אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טעות ✔טעויות בזוגיות, אני חושב שהיא בוגדת בי, אני חושבת שהוא בוגד בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טעויות בזוגיות, אני חושב שהיא בוגדת בי, אני חושבת שהוא בוגד בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי, התמודדות עם בגידה, קנאה בזוגיות, אובססיביות בזוגיות, לתת ספייס בזוגיות, לשדר אהבה
האם נכון לשאול את בן הזוג "איפה היית" ו"עם מי דיברת"?

אליעד כהן מסביר שכשעולה השאלה האם יש שאלות שאסור לשאול בזוגיות, אנשים מיד חושבים על דוגמאות כמו "איפה היית?", "עם מי דיברת?", או "מי שלח לך הודעה?". לטענתו, התשובה לשאלה אם נכון לשאול שאלות כאלה תלויה בעיקר במטרה של השואל ובאופן שבו הצד השני מפרש את השאלה.

מהי הטעות הנפוצה בשאלות בזוגיות לפי אליעד כהן?

הטעות הנפוצה בשאלות בזוגיות, לפי אליעד כהן, היא שאנשים שואלים שאלות חלקיות או לא ברורות, בלי להסביר למה הם שואלים ובלי לדעת מה המטרה של השאלה. אליעד מדגים זאת על ידי כך שאם מישהו אומר לך "לך לסופר תקנה לי שלוש יחידות", מיד תשאל "של מה?" כי הבקשה אינה ברורה. כך גם בזוגיות, השאלה "איפה היית?" אינה ברורה אם לא ברור מה המטרה שלה.

אליעד מסביר כי חשוב מאוד להבין מה השואל באמת רוצה להשיג. אם האדם ששואל "איפה היית?" רוצה לגרום לצד השני להרגיש אהוב ורצוי, או שאולי הוא רק רוצה לשלוט ולהגביל אותו. לדבריו, יש להבין לעומק מה עומד מאחורי השאלה.

איך הצד השני עשוי לפרש שאלות כמו "איפה היית"?

אליעד מציין שתי פרשנויות אפשריות:
  • כהתעניינות ואכפתיות - שיכולה לגרום לצד השני להרגיש אהוב ורצוי.
  • כחקירה וחשדנות - שיכולה לגרום לצד השני להרגיש רע, כאילו לא סומכים עליו או שהוא תחת מעקב.
הוא מבהיר שאם הצד השני מפרש את השאלה כחקירה, סביר להניח שהוא ירגיש פחות טוב ויאהב אותך פחות, משום שירגיש שאתה מצמצם אותו, חונק אותו, או לא סומך עליו. מצד שני, אם השאלה נתפסת כהתעניינות טבעית מתוך אהבה ואכפתיות, זה יכול לגרום לתחושה חיובית ולחזק את הקשר.

כיצד נכון לנהוג אם חושבים שבן הזוג בוגד?

אליעד כהן מסביר כי כאשר יש חשש לבגידה או קנאה, התגובה האינסטינקטיבית של רוב האנשים היא לנסות לשלוט בבן הזוג, להגביל אותו או לחקור אותו. לטענתו, גישה זו בדרך כלל פוגעת בזוגיות, כיוון שהיא מעוררת התנגדות וגורמת לתחושת דחייה וחוסר אמון אצל הצד השני.

במקום זאת, אליעד ממליץ להעביר מסר של אהבה ללא תנאי, למשל לומר משהו כמו: "הייתי רוצה שתהיי רק איתי, אבל רק אם זה עושה לך טוב. אני אוהב אותך בלי תנאים ולכן חשוב לי שלך יהיה טוב". אליעד מדגיש שהמסר הזה נותן לצד השני תחושה של חופש וביטחון, ובכך דווקא מגדיל את הסיכוי שהוא ירצה להישאר נאמן מתוך בחירה ולא מתוך אילוץ.

מתי נכון לומר לבן הזוג "תעשה מה שבא לך"?

אליעד כהן מדגיש שגם לאמירה "תעשה מה שבא לך" יש שתי משמעויות מנוגדות:
  • מתוך אהבה ואכפתיות - הכוונה היא שהאדם כל כך אוהב את בן הזוג, שחשוב לו יותר האושר של בן הזוג מאשר למלא את הצורך שלו עצמו.
  • מתוך חוסר אכפתיות או זלזול - כלומר, "לא אכפת לי בכלל מה אתה עושה, כי לא חשוב לי אם נהיה יחד או לא".
אליעד מבהיר שהפרשנות של הצד השני תלויה באיך תאמר זאת ומה התקשורת שתהיה סביב האמירה הזו. לכן יש להיזהר שהכוונה תהיה ברורה. הוא מדגיש כי תמיד חשוב לשדר שאתה רוצה את בן הזוג איתך, אבל לא על חשבון טובתו או אושרו.

כיצד להתנהל כשבן הזוג אינו מעוניין להיפגש?

אליעד נותן דוגמה נוספת למצב שבו רוצים להיפגש עם מישהו, אך הוא אומר שאינו פנוי. ישנן שתי אפשרויות תגובה:
  • לדחוק בו ולהתעקש להיפגש - מה שיכול להתפרש כחוסר אכפתיות או אנוכיות.
  • לומר "אין בעיה, לא ניפגש היום" - מה שמשדר שהנוחות והצרכים של הצד השני חשובים לך יותר מהרצונות שלך.
לדברי אליעד, רוב האנשים יפגעו וינסו לדחוק במי שמסרב להיפגש, מה שיגרום לצד...
עכשיו מישהו בא ואמר יש שאלות שלא שואלים נכון מה אמר אמר לא שואלים מתי אתה חוזר ולאן אתה הולך.

ש: מה אתה עושה עם מי אתה.

אליעד: מה אתה עושה עם מי אתה מי שלח לך הודעה מי זה התקשר למי ענית מה הלכת עם מי דיברת, עכשיו מה השאלה השאלה היא.

ש: למה שואלים סתם.

אליעד: אם אני שואל מה השאלה אז מה השאלה סתם באופן כללי כשאני שואל מה היא השאלה מה האמת האם זה באמת נכון האם זאת האמת.

ש: למה לשאול.

אליעד: לא למה זה כבר הנחת יסוד מה האמת כולל בתוכו את כל השאלות.

ש: יש גם דברים שלא אומרים לא רק לא שואלים.

אליעד: קודם כל כששואלים מה האמת זה כולל הכל בתוכו.

ש: צריך להוציא את הזבל זה גם זאת לא שאלה אבל זאת אמירה.

אליעד: עכשיו את העברת נושא הלאה עכשיו בא נחזור לקודם, עכשיו השאלה היא כזאת נגיד ששואלים מישהו איפה היית זה שואלים או לא שואלים בא נראה אם תגיד לי תשובה נכונה.

ש: קודם כל מה האמת השאלה למה הוא שואל את זה.

אליעד: מה אני שאלתי?

ש: האם שואלים את השאלה הזאת או לא שואלים אותה.

אליעד: נכון מה התשובה?

ש: תלוי.

אליעד: מה תלוי קודם כל אתה אומר בא נגיד תלוי.

ש: לא יודע מבחינת האמת קודם כל מה האמת.

אליעד: מבחינת מה שבא לך.

ש: אין הבדל בין שואל לשואל כאילו זה אפשר לשאול.

