אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כיצד לפתח את השכל? ✔ללמוד את צורת החשיבה של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, 2 גישות לימוד מאליעד כהן, הניגון של אליעד כהן, 2 צורות לימוד מאליעד כהן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד את צורת החשיבה של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, 2 גישות לימוד מאליעד כהן, הניגון של אליעד כהן, 2 צורות לימוד מאליעד כהן, תכנים של אליעד כהן, איך למצוא עניין בכל התכנים של אליעד כהן? השכל של אליעד כהן, לפתח את השכל
מהו קו החשיבה של אליעד כהן, וכיצד הוא משנה את הדרך בה אנו רואים תכנים?

אליעד כהן מציין שישנם שני סוגים של אנשים הצופים בתכנים שלו: אנשים שמתעניינים רק בנושאים שמעסיקים אותם (למשל זוגיות או כסף) ואנשים שמצופים בכל הנושאים, לא משנה מה התוכן. הוא מציע פרספקטיבה שונה על איך להתייחס לתכנים הללו, ולא רק כמידע בתחום מסוים. אליעד מציע לחשוב על דרך נוספת להסתכל על התכנים שלו - לא רק כמידע, אלא כקו חשיבה, כצורת חשיבה שניתן ללמוד ממנה. המידע עצמו הוא לא העניין המרכזי, אלא הדרך בה הוא מנתח, חושב ומגיע למסקנות.

איך לפתח את השכל וללמוד את קו החשיבה של אליעד כהן?

אליעד מציע שצופים בתכנים שלו ינסו להבין את המנגינה, את דרך החשיבה שהובילה למידע. הוא מדגיש שצורת החשיבה הזו ניתנת ללמוד מכל אחד מהתכנים שהוא מציג. מי שרוצה להתפתח ולהחכים, עליו לא להסתפק בתוכן עצמו, אלא ללמוד את התהליך המחשבתי שעמד מאחוריו.

ההמלצה שלו היא לעקוב אחרי כל סוגי התכנים שהוא מפרסם, ולא לדלג על אף תוכן, כדי להבין כיצד הוא מנתח נושאים שונים. כל תוכן, כל נושא, הוא הזדמנות להבין את קו החשיבה הזה, את הדרך בה הוא שואל שאלות, איך הוא מגיב לתשובות, ואת הדרך בה הוא מסיק מסקנות. מדובר בתרגול חשיבתי כללי, שמפתח את השכל.

האם כדאי לראות את כל התכנים של אליעד כהן?

ההמלצה של אליעד היא לא רק לראות את התכנים שמעניינים את הצופים באופן אישי, אלא לצפות בכל התכנים כדי להבין את קו החשיבה הכללי שעומד מאחוריהם. אם הצופים רוצים להחכים ולהתפתח, הם צריכים להבין את דרך המחשבה, לא את המידע עצמו. צורת החשיבה הזאת מציעה גישה הרבה יותר רחבה לנושאים שונים, ומי שמבין את קו החשיבה יכול להחיל אותו גם על תחומים אחרים בחיים.

איך ניתן לפתח את השכל ולפתח את החשיבה?

אליעד מציע לכל מי שמעוניין לפתח את השכל, להיכנס לאתר שלו ולחפש תכנים שקשורים לשיפור החשיבה ולפיתוח השכל. הוא מציע מגוון תכנים שיכולים לעזור לכל אחד להבין איך לפתח את החשיבה ולשאול את השאלות הנכונות, תוך התמקדות בכיצד מנתחים נושאים שונים ולא רק בתשובות עצמם.
מהו קו החשיבה של אליעד כהן, וכיצד הוא משנה את הדרך בה אנו רואים תכנים?

אליעד כהן מציין שישנם שני סוגים של אנשים הצופים בתכנים שלו: אנשים שמתעניינים רק בנושאים שמעסיקים אותם (למשל זוגיות או כסף) ואנשים שמצופים בכל הנושאים, לא משנה מה התוכן. הוא מציע פרספקטיבה שונה על איך להתייחס לתכנים הללו, ולא רק כמידע בתחום מסוים. אליעד מציע לחשוב על דרך נוספת להסתכל על התכנים שלו - לא רק כמידע, אלא כקו חשיבה, כצורת חשיבה שניתן ללמוד ממנה. המידע עצמו הוא לא העניין המרכזי, אלא הדרך בה הוא מנתח, חושב ומגיע למסקנות.

הוא מציין כי הוא לא מומחה בשום תחום מסוים, אין לו ידע יותר מהאדם הרגיל בזוגיות, כסף, חרדות, ניהול או פתרון בעיות, אבל מה שיש לו הוא קו חשיבה מסוים, צורת חשיבה שמנחה אותו בניתוח בעיות. במקום להתמקד בתוכן שהוא מלמד, הגיוני יותר לנסות ללמוד את הדרך בה הוא מגיע למידע הזה - את צורת החשיבה שמובילה אותו למסקנות שהוא מציג.

איך לפתח את השכל וללמוד את קו החשיבה של אליעד כהן?

