אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טעות ✔טעויות במערכות יחסים, לא להראות שאתה מבואס, לשדר שהכל בסדר, איך לא לגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך לשמור על האהבה? איך לחזר אחרי בחורה? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:54טעויות במערכות יחסים, לא להראות שאתה מבואס, לשדר שהכל בסדר, איך לא לגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך לשמור על האהבה? איך לחזר אחרי בחורה? איך לא לקבל לא? איך להתמודד עם סירוב? איך להגיב לסירוב? זוגיות
למה חשוב לא להראות למישהו שאתה מבואס ממנו?

כאשר אדם מעוניין שמישהו אחר ימשיך לאהוב אותו, חשוב מאוד לא להראות לו שאתה מבואס ממנו או לא מרוצה ממנו. אליעד כהן מסביר זאת באמצעות הבנה עמוקה של הפסיכולוגיה האנושית. אדם שאוהב את עצמו רוצה בטובתו. באופן דומה, כאשר אדם אוהב מישהו אחר, הוא גם רוצה בטובת אותו האדם. אם בטעות האדם עושה לעצמו דבר רע, למשל נושך לעצמו את הלשון, הדבר לא אומר שהוא לא אוהב את עצמו, אלא מדובר בטעות מקרית.

אך אם מישהו אחר יאמר לו "עשית לי רע", האדם הזה ימצא עצמו עומד בפני שתי אפשרויות:
  • האפשרות הראשונה היא להבין שאכן פגע באחר, לקחת אחריות ולהחליט שהוא חייב לתקן את זה.
  • האפשרות השנייה היא להימנע מרגשות אשמה באמצעות שכנוע עצמי שאותו אדם אינו באמת חשוב לו ולכן לא משנה לו אם הוא נפגע.
כאשר מראים למישהו שאנו מבואסים או פגועים ממנו, אנחנו למעשה מגבירים את הסיכון שהוא יבחר באפשרות השנייה ויגיע למסקנה שלא באמת אכפת לו מאיתנו, וזאת כדי להקל על תחושת האשמה שלו. באופן פרדוקסלי, ככל שנראה לו שאנו פגועים ממנו יותר, כך אנו מסתכנים בכך שהקשר יחלש ואף ייגמר.

איך להתמודד עם דחייה בזוגיות בלי לפגוע באהבה?

אליעד כהן מסביר זאת באמצעות דוגמה קלאסית של דחייה בזוגיות. כאשר גבר מציע לבחורה לצאת והיא מסרבת, עומדות בפניו שתי דרכי תגובה עיקריות:
  • להראות לה כמה הוא נפגע, וכמה הסירוב שלה הכאיב לו.
  • להגיב בצורה נינוחה ולהראות שזה בסדר מבחינתו ושהוא מכיל את הסירוב שלה.
אם הוא יבחר באפשרות הראשונה ויראה לה עד כמה הוא מבואס, הוא מעמיד אותה בפני דילמה: או שהיא תרגיש אשמה ותרצה לתקן את המצב, או שהיא תחליט כדי להימנע מרגשות אשמה שהיא בעצם לא באמת אכפת לה ממנו. הסיכון הגדול הוא האפשרות השנייה, וכך האדם מגביר את הסיכוי שהיא תתרחק ממנו עוד יותר. אליעד מסביר שלעיתים נדירות ייתכן מצב הפוך שבו היא דווקא תגלה כמה אכפת לה, אך מדגיש שזהו סיכון לא מבוטל והסיכוי הגבוה יותר הוא דווקא שתתרחק.

מדוע חשוב לשדר נינוחות במכירות כדי לשמור על עניין הלקוח?

העיקרון שאליעד כהן מציג אינו תקף רק למערכות יחסים אישיות, אלא גם לעולם המכירות. כאשר מוכר מציע מוצר ללקוח והלקוח מסרב לקנות כרגע, למוכר יש שתי דרכים עיקריות להתמודד עם הסירוב:
  • להראות ללקוח עד כמה הסירוב שלו הוא טעות קשה וללחוץ עליו לקנות באופן מידי.
  • לשדר ללקוח שגם אם הוא לא קונה כרגע, זה בסדר גמור והאפשרות לקנות בעתיד עדיין פתוחה.
אם המוכר בוחר באפשרות הראשונה, הוא עלול לגרום ללקוח לשכנע את עצמו שאם הוא לא קונה כעת, כנראה הוא לא באמת רוצה את המוצר, וכך הוא מפחית את הסיכוי שהלקוח ימשיך להתעניין בו בעתיד. מנגד, אם הוא בוחר באפשרות השנייה ומשדר נינוחות, הוא משאיר ללקוח פתח להמשיך ולרצות את המוצר בעתיד. הדבר דומה לתגובה לדחייה במערכת יחסים - ככל שמשדרים פחות לחץ ופחות אכזבה, כך משאירים פתח פתוח לשימור האינטרס של הצד השני.

כיצד תלונות משפיעות על מערכות יחסים ארוכות טווח?

אליעד כהן מבהיר כי כאשר אדם מתלונן שוב ושוב על מישהו, הוא יוצר מצב שבו הצד השני מרגיש שהוא באופן מתמיד מאכזב אותו. באופן טבעי, הצד השני ירגיש רגשות אשמה רבים וינסה למצוא דרך להפחית אותם. אחת הדרכים הקלות ביותר עבורו להימנע מרגשות אשמה היא פשוט להחליט שלא באמת אכפת לו מהקשר, וכך למעשה הוא יאהב פחות ויתרחק. דווקא ההפך הוא הנכון אם אנו רוצים שמישהו יאהב אותנו פחות: פשוט להתלונן עליו לעיתים תכופות ולהראות לו שהוא לא עומד בציפיות שלנו.

אם אדם ירצה שהצד השני ימשיך לאהוב אותו, עליו להימנע ככל האפשר מלהראות לו שהוא מאוכזב ממנו. כך הוא משאיר לצד השני את ההזדמנות להמשיך לרצות בקרבתו בלי להרגיש אשם.

מהו העיקרון הכללי לשמירת עניין ואהבה במערכות יחסים?

העיקרון הכללי שאליעד כהן מציג הוא פשוט וברור: ככל שאדם ירגיש שאנו פגועים ממנו או מאוכזבים ממנו, כך הוא נמצא בסיכון גדול יותר להתרחק מאיתנו כדי להימנע מרגשות אשמה. לכן, אם אנו רוצים לשמור על קשר חיובי לאורך זמן, עלינו להקפיד להראות כמה שפחות אכזבה וכמה שיותר קבלה של הצד השני, גם כאשר הוא מאכזב אותנו.

