אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולות ✔מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:10מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אדם בכל דבר?

חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות וכל הדרכים להשיג מטרותיו. אדם כזה לא רק יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא אף יכול לגרום לכל דבר שהוא רוצה להתרחש. כוח השכנוע הוא רק חלק קטן מתוך יכולת רחבה בהרבה של יצירת מציאות, שבה החכם יכול להביא לכך שכל דבר יקרה בדיוק לפי רצונו. עם זאת, בעולם המציאותי נראה שישנם מצבים בהם החכם כביכול לא מצליח לשכנע אחרים. מדוע זה קורה?

למה החכם בוחר שלא להשתמש בכל הכוח שלו?

אליעד מסביר שהסיבה לכך שהחכם אינו מפעיל את מלוא כוחו נעוצה בהחלטה מודעת ומכוונת לצמצם את עצמו. החכם בוחר במודע לא להשתמש במלוא היכולות שלו, וזאת מתוך מטרה להשאיר לאנשים בחירה חופשית. הוא לא רוצה לפגוע בחופש הבחירה שלהם, מאחר שאם הכל היה מתנהל בדיוק לפי רצונו של החכם, כבר לא הייתה משמעות לאדם ולא לקיומו.

איך ההחלטה של החכם קשורה לבריאת העולם?

ההחלטה של החכם לצמצם את כוחו ולתת מקום לאחרים לפעול בעצמם, דומה מאוד לעקרון של בריאת העולם. בדיוק כפי שאלוהים בחר לצמצם את עצמו וליצור מציאות שיש בה חיסרון, שבה הדברים אינם תמיד מושלמים, כך גם החכם מצמצם את כוחו. זהו עיקרון של יצירת השלמות דווקא מתוך חוסר ושל מתן משמעות לקיום ולפעולה עצמאית של אחרים. ללא הצמצום הזה, לא הייתה קיימת משמעות אמיתית לקיום עצמו.

האם באמת החכם מוגבל ביכולת שלו לשכנע או ליצור מציאות?

התשובה של אליעד היא חד משמעית: בפועל, החכם אינו מוגבל כלל. אם ירצה בכך, הוא יכול לא רק לשכנע כל אדם, אלא אף לגרום לאדם לעשות את מה שהוא רוצה בלי שהאדם בכלל ישתכנע. יתרה מזאת, הוא יכול לגרום לדברים לקרות במציאות גם ללא עזרת אדם אחר. אך הוא בוחר באופן מודע לא לעשות זאת כדי לשמר את הבחירה החופשית, ולתת למציאות להתפתח בדרך הטבעית שלה, מתוך מאבק ומתוך בחירה אמיתית.

האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

באופן מפתיע, אליעד מדגיש כי היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר נמצאת גם אצל כל אדם רגיל. אלא שהאדם בעצמו, מתוך תחכום עצמי, מצליח לשכנע את עצמו שהוא אינו יכול. האדם יוצר במוחו מגבלות וספקות לגבי יכולותיו האמיתיות, ולכן בפועל הוא לא משתמש בכל הכוח הפנימי הזה. זהו תהליך מתוחכם של הגבלה עצמית, שמאפשר לאדם לחוות מציאות שיש בה אתגר, מאבק, ולבסוף גם הנאה ומשמעות.

למה יש צורך במאמץ אם אפשר להשיג הכל מיד?

אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן, שטען כי אם היה רוצה, היה יכול להפוך את כל תלמידיו לצדיקים גמורים באופן מיידי וללא מאמץ מצדם. אך הוא לא עשה זאת, מאחר שאז לא הייתה משמעות לקיומם. רבי נחמן אמר במפורש כי אם הכל היה קורה באופן מושלם וללא מאמץ, אז היה "השם יתברך עובד את עצמו", כלומר, לא הייתה משמעות לקיומם של בני האדם ולפעולותיהם.

מה החשיבות של בחירה חופשית לקיום האדם?

הבחירה החופשית, לפי אליעד, היא המרכיב המהותי ביותר שנותן משמעות לקיום. אם החכם או האל היו משיגים הכל מיד ובקלות, ללא תהליך של בחירה חופשית וללא מאבק, לא הייתה משמעות להצלחה או לכישלון, להנאה או לסבל. דווקא האפשרות לבחור בין דרכים שונות, לחוות את התהליך, את המאמץ ואת ההשתוקקות, מעניקה משמעות עמוקה לחיי האדם.

כיצד איזון בין רצון להנאה משפיע על המציאות?

אליעד מדגים כי פעמים רבות כדי להשיג הנאה במקום אחד, צריך לוותר על רצון אחר במקום אחר. הוא מסביר שהחכם יכול היה למלא מיד את כל רצונותיו, אך אם היה עושה זאת, לא היה מסוגל ליהנות באמת משום דבר, כי כל דבר היה מגיע ללא מאמץ או אתגר. לכן, החכם מוכן להקריב חלק מרצונותיו, כדי לשמר את ההנאה והמשמעות שיש בקיום.

לסיכום, על פי אליעד כהן, היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר, ואף ליצור כל מציאות רצויה, קיימת גם בחכם וגם בכל אדם אחר. אך ההחלטה לצמצם את היכולת הזו נעשית במודע, מתוך כוונה עמוקה לאפשר בחירה חופשית ולתת משמעות אמיתית לקיום. הרעיון הזה קשור קשר הדוק לתהליך בריאת העולם, שבו השלמות נוצרת דווקא מתוך צמצום וחיסרון. הבחירה החופשית, המאמץ, והדרך אל ההשגה הם אלו שנותנים משמעות אמיתית וערך למציאות שאנו חיים בה.
האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

חכם אמיתי, שמכיר את כל הסודות, לא רק שיכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא שהוא גם יכול לגרום לכל דבר לקרות. השכנוע הוא רק מקרה פרטי של כוח רחב יותר - היכולת לגרום לכל דבר להתקיים על פי רצונו. אך אם כך, כיצד ייתכן שמציאותית רואים שהוא אינו מצליח לשכנע כל אדם?

למה החכם בוחר שלא לשכנע?

התשובה היא שהחכם בוחר באופן מודע ומכוון לצמצם את כוחו, כלומר, לא להשתמש בכל יכולותיו. הסיבה לכך היא שהוא רוצה להשאיר לבני האדם בחירה חופשית. הוא לא מפעיל את כוחו במלואו כדי לאפשר לאנשים לפעול בעצמם.

