אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כמה מהויות יש? ✔מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה?

אליעד כהן מסביר בסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב, שהסיפור מספר על מיילדת שהחליפה את שני הילדים מיד לאחר לידתם. אך מעבר לפשט, יש כאן הסבר עמוק יותר על החלפה פנימית. לפי אליעד, ההחלפה אינה רק אירוע חיצוני, אלא בעיקר החלפה פנימית של התפיסות. למעשה, הילד שהוחלף מייצג את האדם עצמו, שבתוכו מתקיימת כל הזמן החלפה בין שתי תפיסות: תפיסת "סם חיים" ותפיסת "סם מוות".

סם חיים הוא מצב שבו האדם מזהה בתוך הצורה, בתוך ההגבלה, את המהות האחת השלמה והאינסופית. לעומת זאת, סם המוות הוא כשהאדם תופס את הצורה כנפרדת מהמהות, וכך בעצם הוא הופך את הצורה ל"צרה". בעצם, בכל מצב של הגבלה וצמצום, האדם עומד בפני בחירה כיצד לפרש אותו: או לראות בו שלמות ואחדות, או לראות בו פגם וחיסרון. הצורה, אם מתייחסים אליה כנפרדת מהמהות, הופכת לצרה, לסבל, ומכאן נובע ההבדל בין בן המלך לבין בן השפחה.

מה משמעות המושג "היכלי התמורות" שרבי נחמן מתאר?

אליעד מדגיש את משמעות המושג "היכלי התמורות" ומסביר שמדובר בהמרה או בלבול בין הדברים המחויבים לאפשריים ולהפך. לדוגמה, האדם הופך לפעמים דבר שהוא באמת רק אפשרי (משהו שאין בו הכרח, לא מוחלט, למשל הנאה חולפת) לדבר מחויב, ומצד שני, הופך דבר מחויב (כגון מהות אמיתית ושלמה) לאפשרי בלבד. במילים אחרות, אנשים מתבלבלים בין מה באמת חשוב בחיים לבין מה שלא חשוב. הם עובדים את העבד (הצורה) במקום את המלך (המהות).

איך נוצרות הבעיות בחיי האדם לפי סיפור בן המלך ובן השפחה?

אליעד מתאר כי בהתחלה, כשהילדים קטנים, אין בעיות מיוחדות. הילדים עצמם לא מודעים בכלל לכך שיש משהו שונה או בעייתי. רק כאשר מתחילים ללמד אותם "זה טוב, זה רע", נוצרות הבעיות. ככל שהילדים גדלים, הם מתחילים להרגיש חוסר נוחות שנובע מבלבול עמוק בין מהות לבין צורה, בין המחויב לאפשרי. הילד שהתחנך כבן מלך בבית המלך, למרות שהוא בן השפחה באמת, גדל כאילו הוא מלך אמיתי, בעוד שבן המלך האמיתי מתגדל כעבד. כלומר, האדם לוקח דברים יחסיים וזמניים בחייו והופך אותם להכרחיים, חשובים ומוחלטים, בעוד שמהות אמיתית הופכת לאופציונלית בלבד.

מדוע בן השפחה נמשך לנימוס המלכות למרות שגדל בבית עבדים?

אליעד מסביר שבתוך כל אדם יש שני כוחות מנוגדים: כוח אחד מושך אותו תמיד אל השלמות, אל הנימוס של המלכות, לכיוון האחדות, והכוח השני מושך אותו להישאר עבד, מוגבל, בינוני. למרות שבן השפחה גדל בתנאים של עבדות, יש בו נטייה פנימית לעבר שלמות ומלכות, מפני שבתוך האדם תמיד קיים כוח פנימי השואף לשלמות ולמהות אמיתית.

מה מקור הקונפליקט הפנימי בין המלך לעבד שבתוך האדם?

אליעד מסביר שהקונפליקט הפנימי בין שתי הנטיות (עבד ומלך) בתוך האדם, נובע בעצם מכך ששניהם, גם בן המלך וגם בן השפחה, קיימים בתוך האדם. לכל אדם יש שני כוחות סותרים: כוח אחד שרוצה להשתעבד למוחלט ולשלמות, וכוח אחר שרוצה להיות בינוני ולהסתפק בדברים יחסיים וזמניים.

