כלכלה התנהגותית , תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים למה אנשים מעדיפים מוצרים בחינם למרות שיש מוצרים טובים יותר בתשלום? אליעד כהן מסביר תופעה מוכרת מתחום
הכלכלה ההתנהגותית דרך דוגמה מעניינת: נעשה סקר שבו הציעו לאנשים שתי אפשרויות של קפה - קפה איכותי יותר וקפה איכותי פחות. בשלב הראשון הציעו את הקפה הטוב ב - 2 שקלים ואת הקפה הפחות ... לפגוע ברגשות הזולת. למה מדענים לא שואלים למה ומפספסים את ההבנה האמיתית של התופעות? אליעד כהן מסביר שבעיה נפוצה במחקרים מדעיים
ובכלכלה התנהגותית היא שהחוקרים מתמקדים בתופעות ולא שואלים למה התופעות האלה מתרחשות. כשחוקרים רק תופעה בלי לשאול למה, הם מקבלים תשובות שטחיות ולא מדויקות. לעומת זאת, אם החוקרים ... שחקירת הלמה היא זו שמאפשרת להבין לעומק ולהימנע משגיאות והנחות שגויות. לסיכום, אליעד כהן מציג הסברים מעמיקים ומפורטים לתופעות מתחום
הכלכלה ההתנהגותית והפסיכולוגיה של הצרכנים, ומראה שהבנת ההקשר הרגשי והחברתי מאחורי קבלת ההחלטות היא המפתח להבנה אמיתית של ההתנהגות האנושית. למה אנשים אוהבים מוצרים בחינם? סבל ...