אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת ✔מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחוייב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות
איך להצליח בלי להתאמץ?

אליעד כהן מתאר בהרצאה את השאלה כיצד ניתן להצליח בחיים תוך צמצום המאמץ המיותר. כל אדם שואף להצליח, אך בו זמנית מעוניין להימנע מהתאמצות מיותרת, כי אם ההשקעה במאמץ גבוהה יותר מההצלחה, הדבר לא נתפס כהצלחה אמיתית. ככל שההצלחה מגיעה עם פחות מאמץ, כך היא נחשבת למרשימה יותר. השאלה המרכזית היא: האם ניתן להצליח ולמזער את המאמץ ככל האפשר?

תחילה, אליעד מציין כי התשובה אינה חד - משמעית, וישנם מצבים בהם אי אפשר להשיג מטרה בלי להשקיע מאמץ. דוגמה לכך היא כאשר אדם רוצה להגיע מתל אביב לחיפה. האפשרות להגיע ללא מאמץ כלל קיימת רק אם מדובר בנס. אחרת, חייבים לבצע פעולה מסוימת - כמו לנסוע או לטוס. כל פעולה כזו נחשבת למאמץ הכרחי.

מהו מאמץ הכרחי ומאמץ מיותר?

כאשר אליעד מדבר על מאמץ הכרחי, הוא מתכוון לפעולות חיוניות להשגת מטרה מסוימת, כמו המרחק בין תל אביב לחיפה. המרחק עצמו חייב להתבצע, ואין דרך להימנע ממנו. עם זאת, אם מישהו בוחר בדרך עקומה או בזיגזגים, הוא משקיע מאמץ מיותר. במילים אחרות, המאמץ הכרחי הוא כל פעולה שדורשת מאיתנו זמן או משאבים על מנת להגיע ליעד, בעוד שמאמץ מיותר הוא כל פעולה שניתן לוותר עליה מבלי להשפיע על התוצאה הסופית.

האם אפשר להשיג מטרות בלי להתאמץ בכלל?

אליעד מציין שייתכן כי בנסיבות מסוימות ניתן להשיג מטרות בלי להשקיע כלל. דוגמת המפתחות בכיס היא אחת כזו: אם המפתח כבר בכיס, אין צורך לחפש אותו שוב. אולם ברוב המקרים, מאמץ כלשהו יהיה הכרחי, והשאלה היא כיצד ניתן לצמצם את המאמץ המיותר ולהתמקד רק במאמצים החיוניים.

איך פיתוח השכל חוסך מאמץ?

הדרך הטובה ביותר לצמצם את המאמץ המיותר היא לפתח את השכל. ככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא יודע להבחין טוב יותר בין פעולות חיוניות ומיותרות. השכל יכול לעזור במצבים רבים, הרבה מעבר לכוח פיזי או כסף. לדוגמה, אם אדם משקיע בשיפור היכולת השכלית שלו, הוא עשוי לגלות ששיטותיו בהשגת מטרות הופכות ליעילות יותר ויותר, תוך חיסכון במאמץ מיותר.

האם יש מקום לפיתוח השכל?

לפי אליעד, רבים טועים כאשר הם טוענים שאין להם זמן לפתח את השכל. למעשה, השקעה בשכל חוסכת זמן בהמשך, מכיוון שהיא מאפשרת להשיג מטרות בקלות וביעילות רבה יותר. לדוגמה, אם אדם מקדיש מדי יום 5 דקות לפיתוח יכולותיו השכליות, הוא ימצא שבסופו של דבר יוכל להשיג את מטרותיו במהירות רבה יותר ובלי להקדיש לכך הרבה זמן.

החוכמה היא לפתח את השכל

לסיכום, הדרך היעילה ביותר להצליח בחיים תוך צמצום מאמץ היא לפתח את השכל. פיתוח השכל לא רק מסייע בזיהוי מהו המאמץ ההכרחי ומהו המאמץ המיותר, אלא גם מאפשר להבין איך לפעול בצורה חכמה. ככל שבן אדם יתאמץ לפתח את השכל, כך הוא יצטרך להשקיע פחות במטרות אחרות, ובסופו של דבר יצליח להשיג אותן בקלות וביעילות.
איך להגדיר הצלחה עם פחות מאמץ?

כל אדם רוצה להצליח כמה שיותר, ובאותה נשימה להתאמץ כמה שפחות. כאשר מתאמצים יותר ממה שמצליחים, זה לא מרגיש כמו הצלחה אמיתית. ככל שמתאמצים פחות ומצליחים יותר, כך ההצלחה נחשבת לגדולה יותר. עולה השאלה האם אפשר להתאמץ פחות ולהצליח יותר, ובמה זה תלוי.

