אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת ✔מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:10מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אדם בכל דבר?

חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות וכל הדרכים להשיג מטרותיו. אדם כזה לא רק יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא אף יכול לגרום לכל דבר שהוא רוצה להתרחש. כוח השכנוע הוא רק חלק קטן מתוך יכולת רחבה בהרבה של יצירת מציאות, שבה החכם יכול להביא לכך שכל דבר יקרה בדיוק לפי רצונו. עם זאת, בעולם המציאותי נראה שישנם מצבים בהם החכם כביכול לא מצליח לשכנע אחרים. מדוע זה קורה?

למה החכם בוחר שלא להשתמש בכל הכוח שלו?

אליעד מסביר שהסיבה לכך שהחכם אינו מפעיל את מלוא כוחו נעוצה בהחלטה מודעת ומכוונת לצמצם את עצמו. החכם בוחר במודע לא להשתמש במלוא היכולות שלו, וזאת מתוך מטרה להשאיר לאנשים בחירה חופשית. הוא לא רוצה לפגוע בחופש הבחירה שלהם, מאחר שאם הכל היה מתנהל בדיוק לפי רצונו של החכם, כבר לא הייתה משמעות לאדם ולא לקיומו.

איך ההחלטה של החכם קשורה לבריאת העולם?

ההחלטה של החכם לצמצם את כוחו ולתת מקום לאחרים לפעול בעצמם, דומה מאוד לעקרון של בריאת העולם. בדיוק כפי שאלוהים בחר לצמצם את עצמו וליצור מציאות שיש בה חיסרון, שבה הדברים אינם תמיד מושלמים, כך גם החכם מצמצם את כוחו. זהו עיקרון של יצירת השלמות דווקא מתוך חוסר ושל מתן משמעות לקיום ולפעולה עצמאית של אחרים. ללא הצמצום הזה, לא הייתה קיימת משמעות אמיתית לקיום עצמו.

האם באמת החכם מוגבל ביכולת שלו לשכנע או ליצור מציאות?

התשובה של אליעד היא חד משמעית: בפועל, החכם אינו מוגבל כלל. אם ירצה בכך, הוא יכול לא רק לשכנע כל אדם, אלא אף לגרום לאדם לעשות את מה שהוא רוצה בלי שהאדם בכלל ישתכנע. יתרה מזאת, הוא יכול לגרום לדברים לקרות במציאות גם ללא עזרת אדם אחר. אך הוא בוחר באופן מודע לא לעשות זאת כדי לשמר את הבחירה החופשית, ולתת למציאות להתפתח בדרך הטבעית שלה, מתוך מאבק ומתוך בחירה אמיתית.

האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

באופן מפתיע, אליעד מדגיש כי היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר נמצאת גם אצל כל אדם רגיל. אלא שהאדם בעצמו, מתוך תחכום עצמי, מצליח לשכנע את עצמו שהוא אינו יכול. האדם יוצר במוחו מגבלות וספקות לגבי יכולותיו האמיתיות, ולכן בפועל הוא לא משתמש בכל הכוח הפנימי הזה. זהו תהליך מתוחכם של הגבלה עצמית, שמאפשר לאדם לחוות מציאות שיש בה אתגר, מאבק, ולבסוף גם הנאה ומשמעות.

למה יש צורך במאמץ אם אפשר להשיג הכל מיד?

אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן, שטען כי אם היה רוצה, היה יכול להפוך את כל תלמידיו לצדיקים גמורים באופן מיידי וללא מאמץ מצדם. אך הוא לא עשה זאת, מאחר שאז לא הייתה משמעות לקיומם. רבי נחמן אמר במפורש כי אם הכל היה קורה באופן מושלם וללא מאמץ, אז היה "השם יתברך עובד את עצמו", כלומר, לא הייתה משמעות לקיומם של בני האדם ולפעולותיהם.

מה החשיבות של בחירה חופשית לקיום האדם?

הבחירה החופשית, לפי אליעד, היא המרכיב המהותי ביותר שנותן משמעות לקיום. אם החכם או האל היו משיגים הכל מיד ובקלות, ללא תהליך של בחירה חופשית וללא מאבק, לא הייתה משמעות להצלחה או לכישלון, להנאה או לסבל. דווקא האפשרות לבחור בין דרכים שונות, לחוות את התהליך, את המאמץ ואת ההשתוקקות, מעניקה משמעות עמוקה לחיי האדם.

כיצד איזון בין רצון להנאה משפיע על המציאות?

אליעד מדגים כי פעמים רבות כדי להשיג הנאה במקום אחד, צריך לוותר על רצון אחר במקום אחר. הוא מסביר שהחכם יכול היה למלא מיד את כל רצונותיו, אך אם היה עושה זאת, לא היה מסוגל ליהנות באמת משום דבר, כי כל דבר היה מגיע ללא מאמץ או אתגר. לכן, החכם מוכן להקריב חלק מרצונותיו, כדי לשמר את ההנאה והמשמעות שיש בקיום.