אליעד מציע שצופים בתכנים שלו ינסו להבין את המנגינה, את דרך החשיבה שהובילה למידע. הוא מדגיש שצורת החשיבה הזו ניתנת ללמוד מכל אחד מהתכנים שהוא מציג. מי שרוצה להתפתח ולהחכים, עליו לא להסתפק בתוכן עצמו, אלא ללמוד את התהליך המחשבתי שעמד מאחוריו.

ההמלצה שלו היא לעקוב אחרי כל סוגי התכנים שהוא מפרסם, ולא לדלג על אף תוכן, כדי להבין כיצד הוא מנתח נושאים שונים. כל תוכן, כל נושא, הוא הזדמנות להבין את קו החשיבה הזה, את הדרך בה הוא שואל שאלות, איך הוא מגיב לתשובות, ואת הדרך בה הוא מסיק מסקנות. מדובר בתרגול חשיבתי כללי, שמפתח את השכל.

האם כדאי לראות את כל התכנים של אליעד כהן?

ההמלצה של אליעד היא לא רק לראות את התכנים שמעניינים את הצופים באופן אישי, אלא לצפות בכל התכנים כדי להבין את קו החשיבה הכללי שעומד מאחוריהם. אם הצופים רוצים להחכים ולהתפתח, הם צריכים להבין את דרך המחשבה, לא את המידע עצמו. צורת החשיבה הזאת מציעה גישה הרבה יותר רחבה לנושאים שונים, ומי שמבין את קו החשיבה יכול להחיל אותו גם על תחומים אחרים בחיים.

איך ניתן לפתח את השכל ולפתח את החשיבה?

