אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טוב ורע ✔לחשוב חיובי או לחשוב שלילי, להיות אופטימי או להיות פסימי, לפרש לטובה או לפרש לרעה, לראות את הטוב או לראות את הרע, הכל לטובה או הכל לרעה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לחשוב חיובי או לחשוב שלילי, להיות אופטימי או להיות פסימי, לפרש לטובה או לפרש לרעה, לראות את הטוב או לראות את הרע, הכל לטובה או הכל לרעה, לסלוח או לנקום, להפוך רע לטוב או להפוך טוב לרע, מה עדיף? חשיבה חיובית או חשיבה שלילית, טוב ורע
האם עדיף לחשוב חיובי או לחשוב שלילי?

ההבנה של איך לפרש את המציאות היא אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות את בני האדם. כל אדם נתקל בעובדות אובייקטיביות במהלך חייו, אך הדרך בה הוא בוחר לפרש את אותן העובדות היא מה שעושה את ההבדל. הפירוש יכול להיות חיובי, שלילי או נייטרלי, והוא משפיע באופן ישיר על הרגשות, ההתנהגויות וההחלטות של האדם. השאלה המרכזית היא האם עדיף לראות את המציאות בצורה חיובית או שלילית, ומה ההשלכות של כל אחת מהגישות.

מהי פרשנות למציאות וכיצד היא משפיעה עלינו?

לכל אדם יש את הבחירה כיצד לפרש את מה שקורה לו. רבים מאיתנו אינם מודעים לכך שהפירוש של כל אירוע הוא נפרד מהעובדה האובייקטיבית, אלא הם נוטים להתבלבל בין העובדות לבין הדרך שבה הם מפרשים אותן. חשוב להבין כי ברגע שאדם מודע לכך שהוא יכול לשלוט בפרשנות שלו, נשאלת השאלה: מה עדיף? האם עדיף לפרש את המציאות בצורה חיובית או שלילית?

היתרונות והחסרונות של חשיבה חיובית

נראה לכאורה כי חשיבה חיובית היא הגישה המועדפת. כאשר אדם מפרש אירוע שלילי כטוב, הוא שומר על מצב רוח חיובי ויכול להרגיש מוטיבציה להמשיך הלאה. לדוגמה, אדם שעובר פרידה יכול לבחור להתמקד בזיכרונות הטובים, בכך שלמד משהו מהחוויה. חשיבה חיובית יכולה לעזור לנו לשמור על אופטימיות, ולהתמקד בטוב שבדברים.

עם זאת, יש גם חסרונות לחשיבה חיובית מדי. חשיבה חיובית גורמת לנו לעיתים להמעיט בחשיבות הסכנות ולפני דברים שיכולים להחמיר את המצב. לדוגמה, אם אדם עבר תאונת דרכים ואומר לעצמו "זה לטובה", הוא עלול לשכוח להיזהר בעתיד ולהימנע מסכנות נוספות. המוח האנושי מתוכנן להימנע מסכנות כאשר הוא מזהה אותן כגרועות, אך אם אדם מפרש את הכל כ"טוב", הוא עלול להזניח את הסיכון.

בנוסף, אם אדם מתמיד לחשוב חיובי כל הזמן, הוא עלול להיתקל במצבים שבהם המציאות לא תואמת את ציפיותיו, ובמצב כזה הוא עלול להיתקל בזעזוע נפשי חזק. לדוגמה, אישה שמפרשת איחורים חוזרים ונשנים של בעלה כמשהו חיובי, עשויה לגלות יום אחד שזו לא הייתה רק פרשנות, אלא המציאות הייתה שונה, והבעל בוגד בה.

היתרונות והחסרונות של חשיבה שלילית

לעומת זאת, ישנם יתרונות גם לחשיבה שלילית. אדם שמפרש את כל האירועים כשליליים עשוי להיות תמיד דרוך ומוכן להתמודדות עם הקשיים שבדרך. החשיבה השלילית עשויה להכין את האדם לאכזבות עתידיות ולסייע לו להימנע מהפתעות. אדם שחי עם ציפיות נמוכות עשוי להימנע מאכזבות קשות ולהיות יותר זהיר.

