🖨אלוהים - כפירה באלוהים היא שורש כל ה*טוב* שיש בעולם - מדוע ולמה?ובו יתבאר מהי כפירה אמיתית באלוהים, ולמה היא שורש כל הטוב שיש בעולם?
ובהקשר כאן, אמונה באלוהים, היא במשמעות שהאדם מאמין שיש אלוהים, שנפרד ממנו. דהיינו, שהאדם מאמין שאלוהים קיים במקביל לקיום העצמי שלו כאדם. וזה, במקום לכפור בכך, שיש אלוהים שנפרד ממנו. וכן לראות שאין עוד מלבדו של אלוהים, עד ביטול הישות העצמית של האדם, ביחס לישות של אלוהים. שאז ממילא לא שייכת אמונה באלוהים, כי יש רק אלוהים בלבד.
והעניין הוא, די פשוט. והוא כי אלוהים הוא השלמות. כי אלוהים הוא המצוי הראשון, שהוא הישות הראשונה והאין סופית. כי כל מה שיש לו סוף, יש עוד ישות אחרת ששונה ונפרדת ממנו מעבר לסוף שלו, וא"כ הוא לא המצוי הראשון. ואלוהים הוא השלמות עצמה.
ובהקשר הזה, אמונה באלוהים פירושה, שהאדם מאמין שיש ישות אחת שלמה ראשונה ויחידה. וכמובן שאמונה באשר היא, היא פסולה ואסורה. כי כל אמונה, היא סוג של שקר. כי כאשר יש ידיעה של אמת, אין שום צורך באמונה כלל. כי אמונה, היא רק כאשר אין ידיעה של אמת. כי האמונה, היא היפוך הידיעה של אמת.
ולכן כפירה באלוהים, היא לא רק באמונה באלוהים, שזה ברור מאליו שזה רע, אלא כפירה באלוהים בשלמות, פירושו שהאדם עוקר בשלמות ממחשבתו ומשכלו, את רעיון האלוהים. שהוא הרעיון שיש שלמות, שנפרדת ממנו כאדם. כי השלמות, ממלאת את האדם. ואין אלוהים שנפרד מהאדם, אלא הכל אחד.
והישות היחידה שאין לה שום הכרה באלוהים כלל, היא הישות של אלוהים עצמו. כי השלמות האין סופית, אין לה אלוהים ואין שום ישות שגדולה ממנה.
ומאחר שהשלמות היא אלוהים עצמו, ומאחר שאלוהים עצמו כופר ולא מכיר בשום צורה בכך שיש אלוהים מלבדו, הרי שממילא זה אומר, שרק מי שזוכה לכפור באלוהים בשלמות, רק הוא חווה את השלמות. כי רק מי שנמצא בשלמות האין סופית בעצמו, רק הוא יכול לזכות לכפור באלוהים בשלמות.
כי כל זמן שהאדם לא רואה את התגלות אלוהים האין סופית, בתוך הנפרדות והצמצום, אז הוא מאמין / חושב שיש אלוהים אחר, שנפרד מהעולם של הצמצום שלנו. אבל כאשר האדם זוכה לשכל אמיתי שהכל אחד ממש, אז ורק אז הוא זוכה לכפור באלוהים באמת, בבחינת הייתיו וידעתיו. כי כאשר האדם מגלה את האמת, שהוא עצמו אלוהים, כי הכל אחד, ומתאחד עם הידיעה הזאת, על ידי זה ורק על ידי זה, האדם נמצא בשלמות של עצמו, וממילא כופר באלוהים.
וכל זמן שהאדם חושב שיש אלוהים, דהיינו, שיש כוח שחזק / גדול / שלם ממנו, הרי שהוא סובל מחוסר שלמות. ורק כאשר האדם משיג את השלמות עצמה, על ידי ההבנה של האחדות, אז ורק אז הוא זוכה לכפור באלוהים באמת, כפי שאלוהים עצמו לא מכיר בקיומו של אלוהים מלבדו, וכפי שעבור האלוהים, אין שום משמעות לישות של אלוהים.
ואיך יזכה האדם לכפור באלוהים בשלמות? על ידי שיברר את האמת, היכן נמצא מרכז הכוח של העולם. האם הוא בתוכו של האדם, או מחוצה לו. ובסופו של התהליך, האדם יגלה היכן באמת נמצא מרכז הכוח של העולם...
