אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל להחליט איזה דברים לפתח יותר ואיזה פחות. ואסביר גם, מהו התהליך של פיתוח התסריט? איך ניגשים לכתיבת תסריט? איך יודעים איך לפתח את התסריט? איך אפשרי לתקצר (לעשות תקציר) לתסריט? איך לכתוב תסריט פשוט וגם תסריט מורכב כמה שבא לך? איך נכון לתכנן את התסריט? איך לפתח את העלילה של התסריט בצורה מובנית? ועוד.

אז צריך להבין, שלכתוב תסריט, זה בדיוק כמו לתכנן בניין שבונים אותו. דהיינו, שצריך לתכנן אותו מהחוצה, פנימה. מהמעטפת הכללית אל תוך החדרים הפנימיים.

אחת הטעויות הנפוצות של אנשים שכותבים תסריט, היא, שהם מתחילים לכתוב את התסריט, עם המון פרטים, כבר מהסצינה הראשונה. ודרך החשיבה שלהם היא, שהם כותבים סצינה ואחר כך עוד סצינה ואחר כך את הסצינה הבאה וכולי. ובכל פעם הם מוסיפים ומשנים את התסריט. וזו כמובן גישה שגויה לגמרי.

וזה דומה למישהו שרוצה לתכנן בניין, ושהוא יתחיל לבנות את הקומה הראשונה, ומיד כאשר הוא יסיים לבנות את הקומה הראשונה, הוא כבר מיד יסיים את בניית כל הקומה כולה, לפרטי פרטים, כאילו הוא בשלב עבודות הגמר של הבניין. ובנוסף, הוא כבר יתחיל לאכלס שם דיירים, עוד לפני שהוא סיים לבנות את הבניין. שזו כמובן טעות.

כי כאשר בונים בניין, קודם כל יש את שלב התכנון, שמתכננים באופן כללי מה רוצים. ואחר כך בונים קודם כל את השלד, ואחר כך בונים לאט לאט את כל התהליך, עד לשלב עבודות הגמר. ורק אחר כך מאכלסים שם את הבניין.

וכאשר באים לתכנן תסריט, אז קודם כל צריכים להגדיר במילה אחת או שתי מילים, על מה התסריט. לדוגמה, תסריט דרמה, תסריט אימה, תסריט קומדיית אימה בדיונית. דהיינו, קודם כל להחליט לאיזה זאנר שייך התסריט שאתה רוצה לכתוב. ולצורך העניין ניקח תסריט ונחליט שהוא יעסוק בנושא של דרמה.

עכשיו נשאל את עצמנו, באיזה נושא עוסקת הדרמה, כי יכולה להיות דרמה מהמון סיבות. לדוגמה, דרמה היסטורית, דרמה משפחתית, דרמה עסקית, דרמה זוגית, דרמה רפואית. ואז נבחר את הנושא שאנחנו רוצים לפתח אותו, לדוגמה: דרמה משפחתית.

ואבהיר, שזה מקביל לתהליך של גדילה של עץ. שקודם כל גדל הגזע. אחר כך יוצאים ממנו ענפים ראשיים ואחר כך תת ענפים וכולי, עד הפירות. ועד השלב שהענפים קשורים אחד לשני. ועד לשלב שהעץ נראה כישות אחת של עץ.

והגזע הראשי של העץ שלנו, הוא דרמה. וממנו מתפתח ענף / גזע ראשי בשם דרמה משפחתית.

ונציג את זה בצורת התרשים הבאה:

1.דרמה >> משפחתית

אוסיף כי ניתן לדוגמה להחליט שהדרמה תהיה שייכת לשני ענפים. כגון, דרמה משפחתית + דרמה עסקית. ואז מבחינת תרשים נציג את זה בצורה של:

1.דרמה

1.1.משפחתית

1.2.עסקית

כמו כן אוסיף שבאפשרותנו להחליט ששתי העלילות המרכזיות של העץ של התסריט שלנו, יפגשו אחת עם השניה. שזה בסדר לגמרי וזה הופך בעצם את התסריט, למשהו עוד יותר מורכב. דהיינו, שיש כמה עלילות ששזורות אחת בשניה.

אבל כאשר ניגש לבנות את העלילה במקרה שבו מספר עלילות מתחברות אחת עם השניה, אז ראשית נפתח את המבנה הבסיסי של כל אחת מהעלילות בפני עצמה. ורק אחר כך ננסה לשזור את העלילות אחת עם השניה, לעלילה יותר מורכבת.