מנגד, אם אנו רוצים באופן מודע לגרום לאדם להתרחק מאיתנו, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להראות לו שוב ושוב שאנחנו לא מרוצים ממנו, עד שהוא ישכנע את עצמו שהוא בעצם כבר לא אוהב אותנו.
למה חשוב לא להראות למישהו שאתה לא מרוצה ממנו כשאתה רוצה שיאהב אותך?

ההסבר מתחיל בהבנה שאם אדם אוהב את עצמו, הוא רוצה בטובתו. ואם אוהבים מישהו אחר, גם רוצים בטובתו. כשקורה דבר רע לאדם עצמו - כמו לדוגמה לנשוך בטעות את הלשון - זה לא מעיד על כך שהוא לא אוהב את עצמו, זו פשוט הייתה טעות מקרית. באותו אופן, כשאומרים למישהו אחר "עשית לי רע" וגורמים לו להרגיש אשם, הוא עומד בפני שתי דרכי פעולה:
  • להתאמץ לתקן ולהראות שאכפת לו
  • להגיע למסקנה שלא באמת אכפת לו מהצד השני, כדי לא לסבול מרגשות אשמה
אם מראים למישהו שאנו מבואסים ממנו, אנחנו מגדילים את הסיכוי שהוא יבחר בדרך השנייה ויגיד לעצמו "לא אכפת לי ממנו, ולכן לא מפריע לי שהוא מבואס".

מה קורה כשמראים למישהו שהוא עשה לנו רע?

במצב כזה, אותו אדם עלול להרגיש רע מכך שגרם רע לאחר. כדי להתמודד עם התחושה השלילית, יש לו אפשרות "לוותר" על הקשר ולומר לעצמו שהוא לא באמת אוהב או מחבב את האדם שהתאכזב ממנו. כך הוא משחרר את עצמו מרגשות האשמה, והתוצאה היא שחיבתו לאותו אדם פוחתת.

כיצד זה בא לידי ביטוי בדוגמה של דחייה מצד בחורה?

אם מציעים למישהי לצאת והיא עונה בשלילה, אפשר להגיב בשני אופנים:
  • להראות כמה זה מבאס ולהדגיש שמאוד נפגענו
  • להכיל את הסירוב ולהדגיש שזה בסדר מבחינתנו
אם מדגישים כמה אנחנו מבואסים, היא עלולה לחוש לא בנוח. כדי לא לסבול מתחושת האשמה שהעציבה מישהו, היא עשויה לחשוב "לא ממש אכפת לי ממנו". וכך, דווקא הניסיון להראות כמה נפגענו עלול להוביל אותה לחוש פחות אהבה. מצד שני, יש מצב נדיר שהיא דווקא תתרכך כשתראה שנפגענו, אבל צריך להיות מודעים לסיכון ההפוך: ההסתברות שהיא תחליט שלא אכפת לה היא גבוהה, ואז היא תתרחק עוד יותר.

כיצד הדינמיקה פועלת גם במכירות?

בדוגמה מעולם המכירות: אם מציעים ללקוח מוצר והוא לא רוצה לקנות כרגע, כדאי לשמור על גישה חיובית ולא להטיח בו שזו טעות איומה או להלחיץ אותו לסגור עסקה מיד. אם יוצרים אצלו תחושה ש"אם הוא לא קונה כרגע, זה אומר שהוא לא באמת רוצה את המוצר", אז אם בכל זאת יחליט לא לקנות באותו רגע - הוא יאמץ את המחשבה ש"כנראה אני לא באמת מעוניין במוצר הזה". לכן חשוב להשאיר דלת פתוחה ולא להכניס אותו לפינה.

מה ההשלכה הכללית של תלונות על בן אדם?

כשאדם מתלונן שוב ושוב על מישהו ורומז שהוא מאכזב אותו באופן קבוע, הוא מקדם את הסיכוי שהצד השני יאמר לעצמו: "אני לא רוצה להרגיש רע, אז כנראה כבר לא אכפת לי ממנו". זו דרך להקטין את תחושת האשמה. מצד שני, אם לא מתמקדים באכזבה או בטרוניה, משאירים סיכוי גדול יותר להתקרבות או תיקון בעתיד.

אותו עיקרון פועל גם בכיוון ההפוך: אם רוצים שמישהו פחות יאהב אותנו, דרך אחת היא להתלונן עליו כל הזמן. כך הוא ימצא את עצמו פחות ופחות מעוניין בקשר.
עכשיו אם יש מישהו שאתה רוצה שהוא יאהב אותך אוקי אסור לך להראות לו שאתה לא מרוצה ממנו למה מה ההיגיון אני אסביר את ההיגיון אם אתה אוהב את עצמך בן אדם שאוהב את עצמו מה רוצה שיהיה לו טוב נכון אם אתה אוהב מישהו מה אתה רוצה שלשני יהיה טוב עד כאן זה הגיוני, אתה אוהב את עצמך אתה רוצה שיהיה לך טוב אתה אוהב אותו אתה רוצה שיהיה לו טוב. עכשיו אם קורה לך דבר רע לך קורה דבר רע האם זה קרה לך בטעות כאילו אתה נגיד עשית לעצמך דבר רע נגיד בטעות נשכת לעצמך את הלשון האם זה בגלל שאתה לא אוהב את עצמך או בטעות נגיד בטעות נכון.

עכשיו אם מישהו אומר לך תקשיב עשית לי רע בעצם יש לך כמה אפשרויות איך להתמודד עם זה אפשרות אחת להגיד "אני בכלל לא רוצה", אז אוטומטית אתה מרגיש מזה רע עכשיו יש לך שתי אופציות אופציה אחת להגיד "אני בכלל לא אוהב אותך ולכן לא אכפת לי שעשיתי לך רע" אופציה שניה להגיד "נכון זה מאוד רע שעשיתי לך רע אני חייב לטפל בזה לשנות את זה", עכשיו כשאתה אומר למישהו שהוא עשה לך רע אתה בעצם גורם לו להרגיש רע עם זה שהוא עשה לך רע ואז יש לו שתי דרכים איך להתמודד עם זה דרך אחת באמצעות זה שהוא יגיד נכון לעצמו בראש שלו "נכון וואלה זה לא טוב שעשיתי לו רע אני צריך לוודא שלא יהיה לו רע" ודרך שניה להגיד "לא אתה יודע למה עשיתי לו רע כי הוא לא באמת מעניין אותי כי לא באמת אכפת לי ממנו".