מדוע לפעמים דווקא בן המלך רוצה להיות עבד ובן השפחה רוצה להיות...
אליעד: אז המיילדת החליפה את הוולדות. מה זה אומר החליפה את הוולדות? אז על פי הפשט יש לך פה שני ילדים שונים שאחד התחלף עם השני. אבל הפנימי יותר, זה בעצם שהוולד עצמו התחלף עם עצמו, הוולד עצמו החליף את התפישה שלו עם עצמו. אבל אם אתה רוצה את הפנימי יותר הכוונה שבתוך הנפרדות יש לך בעצם את סם החיים וסם המוות. בכל צמצום יכול להיות סם חיים וסם המוות מה זה אומר סם החיים וסם המוות? אם אתה בתוך הצמצום רואה את המהות אז בעצם יש לך יותר מהות. יש מהות אחת. כמה מהויות יש? - אחת. עכשיו, אם אתה בתוך הצמצום אתה רואה את המהות, אתה רואה את השלמות שיש בצורה, אז בעצם הרווחת כי עכשיו יש יותר דברים שלמים. אבל מצד שני, אם אתה בצורה רואה את הצורה כנפרדת מהמהות אז בעצם הפכת את הצורה לצרה, לאסון. כאילו מה שאני בא להגיד היא שעצם הוולד, עצם הלידה, היא עצמה הבחינה של בין המלך לבין השפחה.

זה הכל בראש שלך, כל פעם שיש לך צורה אתה יכול להגיד אני מלך וזה מושלם או להגיד לא, אני עבד - זה צמצום. אתה מבין למה אני מתכוון? כי בסופו של דבר, נגיד שקורה לך משהו אתה יכול להגיד - זה ביטוי שאני אלוהים ואני רוצה שזה יקרה. ואתה יכול להגיד: לא, זה ביטוי שאני עבד ואני לא רוצה שזה יקרה.

והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים מסביר על נושא של היכלי התמורות, בחינת היכלי התמורות. מה זה אומר תמורות? המרה. נגיד לדוגמה שבן אדם לא יודע מה חשוב, זה חשוב או זה חשוב? נגיד את הדבר המחויב הופך לאפשרי ואת האפשרי הוא הופך למחויב. כי מה המחויב הכי גדול? המחויב הכי גדול זה המלך. עכשיו, כל שאר הדברים הם רק הבנים של המלך. אבל אם אתה לוקח דבר אפשרי ואתה אומר הוא המחויב אתה עובד אותו. אתה בעצם עובד את העבד ולא את המלך. זה הסיפור.

אח"כ התחילו הבנים להתגדל. אוקי, התחילו לגדול. עכשיו, מה יש פה עוד משהו? שכאילו בהתחלה גם כן, מה יש פה עוד בסיפור? הוא אומר לך שהילדים בהתחלה אצל הילדים עוד לא היתה בעיה. זאת אומר, בהתחלה שבן אדם מתחיל לבלבל את הנפרדות לאחדות ואת האחדות לנפרדות הוא מתחיל להתייחס לאפשרי כמחויב הבעיה עוד לא מתחילה. כשהם היו קטנים עוד לא היתה בעיה, זאת אומרת הילדים עצמם עוד לא היתה להם בעיה.

ש: בפוטנציאל?

אליעד: כן, כאילו כל בן אדם בחיים כשהוא נולד, כשהוא מתחיל לגדול הוא לא ישר מתחיל בבעיות. אתה יודע, נגיד אבא לוקח את הילדים שלו, אמא לוקחת את הילדים שלה מתחיל ללמד אותו, זה טוב זה רע, זה טוב, זה רע. בנתיים לא נראה שזה הולך לשבש לו את המנגנון ואח"כ הוא יבלבל את המח. בהתחלה זה כאילו נראה בסדר, נו חלק מהחיים. אבל אח"כ כשמתחילים לגדול, אח"כ מתחילות הבעיות.