אליעד מציע לכל מי שמעוניין לפתח את השכל, להיכנס לאתר שלו ולחפש תכנים שקשורים לשיפור החשיבה ולפיתוח השכל. הוא מציע מגוון תכנים שיכולים לעזור לכל אחד להבין איך לפתח את החשיבה ולשאול את השאלות הנכונות, תוך התמקדות בכיצד מנתחים נושאים שונים ולא רק בתשובות עצמם.
יכולות קוגניטיביות לנסות לשפר יכולת שכלית 2 צורות לימוד מאליעד כהן לשפר יכולת חשיבה איך להתייחס מיומנויות שכליות אליעד כהן שאלות צורות לימוד מאליעד כהן איך להיות חכם 2 גישות לימוד מאליעד כהן 2 צורות לימוד מאליעד כהן eip איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך למצוא איך למצוא עניין איך למצוא עניין בכל התכנים של אליעד כהן איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד כהן גישות גישות לימוד מאליעד כהן דפוסי התנהגות דפוסי חשיבה הדרך של אליעד כהן החשיבה של אליעד כהן הנוסחה של אליעד כהן הניגון של אליעד כהן הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד כהן התכנים של אליעד כהן התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יגון יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון לימוד ללמוד ללמוד את צורת החשיבה של אליעד כהן למה לפתח את השכל למידה למצוא למצוא עניין למצוא עניין בכל התכנים של אליעד כהן לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מאיפה השכל של אליעד כהן מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מצא את ההבדלים ניגון פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית צורות צורות לימוד צורות לימוד מאליעד כהן צורת חשיבה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיטת eip שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תכנים של אליעד כהן תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
סבל - למה האדם מחליף כל הזמן את צורות הסבל שלו, במקום לחפש את השלמות?
... - למה האדם מחליף כל הזמן את צורות הסבל שלו, במקום לחפש את השלמות? מי שיתבונן יראה, כי האדם כל הזמן מחליף את צורת הסבל שלו, בצורה אחרת של סבל. כי תמיד, יש לאדם חיסרון כלשהו, שמשהו חסר לו ... ההתאמה שבין הרצון של האדם, לבין צורת המציאות. וזה עצמו נובע, מתפישת הטוב והרע של האדם, שיוצרת את הרצון וכולי. וכאשר האדם מבין את זה, אז במקום לרצות להחליף בתי כלא וצורות סבל חדשות, הוא בעצם מתבונן, אל תוך מהות המציאות, כדי להבין ...
צורת הרגשות - השתוות הצורה של כל הרגשות - רגש, חסר כל צורה
... הרגשות - השתוות הצורה של כל הרגשות - רגש, חסר כל צורה יש כאלו שנדמה להם, שהשתוות הצורות, היא רק לגבי הצורות החיצוניות של המציאות. ונדמה להם, שעל האדם להגיע להשתוות, לגבי הצורות החיצוניות של המציאות, ושבתוכו תמיד תהיה צורה רגשית אחת, של אושר ושמחה וכולי. אך לא כך הוא. כי כל צורות הרגשות, גם אלו צורות, שגם כלפיהן צריך האדם להיות בהשתוות אחת. כי כל צורות הרגש, תלויות ברצון. וכאשר האדם מבין שהרצון העצמי שלו תלוי בו, אז ממילא, כל הצורות הרגשיות באשר הן, כולן טובות לו באותה המידה. ובנקודת המבט, שקודמת לכל הצורות הרגשיות, שממנה נוצר הרצון, עם הצורות הרגשיות שלו, שם צורת הרצון, היא לא מוגדרת כלל. והיא החיבור של כל הצורות של כל הרגשות כולם, לנקודה אחת של זמן ומקום אחד, בו זמנית ... וצורת הרגש של האחדות, היא שונה מכל הצורות כולן. והיא מכילה בתוכה, את כל הצורות כולן. והיא חסרת כל צורה וכולי. ובסיכומו של דבר, גם הרצון של האדם, להרגיש שמחה ... זו היאחזות בצורת רצון. ובשורשו, כל צורות הרצון הם טובות רעות באותה המידה ממש. ובשורשו, אין הבדל בין צורת הרצון עצמה, לבין כל שאר הצורות שישנן וכולי. והכל מנקודת מבט, שבה כל הרגשות כולם, מתאחדים ...
רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?
רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?
... לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר? האם קיימים ... לתת, להשפיע, ואילו האדם, שהוא הנברא, סובל משום שהוא רוצה רק לקבל, כלומר, למלא את רצונותיו האישיים, מה שנקרא אגו. אליעד מבהיר שכל התפיסה הזו מוטעית מהיסוד, והוא טוען כי ... לקבל ורצון לתת הוא ביטוי לחוסר הבנה בסיסית של המציאות, ולכן אנשים מנסים לייצר תיאוריות כדי להסביר את הסבל והאושר. הוא טוען שכל ההפרדה הזאת היא בעצם ניסיון כושל לפענח ... באופן מוחלט. לדבריו, אילו היה מצליח בכך, היה מגלה שגם רצון להשפיע אינו מוביל לאושר מוחלט, אלא רק לתסכול ולסבל נוסף, משום שכל ישות שיש לה רצון כלשהו לעולם תסבול. ... הייתה פחות טובה, ולכן לא שלמה. כך, לפי דבריו של אליעד, כל רעיון הטוב המוחלט של הבורא הוא שקר. האם באמת ניתן להגיע להשתוות הצורה עם הבורא? עוד הוא טוען שהתפיסה לפיה ... ממנו. לכן, כל הניסיון של האדם להתקרב לבורא הוא מיותר וחסר משמעות אמיתית. האם חכמת הקבלה באמת מסבירה את המציאות? אליעד מבקר בצורה חריפה את אלה שמלמדים את חכמת הקבלה ... השגויה הזו. מה הפתרון האמיתי לסבל האנושי? אליעד מסכם ואומר שהדרך האמיתית להפסיק את הסבל היא לא לשנות את סוג הרצון, אלא להבין שכל רצון שהוא גורם לסבל. הדרך היחידה לחיים טובים באמת היא להבין את האחדות של הכל - הבנה שכל הדברים הפוכים ממה שנדמה לך. לדבריו, רק ההבנה הזו מאפשרת לאדם להשתחרר מהסבל המיותר של הרצונות, ולהגיע לשכל אמיתי וחיים טובים באמת. מהו רצון להשפיע? רצון לקבל או לתת? האם הבורא מאושר? מה השקר בחכמת הקבלה? האם השתוות הצורה אפשרית? למה האדם באמת סובל? מהי האמת ...
גיבורי על משני צורה - מהי מהותם של גיבורי על עם יכולת לשנות צורה כרצונם?
... על משני צורה - מהי מהותם של גיבורי על עם יכולת לשנות צורה כרצונם? כפי שכבר ביארתי, האדם מעריץ את הדבר שהוא היה רוצה להיות כמותו. וגיבור העל מייצג את היכולת של האדם לשלוט במציאות. והאדם רוצה לשלוט במציאות, ... לו את היכולת לשנות את המציאות. ולכן האדם מעריך ומעריץ את הדמויות שהן יכולות לשנות את המציאות וכולי. וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל כלשהו. ואם נתבונן בעניין דמויות גיבורי העל, נראה שאחד מהתכונות שמאפיינות את חלק מגיבורי העל, היא היכולת שלהם לשנות את עצמם לצורות שונות. וחלק מהכוח ומהיכולת של גיבורי העל, היא היכולת שלהם להתאים את עצמם לכל מצב, ואפילו לפעמים לשנות את הצורה שלהם, לצורה מיוחדת שתאפשר להם להתמודד עם המצב הספציפי. והשכל שיש מאחורי העניין הזה, הוא שכל עניין שינוי הצורה של גיבור העל, הוא מבטא את עניין ההרמוניה של האדם עם המציאות. כי הרמוניה היא אחדות מלאה של האדם עם המציאות. ושינוי הצורה, הוא מבטא את העניין שהאדם מסוגל להתאים את עצמו לכל מצב, ושהאדם הופך להיות הדבר שבו הוא נוגע וכיוב. כמו כן אחת מהמאפיינים של גיבורי העל משני הצורה, היא שקשה יותר להשמיד אותם. משום שהם מסוגלים להפוך את הצורה שלהם מדבר לדבר. ואם מנסים לפגוע בהם, אז רק הצורה החיצונית שלהם יכולה להיפגע. אבל כוחם עדיין נשאר, והם בסך הכל מחליפים את הישות שלהם, מצורה אחת לצורה אחרת, ועל ידי זה הם סוג של חיים לנצח. כי כאשר הישות הפנימית נשארת, למרות שמשנים את הצורה החיצונית שלה, הרי שזה סוג של חיים נצחיים. כי כאשר הדבר לא יכול לשנות את צורתו, אז ברגע שהשמדת את הצורה החיצונית, השמדת את הדבר. אבל כאשר הכוח הוא פנימי יותר, אז גם אם הצורה נפגעת, כל החלקים שלה חוזרים ומתאחדים, והישות עצמה ממשיכה להתקיים. וכמו כן, העניין של היכולת לשנות צורות, הוא מבטא את השכל של החכם האמיתי, שהוא יודע להתאים את עצמו לכל דבר ודבר. כי לכל אדם יש הגדרת זהות כלשהי. והגדרת הזהות של האדם, לפעמים היא מגבילה את האדם מלהתחבר לדברים כלשהם שהם שונים ממנו. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא מגדיר את הזהות שלו, בצורה כזו שמאפשרת לו להתחבר לכל דבר ודבר. והחכם האמיתי, הוא כל הזמן משנה את הצורה שלו. כי לחכם האמיתי יש צורה. והצורה של החכם האמיתי, היא המצב שבו הוא נמצא. כי כדי להתקיים, לשם כך צריך הגדרה. כי דבר שאין לו הגדרה כלל, הוא לא קיים כלל. וכל דבר מוגדר על ידי כל שאר ... לא יוכל להתקיים בעולם. והאדם החכם האמיתי, למרות שהוא יודע שהכל אחד, אף על פי כן הוא מצמצם את עצמו ואת הרצון שלו, למצב שבו הוא נמצא. וכל אדם ואדם יש לו צורה חיצונית. והצורה החיצונית של האדם, היא הרצון רגש מחשבה פעולה שהאדם מחובר אליהם באותו הרגע. כי כל אדם בכל רגע, רוצה דבר כלשהו, חושב על דבר כלשהו, ועושה דבר כלשהו. ... לדבר שאותו הוא רוצה. וכאשר האדם מחובר לאיזה רצון שיש לו, על ידי זה כאשר קורה דבר נגד רצונו, על ידי זה הוא מרגיש רע. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יכול לשנות צורה כרצונו. דהיינו, אם הולך לו כרצונו והמציאות מתאימה לרצונו, אז הוא מאושר. אבל גם אם לא הולך לו כרצונו, גם אז הוא יודע להתחבר אל הטוב שיש בכל רע, וגם ... ושום קיום כלל. והאדם חייב להגדיר עבור עצמו את הטוב שאותו הוא רוצה להשיג, ואת הרע שממנו הוא רוצה להתרחק. ומי שהוא חכם, הוא גם מגדיר את עצמו ויש לו את הצורה הרגילה שלו, כמו שרוב גיבורי העל נמצאים רוב הזמן בצורה כלשהי. אבל יחד עם זאת, יש לו את היכולת לשנות את הצורה שלו כרצונו, לפי המצב שמתרחש בשטח. ואם קורה לאדם דבר נגד רצונו, הרי שהחכם יודע לשנות את ה
חוויית האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות
חוויית האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות
... האלוהות בנפרדות, חוויית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חוויית האלוהות מהי חוויית האלוהות בנפרדות ומה המשמעות שלה? חוויית האלוהות בנפרדות מתוארת על ידי אליעד כהן כתחושה שבה האדם חווה את המציאות ... חוויה שבה האדם חווה עצמו כאלוהים, מתוך הבנה עמוקה שאין דבר שקורה נגד רצונו. במצב הזה, הוא רואה שכל האירועים שמתרחשים הם בדיוק מה שהוא רצה מלכתחילה. אליעד מסביר כי הסבל האנושי נובע בעיקרו מחוויית הנפרדות, מהתחושה שיש דברים שהם בניגוד לרצון של האדם. כאשר האדם משחרר את עצמו מהאגו, הוא בעצם משתחרר מהסבל הזה, ומגיע להבנה שכל מה שמתרחש הוא תמיד בהתאם לרצונו האמיתי. לדוגמה, אדם שמחזיק באגו חווה פעמים רבות מצבים שבהם הוא לא מרוצה, כי הוא חווה שהמציאות מתנגדת לרצונו. לעומתו, אדם שחווה את האלוהות בנפרדות מבין שכל מה שקורה לו, הוא מלכתחילה רצונו שלו. זו בעצם חוויה שבה הוא חש אהבה שלמה לכל מה שמתרחש, מאחר שהוא עצמו הגורם הישיר לכל אירוע. כיצד מתוארת ... הוא לא רק רוצה הכול או הכל לפי רצונו, אלא הוא גם לא יודע מי רוצה, ובנוסף לכך, הוא גם מרגיש שכל מה שקורה הוא גם כרצונו וגם נגד רצונו באותה העת. החוויה הזו מתוארת על ידי אליעד כמשהו הרבה יותר עמוק ומורכב, אשר כולל בתוכו מספר רמות של תודעה ... הגדרה או גבול. מה ההבדל בין חוויית האלוהות בנפרדות לבין חוויית האחדות שמעליה? אליעד כהן מסביר בצורה ברורה שההבדל בין שתי החוויות הוא מהותי. בחוויית האלוהות בנפרדות, האדם מרגיש שיש רצון אחד בלבד שהוא רצונו שלו, ושכל העולם מתנהל בדיוק לפיו. לעומת זאת, בחוויית האחדות שמעל האלוהים, האדם נמצא במצב תודעתי מורכב בהרבה, שבו הוא חווה כמה רצונות סותרים בו - זמנית. ... והכל קורה בו - זמנית וללא הפרדה בין הניגודים. לדוגמה, אדם שחווה את האלוהות בנפרדות יכול להרגיש שכל המציאות תואמת את רצונו הפרטי באופן מושלם, ולכן יחווה תחושה של סיפוק מוחלט ואושר. אבל אדם שחווה את האחדות שמעל האלוהים יחוש משהו שונה: הוא ... לא מרגישים יותר את הפער בין הרצוי למצוי. לעומת זאת, מי שחווה את המציאות מתוך האלוהות בנפרדות, חש שכל אירוע שקורה הוא כבר מלכתחילה רצונו שלו, ולכן לא יכול להיגרם לו סבל. בחוויה הגבוהה יותר של אחדות, האדם כבר נמצא מעבר לסבל או לאושר, מאחר שהוא ...
רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה
רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה
... עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה מהי המהות של הרצון העצמי? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת לעומק בשאלת הרצון ... המהות של הרצון וצורת הרצון. אליעד מסביר שרצונו של האדם הוא בעצם דבר מורכב, שמורכב מהאני של האדם בשילוב הצורה שבה מתגלה רצונו של אותו אדם. במילים אחרות, כדי להבין לעומק מה זה רצון, ... אני רוצה לשני חלקים נפרדים: אני ורוצה. חלק האני הוא המחויב, כי בלי אני אין מי שירצה. לעומת זאת, הרצון הוא הצורה האפשרית, כי הוא יכול להתקיים רק אם קיים האני. לדוגמה, אדם יכול לומר אני רוצה לאכול, ואז ניתן להפריד את האמירה הזו לשניים: אני, שהוא המהות והיסוד המחויב, ורוצה, שהיא הצורה האפשרית של הרצון. אם האני לא היה קיים, לא היה מי שרוצה לאכול. לעומת זאת, יכול בהחלט להיות אני ללא רצון לאכול - אבל לא יכול להיות רצון לאכול בלי האני. מה המשמעות של רצון, מהות וצורה? אליעד מדגים את ההבדל