זאת אומרת שכשאתה מראה למישהו שאתה מבואס ממנו אתה מגדיל את הסיכוי שהוא יגיד לעצמו "כן מה אכפת לי שהוא מבואס ממני לא אכפת לי ממנו" זה הכל ולכן אם לדוגמה נגיד גם להציע לבחורה נגיד לצאת איתה נגיד והיא לא מעוניינת או מה שזה לא יהיה אתה צריך להראות לה שאתה לא מבואס מזה או שאתה מכיל את זה או שזה בסדר מבחינתך כי אם אתה אומר לה זה בסדר מבחינתי ה - subtext "זה שאת אמרת לי לא זה לא אומר שלא אכפת לך ממני" כי תיראה שאתה מבואס אז בראש שלה היא תגיד "רגע הוא מבואס ממני איך זה לא אכפת לי" ואז או שהיא תתאמץ לא לבאס אותך או שהיא תגיד "לא אכפת לי שיהיה מבואס" ואם היא תגיד "לא אכפת לי שיהיה מבואס כי לא אכפת לי ממנו" אז בעצם אתה גרמת לה לא לאהוב אותך.

ש: היא יכולה לראות את ההפך היא יכולה לגלות שכן אכפת לה ואז פתאום כן רואה את זה.

אליעד: עוד פעם נגיד שעכשיו אתה אומר למישהי בואי נצא והיא אומרת לך לא בא לי ואתה אומר "וואלה את לא יודעת כמה מבאס אותי" במובן מסוים יכול להיות שהיא תגיד "כן אוקי אני אבוא אז סבבה בוא נצא" אבל תדע שאתה לוקח פה את הסיכון שאם היא תגיד לא בכל זאת או אם בסוף היא לא יצאה איתך ואמרת לה שאתה מבואס היא כדי לא להרגיש רע מזה שהיא ביאסה אותך היא יכולה להגיד לעצמה "טוב לא אכפת לי ממנו".

ש: בא נגיד מכירות.

אליעד: כן.

ש: איך זה שבמכירות נגיד מוכר רוצה למכור משהו והלקוח אומר לא רוצה.

אליעד: אוקי.

ש: ואז המוכר מתעצבן או נעלב או נגיד.

אליעד: לא מה זה קשור עכשיו?

ש: אני מגדיר את זה בדיוק לאותה דוגמה.

אליעד: לא בוא אני אתן לך דוגמה ממכירות נגיד לדוגמה שעכשיו בא אליך מישהו ועשית לו פרזנטציה לקנות איזה מוצר והוא לא מעוניין לקנות את המוצר, עכשיו ואתה מעוניין שהוא יבוא לקנות את המוצר בעוד חודש יבוא לקנות את המוצר הזה בעוד חודשיים כי צריכה שתהיה אותה אנלוגיה, עכשיו אם אתה תשדר לו שכאילו הוא עושה טעות "לא תקשיב אתה לא יודע איזה טעות קשה אתה עושה שאתה לא קונה אתה חייב לסגור עסקה היום אם אתה לא תסגור" כאילו אם אתה תיצור לו בראש פקודה שאומרת "אם באמת אתה רוצה את המוצר הזה אתה חייב לסגור את העסקה היום" אז בהנחה שהוא לא סגר את העסקה היום הוא בעצם שתלת לו במוח מחשבה שהוא לא באמת רוצה את המוצר הזה.

ש: עשית נזק.

אליעד: לכן אתה צריך לדעת ללחוץ אותו לסגור את העסקה היום ושדר לו "תקשיב אם זה יהיה מחר זה גם בסדר זה לא חייב להיות היום" כדי שלא תהיה לו בראש מחשבה שהוא לא באמת רוצה כאילו זה אם מישהו אומר לך לא ואתה רוצה שבראש שלו הוא עדיין יחשוב שהוא רוצה אותך אז תראה לו שזה שהוא אומר לך לא זה לא בהכרח סותר את זה שהוא רוצה אותך.

ש: כן אבל לפחות לא לעשות נזק יכול להיות שהוא לא מעוניין הוא עדיין פתוח לזה באיזשהו מקום אז לא לדחוף אותו לקצה שהוא יגיד אתה יודע מה לא רוצה בכלל או משהו כזה.

אליעד: כן עכשיו עוד פעם אם אתה רוצה שמישהו יאהב אותך ואתה מראה לו שהוא מבאס אותך ושהוא עשה לך רע אתה מגדיל את הסיכוי, אתה צריך לדעת שתוך כדי שאתה עושה את זה אתה מגדיל את הסיכוי שבתת מודע של הבן אדם השני כדי להתמודד עם המחשבה שאומרת שהוא עשה לך רע הוא פשוט יגיד לעצמו "לא אכפת לי ממך" זה הכל להיות מודע לזה עכשיו קח תעשה מה שאתה רוצה. עכשיו מה המימוש של זה בדרך ההפוכה אם יש מישהו שאתה רוצה שהוא לא יאהב אותך אתה רוצה שהוא יאהב אותך פחות כשאתה תראה לו שהוא כל הזמן מבאס אותך ולא מצליח לספק אותך בעצם אתה מגדיל אצלו את הסיכוי שהוא יגיד "וואלה אני לא אוהב אותך יותר".