לסיכום, על פי אליעד כהן, היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר, ואף ליצור כל מציאות רצויה, קיימת גם בחכם וגם בכל אדם אחר. אך ההחלטה לצמצם את היכולת הזו נעשית במודע, מתוך כוונה עמוקה לאפשר בחירה חופשית ולתת משמעות אמיתית לקיום. הרעיון הזה קשור קשר הדוק לתהליך בריאת העולם, שבו השלמות נוצרת דווקא מתוך צמצום וחיסרון. הבחירה החופשית, המאמץ, והדרך אל ההשגה הם אלו שנותנים משמעות אמיתית וערך למציאות שאנו חיים בה.
האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

חכם אמיתי, שמכיר את כל הסודות, לא רק שיכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא שהוא גם יכול לגרום לכל דבר לקרות. השכנוע הוא רק מקרה פרטי של כוח רחב יותר - היכולת לגרום לכל דבר להתקיים על פי רצונו. אך אם כך, כיצד ייתכן שמציאותית רואים שהוא אינו מצליח לשכנע כל אדם?

למה החכם בוחר שלא לשכנע?

התשובה היא שהחכם בוחר באופן מודע ומכוון לצמצם את כוחו, כלומר, לא להשתמש בכל יכולותיו. הסיבה לכך היא שהוא רוצה להשאיר לבני האדם בחירה חופשית. הוא לא מפעיל את כוחו במלואו כדי לאפשר לאנשים לפעול בעצמם.

מה הקשר בין צמצום יכולתו של החכם לבריאת העולם?

ההיגיון שמאחורי החלטתו של החכם לצמצם את כוחו דומה לרעיון של בריאת העולם. כמו שאלוהים בחר לצמצם את עצמו כדי לאפשר לבריאה להתקיים, כך גם החכם בוחר להגביל את כוחו. זהו אותו מנגנון שבו השלמות צומחת מתוך חיסרון - כדי לתת משמעות לבריאה ולפעולתה.

האם החכם באמת לא מסוגל לשכנע או לגרום לדברים לקרות?

מצד האמת, החכם אכן יכול לגרום לכל דבר לקרות. הוא יכול לא רק לשכנע מישהו, אלא לגרום לו לעשות משהו גם אם הוא אינו משוכנע בכך. יתרה מכך, הוא אינו זקוק אפילו לאדם כדי להשיג את מבוקשו - הוא יכול לגרום למציאות לפעול כרצונו גם ללא תיווך חיצוני.

האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

באופן מפתיע, גם כל אדם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר - אך העניין הוא שהאדם עצמו שכנע את עצמו שהוא לא יכול. הוא גרם לעצמו לשכוח את יכולותיו האמיתיות. זהו מנגנון שבו האדם, מתוך תחכום עצמי, מגביל את עצמו ומטיל ספק בכוחותיו.

למה יש חוויות של מאבק ועבודה קשה, אם ניתן להשיג הכל מיד?

גם הצדיקים, כמו רבי נחמן, יכלו להפוך את תלמידיהם לצדיקים גמורים ללא מאמץ, אך בחרו שלא לעשות זאת. רבי נחמן אף אמר: "אם הייתי רוצה, הייתי הופך את כולכם לצדיקים גמורים בלי לשאול אתכם". אך הוא הסביר שאם כך היה עושה, הרי שזה היה "השם יתברך עובד את עצמו", כלומר, לא הייתה משמעות לעצם קיומם של בני האדם.

מדוע הבחירה החופשית כל כך חשובה?

בחירה חופשית היא מרכיב קריטי בקיום. אם החכם או האל היו מבטלים את הבחירה החופשית ומשיגים את מטרותיהם ללא תהליך, לא הייתה משמעות לקיום ולרצון. ההנאה והמשמעות נובעות מהמאמץ ומהאפשרות לבחור.

כיצד זה קשור לסבל ולהנאה?

כדי ליהנות מדבר מסוים, לעיתים יש צורך לוותר על דבר אחר. לדוגמה, אם החכם היה משתמש ביכולתו באופן מלא, הוא היה מאבד את היכולת להרגיש הנאה מהשגת המטרות שלו. לכן, יש איזון שבו חלק מהמציאות פועלת נגד רצונו כדי לאפשר לו חוויה של השתוקקות והשגה.