אליעד: אתה בטוח?

ש: כן כי זה.

אליעד: אתה בטוח שזאת התשובה?

ש: רגע שנייה מה אתה שואל עוד פעם.

אליעד: מישהו אמר יש שאלות שלא שואלים כגון לא שואלים איפה היית זה מה ששאלתי האם זאת האמת האם באמת לא שואלים איפה היית מה התשובה?

ש: אם זה פוגע בתחושת החופש.

אליעד: זאת התשובה את בטוחה שזאת התשובה, אנשים יהירים שחצנים זה טיפשי במקביל.

ש: אז לא מציקים לו למה להציק לו אם זה פוגע אם הוא תופס את זה כחדירה לפרטיותו.

אליעד: את פה בכלל מה אני שאלתי מה אני שאלתי בכלל אני שאלתי האם באמת יש שאלות שלא שואלים, תשובה מה התשובה לא יודע תשובה?

ש: לא בהכרח.

אליעד: זאת התשובה לא בהכרח אתה בטוח שהתשובה הנכונה היא לא בהכרח, מה הייתם אמורים לעשות מה לשאול?

ש: למה אתה שואל את זה?

אליעד: כי אני רוצה לדעת האם יש שאלות שלא שואלים או לא רוצה לדעת מה האמת זאת הסיבה שאני שואל.

ש: השאלה מה המטרה.

אליעד: יפה שואל מה המטרה שלך מישהו אומר "תגיד לי אני אמור לשאול את זה או לא, מה אתה רוצה להשיג" אם הוא אומר "לא אכפת לי, תעשה מה שבא לך" אם הוא אומר "אני רוצה שישנאו אותי" אז נחשוב אם הוא אומר "אני רוצה שיאהבו אותי" נחשוב מה התשובה, קודם כל שואלים מה המטרה כשאני שואל אותך האם נכון לעשות ככה או לא בלי לשאול מה המטרה אין משמעות לשאלה מה נכון לעשות עכשיו אתה הנחת שאתה יודע מה אני רוצה להשיג ואז אמרת זאת התשובה או זאת לא התשובה מאיפה אתה יודע מה אני רוצה להשיג בכלל. אתה הבנת מה היה פה?

ש: כן לא הנחתי את זה.

אליעד: אז איך רצית לתת לי תשובה בלי לשאול אותי מה אני רוצה בכלל?

ש: כי סתם יש שאלה בעולם שאלה שנשאלת האם בני אדם באופן כללי צריכים לומר ככה אני ראיתי את השאלה באופן כללי צריכים לשאול יש שאלות שהם צריכים לשאול ויש שאלות שהם לא צריכים לשאול האם יש דבר כזה.

אליעד: עכשיו אשתך אומרת לך "לך לסופר תקנה לי שלוש יחידות מזה" מה אתה אומר לה?

ש: למה.

אליעד: אני מדבר איתו מה אתה אומר לה?

ש: ככה שלוש יחידות מזה או שאני אמור לדעת מאיזה זה?

אליעד: לא יודע היא אמרה לך "לך לסופר תקנה לי שלוש יחידות" מה אתה אומר לה?

ש: שואל אותה איזה יחידות.

אליעד: יחידות של מה למה כי היא אמרה משהו לא ברור נכון היא שאלה שאלה ביקשה בקשה לא ברורה נכון יפה, אם מישהו שואל אותך שאלה והוא מכניס מילה בצרפתית ואתה לא מבין את השאלה מה אתה תגיד לו למה התכוונת עכשיו שאלה לא ברורה שואלים למה התכוונת, עכשיו אם מישהו אומר "מה נכון לעשות ככה או ככה" השאלה לא ברורה כי נכון זה חייב להיות ביחס למשהו אם אין ביחס למה אין שאלה זאת שאלה חלקית השאלה לא ברורה.

אתה הבנת שאלה חלקית אתה לא יכול לתת תשובה לשאלה חלקית או אתה אמור להיות מודע לזה שהשאלה חלקית ולבדוק האם השאלה חלקית האם היא נכונה או לא בכלל מה אתה רץ לתת תשובה מי אמר שהשאלה נכונה בכלל, עכשיו כמישהו שואל אותך "מה נכון לעשות" אין על מה זאת שאלה חלקית הוא לא סיים את השאלה "השאלה לא ברורה לי לי לא ברור השאלה אתה עד שלא תסביר מה אתה רוצה להשיג אין משמעות לשאלה שלך". אתה הבנת מה הבנת?

ש: אם אין לי את כל הנתונים בשאלה אני לא יכול להסיק מסקנה אם בן אדם שואל האם צריך לעשות ככה או ככה אז בהקשר לזה אני צריך לדעת מה הוא רוצה מה המטרה שלו בסוף.

אליעד: נכון יפה, עכשיו כשאני שואל אותך האם יש משפטים שלא אומרים מה אתה צריך להגיד מה אנחנו רוצים להשיג מה המטרה שלנו מה היא ההעדפה שלנו השולחן אכפת לו מה תגיד?

ש: לא.

אליעד: אתה בטוח?

ש: רגע שנייה אני לא מרוכז.

אליעד: ברור שאתה לא מרוכז השולחן אכפת לו מה תגיד?

ש: אם השולחן אכפת לו?

אליעד: כן.

ש: תן לי מה זה שולחן.

אליעד: תגדיר תלוי אם יש לו רצון כן לא לא הלאה בכל מקרה עכשיו בא נחזור לקודם, עכשיו בא נחזור ככה בהנחה שאתה רוצה שיאהבו אותך האם זה הגיוני ובהנחה שאתה רוצה לעשות לשני טוב כדי שיאהבו אותך אתה רוצה לעשות לו טוב בסדר נדלג על זה האם לשאול מישהו "אוקי איפה היית מה עשית".

ש: לשאול אותו?

אליעד: כן זה יעשה לו יותר טוב או יותר רע?

ש: זה תלוי איך זה יתפרש בעיניו.

אליעד: נכון תלוי איך זה יתפרש בעיניו ואיך זה יכול להתפרש בעיניו אחד כהתעניינות שתיים כחקירה נכון, אוקי עכשיו בא נניח שזה יתפרש בעיניו כחקירה בא נניח האם זה שזה יתפרש בעיניו כחקירה האם זה אומר שהוא יאהב אותך יותר או פחות.

ש: גם פה יש אופציה שהחקירה בשבילו זה כייף.

אליעד: למה כשמישהו חוקר אותך אם גנבת אותו או לא זה כייף?

ש: במקרה הזה לא אבל אולי במקרה של חקירה שאתה רוצה לעזור לו לברר משהו עם עצמו.

אליעד: לא אשתך שואלת אותך איפה היית מה עשית היא מנסה לחקור שלא היית עם אף אחת אחרת זה עושה לך יותר טוב או יותר רע?

ש: תלוי אם היא אוהבת שאני נמצא עם מישהי אחרת זה יעשה לה טוב.

אליעד: מה היא לא רוצה שתהיה עם מישהי אחרת היא שואלת אותך "איפה היית תגיד לי מה דיברת איתה מה זה" כי היא מנסה לגלות שאין ביניכם שום דבר היא מנסה לוודא זה עושה לך יותר טוב או יותר רע נגיד.

