... הסכמה? שכנוע ברמת הפוטנציאל, איך להגדיל סיכוי לשכנע? איך להגדיל סיכוי
למכור? האם אתה יכול? הגדלת הפוטנציאל להסכמה, טיפול
בהתנגדות לקוח, לימודי NLP מהו העיקרון המרכזי לשכנוע
במכירות ושיווק? העיקרון המרכזי שמוצג בהרצאה הוא שיש יותר פוטנציאל ואפשרויות תיאורטיות מאשר מה שמתרחש בפועל. כלומר, תמיד קיימת כמות עצומה של ... כדי להגדיל את סיכויי ההסכמה. איך אנחנו יכולים להשתמש בפוטנציאל בשכנוע
ומכירות? ההסבר של אליעד כהן מראה כי כאשר אנו מנסים לשכנע אדם במשהו, יש סיכוי שהוא יגיד לא. לדוגמה, אם נשאל שאלה ישירה כמו האם אתה רוצה ... מאפשר לאדם להרגיש כי הוא לא מחויב לתשובה חדה ומוחלטת, ובכך מקטין את
ההתנגדות. מדוע כדאי להשתמש בשפה של אפשרות ולא בשפה של מחויבות? כאשר משתמשים בשפה של יכול להיות במקום בשפה מוחלטת של זה כך, אנחנו מאפשרים ... שהדירה הזאת מתאימה לך?. השאלה הזו פותחת אפשרויות נוספות ומפחיתה את
ההתנגדות הפוטנציאלית. מהו השימוש של יכול להיות מול ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? כשהילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, ניתן לשאול אותו ... מה שמגדיל את הסיכוי להסכמה. איך נוכל להשתמש ביכול להיות כדי להימנע
מהתנגדות? המשמעות היא שכשאנחנו מציעים פוטנציאל ולא מחויבות, אנחנו מביעים אמפתיה לחששות של האדם. לדוגמה, במקום לומר זה מתאים לך, אפשר לומר זה יכול להתאים לך. בכך אנחנו מכירים בכך שמא יש דברים שיכולים להפריע
ולהתנגד . זה יוצר תחושת אמפתיה והלקוח לא מרגיש שמכבידים עליו בהתחייבות. מתי לא נכון להשתמש ביכול להיות? כשהלקוח כבר מוכן להיכנס לעסקה והוא ... תיאורטית מאשר ביצוע בפועל כשמנסים לשכנע אדם במשהו? תשובה: בעת שכנוע או
מכירות, לעתים חוששים שהלקוח או האדם שמולנו יגיד לא באופן נחרץ. כאשר שואלים שאלה ישירה במחויב, לדוגמה האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, קיים ... של הלקוח? שאלה: איך הניסוח של יכול להיות במקום זה ככה עוזר למנוע
התנגדות של הלקוח? תשובה: כשאומרים לאדם זה יכול להתאים לך? במקום זה מתאים לך?, בעצם נותנים מקום לכך שאולי זה גם לא יתאים, ובכך מראים אמפתיה לספקות או ... לא שוללת ב - 100% את הלא. איך משתמשים ברעיון של יכול להיות כדי
למכור דירה? שאלה: מהו ההבדל הפרקטי בשכנוע בין להגיד האם הדירה מתאימה לך? לבין האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?? תשובה: כאשר שואלים ... האדם עלול מיד לבחון האם כרגע בפועל היא מתאימה לו, ולהיתקל בספקות או
בהתנגדויות. אז הוא עשוי פשוט להשיב לא ולהתבצר בעמדה זו. לעומת זאת, כששואלים האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?, יוצרים שפה של אפשרות ... כך הסיכוי לתשובה כן, יכול להיות גבוה יותר, ואז נוצר חיבור ראשוני חיובי
למכירה. איך הרעיון עובד בדוגמה עם ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? שאלה: איך אפשר ליישם את המניפולציה של יכול להיות מול ילד שאומר אני לא ... קורה או כבר קיים. כיצד המניפולציה של יכול להיות מאפשרת ליצור אמפתיה
