🖨אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 14 - האם לכל שעון יש שען ולכל נברא בורא? - הפרכת טיעון השעון והשען, הפרכת טיעון השען והשעון, תכנון תבוני, יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובההאם יש אלוהים? האם / איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים / הבורא? בריאת העולם / אלוהים ועוד.
טיעון:
בהכרח כי יש בורא לעולם.
הוכחה: כשם שהשעון מעיד על השען והשולחן על הנגר, כך הבריאה מעידה על הבורא.
סוף טיעון.
הפרכה:
נסביר את הלוגיקה המחשבתית של הטיעון הנ"ל.
קיימות מספר אפשרויות:
1 - העולם / היקום / מרחב המקום קדמון ונצחי ומעולם הוא לא נברא.
2 - הכל נברא במקרה ומעצמו בצורה אקראית.
3 - קיים בורא מתכנן וכולי.
האדם שולל את האפשרות שהכל נוצר מעצמו במקרה ושולל גם את האפשרות שהכל קיים כל הזמן, מכך שהאדם עושה אנלוגיה לשעון / שולחן וכולי.
וכאן יש לשים לב לדבר הבא:
הסיבה שהאדם מניח כי לכל שעון יש שען, היא אך ורק הרגל מחשבתי בלבד.
לאדם נדמה כי לכל שעון יש שען, רק משום שהוא מעולם לא ראה שעון שנוצר מעצמו + בנוסף לכך הוא ראה / שמע על שעון שנוצר על ידי שען.
לו יצויר שהאדם היה רואה שעון שנוצר מעצמו ו/או לא היה שומע על שען שיצר שעון, הרי שהוא לא היה חושב כי לכל שעון יש שען.
ונסביר:
ניקח לדוגמה אדם שגדל ביער כל חייו כמו כל שאר בעלי החיים.
נניח שאדם כזה היה רואה יום אחד שעון באמצע היער.
כיצד היה אדם זה מגיב למציאת השעון?
נשיב:
הוא בוודאי היה מתייחס לשעון כאל אבן חסרת שימוש מוגדר כלשהו.
נשאל:
ואם הוא היה מגלה את השימוש של השעון ואפילו את המנגנון הפנימי המורכב של השעון, כיצד הוא היה מתייחס לשעון אז?
נשיב:
הוא עדיין היה מתייחס לשעון, בדיוק כפי שהוא מתייחס לכל פרי אחר שגדל על העץ וכיו"ב. ז"א האדם עצמו לא היה מסיק כי קיים שען מכך שיש שעון.
ונשאל:
ואם הוא היה מוצא כל יום שעון אחר, כיצד הוא היה מגיב אז?
נשיב:
אדרבה ואדרבה, הוא היה רואה את מציאותו של השעון כתופעה פיזיקאלית כלשהי שאינה שונה מכל תופעה אחרת.
ונשאל:
ואם אדם כזה היה מגיע למקום ישוב ורואה שעון בחלון הראווה, מה הוא היה חושב אז? האם אז הוא היה מבין שיש שען לשעון?
נשיב:
לחלוטין לא! הוא היה חושב שהשעון הוא משאב טבעי בדיוק כמו הפירות / המתכות / יהלומים וכיו"ב.
ונשאל:
אז מה צריך לעשות כדי לגרום לאדם הזה להבין כי לשעון יש שען?
נשיב:
לשם כך יש ללמד את האדם כי השעון לא גדל על העצים כמו הפירות וכולי, אלא לשעון יש שען שיצר אותו.
ונשאל:
האם זה יגרום לאדם הזה שהתרגל לחשוב כי השעון גדל בטבע, האם זה יגרום לו לחשוב כי לכל שעון יש שען.
נשיב:
בהחלט לא! ייקח המון זמן לשטוף את המוח לאיש הזה, כדי לשנות את צורת המחשבה שלו, וכדי לגרום לו להבין כי לשעון יש שען.
רק אחרי תקופת לימוד ממושכת יבין האדם, כי השעונים שהוא מצא ביער, לא גדלו שם מהטבע, אלא מישהו הביא אותם לשם וכי הם נוצרו על ידי שען כלשהו.
מסקנה:
המחשבה של לכל שעון יש שען, היא לא יותר מאשר הרגל מחשבתי חברתי בלבד.
כנ"ל, אילו היה האדם רגיל למצוא שעונים בטבע, הרי שהוא היה מסיק כי כל שעון או שהוא גדל בטבע או שיש לו שען אנושי. בדיוק באותה המידה שהאדם מתייחס לכל מיני תופעות אחרות, שקיימות גם בטבע וגם ניתנות לייצור אנושי.