נגיד יש מישהו שרוצה לאהוב אותך ואתה לא רוצה שהוא יאהב אותך אז כל פעם תתלונן על מה שהוא עושה ואז מתישהו הוא יגיד לעצמו, הוא ירגיש מזה רע ואז הוא יגיד לעצמו "טוב לא אכפת לי מהבן אדם הזה אני לא אוהב אותו".
לסגור עסקה מיד לחזר אחרי אישה בגלל יכול להיות להרגיש רגש לקבל החלטה שאתה רוצה לאהוב את עצמי ללא תנאים באמת אוהב מגדיל את הסיכוי לקוח אהבה איך לא לגרום איך לא לגרום למישהו איך לא לגרום למישהו לא לאהוב אותך איך לא לקבל לא איך להגיב איך להגיב לסירוב איך להתמודד איך להתמודד עם סירוב איך לחזר איך לחזר אחרי איך לחזר אחרי אישה איך לחזר אחרי בחורה איך לחזר אחרי מישהי איך לשמור איך לשמור על האהבה אישה אתה מבואס בחורה בחורות במערכות יחסים האהבה הכל בסדר התמודדות התמודדות עם סירוב זוגי זוגיות חיזור טעויות טעויות במערכות יחסים טעות יחסים לא לאהוב לא לאהוב אותך לא לגרום לא לגרום למישהו לא לגרום למישהו לא לאהוב אותך לא להראות שאתה מבואס לא לקבל לא לקבל לא לאהוב לאהוב אותי לאהוב אותך לאהוב רק אותי לאהוב רק אותך לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום לו לא לאהוב לגרום למישהו לגרום למישהו לא לגרום למישהו לא לאהוב לגרום למישהו לא לאהוב אותך לגרום למישהי לגרום למישהי לא לאהוב אותך להגיב להגיב לסירוב להראות להתאהב בי להתאהב בך להתאהב רק בי להתאהב רק בך להתמודד להתמודד עם סירוב לחזר לחזר אחרי לחזר אחרי אישה לחזר אחרי בחורה לחזר אחרי מישהי לטעות לקבל לא לרצות אותי לרצות אותך לרצות רק אותי לרצות רק אותך לשדר לשדר שהכל בסדר לשכנע מישהו לשכנע מישהו לא לשכנע מישהו לא לאהוב לשכנע מישהו לא לאהוב אותך לשמור לשמור על האהבה מבואס מערכות מערכות יחסים מערכת יחסים נשים סירוב
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות מהי טעות וכיצד ניתן לזהות אותה? ההגדרה של טעות היא תוצאה של אירוע או פעולה שאדם לא רוצה שהיא תקרה. זיהוי טעות כרוך בשלושה שלבים חשובים: זיהוי תוצאה שלילית, קביעת הבחירה שביצע האדם שגרמה לתוצאה, ובחינה של האם היה האדם בוחר באותה פעולה גם אם היה יודע מראש את התוצאה השלילית. איך זיהוי הטעויות עובד? כאשר אדם נתקל באירוע שלילי, כמו תאונה או מחלה, זהו סימן לתוצאה לא רצויה. לדוגמה, אם אדם זוכה בלוטו, הוא מרוצה, ולא מדובר בטעות, כי התוצאה חיובית. אם התוצאה שלילית, כמו תאונת דרכים או מחלה, זה עשוי להעיד על טעות. לא כל אירוע שלילי נחשב בהכרח לטעות. על מנת שהאירוע יתפרש כטעות, עלינו לבחון אם הייתה לכך סיבה ישירה לפעולה שנעשית. לדוגמה, אם אדם הלך ברחוב ונזרקה עליו ביצה מהגג, לא ניתן להגדיר זאת כטעויות אם הוא לא היה יכול למנוע את המצב. מצד שני, אם אדם בחר לחצות את הכביש מבלי לבדוק אם יש רכבים ואז התרחש תאונה, אפשר לומר שהוא עשה טעות, כי הוא בחר לא לפעול נכון. כיצד לדעת אם טעית? התנאי השלישי לשם זיהוי טעות הוא לבדוק אם הייתה לך מודעות מלאה לתוצאה אם היית יודע מראש מה יקרה. אם היית בוחר לעשות את אותה פעולה גם אם היית יודע את התוצאה, לא תוכל להחשיב את הבחירה כטעויות. לדוגמה, אם אדם בוחר להחנות במקום אסור ומקבל קנס, אבל הוא היה מוכן לשלם את הקנס כי זה נוח לו, אז לא מדובר בטעות בעיניו. דוגמאות שממחישות את התנאים לזיהוי טעות דוגמת הלוטו: אדם זוכה בלוטו. לא מדובר ב
כטבם בתל אביב, טעות אנוש או מחדל, האם זה מחדל או טעות אנוש? רשלנות פושעת או טעות אנוש, שיפוט לקוי, היסח הדעת, למה קורות טעויות? מי אשם במחדל? מלחמת חרבות ברזל, טעות אנושית או מחדל, מערכות גיבוי, איך למנוע טעויות אנוש? איך למנוע טעות אנוש? מניעת טעויות אנוש, זו לא טעות זו רשלנות, מנגנון הגנה, אתה הראש אתה אשם, מלחמה בטרור, מחדל ה 7 לאוקטובר, אחריות ניהולית
... בתל אביב, טעות אנוש או מחדל, האם זה מחדל או טעות אנוש? רשלנות פושעת או טעות אנוש, שיפוט לקוי, היסח הדעת, למה קורות טעויות? מי אשם במחדל? מלחמת חרבות ברזל, טעות אנושית או מחדל, מערכות גיבוי, איך למנוע טעויות אנוש? איך למנוע טעות אנוש? מניעת טעויות אנוש, זו לא טעות זו רשלנות, מנגנון הגנה, אתה הראש אתה אשם, מלחמה בטרור, מחדל ה 7 לאוקטובר, אחריות ניהולית וכאן נשיב לשאלה האם הכטבם בתל אביב, הוא בגלל טעות אנוש שקרתה בהיסח הדעת או שאולי מדובר כאן על רשלנות פושעת ועל מחדל וכולי? והתשובה לכך היא פשוטה, התשובה היא שמדובר ברשלנות פושעת ובעוד אחד ממחדלי התוהו ובוהו שהולכים במדינה, בגלל הצבא, הממשלה, בגץ וכולי. וזו לא טעות זו רשלנות וכולי. והסיבה לכך שמדובר באופן חד משמעי במחדל, היא כי צריכים להפריד בין השאלה מה בפועל קרה ולמה בפועל הכטבם לא זוהה ולא הופל על ידי מנגנון הגנה כלשהו, לבין השאלה איך בכלל אפשרי שתקרה טעות אנוש כזאת. ואני אסביר: נניח שלקחו בן אדם וביקשו ממנו להסתכל אל השמיים 24 שעות לוודא שאין איזה כטבם שמגיע לשטח מיושב. ונניח שאותו אדם נכנס לו גרגר חול לעין ובאותה השניה ... אותו אדם פעל ברשלנות? או שאולי הוא בן אנוש וזו טעות אנושית בלבד? כמובן שאותו אדם הוא בן אנוש ומדובר בטעות אנושית ולא ברשלנות פושעת. ונניח שמישהו שהיה אחראי להסתכל 24 שעות על הכטבמים, נניח שהוא נחטף וכלאו אותו נגד רצונו ובגלל זה הוא לא הצליח להתריע על