אתאיזם - תורה, יהדות, מצוות, אמונה היא כפירה באלוהים - למה?... - תורה, יהדות, מצוות, אמונה היא כפירה באלוהים - למה? למה אמונה באלוהים היא בעצם כפירה באלוהים? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת ומלאה על מושג האפיקורסות והכפירה, תוך שהוא מדגיש שני סוגים מרכזיים של כפירה שקיימים ביחס למושג אלוהים. הטענה המרכזית שלו היא שכל מחשבה או דיבור על אלוהים כבר מהווה כפירה, מכיוון שכל מחשבה מגדירה את אלוהים, ולכן מגבילה אותו ומסלקת אותו מהמחשבה. הסוג הראשון של כפירה עליו מדבר אליעד הוא דווקא ... שאין סיבה שאל כל - יכול לא יפעל רק באופן טוב לחלוטין. זאת אומרת, התפיסה הדתית שהאל עושה גם טוב וגם רע היא בעצם מגבלה של האל, ולכן זו כפירה באלוהים האמיתי, שהוא בלתי ... יתנהג כך, ואם יעשה אחרת, אז אלוהים יתנהג אחרת. תפיסה זו הופכת את האל לישות שיש לה גבולות ברורים, ובכך הופכת אותו לישות מוגבלת, ולכן היא כפירה גדולה יותר מזו של אנשים רגילים ... ורע בלי לדבר בשם האל. כלומר, דווקא מכיוון שהדת מדברת בשם אלוהים ואומרת מה הוא רוצה ומה הוא עושה, היא למעשה עושה את האל למוגבל, וכך יוצרת כפירה עמוקה יותר. אליעד מדגים זאת ... מובן לאדם, אז אליעד שואל - מה זה משנה אם האל חושב שזה טוב? האדם עצמו לא נהנה מזה. ולכן הדת, שמסבירה את האל בדרכים אלו, מבצעת למעשה את הכפירה הגדולה ביותר. מדוע האמונה באלוהים היא כפירה באלוהים האמיתי? אליעד ממשיך להסביר שישנה כפירה נוספת שנוגעת לדרך שבה בני האדם ... בו, אלא פשוט לבדוק ולהבין שהכל הוא אחד, והבורא והבריאה הם אחד. האמונה עצמה הופכת את האל למשהו רחוק, נפרד, ולא ידוע בוודאות, ולכן היא כפירה באלוהים האמיתי, שהוא אחדות מוחלטת. מדוע עצם השימוש במושג אלוהים הוא כפירה? אליעד מסביר שכאשר אדם משתמש ... האינסופיות שלו. לפי אליעד, אלוהים אמיתי הוא הכל - אין דבר שהוא לא אלוהים. כל דיבור או מחשבה על אלוהים כמשהו נפרד, היא כבר יצירת הפרדה שהיא כפירה באחדות האמיתית. לדוגמה, הוא ... אין צורך להאמין בכך - אפשר פשוט לבדוק, לחקור ולראות שהכל הוא אחדות אחת מוחלטת. דווקא הדתות והאמונה הן אלה שמנסות לשמר מרחק וספק, ולכן הן הכפירה האמיתית באלוהים האינסופי והבלתי מוגבל. אליעד מסיים בכך שהעולם קיים דווקא בזכות הכפירה, משום שאם כולם היו מבינים שהכל אחד - לא היה בכלל עולם, לא היו רצונות או ישויות נפרדות. עצם האפשרות של כפירה באחדות הבורא היא שמאפשרת את העולם כפי שהוא. אבל כאשר האדם באמת מבין את האחדות, הוא חי באמת, ואם לא - הוא חי בגיהינום של ספק וכפירה. למה אמונה באלוהים היא כפירה? האם היהדות היא כפירה באלוהים? למה אלוהים עושה רע? ...
