... ומעשה, מהות או צורה,
כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים, הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה מה ... או המעשה? בכוזרי נאמר,
כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. אליעד: אני למשל הייתי אומר,
כוונתך רצויה אבל לא מספיק. או הבנתך נכונה אבל לא מספיק נכונה. זאת אומרת שצריך לכוונן יותר את ... הכי ממשי. אז הוא אומר,
כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, זאת אומרת הממשי אינו רצוי. אצלי זה אחרת,
כוונתך רצויה, אבל למשל הבנתך אינה רצויה. אצלי אני מעלה את הרף יותר למעלה למופשט. אצלי הממשי ... הפוך, אני יכול להגיד
כוונתך רצויה אבל ידיעתך אינה נכונה, או רצונך אינו נכון. אני הולך פנימה לתוך הרצון ולא בורח ... מבחינתי הייתי אומר,
כוונתך רצויה אבל הבנתך אינה רצויה, זה אומר שאני מאוד שמח שאתה רוצה להבין, אבל עדיין לא הבנת. ... שכך. מה הכוזרי אמר לו?
כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, הוא אמר שהצורה חשובה מהמהות, שזה לא הגיוני, מה חשוב יותר ... זה כוונת הלב, או
שכוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, כל הדו שיח הזה הוא ביטוי של ויכוח גדול יותר, מה חשוב יותר ...