ש: זה תלוי עכשיו בי אוקי אם אני רוצה שהיא תרגיש טוב אני לא עשיתי כלום שתחקור כמה שהיא רוצה.

אליעד: אבל זה עושה לך יותר טוב שהיא חוקרת אתה לא עשית כלום אתה כל היום היית בבית והיא שואלת אותך איפה היית היום זה עשה לך טוב "לא אבל אולי זה עשה לי טוב אני כל הזמן בוגד עד שפעם אחת לא בגדתי והיא שואלת אותי הזדמנות" אתה אומר להגיד לה "מה פתאום אני כל היום הייתי בבית בכלל תראי איך את סתם חושדת בי" ואז היא תפסיק לשאול ואז תוכל לבגוד גם זה יכול להיות.

ש: יכול להיות שזה יעשה לה טוב אחרי שהיא תסיים את החקירה ואני יודע שזה יעשה לה טוב אחרי שהיא תסיים את החקירה.

אליעד: האם לך זה עושה טוב?

ש: כן אם אני אדאג שזה עושה לי טוב.

אליעד: אוקי סבבה ואז למחרת היא שואלת אותך על זה שוב.

ש: אני יכול תלוי איך אני מתייחס לזה.

אליעד: כן במה זה תלוי, עכשיו בוא נהפוך את זה לשאלה יותר רחבה עכשיו אתה מחזר אחרי מישהי ואתה חושב שהיא יוצאת עם מישהו אחר אם אתה תשדר לה "מפריע לי שאת יוצאת עם מישהו אחר" או "אני לא רוצה שתצאי עם מישהו אחר" או תשדר לה "אין לי בעיה שתצאי עם מישהו אחר" איפה היא תאהב אותך יותר?

ש: אני חושב מה זה הרעיון הזה היא תאהב אותי יותר אם אני אעשה לה יותר טוב ביחס לאחר.

אליעד: נכון ומה אתה חושב שיעשה לה יותר טוב ביחס לאחר אם אתה תשדר באופן כללי מה יעשה לה יותר טוב?

ש: אם אני אשדר את זה שאני אשדר לה שאני לא רוצה שהיא תצא עם מישהו אחר או אולי זה לא אכפת לי נניח אם זה שתי אופציות בלבד אז את האופציה השנייה אני אעשה.

אליעד: שמה?

ש: "תצאי עם מישהו אחר".

אליעד: אתה בטוח?

ש: אחד ביחס לשני זה יעשה לה פחות רע.

אליעד: אתה בטוח?

ש: לא בטוח גם בזה.

אליעד: במה זה תלוי?

ש: זה תלוי בצד השני.

אליעד: במה זה תלוי בצד השני?

ש: בצד השני אם הצד השני ירגיש שלא אכפת לי אני לא מודאג מזה ואני לא כובל אותה או אני לא אם היא תרגיש שאני לא כובל אותה אז היא תרגיש אולי יותר טוב.

אליעד: ואם היא תרגיש ש...?

ש: שאני כובל אותה.

אליעד: לא אז במה זה תלוי לא הבנתי אז מה עדיף להגיד אז לכן עדיף להגיד לה "תעשי מה שבא לך" כדי שהיא לא תרגיש שאתה כובל אותה.

ש: זה תלוי בה אם היא רוצה להרגיש.

אליעד: למה שהיא תרצה שתכבול אותה מישהו רוצה שיכבלו אותו?

ש: כן.

אליעד: למה?

ש: לא יודע יש את הסאדו מאזו אני יודע איך כל אחד.

אליעד: לא יש סיבות אחרות שמה.

ש: לא הסיבה היא שהיא רוצה להרגיש שהיא נניח אם אני אגיד לה אל תלכי עם מישהו אחר אז היא תגיד "הוא אוהב אותי הוא רוצה זה אותי רק לעצמי" או משהו כזה יכול להיות שהיא תרגיש טוב.

אליעד: בדיוק אז נגיד שעכשיו אתה.

ש: תלוי מה הפרשנות שלו לאהבה.

אליעד: לא שנייה משהו אחר, עכשיו השאלה היא כזאת כשאתה אומר לה "תהיי עם מי שבא לך" השאלה מה היא מפרשת האם היא מפרשת את זה "תהיי עם מי שבא לך כי לא אכפת לי שלא תהיי איתי זה לא מעניין אותי שלא תהיי איתי אני בכלל לא חושב שמישהו ירצה אותך אני יודע שאת בכל מקרה תרצי אותי" עכשיו אני נותן את הפירושים הרעים "אף אחד בכל מקרה לא ירצה אותך אני לא חושב בכלל שאת יכולה לעזוב אותי אני יודע שאת תלויה בי אין לך אופציות נוספות וגם לא אכפת לי בכלל שתעזבי אותי, אני בכלל ישמח שתעזבי אותי ועדיף שתהיי עם מישהו אחר אל תבלבלי לי את המוח אני בינתיים עסוק בעניינים שלי עם נשים אחרות" זה הפירוש השלילי ואז היא תגיד "מה פתאום אני רוצה שתגיד לי שאתה רוצה אותי שאתה מפחד שאני אבגוד בך שאתה מפחד שאני אעזוב אותך" לעומת זאת יש פירוש אחר.

עכשיו בקטע הזה אם זה מה שהיא מפרשת עדיף שתגיד "את לא איתי איפה אתה נמצאת איפה שפה איפה ששם" עכשיו מצד שני גם יכול להתפרש לכיוון שאתה תשאל איפה היית "אתה לא סומך עלי אתה רוצה שאני אהיה איתך גם אם רע לי איתך לא אכפת לך ממני אתה רואה בי רכוש שלך אתה לא מוכן שאני אעזוב אותך אתה תלותי אתה מציק אתה חונק אתה מגביל אתה במקום להתמקד בלעשות לי טוב אתה מתמקד בלצמצם אותי אתה שולט בי, אתה לא רוצה שאני אעזוב אותך תהיה יותר טוב מה אכפת לך עם מי אני נמצאת אם אתה מוטרד שאני עם אחרים אז תהיה יותר טוב מה אתה מתלונן אל תצמצם אותי אל תגביל אותי" ואז במקרה כזה עדיף להגיד "תהיי עם מי שאת רוצה".

זאת אומרת כשאתה אומר לה "תהיי עם מי שאת רוצה" האם אתה אומר לה את זה מרוב שאתה אוהב אותה או מרוב שאתה לא אוהב אותה זאת השאלה אתה יכול להגיד לה "תהיי עם מי שבא לך כי אני לא אוהב אותך" או "תהיי עם מי שבא לך בגלל שאני אוהב אותך" יכול להיות שאתה כל כך אוהב אותה שאתה אומר לה תהיי עם מי שבא לך ויכול להיות שאתה כל כך לא אוהב אותה שאתה אומר לה תהיי עם מי שבא לך יכול להיות ככה ויכול להיות ככה. הבנו ולכן אתה צריך להגיד לה "אני אוהב אותך", עכשיו איך תגיד לה "אני אוהב אותך" אז אתה צריך לשדר לה "אני רוצה שתהיי רק איתי" ברמה של "אני אוהב אותך" אבל לא לשדר את ה - "אני רוצה שתהיי רק איתי" במובן שזה יתפרש "אני לא אוהב אותך".