ולצורך הדוגמה כאן, נחליט שנעסוק בעלילה אחת, ולא בשתי עלילות או יותר, ולא בעלילה מורכבת יותר שמחברת ביחד מספר עלילות. ורק אחרי ששולטים בפיתוח עלילה אחת, רק אח"כ אפשרי לחבר מספר עלילות במקביל.

אז לצורך העניין התסריט שלנו נראה כך:

1.דרמה >> משפחתית

דהיינו, הגזע הראשי של העץ שלנו הוא דרמה משפחתית. ועכשיו נתחיל לבנות את הענפים של העץ.

אז עכשיו עלינו להחליט לאיזה כיוון אנחנו רוצים לקחת את העלילה באופן כללי. דהיינו, צריך להיזהר לא להיכנס יותר מידי לפרטים, אלא כמה שיותר בצורה כללית. ועלינו עכשיו לענות במספר מילים קצר בלבד, לשאלה הבאה, והיא, מהי הדרמה המשפחתית שעליה אנחנו רוצים לספר. ואז נשיב לדוגמה, תהליך התאהבות וגירושין.

ועכשיו נציג את זה בצורה של:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.2.גירושין

או במילים אחרות, יש לנו את התהליך הראשי שהוא דרמה שעוסקת בנושא משפחתי. וממנו יוצאים שני ענפים, שהם 1 - התאהבות, 2 - גירושין.

ועכשיו ניגש לשלב הבא, שבו אנחנו צריכים להתחיל לפתח את כל אחד מהענפים הראשיים, וליצור להם תת ענפים / ענפי משנה / ילדים. דהיינו, אנחנו צריכים להתחיל להעמיק בעלילה ולהמשיך לפתח אותה. ושוב, מדובר על תהליך מבחוץ פנימה, שכל הזמן עושים זום אין לעלילה. ומידי פעם אפשרי להסתכל מבחוץ, בזום אווט, ושוב להמשיך בזום אין פנימה. אז עכשיו נעשה זום אין לתהליך של ההתאהבות.

אז עכשיו נשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על תהליך ההתאהבות. וננסה לפרק אותו לשלבים ולתתי תהליכים. ושוב, לא ננסה להתחיל לספר את הסיפור לפרטים, אלא שוב נפרק אותו לתת תהליכים. לדוגמה ניקח את תהליך ההתאהבות, ונפרק אותו לתהליך שבו יש לנו 2 דמויות, ש: 1- נפגשות. 2 - מתחילים לצאת ביחד. 3 - מתחתנים. 4 - מביאים ילדים.

ונציג את זה בתרשים הבא:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.2.מתחילים לצאת

1.1.3.חתונה

1.1.4.ילדים

1.2.גירושין

ועכשיו נתחיל לפתח פנימה את התהליך שבו הם נפגשים, לתתי תהליכים נוספים. ונשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על איך הם נפגשו. אז מכאן יהיה הגיוני לדוגמה להחליט, על השלבים הבאים: 1- הכרות עם הדמויות באופן כללי. 2 - תיאור תהליך ההכרות שלהם. ונציג את זה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.1.1.הכרות עם הדמויות

1.1.1.2.תהליך ההכרות

1.1.2.מתחילים לצאת

1.1.3.חתונה

1.1.4.ילדים

1.2.גירושין

וכאן נוכל לדוגמה להחליט על 2 דמויות בשם גון + רונית, ונרצה לספר על תהליך ההכרות שלהם. ואז לדוגמה התרשים יראה כך:

1.הכרות עם הדמויות

1.1.הכרות כללית עם הדמות של גון

1.2.הכרות כללית עם הדמות של רונית

וכאן לדוגמה נספר סיפור כללי על גון. שיתואר בתסריט בצורה כגון:

1.הכרות עם הדמויות

1.2.הכרות כללית עם הדמות של גון

1.2.1.תאור ילדותו

1.2.2.תאור הוריו

1.2.3.תאור חבריו

1.2.4.תאור לימודיו האקדמיים

1.2.5.תאור הרקע המקצועי שלו

1.2.6.תאור התחביבים שלו

1.3.הכרות כללית עם הדמות של רונית

וכיו"ב נעשה גם לדמות של רונית, לפי ההקשר.

ואסביר ואדגיש. אני כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך לפתח את העלילה. אני כן עוסק כאן באיך לגשת לנושא של כתיבת התסריט ובאיך לפתח את העלילה באופן מובנה ומסודר ובלי ללכת לאיבוד.

