נושא, כדאי להסביר אותו לילד. ילדים אינם מחזיקים בהנחות יסוד מורכבות, ולכן חייבים לפשט את ההסבר ולהפוך אותו לבהיר ומדויק. כשמסבירים למבוגר, ייתכן שהוא כבר מבין חלק מהמושגים ולכן נראה כאילו הוא הבין, גם אם בפועל לא העמיק בהם. כאשר מצליחים להסביר רעיון לילד בצורה שהוא מבין, זו הוכחה לכך שההבנה שלנו עמוקה ואמיתית. איך לבדוק אם ההסבר שלך ברור? לאחר הסבר כלשהו, כדאי לשאול את עצמך: אם הייתי צריך להסביר את זה לילד, איך הייתי עושה זאת? אם אינך יכול להסביר את הנושא בצורה פשוטה, ייתכן שעדיין אינך מבין אותו עד הסוף. אנשים רבים משתמשים במילים גדולות ומורכבות מבלי להבין אותן באמת. כשהם נאלצים להסביר אותן בפשטות, הם מגלים את החוסרים בהבנה שלהם. איך לגרום למישהו אחר להבין אותך? יש שני סוגים של תקשורת ... מדוע. לשאול אותו שאלות שיגרמו לו לבדוק את עמדתו - כך הוא יוכל להגיע בעצמו לאותה מסקנה. דוגמה ליישום: הסבר על בדידות אם אדם מאמין שלפעמים טוב להיות לבד, אך מישהו אחר טוען שאסור להיות לבד, ניתן לשאול: למה ... לבד? שימוש בגישה זו במקום העבודה כאשר מנהל מסביר משהו לעובד, ישנן שתי אפשרויות: לומר לעובד תעשה ככה, ללא הסבר. לשאול אותו שאלות שיגרמו לו להבין בעצמו מדוע זו הדרך הנכונה. איך לגרום לעובד להבין במקום לדקלם? במקום לומר ... מה קורה כשמידע מבוסס על ניסיון בלבד? לפעמים אדם בטוח במשהו רק כי הוא חווה אותו מניסיון, אך מתקשה להסביר למה זה נכון. למשל, אדם יודע שנייר נשרף באש, אך אינו יודע להסביר את הסיבה לכך. אם אין היגיון מאחורי הידע, ניתן רק לבקש מהאחרים להאמין לניסיון שלי. עם זאת, עדיף לנסות למצוא את ההיגיון מאחורי הניסיון, כדי שניתן יהיה להסביר אותו לאחרים. סיכום הדרך הטובה ביותר לבדוק אם באמת הבנת משהו היא לנסות להסביר אותו לאחרים, ובעיקר לילדים. אם ניתן להסביר נושא במילים פשוטות, זה סימן להבנה אמיתית. כדי לגרום למישהו אחר להבין ... על ניסיון, עדיף לנסות להבין את ההיגיון שעומד מאחוריו, כדי להצליח להסביר אותו לאחרים. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת במקום העבודה איך להתווכח בצורה ... ילד באופן יחסי אין לו הנחות יסוד. אוקי זאת אומרת להסביר לבן אדם בוגר זאת לא חוכמה החוכמה זה להסביר לילד כי לפעמים את לא מבינה משהו כל כך ואת מסבירה את זה לאדם בוגר וגם הוא לא כל כך ... מבין שהם לא אומרים הרבה הוא אומר נכון שאתה מבין מה זה אני מתכוון לזה, לא עכשיו אתה צריך להסביר לילד שלך מה אתה זה. הבנו את זה? ש: כן. אליעד: אוקי עכשיו באותו הקשר כאשר מסבירים למישהו משהו ורוצים ...