עוד פעם כשאתה אומר "לא אכפת לי עם מי את נמצאת" יכול להיות שזה מרוב אהבה ויכול להיות שזה מרוב שנאה עכשיו כשאתה אומר לה "אני רוצה שתהיי רק איתי" גם פה יכול להיות שזה מרוב אהבה ויכול להיות שזה מרוב שלא אכפת לך ממנה אתה אומר לה "תהיי רק איתי" כאילו אתה לא מתמקד בלפתור את הבעיות אתה מתמקד בלשלוט בה, עכשיו רוב האנשים בעולם אם הם יחשבו שמישהי עוזבת אותם לטובת מישהו אחר או להפך מישהי תחשוב שעוזבים אותה לטובת מישהו אחר רוב הסיכויים שהם יתלוננו או יקטרו רוב הסיכויים ורוב הסיכויים שהם יתלוננו ויקטרו מתוך המקום של עצמם מתוך המקום של "רע לי שאתה עוזב אותי ועכשיו אני אכעס עליך אתה אשם בזה שרע לי אני אכעס עליך" זה רוב הסיכויים וברוב ככל המקרים זה גורם לבן אדם השני לאהוב אותך פחות כי עשית לו רע גם אם בסוף הוא יהיה איתך אבל עשית לו רע כי אתה לא באת לפתור את הבעיה אתה באת להתעסק בהגדות החיצוניות.

עכשיו רוב ככל הסיכויים שאם אתה חושב שמישהו רוצה לעזוב אותך ואתה תשדר לו "אני מאוד הייתי רוצה שתהיה איתי אבל אני כל כך אוהב אותך שמה שטוב לך תעשה" רוב הסיכויים שהוא יאהב אותך יותר וירצה להיות איתך, אם אתה משדר את המסר שאומר "אני אשמח שתהיה רק איתי כי אני אוהב אותך כי אתה חשוב לי אבל אם אתה רוצה משהו אחר אני לא חונק אותך אני לא מגביל אותך תהיה איתי רק כשטוב לך אני לא רוצה שתהיה איתי כשרע לך, אני אוהב אותך בלי תנאים ואתה תאהב אותי עם תנאים אין לי שום בעיה עם זה אל תעשה משהו בשבילי רק בגלל שזה בשבילי אל תסבול בשבילי שלך יהיה רק טוב" כי זוגיות זה אתה אומר "אני סובל בשבילך תסבול בשבילי אני מצמצם את עצמי בשבילך תצמצם את עצמך בשבילי".

אז אם אתה אומר לשני "אתה אל תצמצם את עצמך בשבילי אתה תעשה מה שבא לך ואני עדיין רק שלך" בהנחה שאתה מעביר את זה נכון הבן אדם השני יאהב אותך עוד יותר ויגיד "וואלה אז מה אני צריך בכלל את ההיא אני אהיה רק איתך אם את כל כך אוהבת אותי אני כבר לא צריך מישהי אחרת אני יכול להיות איתך" אבל אם ה - subtext יהיה "למרות שרע לך איתי אל תהיה עם אף אחת אחרת זה בעצם להגיד "אני לא אוהבת אותך" ואז זה מגדיל את הסיכוי שהוא יהיה עם מישהי אחרת. עכשיו ניתן דוגמה נוספת נגיד שאתה רוצה לפגוש מישהו והוא משדר לך כזה שאין לו זמן שלא כל כך מסתדר לו מה יותר הגיוני להגיד לו לנסות ללחוץ אותו להיפגש או להגיד לו "סבבה אין צורך לא ניפגש היום" אז זה אותו דבר.