כאשר הרעיון הכללי הוא להראות, איך מתחילים מהגזע הראשי, משם לענפים ומשם לאט לאט נכנסים בכל פעם יותר ויותר פנימה. להיכן בדיוק נכנסים? איזה פרטים להזכיר ואיזה לא? כמה זמן להקדיש לכל פרט ופרט? איזה פרט להציג קודם ואיזה אח"כ? אלו שאלות נפרדות. אבל קודם כל צריך לדעת באופן כללי, איך בונים את התבנית הכללית של התסריט והעלילה שלנו.

ועכשיו ניכנס לדוגמה לתהליך של ההכרות של הדמויות. ונשאל את עצמנו, איך אנחנו רוצים לספר שהם הכירו. אז נניח שאנחנו רוצים לספר שהם הכירו במקרה ברחוב. אז נפרק את זה לתת תהליכים, שיראו בתרשים בצורה כגון:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.1.1.הכרות עם הדמויות

1.1.1.2.תהליך ההכרות

1.1.1.2.1.סיפור על מה עשה גון בבוקר ואיך הוא הגיע לאותו הרחוב

1.1.1.2.2.סיפור על למה ואיך רונית הגיעה לאותו הרחוב

1.1.1.2.3.נפרט על איך הם ראו אחד את השניה. מי ראה את מי קודם, האם שניהם ראו אחד את השני במקביל וכולי

1.1.1.2.4.נפרט לדוגמה על הרגשות והמחשבות שלהם כאשר הם ראו אחד את השני.

1.1.1.2.5.נפרט על התהליך שבו הם פונים אחד לשני / מישהו מהם פונה אחד אל השני

1.1.1.2.6.נפרט על התגובה של כל אחד מהם, בעקבות מה שקרה קודם.

ושוב, מדובר כאן על סוג של יצירת מציאות מדומה, על יצירה של עולם בדיוני, ממשי, שמורכב לפרטי פרטים, עד לרמה של הפרט הקטן ביותר. אבל הכל מתחיל מלראות את התמונה באופן כללי. ולאט לאט לפתח את העלילה.

ואוסיף, כאשר אנחנו באים לכתוב תסריט, עלינו להשתדל באופן כללי, לפתח את רמות העומק במקביל ולא לצלול לתוך רמה אחת כלשהי, לפני שצללנו לרמות יותר רדודות בענפים אחרים. וככה בעצם העלילה תצא לנו יותר הגיונית ויותר קשורה כעץ אחד. ובנוסף, זה גם יוודא שלא נזלוג יותר מידי לפרטים על משהו מסוים שולי, בתוך העלילה הכללית.

דהיינו: אם לדוגמה החלטנו שמדובר על עלילת דרמה משפחתית שעוסקת בנישואים ובגירושין, אז לפני שניכנס לפתח את תתי הענפים כמו שעשינו קודם, לפני כן, ניכנס לרמת עומק בסיסית יותר לכל רוחב העלילה באופן כללי. דהיינו, נפרט קצת יותר בצורה רוחבית, על כל התסריט כולו. לדוגמה, נחליט שאנחנו רוצים לספר על תהליך התאהבות מאוד חזק, על נישואים מאוד מוצלחים, ועל תהליך של בגידה, שבסופו מוביל לגירושין ולשנאה. ובתרשים זה יראה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חזקה מאוד

1.2.נישואים מוצלחים

1.3.בגידה

1.4.גירושין

1.5.שנאה

וכמובן שזהו תסריט לדוגמה, שהיה יכול להתפתח לעלילה אחרת, שהיתה נראית לדוגמה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חלשה מאוד, ספקות כבר בהתחלת הקשר הזוגי

1.1.1.התנגדות המשפחות לקשר

1.1.2.טראומות מהעבר שהפריעו לקשר

1.1.3.אהבה כנגד כל הסיכויים

1.1.4.טיפולים נפשיים למען הצלחת הקשר

1.2.נישואים

1.2.1.נישואים בסתר מהמשפחות

1.3.פערים תרבותיים

1.3.1.כל מיני מריבות בעקבות הפערים

1.3.2.ניסיונות גישור שלא מצליחים

1.4.גירושין

1.4.1.פרידה בהסכמה

1.4.2.נשארו חברים

ועכשיו ניכנס רמה אחת יותר לעומק בתרשים הקודם שלנו, לדוגמה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חזקה מאוד