מה הקשר בין צמצום יכולתו של החכם לבריאת העולם?

ההיגיון שמאחורי החלטתו של החכם לצמצם את כוחו דומה לרעיון של בריאת העולם. כמו שאלוהים בחר לצמצם את עצמו כדי לאפשר לבריאה להתקיים, כך גם החכם בוחר להגביל את כוחו. זהו אותו מנגנון שבו השלמות צומחת מתוך חיסרון - כדי לתת משמעות לבריאה ולפעולתה.

האם החכם באמת לא מסוגל לשכנע או לגרום לדברים לקרות?

מצד האמת, החכם אכן יכול לגרום לכל דבר לקרות. הוא יכול לא רק לשכנע מישהו, אלא לגרום לו לעשות משהו גם אם הוא אינו משוכנע בכך. יתרה מכך, הוא אינו זקוק אפילו לאדם כדי להשיג את מבוקשו - הוא יכול לגרום למציאות לפעול כרצונו גם ללא תיווך חיצוני.

האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

באופן מפתיע, גם כל אדם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר - אך העניין הוא שהאדם עצמו שכנע את עצמו שהוא לא יכול. הוא גרם לעצמו לשכוח את יכולותיו האמיתיות. זהו מנגנון שבו האדם, מתוך תחכום עצמי, מגביל את עצמו ומטיל ספק בכוחותיו.

למה יש חוויות של מאבק ועבודה קשה, אם ניתן להשיג הכל מיד?

גם הצדיקים, כמו רבי נחמן, יכלו להפוך את תלמידיהם לצדיקים גמורים ללא מאמץ, אך בחרו שלא לעשות זאת. רבי נחמן אף אמר: "אם הייתי רוצה, הייתי הופך את כולכם לצדיקים גמורים בלי לשאול אתכם". אך הוא הסביר שאם כך היה עושה, הרי שזה היה "השם יתברך עובד את עצמו", כלומר, לא הייתה משמעות לעצם קיומם של בני האדם.

מדוע הבחירה החופשית כל כך חשובה?

בחירה חופשית היא מרכיב קריטי בקיום. אם החכם או האל היו מבטלים את הבחירה החופשית ומשיגים את מטרותיהם ללא תהליך, לא הייתה משמעות לקיום ולרצון. ההנאה והמשמעות נובעות מהמאמץ ומהאפשרות לבחור.

כיצד זה קשור לסבל ולהנאה?

כדי ליהנות מדבר מסוים, לעיתים יש צורך לוותר על דבר אחר. לדוגמה, אם החכם היה משתמש ביכולתו באופן מלא, הוא היה מאבד את היכולת להרגיש הנאה מהשגת המטרות שלו. לכן, יש איזון שבו חלק מהמציאות פועלת נגד רצונו כדי לאפשר לו חוויה של השתוקקות והשגה.

לסיכום

החכם או האדם בעל היכולות המיוחדות יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אך הוא בוחר שלא לעשות זאת כדי לשמור על עקרון הבחירה החופשית ולתת לקיום משמעות. רעיון זה דומה לבריאת העולם, שבה אלוהים עצמו צמצם את כוחו כדי לתת לבריאה אפשרות להתקיים ולפעול מתוך רצון חופשי.
אז אתה שאלת קודם האם הצדיק, "החכם" הוא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אתה אומר ככה נאמר כמו שטכנאי מחשבים יכול לעשות כל דבר שהוא רוצה בהנחה שהוא באמת חכם אמיתי שהוא יודע את כל הסודות, יודע איך. עכשיו תראה לא רק ואז אתה אומר אז לכאורה איך אנחנו איך לפעמים אנחנו רואים בחוש שהחכם או מי שזה לא יהיה, לא יודע, לשכנע לא מצליח לשכנע מישהו במשהו נגיד. עכשיו, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר בעיקרון החכם גם יכול לעשות כל דבר, הוא יכול לגרום לכל דבר לקרות לא רק שהוא יכול לשכנע אותך במשהו הוא גם יכול לגרום לך לעשות משהו. כאילו לשכנע אותך במשהו זה רק מקרה פרטי של הכללי יותר, של לגרום לך לעשות משהו.

אלא מה גם אם בפועל אתה יכול לראות שקורים דברים נגד רצונו של החכם, איך זה יכול להיות או במקרה הפרטי איך זה יכול להיות שהחכם לא מצליח לשכנע מישהו במשהו? התשובה היא כזאת, החכם בוחר מסיבה כלשהי שלא תפורט כאן, הוא בוחר מסיבה כלשהי לצמצם את עצמו ולצמצם את עצמו הכוונה לא להשתמש בכל הכוח שלו, לא להשתמש בכל הכוח שלו ולהשאיר לך בחירה חופשית. החכם בוחר לא להשתמש בכל הכוח שלו ולהשאיר לך בחירה חופשית, למה שהוא יבחר כזה דבר הרי הוא יכול שהכל יהיה כרצונו. נכון החכם יכול לגרום לכך שהכל יקרה כרצונו בפחות מרגע אחד אבל הוא לא רוצה את זה, למה הוא לא רוצה את זה? מאותה סיבה שהעולם קיים.

בדיוק מאותה סיבה שהשלמות מהחיסרון מאותה סיבה החכם בוחר מבחירה חופשית מלאה או בבחירה חופשית כמו שהעולם נברא שאלוהים בחר לברוא את העולם מאותו מקור הוא בוחר לצמצם את יכולותיו, הוא בוחר לא לשכנע אותך עד הסוף, הוא לא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה שתעשה וזה גם כדי להשאיר לך בחירה חופשית וגם כדי שהוא יצמצם את היכולות שלו. האמת האמיתית היא, אז מה שזה אומר מה התשובה? התשובה היא כזאת האמת האמיתית שהחכם יכול לשכנע אותך מה שהוא רוצה, אם הוא ירצה הוא ישכנע אותך לא רק שאם הוא ירצה לשכנע אותך אם הוא ירצה הוא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה והאמת היא שאם הוא ירצה הוא גם לא צריך אותך הוא יכול לגרום למה שהוא רוצה שיקרה גם בלעדיך.