אך החיסרון של גישה כזו הוא שמדובר במציאות קשה ומדכאת. אדם שחי בהבנה ש"הכל רע", יוכל להרגיש כל הזמן בחוסר שמחה ויהיה לו קשה ליצור קשרים חברתיים טובים וליהנות מהחיים. חשיבה כזו יכולה להוביל לבידוד, חרדה ודיכאון.

האם יש פתרון אידיאלי?

הפתרון אינו בהכרח לעדוף אחת מהגישות על פני השנייה, אלא לדעת לשלב בין שתיהן בהתאם לנסיבות. כאשר אדם מבין שהוא יכול לשלוט בפרשנותו, הוא יכול לבחור לפעמים לראות את הדברים כטובים, לפעמים כרעים - תלוי במצב ובתוצאה הרצויה. הבחירה בפרשנות היא כוח. כשיש לאדם את היכולת לשנות את הדרך בה הוא רואה את העולם, הוא בעצם הופך להיות חופשי מבחינה מנטלית ורגשית.

דבריו של רבי נחמן על פרשנות המציאות

רבי נחמן מברסלב הדגיש את החשיבות של היכולת לשלוט בפרשנות שלנו, ובאחת מהתורות שלו הוא אמר כי דרך השם היא להסתכל על הטוב. עם זאת, רבי נחמן גם הדגיש כי לאדם יש את הכוח להפוך כל רע לטוב, וכל טוב לרע, בהתאם לצורך. היכולת לשלוט בפרשנות היא המפתח לחיים מאוזנים ושלווים, ולא בהכרח ההתמקדות רק בטוב או רק ברע.

סיכום

אין תשובה חד - משמעית לשאלה האם עדיף לחשוב חיובי או שלילי. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות. בסופו של דבר, המטרה היא להיות מסוגל לבחור כיצד לפרש את המציאות, כך שבכל מצב, אנו יכולים להפעיל את השיקול הדעת שלנו ולבחור את הדרך שתתאים לנו באותו רגע. היכולת לשלוט בפרשנות היא מה שמאפשר לאדם להתמודד בצורה אופטימלית עם החיים.
האם עדיף לפרש את המציאות לטובה או לרעה?

השאלה האם עדיף לפרש את המציאות לטובה או לרעה היא שאלה עמוקה שמעלה את הצורך של האדם לבחור כיצד להתייחס לחוויות ולמצבים שונים בחייו. לכל אירוע יש עובדה אובייקטיבית שמתרחשת במציאות, אך בני האדם מעניקים לאותה עובדה פירוש אישי וסובייקטיבי. הפירוש הזה יכול להיות חיובי, שלילי או נייטרלי, והוא משפיע ישירות על הרגשות, ההתנהגות והפעולות של האדם.

כוחו של הפירוש - כיצד אנו תופסים את המציאות?

לאדם יש בחירה חופשית כיצד לפרש את מה שקורה לו. עם זאת, רוב האנשים אינם מבחינים בכך שהפירוש שהם נותנים למציאות הוא נפרד מהעובדות עצמן. אצל רבים, העובדות והפירושים מתערבבים זה בזה, כך שהם אינם מודעים לכך שהם יכולים לשנות את הדרך בה הם מסתכלים על הדברים. ברגע שאדם מבין שהוא יכול לשלוט בפרשנות שלו, עולה השאלה - מה עדיף? האם עדיף להיות אופטימי ולפרש את המציאות לטובה, או להיות פסימי ולראות את הדברים כרעים?

היתרונות והחסרונות שבחשיבה חיובית

לכאורה, נדמה כי עדיף לפרש את המציאות לטובה. אם קרה לאדם דבר מה, והוא מחליט לראות את הצדדים החיוביים שבו, הדבר יכול לשפר את מצב רוחו ולתת לו מוטיבציה להמשיך הלאה. למשל, אם אדם עבר פרידה, הוא יכול לבחור לזכור את הרגעים היפים שהיו לו עם בן או בת הזוג, ולהתמקד בלימוד והצמיחה מהחוויה.