לפעמים יכול לקרות נס, כמו אדם שנמצא בתל אביב ופתאום ב"אברה קדברה, אוקוס פוקוס" מוצא את עצמו בחיפה בלי להתאמץ בכלל. יכול להיות שזה יקרה, אבל בדרך כלל זה לא קורה. ברוב המקרים, כדי להגיע מתל אביב לחיפה, חייבים לבצע פעולה מסוימת. גם כדי לאכול צריך פעולה מסוימת, וכדי לישון צריך ללכת למיטה. כלומר, יש מאמץ הכרחי שאי אפשר לדלג עליו.

האם אפשר להשיג מטרות ללא מאמץ כלל?

יכול להיות שבמקרים מסוימים לא צריך להתאמץ בכלל. אם המפתח כבר נמצא בכיס, לא צריך לחפש אותו. אבל לעתים קרובות חייבים להשקיע מאמץ מסוים. השאלה היא איך להקטין את המאמץ המיותר ולהתמקד רק במאמץ ההכרחי.

מקרה לדוגמה הוא הנסיעה מתל אביב לחיפה. המרחק הוא 100 קילומטרים, ואי אפשר להגיע ליעד מבלי לעבור את המרחק הזה. אפשר לנסוע בקו ישר או אפשר גם לעשות זיגזגים ולאבד זמן ומרחק מיותרים. המאמצים של הזיגזגים הם מיותרים, בזמן שהמאמץ של הנסיעה בקו ישר הוא הכרחי. כך גם לגבי כל מטרה אחרת: יש פעולות שהן חיוניות להגעה ליעד, ויש פעולות או מאמצים מיותרים שמאריכים את הדרך.

יש אנשים שרוצים להתאמץ כמה שפחות ומוצאים כל מיני דרכים עקיפות, כמו ללמוד למבחן וגם ללכת לבקש ברכה מהרב. אם בפועל הברכה לא הועילה, הרי שזה היה מאמץ מיותר. הרעיון הוא לזהות מה באמת חיוני כדי להשיג את המטרה, ומה לא ממש הכרחי.

מה ההבדל בין מאמץ הכרחי למאמץ מיותר?

מאמץ הכרחי הוא אותו מרחק או אותן פעולות שחייבים לעבור ולעשות כדי להגיע למטרה. מאמץ מיותר הוא כל מה שאינו באמת עוזר או נדרש להשגת היעד. כדי להצליח כמה שיותר ולהתאמץ כמה שפחות, החוכמה היא לזהות במדויק את החלקים שבהם אי אפשר לוותר על מאמץ, ולהימנע משאר המאמצים שלא באמת תורמים להשגת המטרה.

איך מזהים את זה? צריך לפתח את היכולת להבין מה מחויב, מה אפשרי, ומה סתם בזבוז זמן. אנשים מחפשים שיטות וקומבינות, אבל הדרך הטובה ביותר היא לפתח את השכל.

מדוע כדאי לפתח את השכל וכיצד זה חוסך מאמץ?

לשכל יש יכולת לעזור בכל המטרות ובכל המצבים, יותר מאשר כל יכולת אחרת. כוח פיזי עוזר רק במשימות פיזיות. כסף עוזר רק בבעיות שאפשר לפתור בכסף. אבל שכל יכול לעזור בכל משימה, בכל בעיה, אפילו רק כדי להבין שאין פתרון, וכך להפסיק מאמץ מיותר.

השקעה בשכל היא אפקטיבית לכל כיוון אפשרי. אדם יכול להשקיע בשיפור הנראות, בבריאות, בלימוד שפות או בנגינה, אבל אף אחד מהדברים האלה לא נותן מענה לכל משימה באופן רוחבי. השכל תמיד יכול לתרום לפתור כל מצב ביעילות.

לכן, מי שרוצה להצליח כמה שיותר ולהתאמץ כמה שפחות, צריך להשקיע כמה שיותר בפיתוח השכל. כך מזהים את הפעולות ההכרחיות ומשאירים בצד את אלה המיותרות.

יש אנשים שאומרים "אין לי זמן לפתח את השכל, אני עסוק". אבל דווקא אם יהיה יותר שכל, יהיה פחות צורך להשקיע זמן רב במשימות אחרות. אפילו אם מקדישים בכל יום 5 דקות לפיתוח שכלי (בהנחה שיודעים כיצד לעשות זאת), מגלים שלאט לאט כל המטרות מושגות בפחות מאמץ, וכך נפנה עוד זמן נוסף להמשיך ולפתח את השכל.