נגיד הוא יכול לשכנע אותך להביא לו, הוא יכול לגרום לך להביא לו בלי שתשתכנע והוא יכול שמה שהוא רוצה שיהיה לו יהיה לו גם בלי שתצטרך להיות מעורב בזה בכלל, הוא לא צריך אותך שיהיה לו. אלא מה שזה כמו אלוהים שבחר לצמצם את היכולת שלו, שהוא בחר לצמצם את היכולת שלו. עכשיו אני אספר לך עוד משהו שלא ידעת, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, לא רק שהחכם יכול לגרום לכל אחד לעשות מה שהוא רוצה ואפילו אתה יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, ואתה עצמך יכול לגרום לכל אחד לעשות כל דבר שאתה רוצה. אלא מה שאתה הצלחת אפילו לשכנע את עצמך שאתה לא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר והצלחת לגרום לעצמך לא לזכור שאתה יכול לעשות כל דבר, הבנת מה אמרתי. מצד האמת לא רק אני יכול גם אתה יכול אלא מה שאתה מספיק מתוחכם לגרום לעצמך לחשוב שאתה לא יכול.

תשאל "אבל למה?", אבל אם הוא רוצה לשכנע מישהו במשהו, אם הוא רוצה שמשהו יקרה, למה שהוא יכול שזה יקרה והוא אפילו מרגיש רע מזה שזה לא קורה אף על פי כן הוא לא פותר את הבעיה. זה כמו לשאול למה אלוהים ברא את העולם, למה הוא עושה שינויים הרי אם הוא משנה אז זה אומר שהוא יכול לעשות את מה שהוא רוצה שיקרה בסוף אז למה הוא עושה את זה בתהליך הדרגתי, מה התכלית של הדבר, למה מתוך שלמות דברי העולם? מאותה סיבה. קיבלת תשובה לשאלתך באופן חלקי?

ש: כן.

אליעד: אוקי, שאלה?

ש: אבל נגיד בהקשר שם, בהקשר לזה שלמשל מקודם, איך אפשר שכל ימיו ועמל?

אליעד: תקשיב בחוויה שלהם הוא היה עמל אבל רבי נחמן אמר להם הרבה פעמים "אם הייתי רוצה", לא רבי נחמן אמר בפירוש, הוא הכוונה, רבי נחמן אמר בפירוש "אם הייתי רוצה הייתי יכול להפוך את כולכם לצדיקים גמורים בכלל בלי לשאול אותכם" אבל הוא אומר, אלא מה שאז יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו אז בשביל מה אני צריך אותם בכלל, אם אני אגרום לכם לעשות את מה שאני רוצה אז בשביל מה צריך אותכם אז כבר אין משמעות לקיום. הוא אמר להם במקורות נוספים הוא אמר "אני יכול להפוך כל אחד ואחד לצדיק גמור כמוני ממש", בלי לשאול אותך אפילו הוא יכול לקחת את היצר רע שלך, לפתור את הבעיות שלו לבד, להפוך אותו לצדיק גמור. הוא אומר אבל אז אם כן יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו בשביל מה צריך את העולם, בשביל מה בכלל צריך עולם הרי אפשר להשיג את התכלית ובלי הצמצומים, אז בשביל מה צריך עולם, תשיג את התכלית בלי צמומים.

אף על פי כן צריך עולם, למה צריך עולם זה שאלה אחרת אבל מהצד שצריך עולם לכן הוא אומר צריך שיהיה לך בחירה חופשית ויהיה לך בחירה. עכשיו גם אני נגיד כשאני מנסה "לשכנע מישהו במשהו" תמיד אני משאיר לו את הבחירה החופשית שהוא יוכל לבחור, שתהיה לו את האפשרות לעשות הפוך. למה? כי אם אני אגרום לו לעשות את מה שאני רוצה אז לא יהיה יותר שום משמעות לקיום, אז מה משמעות הקיום? זה כמו לקחת כוס ולהזיז הצידה אז ממילא הרצון שלך כבר לא מתמלא כי אז הרצון, אם אני בלי מאמץ השגתי את מה שרציתי כבר לא נהניתי מזה שהשגתי את רצוני.