ובן המלך היינו זה שנתגדל אצל המלך, כי היו סוברים שהוא בן המלך, היו מגדלים אותו ממעלה למעלה והיה... גדול. מה זה אומר? זה אומר שלקחו את האפשרי, מה זה אומר לקחו את האפשרי? לקחו את הדבר שהוא הכי לא מחויב, הכי לא מלך והתחיל ולהגיד - כן, אתה מחויב, אתה מחויב אתה מלך, אתה המלך. בהנחה שבתוכך, בכל פעם שאתה לוקח דבר אפשרי ואתה מתחיל היו סוברים שהוא בן המלך. כן, אתה המלך. ואז היו... בעצם זה נקרא להפוך את האפשרי למחויב.

אפשרי זה נקרא עבד, ומלך זה מקרא מחויב. וגם אותו בן השפחה היינו בן המלך באמת, אך נתגדל אצל השפחה כנ"ל התגדל בביתו. זאת אומרת שבעצם במי זלזלו? זלזלו בבן המלך. זאת אומרת לקחו את המחויב והפכו אותו לאפשרי. ושניהם היו לומדים יחד בחדר אחד.

וזה הבן מלך האמיתי, הנקרא בן השפחה היה טיבו נמשך לנימוס למלכות. אף שהיה נתגדל בבית העבד. זאת אומרת שבתוך האדם עצמו יש מקום שנמשך לנימוס המלכות. מה זה אומר נמשך לנימוס המלכות? הכוונה יש מקום בתוך האדם שתמיד נמשך למהות. תמיד רוצה את השלמות. תראה, אני עכשיו אשים לך פה עשרה אנשים נגיד, ואני אשאל כל אחד, מה אתה רוצה, נגיד. או אשאל אחרת, כמה אנשים מתוכם רוצים שלמות וכמה אומרים אנחנו מוכנים להסתפק בחיים הרגילים? אז יש כאלה שיגידו אנחנו מוכנים להסתפק בחיים הרגילים, ויש כאלה שיגידו, לא, אני רוצה שלמות. עכשיו, הרצון לשלמות הוא בעצם נקרא נימוס המלכות, נימוס המלכות הכוונה, הדחף להיות מלך. אני רוצה שלמות, אני חוצה להיות מחויב, אני רוצה להשיג אושר מחויב, אני רוצה לא לפחד, אבל שיהיה ביטחון שלא תלוי בדבר באופן מחויב.

עכשיו, נתגדל בבית המלך ולהיפך, בן השפחה שנקרא בן המלך היה טבעו נמשך לנימוס אחר, שלא כנימוס המלך... זאת אומרת יש את בן השפחה שהוא הוא כאילו מושך את עצמו אחרי הצורות, לצורך העניין, ורק המליכו אותו למלך אבל הוא לא באמת מלך. הוא מושך את עצמו אחרי הצורות. ומה זה היה מוכרח להתנהג בנימוס המלכות? הכוונה היא שלפעמים יש לבן אדם בתוכו את הכוח שמנסה להיות מלך ויש את הכוח שמסרב להיות מלך, שאומר: לא, לא, לא, אני אין לי כח. אני מוכן להתפשר ולהשאר בבינוניות. אוקי?

זה כאילו שיש בבן אדם שני כוחות, שאחד מושך אותו להיות מלך והשני מושך אותו להיות עבד. אחד אומר לו לך תשתעבד לצורות, השני אומר לו, לא, בוא נתפטר מהשיעבוד לצורות.

ש: בא נגיד שגם ברצון של העבד יש איזה מרכיב של מלך. נגיד שאדם רוצה משהו יחסי.

אליעד: לא, זה כבר עניין אחר. אתה יכול עכשיו לעשות הפוך על הפוך, ההוא שהוא מלך הוא מרשה לעצמו להתנהג כמו עבד. ההוא שהוא עבד הוא רוצה להיות מלך. אתה יכול להגיד אתה יודע למה בן המלך רוצה להיות מלך? כי הוא שואף להיות מלך כי הוא לא מלך. אתה יכול שמלך יכול לכפור בזה שהוא מלך ולהתנהג כמו עבד.

ש: לא, לא זה. אני מדבר שיש רעיון פה...