עכשיו אם אתה תגיד לו "אוקי לא צריך לא ניפגש היום" זה מצד אחד יכול להתפרש "טוב לא משנה לא אכפת לי לא לראות אותך" ומצד שני זה יכול להתפרש "מאוד הייתי שמח לראות אותך אבל יותר חשוב לי שלך יהיה טוב מאשר למלא את הרצון שלי" זה אם אתה אומר למישהו "לא משנה לא ניפגש היום", עכשיו אם אתה אומר למישהו "בוא ניפגש היום" גם פה יש שני פירושים פירוש אחד "אין אני חייב לראות אותך...
אין שאלה רוצה משהו בצורה נכונה להירגע שחצן אובססיביות פירוש שלילי אפשרי אמיתית זוגיות משפטים אהבה אובססיביות אובססיביות בזוגיות אובססיות אישה אישה קנאית אני חושב אני חושב ש אני חושב שהיא אני חושב שהיא בוגדת בי אני חושבת אני חושבת שהוא אני חושבת שהוא בוגד בי אקס אקסים אקסית בגידה בגידה בבן זוג בגידה בבת זוג בגידה בזוגיות בגידה במערכת יחסים בגידה זוגית בגידה טיפול זוגי בגידות בוגד בוגד בי בוגדת בוגדת בי בזוגיות בחורה בחורה קנאית בחורות גבר קנאי הוא בוגד בי הוא לא רוצה הוא לא רוצה לראות אותי היא בוגדת בי היא לא רוצה היא לא רוצה לראות אותי הכיר מישהי אחרת הכירה מישהו אחר התגברות על קנאה התמודדות התמודדות עם התמודדות עם בגידה התמודדות עם קנאה זוגי זוגיות חושב ש חושב שהיא חושב שהיא בוגדת בי חושבת חושבת שהוא חושבת שהוא בוגד בי טיפול בבגידה טיפול בקנאה טעויות טעויות ב טעויות בזוגיות טעות יוצא עם מישהי יוצאת עם מישהו יש לה חבר יש לה מישהו יש לו בחורה יש לו חברה יש לו מישהי לא רוצה לראות אותי לאקס יש חברה לאקס יש מישהי לאקסית יש חבר לאקסית יש מישהו להחזיר אקסית שלא רוצה אותי ויש לה מישהו לאהוב אותי להתגבר על בגידה להתגבר על קנאה להתמודד להתמודד עם בגידה להתמודד עם קנאה לטעות לקנא לקנא באחרים לראות לשדר לשדר אהבה לתת לתת ספייס לתת ספייס בזוגיות מהי קנאה משבר בגידה מתמודדים עם קנאה נשים ספייס ספייס בזוגיות קינאה קנאה קנאה בזוגיות קנאה ורכושנות קנאה זוגית קנאה חולנית קנאה רומנטית קנאות קנאות אובססיבית קנאות בזוגיות רוצה רוצה לראות רצון שהוא בוגד בי שהיא בוגדת בי
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות מהי טעות וכיצד ניתן לזהות אותה? ההגדרה של טעות היא תוצאה של אירוע או פעולה שאדם לא רוצה שהיא תקרה. זיהוי טעות כרוך בשלושה שלבים חשובים: זיהוי תוצאה שלילית, קביעת הבחירה שביצע האדם שגרמה לתוצאה, ובחינה של האם היה האדם בוחר באותה פעולה גם אם היה יודע מראש את התוצאה השלילית. איך זיהוי הטעויות עובד? כאשר אדם נתקל באירוע שלילי, כמו תאונה או מחלה, זהו סימן לתוצאה לא רצויה. לדוגמה, אם אדם זוכה בלוטו, הוא מרוצה, ולא מדובר בטעות, כי התוצאה חיובית. אם התוצאה שלילית, כמו תאונת דרכים או מחלה, זה עשוי להעיד על טעות. לא כל אירוע שלילי נחשב בהכרח לטעות. על מנת שהאירוע יתפרש כטעות, עלינו לבחון אם הייתה לכך סיבה ישירה לפעולה שנעשית. לדוגמה, אם אדם הלך ברחוב ונזרקה עליו ביצה מהגג, לא ניתן להגדיר זאת כטעויות אם הוא לא היה יכול למנוע את המצב. מצד שני, אם אדם בחר לחצות את הכביש מבלי לבדוק אם יש רכבים ואז התרחש תאונה, אפשר לומר שהוא עשה טעות, כי הוא בחר לא לפעול נכון. כיצד לדעת אם טעית? התנאי השלישי לשם זיהוי טעות הוא לבדוק אם הייתה לך מודעות מלאה לתוצאה אם היית יודע מראש מה יקרה. אם היית בוחר לעשות את אותה פעולה גם אם היית יודע את התוצאה, לא תוכל להחשיב את הבחירה כטעויות. לדוגמה, אם אדם בוחר להחנות במקום אסור ומקבל קנס, אבל הוא היה מוכן לשלם את הקנס כי זה נוח לו, אז לא מדובר בטעות בעיניו. דוגמאות שממחישות את התנאים לזיהוי טעות דוגמת הלוטו: אדם זוכה בלוטו. לא מדובר ב
כטבם בתל אביב, טעות אנוש או מחדל, האם זה מחדל או טעות אנוש? רשלנות פושעת או טעות אנוש, שיפוט לקוי, היסח הדעת, למה קורות טעויות? מי אשם במחדל? מלחמת חרבות ברזל, טעות אנושית או מחדל, מערכות גיבוי, איך למנוע טעויות אנוש? איך למנוע טעות אנוש? מניעת טעויות אנוש, זו לא טעות זו רשלנות, מנגנון הגנה, אתה הראש אתה אשם, מלחמה בטרור, מחדל ה 7 לאוקטובר, אחריות ניהולית
... בתל אביב, טעות אנוש או מחדל, האם זה מחדל או טעות אנוש? רשלנות פושעת או טעות אנוש, שיפוט לקוי, היסח הדעת, למה קורות טעויות? מי אשם במחדל? מלחמת חרבות ברזל, טעות אנושית או מחדל, מערכות גיבוי, איך למנוע טעויות אנוש? איך למנוע טעות אנוש? מניעת טעויות אנוש, זו לא טעות זו רשלנות, מנגנון הגנה, אתה הראש אתה אשם, מלחמה בטרור, מחדל ה 7 לאוקטובר, אחריות ניהולית וכאן נשיב לשאלה האם הכטבם בתל אביב, הוא בגלל טעות אנוש שקרתה בהיסח הדעת או שאולי מדובר כאן על רשלנות פושעת ועל מחדל וכולי? והתשובה לכך היא פשוטה, התשובה היא שמדובר ברשלנות פושעת ... ממחדלי התוהו ובוהו שהולכים במדינה, בגלל הצבא, הממשלה, בגץ וכולי. וזו לא טעות זו רשלנות וכולי. והסיבה לכך שמדובר באופן חד משמעי במחדל, היא כי צריכים להפריד בין השאלה מה בפועל קרה ולמה בפועל הכטבם לא זוהה ולא הופל על ידי מנגנון הגנה כלשהו, לבין השאלה איך בכלל אפשרי שתקרה טעות אנוש כזאת. ואני אסביר: נניח שלקחו בן אדם וביקשו ממנו להסתכל אל השמיים 24 שעות לוודא שאין איזה כטבם שמגיע לשטח מיושב. ונניח שאותו ... אדם פספס את הכטבם. האם אותו אדם פעל ברשלנות? או שאולי הוא בן אנוש וזו טעות אנושית בלבד? כמובן שאותו אדם הוא בן אנוש ומדובר בטעות אנושית ולא ברשלנות פושעת. ונניח שמישהו שהיה אחראי להסתכל 24 שעות על הכטבמים, נניח שהוא נחטף וכלאו אותו נגד רצונו ובגלל זה הוא לא הצליח להתריע על הכטבם, האם נאמר שזו רשלנות פושעת או טעות אנוש מצערת? ברור שמחדל ורשלנות פושעת אין כאן. ונניח שהיה מישהו שרצה להתריע על הכטבם והוא בא להתריע על הכטבם, אבל בדרך שהוא בא ... על בננה שבר את הראש ובמקביל נחטף. האם נאמר שזו רשלנות פושעת או שזו טעות אנושית? כמובן שלא נאמר שזו רשלנות פושעת אלא מקרה מצער וכולי. אבל צריכים להפריד בין השאלה למה בסופו של דבר המערכת שצריכה לזהות את הכטבם לא עבדה, לבין השאלה איך זה שהמערכת תוכננה בצורה כזו שטעות אנוש יכולה להקריס את המערכת. וזו כמובן רשלנות פושעת ומחדל כשאר מחדלי אנשי הקונספציה. דהיינו, עצם זה שבונים מערכת שאפשרי שיקרו בה טעויות אנוש מהסוג הזה, זה עצמו המחדל. טעויות אנוש לא ניתן למנוע. אבל כן ניתן למנוע את זה שטעויות אנוש יגרמו לאסונות. איך? לדוגמה באמצעות זה שבונים כמה מנגנונים שונים שאמורים לגבות אחד את השני ולגבות מצבים של טעויות אנוש אפשריות. הגיוני שתקרה טעות אנוש. ולכן כשמתכננים את המערכת, מראש צריכים לתכנן אותה בצורה כזו, שגם אם תקרה טעות אנוש, עדיין לא יקרה אסון. באמצעות מערכות גיבוי, מספר מערכות שעובדות במקביל על אותה המשימה וכולי. וזה שהמערכת לא נבנתה בצורה שכזו שתדע להכיל טעויות אנוש, זה כמובן מחדל. ומי אשם במחדל? תשובה: כל מי שהיה אחראי על התהליך ושהשפיע על התהליך ושהיה יכול למנוע אותו. ובקצה, נמצא ... עצמו, שבחר את האנשים, שבחרו את האנשים, שבחרו את האנשים וכולי, שעשו את טעות האנוש, שבסופו של דבר, גרמה לנזק לעם עצמו. ...