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע איך להסביר משהו למישהו שלא מבין? כאשר מנסים להסביר משהו למישהו והוא אינו מבין את ההסבר, הסיבה לכך נעוצה בהנחות היסוד שהאדם המסביר מניח ולא בהכרח מבהיר למאזין. אליעד כהן מסביר שהדרך הנכונה והיעילה ביותר להסביר משהו למישהו אחר היא לבדוק תחילה את ההנחות הבסיסיות שהובילו אותך לאותה מסקנה או רעיון שאתה מנסה להעביר. עליך ... מסכים או לא מבין, זה מעיד על כך שיש פער בהסכמה לגבי אחת או יותר מהנחות היסוד של האדם המסביר. איך לבדוק את הסכמת המאזין להנחות היסוד שלך? השלב הבא הוא לבדוק עם האדם השני כל אחת מהנחות היסוד ... ייתכן מצב שבו האדם מסכים עם כל ההנחות הבסיסיות שהצגת בפניו, אך עדיין הוא אינו משתכנע במסקנה שאתה מנסה להסביר לו. במצב כזה צריך לבדוק אפשרויות נוספות: אולי קיימות הנחות יסוד נוספות שלא הזכרת או שלא שמת לב לקיומן. ... נקודה נכונה שלא הבחנת בה, ולכן יש להקשיב לו ולבחון מחדש את הטיעון שלך. איך מגלים טעויות בעצמך בעזרת הסבר לאחרים? אליעד כהן מדגיש שהסבר לאחרים יכול לחשוף טעויות בחשיבה שלך עצמך. כאשר אתה מסביר לאדם אחר, ייתכן שהוא יעלה רעיונות חדשים או נקודות מבט שלא שקלת קודם לכן. כאשר האדם השני מתנגד או אינו מבין, ישנה אפשרות שהוא בעצם מצביע על משהו שאתה עצמך לא ראית. לפעמים האדם המסביר כל כך עסוק במחשבות שלו עצמו עד שהוא לא באמת מקשיב לשאלות או להערות של הצד השני, ובכך הוא מפספס את ההזדמנות ללמוד משהו חדש או לזהות טעות בחשיבה שלו. למה הסבר פשוט מעיד על הבנה עמוקה? אליעד כהן מציין שככל שאדם מסוגל להסביר נושא בצורה פשוטה וברורה יותר לאדם אחר, אפילו לאדם עם יכולת הבנה מוגבלת מאוד (הוא נותן דוגמה של הסבר לאדם מפגר), כך הדבר מעיד שהמסביר עצמו הבין את הנושא בצורה עמוקה יותר. הסיבה לכך היא שכדי להסביר משהו בצורה פשוטה וברורה, יש צורך להבין את הנושא לעומקו, כולל כל ההנחות, השלבים וההיגיון שמאחורי הרעיון. מה ההבדל בין לשמוע לבין להקשיב בהסבר? אליעד מסביר שיש הבדל בין לשמוע ללהקשיב. לשמוע זה פעולה פיזית שבה האוזן קולטת קולות, בעוד להקשיב זו פעולה אקטיבית של ... אך הוא אינו מקשיב, כי הוא שקוע במחשבותיו. כאשר אדם שקוע במחשבות אחרות, הוא אינו מסוגל להבין באמת את ההסבר. מה הדרך הפרקטית לשפר את יכולת ההסבר שלך? לסיכום, אליעד כהן מסביר שבכדי להסביר לאחרים ולהיות מסוגל לשכנע אותם, יש להבין לעומק את עצמך ואת הנחות היסוד שגורמות לך לחשוב כפי שאתה חושב. ... עם כל ההנחות שלך, ורק אם באמת הוא מסכים איתך עד הסוף, הוא יוכל להבין ולהשתכנע במה שאתה מנסה להסביר לו. איך לשכנע אנשים? איך לגרום לאחרים להסכים איתך? כיצד להסביר רעיונות? מהן הנחות יסוד? איך ללמד ילדים? מה ההבדל בין להקשיב ולשמוע? עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר לו ככה יותר הבנת. עכשיו מה השכל שבדבר מה ההיגיון של זה ההיגיון אומר שאם בן אדם היה לו ... היה מגיע לאותה מסקנה. עד כאן זה הגיוני? ש: כן. אליעד: עכשיו בשביל שאת תסבירי לו, עכשיו את מנסה להסביר למישהו משהו והוא נגיד לא מבין מה שאת צריכה לעשות כשאת רואה שמישהו לא מבין משהו שאת מנסה להסביר