אליעד: גם אם אתה לא מדבר על זה תנסה לחשוב על זה כי מהיבט מסויים מלך אמיתי אומר אני לא רוצה להיות מלך, עבד אמיתי אומר אני למה הוא מחפש את השלמות? כי הוא מרגיש שהוא עבד. למה הוא (השני) לא מחפש את השלמות? כי הוא מרגיש שהוא מלך. הוא אומר, בשביל מה אני צריך את השלמות, יש לי כבר. הפוך, בגלל שהוא כל כך קרוב לאחדות...
למה הוא לא רוצה אותה להסביר מלך רוצה איך לזהות רצון אמיתי שלמות מלכתחילה מהם היכלי התמורות להיות מחויב חיצוניות אינסוף התנגדות איך ללמוד סיפורי מעשיות בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשיות משל ונמשל סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חלק 1
חלק 1
...הביא את הצרה הזו לביתו. המלך אלוהים ברא את השטן. ואז היית אומר, אז כאילו מה הוא מתלונן, מה אתה מתלונן? על כך שהגיע הרע, שהתחלף? בעיה שלך. אבל רבי נחמן אומר שהיתה משרתת את המלכה ולא הורשתה להכנס אל המלך. זה אומר שכאילו רבי נחמן אומר תקשיב, המלך מבחינתו בכלל לא מבחינתו של המלך בכלל הוא לא ידע שיש שם את השפחה הזו. זה לא היה חלק ממנו. זה לא היה מחובר אליו באופן ישיר, אלא דרך המלכה. מה זה כאילו אומר? תדע לך, שהנפרדות שיש בעולם היא לא באופן ישיר מהמלך...
חלק 4
חלק 4
...האדם. ברגע שהוא מנסה להשיג צורות, הוא נחשף לכך שהן לא מביאות לו את המענה המהותי שהוא מחפש. הוא עשוי לגלות שגם אם השיג את כל הצורות הרצויות, הוא עדיין לא ישיג את תחושת השלווה הפנימית. מהן התובנות המרכזיות של הסיפור הזה? הסיפור מציב את השאלות העמוקות על משמעות החיים, האם יש הבדל בין להיות מלך לבין להיות עבד, וכיצד כל אחד מהמצבים משפיע על הדרך בה אדם רואה את עצמו ואת עולמו. האלמנט המרכזי בסיפור הוא ההתמודדות הפנימית של הדמות עם המחשבות שגורמות לה להרגיש...
חלק 5
חלק 5
...של הצחוק בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו? בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, הצחוק הוא אלמנט מרכזי שמכיל מסר עמוק. בן המלך ובן השפחה שמעו צחוק גדול מאוד, שהקול שלו התפשט על פני כל היער. ההסבר הראשון ניתן על ידי איש היער, שלדבריו הצחוק הוא לא משהו רע, אלא שמייצג את ההבנה שיש צחוק במציאות, גם כשאדם מרגיש שנעשה לו עוול. הצחוק אינו שייך למקום מסוים אלא מתפשט על כל העולם. התשובה של איש היער מצביעה על כך שהצחוק הוא כתגובה לנפילת אשליות. הצחוק הזה...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
... של השכל, יש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, יש יותר מישות אחת שקיומה מחויב כי מחויב המציאות זה דבר אחד, למה אחד? כי אם יש יותר ממחויב אחד, אז הוא כבר לא מחויב כמה מהויות יש למציאות? מהות אחת! אבל הדבר הזה הוא דבר שמבינים אותו בשכל, אבל מבחינה ...
סיבתיות, איך לדעת שמצאת את הסיבה של משהו? האם מצאתי את הסיבה הנכונה? איך למצוא את כל הנחות היסוד? אימות הנחות היסוד, למה דווקא התוצאה הזאת? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם מצאתי את כל הסיבות? חקר סיבה ותוצאה