הכטבם, האם נאמר שזו רשלנות פושעת או טעות אנוש מצערת? ברור שמחדל ורשלנות פושעת אין כאן. ונניח שהיה מישהו שרצה להתריע על הכטבם והוא בא להתריע על הכטבם, אבל בדרך שהוא בא להתריע הוא החליק על בננה שבר את הראש ובמקביל נחטף. האם נאמר שזו רשלנות פושעת או שזו טעות אנושית? כמובן שלא נאמר שזו רשלנות פושעת אלא מקרה מצער וכולי. אבל צריכים להפריד בין השאלה למה בסופו של דבר המערכת שצריכה לזהות את הכטבם לא עבדה, לבין השאלה איך זה שהמערכת תוכננה בצורה כזו שטעות אנוש יכולה להקריס את המערכת. וזו כמובן רשלנות פושעת ומחדל כשאר מחדלי אנשי הקונספציה. דהיינו, עצם זה שבונים מערכת שאפשרי שיקרו בה טעויות אנוש מהסוג הזה, זה עצמו המחדל. טעויות אנוש לא ניתן למנוע. אבל כן ניתן למנוע את זה שטעויות אנוש יגרמו לאסונות. איך? לדוגמה באמצעות זה שבונים כמה מנגנונים שונים שאמורים לגבות אחד את השני ולגבות מצבים של טעויות אנוש אפשריות. הגיוני שתקרה טעות אנוש. ולכן כשמתכננים את המערכת, מראש צריכים לתכנן אותה בצורה כזו, שגם אם תקרה טעות אנוש, עדיין לא יקרה אסון. באמצעות מערכות גיבוי, מספר מערכות שעובדות במקביל על אותה המשימה וכולי. וזה שהמערכת לא נבנתה בצורה שכזו שתדע להכיל טעויות אנוש, זה כמובן מחדל. ומי אשם במחדל? תשובה: כל מי שהיה אחראי על התהליך ושהשפיע על התהליך ושהיה יכול למנוע אותו. ובקצה, נמצא העם עצמו, שבחר את האנשים, שבחרו את האנשים, שבחרו את האנשים וכולי, שעשו את טעות האנוש, שבסופו של דבר, גרמה לנזק לעם עצמו. ...
מהי טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים
מהי טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים
... טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים מהי טעות? איך מצליחן מגדיר טעות ואיך לוזר רואה אותה? לפני שנכנסים להגדרה של טעות , אליעד כהן מעלה את השאלה החשובה: מהי טעות בכלל? הוא מציין כי לעיתים אנשים עושים טעויות מבלי להבין מהי טעות בעצם, ואיך הם צריכים להתמודד איתן. התשובה לשאלה הזו לא בהכרח כמשהו מוחלט, שכן ישנם אנשים שהגדרה שלהם לטעות היא שונה, וזה תלוי מאוד בגישה האישית שלהם לחיים. בהמשך, אליעד מציג את השוני בתפיסת הטעויות בין אנשים מצליחים לאנשים שלא מצליחים. מצליחן, לדוגמה, יחשוב תמיד איך היה יכול להשיג תוצאה טובה יותר, ויתייחס לכל דבר שלא השיג בו תוצאה אופטימלית כאל טעות. עבורו, כל החלטה שהייתה יכולה להניב יותר רווח נחשבת לטעות . נניח לדוגמה שאדם השקיע סכום מסוים במניות, וההשקעה הניבה לו רווח של 100 מיליון שקל. במידה והוא יחשוב על ההשקעה ויבין כי היה יכול להרוויח יותר, למשל 200 מיליון שקל, הוא יראה בכך טעות ויתחיל לבדוק כיצד יכול היה לפעול אחרת. לפי גישתו של המצליחן, הוא לא רק משקף את ... אותו לתהליך של למידה ושיפור מתמיד. לעומת זאת, אדם הלוזר או הכישלון, יחשוב בצורה אחרת. הוא לא יראה בכך טעות, כיוון שלא קרה שום אסון - הוא ירצה להיות מרוצה מהשיפור שנעשה, אפילו אם יכול היה להרוויח יותר. אם לא קרה אסון גדול, הוא יחשוב שלמעשה לא הייתה טעות. כך, כשמדובר באדם מצליח, כל שינוי קטן או החלטה לא אופטימלית תיחשב כטעות, הוא יתחיל לבדוק מה היו האפשרויות המהותיות שפספס על מנת להשתפר בפעם הבאה. לעומת ... זאת, אליעד כהן מביא דוגמה נוספת: אדם שקונה מניות, ואחרי שמניותיו צומחות ב - 100%, הוא יחשוב, האם זה טעות? אולי הייתי יכול להרוויח יותר?. המצליחן, לפי אליעד, יגיד כן, טעיתי, לא עשיתי את הבחירה הטובה ביותר, אך הלוזר יחשוב שזה בסדר, כי הוא הצליח ולא קרה שום אסון. לסיכום, אליעד מסביר שההגדרה של טעות משתנה בהתאם לסוג האנשים - המצליחן יסתכל תמיד על אפשרויות לשיפור וימשיך לאתגר את ... בודק איך יכול היה להשיג תוצאה טובה יותר או שהוא שמח מהמצב הקיים, למרות שלא תמיד השיג את המיטב. מהי טעות? ההגדרה של טעות איך מצליחן מגדיר טעות? ההבדלים בין מצליחן ללוזר איך להצליח בחיים? למדת טעויות בצורה חיובית? ...
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
... לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב האם חכם אמיתי יכול לטעות? השאלה האם חכם יכול לטעות? היא שאלה עמוקה שאליעד כהן דן בה, ומטרתה לברר את מהות החוכמה ואת היחס שלה לטעות. אליעד מסביר כי יש להגדיר תחילה מהו חכם אמיתי. חכם אמיתי, לפי ההסבר שלו, הוא אדם שיש לו שכל ברמה ... שניתן לשאול אם חכם אמיתי יכול לטעות, יש להגדיר בבירור את המושגים חכם וטעות. מה המשמעות של טעות בחוכמה אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים עיקריים של טעויות: טעות לוגית וטעות אינפורמטיבית. טעות לוגית - טעות שנובעת מחוסר הבנה, שבה האדם נכשל להבחין בסתירה פנימית בדבריו. טעות אינפורמטיבית - טעות שנובעת מבעיה במידע ולא בהכרח קשורה להבנה הלוגית של האדם. הוא מסביר שכאשר אדם רגיל טועה, הטעות יכולה להיות לוגית או אינפורמטיבית. לדוגמה, אם מישהו יגיד שיש שולחן בחדר, אך בפועל אין, זו טעות אינפורמטיבית. אבל אם האדם אומר דבר שסותר את עצמו או מתבסס על היגיון שגוי, אז זו טעות לוגית. מהי ההבחנה בין טעות לוגית לטעות אינפורמטיבית? אליעד מדגים את ההבדל בין הטעויות כך: נניח שמישהו מלמד אותך אנגלית ואומר לך בטעות שהמילה סווט פירושה נעליים. כשתשמע מאוחר יותר את המילה סווט במשפט, תחשוב בטעות שהכוונה לנעליים. הטעות הזו היא אינפורמטיבית, ולא לוגית. זאת משום שהשכל שלך פעל נכון לפי המידע המוטעה שקיבלת. לעומת זאת, טעות לוגית תקרה כאשר התהליך המחשבתי עצמו שגוי, ואתה לא מצליח להבחין בקיום הסתירה או ב