אך לצד היתרון הזה, יש גם חסרונות לחשיבה חיובית מדי. כאשר אדם מתרגל לראות הכל לטובה, הוא עלול שלא לשים לב לסכנות או להשלכות של מצבים מסוימים. אם למשל אדם עבר תאונת דרכים ואומר לעצמו "זה לטובה", הוא עלול לא להפיק לקחים ולא לנקוט באמצעי זהירות בפעם הבאה, מה שעלול להוביל לכך שהתאונה תחזור על עצמה. המוח האנושי מתוכנן להיזהר מסכנות כאשר הוא מזהה אותן כרעות, אך אם אדם מפרש את הכל לטובה, הוא עשוי להמעיט בחשיבות של דברים מסוכנים.

בנוסף, חשיבה חיובית עלולה להתנפץ ברגע האמת. אם אדם אומר לעצמו "זה לטובה, זה לטובה" שוב ושוב, אך פתאום קורה לו משהו שהוא אינו מצליח לראות בו כל טוב, הוא עלול לחוות זעזוע נפשי חזק מאוד. לדוגמה, אישה שבוחרת לפרש איחור חוזר ונשנה של בעלה כמשהו חיובי, עשויה לגלות יום אחד שהוא אכן בוגד בה. במקרה כזה, הקרקע עשויה להישמט תחת רגליה, משום שהיא האמינה שהכל לטובה, וכעת היא לא מצליחה להמשיך להחזיק באותה תפיסה.

היתרונות והחסרונות שבחשיבה שלילית

מצד שני, ניתן לומר שיש יתרונות גם לחשיבה שלילית. אדם שבוחר לראות כל מצב כרע, יוכל להיות יותר מוכן למצבים קשים, פחות יסבול מהפתעות לא נעימות, ויפתח גישה זהירה יותר לחיים. לדוגמה, אם אדם מפרש כל דבר כרע, הוא יהיה תמיד דרוך, מוכן להימנע מאכזבות ולא יצפה לדברים חיוביים שיכולים להיכשל.

אך כמובן, גם לכך יש מחיר. אדם שחושב באופן שלילי על כל דבר, חי בתוך תחושה מתמדת של גיהינום. הוא חי בתחושת איום תמידית, לא נהנה מהחיים, חווה חוסר אמון באנשים, ומקשה על עצמו ליצור מערכות יחסים בריאות וליהנות מהיומיום. חשיבה כזו עלולה להוביל לבדידות, חרדה ודיכאון.

אז מה הפתרון? האם להיות חיובי או שלילי?

התשובה היא שאין גישה אחת שהיא הטובה ביותר. אין תשובה חד - משמעית לשאלה האם עדיף לפרש את המציאות לטובה או לרעה, משום שלכל גישה יש מחיר משלה. לכן, הפתרון האידיאלי הוא לא להיות תלוי באף אחת מהגישות באופן מוחלט. כלומר, להיות מסוגל לבחור איך לפרש את המציאות לפי הצורך.

אדם שמבין שהוא אינו חייב להיות אופטימי או פסימי כל הזמן, אלא שהוא יכול לשלוט בפרשנות שלו, מחזיק בכוח רב. לפעמים עדיף לראות דברים לטובה, ולפעמים עדיף לראותם כרעים - בהתאם למצב ולתוצאה הרצויה. אדם שמצליח לשלוט בפרשנות שלו, הופך לאדם חופשי. הוא אינו שבוי במחשבה שהכל חייב להיות חיובי, והוא גם לא נלכד בתפיסה שהכל שלילי. הוא פשוט מסוגל לבחור כיצד להתייחס לדברים בצורה שמתאימה לו.

דבריו של רבי נחמן על פרשנות המציאות

רבי נחמן אמר כי דרך השם יתברך היא להסתכל על הטובה, אך במקביל הוא הדגיש כי לאדם צריכה להיות היכולת לשלוט בפרשנות שלו. רבי נחמן אף התבטא ואמר "מטה האלוהים בידי", כלומר, הייתה לו היכולת להפוך כל רע לטוב וכל טוב לרע, לפי הצורך. הכוח האמיתי אינו טמון בהכרח בחשיבה חיובית או שלילית, אלא ביכולת לשלוט כיצד לפרש את המציאות.