1.1.1.איך הם התאהבו

1.1.2.כמה הם אהבו

1.1.3.למה הם אהבו כל כך

1.1.4.איך כולם היו בטוחים שהם יצליחו בקשר שלהם

1.2.נישואים מוצלחים

1.2.1.נפרט כמה הנישואים היו מוצלחים

1.2.2.כמה היה להם טוב ביחד

1.2.3.כמה תוכניות לעתיד היו להם

1.3.בגידה - נפרט איך אחד מבני הזוג בגד ונפרט על

1.3.1.המניעים לבגידה

1.3.1.1.רצון להתנסות בדברים חדשים

1.3.1.2.רצון לבדוק גבולות

1.3.1.3.רצון לאתגר את הזוגיות

1.3.1.4.תסביך רוחני זוגי

1.3.1.5.טראומה מהעבר

1.3.2.איך הגבר (לדוגמה) הכיר את הבחורה שאיתה הוא בגד

1.3.2.1.מי פיתה את מי

1.3.2.1.1.הגבר הכיר מישהי נשואה והחליט לפתות אותה

1.3.2.2.מי יזם את הבגידה

1.3.2.2.1.זה היה בצורה הדדית של שני הצדדים

1.3.2.3.איך הגבר ניסה להסתיר את הבגידה

1.3.2.4.איך לאישה היו חששות מבגידה

1.4.גירושין

1.4.1.נפרט איך האשה גילתה סופית על הבגידה

1.4.2.הולכים לטיפול זוגי ואישי

1.4.3.הטיפול מצליח

1.4.4.האשה עם טראומה ולא מסוגלת לסלוח

1.4.5.גם האישה בוגדת

1.4.6.הגבר מחליט על גירושין

1.5.שנאה

1.5.1.האהבה הופכת לשנאה

1.5.2.כל אחד מאשים את השני

1.5.3.המשפחות מתערבות

1.5.4.וזה נגמר בצורה של...

ומה בעצם ראינו כאן, שבעצם נכנסנו קצת יותר פנימה בכל אחד ואחד מהענפים. וככה יש לנו תמונה כללית להבין ולראות מה קורה כאן. ועכשיו אנחנו יכולים להחליט אחרי שאנחנו רואים את התמונה הכללית ואחרי שהתמונה הכללית מתבהרת, עכשיו אפשר להתחיל לעשות זום אין לאט לאט, לתוך כל אחד מתתי הענפים של התסריט. ועכשיו בעצם אנחנו יכולים לשתול לדוגמה בסצינה הראשונה, דברים שישפיעו על הסצינה האחרונה, מבחינת הפרטים שבתסריט.

ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו אם נרצה ליצור 2 עלילות או יותר שמשתלבות אחת בשניה, אז לדוגמה קודם כל נפתח עלילה אחת באופן כללי נניח לרמת עומק 1, אבל בפני עצמה כעלילה שעומדת בפני עצמה. אח"כ נעשה זאת בדיוק עבור המבנה של העלילה השניה. ורק אח"כ ברמות העומק הבאות, של מבנה התסריט, נשלב בו את החיבור של 2 העלילות. לדוגמה:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.1.1.בחור שמפתח קריירה

1.1.2.מקים עסק

1.1.3.העסק מצליח

1.2.משפחתית

1.2.1.בחורה מכירה את הבחור

1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת

ואחרי שכתבנו את המבנה הבסיסי הזה, עכשיו לדוגמה נרצה להראות, איך עלילה אחת משפיעה על העלילה השניה. לדוגמה: הצלחת העסקת, גורמת לאישה להיות חלק מהעסק, וגורמת לכך שבסופו של דבר הם יריבו ויתגרשו. ואז נתחיל בתתי ענפים להוסיף פרטים שבעצם יהוו, את העלילה הפנימית יותר שמחברת את העלילות שבחוץ. לדוגמה:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.1.1.בחור שמפתח קריירה

1.1.2.מקים עסק

1.1.2.1.מתלבט לגבי תחום העסק, לא יודע אם להיות שכיר או עצמאי

1.1.3.העסק מצליח

1.1.3.1.העסק גדל יותר מידי

1.1.3.2.מכניס שותף

1.1.3.3.השותף מרמה בעסק

1.1.3.4.נפרד מהשותף

1.1.3.5.מכניס את האישה לעסק

1.2.משפחתית

1.2.1.בחורה מכירה את הבחור

1.2.1.1.התלבטויות לגבי מה חשוב יותר בחיים, כסף מול זוגיות

1.2.1.2.מדברים על האפשרות לעבוד ביחד

1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת

1.2.2.1.מביאים ילדים

1.2.2.2.כולם מרוצים מההכנסות של העסק

1.2.2.3.האישה מביעה את דעתה לגבי העסק ועוזרת לבעלה מבחוץ

1.2.2.4.האישה מציעה להיכנס לעסק

שמכאן בעצם נוצרת לנו עלילה נוספת שהיא בעצם תוצג כך:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.2.משפחתית