בין מהות וצורה באמצעות דוגמה של אכילת ביסלי. אדם יכול לרצות לאכול באופן כללי, וזה הרצון הבסיסי. מתוך הרצון הכללי לאכול, יכול להתגבש רצון ספציפי לאכול ביסלי. הרצון לאכול ביסלי הוא צורה ספציפית, והוא עצמו מהווה מהות ביחס לפעולה של האכילה בפועל. כלומר, יש לנו שרשרת של מהויות וצורות: הרצון הכללי לאכול הוא מהות ביחס לרצון לאכול משהו מסוים. הרצון לאכול ביסלי הוא הצורה ביחס לרצון הכללי לאכול, אבל הוא עצמו מהווה מהות ביחס לפעולת האכילה הממשית של ביסלי. האכילה של הביסלי בפועל היא הצורה האפשרית ביחס לרצון לאכול ביסלי, כי אפשר לרצות לאכול ביסלי בלי לאכול אותו בפועל. כלומר, מה שהוא מהות ברמה אחת יכול להפוך לצורה ברמה אחרת. כך נוצרת שרשרת אינסופית של מהויות וצורות, כאשר לכל צורה יש מהות פנימית שממנה היא נובעת, וגם הצורה עצמה יכולה להיות מהות ביחס לצורה אחרת. מדוע אדם רוצה דווקא דבר מסוים ולא דבר אחר? אליעד שואל מדוע האדם ... מה שאתה רוצה, במקום לשאול לעומק למה בכלל אני רוצה את מה שאני רוצה?. במקום להתעסק במהות, אנשים מתעסקים רק בצורות ובדרכים להשגת הצורות. האם הבנת הרצון תוביל לפתרון השאלות הקיומיות? אליעד מסביר שאם האדם באמת ... יגיע לפתרון פנימי שלם ולא ישאל יותר שאלות. מה האדם צריך לעשות כדי להבין את רצונו? אליעד מדגיש שוב ושוב שהמפתח להבנה אמיתית של הרצון הוא חקירה עצמית עמוקה, שבמסגרתה האדם חייב לשאול את ... המטרידות אותם. מהו רצון עצמי? למה אני רוצה דווקא את זה? איך להבין את המהות של הרצון? מה ההבדל בין מהות לצורה? למה אני קיים? איך להבין את הרצון העצמי? פירוק הרצון - מה זה? ...
רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי למחויב המציאות ולאפשרי המציאות, צורה של רצון
רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי למחויב המציאות ולאפשרי המציאות, צורה של רצון
... עצמי, פירוק הרצון העצמי למחויב המציאות ולאפשרי המציאות, צורה של רצון מה זה רצון עצמי ואיך מפרקים אותו למהות וצורה? התוכן של ההרצאה של אליעד כהן מתמקד בנושא עמוק וחשוב: פירוק הרצון העצמי של האדם לשני מרכיבים מרכזיים - מחויב המציאות ואפשרי ... לא לשתות או לרצות לשתות משהו אחר. עצם הרצון לשתות מים הוא צורה אפשרית של רצון, לעומת עצם קיומו של הרצון עצמו, שהוא מחויב במציאות. כלומר, יש רצון בסיסי, שהוא מחויב בכך שהוא תמיד נמצא, אך הצורה שלו (למשל הרצון הספציפי לשתות מים או כל דבר אחר) תמיד אפשרית בלבד. למה האדם רוצה דווקא דבר מסוים ולא משהו אחר? אליעד נותן דוגמה ... רוצה דבר מסוים, אליעד ממליץ לפרק את השאלה הזאת לשתי רמות: הצורה של הרצון - מה האדם רוצה באופן ספציפי (כמו לשתות מים). המהות של הרצון - הרצון עצמו, שהוא עצם העובדה שהאדם בכלל רוצה משהו כלשהו. רוב האנשים מתמקדים תמיד בצורה החיצונית של הרצון (מה הם רוצים), במקום לשאול את השאלה העמוקה יותר, שהיא למה בכלל יש לי רצון כלשהו?. אליעד מסביר שההתמקדות בצורה החיצונית של הרצון יוצרת מורכבות ואינה מספקת פתרון אמיתי. כדי להגיע לפתרון אמיתי, יש לחקור דווקא את המהות, את הרצון עצמו, ולא את ... מהי צורת הרצון ומהי מהות הרצון? אליעד מסביר שרצון בצורה כלשהי הוא ישות מורכבת. הישות הזו מורכבת משני דברים: מהות וצורה. הצורה היא תמיד אפשרית. כלומר, האדם יכול היה לרצות צורה אחרת של אותו רצון. לדוגמה, אדם שרוצה לשתות מים יכול היה באותה מידה לרצות לשתות מיץ או כל משקה אחר. זה הופך את הצורה של הרצון לדבר לא מחויב. לעומת זאת, המהות של הרצון, שהיא עצם העובדה שקיים רצון כלשהו, היא מחויבת, מכיוון שהאדם תמיד חייב לרצות משהו, גם אם הצורה המדויקת משתנה. הדוגמה שאליעד משתמש בה להמחיש זאת היא הרצון לשתות מים: הרצון הספציפי הזה הוא אפשרי, אך מתחתיו ישנו רצון בסיסי ... לשים דגש בחקירה הפנימית דווקא על המהות המחויבת ולא רק על הצורה החיצונית והאפשרית של הרצון. למה קשה לאנשים לחקור את מהות הרצון שלהם? אליעד מסביר שהסיבה שבני אדם לא מוכנים לשאול את השאלה הבסיסית ... כבריחה מן האמת, וטוען שזה הגורם לכך שאנשים מעדיפים להיצמד לצורות ספציפיות של רצון (למשל למה אני רוצה שוקולד?) ולא להתמודד עם השאלה הגדולה יותר למה בכלל יש לי רצון כלשהו?. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה ... - החלק המחויב של הרצון, שהוא עצם קיומו של רצון כלשהו. הצורה - החלק האפשרי של הרצון, שהוא מה בדיוק אתה רוצה ולמה אתה רוצה דווקא את זה ולא אחרת. אליעד טוען שהחקירה הזו הכרחית כדי להגיע להבנה ... המציאות, מכיוון שרק באמצעות ההבנה של ההבדל בין המהות לבין הצורה של הרצון, האדם יכול להבין באופן מלא כיצד הרצון שלו פועל ואיך הוא עצמו פועל בתוך המציאות. ההסבר של אליעד הוא שהאדם נוטה כל הזמן להתעסק רק בצורות החיצוניות, משום שהוא מפחד מההכרה שאין לו שליטה אמיתית על הרצון הבסיסי עצמו, שהוא תמיד מחויב. אליעד ממליץ להתמודד עם הפחד הזה ...