בסופו של דבר, ככל שמשקיעים יותר בפיתוח השכל, חוסכים מאמץ בתחומים אחרים. אמונה עצמית, או חיוביות, לא תמיד יעזרו בכל סיטואציה. אבל אם מפתחים את ההיגיון והחשיבה, זה עוזר בכל משימה, בכל מטרה ובכל מצב.
ההשקעה הטובה ביותר, איך להצליח בחיים? אין לי זמן לפתח את השכל, איך למצוא זמן להתפתחות עצמית? איך למצוא זמן לפתח את המוח? למה כדאי להיות יותר חכם? איך לשפר יכולות אישיות? מהי היכולת החשובה ביותר? התפתחות עצמית, איך להתייעל? איך להיות יותר יעיל? שיפור יכולות שכליות, איך לא לבזבז משאבים מיותרים?
לא באמת לשפר יכולות פיתוח יכולות קוגניטיביות לפתח את השכל ללא מאמץ איך לא לבזבז משאבים מיותרים צריך להתאמץ איך לעשות ההצלחה סוגים כמה 2 סוגים של 2 סוגים של מאמץ איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להצליח איך להצליח ב איך להצליח בלי איך להצליח בלי להתאמץ איך להתאמץ איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר איך לחסוך מאמץ איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אפשר לא להתאמץ אפשרי בלי להתאמץ האם אפשר האם אפשר ל האם אפשר לא להתאמץ הצלחה הצלחה ב הצלחה בלי להתאמץ השכל התאמצות התייעלות התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים כמה לא להתאמץ לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם להצליח להצליח ב להצליח בלי להצליח בלי להתאמץ להצליח כמה שיותר להתאמץ להתאמץ כמה שפחות להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר לחסוך לחסוך מאמץ לחשוב בהיגיון למה לפתח את השכל לפתח לפתח את לפתח את ה לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מאמץ מאמץ אפשרי מאמץ הכרחי מאמץ ויכולת שכלית מאמץ מחוייב מאמץ מיותר מחויב מחוייב מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית סוגים סוגים של מאמץ פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל שכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי ... ניתן לדעת אם השכל מוגבל? אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו מוגבל משום שאיננו יודעים מה קורה ... קליטה חושית ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם קדמון או מחודש?. לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות החושים, זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו מוגבל. הוא נותן דוגמה למישהו שטוען ... מגבילים משהו מסוים. לכן בעצם ההגדרה של שכל כמשהו מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ביולוגית, אכן פועל עם מיליארדי פעולות ... של מגבלה משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - מראה שישנו גם צד בלתי מוגבל בשכל. ... מסביר שחשוב להכיר במגבלות השכל, משום שהכרה כזו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא הצעד הראשון ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי על הרקולס, שבו ניסו לחתוך את חבל חייו אך לא ... שהאדם כביכול מוגבל בצורתו האנושית, יש בו גם משהו שהוא במהותו אינסופי ובלתי מוגבל. למה חשוב לזהות עם איזה אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני בלתי מוגבל. אם האדם מזדהה עם האני המוגבל, למשל, האדם שנכשל, שלא מצליח, הוא תמיד יהיה מוגבל. לעומת זאת, אם הוא יכיר שיש בו גם אני אחר - בלתי מוגבל - שמסוגל ליותר, הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם השכל האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד לשאלה זו היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן לתפוס אינסוף? מהו שכל בלתי מוגבל? ...
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ... כהן מציג אפשרות אחרת לפיה ייתכן שבשני המצבים האדם לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות ... או בחוסר העניין שיש לאותו אדם. אילו הנושא היה מעניין ומושך במיוחד, אותו אדם כנראה היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור ... מספיק עבור האדם. האם הבעיה היא אמיתית או שמדובר באבחון מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או ... לו יותר. לפעמים הבעיה איננה מוטיבציה אלא עלות גבוהה מדי של הריכוז בדבר מסוים, למשל כשאדם מתקשה להבין את החומר ואז הוא