לסיכום

החכם או האדם בעל היכולות המיוחדות יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אך הוא בוחר שלא לעשות זאת כדי לשמור על עקרון הבחירה החופשית ולתת לקיום משמעות. רעיון זה דומה לבריאת העולם, שבה אלוהים עצמו צמצם את כוחו כדי לתת לבריאה אפשרות להתקיים ולפעול מתוך רצון חופשי.
אז אתה שאלת קודם האם הצדיק, "החכם" הוא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אתה אומר ככה נאמר כמו שטכנאי מחשבים יכול לעשות כל דבר שהוא רוצה בהנחה שהוא באמת חכם אמיתי שהוא יודע את כל הסודות, יודע איך. עכשיו תראה לא רק ואז אתה אומר אז לכאורה איך אנחנו איך לפעמים אנחנו רואים בחוש שהחכם או מי שזה לא יהיה, לא יודע, לשכנע לא מצליח לשכנע מישהו במשהו נגיד. עכשיו, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר בעיקרון החכם גם יכול לעשות כל דבר, הוא יכול לגרום לכל דבר לקרות לא רק שהוא יכול לשכנע אותך במשהו הוא גם יכול לגרום לך לעשות משהו. כאילו לשכנע אותך במשהו זה רק מקרה פרטי של הכללי יותר, של לגרום לך לעשות משהו.

אלא מה גם אם בפועל אתה יכול לראות שקורים דברים נגד רצונו של החכם, איך זה יכול להיות או במקרה הפרטי איך זה יכול להיות שהחכם לא מצליח לשכנע מישהו במשהו? התשובה היא כזאת, החכם בוחר מסיבה כלשהי שלא תפורט כאן, הוא בוחר מסיבה כלשהי לצמצם את עצמו ולצמצם את עצמו הכוונה לא להשתמש בכל הכוח שלו, לא להשתמש בכל הכוח שלו ולהשאיר לך בחירה חופשית. החכם בוחר לא להשתמש בכל הכוח שלו ולהשאיר לך בחירה חופשית, למה שהוא יבחר כזה דבר הרי הוא יכול שהכל יהיה כרצונו. נכון החכם יכול לגרום לכך שהכל יקרה כרצונו בפחות מרגע אחד אבל הוא לא רוצה את זה, למה הוא לא רוצה את זה? מאותה סיבה שהעולם קיים.

בדיוק מאותה סיבה שהשלמות מהחיסרון מאותה סיבה החכם בוחר מבחירה חופשית מלאה או בבחירה חופשית כמו שהעולם נברא שאלוהים בחר לברוא את העולם מאותו מקור הוא בוחר לצמצם את יכולותיו, הוא בוחר לא לשכנע אותך עד הסוף, הוא לא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה שתעשה וזה גם כדי להשאיר לך בחירה חופשית וגם כדי שהוא יצמצם את היכולות שלו. האמת האמיתית היא, אז מה שזה אומר מה התשובה? התשובה היא כזאת האמת האמיתית שהחכם יכול לשכנע אותך מה שהוא רוצה, אם הוא ירצה הוא ישכנע אותך לא רק שאם הוא ירצה לשכנע אותך אם הוא ירצה הוא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה והאמת היא שאם הוא ירצה הוא גם לא צריך אותך הוא יכול לגרום למה שהוא רוצה שיקרה גם בלעדיך.

נגיד הוא יכול לשכנע אותך להביא לו, הוא יכול לגרום לך להביא לו בלי שתשתכנע והוא יכול שמה שהוא רוצה שיהיה לו יהיה לו גם בלי שתצטרך להיות מעורב בזה בכלל, הוא לא צריך אותך שיהיה לו. אלא מה שזה כמו אלוהים שבחר לצמצם את היכולת שלו, שהוא בחר לצמצם את היכולת שלו. עכשיו אני אספר לך עוד משהו שלא ידעת, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, לא רק שהחכם יכול לגרום לכל אחד לעשות מה שהוא רוצה ואפילו אתה יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, ואתה עצמך יכול לגרום לכל אחד לעשות כל דבר שאתה רוצה. אלא מה שאתה הצלחת אפילו לשכנע את עצמך שאתה לא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר והצלחת לגרום לעצמך לא לזכור שאתה יכול לעשות כל דבר, הבנת מה אמרתי. מצד האמת לא רק אני יכול גם אתה יכול אלא מה שאתה מספיק מתוחכם לגרום לעצמך לחשוב שאתה לא יכול.

תשאל "אבל למה?", אבל אם הוא רוצה לשכנע מישהו במשהו, אם הוא רוצה שמשהו יקרה, למה שהוא יכול שזה יקרה והוא אפילו מרגיש רע מזה שזה לא קורה אף על פי כן הוא לא פותר את הבעיה. זה כמו לשאול למה אלוהים ברא את העולם, למה הוא עושה שינויים הרי אם הוא משנה אז זה אומר שהוא יכול לעשות את מה שהוא רוצה שיקרה בסוף אז למה הוא עושה את זה בתהליך הדרגתי, מה התכלית של הדבר, למה מתוך שלמות דברי העולם? מאותה סיבה. קיבלת תשובה לשאלתך באופן חלקי?