הנאה, שורש ההנאה, ליהנות בחיים, הנאה בחיים, לזכור שאתה אלוהים, אין סיבה זו צורה
הנאה, שורש ההנאה, ליהנות בחיים, הנאה בחיים, לזכור שאתה אלוהים, אין סיבה זו צורה
... שורש ההנאה, ליהנות בחיים, הנאה בחיים, לזכור שאתה אלוהים, אין סיבה זו צורה מהו שורש ההנאה וכיצד הוא משפיע על תחושת האושר בחיים? אליעד כהן מסביר כי ההנאה ... צופה בסרט, ישנן סצנות שגורמות לו להרגיש טוב יותר מאחרות. הסיבה לכך היא שכל סצנה משקפת לאדם תהליך מחשבתי מסוים. סצנה אחת עשויה להיתפס כיציבה ומאוזנת ולכן ... בתמונה: למה אנשים אוהבים תמונה אחת יותר מתמונה אחרת? הוא מסביר כי כל צורה שהאדם רואה משקפת משהו אסוציאטיבי עמוק יותר. למשל, אדם אחד יכול לראות קו ישר ... ואדם אחר יכול לראות באותו הקו ישר דווקא הגבלה וחוסר דינמיות, ולכן יעדיף צורה עקומה או דינמית יותר. הפרשנות האישית של האדם לצורה היא זו שקובעת את מידת ההנאה שלו. איך קשורה הידיעה שאתה אלוהים לתחושת ההנאה שלך ... סיבה אמיתית לשום דבר. האדם כל הזמן שואל את עצמו מדוע דברים קורים דווקא בצורה כזו ולא אחרת, והתשובה המוחלטת היא שאין שום סיבה. עצם החיפוש אחר סיבה הוא כבר ... האדם היה מבין באמת שאין שום סיבה, אז הוא היה יכול ליהנות באופן מוחלט מכל צורה שבה הדברים מתרחשים, בלי צורך להצדיק אותם או למצוא להם משמעות. ברגע שהאדם מבין שאין סיבה, הוא משתחרר מהסבל ומהמרדף אחרי הסברים, ...
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים למה המציאות מופיעה בצורות שונות ולא בצורה אחת? אליעד כהן מסביר שהשאלה מדוע המציאות מופיעה בצורות מסוימות ולא באחרות, למשל למה לאדם יש שתי רגליים ולא עשר, היא שאלה מהותית על טבעה של הנפרדות והאחדות. אליעד מציין כי בפועל אין סיבה ספציפית לכך שהדברים הם דווקא כך ולא אחרת, משום שכל האפשרויות מתקיימות ביקומים מקבילים אינסופיים. הוא מדגים את הרעיון בכך שהוא אומר ... שבו יש לו מספר רגליים חלקי כמו שמונה וחצי. אליעד משתמש בדוגמאות האלה כדי להמחיש את העובדה שאין שום צורה שהיא מוחלטת או הכרחית, וכל צורה אפשרית קיימת במציאות מקבילה אחרת. האם באמת קיימים יקומים מקבילים עם כל האפשרויות? אליעד מבהיר את נקודת המפתח לפיה לא רק שכל האפשרויות קיימות בו זמנית, אלא שהשאלה עצמה מדוע דווקא כך? היא שאלה שאין לה תשובה אמיתית מהסיבה הפשוטה שהיא מניחה שיש משמעות מוחלטת לצורה ספציפית. הוא מסביר שבאמת אין שכל או היגיון שמחייב צורה אחת על פני אחרת, כי בכל אופציה שתיבחר יש יתרונות וחסרונות שונים. אליעד מסביר בצורה מפורטת ועמוקה, שכל צורה שנבחרת נושאת עימה את ההשלכות הייחודיות לה, לטוב ולרע, ולכן לעולם לא ניתן יהיה להצדיק בצורה מוחלטת את הבחירה בצורה אחת ולא באחרת. מדוע אי אפשר להצדיק את הבחירה בצורה אחת ולא אחרת? אליעד מדגיש שוב ושוב את הנקודה לפיה בכל בחירה אפשרית תמיד יהיה מצב של ספק, כי תמיד ניתן לשאול למה לא צורה אחרת. הוא מדגים זאת דרך דיון על היתרונות והחסרונות שבצורות השונות, ומסביר שאפילו אם נספק הסבר מדויק לכל יתרון של צורה מסוימת, עדיין נישאר עם השאלה למה דווקא צורה זו ולא אחרת שיש לה יתרונות אחרים. לכן, הוא מסביר, הניסיון למצוא הצדקה הגיונית מוחלטת לצורה ספציפית נכשל מראש. מהי המשמעות של הבנה שאין הבדל אמיתי בין הצורות השונות? אליעד מתייחס לעומק למשמעות של התובנה שאין הבדל מהותי בין הצורות השונות. הוא מסביר כי אם מבינים לעומק שבמציאות כל האפשרויות קיימות בו זמנית, מגיעים להכרה שבאמת אין משמעות מוחלטת לשום צורה בפני עצמה. הוא מוסיף ומבהיר שהמצב האידיאלי של הבנה רוחנית הוא היכולת לראות את ההבדלים בין הצורות ובו זמנית לראות שאין באמת שום הבדל מהותי ביניהן. כלומר, יש הבדל בצורה החיצונית, אך לא במהות הפנימית והעמוקה של הדברים. כיצד להגיע למצב של אחדות הצורה עם המהות? אליעד מסביר כי המטרה הגבוהה היא להבין לעומק את המציאות ברמה שבה ההבדלים ...