לו זה לשאול את עצמך מה הנחות היסוד שאני מניחה שדרכן הגעתי לדבר הזה ובוא נבדוק האם הוא מסכים ... מסכים אוקי למה אני חושבת שהנחת היסוד הזאת נכונה כאילו מה הנחות היסוד של הנחת היסוד וככה ללכת אחורה ולהסביר ולכן. ש: דרך אגב אפשר לדבר על זה? אליעד: כן. ש: אפשר אפילו דרך זה לגלות איזה משהו לראות ... שמדברים ואתה לא שם לב מה מדברים. ש: יכול להיות. אליעד: גם יכול להיות, טוב הבנו ולכן בפרקטיקה כשרוצים להסביר למישהו משהו צריך לבדוק את הנחות היסוד שלך עצמך ולוודא שהשני מסכים איתך לכל הנחות היסוד שלך ואם הוא ... שיש עוד איזה הנחות יסוד שאתה חושב שהובילו אותך למסקנה ושעוד לא חשפת אותן. ש: יכול להיות. אליעד: ולכן להסביר למישהו משהו אתה צריך להבין את עצמך, אתה רוצה להיות מסוגל להסביר למישהו משהו תבין את עצמך. הבנו?
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה?
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה?
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות ... חשוב להבין אחד את השני בצורה נכונה. מהו התהליך שאנחנו עושים עם עצמנו כשאנחנו מנסים להבין משהו? בהמשך, אליעד מסביר כי לעיתים אנחנו שואלים שאלות כדי למצוא תשובות, אבל השאלה עצמה עשויה להיות לא ברורה או לא מוגדרת. הוא ...
איך להסביר משהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? איך לבדוק הנחות יסוד? איך לא לצאת צודק?
איך להסביר משהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? איך לבדוק הנחות יסוד? איך לא לצאת צודק?
איך להסביר משהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? איך לבדוק הנחות יסוד? איך לא לצאת צודק? איך להסביר למישהו שלא מסכים איתך? אליעד כהן מסביר בהרחבה כיצד להתמודד עם מצב שבו אדם אחר אינו מסכים איתך. כאשר הצד השני טוען נגדך שהדברים שאתה אומר ... לנסות להוכיח לו מיד שאתה צודק, ובמקום זאת לבדוק ביחד איתו למה אתה חושב את מה שאתה חושב. אליעד מסביר, שכדי לעשות זאת נכון, יש להציג את ההנחות שלך לצד השני בצורה מדויקת, ולשאול אותו בבירור אם הוא מסכים ... אמיתי. חשוב מאוד להבין מה הסיבה שהאדם השני אינו מסכים איתך, ולא רק לנסות לשכנע אותו שאתה צודק. אליעד מסביר שאם באמת חשוב לך שהצד השני יבין אותך, או אם אתה רוצה לדעת מה האמת, תצטרך לברר באופן ברור ... לעומק למה הוא לא מסכים. התהליך הזה מאפשר להבין את נקודת המחלוקת האמיתית. אליעד נותן דוגמה, שאם אתה מנסה להסביר משהו והאדם השני אינו מסכים איתך, יש לבדוק אילו הנחות משותפות ואילו לא. כך לדוגמה, אם אתה טוען שטוב ... תועלת, או שאולי הוא פשוט חושב שהתוצאה הסופית חשובה יותר מההסכמה הפורמלית? מדוע לא כדאי להתעקש להיות צודק? אליעד מסביר בהרחבה שהתעקשות להיות צודק גורמת לאנשים להפסיק להקשיב לצד השני ולהתחיל לחזור שוב ושוב על אותם הדברים, ללא הצלחה. כשמישהו מתעקש על צדקת דבריו, הוא לא באמת רוצה ... ומוודא שהנחות היסוד ברורות לשני הצדדים. רק אחרי שיש הסכמה על הנחות היסוד, אפשר להתקדם לשלב הבא של השיחה. איך להסביר למישהו משהו? איך לשכנע בצורה נכונה? איך לבדוק הנחות יסוד? איך לגרום למישהו להבין אותך? מה ההבדל בין להיות ...