עכשיו תשאל שאיך יכול להיות מצב שאני מאבד את כל רצוני ואני לא משתמש ביכולת הזאת כי אני יודע שאם אני אמלא את רצוני שם אני גם לא יכול ליהנות במקום אחר. לפעמים כדי ליהנות במקום אחד אתה צריך לסבול במקום אחר. לכן אתה אומר "אני מוכן ששם יהיה נגד רצוני כדי ששם יהיה כרצוני". אתה יכול לעשות שהכל יהיה כרצונך אבל אז יבוא משהו על חשבון משהו. הבנו בערך?
אין משמעות חסרונות השתוקקות צדיקים פעולה סבל תחושה לגרום לבחור חיסרון להרגיש הנאה האמת האמיתית אלוהות אלוהים בחירה בחירה חופשית בריאת העולם היכולת של אלוהים העולם הצלחה חופש חופשית יכול לשכנע בכל דבר יכולות יכולת כל אחד יכול לא לרצות לא לרצות לשכנע לא מצליח לשכנע לא רוצה לשכנע לגרום לכל אחד להצליח לשכנע להשאיר בחירה חופשית לצמצם את יכולתך לרצות לשכנע לשכנע בכל דבר לשכנע כל אחד מומחה מומחה לשכנוע מצליח לשכנע עולם צמצום צמצום עצמי רוצה לשכנע רצון שכנוע תורת הצמצום
יכולות על טבעיות, יכולות על אנושיות, יכולות מיסטיות, יכולת קריאת מחשבות, טלקינזיס, הזזת חפצים בכוח המחשבה, לקרוא מחשבות, ידיעת העתיד, מתקשרים, מיסטיקנים, מכשפים, יכולות על חושיות
יכולות על טבעיות, יכולות על אנושיות, יכולות מיסטיות, יכולת קריאת מחשבות, טלקינזיס, הזזת חפצים בכוח המחשבה, לקרוא מחשבות, ידיעת העתיד, מתקשרים, מיסטיקנים, מכשפים, יכולות על חושיות
יכולות על טבעיות, יכולות על אנושיות, יכולות מיסטיות, יכולת קריאת מחשבות, טלקינזיס, הזזת חפצים בכוח המחשבה, לקרוא מחשבות, ידיעת העתיד, מתקשרים, מיסטיקנים, מכשפים, יכולות על חושיות האם יש באמת יכולות על טבעיות כמו קריאת מחשבות או טלקינזיס? הנושא שאליעד כהן מסביר בהרצאה זו, עוסק בשאלות על קיומן של יכולות על טבעיות או על חושיות, כמו קריאת מחשבות, הזזת חפצים בכוח המחשבה (טלקינזיס), ידיעת העתיד, יכולות של מתקשרים, מיסטיקנים ומכשפים, ועד ליכולות על אנושיות. אליעד מתייחס לסוגיה זו בצורה מקיפה ומסביר את ההיגיון הפנימי שעומד מאחורי התופעות האלה, לצד ביקורת מפורטת והסברים על איך לבחון אותן בפועל. האם האדם יכול לפתח יכולות על טבעיות? אליעד מסביר כי קיימות יכולות שבני אדם יכולים לפתח לאורך חייהם, ויש יכולות שהם לא יכולים לפתח לעולם. כדוגמה, בילדות האדם יכול לעשות מעט דברים, ובבגרותו הוא מפתח עוד יכולות, ובעתיד יוכל לבצע פעולות נוספות. אולם, ישנן מגבלות שלא ניתן לעבור אותן, וזאת בגלל שהקיום האנושי תלוי במוגבלות זו. כלומר, אם האדם היה יכול להשיג יכולות בלתי מוגבלות כמו בריאת עולמות או ... קטן מוגבל בפעולות שהוא יכול לבצע לעומת מבוגר, ואדם בוגר מוגבל בהשוואה למה שיהיה מסוגל לעשות בעתיד. ההסבר לכך הוא שהמוגבלות היא לא דבר מוחלט, אלא יחסית לרצון וליכולת להתפתח. האם רצון חזק יכול להשפיע על יכולת על טבעית? אליעד מסביר שהיכולת של האדם להשיג מטרה, במיוחד יכולות חריגות כמו לקרוא מחשבות או להזיז ... כלומר, אם מישהו רוצה לקרוא מחשבות כדי לשלוט באחרים, הרצון שלו לקרוא מחשבות אינו רצון ראשון, כי הרצון האמיתי הוא שליטה באחרים, ולא קריאת המחשבות עצמה. כדי להגיע ליכולת על - טבעית, הרצון חייב להיות נקי לחלוטין וללא אינטרסים אחרים. איך אפשר לבדוק אם יכולות על - טבעיות באמת קיימות? אליעד מסביר את הבעייתיות בבדיקת הטענות של מיסטיקנים, מתקשרים או מכשפים שמצהירים שיש להם יכולות מיוחדות. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמאות מוחשיות כמו: אדם שטוען שהוא מסוגל לקרוא מחשבות - אפשר לבדוק אותו על ידי כך שנותנים למחשב לבחור מספר אקראי לחלוטין, ומבקשים מהמיסטיקן לגלות את המספר. אם היכולת אמיתית, הוא חייב להצליח כל פעם ב - 100%. אם הוא מצליח רק חלק מהזמן, זו לא יכולת אמיתית אלא ניחוש סביר. אם מישהו טוען שיש לו יכולת לנבא את העתיד, יש לבדוק אם התחזיות שלו מדויקות ב - 100% ולא רק לעיתים. לפי אליעד, מעולם לא קרה שמישהו הציג יכולת כזו באופן עקבי כשהוא נבחן באופן מדעי אובייקטיבי. הוא נותן דוגמאות על כך שמיסטיקנים שטענו ליכולות כמו הזזת חפצים או ידיעת עתידות, אף ... הקוסמים עושים קסמים ומראים את הטריקים שלהם לצופים, והמיסטיקנים בדרך כלל לא מראים בבירור איך הם עושים זאת. לדבריו, כאשר מגיע מומחה שמבין איך הדברים עובדים, תמיד היכולת של המיסטיקן פתאום לא עובדת. הוא מביא דוגמאות ממחקרים שבהם נבדקו תופעות כאלה באופן מדעי והוכח כי המיסטיקן לא הצליח לבצע את התופעה העל - טבעית בתנאים מבוקרים. מה המשמעות של יכולות על טבעיות בחיי היום - יום? אליעד מדגיש שאפילו אם קיימות יכולות על - טבעיות מסוימות, זה לא מבטל את המוגבלות הבסיסית של האדם, והמוגבלות היא זו שיוצרת את הקיום עצמו. הוא מסביר שאפילו אם היה למישהו יכולת כזו, זה לא באמת היה משנה את מצבו ...