סיבתיות, איך לדעת שמצאת את הסיבה של משהו? האם מצאתי את הסיבה הנכונה? איך למצוא את כל הנחות היסוד? אימות הנחות היסוד, למה דווקא התוצאה הזאת? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם מצאתי את כל הסיבות? חקר סיבה ותוצאה
... התוצאה הזאת קרתה? איך לפתח את הדמיון? יש לפחות 2 הנחות יסוד, יש לפחות 2 סיבות, הצורה מורכבת מ 2 מהויות, כל דבר מורכב מ 2 חלקים לפחות, מהי סיבה מחייבת? מהי סיבה מאפשרת? כמה הנחות יסוד יש? כמה סיבות יש? כמה מהויות יש? איך לדעת מה הסיבה של משהו? איך לפתח את הדמיון? איך לדעת האם משהו אפשרי או מחויב? ...
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור של רבי נחמן על המלך חוזה הכוכבים? הסיפור של רבי נחמן מברסלב מתחיל עם מלך אחד שהיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג). המלך ראה בכוכבים שאם לא יקצרו את התבואה עד זמן ... גבוה, כי הוא יותר חשוב מהאחרים, ובגלל הוויכוח, הציפור נבהלה מהמהומה, פרחה וברחה, וכך איבדו הפועלים גם את הסיכוי האחרון לפייס את המלך. מה הפירוש והנמשל לסיפור הזה? אליעד כהן מסביר שהסיפור הזה הוא משל על החיים ועל מערכת היחסים של האדם עם אלוהים. אלוהים נתן לאדם את כל ההנאות, כל הטוב שבעולם, בכדי לעודד ... בביצוע המשימה בזמן. וכך, באופן מטאפורי, התבואה מתקלקלת, כלומר, האדם מאבד הזדמנויות ומסתבך בעוונותיו ופגמיו. אך יש לאדם תקווה: הציפור בסיפור מסמלת את הצדיק, את השכל המושלם, את ההבנה הרוחנית הגבוהה. אדם שמשיג אותה יכול לזכות לסליחה על כל הטעויות והעוונות ... להגיע להבנה (הציפור) וגם נותר עם כעס המלך, שהוא למעשה התסכול והמצוקה שנשארים אצלו לאחר שההזדמנות הרוחנית אובדת. מהו המוסר השכל המרכזי של הסיפור הזה? המוסר השכל הוא שהאגו, המחלוקת הפנימית, הרצון להיות מעל אחרים, והקונפליקט הפנימי גורמים לאדם להחמיץ את ההזדמנות החשובה ביותר בחייו, ההזדמנות להגיע אל ההבנה העמוקה, אל האושר ואל השקט הפנימי. אם האדם רוצה להצליח בחיים מבחינה רוחנית, עליו ללמוד לעשות שלום פנימי, לתת לרצונות שלו לשתף פעולה, לוותר על המאבקים חסרי התוחלת, ולהתמקד במטרה האמיתית. במילים פשוטות, ... גבוה ומושלם, ולהתמסר אליו לחלוטין, בלי קונפליקטים פנימיים ובלי ספקות מיותרים, ורק אז הוא יוכל להשיג את השלווה וההבנה המיוחלת, המסומלת בסיפור כציפור מיוחדת. מהו מוסר ההשכל של רבי נחמן? מה המשמעות של סיפור המלך והפועלים? איך מתמודדים עם קונפליקט פנימי? איך להשיג שלווה פנימית? מה מסמלת הציפור בסיפור רבי נחמן? איך לבחור רצון ברור בחיים? מה הקשר בין הנאות העולם למטרות רוחניות? אליעד: ועכשיו נקרא סיפור של רבי נחמן מעשה שהיה פעם מלך אחד והיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג), וראה שאם לא יקצרו התבואה בשנה זו עד זמן מסוים תתקלקל כל ... עם זה כי כל אחד רצה שהוא יהיה למעלה וחברו תחתיו וכך באמצע מריבתם פרח הציפור וברח ונשאר להם רק כעס המלך על התרשלותם בקצירת התבואה כנל. זה הסיפור ויש בו גם פירוש והעניין הוא שה יתברך ברא את האדם ונתן לו כל התענוגים וכל טוב כדי שיקצור התבואה קודם שתקלקל אבל הוא מתרשל על ידי ... אחד אומר אבל למה שאני יוותר? המוסר השכל הוא שבגלל שהם התווכחו מי יהיה למעלה בסוף גם הלך הציפור וגם נשארו עם בעיית הכעס של המלך, הבנו את הסיפור? ש: הציפור פה מסמלת את ה שכל? אליעד: הציפור פה מרמזת על הדבר שאם יהיה לך אותו לא יחסר לך דבר, והסיבה שאתה לא מגיע ...