להתנגדות הלקוח? שאלה: למה הלקוח מרגיש יותר בנוח לומר כן כשמנוסחים ברובד של אפשרות? תשובה: כששואלים יכול להיות שזה יתאים לך? מסתתרת הכרה בכך שגם ... לי. מתי לא נכון להשתמש בביטוי יכול להיות משום שהוא עלול להחליש את
המכירה? שאלה: באיזה מצב יכול להיות דווקא לא מועיל
למכירה אלא מזיק? תשובה: כשברור שהלקוח כבר נמצא בנטייה חיובית חזקה, כלומר, סביר שיגיד כן מוחלט, עדיף להשתמש בשפה מחויבת של זה מתאים ... להבדיל בין מה שיכול להיות לבין מה שבאמת מתקיים. איך ליישם שכנוע במצבי
מכירות מורכבים כיצד לייצר אמפתיה ולהקטין
התנגדויות הבדלים בין שפה אפשרית לשפה מחייבת בעולמות השיווק טכניקות מתקדמות להשפעה על המוח באמצעות ניסוח שאלות שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע שיווק
מכירות וכו, וזה הולך ככה בגדול בעולם שלנו יש יותר פוטנציאל ואפשרויות מאשר דברים בפועל, מה זאת אומרת לדוגמה נגיד ניקח חדר יש יותר אפשרויות ... כן אז דווקא במקרה כזה עדיף לא להשתמש בזה כי זה יכול דווקא להחליש את
המכירה תכף תראו מה הכוונה. אז אם יש לנו מחשבה שאולי הוא יגיד לנו לא אז במקום לשאול אותו את השאלה בצורה ישירה וממשית כשיש סיכוי גדול שהוא ... של פוטנציאל ואז יש יותר סיכוי שהוא יגיד לנו כן. לדוגמה נגיד שרוצים
למכור למישהו דירה אז במקום לשאול אותו האם הדירה הזאת מתאימה לך? במקום זה לשאול אותו האם הדירה הזאת יכולה להתאים לך, האם יש אפשרות שהדירה ... שמא הוא יגיד לא שמא הוא יסרב אז פשוט דוחפים את הרעיון שאנחנו רוצים
למכור באמצעות האפשרות. נגיד אומרים לילד לך תעשה שיעורים, לא רוצה לעשות שיעורים, תגיד יכול להיות שיבוא לך לעשות שיעורים כאילו יש מצב שאתה ... להיות גם יכול להיות שלא. ולכן עוד פעם כשאנחנו חושבים שהלקוח אולי יביע
התנגדות או יש סיכוי שהוא יביא
התנגדות אחת הדרכים להתמודד עם זה היא על ידי שאנחנו מתנסחים בצורה שמכילה את
ההתנגדות שלו, יכול להיות שהוא לא ירצה לעשות את הדבר ואז אנחנו אומרים לו תגיד לי יכול להיות שכן תרצה לעשות ככה וככה? זה לא אומר שלא יכול ... ולבן לא ברובד של פוטנציאל אלא ברובד של ממשי בעצם לא גילינו אמפתיה
להתנגדות שלו כשאמרנו לו אוקי אז הדירה הזאת מתאימה לך? בעצם לא גילינו אמפתיה
להתנגדויות שלו כלפי הדירה. כי בתת מודע הבן אדם אומר לעצמו מה זאת אומרת אם הדירה הזאת מתאימה לי מה עם כל הדברים שהיא לא מתאימה לי? לא היא לא מתאימה לי, מה
המוכר לא חושב גם על הצדדים שהיא לא מתאימה לי העסקה הזאת שהדירה הזאת לא טוב לי? לעומת זאת אם אנחנו אומרים ללקוח תגיד לי הדירה הזאת יכולה ... להתאים לי. זאת אומרת שהניסוח שדיבר ברובד של הפוטנציאל הוא מכיל את
ההתנגדות של הלקוח הוא נותן ללקוח להרגיש אמפתיה כלפיו וכן את
ההתנגדות שלו ואז בעצם זה מגדיל את הסיכוי שהוא יגיד לנו כן אבל כפי שאמרתי קודם אם הלקוח כבר נעול על ה - כן, הוא כבר נמצא ברוב שהוא חושב שכן ...