1.3.האשה בתוך העסק ביחד עם בעלה (

זה בעצם ענף חדש, שנוצר משילוב של 2 הענפים הקודמים

)

1.3.1.נפרט איך הם מצליחים ביחד

1.3.2.קשיים שיש להם

1.3.3.דרכי התמודדות

1.3.4.דילמות

1.3.5.וכולי

כאשר בעצם נוצר לנו ענף חדש, ואת העלילה שלו, נפתח באופן עצמאי.

ושוב, המסר הכללי הוא, שכאשר באים לכתוב תסריט, לא צריך לשבת ולהתחיל לכתוב את התסריט החל מהפרק הראשון. כי זה גרוע לגמרי מהמון סיבות. ומה שכן נכון לעשות, זה כמו צייר, קודם כל לצייר את הקווים הכלליים של הציור. ואח"כ להיכנס לאט לאט כל פעם קצת יותר פנימה. עד שהציור כולו ברור ועד שהתמונה כולה ברורה.

ואיך לתכנן את התסריט שיהיה כמה שיותר הגיוני ומעניין? זה כבר נושא אחר שצריך ללמוד אותו בפני עצמו. להבין, מה גורם לאנשים שמשהו יותר יעניין אותם ממשהו אחר. ואיך לדעת מבחינת התסריט, איזה סצינה להציג קודם ואיזה מידע לפרט וכמה לפרט אותו, זה שוב פעם עוד מיומנות נוספת. אבל היא באה, רק אחרי שיש את המיומנות הקודמת, של כתיבת התסריט ופיתוח העלילה באופן כללי כנ"ל.
יועץ זוגי פיתוח להגדיר עבר גירושים גבולות הורה שותפים נאום חוסר וודאות קבלת החלטה איך בונים מצגת איך כותבים תסריט איך לבנות עלילה איך להכין איך להכין מצגת איך להכין נאום איך להכין פרזנטציה איך לכתוב איך לכתוב מאמר איך לכתוב ספר איך לכתוב עלילה איך לכתוב תסריט איך לכתוב תסריט לסרט איך לפתח תסריט איך נראה תסריט לבנות עלילה להכין להכין מצגת להכין נאום להכין פרזנטציה לכתוב לכתוב מאמר לכתוב ספר לכתוב עלילה לכתוב תסריט לכתוב תסריט לסרט לפתח לפתח תסריט נאום פיתוח פרזנטציה תסריט תסריט לסרט
איך לכתוב מאמר? איך להכין נאום? איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול
...את הוורד וצא לדרך. אציין שניתן לעשות זאת גם עם נייר ועט, אבל רצוי יותר לעשות זאת מול מחשב, כדלקמן. ואסביר כאן את כל התהליך בדימוי של כתיבת מאמר. אבל זה תהליך זהה לחלוטין, גם במקרה שרוצים להכין הרצאה / לכתוב נאום וכיוב. שלב 1 - נסה להגדיר בכמה שפחות מילים, על מה אתה הולך לכתוב את המאמר שלך. וכמה שפחות מילים, יותר טוב. לדוגמה, אתה הולך לכתוב מאמר על עגבניה. ובכוונה בחרתי כאן בדוגמה של כתיבת מאמר על עגבניה, כדי להראות שהתהליך הזה מתאים לכל נושא שתבחר לכתוב עליו מאמר כלשהו. אז שלב ראשון, הגדר בכמה שפחות...
משחקי הכס, היגיון בחוסר היגיון, היגיון בסדרות מדע בדיוני, היגיון בסדרות פנטזיה, סרטי מדע בדיוני, סרטי פנטזיה, איך לביים סרט? איך לכתוב תסריט? בימאי סרטים, לביים סרטים, צפייה בסרטים
משחקי הכס, היגיון בחוסר היגיון, היגיון בסדרות מדע בדיוני, היגיון בסדרות פנטזיה, סרטי מדע בדיוני, סרטי פנטזיה, איך לביים סרט? איך לכתוב תסריט? בימאי סרטים, לביים סרטים, צפייה בסרטים
...איך הוא בכלל שורד את זה?, כיוון שיש כאן חוסר עקביות פנימית עם כללים שהוגדרו במהלך הסדרה עצמה. מהו ההיגיון הפנימי של סדרות וסרטי פנטזיה ומדע בדיוני? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מדגיש היא שבכל סדרה או סרט פנטזיה ומדע בדיוני יש היגיון פנימי, הגדרה של מה אפשרי ומה לא אפשרי. הצופים מוכנים לקבל על עצמם שהעולם של הסדרה הוא בדיוני, אך בתנאי שיהיו עקביות והיגיון בתוך הכללים שהוגדרו מלכתחילה. ברגע שהסדרה שוברת את ההיגיון הפנימי הזה, הצופה מרגיש תחושת אי - נוחות או טענה שהדבר לא הגיוני. זו הסיבה לכך שדברים גדולים...