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
... נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1 מהו החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים וסרטונים בלבד? אליעד כהן מסביר את החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים, סרטונים או הרצאות. הוא מתאר מצב שבו אדם יושב וקורא חומרים רבים, צופה בהרצאות או מקשיב לתכנים של מורים, אפילו במשך שנים ארוכות, אך בפועל, ייתכן מאוד שהוא לא באמת מבין את מה שהוא לומד. זאת ... גוגל כבר לא מוצא את התשובה, כי החיפוש שלו אינו רעיוני או הבנתי, אלא רק מילולי. לדוגמה, אם מלמדים ילד שתפוז ועוד תפוז זה שני תפוזים ותפוח ועוד תפוח זה שני תפוחים, ואז שואלים אותו על בננות והוא אינו ... שהוא לא הבין את העיקרון של הספירה או את המהות שמאחורי הדוגמאות, אלא רק את המקרה הספציפי. גוגל, בדומה לילד זה, הוא טיפש במובן שאינו מבין רעיונות, אלא רק מזהה התאמה טקסטואלית מדויקת. כיצד יודעים שהבנו באמת? כדי לבדוק האם הבנת באמת את מה שלמדת, אליעד ממליץ על שיטה פשוטה אך יעילה: להסביר את הנושא לאדם אחר. כאשר אתה מסביר לאחרים, במיוחד לאנשים שאינם מכירים כלל את הנושא, הם ישאלו אותך שאלות שמאתגרות את ההבנה שלך. אם תגלה במהלך ההסבר שהשאלות של השומעים גורמות לך להתלבט או לחשוב מחדש על הנושא, זה סימן ברור שטרם הבנת אותו עד הסוף. לדוגמה, אם אתה משוכנע שהבנת רעיון מסוים, נסה להסביר אותו לחבר או לאדם זר, ושים לב כיצד אתה מתמודד עם שאלותיו. אם אתה מתקשה להשיב או מגלה שאין ... שאינם ברורים לך, או פרטים שהחמצת בזמן הקריאה או הצפייה. מדוע אנשים משלים את עצמם לגבי ההבנה שלהם? אליעד מסביר שיש אנשים רבים המשלים את עצמם ומאמינים שהם הבינו משהו, בעוד שבפועל לא באמת תפסו את העומק של הנושא. ... רק התקרב אליו חלקית או שלא הבין כלל. לדעת אליעד, ההוכחה הטובה ביותר להבנה אמיתית היא כאשר אדם יכול להסביר בבירור ובמדויק את הדברים לאחרים, כך שהם יבינו ללא ספקות. האם אימון מעשי מבטיח הבנה נכונה? אליעד כהן מציין ... שהוא הבין בגלל התוצאה. לכן, התרגול עצמו אינו מספיק, יש לוודא שהתרגול מלווה בבדיקה מעמיקה של ההבנה, בדרך של הסבר לאחרים או כתיבה מפורטת של הדברים. מה אפשר ללמוד מגוגל על חשיבה שטחית לעומת הבנה עמוקה? אליעד חוזר על ... מידת הדיוק הרעיוני או העומק של התוכן. אם תבקש ממועצת חכמים או מומחים לדרג מחדש את התוצאות של גוגל, סביר להניח שתקבל דירוג שונה לחלוטין. זה מדגיש את החיסרון של ידע שטחי והיעדר הבנה עמוקה, מצב נפוץ מאוד כאשר ... אליעד מציע לשלב בין למידה טקסטואלית ותרגול מעשי לבין תהליכים שגורמים לך לבחון לעומק את ההבנה שלך. אלה כוללים: הסברת התוכן לאחרים וקבלת פידבק. כתיבת סיכומים מפורטים. בדיקה מתמדת האם אתה מסוגל לענות לשאלות מורכבות על החומר הנלמד. רק ... הבנה מלאה של הנושא. איך ללמוד נכון? כיצד לפתח חשיבה ביקורתית? שיטות לוודא הבנה? למה ידע שטחי לא מספיק? הסבר לאחרים ככלי למידה מדוע גוגל לא מבין רעיונות?