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע לאינסטינקטיבי. משמעות הדבר היא, שככל שנחקור יותר לעומק מצבים שונים ונבין את החוקים והכללים שעל פיהם הם מתרחשים, כך ... שליטה מלאה על מה הוא יצליח או לא יצליח לצפות מראש. האם ניתן להחליט מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה מראש ומה לא. למרות זאת, יש לאדם אפשרות לנתח לעומק תחומים מסוימים, וככל שאדם יחקור ויעמיק את ההבנה שלו בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. לדוגמה, כאשר אדם מאוד מנוסה בנהיגה, הוא יוכל לצפות טוב יותר סכנות בכביש. אבל לצד זאת, קיימת ההבנה שכל התמקדות בנושא אחד בהכרח באה על חשבון תחומים אחרים. מי שמקדיש יותר מדי משאבים קוגניטיביים למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם מישהו תוך כדי הנהיגה. כלומר, מיומנות אחת שמתפתחת עלולה לבוא על חשבון מיומנויות אחרות. האם התמקדות בתחום מסוים פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור שמתמחה בפיזיקה, פילוסופיה או כלכלה, לא בהכרח מעידה על כך שהוא יצליח גם בתחומים רגשיים וחברתיים. למעשה, פעמים רבות, דווקא אנשים שהם ... קשרים חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או היומיומיים. הדוגמה שנתן אליעד היא, שאותם פרופסורים שהם מומחים גדולים בתחומים אקדמיים שונים יהיו לעיתים פחות חברתיים, פחות מיומנים בשיח ... כל שיפור בתחום אחד מגיע בהכרח על חשבון תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל שהאדם רוצה להיות טוב יותר בדבר אחד, כך בהכרח הוא פחות טוב בדברים אחרים, כי כל משאב של המוח שמוקדש לתחום אחד גורע ממשהו ... אליעד מסביר שידיעה מוחלטת של העתיד לא תאפשר לאדם ליהנות, כי כל ההתרגשות והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש בדיוק כל פרט ופרט בחייו, הוא היה מאבד כל משמעות להנאה, כי לא הייתה נותרת שום הפתעה ושום התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול ... פנימית, ולכן גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן לפתח אותן בעזרת הבנה עמוקה של החוקים השולטים בתחומים שונים, והפיכת החשיבה לאינסטינקטיבית. עם זאת, חשוב לזכור שלכל מיומנות מפותחת יש מחיר בתחומים אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת באחרים? ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
... יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2 איך לפתח יצירתיות ויכולת חשיבה? בהרצאה הזו, אליעד כהן עוסק בנושאים של פיתוח יצירתיות ויכולות חשיבה, כיצד לשפר את המוח ויכולת הלמידה שלנו, וכן איך להתמודד עם תחושות של תקיעות בחיים. אליעד מציע גישות ותרגילים מעשיים לשיפור כושר החשיבה האנליטית וההבחנה, תוך התמקדות בתהליך חשיבה מסודר וברור. מהו תהליך החשיבה שמוביל לפיתוח יכולות חשיבה? אליעד מסביר כי כדי לשפר את יכולת החשיבה שלנו, יש להתחיל בהבנת התהליכים הפנימיים שלנו. הוא מציע לקחת כל תהליך ולחלק אותו למרכיבים קטנים, כדי להבין מהם הצעדים שמהם הוא בנוי. לאחר ... של מה אפשרי ומה מחויב במציאות הנתונה. כיצד תרגילים יכולים לעזור בשיפור היכולת הקוגניטיבית? אליעד מציע מגוון תרגילים שמטרתן לשפר את היכולת הקוגניטיבית והאנליטית שלנו. לדוגמה, הוא מדבר על תרגיל שבו לוקחים פסקה ממאמר או ספר, חותכים אותה, מורידים חלקים ממנה, ואז מנסים להבין מה השתנה ... פרט ופרט בתהליך החשיבה שלנו. מדובר בתרגילים שיכולים להיות מועילים בשיפור היכולת להבחין בפרטים ולבחון את מהותם בצורה טובה יותר. מהו הקשר בין יצירתיות לחשיבה אנליטית? אליעד מציין כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות אחת את השנייה. יצירתיות מצריכה את היכולת לחשוב בצורה שונה ומחוץ למסגרת המוכרת, בעוד שחשיבה אנליטית מסייעת בהבנת ההיגיון והקשרים בין חלקי התמונה. שילוב בין השניים מאפשר לאדם לגשת לבעיות ... של תפיסת המציאות שלנו ושל הדרך בה אנו בוחנים את המצב. פיתוח יצירתיות שיפור יכולת חשיבה אנליטית תרגילים לשיפור היכולות הקוגניטיביות מהו שינוי גישה בחשיבה? איך להתמודד עם תחושת תקיעות? ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ניתן לפתח אותה? אליעד מדבר על כך שיצירתיות ... יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה. איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא חוויה רגשית שמלווה אותנו כאשר אנחנו לא מצליחים למצוא את ... הוא מסביר כיצד חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את היכולת האנליטית? אליעד מסביר שיכולת אנליטית היא היכולת להבין את המורכבות של בעיות שונות ולהוציא מהן פתרונות. הוא מציע להשתמש בטכניקות של ניתוח בעיות בצורה ממוקדת ולהימנע מלהתמקד ... מתמדת על הפיתוח הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון בין אלמנטים שונים ולתת להם משמעות בהקשרים שונים. אליעד מסביר שבחינה מדוקדקת של בעיות ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. הוא מדבר על כך שלמידה אינה חייבת להיות ... מדבר על איך אנחנו יכולים לפתח את היכולת להישאר ממוקדים בזמן פתרון בעיות. הוא מציע שחשיבה ממוקדת אינה רק טכניקת עבודה אלא גישה לחיים, שמאפשרת לנו להתמודד עם אתגרים ... יותר טוב? הבנה עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם בחיים, חשוב להבין קודם כל מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ומה עוצר אותנו מלהגיע למטרות ... עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
... יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות האם אפשר להשתפר בתחום מסוים על ידי חזרה שוב ושוב על אותה פעולה? אנשים רבים מאמינים שאם הם ... שלו. באותו האופן, מי שרוצה להשתפר בבעיטות לשער בכדורגל חושב שאם יבעט שוב ושוב, הוא יהיה טוב יותר. אך לפי אליעד כהן, הגישה הזו אינה נכונה כלל. שיפור יכולות אינו נובע רק מעשיית פעולה שוב ושוב. ההיגיון הפשוט לכאורה של חזרתיות לשיפור מיומנות מטעה. הפעולה עצמה, ללא חשיבה וניתוח של התהליך, לא רק שאינה בהכרח משפרת את היכולת, אלא אף עשויה להזיק ולהוביל לטעויות חוזרות ונשנות. מדוע חזרה בלבד אינה מספיקה לשיפור ... שאינו מנתח את הפעולות שלו אינו משתפר, הוא פשוט חוזר על אותה פעולה עם אותן הטעויות. מה הדרך הנכונה להשתפר בכל תחום בחיים? אליעד מסביר שכדי לשפר כל יכולת אישית או מיומנות, לא מספיק לבצע את הפעולה שוב ושוב, חובה על האדם לנתח כל פעולה שהוא עושה באופן מדויק ויסודי. הניתוח הזה הוא המפתח לשיפור אמיתי. לדוגמה, אם אדם רוצה להשתפר ביכולת להתחיל שיחה עם בחורה, עליו להתחיל בשיחה, אבל מיד לאחר מכן לנתח את השיחה לפרטי פרטים. הניתוח יכלול שאלות כמו: מה בדיוק אמרתי? מדוע אמרתי את הדברים שאמרתי? איך הבחורה הגיבה למה שאמרתי? מה חשבתי בזמן השיחה? מה הרגשתי? איך יכולתי לנהל את השיחה אחרת כדי לקבל תוצאה טובה יותר? רק לאחר ניתוח כזה, האדם יוכל באמת להבין מה הייתה הבעיה, וכיצד להשתפר לפעם הבאה. דוגמה מעולם הספורט - איך להשתפר בכדורגל? אליעד מביא דוגמה נוספת מעולם הכדורגל: אם אדם רוצה לשפר את היכולת שלו לבעוט לשער, לא מספיק שהוא פשוט יבעט הרבה פעמים. עליו לעצור אחרי כל בעיטה, לנתח אותה ... אלא בגלל פיתוח כישורי החשיבה וההבנה של הטעויות. כיצד להשתמש בניתוח עצמי לשיפור הנהיגה? אליעד מציע דוגמה שלישית בנושא הנהיגה: אם אדם רוצה לשפר את יכולתו בנהיגה, עליו להקליט או לצלם את הנסיעה, ואחר כך לצפות בהקלטה ולנתח את מה שקרה. עליו לשאול ... נזקים ממשיים. השיפור האמיתי בכל תחום אפשרי רק באמצעות חשיבה מודעת, ביקורת עצמית, ניתוח תהליכים, ולמידה מהטעויות של עצמך. איך להשתפר בכל תחום? שיפור יכולות אישיות איך להתחיל עם בחורה? ניתוח עצמי לשיפור יכולות האם חזרתיות משפרת מיומנויות? שיפור יכולות בכדורגל כיצד ללמוד מנהיגה נכונה? ...
איך לחשוב מהר? פיתוח חשיבה מהירה, איך לפתח את החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, יכולות אנליטיות, יכולות קוגניטיביות, חשיבה אנליטית, פיתוח חשיבה אנליטית, יכולת קוגניטיבית
איך לחשוב מהר? פיתוח חשיבה מהירה, איך לפתח את החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, יכולות אנליטיות, יכולות קוגניטיביות, חשיבה אנליטית, פיתוח חשיבה אנליטית, יכולת קוגניטיבית
... פיתוח חשיבה מהירה, איך לפתח את החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, יכולות אנליטיות, יכולות קוגניטיביות, חשיבה אנליטית, פיתוח חשיבה אנליטית, יכולת קוגניטיבית איך אפשר לחשוב מהר יותר ולפתח את יכולת החשיבה? חשיבה מהירה היא נושא שרבים מתעניינים בו, בין אם זה בשיחות יומיומיות, בשיחות עבודה או בהחלטות חשובות בחיים. בשיחה ... איך לחשוב מהר? או במילים אחרות, כיצד לפתח יכולת חשיבה מהירה ואנליטית, תוך שיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו. מה המשמעות של לחשוב מהר באמת? קודם כל, חשוב להגדיר מה הכוונה בלחשוב מהר. חשיבה מהירה היא לא רק היכולת לתת תשובות במהירות, אלא גם לספק תשובות מדויקות, הגיוניות ומחושבות, שבאמת תואמות את מה שהתכוונו לומר. לעיתים, אדם עונה מהר אך ... אנליטית ומהירה בו - זמנית, כלומר, לפתח יכולת לבחון במהירות את היתרונות והחסרונות של כל תשובה, ולנתח את ההיגיון שמאחוריה. מהו המפתח לחשיבה מהירה ונכונה? אליעד מדגיש כי ... מהירה ואיכותית הוא אימון ותרגול מתמיד של יכולת החשיבה. הוא מביא דוגמה של אדם שרוצה לקצר את הזמן שלוקח לו ללכת מנקודה אחת לשנייה: אם הוא יתרגל את ההליכה יום - יום, בסופו של ... לתרגל את המוח לחשוב מהר יותר? על מנת לפתח יכולת חשיבה מהירה, מומלץ לבצע באופן קבוע תרגילים כמו: לקחת שאלות או סיטואציות שונות ולחשוב עליהן לפרק זמן מוגדר מראש, למשל שעה, ... לא משנים, למשל צבע הרצפה. פעולה זו תחזק את היכולת שלך לנתח סיטואציות באופן יסודי ומקיף. מדוע תרגול מתמשך הוא חיוני לפיתוח חשיבה מהירה? כמו בנהיגה, שהפכה להיות פעולה אוטומטית, ... אוטומטי וקל. באותה צורה, תרגול מתמשך של יכולות החשיבה יאפשר למוח לבצע פעולות חשיבה במהירות ובאיכות גבוהה יותר. מה הקשר בין חשיבה מהירה לבין אמונה וניתוח? אליעד מדגיש נקודה ... וחשובה נוספת, לפיה חשיבה מהירה קשורה גם ליכולת שלנו לתת אמון בתהליך הניתוחי של המחשבות. כשהמוח מתרגל לנתח במהירות, התהליך הופך לאמונה - אנחנו סומכים על יכולת הניתוח שלנו. לפעמים זה יכול לגרום לכך שלא נתבונן מספיק, ולכן חשוב לשמור על איזון בין חשיבה אוטומטית ומהירה לבין בדיקה מחודשת ... מהירות החשיבה שלנו באופן משמעותי, ונשפר את היכולת לתת תשובות איכותיות ומדויקות במהירות. איך לחשוב מהר יותר? פיתוח חשיבה אנליטית שיפור יכולת קוגניטיבית איך לתת תשובות מדויקות? מהו אימון חשיבה? ...
אימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות
אימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות
... מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות איך לפתח את השכל ולהיות יותר חכם? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לשפר את היכולות השכליות ולהפוך לאדם חכם יותר, תוך התמקדות באימון מוחי ופיתוח מיומנויות חשיבה. ... אליעד טוען שגם אם ישנם נושאים שאתה מרגיש שאינם חשובים או שאינם מעניינים אותך, כדאי לך לנסות לחקור אותם בכל זאת, משום שזה מאמן את יכולות החשיבה שלך. הוא נותן דוגמה: אם תשמע זווית חדשה לנושא מוכר, כמו למשל מהירות ... חווה. הוא טוען שרק כאשר השכל יהיה מפותח, הבעיות יוכלו להיפתר מעצמן. לסיכום, אליעד מדגיש שהמפתח לחיים מוצלחים וטובים יותר הוא פיתוח היכולת השכלית הכללית, ולא ההתמקדות בבעיות נקודתיות. ככל שהאדם מפתח את השכל, הוא יכול ...