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
...או ארוך, סדנה או הרצאה - כולם פועלים לפי אותה שיטה בדיוק. איך לקבוע כותרת ראשית למאמר או לתוכן? השלב הראשון הוא בחירת כותרת קצרה ופשוטה, המגדירה את נושא התוכן במילה אחת עד שלוש מילים. למשל, אם הנושא הוא אינדיאנים, הכותרת הראשית תהיה פשוט המילה אינדיאנים. אין צורך להסתבך עם כותרת ארוכה או מורכבת. ככל שהכותרת ממוקדת יותר, כך קל יותר לעבוד עליה. איך ליצור כותרות משנה ולבנות תוכן משמעותי? אחרי שבחרנו כותרת ראשית, השלב הבא הוא יצירת שאלות שיהוו כותרות משנה. למשל, בנושא אינדיאנים אפשר לשאול: מי הם האינדיאנים...
איך לעשות פרזנטציה ללקוח בצורה נכונה? באיזה סדר לעשות את הפרזנטציה ללקוח? איך לבנות מסע לקוח? איך לבנות תסריט שיחה? איך להכין מצגת ללקוח? איך להציג מצגת ללקוח? באיזה סדר להציג את המידע ללקוח? איך לבנות אמון עם הלקוח, איך לגרום ללקוח להאמין לך? חשיבות הסדר של תסריט השיחה, חשיבות המבנה של מסע הלקוח, איך לתכנן מסע לקוח? איך לתכנן מצגת ללקוחות? איך לבנות מצגת מכירה בסדר הנכון?
...צריך להאמין לך, כי הוא רואה במו עיניו את מה שאתה מספר לו, הרי שממילא הוא יותר מאמין למה שאתה מספר לו. וזה בעצם אומר, שברמת העיקרון, הלקוח יותר יאמין כאשר מראים לו משהו ממשי בעין שלו, מאשר כאשר מספרים לו סיפור כלשהו בעל פה. ולכן מכך נובע שכדאי קודם כל להציג ללקוח את המידע ברמה הוויזואלית הממשית, לפני שמספרים לו סיפורים בעל פה. ולמה? כי התוקף שיהיה בתת המודע של הלקוח לדברים שלנו, מהמצגת שנראה לו אותה בעין הממשית שלו, זה ייתן תוקף יותר גדול למה שאחר כך נספר לו בסיפור בעל פה. דהיינו, שמצגת מוחשית בעין...
איך להתכונן לפגישה? מה נכון לומר בפגישה? איך להכין פרזנטציה? איך להתכונן לראיון? מה לומר בראיון? מה לומר בשיחת משא ומתן? איך לנהל משא ומתן? איך לתכנן שיחת מכירה? איך לנהל שיחה עם הבוס? מיומנויות תקשורת בין אישית
איך להתכונן לפגישה? מה נכון לומר בפגישה? איך להכין פרזנטציה? איך להתכונן לראיון? מה לומר בראיון? מה לומר בשיחת משא ומתן? איך לנהל משא ומתן? איך לתכנן שיחת מכירה? איך לנהל שיחה עם הבוס? מיומנויות תקשורת בין אישית
...תהליך החשיבה הנכון הופך לטבעי וקל יותר, ומוביל לתוצאות טובות יותר בשיחות, פגישות וראיונות. איך להתכונן לפגישה עם הבוס? מה לומר בשיחת משא ומתן? איך להכין פרזנטציה? איך לתכנן תרחישי שיחה? איך להצליח בראיון עבודה? עכשיו בן אדם הולך לפגישה את מי הוא הולך לפגוש את? ש: את עצמו את הבוס שלו. אליעד: את הבוס שלו או את? ש: אמרת בים? אליעד: לא בן אדם הולך לפגוש מישהו את מי הוא הולך לפגוש את הבוס שלו עד כאן הבנו או שהוא הולך לפגוש מישהו אחר, אוקי איך להתכונן לפגישה מה אתה עכשיו מתכנן אתה הולך לפגוש את הבוס שלך...
שירותי קופירייטינג, כתיבה שיווקית, כתיבה שכנועית, כתיבת תוכן, קידום מכירות, להכין פרזנטציה, איך לשכנע אנשים? איך למכור את עצמך? איך להעביר מצגת? יעוץ שיווקי, ייעוץ קופירייטינג, הדרכת מכירות