ובנוסף, אילו לא ראה אף אדם אף שען מעולם ובכל זאת הוא היה רואה שעונים, הרי שהוא היה מסיק שהשעונים הם סוג של משאב טבעי וכולי.
ונקשה:
כיצד ניתן להשוות בין רמת תחכום של שעון לבין רמת תחכום של אבן וכיו"ב?
ונשיב:
רמת התחכום של טיפת מים אחת ושל החלקיק הקטן ביותר באבן, גדולה לאין שיעור מרמת התחכום של כל ההמצאות של כל בני האדם בעולם.
אז נשאל:
אז מדוע האבן נראית פחות מתוחכמת לאדם מאשר שעון?
נשיב:
1 - הרגלי חשיבה חברתיים וכיו"ב.
2 - האדם טיפש ולא מבין את התחכום של האבן.
3 - האדם רגיל לראות הרבה אבנים ולכן הוא התרגל לתחכום.
וכיו"ב.
בכל מקרה, האבן בהחלט לא פחות מתוחכמת מאשר כל השעונים ביחד.
ונשאל:
נניח שיום אחד יגלו במקום כלשהו ביקום עץ שמצמיח שעונים, מה יקרה אז?
נשיב:
1 - האדם יסיק כי קיימת אפשרות לגידול שעונים על העצים.
2 - האדם יטען כי יש מתכנן לעץ עצמו שמצמיח את השעונים, כי אם לשעון עצמו יש מתכנן, כל שכן לעץ שמצמיח אותם.
נמשיך לשאול:
ומה יקרה אם האדם יגלה בעוד ועוד מקומות שעונים שונים בצורות שונות שגדלים על העצים? ומה יקרה אם האדם פתאום יראה עצים שמצמיחים כל מיני מכשירים טכנולוגיים שונים? ומה יקרה אם האדם עצמו יהיה מסוגל לקחת גרעין קטן של עץ, להשקות אותו וכולי, ולראות שהוא מצמיח שעונים? כיצד יגיב לכך האדם?
נשיב:
אז יסיק האדם כי לא לכל שעון יש שען, וכי רק בכדור הארץ שבו לא צומחים השעונים על עצים, רק כאן האדם הצליח ליצור שעונים שדומים לשעונים (אולי הטובים יותר) שצומחים על העצים במקומות אחרים.
נסכם:
הסיבה לכך שנדמה לאדם שלכל שעון יש שען וכולי, היא לא יותר מאשר הרגל מחשבתי בלבד.
מצד המציאות עצמה הכל אפשרי.
ולכן מכך שהאדם רגיל לראות שעונים שנוצרים על ידי שענים, מכך לא ניתן להוכיח אפילו לא כי לכל שעון יש שען, וכל שכן שלא ניתן להוכיח מכך שום דבר אחר...
תוספת:
גם אם נניח שלא הגיוני ששעון יווצר מעצמו בתהליך אקראי, עדיין בהחלט כן הגיוני, שבתוך אין סוף תהליכים אקראיים, באחד מהם יווצר גם שעון... באופן אקראי...
דיבייטינג, רטוריקה, ווכחנות, איך לצאת צודק? איך לנצח בוויכוחים? שיטות לנצח אנשים, איך להתווכח? שכנוע רטורי, טכניקות וויכוח, ללמוד דיבייטינג, איך להפריך טיעונים? הנחות יסוד, איך לשכנע אנשים?דיבייטינג, רטוריקה, ווכחנות, איך לצאת צודק? איך לנצח בוויכוחים? שיטות לנצח אנשים, איך להתווכח? שכנוע רטורי, טכניקות וויכוח, ללמוד דיבייטינג, איך להפריך טיעונים? הנחות יסוד, איך לשכנע אנשים?... רטוריקה, ווכחנות, איך לצאת צודק? איך לנצח בוויכוחים? שיטות לנצח אנשים, איך להתווכח? שכנוע רטורי, טכניקות וויכוח, ללמוד דיבייטינג, איך להפריך טיעונים? הנחות יסוד, איך לשכנע אנשים? איך אפשר לנצח בוויכוחים באמצעות זיהוי הנחות יסוד? אחד הכלים המשמעותיים ביותר לנצח בוויכוחים הוא היכולת ... לחשיבות שלב זה היא שרק לאחר שמזהים את הנחות היסוד, אפשר לערער עליהן באופן אפקטיבי. מה עושים אחרי שמזהים את הנחות היסוד? לאחר שהצלחנו לאתר את הנחות היסוד של הטיעון, ישנן שתי דרכים מרכזיות לערער עליהן: היפוך ההנחה - למצוא את ההפך המדויק של ההנחה הבסיסית שהטענה נשענת עליה. אם מצליחים למצוא את ההיפוך, ... או להציע את ההיפך ולטעון שיש ראיות לכך שהמדיניות הזו דווקא מזיקה. מה אפשר לעשות כשלא מצליחים להפריך טענה? אליעד מתייחס גם למצב שבו נראה שאי אפשר להפריך את