ש: כן.

אליעד: אוקי, שאלה?

ש: אבל נגיד בהקשר שם, בהקשר לזה שלמשל מקודם, איך אפשר שכל ימיו ועמל?

אליעד: תקשיב בחוויה שלהם הוא היה עמל אבל רבי נחמן אמר להם הרבה פעמים "אם הייתי רוצה", לא רבי נחמן אמר בפירוש, הוא הכוונה, רבי נחמן אמר בפירוש "אם הייתי רוצה הייתי יכול להפוך את כולכם לצדיקים גמורים בכלל בלי לשאול אותכם" אבל הוא אומר, אלא מה שאז יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו אז בשביל מה אני צריך אותם בכלל, אם אני אגרום לכם לעשות את מה שאני רוצה אז בשביל מה צריך אותכם אז כבר אין משמעות לקיום. הוא אמר להם במקורות נוספים הוא אמר "אני יכול להפוך כל אחד ואחד לצדיק גמור כמוני ממש", בלי לשאול אותך אפילו הוא יכול לקחת את היצר רע שלך, לפתור את הבעיות שלו לבד, להפוך אותו לצדיק גמור. הוא אומר אבל אז אם כן יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו בשביל מה צריך את העולם, בשביל מה בכלל צריך עולם הרי אפשר להשיג את התכלית ובלי הצמצומים, אז בשביל מה צריך עולם, תשיג את התכלית בלי צמומים.

אף על פי כן צריך עולם, למה צריך עולם זה שאלה אחרת אבל מהצד שצריך עולם לכן הוא אומר צריך שיהיה לך בחירה חופשית ויהיה לך בחירה. עכשיו גם אני נגיד כשאני מנסה "לשכנע מישהו במשהו" תמיד אני משאיר לו את הבחירה החופשית שהוא יוכל לבחור, שתהיה לו את האפשרות לעשות הפוך. למה? כי אם אני אגרום לו לעשות את מה שאני רוצה אז לא יהיה יותר שום משמעות לקיום, אז מה משמעות הקיום? זה כמו לקחת כוס ולהזיז הצידה אז ממילא הרצון שלך כבר לא מתמלא כי אז הרצון, אם אני בלי מאמץ השגתי את מה שרציתי כבר לא נהניתי מזה שהשגתי את רצוני.