טעויות, איך ללמוד מטעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? איך לא להיכשל שוב? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון, התמודדות עם טעות, איך לנתח כישלון? מה זה ללמוד מטעויות? ללמוד מניסיון, טעות לעולם חוזרת, איך להצליח בחיים?
טעויות, איך ללמוד מטעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? איך לא להיכשל שוב? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון, התמודדות עם טעות, איך לנתח כישלון? מה זה ללמוד מטעויות? ללמוד מניסיון, טעות לעולם חוזרת, איך להצליח בחיים?
טעויות, איך ללמוד מטעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? איך לא להיכשל שוב? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון, התמודדות עם טעות, איך לנתח כישלון? מה זה ללמוד מטעויות? ללמוד מניסיון, טעות לעולם חוזרת, איך להצליח בחיים? מה זה אומר ללמוד מטעויות? ללמוד מטעויות פירושו שכאשר קורה לאדם אירוע או מצב שהוא לא רוצה שיקרה, עליו לשאול את עצמו שאלות ברורות ... הזה? וכיצד לפעול כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב בעתיד? מהם השלבים המפורטים ללמידה מטעויות? כדי ללמוד מטעויות בצורה יסודית ומסודרת, יש לעבור שלבים ברורים. אליעד הסביר שראשית, האדם חייב לזהות בבירור ... אלא גם לנטרל מראש את הגורם לכך שתתפתה לשחק בפלאפון. איך לוודא שהניתוח של הטעות הוא נכון? אליעד מוסיף נקודה חשובה נוספת, שהרבה פעמים אנשים מנתחים טעויות בצורה לא מלאה ולא מדויקת. הוא מדגיש שיש לבדוק האם באמת מצאת את הסיבה הנכונה שגרמה ... בירור מלא של כל הסיבות האפשריות, תוכל לנקוט פעולות שיבטיחו שהבעיה לא תחזור. מהי הטעות המרכזית שאנשים עושים כשהם מנתחים טעויות? לפי אליעד, טעות נפוצה של אנשים בניתוח הטעויות היא שהם מסתפקים בזיהוי שטחי של הסיבה. הם שואלים את עצמם למה זה קרה? ומוצאים סיבה ... לשורש העמוק ביותר, תוכל להבטיח שהלקחים שיילמדו יהיו אפקטיביים למניעת הישנות הטעות בעתיד. איך להפוך את הלמידה מטעויות להרגל קבוע? אליעד הסביר שלמידה מטעויות צריכה להיות תהליך קבוע ומתמיד בחיי האדם. בכל פעם שקורה משהו לא רצוי, אפילו הקטן ביותר, ... זאת בעתיד? כך, עם הזמן, התהליך הופך לאינסטינקט טבעי של האדם, והוא מתחיל למנוע טעויות וכישלונות עוד לפני שהם מתרחשים. כיצד לשפר את יכולת קבלת ההחלטות בעזרת למידה מטעויות? כאשר אדם לומד מטעויות באופן יסודי, הוא משפר משמעותית את יכולתו לקבל החלטות נכונות בעתיד. אליעד הדגיש שככל שהאדם מתורגל יותר בזיהוי סיבות וגורמים שורשיים לטעויותיו, כך יכולת הניתוח וההחלטה שלו משתפרת. בפעם הבאה שייקלע למצב דומה, הוא יידע מראש אילו תנאים עליו לשנות או אילו פעולות לבצע כדי להימנע מהטעות שהתרחשה בעבר. לדוגמה, אם אדם זיהה כי הוא נוהג לא מרוכז עקב הסחות דעת כמו פלאפון, הוא יפעל מראש לשנות את סביבתו (כמו הפעלת מצב נא לא להפריע) כדי למנוע הישנות הטעות. איך ללמוד מטעויות? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון מה זה ניתוח סיבתיות? איך לא לחזור על אותה טעות? מה גורם לטעויות? מה זה אומר ללמוד מ
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות האם זה בסדר לטעות או לא בסדר לטעות? השאלה הראשונה שעולה בנושא טעויות היא האם זה בכלל בסדר לטעות. לפי אליעד כהן, התשובה היא פשוטה וברורה: אנשים טועים בכל מקרה, ולכן לא משנה אם אתה חושב שזה בסדר או לא. אדם לא יכול להבטיח לעצמו שלעולם לא יטעה רק כי הוא חושב שטעות זה דבר לא בסדר. טעויות הן חלק בלתי נמנע מהחיים. האם לכעוס על עצמי בגלל טעויות? נקודה נוספת שאליעד כהן מתייחס אליה היא הכעס העצמי שנגרם בעקבות טעות. השאלה שנשאלת כאן היא האם האדם צריך לכעוס על עצמו לאחר שעשה טעות. לפי אליעד, זה שבן אדם טעה הוא לא העניין המרכזי. הכעס העצמי על הטעות הוא פחות משמעותי. הדבר החשוב באמת הוא מה האדם עושה בעקבות הטעות. הכעס אינו תורם לשינוי, אלא ההתמקדות בלמידה מהטעות עצמה. למה זה לא בסדר לחזור על טעויות? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאין בעיה עם עצם הטעות , אך קיימת בעיה רצינית עם חזרה על טעויות. לעשות טעות זה טבעי ולפעמים אפילו מועיל, בתנאי שהאדם לומד ממנה. מי שטועה צריך מיד לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות: מה בדיוק טעיתי? למה טעיתי? מה גרם לי ל
ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות
ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות
... מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות האם חוכמה בדיעבד היא אכן חוכמה? האם נכון להחשיב את זה כחוכמה כאשר אנו מבינים את הטעויות בדיעבד? שאלה זו עולה לא אחת אחרי שמתרחש כישלון או טעות, ואז אנשים באים וטוענים למה לא עשינו כך או כך?. פעמים רבות נשמעת התגובה זה לא חוכמה להיות חכם בדיעבד. זהו טיעון ... ולפעול בהתאם, לא להמתין עד שהבעיה תגיע. אך גם כאשר לא היינו חכמים מלכתחילה, חשוב להיות חכמים בדיעבד. הבעיה הגדולה היא כאשר אנשים לא לומדים מהטעויות וממשיכים באותן דרכים. כשיש כישלון, חשוב לבחון את הסיבות שהובילו אליו וליישם שינוי אמיתי לעתיד. מה ההבדל בין חוכמה טיפשית בדיעבד? חוכמה בדיעבד היא כשרואים את המצב לאחר שקרה, מנתחים אותו, מבינים מה לא הלך טוב, ולומדים איך לא לחזור על אותה טעות. אדם טיפש, לעומת זאת, לא לומד מהטעויות. הוא פשוט שוכח אותן ומחפש תירוצים. הוא אולי יגיד לא נורא, העיקר שנהיה יותר חכמים בפעם הבאה, אך הוא לא מבצע ... מאוד ללמוד מהכישלון ולפעול בהתאם לעתיד. יש להפיק לקחים. האם כדאי ללמוד מהעבר או להתרכז בעתיד? היו הרבה מנהיגים שהעדיפו להימנע מלהתעסק במחדלים ובטעויות העבר, כי הדבר עשוי להצביע על חולשותיהם. המנהיגים לא רצו לחקור את העבר, כי זה עלול לחשוף את הרשלנות. עם זאת, החקירה של העבר חשובה מאוד, כי היא מאפשרת לנו להבין מה הוביל לטעות ולמנוע חזרות בעתיד. מה יותר חשוב: שינוי בהתנהגות או שינוי מחשבתי? הרבה אנשים חושבים שברגע שזיהו טעות, עליהם פשוט לשנות את ההתנהגות - פעם הבאה פשוט נעשה אחרת. אולם לעיתים לא מדובר בשינוי בהתנהגות בלבד, אלא בשינוי חשיבתי. אם לא נשנה את אופן החשיבה שלנו, אנו עשויים לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם. חשוב להבין את הגורמים העמוקים לטעות, ולא רק את הפעולה המיידית שגרמה לה. מהי התשובה האמיתית לשאלה מה לעשות כדי להימנע מטעויות? אם לא נחקור את הסיבות האמיתיות לטעות ולא נשנה את הדרך שבה אנו חושבים, לא נוכל למנוע טעויות דומות בעתיד. לשם כך, יש לחקור את הגורמים לחשיבה השגויה ולבצע שינוי ברמה העמוקה ביותר. האם תמיד אפשר לשנות את העבר? ברור שלא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. אבל אנו יכולים ללמוד מהטעויות ולהימנע מטעויות דומות בעתיד. כל טעות היא הזדמנות לשיפור וללמוד מטעויות. מה תהיה השורה התחתונה? כדאי להיות חכמים גם אם רק אחרי המעשה, וחשוב ביותר ללמוד מהטעויות. החכמים הם אלה שמתעוררים אחרי הכישלון ומבינים מה היה חסר, ואז עושים שינוי יסודי כדי לא לחזור על אותה טעות. ללמוד מטעויות חוכמה בדיעבד כישלון והפקת לקחים שינוי חשיבה כישלונות מנהיגותיים איך לא לחזור על טעויות? האם זאת חוכמה להיות חכם בדיעבד? שאלה זו עולה כאשר מתרחשות טעויות או כשיש כשל מסוים, ולאחר מכן בא מישהו ואומר למה לא עשינו מראש כך וכך?. פעמים רבות טוענים כלפיו: זה לא חוכמה ... חכם, ועדיף להיות חכם גם אם זה אחרי מעשה. כמובן שעדיף פי כמה להיות חכם מלכתחילה, לראות את הבעיות מראש ולפעול בצורה שתמנע את הכשל. אולם אם כבר קרתה טעות או התרחשה בעיה, אז עדיף ללמוד מכך ולעמוד על הסיבות שגרמו לבעיה, במקום להמשיך ולהישאר באותה צורת חשיבה שהובילה לטעות מלכתחילה. מדוע עדיף להיות חכם לפני מעשה, אך עדיין חשוב להיות חכם בדיעבד? שואלים: למה לא קנית מסכות מראש?, למה לא ... היו חכמים קודם. אבל מי שטוען אתה חכם בדיעבד כטענה מזלזלת, שוכח שיש גרוע יותר: להיות טיפש בדיעבד, כלומר, לא ללמוד כלום ולעשות שוב ושוב את אותן הטעויות. מה ההבדל בין להיות חכם בדיעבד לבין להיות טיפש בדיעבד? 1. אדם חכם בדיעבד: - מסתכל על מה שקרה. - בודק מדוע זה קרה. - מאתר את הטעויות. - לומד מהן ומיישם שינוי אמיתי כדי שבפעם הבאה לא יחזור על אותה
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
... טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני איך להתמודד נכון עם טעויות של עובדים ולמנוע את חזרתן? ניהול עובדים בצורה יעילה דורש לא רק זיהוי טעויות, אלא גם הבנת הסיבות שהובילו אליהן ומציאת פתרונות מעשיים למניעת חזרתן בעתיד. אליעד כהן מדגיש כי אחד התפקידים החשובים ביותר של מנהל הוא לאתר טעויות, אך לא להסתפק בכך בלבד. זיהוי הטעות הוא השלב הראשוני, אך הטיפול האמיתי הוא להבין לעומק מדוע הטעות התרחשה, וכיצד ניתן למנוע אותה בהמשך. מדוע לא ... עובד מבצע משימה בצורה שגויה, הצעד הראשון הוא לבחון באופן מדויק מה הוא עשה ומה לא עשה. יחד עם זאת, לומר לעובד עשית טעות אינו מספיק. אליעד מסביר שכדי שהטעות לא תחזור, המנהל חייב להבין עם העובד מדוע הטעות נעשתה מלכתחילה. לא מדובר בביקורת בלבד, אלא בחקירה מעמיקה כדי למצוא את שורש הבעיה. אם המנהל לא יבין את סיבת הטעות, היא עלולה לחזור על עצמה שוב ושוב, ויהיה צורך ... עומס יתר, חוסר סדר או אולי חוסר מוטיבציה? לאחר איתור הגורם, המנהל יוכל לטפל בו בצורה נקודתית ולהפחית את הסיכוי שהטעות תחזור. איך מונעים חזרה של טעויות בעבודה? השלב הבא אחרי הבנת הטעות הוא בניית נוהל או תהליך ברור למניעת הישנות הטעות בעתיד. אליעד מדגיש כי חובה ליצור מנגנון ברור שמטרתו למנוע את הטעות. זה יכול להיות בצורה של הוראות ברורות, יצירת ... המנהל יכול לנסח נוהל מפורט עם שלבים מדויקים, שיוודא שהעובד לא יפספס אף פרט. נוהל כזה מפחית משמעותית את הסיכון לטעות נוספת. מה לעשות אם הטעות חוזרת שוב? אם למרות יצירת הנוהל הטעות חוזרת שוב, חשוב לבצע בירור נוסף. כאן אליעד מחדד ... עדיין לא מצליח ליישם אותו, ייתכן שיידרשו הכשרה, הסבר נוסף, או אפילו שינוי בתפקיד העובד. חשיבות תהליך הלמידה מטעויות בארגון נקודה חשובה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שהניהול האמיתי הוא תהליך מתמשך של למידה ושיפור. כל טעות היא הזדמנות לארגון להשתפר ולייעל את התהליכים שלו. טעויות הן בלתי נמנעות, אך החוכמה היא להשתמש בהן כדי להתקדם, ולא רק כדי להעניש או להעיר לעובד. כך, תהליך נכון של הפקת לקחים לא רק מונע חזרת טעויות, אלא גם משפר את הביצועים הכלליים של הצוות ושל הארגון כולו. מנהל טוב יראה בכל טעות הזדמנות ללמידה, שיפור והתקדמות. לסיכום, מה השלבים לניהול נכון של טעויות עובדים? זיהוי מדויק של הטעות - להבין מה קרה בדיוק. בירור הסיבות ל