מהי טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים
מהי טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים
... טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים מהי טעות? איך מצליחן מגדיר טעות ואיך לוזר רואה אותה? לפני שנכנסים להגדרה של טעות, אליעד כהן מעלה את השאלה החשובה: מהי טעות בכלל? הוא מציין כי לעיתים אנשים עושים טעויות מבלי להבין מהי טעות בעצם, ואיך הם צריכים להתמודד איתן. התשובה לשאלה הזו לא בהכרח כמשהו מוחלט, שכן ישנם אנשים שהגדרה שלהם לטעות היא שונה, וזה תלוי מאוד בגישה האישית שלהם לחיים. בהמשך, אליעד מציג את השוני בתפיסת הטעויות בין אנשים מצליחים לאנשים שלא מצליחים. מצליחן, לדוגמה, יחשוב תמיד איך היה יכול להשיג תוצאה טובה יותר, ויתייחס לכל דבר שלא השיג בו תוצאה אופטימלית כאל טעות. עבורו, כל החלטה שהייתה יכולה להניב יותר רווח נחשבת לטעות. נניח לדוגמה שאדם השקיע סכום מסוים במניות, וההשקעה הניבה לו רווח של 100 מיליון שקל. במידה והוא יחשוב על ההשקעה ויבין כי היה יכול להרוויח יותר, למשל 200 מיליון שקל, הוא יראה בכך טעות ויתחיל לבדוק כיצד יכול היה לפעול אחרת. לפי גישתו של המצליחן, הוא לא רק משקף את הרווחים אלא גם בודק היכן הוא יכל להרוויח יותר, מה שמוביל אותו לתהליך של ... יחשוב בצורה אחרת. הוא לא יראה בכך טעות, כיוון שלא קרה שום אסון - הוא ירצה להיות מרוצה מהשיפור שנעשה, אפילו אם יכול היה להרוויח יותר. אם לא קרה אסון גדול, הוא יחשוב שלמעשה לא הייתה טעות. כך, כשמדובר באדם מצליח, כל שינוי קטן או החלטה לא אופטימלית תיחשב כטעות, הוא יתחיל לבדוק מה היו האפשרויות המהותיות שפספס על מנת להשתפר בפעם הבאה. לעומת זאת, הלוזר, שדווקא ישמח על מה שיש לו, יגיד שלא קרה שום דבר נורא אם ... צומחות ב - 100%, הוא יחשוב, האם זה טעות? אולי הייתי יכול להרוויח יותר?. המצליחן, לפי אליעד, יגיד כן, טעיתי, לא עשיתי את הבחירה הטובה ביותר, אך הלוזר יחשוב שזה בסדר, כי הוא הצליח ולא קרה שום אסון. לסיכום, אליעד מסביר שההגדרה של טעות משתנה בהתאם לסוג האנשים - המצליחן יסתכל תמיד על אפשרויות לשיפור וימשיך לאתגר את עצמו לעבר הצלחות גדולות יותר, בעוד שהלוזר יסתפק במה שיש, כל עוד לא קרה ... למרות שלא תמיד השיג את המיטב. מהי טעות? ההגדרה של טעות איך מצליחן מגדיר טעות? ההבדלים בין מצליחן ללוזר איך להצליח בחיים? למדת טעויות בצורה חיובית? ...
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
... לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב האם חכם אמיתי יכול לטעות? השאלה האם חכם יכול לטעות? היא שאלה עמוקה שאליעד כהן דן בה, ומטרתה לברר את מהות החוכמה ואת היחס שלה לטעות. אליעד מסביר כי יש להגדיר תחילה מהו חכם אמיתי. חכם אמיתי, לפי ההסבר שלו, הוא אדם שיש לו שכל ברמה הגבוהה ביותר האפשרית, כלומר, אדם שמחזיק בתפיסת המציאות המושלמת והמקסימלית. אליעד מבהיר שלפני שניתן לשאול אם חכם אמיתי יכול לטעות, יש להגדיר בבירור את המושגים חכם וטעות. מה המשמעות של טעות בחוכמה אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים עיקריים של טעויות: טעות לוגית וטעות אינפורמטיבית. טעות לוגית - טעות שנובעת מחוסר הבנה, שבה האדם נכשל להבחין בסתירה פנימית בדבריו. טעות אינפורמטיבית - טעות שנובעת מבעיה במידע ולא בהכרח קשורה להבנה הלוגית של האדם. הוא מסביר שכאשר אדם רגיל טועה, הטעות יכולה להיות לוגית או אינפורמטיבית. לדוגמה, אם מישהו יגיד שיש שולחן בחדר, אך בפועל אין, זו טעות אינפורמטיבית. אבל אם האדם אומר דבר שסותר את עצמו או מתבסס על היגיון שגוי, אז זו טעות לוגית. מהי ההבחנה בין טעות לוגית לטעות אינפורמטיבית? אליעד מדגים את ההבדל בין הטעויות כך: נניח שמישהו מלמד אותך אנגלית ואומר לך בטעות שהמילה סווט פירושה נעליים. כשתשמע מאוחר יותר את המילה סווט במשפט, תחשוב בטעות שהכוונה לנעליים. הטעות הזו היא אינפורמטיבית, ולא לוגית. זאת משום שהשכל שלך פעל נכון לפי המידע המוטעה שקיבלת. לעומת זאת, טעות לוגית תקרה כאשר התהליך המחשבתי עצמו שגוי, ואתה לא מצליח להבחין בקיום הסתירה או ב
טעויות, איך ללמוד מטעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? איך לא להיכשל שוב? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון, התמודדות עם טעות, איך לנתח כישלון? מה זה ללמוד מטעויות? ללמוד מניסיון, טעות לעולם חוזרת, איך להצליח בחיים?
טעויות, איך ללמוד מטעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? איך לא להיכשל שוב? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון, התמודדות עם טעות, איך לנתח כישלון? מה זה ללמוד מטעויות? ללמוד מניסיון, טעות לעולם חוזרת, איך להצליח בחיים?