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור הלבנה באה בקובלנה לפני החמה של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את סיפורו של רבי נחמן מברסלב, מעשה בתלונת הלבנה, שבו הלבנה (הירח) מגיעה בתלונה אל החמה (השמש). הסיפור פותח בכך שהירח מתלונן על מצבו ומקנא בשמש, אשר משמשת בעיקר ביום, בעוד הוא נאלץ לשמש בחורף ובלילות הקרים והארוכים. השמש מנסה לפייס את הירח ואומרת לו שתדאג ... אשר יחמם אותו ויפתור את הבעיה. מדוע החייטים הגדולים לא יכלו לתפור בגדים ללבנה? בסיפור, השמש קוראת לחייטים גדולים וחשובים כדי שיתפרו בגד מיוחד עבור הירח, אך החייטים הגדולים אומרים שהם אינם מסוגלים לתפור את הבגד, מפני שהירח משנה את גודלו לעיתים ... מהם הפתרונות האפשריים שהציג אליעד כהן? אליעד מציע מספר אפשרויות להבין את הסוף של הסיפור: אפשרות אחת היא שלא מצאו כלל פתרון, ובסופו של דבר התברר שהפתרון הוא בכלל משהו חיצוני לחלוטין, משהו שלא חשבו עליו. אפשרות נוספת היא שדווקא החייטים הקטנים, ... אלא דווקא משהו פשוט או שונה לחלוטין מהמקובל. מה משמעות השינוי המתמיד של הלבנה בסיפור? השינוי המתמיד של גודל הלבנה מסמל את העובדה שהרצונות, התחושות והמצבים בחיים משתנים ללא הפסקה. האדם מחפש משהו שיהיה נכון וטוב תמיד, אבל בגלל שהרצונות משתנים ... את החשיבה הפשוטה והלא שגרתית, אולי כן יכולים. מהו המסר המרכזי שאליעד כהן מעביר דרך סיפור זה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא שלפעמים דווקא דרך הפשטות ודרך המחשבה הלא קונבנציונלית והלא הגיונית אפשר להגיע לפתרון בעיות קשות בחיים. האדם נוטה לחשוב שבעיות גדולות דורשות פתרונות מורכבים, אבל לפי הסיפור, דווקא הפשטות, ואפילו סוג של טיפשות או אי - לוגיקה, יכולה לספק פתרונות שאף שכל מתוחכם לא מצליח לספק. המסר העמוק עוד יותר הוא ההבנה שהאדם חייב לקבל את השינויים הבלתי פוסקים בחיים, ללמוד להתמודד איתם ולהבין שדווקא בזכות הקושי יש משמעות להצלחה ולתחושת השלמות הפנימית. מה המשמעות של סיפורי מעשיות? מי הם החייטים הקטנים של הלבנה? כיצד להתמודד עם שינויי רצונות? מהו המסר של רבי נחמן מברסלב? מהי אחדות מול נפרדות? איך אפשר למצוא שלווה בתוך קושי? אליעד: הסיפור של רבי נחמן הולך ככה הלבנה באה בקובלנה לפני החמה הירח בא והתלונן לפני השמש באשר החמה משמשת עיקרה ביום החמה משמשת ביום ובימות החמה, והיא צריכה לשמש בחורף ובלילות הארוכים ... הקטנים נעשה לה מלבוש, השיבו להם אם החייטים הגדולים אין יכולים איך תוכלו אתם? זה הסיפור עכשיו השאלה היא מה השכל שבדבר? אז מה הפתרון? יש כמה פתרונות אפשריים, הלבנה באה בקובלנה לפני החמה זאת אומרת הנפרדות באה בתלונה לאחדות אמרה לה אני מקנאה בך, ... למצוא לבוש? אבל החייטים הקטנים פשוטים אמרו אנחנו דווקא נעשה לה את הלבוש למה? אפשרות לפירוש שהחייטים הגדולים אמרו שהם חכמים