עכשיו תשאל שאיך יכול להיות מצב שאני מאבד את כל רצוני ואני לא משתמש ביכולת הזאת כי אני יודע שאם אני אמלא את רצוני שם אני גם לא יכול ליהנות במקום אחר. לפעמים כדי ליהנות במקום אחד אתה צריך לסבול במקום אחר. לכן אתה אומר "אני מוכן ששם יהיה נגד רצוני כדי ששם יהיה כרצוני". אתה יכול לעשות שהכל יהיה כרצונך אבל אז יבוא משהו על חשבון משהו. הבנו בערך?
לפגוע מטרה לסבול הבחירה החופשית התאמצות אבל הוא לא רוצה הנאה חשבון אתגר סבל חשיבות אלוהות אלוהים בחירה בחירה חופשית בריאת העולם היכולת של אלוהים העולם הצלחה חופש חופשית יכול לשכנע בכל דבר יכולות יכולת כל אחד יכול לא לרצות לא לרצות לשכנע לא מצליח לשכנע לא רוצה לשכנע לגרום לכל אחד להצליח לשכנע להשאיר בחירה חופשית לצמצם את יכולתך לרצות לשכנע לשכנע בכל דבר לשכנע כל אחד מומחה מומחה לשכנוע מצליח לשכנע עולם צמצום צמצום עצמי רוצה לשכנע רצון שכנוע תורת הצמצום
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, ... נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, ... הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר ... כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים ... מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם ... היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב ... - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ... אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה ... לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך ... ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי ... אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני בלתי מוגבל. אם האדם מזדהה עם ... יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת ... בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי ... שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן ...
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים האם יכולת אינסופית בהכרח מתבטאת ביכולת לעשות הכל? אליעד כהן מציג את השאלה, מה המשמעות של יכולת אינסופית והאם יכולת אינסופית באמת מתבטאת באופן ויזואלי ברור וגלוי. הוא מתחיל בדוגמה ברורה ופשוטה, לפיה אם היינו ... ממנו להוכיח שהוא אלוהים באמצעות פעולה שאמורה להיות אפשרית רק עבור מי שיש לו יכולת אינסופית. לדוגמה, היינו שואלים אותו: האם אתה יכול לברוא עוד כדור ארץ? אם הוא באמת בעל יכולת אינסופית, התשובה אמורה להיות חיובית, והוא יוכל לברוא עוד כדור ארץ. מה אלוהים היה עונה אם היינו ... מקרה, גם ללא התערבות אלוהית ישירה? כיצד נוכל לוודא בוודאות שהוא עשה זאת מתוך יכולת אינסופית ולא מתוך סיבה אחרת? מכאן עולה בעיה עמוקה יותר, המצביעה על כך שיכולת אינסופית לא תמיד ניתן לאשר בוודאות מוחלטת באמצעות פעולה מסוימת, כי תמיד יהיה ספק לגבי מקור ... היא באמת הוכחה של אינסופיות או רק פעולה אחרת שהייתה צריכה לקרות ממילא. האם יכולת אינסופית מחייבת כאוס מוחלט? אליעד כהן ממשיך לדון בשאלה האם היכולת האינסופית, האפשרות לעשות הכל, באמת מחייבת את האדם או את האל בעל היכולת לעשות הכל בפועל? הוא שואל, אם מישהו יכול לעשות הכל, האם זה מחייב שהוא אכן יעשה את כל הדברים בפועל? האם המציאות בהכרח תהפוך לכאוס אינסופי של אירועים ופעולות, או שאולי דווקא ההיפך הוא הנכון - יכול להיות שמישהו בעל יכולת אינסופית בוחר מרצונו להצטמצם ולהגביל את עצמו לזמן ולמקום מסוימים? אולי הוא בוחר מרצונו להגביל את יכולתו ולהיראות כלפי חוץ כמי שאינו בעל יכולת אינסופית? איך יכולת אינסופית יכולה להתבטא דווקא דרך צמצום עצמי? אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת - עצם העובדה שהמציאות שאנו רואים היא מוגבלת ומצומצמת לא מעידה על כך שאין בה יכולת אינסופית. להפך, דווקא יכול להיות שמישהו או משהו בעל יכולת אינסופית החליט במודע לצמצם את עצמו, להגביל את עצמו בתוך מקום וזמן מסוימים. במקרה כזה, היכולת האינסופית לא תיראה כלפי חוץ, והיא לא תתגלה ככוח על טבעי ברור או כפעולה ניסית מובהקת. אליעד ... הוא החליט לצמצם את עצמו, ואף החליט לשכוח שהוא זה שבחר להצטמצם. כלומר, יתכן שהיכולת האינסופית קיימת בכל אדם, אלא שהוא פשוט אינו מודע לכך כי בחר לשכוח את העובדה הזו. האם העובדה שאתה מוגבל אומרת שאין לך יכולת אינסופית? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מבהיר היא שהמוגבלות והצמצום שאנו חווים בחיינו אינם הוכחה לכך שאין לנו יכולת אינסופית. יכול להיות שכל אדם ואדם, למרות מגבלותיו הגלויות, מחזיק ב