טעויות, איך ללמוד מטעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? איך לא להיכשל שוב? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון, התמודדות עם טעות, איך לנתח כישלון? מה זה ללמוד מטעויות? ללמוד מניסיון, טעות לעולם חוזרת, איך להצליח בחיים? מה זה אומר ללמוד מטעויות? ללמוד מטעויות פירושו שכאשר קורה לאדם אירוע או מצב שהוא לא רוצה שיקרה, עליו לשאול את עצמו שאלות ברורות כדי להבין למה זה קרה, והאם יכול היה למנוע זאת. לדוגמה, כאשר אדם נתקל במשהו לא ... בכלל למנוע את המצב הזה? וכיצד לפעול כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב בעתיד? מהם השלבים המפורטים ללמידה מטעויות? כדי ללמוד מטעויות בצורה יסודית ומסודרת, יש לעבור שלבים ברורים. אליעד הסביר שראשית, האדם חייב לזהות בבירור שקרה לו משהו שהוא לא רצה שיקרה. בשלב הבא, עליו לשאול את עצמו: מה הסיבה לכך ... אני לא אשחק בפלאפון, אלא גם לנטרל מראש את הגורם לכך שתתפתה לשחק בפלאפון. איך לוודא שהניתוח של הטעות הוא נכון? אליעד מוסיף נקודה חשובה נוספת, שהרבה פעמים אנשים מנתחים טעויות בצורה לא מלאה ולא מדויקת. הוא מדגיש שיש לבדוק האם באמת מצאת את הסיבה הנכונה שגרמה לתוצאה, והאם קיימות עוד סיבות נוספות. לדוגמה, במקרה של חוסר ריכוז בנהיגה, יכול ... בקלות. רק אחרי בירור מלא של כל הסיבות האפשריות, תוכל לנקוט פעולות שיבטיחו שהבעיה לא תחזור. מהי הטעות המרכזית שאנשים עושים כשהם מנתחים טעויות? לפי אליעד, טעות נפוצה של אנשים בניתוח הטעויות היא שהם מסתפקים בזיהוי שטחי של הסיבה. הם שואלים את עצמם למה זה קרה? ומוצאים סיבה ראשונית ופשוטה בלבד, כמו לא הייתי מרוכז. אבל חשוב לשאול עוד שאלות לעומק: למה לא ... רק חקירה כזו, המגיעה לשורש העמוק ביותר, תוכל להבטיח שהלקחים שיילמדו יהיו אפקטיביים למניעת הישנות הטעות בעתיד. איך להפוך את הלמידה מטעויות להרגל קבוע? אליעד הסביר שלמידה מטעויות צריכה להיות תהליך קבוע ומתמיד בחיי האדם. בכל פעם שקורה משהו לא רצוי, אפילו הקטן ביותר, עליך לעצור מיד ולשאול את עצמך את השאלות הללו: מה קרה שלא רציתי שיקרה? למה זה ... איך אוכל למנוע זאת בעתיד? כך, עם הזמן, התהליך הופך לאינסטינקט טבעי של האדם, והוא מתחיל למנוע טעויות וכישלונות עוד לפני שהם מתרחשים. כיצד לשפר את יכולת קבלת ההחלטות בעזרת למידה מטעויות? כאשר אדם לומד מטעויות באופן יסודי, הוא משפר משמעותית את יכולתו לקבל החלטות נכונות בעתיד. אליעד הדגיש שככל שהאדם מתורגל יותר בזיהוי סיבות וגורמים שורשיים לטעויותיו, כך יכולת הניתוח וההחלטה שלו משתפרת. בפעם הבאה שייקלע למצב דומה, הוא יידע מראש אילו תנאים עליו לשנות או אילו פעולות לבצע כדי להימנע מהטעות שהתרחשה בעבר. לדוגמה, אם אדם זיהה כי הוא נוהג לא מרוכז עקב הסחות דעת כמו פלאפון, הוא יפעל מראש לשנות את סביבתו (כמו הפעלת מצב נא לא להפריע) כדי למנוע הישנות הטעות. איך ללמוד מטעויות? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון מה זה ניתוח סיבתיות? איך לא לחזור על אותה טעות? מה גורם לטעויות? מה זה אומר ללמוד מ
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות האם זה בסדר לטעות או לא בסדר לטעות? השאלה הראשונה שעולה בנושא טעויות היא האם זה בכלל בסדר לטעות. לפי אליעד כהן, התשובה היא פשוטה וברורה: אנשים טועים בכל מקרה, ולכן לא משנה אם אתה חושב שזה בסדר או לא. אדם לא יכול להבטיח לעצמו שלעולם לא יטעה רק כי הוא חושב שטעות זה דבר לא בסדר. טעויות הן חלק בלתי נמנע מהחיים. האם לכעוס על עצמי בגלל טעויות? נקודה נוספת שאליעד כהן מתייחס אליה היא הכעס העצמי שנגרם בעקבות טעות. השאלה שנשאלת כאן היא האם האדם צריך לכעוס על עצמו לאחר שעשה טעות. לפי אליעד, זה שבן אדם טעה הוא לא העניין המרכזי. הכעס העצמי על הטעות הוא פחות משמעותי. הדבר החשוב באמת הוא מה האדם עושה בעקבות הטעות. הכעס אינו תורם לשינוי, אלא ההתמקדות בלמידה מהטעות עצמה. למה זה לא בסדר לחזור על טעויות? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאין בעיה עם עצם הטעות, אך קיימת בעיה רצינית עם חזרה על טעויות. לעשות טעות זה טבעי ולפעמים אפילו מועיל, בתנאי שהאדם לומד ממנה. מי שטועה צריך מיד לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות: מה בדיוק טעיתי? למה טעיתי? מה גרם לי ל
ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות
ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות
... מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות האם חוכמה בדיעבד היא אכן חוכמה? האם נכון להחשיב את זה כחוכמה כאשר אנו מבינים את הטעויות בדיעבד? שאלה זו עולה לא אחת אחרי שמתרחש כישלון או טעות, ואז אנשים באים וטוענים למה לא ... ולפעול בהתאם, לא להמתין עד שהבעיה תגיע. אך גם כאשר לא היינו חכמים מלכתחילה, חשוב להיות חכמים בדיעבד. הבעיה הגדולה היא כאשר אנשים לא לומדים מהטעויות וממשיכים באותן דרכים. כשיש ... מה ההבדל בין חוכמה טיפשית בדיעבד? חוכמה בדיעבד היא כשרואים את המצב לאחר שקרה, מנתחים אותו, מבינים מה לא הלך טוב, ולומדים איך לא לחזור על אותה טעות. אדם טיפש, לעומת זאת, לא לומד מהטעויות. הוא פשוט שוכח אותן ומחפש ... מאוד ללמוד מהכישלון ולפעול בהתאם לעתיד. יש להפיק לקחים. האם כדאי ללמוד מהעבר או להתרכז בעתיד? היו הרבה מנהיגים שהעדיפו להימנע מלהתעסק במחדלים ובטעויות העבר, כי הדבר עשוי להצביע על חולשותיהם. המנהיגים לא רצו לחקור את העבר, כי זה עלול לחשוף את הרשלנות. עם זאת, החקירה של העבר חשובה מאוד, כי היא מאפשרת לנו להבין מה הוביל לטעות ולמנוע חזרות בעתיד. מה יותר חשוב: שינוי בהתנהגות או שינוי מחשבתי? הרבה אנשים חושבים שברגע שזיהו טעות, עליהם פשוט לשנות את ההתנהגות - פעם הבאה פשוט נעשה אחרת. אולם לעיתים לא מדובר בשינוי בהתנהגות בלבד, אלא בשינוי חשיבתי. אם לא נשנה את אופן החשיבה שלנו, אנו עשויים לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם. חשוב להבין את הגורמים העמוקים לטעות, ולא רק את הפעולה המיידית שגרמה לה. מהי התשובה האמיתית לשאלה מה לעשות כדי להימנע מטעויות? אם לא נחקור את הסיבות האמיתיות לטעות ולא נשנה את הדרך שבה אנו חושבים, לא נוכל למנוע טעויות דומות בעתיד. לשם כך, יש ... את הגורמים לחשיבה השגויה ולבצע שינוי ברמה העמוקה ביותר. האם תמיד אפשר לשנות את העבר? ברור שלא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. אבל אנו יכולים ללמוד מהטעויות ולהימנע מטעויות דומות בעתיד. כל טעות היא הזדמנות לשיפור וללמוד מטעויות. מה תהיה השורה התחתונה? כדאי להיות חכמים גם אם רק אחרי המעשה, וחשוב ביותר ללמוד מהטעויות. החכמים הם אלה שמתעוררים אחרי הכישלון ומבינים מה היה חסר, ואז עושים שינוי יסודי כדי לא לחזור על אותה טעות. ללמוד מטעויות חוכמה בדיעבד כישלון והפקת לקחים שינוי חשיבה כישלונות מנהיגותיים איך לא לחזור על טעויות? האם זאת חוכמה להיות חכם בדיעבד? שאלה זו עולה כאשר מתרחשות טעויות או כשיש כשל מסוים, ולאחר ... ועדיף להיות חכם גם אם זה אחרי מעשה. כמובן שעדיף פי כמה להיות חכם מלכתחילה, לראות את הבעיות מראש ולפעול בצורה שתמנע את הכשל. אולם אם כבר קרתה טעות או התרחשה בעיה, אז עדיף ללמוד מכך ולעמוד על הסיבות שגרמו לבעיה, במקום להמשיך ולהישאר באותה צורת חשיבה שהובילה לטעות מלכתחילה. מדוע עדיף להיות חכם לפני ... היו חכמים קודם. אבל מי שטוען אתה חכם בדיעבד כטענה מזלזלת, שוכח שיש גרוע יותר: להיות טיפש בדיעבד, כלומר, לא ללמוד כלום ולעשות שוב ושוב את אותן הטעויות. מה ההבדל בין להיות חכם בדיעבד לבין להיות טיפש בדיעבד? 1. אדם חכם בדיעבד: - מסתכל על מה שקרה. - בודק מדוע זה קרה. - מאתר את הטעויות. - לומד מהן ומיישם שינוי ...