מרגיש מושפל או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. כשהאדם מבין בקלות רבה יותר את החומר הנלמד, העלות של הריכוז יורדת משמעותית. במקום להרגיש חסר אונים ומושפל כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, קל לו יותר ... שמראה כיצד ניתן להפוך מצב רצוי או לא רצוי בהתאם לכוחו של מי שמחליט. באותה מידה, ניתן לומר שהמורה הוא זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן מציע ארבעה ... המונעים מהאדם להתרכז. לפתח ולחזק את השכל הכללי, וכך להוריד את עלות ההבנה של נושאים חדשים ומורכבים. האם תרופות כמו ריטלין הן פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי לטווח קצר, ... לייצר מוטיבציה פנימית ללמידה התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? ... האישית עם ריטלין עד כיתה ז. לאחר שהפסיק לקחת ריטלין, הוא הרגיש שבהתחלה לא הצליח להתרכז כלל, אבל עם הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט העצמי של ... מה פירוש בעיית ריכוז ולמה בעצם אנשים טוענים שיש להם קושי להתרכז? יש מי שמספר שהקושי מתבטא בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. נשאלת השאלה ... ייתכן שהאדם היה מרותק עד כדי כך שהדברים היו נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש ... במצב כזה, למרות היתרונות שבידיעה אם אלמד זה יביא לי טוב, המוח אומר: אבל העלות גבוהה מדי, אני לא מצליח להבין, ולכן אני מעדיף לברוח למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה, לומדים לחבר בין מושגים ולפרש ... אותם לזמן ארוך, כי הגוף דורש מענה. אם מטפלים בצרכים פיזיים - אוכלים כראוי, מאזנים רמות סוכר, מקפידים על שעות שינה, הופכים את סביבת הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים לאנשים ... שאפשר להגדיר חוסר רצון או חוסר ריכוז גם כבעיה של האדם, ואפשר להגדיר את זה בדיוק להפך. הכל תלוי בכוח ובשליטה של מי מעלה את הטענה. השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא יש לבדוק ... פיזיים ורגשיים לפעמים הבעיה איננה בחומר אלא בסביבה הרועשת, או בהפרעות פנימיות כמו חששות, חרדות, תחושת חוסר ביטחון וכדומה. כשטפלים בגורם הרגשי, מגלים פתאום שיש יכולת ללמוד ולהתרכז מצוין. 4. חיזוק השכל ... אך גם אז חשוב להשקיע בפן החינוכי וההדרכתי, ולא להסתפק רק בכדורים. הוויכוח: סביבה משעממת או בעיה אישית? אנשים מתקשים לפעמים להסכים אם מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת הלימודית שמפספסת ... אמיתית מבפנים. איך לייצר מוטיבציה פנימית ללמידה התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי ... ובהתחלה לא הייתי מרוכז בכלל לא הצלחתי ולאט לאט שלטתי בזה. אליעד: אחלה עכשיו השאלה היא מה שאמרת זה נכון או לא כי אולי לא היית מרוכז וחשבת שקודם היית מרוכז ואחר כך לא ויכול להיות שבשניהם לא היית מרוכז ובשניהם כן ... שהיה כל כך לא מרוכז שלפעמים הוא חשב שהוא מרוכז כשהוא לא מרוכז והיה אחד שהיא מאוד מרוכז רק הוא התבלבל הוא חשב בטעות שהוא לא מרוכז. ש: אז אני אגיד לך אני לפני זה לא יכולתי לשבת בכיתה ולהתרכז יותר מדי זמן במה ... מה לדוגמא מה זה אומר ריכוז, מה זה אומר בעיית ריכוז לא מצליח להתרכז מה זה אומר? ש: אני מפרש בעיית ריכוז אצלי שאני יושב ואני לא מצליח להקשיב ונהיה לי חם ואני פשוט לא יכול לשבת. אליעד: אבל זאת לא בעיית ריכוז אולי זאת בעיה שמה שהוא אומר לא מעניין אותך, דרך אגב גם אם המורה בבית הספר היה מדבר על נושאים יותר מעניינים היית מקשיב אז זאת לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ... לא. אליעד: תקשיב רגע תתרכז בא נגיד שאתה לא רצית להקשיב בבית הספר סבבה אבל היית בא הביתה נגיד משחק שעות במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל ...
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
... רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל איך לדעת ... רוחנית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אדם יכול לדעת אם הוא באמת מתקדם מבחינה רוחנית, שכלית או קוגניטיבית. יש אנשים ... את ההתקדמות שלך הוא לבדוק כמה השכל שלך התפתח. שכל מפותח מתבטא ביכולת מהירה ומדויקת לזהות את הנחות היסוד של כל דבר, של כל מחשבה, של כל ... התקדמות זו מצביעה על כך שהשכל שלך נעשה חד יותר ויעיל יותר. היכולת לזהות במהירות את ההיפך של כל דבר היא עוד סימן להתקדמות רוחנית ... כך - גם שליטה ברגשות ובתגובות שלך למציאות. ככל שאתה מתאמן יותר ביכולת הקוגניטיבית שלך, כך תגלה שאתה מצליח בקלות רבה יותר להתבונן ... הרגשות, ולכן שליטה בהן משמעותה שליטה אמיתית בחיים. אליעד מדגיש שיכולת זו היא ביטוי מובהק של חופש אמיתי ושל התקדמות רוחנית אמיתית. איך ... שלהם אינו מתפתח. אם אתה לא מסוגל ליישם את מה שאתה לומד, אם אין לך יכולת לפרק ולהרכיב מחדש את הנחות היסוד בחייך האישיים ובמציאות ... להתקדמות רוחנית ושכלית? המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית הוא היכולת שלך לראות את כל ההיבטים השונים של המציאות, לזהות הנחות יסוד במהירות ולהבין לעומק שכל דבר יכול להיות נכון ולא נכון בו - זמנית. זה הסימן הטוב ביותר לכך שאתה בדרך ...
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים האם יכולת אינסופית בהכרח מתבטאת ביכולת לעשות הכל? אליעד כהן מציג את השאלה, מה המשמעות של יכולת אינסופית והאם יכולת אינסופית באמת מתבטאת באופן ויזואלי ברור וגלוי. הוא מתחיל בדוגמה ברורה ופשוטה, לפיה אם היינו פוגשים את אלוהים, היינו מבקשים ממנו להוכיח שהוא אלוהים באמצעות פעולה שאמורה להיות אפשרית רק עבור מי שיש לו יכולת אינסופית. לדוגמה, היינו שואלים אותו: האם אתה יכול לברוא עוד כדור ארץ? אם הוא באמת בעל יכולת אינסופית, התשובה אמורה להיות חיובית, והוא יוכל לברוא עוד כדור ארץ. מה אלוהים היה עונה אם היינו מבקשים ממנו לברוא עוד כדור הארץ? אליעד מסביר שגם אם אלוהים היה עונה ... אותו? אולי מישהו אחר עשה זאת? אולי הכדור הזה היה צריך להיברא בכל מקרה, גם ללא התערבות אלוהית ישירה? כיצד נוכל לוודא בוודאות שהוא עשה זאת מתוך יכולת אינסופית ולא מתוך סיבה אחרת? מכאן עולה בעיה עמוקה יותר, המצביעה על כך שיכולת אינסופית לא תמיד ניתן לאשר בוודאות מוחלטת באמצעות פעולה מסוימת, כי תמיד יהיה ספק לגבי מקור הפעולה והאם היא באמת הוכחה של אינסופיות או רק פעולה אחרת שהייתה צריכה לקרות ממילא. האם יכולת אינסופית מחייבת כאוס מוחלט? אליעד כהן ממשיך לדון בשאלה האם היכולת האינסופית, האפשרות לעשות הכל, באמת מחייבת את האדם או את האל בעל היכולת לעשות הכל בפועל? הוא שואל, אם מישהו יכול לעשות הכל, האם זה מחייב שהוא אכן יעשה את כל הדברים בפועל? האם המציאות בהכרח תהפוך לכאוס אינסופי של אירועים ופעולות, או שאולי דווקא ההיפך הוא הנכון - יכול להיות שמישהו בעל יכולת אינסופית בוחר מרצונו להצטמצם ולהגביל את עצמו לזמן ולמקום מסוימים? אולי הוא בוחר מרצונו להגביל את יכולתו ולהיראות כלפי חוץ כמי שאינו בעל יכולת אינסופית? איך יכולת אינסופית יכולה להתבטא דווקא דרך צמצום עצמי? אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת - עצם העובדה שהמציאות שאנו רואים היא מוגבלת ומצומצמת לא מעידה על כך שאין בה יכולת אינסופית. להפך, דווקא יכול להיות שמישהו או משהו בעל יכולת אינסופית החליט במודע לצמצם את עצמו, להגביל את עצמו בתוך מקום וזמן מסוימים. במקרה כזה, היכולת האינסופית לא תיראה כלפי חוץ, והיא לא תתגלה ככוח על טבעי ברור או כפעולה ניסית מובהקת. אליעד מדגים זאת באמצעות הרעיון, שאולי כל אחד מאיתנו הוא בעצם אלוהים, אך הוא החליט לצמצם את עצמו, ואף החליט לשכוח שהוא זה שבחר להצטמצם. כלומר, יתכן שהיכולת האינסופית קיימת בכל אדם, אלא שהוא פשוט אינו מודע לכך כי בחר לשכוח את העובדה הזו. האם העובדה שאתה מוגבל אומרת שאין לך יכולת אינסופית? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מבהיר היא שהמוגבלות והצמצום שאנו חווים בחיינו אינם הוכחה לכך שאין לנו יכולת אינסופית. יכול להיות שכל אדם ואדם, למרות מגבלותיו הגלויות, מחזיק ב
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
... השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית ... לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל ... מצדדים אחרים ולראות את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם ... מהתלות במצבים ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי ... וויכוחים. לדוגמה, אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר ... אליעד טוען כי כשיש לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד ... שבהם יש לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך ... אחרים יכולים לפתח את כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ... של הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים אחרים - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ... לפיתוח. יש אנשים שחושבים שאין מה לעשות, כי הם נולדו עם חסרונות מסוימים, אך כל תחום יכול להתפתח עם הזמן. אם נשקול את ... ביותר בעולם. פיתוח השכל חשיבה יצירתית פיתוח חשיבה ביקורתית שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית , שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה איך לדעת בוודאות מוחלטת שמשהו נכון? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה לחלוטין ברמת ההבנה וההיגיון שלו, ומדגים זאת דרך דוגמאות והסברים מפורטים. למה ... אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו פחות אפשרויות לבדוק, אך בפועל, זו לא וודאות אמיתית אלא אשליה של וודאות. הוא ... בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות לחיים? הוא יהיה מסוגל להגיע ... לאדם בלי בדיקה שכלית יסודית. כשהאדם משתמש בשכל באופן פעיל - מנתח, שואל ומטיל ספק - הוא עובר מדמיון להבנה שכלית, ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ולנתח כל מחשבה וכל אמירה? אליעד מציע תרגיל מעשי לפיתוח השכל - להקליט ... המשמעות, ורק אז תוכלו להיות בטוחים בתגובה שלכם. האם וודאות מוחלטת אפשרית עבור כל אדם? אליעד טוען שבסופו של דבר, כל אדם יכול להגיע לוודאות מוחלטת על פי השכל האישי שלו. לא משנה אם לאדם אחד יש יותר שכל או פחות, העיקר הוא שהאדם ישתמש ב - ... מה הקשר בין שכל לרגש? האם וודאות יחסית קיימת? איך לפתח את החשיבה והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה עליו ... הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה חוסר הבנה צריך לפתח את כישורי החשיבה וההבנה שלו. מהי הדרך ... לסבול את החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת חוסר הבנה וחיסרון, המדגישה את חשיבות הפיתוח האינטלקטואלי והרגשי כדי ... אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע ... נוספת שאליעד נותן היא משחק שחמט: ככל שמשחקים יותר שחמט, כך ניתן לצפות מראש מה יהיו המהלכים הבאים של היריב. באותו אופן, גם טכנאי מחשבים שמכיר היטב את החוקים של המחשב, יכול לצפות מראש תקלות אפשריות רק על בסיס סימנים מוקדמים קטנים, מכיוון שהוא מבין לעומק את מערכת החוקים בתחום שלו. האם ניתן לדעת מראש את הכל? אליעד מדגיש כי רק אלוהים יכול לצפות באופן מוחלט את כל מה שיתרחש, משום שהוא זה שיוצר ומנהל את ... הרבה מאוד דברים, עדיין הוא מוגבל בציפיות שלו, ואין לו שליטה מלאה על מה הוא יצליח או לא יצליח לצפות מראש. האם ניתן להחליט מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה מראש ומה לא. למרות זאת, יש לאדם אפשרות לנתח לעומק תחומים מסוימים, וככל שאדם יחקור ויעמיק את ההבנה שלו בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. לדוגמה, כאשר אדם ... אבל לצד זאת, קיימת ההבנה שכל התמקדות בנושא אחד בהכרח באה על חשבון תחומים אחרים. מי שמקדיש יותר מדי משאבים קוגניטיביים למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם מישהו תוך כדי הנהיגה. כלומר, מיומנות אחת שמתפתחת עלולה לבוא על חשבון מיומנויות אחרות. האם התמקדות בתחום מסוים פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור שמתמחה בפיזיקה, ... רגשיים וחברתיים. למעשה, פעמים רבות, דווקא אנשים שהם מומחים בתחומים טכניים מתקשים בתקשורת עם אנשים אחרים, ביצירת קשרים חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או היומיומיים. הדוגמה ... מתייחס גם לשאלה האם באמת אפשר להשתפר? והוא מסביר שלמעשה כל שיפור בתחום אחד מגיע בהכרח על חשבון תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל שהאדם ... אחר. האם אפשר לדעת הכל מראש בלי לאבד את ההנאה מהחיים? אליעד מסביר שידיעה