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
... לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות למה כל מילה חשובה בתהליך המכירה והשכנוע? אליעד כהן מסביר שאחד הגורמים המרכזיים להצלחה במכירות ושכנוע הוא תשומת הלב לפרטים, ובעיקר ... בשיחה עם הלקוח. אליעד מדגיש שכל מילה היוצאת מהפה משפיעה באופן ישיר על תוצאות המכירה והיכולת לשכנע. הוא נותן דוגמאות מעשיות לכך שיש הבדל עצום בין אמירת אם תרצה לעומת כשאתה רוצה, שכן המילים האלה יוצרות הבדל בתחושת הביטחון וההתחייבות שהלקוח חש. למשל, כשאומרים כשאתה רוצה ... ובפתרון הבעיה, הלקוח ביקש זמן נוסף לחשוב על ההצעה, והעסקה לא נסגרה במקום. איך לפתח את היכולת לשים לב לכל מילה? אליעד מציג את השאלה, כיצד ניתן לפתח מיומנות שמאפשרת לנו לשים לב לכל מילה ומילה שאנחנו מוציאים בזמן אמת? לטענתו, אין מספיק זמן כדי לצבור ניסיון ולהמתין ... במקום להתמקד בעלויות החומר, הלקוח היה מרגיש צורך פחות לקחת זמן לחשוב. מילות מפתח נכונות יכולות להפוך את התהליך מהמתנה והתלבטות לחתימה מיידית. מהי התועלת המרכזית של אימון קבוע על מילים? האימון הקבוע הזה מאפשר להגיע לרמה של סופרמן בתחום השכנוע, מצב שבו כל מילה שיוצאת מפיך היא מדויקת ובמקום הנכון. אליעד מדגיש כי תהליך זה יוצר הבדל משמעותי ביכולת לשכנע, להניע אנשים לפעולה, ובסופו של דבר, להגדיל מכירות באופן משמעותי. התרגול הופך עם הזמן לטבע שני, עד שכל אינטראקציה חברתית או עסקית מתבצעת עם מודעות מלאה ושליטה מוחלטת על ... איך לשכנע אנשים? איך לשפר כושר שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? למה כל מילה חשובה כל כך במכירה ובהשפעה? אחד הנושאים המרכזיים שנדונו הוא חשיבות תשומת הלב לכל מילה בתהליך המכירה. כשמדברים עם לקוח, לכל מילה יש משמעות והשפעה על כושר השכנוע ועל יכולת המכירה. לדוגמה, לעיתים מומלץ להשתמש באם במקום כש..., או להפך, לפי ההקשר. במקרים אחרים, עדיף לומר הרגשת במקום הרגשתי או הרגשנו, לפי המטרה שעומדת מאחורי השימוש במילה. הרעיון הוא שכל מילה יכולה לחזק או להחליש את היכולת לשכנע את הלקוח, ולכן חשוב מאוד לשים לב לאופן שבו בוחרים ומנסחים מילים. איך לפתח את היכולת לשים לב לכל מילה ולהפוך לשכנע טוב יותר? הודגש כי אין די בצבירת ניסיון באופן פסיבי. במקום להסתפק בכך שהזמן יעשה את שלו, כדאי לאמץ שיטה מובנית. כך אפשר לקצר תהליכים ולשפר יכולות מכירה כבר עכשיו. אליעד העלה את החשיבות של פיתוח חשיבה מאומצת שתתמקד באופן שבו מוציאים מילים מהפה. זה כולל ניתוח שחמט של כל משפט: אם אגיד X, הלקוח יחשוב כך, ואם אגיד Y, הלקוח יחשוב אחרת. למה כדאי לנתח דיבור יומיומי באופליין? כדי לשפר יכולות שכנוע, אחד הטיפים המרכזיים היה לעבוד בoffline. המשמעות היא לנתח את הפעולות והמשפטים שאומרים ביום - יום, לא מול הלקוח עצמו אלא לבד או באמצעות הקלטות. לדוגמה, אם אמרת לחבר אם ... שמוציאים מילים מהפה, הן עוברות בראש לחלקיק שנייה. לכן, ניתוח ומודעות למחשבות מקדימים את היכולת לבחור בדיוק את המילים הנכונות מול הלקוח. לדוגמה, אם תוך כדי הליכה ברחוב עלתה מחשבה: הייתי רוצה לגור בבית היפה הזה, אפשר לשאול: למה אמרתי הבית היפה הזה ולא במקום הזה? למה לא ... בבניין הזה? תרגול מתמיד של שאלות מסוג זה יעצב את החשיבה כך שבזמן אמת, מול לקוח, תהיה כבר יכולת אוטומטית לבחור את המילים הכי מדויקות שמשפרות את יכולות המכירה. איך תרגול כזה מוביל לתוצאות יוצאות דופן במכירות? כשמאמצים את הגישה הזו בכל משפט ובכל מחשבה, מחדדים את הרגישות והמודעות עד רמה שבה כל מילה מקבלת זרקור לפני שנאמרת. ... את טווח ההשפעה מול אנשים, בין אם מדובר בלקוח או בכל אינטראקציה חברתית אחרת, ומשיגים יכולת שכנוע גבוהה בהרבה. מהי הדוגמה של רבי נחמן ואיך היא קשורה למיומנות מכירה? הועלתה דוגמה שרבי נחמן ציין לגבי תשומת לב עד לרמת הנשימה. כשמקפידים מאוד על כל מילה ועל כל פעולת דיבור, זה מקנה יכולת דיוק גבוהה מאוד. ברמה המעשית במכירות, כשנמצאים מול לקוח או מול אדם שרוצים לשכנע, הדיוק הזה משפר את כושר השכנוע ואת התועלת של השיחה. איך לסגור עסקה בפועל בעזרת בחירת מילים ... יכולה למנוע דחיית העסקה ולשכנע את הלקוח לחתום מהר יותר. מהן התובנות המרכזיות לשיפור יכולות מכירה ושכנוע? לעבוד באופליין - לנתח הקלטות ודיאלוגים מהיום - יום, ולשאול למה השתמשתי במילה הזו? לתרגל תשומת לב למילים פנימיות (מחשבות) לפני שהן נאמרות בקול. לדעת שכל מילה ... לפחות מועילות. להשתמש בדוגמאות מחיי היום - יום כדי לחדד מודעות לזמן אמת, וכך לשפר את יכולות המכירה באופן משמעותי. איך לשכנע אנשים איך לשפר כושר שכנוע איך ללמוד לשכנע אנשים טיפים למכירות איך לשפר יכולות מכירה איך לשפר יכולות שכנוע עכשיו הנושא הוא כזה, כדי להצליח במכירות, מה אחד הדברים הכי חשובים? אני לא אומר הכי חשוב אני אומר אחד הדברים המאוד חשובים שאחראים להצלחה של המכירה, הוא? לשים לב לכל מילה ... מה ההתנגדויות שלך לבוא לכל מילה. אליעד: מה