והם יפתרו את הבעיה, אבל איך תפתרו את הבעיה אם הלבנה משנה כל הזמן את גודלה?! מה הנמשל? הרצון שלך כל הזמן משתנה אז איך אתה יכול ... בצורה לא הגיונית גם לזה נוכל למצוא פיתרון. זה השכל שבדבר הבנו? יש כמה דרכים להמשיך תסיפור דרך אחת להמשיך את הסיפור זה שבסוף לא מצאו את הפתרון ואז אולי הפתרון היה משהו חיצוני בכלל, ודרך נוספת אפשר להגיד דווקא החייטים הקטנים יכולים לעשות את הלבוש מה זאת אומרת השכל הקטן הוא ...
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב מה המשמעות של הסיפור יער בלי סוף של רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור מיוחד שהתרחש בערב יום כיפור, לאחר הכפרות. הוא סיפר על עצמו באופן אישי, ופתח את סיפורו במילים: שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.... בסיפור הזה, רבי נחמן מתאר חוויות מסתוריות וסמליות מאוד, כאשר הוא נקלע לשלוש סיטואציות מרכזיות: יער בלי סוף, נהר בלי סוף, ואבן רחיים שטוחנת את כל העולם כולו. מה מייצג היער שאין לו סוף לפי רבי נחמן? היער, לפי רבי נחמן, מסמל מצב שבו האדם נכנס לתהליך, הרפתקה או חוויה כלשהי, אך אינו מסוגל לראות את סופה. הוא מתאר יער גדול כל כך עד שאין לו קצה או סוף, ובתוך היער אדם עלול ... וחסר גבולות. למרות האזהרה שהמצב חסר פתרון, רבי נחמן מתאר מצב שבו האדם בכל זאת מצליח למצוא דרך לצאת. הרעיון כאן הוא שהאדם נקלע למצבים שנראים אינסופיים וחסרי מוצא, ובכל זאת ישנה דרך נסתרת החוצה, גם אם היא ... לעין בתחילה. מה מסמל הנהר האינסופי ומה תפקידו בסיפור? לאחר שהאדם מצליח לצאת מהיער, הוא מגיע אל נהר שגם לו אין סוף. הנהר מסמל את החיים עצמם, מקור המחיה והקיום של כל העולם. גם כאן מופיעה דמות נוספת שמסבירה ... או התחלה מוגדרת. מהי אבן הרחיים ומה משמעותה בסיפור? החלק השלישי בסיפור מתייחס לאבן רחיים ענקית העומדת על אותו נהר, ומסופר שאבן זו טוחנת קמח עבור כל העולם כולו. האבן מסמלת כוח או מערכת שמניעה ומפעילה את כל המציאות. רבי נחמן משתמש בביטוי כל העולם, כשהמילה כל מתפרשת כאן כמחויב. הכוונה היא שיש מערכת אחת אוניברסלית שמפעילה את כל הבריאה באופן הכרחי ובלתי נמנע. כמו הרחיים ... בלתי נפרד ממציאות חיינו. מה תפקידו של הנפח בסיפור, ולמה רבי נחמן התכוון? בחלק האחרון של הסיפור מופיע נפח שיושב ביער, אדם בשם קוויל (או שם דומה), שתפקידו לייצר כלים עבור כל העולם כולו. דמות זו מסמלת את היצירה, את הפעולה האנושית שנמצאת מאחורי ... יוצר כלים מכל אותו חומר שמקורו ביער האינסופי. רבי נחמן מדגיש שוב את המילה כל, כלומר, היצירה האנושית נובעת מתוך אותם חומרים אינסופיים שבטבע, אותם אלמנטים יסודיים שמרכיבים את כל העולם כולו. מה המשמעות של העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה? ביטוי מיוחד שרבי נחמן חוזר עליו הוא העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה. הוא מבחין כאן בין אנשים שמספרים סיפורים תיאורטיים לבין חוויה אישית ואמיתית שהוא עצמו חווה. כשאמר אני ראיתי מעשה, התכוון לכך שהסיפור שהוא מספר אינו סתם דמיון או משל, אלא דבר שהוא עצמו חווה באופן ישיר. כשהוא קרא את הסיפור הזה או שמע אותו, הוא הבין שהוא מתאר את חייו שלו, את המציאות האישית והפנימית שלו, ולא רק רעיון מופשט. עבור רבי נחמן, המעשה הזה הוא סיפור חווייתי אישי ואותנטי, לא