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן לשנות אותה. עלתה דוגמה של ... ייתכן שבשני המצבים האדם לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. אך אליעד כהן מעלה את ... אדם. אילו הנושא היה מעניין ומושך במיוחד, אותו אדם כנראה היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז ... היא אמיתית או שמדובר באבחון מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או על משחקים במקום בשיעור עצמו. ... מוטיבציה אלא עלות גבוהה מדי של הריכוז בדבר מסוים, למשל כשאדם מתקשה להבין את החומר ואז הוא מרגיש מושפל או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. כשהאדם מבין בקלות רבה יותר את החומר הנלמד, העלות של הריכוז יורדת משמעותית. במקום להרגיש חסר אונים ומושפל כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, קל לו יותר להישאר מרוכז לאורך זמן. כיצד ... רצוי או לא רצוי בהתאם לכוחו של מי שמחליט. באותה מידה, ניתן לומר שהמורה הוא זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן מציע ארבעה צעדים מרכזיים לשיפור הריכוז: ... לפתח ולחזק את השכל הכללי, וכך להוריד את עלות ההבנה של נושאים חדשים ומורכבים. האם תרופות כמו ריטלין הן פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי לטווח קצר, אך הן אינן פותרות את שורש ... התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר על ... ז. לאחר שהפסיק לקחת ריטלין, הוא הרגיש שבהתחלה לא הצליח להתרכז כלל, אבל עם הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט העצמי של האדם לגבי כמה הוא מרוכז או לא. ... אנשים טוענים שיש להם קושי להתרכז? יש מי שמספר שהקושי מתבטא בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. נשאלת השאלה האם זו אכן בעיית ריכוז, או ... כדי כך שהדברים היו נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן אבחון אובייקטיבי? הועלתה ... אם אלמד זה יביא לי טוב, המוח אומר: אבל העלות גבוהה מדי, אני לא מצליח להבין, ולכן אני מעדיף לברוח למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה, לומדים לחבר בין מושגים ולפרש אותם בקלות, העלות בריכוז ... מענה. אם מטפלים בצרכים פיזיים - אוכלים כראוי, מאזנים רמות סוכר, מקפידים על שעות שינה, הופכים את סביבת הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים לאנשים להפחית ממתקים או מאכלים גורמי ... ריכוז גם כבעיה של האדם, ואפשר להגדיר את זה בדיוק להפך. הכל תלוי בכוח ובשליטה של מי מעלה את הטענה. השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא יש לבדוק מדוע ללמוד או להתמקד בעניין ... הבעיה איננה בחומר אלא בסביבה הרועשת, או בהפרעות פנימיות כמו חששות, חרדות, תחושת חוסר ביטחון וכדומה. כשטפלים בגורם הרגשי, מגלים פתאום שיש יכולת ללמוד ולהתרכז מצוין. 4. חיזוק השכל באופן כללי ככל שהאדם מתרגל ... וההדרכתי, ולא להסתפק רק בכדורים. הוויכוח: סביבה משעממת או בעיה אישית? אנשים מתקשים לפעמים להסכים אם מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת הלימודית שמפספסת אותו ולא מעניינת אותו בכלל. ... מוטיבציה פנימית ללמידה התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי למה אתה חושב? ש: כי אני הייתי עם ... הצלחתי ולאט לאט שלטתי בזה. אליעד: אחלה עכשיו השאלה היא מה שאמרת זה נכון או לא כי אולי לא היית מרוכז וחשבת שקודם היית מרוכז ואחר כך לא ויכול להיות שבשניהם לא היית מרוכז ובשניהם כן היית מרוכז, היה אחד שהיה כל כך לא ... הוא חשב שהוא מרוכז כשהוא לא מרוכז והיה אחד שהיא מאוד מרוכז רק הוא התבלבל הוא חשב בטעות שהוא לא מרוכז. ש: אז אני אגיד לך אני לפני זה לא יכולתי לשבת בכיתה ולהתרכז יותר מדי זמן במה מדברים במה מלמדים. אליעד: תסתכל ... מה זה אומר בעיית ריכוז לא מצליח להתרכז מה זה אומר? ש: אני מפרש בעיית ריכוז אצלי שאני יושב ואני לא מצליח להקשיב ונהיה לי חם ואני פשוט לא יכול לשבת. אליעד: אבל זאת לא בעיית ריכוז אולי זאת בעיה שמה שהוא אומר לא מעניין אותך, דרך אגב גם אם המורה בבית הספר היה מדבר על נושאים יותר מעניינים היית מקשיב אז זאת לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית קשב. ... נגיד שאתה לא רצית להקשיב בבית הספר סבבה אבל היית בא הביתה נגיד משחק שעות במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש מאלה שעשו לך את הפרעת הקשב ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה איך לדעת בוודאות מוחלטת שמשהו נכון? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה לחלוטין ברמת ההבנה וההיגיון שלו, ומדגים זאת דרך דוגמאות והסברים מפורטים. ... כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו פחות אפשרויות לבדוק, אך בפועל, זו לא וודאות אמיתית אלא אשליה של וודאות. ... בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות לחיים? הוא יהיה מסוגל להגיע ... לאדם בלי בדיקה שכלית יסודית. כשהאדם משתמש בשכל באופן פעיל - מנתח, שואל ומטיל ספק - הוא עובר מדמיון להבנה שכלית, ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ולנתח כל מחשבה וכל אמירה? אליעד מציע תרגיל מעשי לפיתוח השכל - ... ואת המשמעות, ורק אז תוכלו להיות בטוחים בתגובה שלכם. האם וודאות מוחלטת אפשרית עבור כל אדם? אליעד טוען שבסופו של דבר, כל אדם יכול להגיע לוודאות מוחלטת על פי השכל האישי שלו. לא משנה אם לאדם אחד יש יותר שכל או פחות, העיקר הוא שהאדם ישתמש ... מוחלטת? מה הקשר בין שכל לרגש? האם וודאות יחסית קיימת? איך לפתח את החשיבה והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
... השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק תכונה מולדת אלא גם משהו שניתן לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. ... אם אדם מתרגל לחשוב על תפוחים, הוא לומד להסתכל עליהם גם מצדדים אחרים ולראות את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים ... של כל סיטואציה. אליעד מתאר את החשיבה הזו כדרך להימנע מהתלות במצבים ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי להבין אותו ... האתגרים הגדולים בחיים הוא לדעת איך להתמודד עם קונפליקטים וויכוחים. לדוגמה, אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע לפתרון שמספק את כל הצדדים. אליעד טוען כי כשיש לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה ... שבו לא ניתן לפתח את החשיבה, אך אליעד מדבר גם על תחומים שבהם יש לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים יכולים לפתח את כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, ... בתחום הגישור בין זוגות, עליו ללמוד כיצד להבין את הצדדים השונים של הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים אחרים - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ומעמיקה, על מנת ... כל תחום בחיים, או שיש גבולות? אליעד טוען שבעצם הכל ניתן לפיתוח. יש אנשים שחושבים שאין מה לעשות, כי הם נולדו עם חסרונות מסוימים, אך כל תחום יכול להתפתח עם הזמן. אם נשקול את האפשרות לפתח את ... אך עם עבודה קשה ותרגול התפתח להיות אחד הספורטאים הגדולים ביותר בעולם. פיתוח השכל חשיבה יצירתית פיתוח חשיבה ביקורתית שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור המחשבה ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה עליו לעשות, הדבר החשוב ... הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה חוסר הבנה צריך לפתח את כישורי החשיבה וההבנה שלו. מהי הדרך המעשית לפתח את ... לסבול את החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת חוסר הבנה וחיסרון, המדגישה את חשיבות הפיתוח האינטלקטואלי והרגשי כדי להגיע לחוויית ... אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
... רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל איך לדעת שאתה מתקדם רוחנית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אדם יכול לדעת אם הוא באמת מתקדם מבחינה רוחנית, שכלית או קוגניטיבית. יש אנשים השואלים ... בודקים את ההתקדמות השכלית והרוחנית שלך? לדברי אליעד כהן, המדד הטוב ביותר להעריך את ההתקדמות שלך הוא לבדוק כמה השכל שלך התפתח. שכל מפותח מתבטא ביכולת מהירה ומדויקת לזהות את הנחות היסוד של כל דבר, של כל מחשבה, של כל אירוע ... אתה מסוגל תוך דקות ספורות או אפילו שניות לזהות את ההנחות האלו, זה סימן ברור שהתקדמת. התקדמות זו מצביעה על כך שהשכל שלך נעשה חד יותר ויעיל יותר. היכולת לזהות במהירות את ההיפך של כל דבר היא עוד סימן להתקדמות רוחנית ... מתרגלים אותו כל יום. פיתוח השכל מאפשר לך להגיע לשליטה רבה יותר במחשבותיך, ומתוך כך - גם שליטה ברגשות ובתגובות שלך למציאות. ככל שאתה מתאמן יותר ביכולת הקוגניטיבית שלך, כך תגלה שאתה מצליח בקלות רבה יותר להתבונן ולשלוט במחשבות וברגשות. המחשבות הן אלו שמניעות את הרגשות, ולכן שליטה בהן משמעותה שליטה אמיתית בחיים. אליעד מדגיש שיכולת זו היא ביטוי מובהק של חופש אמיתי ושל התקדמות רוחנית אמיתית. איך תדע שאתה ... הרבה תיאוריות, אך אינם מסוגלים ליישם אותן בחיי היום - יום שלהם, ולכן גם השכל שלהם אינו מתפתח. אם אתה לא מסוגל ליישם את מה שאתה לומד, אם אין לך יכולת לפרק ולהרכיב מחדש את הנחות היסוד בחייך האישיים ובמציאות סביבך, זו ... שיגעון מבוקר, בו האדם משתחרר באמת מכל תפיסה חד - צדדית של המציאות. מהו המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית? המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית הוא היכולת שלך לראות את כל ההיבטים השונים של המציאות, לזהות הנחות יסוד במהירות ולהבין לעומק שכל דבר יכול להיות נכון ולא נכון בו - זמנית. זה הסימן הטוב ביותר לכך שאתה בדרך הנכונה. ...
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון ... וזאת מאחר שהוא יצר את העולם ומבצע פעולות רבות. אולם יש להתבונן בשאלה זו בצורה עמוקה יותר: האם עצם העובדה שאלוהים מבצע פעולות מעידה על יכולת בלתי מוגבלת? אם ניקח דוגמאות פשוטות מחיי היום - יום נבין זאת טוב יותר. האם אדם שמדבר יכול בהכרח גם לשיר? לא בהכרח. אדם שמדבר מוכיח רק שהוא יכול לדבר, לא מעבר לכך. האם ציפור, שיכולה לעוף, יכולה לעוף במהירות אינסופית? ברור שלא, יכולתה מוגבלת. ומה לגבי קיר שאינו מבצע כלל פעולות? אולי יש לו יכולת אינסופית שאנחנו פשוט לא מסוגלים לראות? יכול להיות, ואנחנו לא תופסים את יכולתו בשכל שלנו. מכאן עולה הנקודה המרכזית: זה שאלוהים ברא את העולם מוכיח שהוא יכול לברוא עולם, אבל לא בהכרח