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
... טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני איך להתמודד נכון עם טעויות של עובדים ולמנוע את חזרתן? ניהול עובדים בצורה יעילה דורש לא רק זיהוי טעויות, אלא גם הבנת הסיבות שהובילו אליהן ומציאת פתרונות מעשיים למניעת חזרתן בעתיד. אליעד כהן מדגיש כי אחד התפקידים החשובים ביותר של מנהל הוא לאתר טעויות, אך לא להסתפק בכך בלבד. זיהוי הטעות הוא השלב הראשוני, אך הטיפול האמיתי הוא להבין לעומק מדוע הטעות התרחשה, וכיצד ניתן למנוע אותה בהמשך. מדוע לא מספיק לומר לעובד שהוא טעה? כאשר עובד ... שגויה, הצעד הראשון הוא לבחון באופן מדויק מה הוא עשה ומה לא עשה. יחד עם זאת, לומר לעובד עשית טעות אינו מספיק. אליעד מסביר שכדי שהטעות לא תחזור, המנהל חייב להבין עם העובד מדוע הטעות נעשתה מלכתחילה. לא מדובר בביקורת בלבד, אלא בחקירה מעמיקה כדי למצוא את שורש הבעיה. אם המנהל לא יבין את סיבת הטעות, היא עלולה לחזור על עצמה שוב ושוב, ויהיה צורך לטפל בה מחדש בכל פעם. לדוגמה, אם עובד ... או אולי חוסר מוטיבציה? לאחר איתור הגורם, המנהל יוכל לטפל בו בצורה נקודתית ולהפחית את הסיכוי שהטעות תחזור. איך מונעים חזרה של טעויות בעבודה? השלב הבא אחרי הבנת הטעות הוא בניית נוהל או תהליך ברור למניעת הישנות הטעות בעתיד. אליעד מדגיש כי חובה ליצור מנגנון ברור שמטרתו למנוע את הטעות. זה יכול להיות בצורה של הוראות ברורות, יצירת צקליסט (רשימת בדיקה) מדויקת, או תהליך ... נוהל מפורט עם שלבים מדויקים, שיוודא שהעובד לא יפספס אף פרט. נוהל כזה מפחית משמעותית את הסיכון לטעות נוספת. מה לעשות אם הטעות חוזרת שוב? אם למרות יצירת הנוהל הטעות חוזרת שוב, חשוב לבצע בירור נוסף. כאן אליעד מחדד שיש שתי אפשרויות מרכזיות: האפשרות ... ליישם אותו, ייתכן שיידרשו הכשרה, הסבר נוסף, או אפילו שינוי בתפקיד העובד. חשיבות תהליך הלמידה מטעויות בארגון נקודה חשובה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שהניהול האמיתי הוא תהליך מתמשך של למידה ושיפור. כל טעות היא הזדמנות לארגון להשתפר ולייעל את התהליכים שלו. טעויות הן בלתי נמנעות, אך החוכמה היא להשתמש בהן כדי להתקדם, ולא רק כדי להעניש או להעיר לעובד. כך, תהליך נכון של הפקת לקחים לא רק מונע חזרת טעויות, אלא גם משפר את הביצועים הכלליים של הצוות ושל הארגון כולו. מנהל טוב יראה בכל טעות הזדמנות ללמידה, שיפור והתקדמות. לסיכום, מה השלבים לניהול נכון של טעויות עובדים? זיהוי מדויק של הטעות - להבין מה קרה בדיוק. בירור הסיבות ל
קורונה, האם זאת טעות או רשעות? 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, אינטרסים רגשיים ומחדלי הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, שיקולים רגשיים בפירוש המציאות, אינטרס רגשי, ביביסטים, מהי האמת של הקורונה? למה מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת?
קורונה, האם זאת טעות או רשעות? 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, אינטרסים רגשיים ומחדלי הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, שיקולים רגשיים בפירוש המציאות, אינטרס רגשי, ביביסטים, מהי האמת של הקורונה? למה מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת?
... האם זאת טעות או רשעות? 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, ... מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת? קורונה: טעות או רשעות? וירוס הקורונה הביא איתו גל ... עיקריות: אפשרות אחת היא להניח שמדובר בטעות אנוש פשוטה. לדוגמה, אנשים שחשבו כך ... לחשוב שהכישלונות במשבר הקורונה הם טעויות ולא רשעות, צריך להבין שלבני אדם ... רגשית. למעשה, רבים מעדיפים להאמין שיש טעויות תמימות וחוסר התמקצעות מאשר ... המדינה. זה פחות כואב רגשית לחשוב שמישהו טועה מאשר לחשוב שמישהו פוגע בך בכוונה תחילה. למה לאנשים יותר קל לחשוב שזו טעות ולא רשעות? רוב האנשים, כולל אלו שהצביעו ... של נתניהו בניהול משבר הקורונה נובעים מטעות תמימה ולא מכוונת זדון. אנשים שהצביעו ... ופחות כואבת של המציאות. האם הקורונה היא טעות או רשעות? ביבי נתניהו וניהול משבר ...
הלקאה עצמית / דיכוי עצמי. איך להתגבר על דיכוי עצמי דיכאון ועצבות, בעקבות טעות?
... להתגבר על דיכוי עצמי דיכאון ועצבות, בעקבות טעות? עצבות. טעויות. הלקאה עצמית. רגשות אשמה. דיכוי עצמי. לפעמים האדם נופל לעצבות בעקבות טעות שאותה הוא ביצע. טעות יכולה לגרום לאדם להרגיש אשם ולהתחיל בהלקאה ... הסיבה היחידה שבגללה האדם נופל לעצבות בגלל טעויות, היא רק משום שהוא לא מבין את עצמו ... כדי להימנע מהלקאה עצמית ומעצבות בעקבות טעויות, על האדם לחקור את השורש של הטעות ולהבין מדוע היא נוצרה. כאשר האדם מבין את הסיבה האמיתית שבגללה הטעות נוצרה, על ידי זה הוא מסוגל להתקדם קדימה אל ... ובמקום ליפול לעצבות ולרגשות אשם בעקבות טעויות שונות, פשוט תחקור את השכל ואת ההיגיון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טעויות בזוגיות, אני חושב שהיא בוגדת בי, אני חושבת שהוא בוגד בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי, התמודדות עם בגידה, קנאה בזוגיות, אובססיביות בזוגיות, לתת ספייס בזוגיות, לשדר אהבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טעות, איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טעות, איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, מאמן אישי למנהלים, מאמן למציאת עבודה בתחום טעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 18:16:38 - wesi1