שירותי קופירייטינג, כתיבה שיווקית, כתיבה שכנועית, כתיבת תוכן, קידום מכירות, להכין פרזנטציה, איך לשכנע אנשים? איך למכור את עצמך? איך להעביר מצגת? יעוץ שיווקי, ייעוץ קופירייטינג, הדרכת מכירות
...אומר במפגש נטוורקינג: שמי איקס, ואני עושה טיפול כזה וכזה, מדובר במשפט טכני, כללי ויבש, שאינו מייצר הזדהות או רצון לפעולה אצל השומע. במקום זאת, אליעד ממליץ להתמקד במהות של מה שהעסק עושה ובאיזו בעיה הוא מטפל. הוא נותן דוגמה ספציפית מתחום הדיאטות והירידה במשקל: אדם שמגיע למפגש ורוצה לשווק את עצמו כמאמן לירידה במשקל יכול לומר: כולנו יודעים שיש הרבה מאוד אנשים שניסו עשרות שיטות להרזיה ולא הצליחו. משפט כזה יוצר הזדהות מיידית, שכן הוא מתייחס לבעיה אמיתית שכולם מכירים. הוא מדבר ישירות אל הכאבים ואל הצרכים...
יזמות, יעוץ ליזמים, הדרכת אנשי מכירות, איך לשכנע משקיע? איך לשכנע לקוח? החדרת מוצר לשוק, איך למכור מוצר? איך מוכרים מוצר? איך להכין פרזנטציה? איך להעביר מסר? איך משכנעים לקוחות?
יזמות, יעוץ ליזמים, הדרכת אנשי מכירות, איך לשכנע משקיע? איך לשכנע לקוח? החדרת מוצר לשוק, איך למכור מוצר? איך מוכרים מוצר? איך להכין פרזנטציה? איך להעביר מסר? איך משכנעים לקוחות?
...התפקיד שלך הוא לגרום ללקוח להבין שהוא לא רק רוצה את המוצר אלא צריך אותו. הוא מציע שמישהו שאינו מודע לפתרון שמציע המוצר שלך יוכל לגלות זאת רק אם תציג לו את היתרונות בצורה ברורה ומשכנעת. דוגמה שניתנה היא של פטנט חדש: אדם שמתקשה בפתרון בעיה טכנולוגית ישנה יכול להיות מופתע לגלות את הפתרון החדש, אם יועבר אליו בצורה נכונה. איך לעזור לאנשים לשנות את מחשבתם ולהפנים את היתרונות של המוצר? הדגש הוא על הצגת היתרונות בצורה כזו שגרום ללקוח להבין שהוא חוסך זמן ומאמץ, וזוכה לתוצאה טובה יותר. אם אדם לא היה מוכן...
לשכנע בצורה נכונה, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? איך לדעת באיזו התנגדות מכירה להתמקד? באיזו התנגדות לקוח להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן למסע בחירות? לשכנע אנשים מתלבטים, איך להעביר חוג בית? לשכנע את הקולות הצפים, איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך
...שאם רעיון X גורם לאנשים לרצות להצביע לך בכל מקרה, הרי שזה אותו המסר שאתה צריך להעביר לאנשים שמתלבטים. ובעומק של העניין, מה שנכון לגבי איך לשכנע קבוצה של אנשים, נכון גם לגבי איך לשכנע בן אדם אחד. לדוגמה נניח שאתה רוצה לשכנע לקוח לרכוש ממך, הרי שאתה צריך לדעת מהן התנגדויות הלקוח שאתה רוצה לשכנע. ועליך לדעת להתמקד לאו דווקא בלחזק אצלו את הסיבות שבגללן הוא כן רוצה לקנות ממך, אלא עליך לדעת לזהות את השיקולים שלו, שאותם אולי כן תוכל לפצח כדי לשכנע אותו לרכוש ממך. לדוגמה: נניח שלקוח מתלבט האם לרכוש ממך...
הצגת המחיר ללקוח, להציג ללקוח את המחיר, איך לענות ללקוח ששואל כמה זה עולה? איך לענות ללקוח ששואל מה המחיר? התנגדות מכירה מחיר, התנגדות מחיר בתהליך מכירה, לקוח שאומר יקר לי, הלקוח אומר שאין לו כסף, לקוח אומר אין לי כסף, מתי לומר כמה זה עולה? מתי להציג ללקוח את המחיר? מתי להציג את המחיר ללקוח? תסריט שיחת מכירה, תסריט שיחה טלפוני, איך להתמודד עם לקוח ששואל כמה זה עולה? תמחור מוצר ללקוח, הצעת מחיר ללקוח, איך להתחמק משאלה של לקוח? התנגדויות מכירה