הנוסחה הכללית, מה הדרך באופן כללי לשפר את היכולת שלך להגיד למצב שכשאתה מדבר עם לקוח כל מילה שאתה מוציא מהפה שלך אתה ממש כמו בשחמט, אתה עושה את כל החישובים, אני אגיד ככה הוא יחשוב ככה, אני אגיד ככה הוא יחשוב ככה, אני אוסיף את ... אבל פה מצד האמת אם תפתח את החשיבה אתה בעצם תפתור הרבה בעיות במכה אחת אבל יש פה סוג של יכולת ספציפית, את היכולת להוציא מילים בעלות משמעות. תראה, הרבה פעמים שאני יושב עם בן אדם שהוא בטוח שהוא יודע למכור, אני אומר לו טוב, תמכור לי ואז הוא בא למכור, אני אומר למה אמרת את המילה הזאת? המילה ... לי בכלל את השכל, למה שמת בכלל? ש: שזה כאילו כל הדפוסי חיים. אליעד: אבל למה הוספת את זה, יכולת להגיד זה מחדד לי את השכל. בכלל זה כאילו אפילו משהו נוסף. לא משנה אני נותן לך דוגמה. למה אמרתי זה מחדד לי בכלל את השכל, למה אמרתי בכלל, למה, יכולתי להגיד זה מחדד לי את השכל, למה בכלל. ברמה כזאת אם אתה עושה את זה אתה הופך להיות סופרמן, כשאתה מדבר כל מילה שאתה מוציא יש לה זר. רבי נחמן התגאה, אמר אפילו הבל אני לא מוציא מהפה ...
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל?
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל?
... ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל? מה זה מולטי - טסקינג ואיך אפשר לשפר אותו? מולטי - טסקינג, או ריבוי משימות, הוא היכולת לבצע מספר פעולות בו זמנית. בעולם המודרני, בו יש דרישות רבות, פיתוח יכולת זו מאפשר להשיג יותר במינימום זמן. אך, בניגוד למחשבים, שניתן להפעיל עליהם ריבוי משימות בזכות יכולות עיבוד חזקות, בבני אדם ישנן מגבלות שקשורות במשאבי ... בביצועים ולגרום לכשל או לתאונה. כאשר אדם מנסה לבצע מספר משימות שמצריכות ריכוז גבוה באותו זמן, הדבר עשוי להוביל לטעויות. איך לשפר את יכולת המולטי - טסקינג? לפי אליעד, הדרך לשפר את יכולת המולטי - טסקינג היא לשפר את החומרה הפנימית של האדם, כלומר, את יכולות החשיבה והריכוז. זהו תהליך דומה לשדרוג המחשב, שבו ... כך שהמחשב יוכל להתמודד עם יותר משימות בו זמנית. באופן דומה, כאשר אדם מפתח את החשיבה שלו ומתרגל לתרגילים שמחייבים ריכוז, הוא משפר את היכולת לבצע מספר משימות בו זמנית. מה קורה כשאין מספיק ... יכול להוביל להרגשה של חוסר הצלחה בעשייה. הקשר בין ריבוי משימות להפרעת קשב וריכוז כאשר אדם מתקשה להתרכז במטלה אחת, הוא עלול להרגיש שהיכולת שלו לבצע משימות במקביל פוחתת. זו אחת התופעות שיכולות להתפרש כהפרעת קשב וריכוז. פיתוח המוח ותרגול של יכולות ריכוז הוא קריטי כדי להתמודד עם משימות בצורה טובה יותר ולהגביר את היכולת לבצע מספר משימות במקביל. מהם הצעדים שיכולים לשפר את המולטי - טסקינג? כדי לשפר את יכולת המולטי - טסקינג, חשוב לעבוד על פיתוח השכל והחשיבה. ... אנשים שמצליחים להתמודד עם ריבוי משימות בצורה רגועה ויעילה, הם אלה שהשכל שלהם חזק מספיק ומסוגל להתמודד עם יותר מטלות בו זמנית. ככל שיכולת החשיבה והקשב גדלה, כך משתפרת היכולת של האדם להתמודד עם יותר משימות ולבצע אותן בצורה ... שכל על איכות החיים כיצד להתמקד ולהפחית הסחות דעת מהו מולטי - טסקינג ולמה חשוב לפתח אותו? מולטי - טסקינג, או ריבוי משימות, משמעותו היכולת לבצע כמה פעולות במקביל. הרעיון דומה לדרך שבה מחשב ... (לדוגמה, הקלדת הודעות), תפוקת הקשב אינה מספיקה לשתי המשימות יחד, וכך עלולים להתרחש כשלים ובמקרה של נהיגה - גם תאונות. איך להגדיל את היכולת לבצע כמה משימות בו - זמנית? בדומה למחשב שמשדרגים לו את המעבד והזיכרון, גם אדם יכול לפתח את החומרה הפנימית שלו, כלומר, את יכולות החשיבה. כשהשכל חזק יותר, משימות מורכבות דורשות פחות אנרגיה, וכך מתפנים משאבים לטפל במטלות נוספות בו - זמנית. תרגול חשיבה, פיתוח שכל ותרגילים שנועדו להרחיב את יכולת הריכוז יאפשרו לאדם לפעול ביעילות רבה יותר במספר ...
איך להפוך משוגע לגאון? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות?
איך להפוך משוגע לגאון? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות?
... השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות? איך לפתח את החשיבה ולשפר ... לשאול שאלות על המובן מאליו ולהתמודד עם רעיונות בצורה ביקורתית. תהליך זה כולל לא רק חשיבה על העובדות, אלא גם יכולת להבחין בין עובדה לבין פירוש של עובדה. מהי חשיבה ביקורתית? אליעד מסביר שעל מנת לפתח את החשיבה יש להפעיל את מה שהוא מכנה ניתוח סיבתיות. מדובר ביכולת להבין את הקשרים בין סיבה לתוצאה. ... על העובדות. החוקר או המפתח השכלי חייב לא לקבל את כל מה שנאמר לו, אלא לשאול האם זה נכון?. התהליך הזה משפר את היכולת לבחון מצבים בצורה אובייקטיבית. ... הנחות יסוד, והבחנה בין עובדות לפירושים. כל אחד מהתרגולים הללו דורש זמן ומאמץ, אך כל אחד מהם יכול לשפר את יכולות החשיבה באופן משמעותי. איך לפתח את ... ספק, להטיל ספק, עובדה ופירוש, הנחות יסוד, איך לטפל בחולי נפש? איך להפוך משוגע לחכם? איך לפתח את המוח? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות שכליות, איך לרפא חולי נפש בלי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יכולות, האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, מאמן אישי לעסקים, אימון אישי בתל אביב בנושא יכולות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 08:47:26 - wesi1