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
... נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2 איך לדעת אם באמת הבנת נכון את מה שלמדת? ... אכן הבין את התוכן שהוא למד, הוא צריך ליישם מספר פעולות, שהן מעבר לקריאה פשוטה או האזנה רגילה. אליעד מסביר, ששלב ראשון בלמידה נכונה הוא לכתוב סיכום בכתב יד של התוכן שנלמד. לאחר מכן, האדם חייב להטיל ספק בסיכום ... או חסר? רק בדרך הזו, האדם מבטיח שהוא לא מסתמך על הבנה חלקית או על זיכרון לא מדויק. האם להסביר למישהו אחר יעזור לך להבין טוב יותר? הרבה אנשים מאמינים שכאשר הם מסבירים למישהו אחר, הם מבינים את הנושא טוב יותר. אליעד מדגיש שזה לא תמיד נכון. הוא נותן דוגמה מתחום הבישול: ... הוא מורכב מדי. אם יבוא מישהו ויפשט את המתכון הזה, יסיר ממנו פרטים רבים, וייתן גרסה מקוצרת וקלילה, כמובן שההסבר יהיה ברור וקל יותר להבנה. אך הבעיה היא שמדובר במוצר אחר - זה כבר לא המתכון המקורי המדויק. לכן, אליעד מסביר, העובדה שאתה מסביר משהו בצורה שקל לאחר להבין אינה מוכיחה שהבנת את הנושא. לעיתים אתה פשוט מוריד פרטים קריטיים והופך את התוכן לפשוט יותר, ולכן אתה רק מדמה שהבנת. כדי להבין באמת, עליך להיות מסוגל להסביר את הדבר בדיוק כפי שלמדת אותו, מבלי להוריד שום פרט משמעותי. איך אפשר לוודא שההסבר שלך מדויק ולא החסרת שום דבר? אליעד מתייחס לשאלה כיצד לוודא שהבנת נכון ולא פספסת נקודות חשובות. אחת הדרכים ... טכני. למידה אמיתית, על פי אליעד, היא להבין למה כל מילה נמצאת במשפט ומה המשמעות המדויקת שלה. רק כשתוכל להסביר את הדברים בדיוק באותה רמת פירוט שבה הם נמסרו לך, סימן שהבנת. לדוגמה, אם תנסה להסביר למישהו מה שלמדת, ותגלה ששכחת מילה או פרט חשוב, סימן שלא הבנת את הרעיון במלואו. איך לבדוק את עצמך כדי לוודא שההבנה נכונה ומדויקת? אליעד מציע דרך מעשית לבדוק את עצמך: אחרי שלמדת משהו, תנסה להסביר אותו לאדם אחר ולבקש ממנו לחזור על מה שהסברת לו. אם הוא מחסיר פרט כלשהו או משנה את המשמעות, תוכל לדעת מיד שלא העברת את הרעיון כראוי או ... לעומק ולוודא שההבנה שלך נכונה לחלוטין. הוא מסכם ואומר שהנקודה המרכזית היא שלמידה אמיתית מתרחשת רק כאשר אדם מסוגל להסביר את התוכן המדויק והמלא למישהו אחר, ולהסביר מדוע הוא הגיע לתובנה שלו ומדוע הוא חושב עכשיו בצורה אחרת לעומת מה שחשב קודם לכן. איך ללמוד נכון? איך לדעת שהבנת נכון? איך לפתח את החשיבה? האם הבנתי נכון? איך להסביר טוב יותר? איך ללמד תלמידים?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לא חייב כלום, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לא חייב כלום, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מטפל הוליסטי, מאמן אישי לביטחון עצמי בנושא לא חייב כלום - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4670 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 00:50:06 - wesi1