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
... והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות מה הקשר בין הלב והמעיין לפי רבי נחמן מברסלב? הסיפור שעליו מדבר אליעד כהן מבוסס על מעשה משבעה קבצנים מאת רבי נחמן מברסלב, ומתאר יחסים סימבוליים ועמוקים בין הלב לבין המעיין. במעשייה זו, הלב הוא ישות שחיה בקצה אחד של העולם, ומולה, בצד הנגדי, קיים מעיין שאליו ... יש כוח בתוך האדם שמונע ממנו להגיע למטרה הסופית (השלמות), כדי להגן עליו מהכאב שיגיע בעקבות ההכרה בחוסר היכולת להגיע לשלמות. הסיפור מתאר זאת בעזרת דימוי של נשר גדול שפורס את כנפיו כדי להגן על הלב מפני השמש. דימוי זה ממחיש את ההגנה שהאדם יוצר לעצמו במחשבותיו וברגשותיו, כדי לא להתמוטט ... שלו לשלמות שהוא אינו יכול להשיג בפועל. איך קשורים הזמן וחסד האמת לבריאת העולם? אליעד כהן מסביר את המונח חסד של אמת לפי רבי נחמן מברסלב. על פי הסבר זה, הזמן עצמו נברא מתוך חסד של אמת. המשמעות היא שהבריאה הראשונית של העולם, יצירת המציאות עצמה, לא נעשתה מתוך אינטרס או סיבה ... שני, אין היגיון לומר שהזמן תמיד היה קיים. לכן הוא מגדיר שהזמן נברא באופן חסר היגיון, כחסד של אמת. מה תפקידו של איש חסד האמת בסיפור? בסיפור מופיעה דמות מיוחדת המכונה איש חסד האמת, דמות שמסוגלת לתת ללב מתנה של יום אחד, כלומר, אפשרות נוספת לקיום בתוך הזמן, למרות שהמעיין נמצא ... של הקיום האנושי: מצד אחד הוא חי את חייו בעולם, ומצד שני הוא מסוגל להיות מודע לאחדות השלמה שמחוץ לעולם. מה המשמעות של שתיקה בסיפורי רבי נחמן? אליעד כהן מדבר על השתיקה כמצב האולטימטיבי שאליו האדם יכול לשאוף. שתיקה לפי רבי נחמן היא לא רק שתיקה של מילים, אלא שתיקה מוחלטת של השכל. המשמעות של שתיקה זו היא הפסקת ההבדלה בין טוב לרע, בין יש לאין, בין רוצה ללא רוצה. השתיקה הזאת מגיעה ... הוא יוצא מהקונפליקט, מהלופ האינסופי של המחשבה. זהו מצב של חסד של אמת מוחלט, מצב של התעלות מעל הרצון. לסיכום, מה המסר העיקרי של הסיפור? הסיפור של רבי נחמן מעשה משבעה קבצנים, כפי שמסביר אותו אליעד כהן, עוסק במהות החיים ובסתירה הקיימת בין הרצון האנושי להגיע לשלמות מוחלטת, לבין חוסר היכולת להגיע אליה בפועל. ... שהוא מודע לשלמות ולאחדות, אך מבלי לאבד את קיומו האינדיבידואלי והאנושי. מהו חסד של אמת? איך נברא הזמן? מה המשמעות של שתיקה אצל רבי נחמן? איך מגיעים לשלמות אמיתית? מי הוא איש חסד האמת? איך נוצר העולם לפי רבי נחמן?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כמה מהויות יש?, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כמה מהויות יש?, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, טיפול רגשי, טיפול נפשי בנושא כמה מהויות יש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0000 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 21:19:00 - wesi1