קורונה, האם זאת טעות או רשעות? 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, אינטרסים רגשיים ומחדלי הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, שיקולים רגשיים בפירוש המציאות, אינטרס רגשי, ביביסטים, מהי האמת של הקורונה? למה מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת?
קורונה, האם זאת טעות או רשעות? 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, אינטרסים רגשיים ומחדלי הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, שיקולים רגשיים בפירוש המציאות, אינטרס רגשי, ביביסטים, מהי האמת של הקורונה? למה מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת?
... האם זאת טעות או רשעות? 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, אינטרסים רגשיים ומחדלי הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, שיקולים רגשיים בפירוש המציאות, אינטרס רגשי, ביביסטים, מהי האמת של הקורונה? למה מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת? קורונה: טעות או רשעות? וירוס הקורונה הביא איתו גל גדול של שאלות וספקולציות לגבי ההתנהלות של המדינה. אנשים רבים חשבו שמשהו לא בסדר באופן שבו הממשלה ... עם זאת, הפרשנות שלהם התחלקה לשתי אפשרויות עיקריות: אפשרות אחת היא להניח שמדובר בטעות אנוש פשוטה. לדוגמה, אנשים שחשבו כך הסבירו זאת בכך שהמנהיג העליון, בנימין נתניהו, היה עסוק בחקירותיו הפליליות, ולכן היה מבולבל ולא ... המציאות בצורה מסוימת? כשבוחנים למה אנשים מעדיפים לחשוב שהכישלונות במשבר הקורונה הם טעויות ולא רשעות, צריך להבין שלבני אדם יש שתי סיבות מרכזיות מדוע הם מחזיקים בדעה מסוימת: סיבה ראשונה היא כי האדם באמת מאמין שזוהי האמת. ... מעדיף לחשוב, פשוט כי זה נוח לו יותר מבחינה רגשית. למעשה, רבים מעדיפים להאמין שיש טעויות תמימות וחוסר התמקצעות מאשר להאמין שמנהיג המדינה פועל בזדון מוחלט כדי להימנע ממאסר, גם במחיר של הרס המדינה. זה פחות כואב רגשית לחשוב שמישהו טועה מאשר לחשוב שמישהו פוגע בך בכוונה תחילה. למה לאנשים יותר קל לחשוב שזו טעות ולא רשעות? רוב האנשים, כולל אלו שהצביעו לבנימין נתניהו וגם אלו שלא, מעדיפים רגשית להאמין שהכישלונות של נתניהו בניהול משבר הקורונה נובעים מטעות תמימה ולא מכוונת זדון. אנשים שהצביעו לנתניהו מעדיפים להאמין שהמנהיג שלהם פשוט התבלבל או לא היה מרוכז מספיק, ולא לחשוב שהוא בחר במודע ... מאמינים היא אכן האמת, או שמדובר בפרשנות נוחה ופחות כואבת של המציאות. האם הקורונה היא טעות או רשעות? ביבי נתניהו וניהול משבר הקורונה אינטרס רגשי בפרשנות המציאות למה אנשים חושבים שמשהו נכון? האם נתניהו פעל בזדון במשבר הקורונה? ...
הלקאה עצמית / דיכוי עצמי. איך להתגבר על דיכוי עצמי דיכאון ועצבות, בעקבות טעות?
... עצמית דיכוי עצמי. איך להתגבר על דיכוי עצמי דיכאון ועצבות, בעקבות טעות? עצבות. טעויות. הלקאה עצמית. רגשות אשמה. דיכוי עצמי. לפעמים האדם נופל לעצבות בעקבות טעות שאותה הוא ביצע. טעות יכולה לגרום לאדם להרגיש אשם ולהתחיל בהלקאה עצמית. הסיבה היחידה שבגללה האדם נופל לעצבות בגלל טעויות, היא רק משום שהוא לא מבין את עצמו באמת. היינו האדם אינו מבין את ההיגיון במה שהוא עשה ומשום כך הוא מלקה את עצמו. ... עשה, הרי שהוא לא היה מלקה את עצמו ולא היה כועס על עצמו. כדי להימנע מהלקאה עצמית ומעצבות בעקבות טעויות, על האדם לחקור את השורש של הטעות ולהבין מדוע היא נוצרה. כאשר האדם מבין את הסיבה האמיתית שבגללה הטעות נוצרה, על ידי זה הוא מסוגל להתקדם קדימה אל מציאות טובה יותר. ברמה המעשית: במקום להלקות את עצמך ובמקום ליפול לעצבות ולרגשות אשם בעקבות טעויות שונות, פשוט תחקור את השכל ואת ההיגיון שיצר את האירוע שהתרחש. כאשר תבין את הסיבה האמיתית שבגללה האירוע התרחש, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טעויות במערכות יחסים, לא להראות שאתה מבואס, לשדר שהכל בסדר, איך לא לגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך לשמור על האהבה? איך לחזר אחרי בחורה? איך לא לקבל לא? איך להתמודד עם סירוב? איך להגיב לסירוב? זוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טעות, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טעות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, מטפל רגשי, מאמן אישי קריירה בתחום טעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 09:01:50 - wesi1