תפילה, אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה תפילה היא כפירה באלוהים?... אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה תפילה היא כפירה באלוהים? למה תפילה היא בעצם כפירה באלוהים? אליעד כהן פותח את ההרצאה עם בדיחה ששמע מרבי מסוים, ששמו לא הוזכר כי הבדיחה היא על חשבונו. הבדיחה אומרת כך: אם רוצים לדעת עד כמה אדם ... טועה במעשיו, וצריך כביכול שיתקנו או ישפרו עבורו את המציאות. לכן, כל בקשה מאלוהים לשינוי המציאות היא כפירה מוחלטת. האדם המאמין באמת, אינו מבקש ואינו מודה, כי הוא יודע שכל מה שאלוהים עושה הוא הטוב ביותר האפשרי. מה ההבדל בין אלוהים של הדתיים לבין ... כי הוא חושב שאלוהים יכול לעשות גם דברים לא טובים. להגיד תודה זה להאמין שיש טוב מול רע, ולכן זוהי בעצם כפירה באחדות האלוהית. למה אמירת תודה לאלוהים היא כפירה, אפילו אצל אתאיסטים? אליעד כהן מסביר שגם אתאיסטים שמודים כאשר קורה להם משהו טוב, בעצם מבטאים כפירה. כאשר אדם שמח ממשהו טוב או עצוב ממשהו רע, הוא למעשה מחלק את המציאות לטוב ולרע, והוא מתייחס לכך כאילו לאלוהים יש כוונות משתנות, שהוא מתחרט, שהוא עושה טעויות. כלומר, כל תגובה רגשית - הודיה, סליחה, בקשה - נובעת מכפירה, מאמונה סמויה שאלוהים אינו מושלם לחלוטין. מתי התפילה אינה כפירה באלוהים? אליעד מסייג מעט ומוסיף הסבר חשוב. אם האדם מתפלל מתוך ידיעה שגם התפילה עצמה מגיעה מאלוהים, ללא בחירה חופשית, אז התפילה אינה כפירה. במקרה כזה, האדם יודע שכל המציאות מתהווה מאליה, כמו שהשמש זורחת ללא בחירה, כך גם הוא מתפלל ללא בחירה. אך כאשר האדם חושב שהוא עצמו רוצה וצריך להתפלל כדי שאלוהים יעזור לו, זאת כפירה מוחלטת באחדותו המוחלטת של אלוהים. מדוע יום כיפור הוא שיא הכפירה באלוהים? בהרצאה מוזכרת דוגמה נוספת וחשובה - יום כיפור. אליעד כהן מגדיר את יום כיפור כשיא הכפירה, כי ביום זה אנשים מבקשים מאלוהים סליחה, ומתייחסים למציאות כאילו הם עצמם אחראים לרע שקורה להם, ומבקשים מחילה מאלוהים שכביכול נעלב או נפגע מהם. זו הכפירה בשיאה, כי האדם אינו מבין שהכל טוב, שאין נפרדות, ואין סיבה לסליחה או מחילה מלכתחילה. האם יש אלוהים שברא את האלוהים היהודי? אליעד כהן מציין ... באלוהים באמת? אליעד מסכם את ההרצאה באומרו שאם רוצים לדעת האם אדם באמת מאמין באלוהים או שיש לו ספקות וכפירה, צריך לבדוק האם הוא מתפלל. אם האדם מתפלל, מבקש סליחה או מודה לאלוהים, זה סימן לכך שהוא אינו מבין את אחדותו המוחלטת של אלוהים, שיש לו ספיקות, ... אומר בחיוך שלמרות הכל, הטיפשות והבדיחות הן אלו שמאפשרות לעולם שלנו להתקיים. בזכות הטעות, הנפרדות והכפירה נוצרת אינטראקציה, שיחה, דיבור, ומציאות שלמה מתקיימת. הוא מסכם ואומר שבזכות הטיפשים העולם יותר מעניין, אך עדיף להיות בצד החכמים, כדי שאתה תצחק עליהם ולא ההפך. האם תפילה היא כפירה? אלוהים של היהדות מול אלוהים האמיתי מה רע בתפילה לאלוהים? למה להגיד תודה לאלוהים זה כפירה? מי ברא את האלוהים של הדתיים? הפעם אני רוצה לספר בדיחה, אני לא אקח את הקרדיט אלי, זה איזה רבי אחד סיפר אותה ולא אומר את שמו כי הבדיחה הולכת על ... כי רע לו, כי אם טוב לך והכל רק טוב ואלוהים טוב, אתה לא צריך לבקש. והתפילה של האדם לאלוהים היהודי היא כפירה מוחלטת ואפיקורסות, כפירה באלוהים האמיתי כי אם האדם היה יודע שאין עוד מלבדו ממש, וכל רגע נוצר מחדש, והכל הרי בכלל טוב אז בשביל מה להתפלל? ותפילה באלוהים נובעת מכפירה, תפילה לאלוהים היהודי או הדתי. ואם הוא עושה משהו האלוהים, מי אתה שתבקש ממנו שישנה משהו, הרי הוא עושה את הכל מושלם!!! ויש טיפשים שיגידו, כן הוא ... ללא בחירה חופשית, אז זה בסדר. אבל אם הוא האדם, יש לו שכל מטופש והוא חושב שהוא זה שצריך להתפלל, זו כפירה מוחלטת. וגם יש את ההמשך של הבדיחה הזו, כי יש את אלו שקורה להם משהו טוב, והם אומרים תודה לאלוהים, ומי אומר תודה לאלוהים, רק האתיאיסטיים אומרים ... בחברה אתיאיסטיים הם גם מודים לאלוהים, כי אם קורה להם משהו טוב, הם מפרידים בין טוב לרע שאלוהים עשה זו כפירה בעצם ההפרדה שזה טוב וזה רע להם. האם אלוהים מתחרט על משהו שהוא עושה, האם אומר תודה על משהו, לעצמו, האם הוא רוצה משהו, האם הוא צריך סליחה? הנושא ... ובבקשה זה ביטויים של נפרדות של טוב ורע, וכל האינטראקציה הדתית של תודה וסליחה ובבקשה מאלוהים, זה נובע מכפירה באלוהים האמיתי, שוב פעם אני לא מתווכח עם זה שהדתיים מאמינים באלוהים, אני לא מתווכח עם זה תמשיך לעבוד אותו, תתפלל, ואולי גם בסוף הוא יתן לך שכר, ... אתה רוצה לדעת האם בן אדם יודע האם יש אלוהים, או שהוא שקרן, ספקן אתיאיסט, כופר, שיש לו ספקות והרהורי כפירה, והוא מפקפק בכל שהכל טוב והכל אחד, ואם אתה רוצה לדעת עד כמה הוא מפקפק באחדותו של הבורא! תבדוק האם הוא הולך ומתפלל. האם הוא מאמין באיזה אלוהים ...
אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה אמונה = כפירה באלוהים ובאמת?... אתאיזם, אלוהים - למה אמונה = כפירה באלוהים ובאמת? למה כל אמונה היא בעצם כפירה באלוהים? אליעד כהן מסביר את הקשר בין אמונה, אתאיזם ואלוהים. הוא מדגיש שכל אדם שמגדיר את עצמו כאתאיסט ... זאת, הדבר האמיתי היחיד והמחויב היחיד הוא האמת, ולכן כל דבר אחר שאינו האמת הוא לא מחויב, ולכן אינו אמיתי באופן מוחלט. מדוע אמונה פירושה חוסר ידיעה וכפירה באלוהים? אליעד מסביר שאמונה במהותה היא חוסר ידיעה. אדם שמאמין במשהו לא יודע אותו בוודאות. אלוהים, לפי ... להגיע לאמונה, מוכיח שאמונה מבוססת על שכל. אם לא הייתה שום סיבה לאמונה, האדם היה נתפס כמשוגע מוחלט. לפיכך, אמונה לעולם נשענת על מחשבה והיגיון, ולכן היא כפירה באלוהים, כי אלוהים הוא מעל השכל ומעבר להגדרות וללוגיקה. למה האמונה קיימת בעולם? לפי אליעד, הסיבה ... מסכם באיחול למאזינים שיגיעו למצב של חוסר אמונה מוחלטת, כי רק כך יגיעו לידיעה שלמה של המחויב, שהיא המציאות עצמה ללא כל הפרדה או הגדרה. למה אמונה היא כפירה? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? האם אתאיסטים גם מאמינים? איך להגיע לידיעת אלוהים? מה המשמעות של ידיעה ... נכון, ולכן גם האנשים האתיאיסטיים הם אנשים מאמינים. אבל הפעם אני רוצה להסביר בכלל מה אלו הנקראים מאמינים הם אתיאיסטים וכופרים באלוהים, ועצם האמונה היא כפירה באלוהים אלוהים פירושו מחויב המציאות, והישות שקיומה מחויב לפי הדת, הישות המהווה את הכל והדבר האמיתי ... פירושו חוסר ידיעה, ומי שיודע את אלוהים, באותה רמת ידיעה שאלוהים יודע את עצמו הוא לא מאמין, הוא יודע, הוא חווה את האלוהות, ידיעת הבורא, זו היא אי כפירה באלוהים לחוות את אלוהים ללא נפרדות אבל ברגע שאדם מאמין הוא נאחז בשקר, נאחז בשכל, כי מי שאומר שהוא ... זו אמונה אבל לכל אחד יש סיבה למה הוא מאמין באלוהים, כי הוא חושב שהתורה נכונה שהוא שמע שקרה משהו שגרם לו לחשוב שיש אלוהים וזה נשען על שכל ולכן זו כפירה כי אלוהים זה מחויב, ושלמות הידיעה היא שהאדם ידע את האלוהים בשלמות ופירושו להבין בשכל האנושי מה זה ... והשכל לא קולט את ההפכים, ומי שמשתמש בשכל שלו עד הסוף, יגיע לידיעה לא לוגית, הוא משתמש בחוקי הלוגיקה להבין את מה שאינו לוגי, מעל השכל. וכל אמונה פירושו כפירה באלוהים, וידיעת אלוהים זו השלמות, ומהותה של האמונה זו אחיזה בשקר, האמת לא צריכה שתאמין בה, אתה יודע ... השכל, אבל יחד עם זאת האדם צריך להבין. מי שמאמין מפחד לאבד את האמונה, זה ספק, כי אם היית יודע לא היית מאמין, היית יודע. אני חושב במה להשתמש במקום מילה כפירה, וההפך של כפירה זו אמונה, ו אם אדם מבין משהו, וברגש מרגיש משהו אחר, הוא עדיין בנפרדות. והאדם צריך להכיל בתוכו את ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?