חיפוש האושר, איך להרגיש טוב, איך להיות מאושר, אושר הוא צורה, סבל הוא צורה, נפילה רוחנית, ירידה רוחנית, הטעיה עצמית
חיפוש האושר, איך להרגיש טוב, איך להיות מאושר, אושר הוא צורה, סבל הוא צורה, נפילה רוחנית, ירידה רוחנית, הטעיה עצמית
... האושר, איך להרגיש טוב, איך להיות מאושר, אושר הוא צורה, סבל הוא צורה, נפילה רוחנית, ירידה רוחנית, הטעיה עצמית למה החיפוש אחרי אושר גורם לסבל? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם מנסה להרגיש טוב או ... שמאפשרת קיום של זוגיות לא מאושרת. לכן, החיפוש עצמו אחרי הטוב מביא את ההיפך באופן בלתי נמנע. מהי משמעות הצורה והקשר שלה לאושר וסבל? אליעד מסביר שיש אינסוף מקום וזמן, ויש אינסוף אפשרויות של צורות שיכולות להתקיים. כל חוויה שאדם חווה היא רק צורה אחת מתוך אינסוף אפשרויות קיימות. הוא מסביר שמבחינה פילוסופית, שום צורה או חוויה אינה מוחלטת - כלומר, כל חוויה היא רק אפשרות אחת מתוך אינספור אפשרויות אחרות. כאשר האדם תופס את האושר בצורה מסוימת, הוא יוצר נפרדות, כי הוא מעדיף צורה אחת על פני אחרת. דווקא התפיסה הזו, שהאושר הוא צורה ספציפית, יוצרת אצלו את הסבל כשהצורה הזו נלקחת ממנו או כשהוא אינו משיג אותה. זה יוצר מעגל של סבל תמידי. למה ההגדרה של חוויה כנפילה רוחנית יוצרת סבל? אליעד ... קושי, ואליעד שאל אותו למה הוא מתייג את החוויה הזו כנפילה. למעשה, הבעיה האמיתית היא בכך שאותו אדם קובע בצורה מוחלטת שיש נפילה או עלייה, וכך הוא יוצר סבל לעצמו. עצם ההגדרה של החוויה כנפילה היא הבעיה ולא החוויה עצמה. איך אפשר ... באחדות ולחוות את המציאות ללא סבל, האדם חייב להיות במצב של פיקוח מוחלט. זה אומר שעליו להיות מודע לכך שכל חוויה שהוא חווה, טובה או רעה, היא רק פירוש אחד מתוך אינסוף פירושים אפשריים. לדוגמה, אליעד מתייחס לשיחה עם משתתף שאמר ... מאתגר אותו לחשוב מדוע הוא מתייחס לכך כנפילה. הוא מסביר לו שזה בסך הכל פירוש שהוא נותן לחוויה. ההבנה שכל פירוש הוא אפשרי, אך לא מוחלט, מאפשרת להשתחרר מהסבל ומההטעיה העצמית. מהי הדרך להשתחרר מהרצון לחפש את האושר? אליעד מסביר שהדרך האמיתית להשתחרר מהרצון לחפש אושר, היא להבין לעומק שכל צורה של אושר היא זמנית ולא מוחלטת. ברגע שאדם מפסיק לרדוף אחרי האושר, האושר יכול להגיע מעצמו, ללא מאמץ, בדיוק כפי שהסבל מגיע בלי שיחפשו אותו. הוא מדגיש שאין צורך לחפש את האושר או להימנע מסבל, כי שניהם צורות בלבד, ואין ביניהם הבדל מהותי. ההבנה הזו מאפשרת לאדם להשתחרר מהמעגל של רדיפה וסבל, ולחוות את המציאות כפי שהיא, בצורה נייטרלית וללא תלות בצורה כזו או אחרת של חוויה. מדוע הרצון לאושר גורם לנפילה רוחנית? אליעד מתאר כיצד הרצון לאושר מוביל למעשה לנפילה רוחנית - לא ... בכך שהדרך היחידה להגיע לאושר אמיתי ללא סבל היא לשחרר את ההגדרה של מהו אושר ומהו סבל, ולהפסיק לרדוף אחרי צורות מסוימות של חוויות. כאשר האדם מבין לעומק שכל חוויה היא רק אחת מאינספור צורות אפשריות, הוא מפסיק להיאחז בהגדרות. באופן טבעי הוא ימצא את עצמו מאושר, ללא הצורך לחפש או להימנע. איך להפסיק לחפש אושר? מהי נפילה רוחנית? האם אושר הוא צורה זמנית? איך להפסיק את הסבל? מדוע חיפוש האושר גורם לסבל? מהי הטעיה עצמית בחיפוש רוחני? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד את צורת החשיבה של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, 2 גישות לימוד מאליעד כהן, הניגון של אליעד כהן, 2 צורות לימוד מאליעד כהן, תכנים של אליעד כהן, איך למצוא עניין בכל התכנים של אליעד כהן? השכל של אליעד כהן, לפתח את השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כיצד לפתח את השכל?, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כיצד לפתח את השכל?, איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי לנוער, מאמן אישי לירידה במשקל בתחום כיצד לפתח את השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 08_08_2025 השעה 12:29:31 - wesi1