הטיעון. הוא מדגיש שכדאי תמיד לבדוק האם המידע שמוצג אכן מחייב את המסקנה שהוסקה ממנו. למשל, אם האדם שמולך מציג עובדה היסטורית או מידע ספציפי שאינך ... בטוח בנכונותו, ניתן עדיין לשאול את השאלה הבאה: גם אם המידע נכון, האם הוא בהכרח מוביל למסקנה שהאדם הזה הציג?. עצם קיומו של המידע לא תמיד מספיק כדי לתמוך בטיעון באופן מוחלט. איך אפשר להתאמן כדי להשתפר בוויכוחים? אליעד כהן מדגיש שהדרך הטובה ביותר להשתפר ביכולות וויכוח ושכנוע היא להתאמן על ערעור טענות שאנחנו עצמנו מאמינים בהן. ככל שנתאמן יותר על זיהוי וערעור ההנחות שלנו, כך נפתח מיומנות גבוהה יותר לנתח ולהבין טיעונים של אנשים אחרים. הוא מסביר שאם אנחנו יכולים למצוא חולשות בטענות שלנו, נוכל בקלות למצוא חולשות גם בטענות של אחרים. באמצעות תרגול מתמיד של ... ולשכנע אחרים? כאשר אנו מתווכחים עם מישהו, השלב הראשון לניצחון הוא לזהות את הבסיס של טענותיו - כלומר, את הנחות היסוד שעליהן הן נשענות. מהי הדרך הנכונה להפיל טיעון של מישהו? השיטה המומלצת היא לדמות את הוויכוח לאדם או עץ שעומד. אם נרצה להפיל אותו, עלינו לפגוע בבסיס ולא רק בחלקו העליון. כך גם בוויכוחים ... אוטומטית. 2. בדיקת ההכרחיות שלה - אם לא מוצאים היפוך ישיר, ניתן לשאול מי אמר שזה נכון?, וכך לבדוק האם ההנחה מחייבת באמת את המסקנה שהוצגה. מה עושים אם נתקלים בטיעון שאי אפשר להפריך? אם לא מוצאים דרך להפריך טענה, יש לבדוק האם המידע שמוצג מחייב בהכרח את המסקנה שהוסקה ממנו. לפעמים, עצם קיומו של מידע מסוים ... טוב, יפה, זאת בעצם התשובה לשאלה. עכשיו, מה קורה אם יש מולך עץ ואתה רוצה להפיל את העץ, אתה נותן מכה למטה לא למעלה, נכון, לכן שלב ראשון כאשר אתה רוצה להפיל טיעון של מישהו, מה אתה צריך לעשות, לחפש את ה...? רגליים שלו. יפה, זאת אומרת שכאשר מישהו אומר לך משהו, אתה אומר אין אני חייב להפיל את מה שהוא ... עף, מאה אחוז. זאת אומרת עיקר ההתמקדות שלך צריכה להיות לא בלחפש איך אני סותר את מה שהוא אמר, אלא לחפש להבין על מה הוא מבסס את מה שהוא אמר. ש: ואם הוא מביא לך טיעונים ואתה לא יכול להוכיח על משהו. אליעד: אם אתה לא יכול הלך עליך. למה אתה אומר לא יכול, למה, תגיד קשה לי כרגע או שבאותו רגע אני לא מוצא, מה זה אני לא יכול. כשאתה אומר לי אם הוא מביא טיעונים שאני לא יכול אתה בעצם אומר אם נתקלתי במחויב שאין לו הפך, זה בעצם מה שאתה אומר. ש: תמיד אפשר להגיד אבל כאילו מי אמר שזה נכון גם לבן אדם מי אמר שזה נכון, מי אמר שכל מה שאתה אומר זה נכון. אליעד: אתה הבנת מה אתה אמרת לי שאתה אומר, אם הוא מביא טיעונים שאי אפשר אתה בעצם אומר אם אני נתקלתי במחויב שאין לו הפך. ש: לא, נגיד הוא מביא איזה מילה שאתה לא מכיר אותה, אתה המילה הזאת, נגיד לא יודע, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 14 - האם לכל שעון יש שען ולכל נברא בורא? - הפרכת טיעון השעון והשען, הפרכת טיעון השען והשעון, תכנון תבוני, יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331
שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
-
הספר על: טיעונים, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...
שקט נפשי אמיתי
-
הספר על: טיעונים, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
-
הספר על: מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?