...שאומר יקר לי, הלקוח אומר שאין לו כסף, לקוח אומר אין לי כסף, מתי לומר כמה זה עולה? מתי להציג ללקוח את המחיר? מתי להציג את המחיר ללקוח? תסריט שיחת מכירה, תסריט שיחה טלפוני, איך להתמודד עם לקוח ששואל כמה זה עולה? תמחור מוצר ללקוח, הצעת מחיר ללקוח, איך להתחמק משאלה של לקוח? התנגדויות מכירה והפעם נענה לשאלה, איך לענות ללקוח ששואל כמה זה עולה ואיך לענות ללקוח ששואל מה המחיר. כי לפעמים לאיש המכירות יש איזה סוג של תסריט שיחה ותסריט מכירה שהוא רוצה לעשות מול הלקוח, אבל הלקוח מחבל לאיש המכירות בתסריט השיחה...
תסריט שיחה של לקוח מול תסריט שיחה של איש מכירות. מהו תסריט שיחה של לקוח? איך להתמודד עם זה שהלקוח מכין תסריט שיחה נגדי עבור תסריט השיחה של איש המכירות? איך להתמודד עם תסריט שיחה של לקוח? איך לבנות תסריט שיחה?
...להתנגד לתהליך המכירה. לדוגמה, הלקוח שואל, למה יש במוצר חיסרון כלשהו? מה שהלקוח עשוי לצפות, זה שאיש המכירות יענה לו, מה פתאום אין במוצר את החיסרון הזה והחיסרון הזה הוא בכלל לא בעיה. אבל כדי להוציא מאיזון את תסריט השיחה של הלקוח? אפשרי לענות לו תשובה הפוכה, לדוגמה בסגנון של, מה פתאום במוצר יש חיסרון אפילו עוד יותר גדול? אבל החיסרון הזה הוא בכלל יתרון, או שבמוצרים אחרים יש חסרונות עוד יותר גדולים וכיוב. בפועל, כל מקרה לגופו וצריכים להבין מה בדיוק הלקוחות מעלים בהתנגדות הלקוחות ואיך אפשרי לתת ללקוח...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: טראומות מהעבר, מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: טראומות מהעבר, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
התנגדויות במכירה בטלפון אח שכול להיות זהיר עסק תכונה חיובית אני הולך לעבוד פחד אין סופי ילדים חרדתיים אני משדר ביטחון עצמי איך נוצר ביטחון עצמי? למה ילדים זה אהבה ללא תנאים? למה היא התאהבה? האם אתה יכול להיות מאושר? איך כסף משפיע על האושר? איך למצוא זוגיות חלומית? בן זוג לא אוהב ההחלטה הכי טובה קבלת החלטות של הלקוח התמודדות עם פחדים התמודדות עם ילדים למה קשה להצליח בתור עצמאי? הצלחה כלכלית הלקוח הוא לא אתה ליצור משפך שיווקי אורגני לגדל ילד עצמאי ילדים במצוקה רגשית בעיות של מורה רוחני טיפול בתת מודע סכיזופרניה יהדות וסמים הפרעה אקסית לא מחזירה איך לחזר אחרי האקסים? שרירי התלת ראשי מה זה מאזן קלורי חיובי? אין בורא ראשון יחיד טעם של אלוהים הרגשת הארה הארה של מורים רוחניים להתבודד ולהיות אלוהים להפוך להיות אלוהים האמיתי למה לא לחסוך כסף? כמה כסף הכנסת? משמעות החיים של הדתיים מטרת החיים בגן עדן הערכה עצמית חיובית ליהנות בעבודה האם יש חופש בחירה? חופש רצון איך לפרש סימן מהיקום? חידוש העולם עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי לימודים בנושא טראומות מהעבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6875 שניות - עכשיו 10_09_2025 השעה 19:09:44 - wesi1