... שאלה ישירה כמו האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, התשובה עשויה להיות שלילית. לעומת זאת, אם נשאל האם
יכול להיות שאתה תרצה לקנות את המוצר?, המוח של האדם יגיב בקלות רבה יותר, מכיוון
שיכול להיות מציין פוטנציאל רחב יותר מאשר התחייבות או ודאות. השימוש במילים כמו
יכול להיות מאפשר לאדם להרגיש כי הוא לא מחויב לתשובה חדה ומוחלטת, ובכך מקטין את ההתנגדות. מדוע כדאי להשתמש בשפה של אפשרות ולא בשפה של מחויבות? כאשר משתמשים בשפה של
יכול להיות במקום בשפה מוחלטת של זה כך, אנחנו מאפשרים לאדם לחשוב על ... שהוא נדרש להחלטה ברורה מיידית. לדוגמה, במקום לשאול האם הדירה הזאת מתאימה לך?, עדיף לשאול האם
יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?. השאלה הזו פותחת אפשרויות נוספות ומפחיתה את ההתנגדות הפוטנציאלית. מהו השימוש של
יכול להיות מול ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? כשהילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, ניתן לשאול אותו בצורה פחות חדה ומחויבת
יכול להיות שאתה תרצה לעשות שיעורים?. השימוש
ביכול להיות במקום בשפה ישירה מצמצם את תחושת הלחץ ומגביר את הסיכוי שהילד ... יקרה (האם זה ככה?), בעוד שבשפה של אפשרי, האדם לא נדרש להחליט באופן מוחלט על משהו שיתגשם (האם
יכול להיות שזה ככה?). הידע על פוטנציאל מאפשר לאדם להרגיש יותר פתוח ואוהד, מה שמגדיל את הסיכוי להסכמה. איך נוכל להשתמש
ביכול להיות כדי להימנע מהתנגדות? המשמעות היא שכשאנחנו מציעים פוטנציאל ולא ... ולהתנגד. זה יוצר תחושת אמפתיה והלקוח לא מרגיש שמכבידים עליו בהתחייבות. מתי לא נכון להשתמש
ביכול להיות? כשהלקוח כבר מוכן להיכנס לעסקה והוא מחפש סגירה, השימוש
ביכול להיות עלול להחמיר את הספקות ולגרום לו לחזור אחורה. במקרה כזה עדיף להשתמש בשפה מחויבת כדי לשמור על תחושת ודאות. מה הקשר בין
יכול להיות לבין פרסומות? בדוגמה מהפרסומת למערכת בטיחות ברכב, במקום לומר המערכת הזאת אולי תציל לך את החיים, אומרים המערכת הזאת תציל לך את החיים. השימוש
ביכול להיות היה מקטין את האפקטיביות של המסר, כי אז הצופה היה שואל את עצמו אם זה אכן נכון. איך להתגונן מהמניפולציה של
יכול להיות? עלינו להיות מודעים לכך
שיכול להיות לא מבטיח את המציאות, אלא מציין רק אפשרות. אם מישהו מציע לנו משהו
כיכול להיות, זה לא בהכרח מבטיח את הדבר בפועל. יש להבדיל בין מה
שיכול להיות למה שבאמת קורה. מה הקשר בין שכנוע בעסקים לבין טקסטים דתיים? בהקשר דתי, לדוגמה כאשר אומרים
יכול להיות שאתה תיכנס לגיהנום, מתברר שגם
יכול להיות שזו לא האמת. ההשתמשות
ביכול להיות יוצרת מניפולציה רגשית, כאשר האדם לא תמיד מבין שהאפשרות קיימת ... לקנות את המוצר?, קיים סיכוי ברור לתשובה שלילית ישירה. אך אם משתמשים בשפה של פוטנציאל, לדוגמה האם
יכול להיות שאתה תרצה לקנות את המוצר?, אז מבחינת המוח של האדם קל יותר להסכים לפוטנציאל ולהגיד כן, מפני
שיכול להיות פותח טווח אפשרויות רחב יותר מאשר זה בטוח ככה?. מדוע כדאי להשתמש בהגדרת אפשרות ולא בהגדרה מוחלטת כאשר חוששים מלא מוחלט של הלקוח? שאלה: איך הניסוח של
יכול להיות במקום זה ככה עוזר למנוע התנגדות של הלקוח? תשובה: כשאומרים ... הכן לפוטנציאל קורה ביתר קלות, מפני שהאפשרות לא שוללת ב - 100% את הלא. איך משתמשים ברעיון של
יכול להיות כדי למכור דירה? שאלה: מהו ההבדל הפרקטי בשכנוע בין להגיד האם הדירה מתאימה לך? לבין האם
יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?? תשובה: כאשר שואלים האם הדירה הזאת ... בספקות או בהתנגדויות. אז הוא עשוי פשוט להשיב לא ולהתבצר בעמדה זו. לעומת זאת, כששואלים האם
יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?, יוצרים שפה של אפשרות פתוחה. המוח מגיב באופן פחות שלילי, כי הוא לא נדרש להתחייב בוודאות, אלא רק לשקול אפשרות. כך הסיכוי לתשובה כן,
יכול להיות גבוה יותר, ואז נוצר חיבור ראשוני חיובי למכירה. איך הרעיון עובד בדוגמה עם ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? שאלה: איך אפשר ליישם את המניפולציה של
יכול להיות מול ילד שאומר אני לא רוצה לעשות שיעורים!? תשובה: במקום לומר לילד בצורה מוחלטת לך תעשה שיעורים עכשיו!, אפשר לשאול אותו תגיד,
יכול להיות שאתה תעשה שיעורים עוד מעט? יש סיכוי שתרצה לשבת על זה?. באופן ...