מוחלטת של העתיד לא תאפשר לאדם ליהנות, כי כל ההתרגשות והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש בדיוק כל פרט ופרט בחייו, הוא היה מאבד כל משמעות להנאה, כי לא הייתה נותרת שום הפתעה ושום התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול להיות מוכן מראש לכל דבר: הרמה המהותית. גם אם אדם לא יודע לצפות מראש את הפרטים הטכניים של הסיטואציה, הוא יכול לדעת כיצד להתמודד איתה ברמה המהותית, כי ברמה זו אין באמת הפתעות. אדם שמבין את מהות הדברים יודע שבסופו של דבר הכל תלוי בפרספקטיבה פנימית, ולכן גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן לפתח אותן בעזרת הבנה עמוקה של החוקים השולטים בתחומים שונים, והפיכת החשיבה לאינסטינקטיבית. עם זאת, חשוב לזכור שלכל מיומנות מפותחת יש מחיר בתחומים אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת באחרים? ...
לקרוא מחשבות, לשתול מחשבות, שפת גוף, איך אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? קריאת רגשות, היכולת לקרוא מחשבות, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, טלפתיה, יכולת על חושית, יכולת על טבעית, אמני חושים, קוראי מחשבות, מתקשרים, מנטליסט
לקרוא מחשבות, לשתול מחשבות, שפת גוף, איך אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? קריאת רגשות, היכולת לקרוא מחשבות, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, טלפתיה, יכולת על חושית, יכולת על טבעית, אמני חושים, קוראי מחשבות, מתקשרים, מנטליסט
... מחשבות, לשתול מחשבות, שפת גוף, איך אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? קריאת רגשות, היכולת לקרוא מחשבות, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, טלפתיה, יכולת על חושית, יכולת על טבעית, אמני חושים, קוראי מחשבות, מתקשרים, מנטליסט האם באמת אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? אנשים רבים מתעניינים בשאלה האם ניתן לקרוא מחשבות, לשתול מחשבות, ולזהות רגשות ורצונות של אחרים באמצעות שפת גוף או יכולות מיוחדות. אליעד מסביר את הנושא בצורה מפורטת וברורה, ומפרק את האפשרות הזאת לשני סוגים מרכזיים של מחשבות: מחשבות אקראיות ומחשבות סיבתיות. מה ההבדל ... לדוגמה, כאשר אדם הולך ברחוב ורואה רכב, הוא עשוי להסתכל על מספר הרכב ולחשוב עליו. במקרה כזה, אף אחד בעולם לא יכול באמת לדעת איזה מספר הוא ראה, כי זו מחשבה שנוצרה באופן אקראי לגמרי. גם אם אדם פותח ויקיפדיה על ערך אקראי וקורא אותו, אין אפשרות לאדם אחר לדעת על ... אליעד מסביר כיצד קוסמים, מתקשרים ונוכלים מצליחים לשכנע אחרים שהם מסוגלים לקרוא מחשבות, למרות שאין באמת יכולת כזו. הם עושים זאת בדרכים הבאות: אוספים מידע מוקדם על האדם, ומסיקים ממנו מסקנות לוגיות פשוטות. שותלים לאדם מחשבה מראש, ואז קוראים את המחשבה הזו ... אחד. לדוגמה, מתקשרים שטוענים שהם מדברים עם מתים, מבקשים מידע מקדים מהאדם, וכך הם יכולים להעמיד פנים שיש להם יכולות על - חושיות. מה צריך לעשות כדי לקרוא מחשבות באמת? אליעד מסביר שלקרוא מחשבות בצורה אמיתית דורש מאמץ משמעותי. הדרך הפרקטית לפתח את היכולת לקרוא מחשבות של אנשים אחרים היא לפתח יכולת להבין דבר מתוך דבר, כלומר, ללמוד לזהות את הקשרים בין סיבות ותוצאות ברגשות, רצונות ומחשבות: יש שני תרגילים מרכזיים שיש לבצע כדי לפתח יכולת זו: לקחת מחשבה, רגש או רצון שיש לך ולשאול את עצמך למה אני מרגיש, רוצה או חושב את זה? - כלומר, לזהות את הסיבות שהובילו לאותה מחשבה. לשאול את עצמך ... המחשבה מובילה לתוצאות ולהתנהגות מסוימת. מי שמבצע את שני התרגילים האלה באופן עקבי משפר בצורה משמעותית את היכולת שלו להבין מחשבות של אנשים אחרים. ככל שאתה יותר מתורגל בהבנת עצמך, אתה תהיה מסוגל טוב יותר להבין ולהסיק את מחשבותיהם של אחרים, לדעת מה הם עומדים לומר, ואפילו לשתול מחשבות באופן מודע. האם יש באמת אפשרות לתקשור עם מתים או ליכולות על - חושיות? אליעד מבקר בצורה חריפה את האנשים שטוענים שיש להם יכולות על - חושיות, במיוחד את המתקשרים עם מתים. הוא מסביר שאם הם באמת היו מסוגלים לתקשר עם מתים, לא היה צורך שהם יקבלו מידע מראש כמו שם או פרטים נוספים על האדם. העובדה שהם זקוקים למידע מוקדם מוכיחה שאין להם