שהוא יכול לעשות הכל. עצם היכולת לבצע פעולות מסוימות אינה מעידה על כל יכולת או יכולת אינסופית. האם עצם קיומן של פעולות ... משנה את המציאות, מעיד שהוא מוגבל, שהוא נתון תחת רצון וחוסר מסוים. פעולותיו מרמזות שהיה בו חסר, ורק מתוך החיסרון הזה הוא פעל. האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? כאן עולות שאלות מהותיות עוד יותר. אם אלוהים אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה, אז הוא מוגבל לרצונו. אם הוא כן יכול לעשות אחרת, אז על פי מה הוא מחליט מה לעשות? מדוע הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה ולא אחרת? לכן הטענה שאלוהים כל יכול היא בעייתית. אם הוא מחויב לרצונו, אזי הוא מוגבל. ואם הוא יכול לחרוג מרצונו, אז הרצון שלו אינו הסיבה ... מבחוץ, כלומר, הוא מוגבל ולא חופשי. אפשר לדמיין שאלוהים כמו רובוט או כמו בובה על יד, שמישהו אחר מפעיל אותם. פעולותיהן אינן מוכיחות שהן יכולות לעשות משהו מעבר למה שנעשה דרכן. ... אלוהים הוא כל יכול, משום שהוא ברא את העולם ועושה דברים רבים. אך האם טענה זו נכונה בהכרח? ניתן לבחון זאת דרך התבוננות מעמיקה יותר בשאלת היכולת וההגבלה. האם עצם היכולת לבצע פעולה מעידה על כל יכולת? אם ניקח דוגמאות מחיי היומיום - אדם המסוגל לדבר, האם זה אומר שהוא מסוגל לשיר? לא בהכרח. ציפור יכולה לעוף, אך לא בכל מהירות שתרצה. גם קיר, שאינו מבצע פעולות, יכול להיות בעל יכולות שאיננו תופסים בעינינו. מכאן עולה השאלה: האם עצם העובדה שאלוהים יוצר, פירושה שהוא יכול לעשות הכל? האם עצם קיומן של פעולות ... סימן שהוא כל יכול! אבל עכשיו נתבונן, ונשאל אם צורת החשיבה הזו נכונה? האם הקיר שמאחורי, האם הוא כל יכול? לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את ה
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם ... מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד ... כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה. איך להתמודד עם תחושת תקיעות ... להשיג. הוא מסביר כיצד חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את היכולת האנליטית? אליעד מסביר שיכולת אנליטית היא היכולת להבין את המורכבות של בעיות שונות ולהוציא ... עצמית מתמדת על הפיתוח הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון בין אלמנטים ... של בעיות ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד ... רבה, ואליעד מדבר על איך אנחנו יכולים לפתח את היכולת להישאר ממוקדים בזמן פתרון בעיות. הוא מציע ... את עצמנו יותר טוב? הבנה עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם ... של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך ...
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע לאינסטינקטיבי. משמעות ... של היריב. באותו אופן, גם טכנאי מחשבים שמכיר היטב את החוקים של המחשב, יכול לצפות מראש תקלות אפשריות רק על בסיס סימנים מוקדמים קטנים, מכיוון שהוא מבין לעומק ... החוקים בתחום שלו. האם ניתן לדעת מראש את הכל? אליעד מדגיש כי רק אלוהים יכול לצפות באופן מוחלט את כל מה שיתרחש, משום שהוא זה שיוצר ומנהל את המציאות. אולם, ... מראש. האם ניתן להחליט מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה מראש ומה לא. למרות זאת, יש לאדם אפשרות ... יחקור ויעמיק את ההבנה שלו בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. לדוגמה, כאשר אדם מאוד מנוסה בנהיגה, ... מדי משאבים קוגניטיביים למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם מישהו תוך כדי הנהיגה. כלומר, מיומנות אחת ... האם התמקדות בתחום מסוים פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור שמתמחה בפיזיקה, פילוסופיה או כלכלה, לא ... אנשים אחרים, ביצירת קשרים חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או היומיומיים. הדוגמה שנתן אליעד היא, ... תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל שהאדם רוצה להיות טוב ... לאדם ליהנות, כי כל ההתרגשות והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש בדיוק כל פרט ופרט בחייו, הוא היה מאבד ... הייתה נותרת שום הפתעה ושום התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול להיות מוכן מראש לכל דבר: הרמה המהותית. גם אם אדם לא יודע לצפות מראש את הפרטים הטכניים של הסיטואציה, הוא יכול לדעת כיצד להתמודד איתה ברמה המהותית, כי ברמה זו אין באמת הפתעות. אדם שמבין את ... בפרספקטיבה פנימית, ולכן גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן לפתח אותן בעזרת הבנה עמוקה של החוקים ... מפותחת יש מחיר בתחומים אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת באחרים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יכולת, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, אימון אישי בתל אביב, טיפול אישי בנושא יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5156 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 10:05:22 - wesi1