יכולות כאלה, ושהם רק מנצלים את התמימות של אנשים שנמצאים במצוקה. אין שום מקרה בהיסטוריה שבו אדם הצליח באמת לתקשר עם מת ולמסור מידע קונקרטי שרק המת ידע. ... זאת, מחשבות אקראיות שאין להן ביטוי ברור אינן ניתנות לקריאה כלל. לקרוא אנשים זו מיומנות הדורשת מאמץ, תרגול ויכולת לנתח את עצמך ואת האחרים לעומק. אין כאן קסמים ואין כאן יכולות על - חושיות. כל השאר הוא אשליה שנוצרת על ידי טכניקות מתוחכמות של רמאים או אמני חושים. האם אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? איך לקרוא אנשים לפי שפת גוף? איך נוכלים קוראים מחשבות? מה זה מחשבה אקראית? איך לפתח יכולת לקרוא מחשבות? האם יש דבר כזה תקשור עם מתים? איך לשתול מחשבות? האם אפשר לקרוא מחשבות? האם ניתן לקרוא מחשבות של אנשים אחרים? האם אפשר לדעת על מה הם חושבים? ובאותה מידה, האם מישהו יכול לקרוא את המחשבות שלנו? שני סוגי מחשבות בעיקרון, יש שני סוגים של מחשבות: מחשבות אקראיות ומחשבות סיבתיות. לדוגמה, כאשר אתה הולך ברחוב ורואה רכב, המספר שעליו עולה לך בראש. האם מישהו יכול לדעת איזה מספר ראית? התשובה היא לא. כל מי שטוען שהוא יכול לקרוא מחשבות כאלה הוא נוכל. אם היית פותח ספר טלפונים ובוחר מספר אקראי, האם מישהו יכול לדעת איזה מספר בחרת? גם כאן התשובה היא לא, משום שמדובר במחשבה אקראית ללא סיבה מוגדרת. לעומת זאת, יש מחשבות סיבתיות. למשל, אם מישהו מחייב אותך, אתה ... אינן קשורות ישירות לגורמים חיצוניים שניתן להבחין בהם. אם אתה הולך ברחוב ומסתכל על מספר רכב מסוים, אף אחד לא יכול לדעת על איזה מספר הסתכלת, כיוון שאין לזה ביטוי חיצוני ברור. אותו דבר נכון אם תבחר נושא אקראי בויקיפדיה - אין אפשרות לדעת במה בחרת, כי לא קיימת ... שיכולים להתפרש בכמה דרכים, כך שהאדם נותן להם משמעות שמתאימה לו. איך אפשר ללמוד לקרוא אנשים? כדי לשפר את היכולת להבין אנשים ולקרוא מחשבותיהם, צריך לפתח יכולת לוגית להסיק מסקנות על בסיס מידע קיים. יש לכך שתי גישות עיקריות: לחקור את הסיבות שגורמות לך להרגיש, לרצות או לחשוב מחשבה מסוימת. לבדוק כיצד ...
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים? ... יותר: האם עצם העובדה שאלוהים מבצע פעולות מעידה על יכולת בלתי מוגבלת? אם ניקח דוגמאות פשוטות מחיי היום - ... יכול בהכרח גם לשיר? לא בהכרח. אדם שמדבר מוכיח רק שהוא יכול לדבר, לא מעבר לכך. האם ציפור, שיכולה לעוף, יכולה לעוף במהירות אינסופית? ברור שלא, יכולתה מוגבלת. ומה לגבי קיר שאינו מבצע כלל פעולות? אולי יש לו יכולת אינסופית שאנחנו פשוט לא מסוגלים לראות? יכול להיות, ואנחנו לא תופסים את יכולתו בשכל שלנו. מכאן עולה הנקודה המרכזית: זה שאלוהים ברא את העולם מוכיח שהוא יכול לברוא עולם, אבל לא בהכרח שהוא יכול לעשות הכל. עצם היכולת לבצע פעולות מסוימות אינה מעידה על כל יכולת או יכולת אינסופית. האם עצם קיומן של פעולות מעיד על כך ... שהיה בו חסר, ורק מתוך החסרון הזה הוא פעל. האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? כאן עולות שאלות מהותיות עוד יותר. אם אלוהים אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה, אז הוא מוגבל לרצונו. אם הוא כן יכול לעשות אחרת, אז על פי מה הוא מחליט מה לעשות? מדוע ... בעייתית. אם הוא מחויב לרצונו, אזי הוא מוגבל. ואם הוא יכול לחרוג מרצונו, אז הרצון שלו אינו הסיבה האמיתית ... יד, שמישהו אחר מפעיל אותם. פעולותיהן אינן מוכיחות שהן יכולות לעשות משהו מעבר למה שנעשה דרכן. אולי אלוהים ... בהכרח? ניתן לבחון זאת דרך התבוננות מעמיקה יותר בשאלת היכולת וההגבלה. האם עצם היכולת לבצע פעולה מעידה על כל יכולת? אם ניקח דוגמאות מחיי היומיום - אדם המסוגל לדבר, ... אך לא בכל מהירות שתרצה. גם קיר, שאינו מבצע פעולות, יכול להיות בעל יכולות שאיננו תופסים בעינינו. מכאן עולה השאלה: האם עצם העובדה שאלוהים יוצר, פירושה שהוא יכול לעשות הכל? האם עצם קיומן של פעולות מעיד על הגבלה? ... שמאחורי, האם הוא כל יכול? לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחוייב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, מאמן אישי לירידה במשקל, יועץ טיפולי בתחום יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 03:19:46 - wesi1