מסקנה - איזון ושליטה בפרשנות

בסופו של דבר, המטרה אינה לבחור האם להיות חיובי או שלילי באופן קבוע, אלא לדעת לנווט בין שתי האפשרויות בהתאם לנסיבות. לפעמים עדיף לפרש דברים לטובה, כדי לשמור על גישה חיובית ולחוות אושר, ולפעמים עדיף להיות שלילי כדי להיזהר מסכנות ולהימנע מאכזבות. היכולת לבחור כיצד לפרש את המציאות היא המפתח לחיים מאוזנים ושלווים.
חרדה ודיכאון הופך להיות עובדה או פירוש להמשיך הלאה אפשרויות עובדה כפירוש פסימיות מערכות יחסים החלטה האם יש פתרון עובדה ופירוש אופטימי אופטימיות איך להפוך טוב לרע איך להפוך רע לטוב איך לראות את הטוב האם להיות אופטימי או להיות פסימי האם לסלוח או לנקום הכל לטובה הכל לטובה או הכל לרעה הכל לרעה הכל לרעה או הכל לטובה חיוביות חשיבה חשיבה חיובית חשיבה חיובית או חשיבה שלילית חשיבה שלילית חשיבה שלילית או חשיבה חיובית טוב ורע להיות אופטימי להיות אופטימי או להיות פסימי להיות פסימי להיות פסימי או להיות אופטימי להפוך להפוך טוב לרע להפוך טוב לרע או להפוך רע לטוב להפוך רע לטוב להפוך רע לטוב או להפוך טוב לרע לחשוב לחשוב חיובי לחשוב חיובי או לחשוב שלילי לחשוב שלילי לחשוב שלילי או לחשוב חיובי למה להפוך טוב לרע לנקום לנקום או לסלוח לסלוח לסלוח או לנקום לפרש לפרש לטובה לפרש לטובה או לפרש לרעה לפרש לרעה לפרש לרעה או לפרש לטובה לראות לראות את הטוב לראות את הטוב או לראות את הרע לראות את הרע לראות את הרע או לראות את הטוב מה עדיף מחשבה חיובית מחשבה שלילית מחשבות חיוביות מחשבות שליליות סליחה פסימי פסימיות רע וטוב שלילי שליליות תיעדוף תעדוף
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
... בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד מה משמעות לבחור בטוב ... מסביר את המושג לבחור בטוב בצורה עמוקה ופילוסופית, כשהוא מתייחס לפסוק המוכר ובחרת בחיים וביערת הרע מקרבך. לפי הסברו, המושג של טוב ורע הוא יחסי ואינו מוחלט. כאשר ... או לחסל את הרע באופן פיזי. המשמעות היא פנימית יותר - מדובר על תהליך שבו האדם צריך להוציא מתודעתו את התפיסה של ההפרדה בין טוב ורע. במילים אחרות, אליעד מבהיר ... להבין ברמה עמוקה יותר שהרע לא קיים כמציאות מוחלטת. ברגע שהאדם מזהה שכל קונפליקט פנימי שהוא חווה נובע מתפיסה מוטעית שלו לגבי טוב ורע, הוא יכול להיפטר מהקונפליקט ... ושלמות. איך להבין את המושג שאין טוב ואין רע לפי אליעד? אליעד מציג גישה שמטרתה להביא את האדם להבנה שאין באמת מושגים מוחלטים של טוב ורע. לפי אליעד, כל דבר יכול להיראות טוב או רע בהתאם לפרספקטיבה של המתבונן. ... לא יוכל להשתחרר מהסבל. לעומת זאת, ברגע שהאדם מבין שכל דבר שמוגדר כרע הוא למעשה רק תפיסה, ושבמציאות עצמה אין הבדל מוחלט בין טוב ורע, אז הוא משתחרר מהמאבק הפנימי ... להכרה בכך שהכל אחד. במילים אחרות, אליעד מסביר שהפסוקים וההוראות שניתנות לאדם אינן באמת מכוונות ליצירת הפרדה בין דברים (כגון טוב ורע, חיים ומוות), אלא הן מיועדות ... אליעד, האדם חייב להכיר בכך שהנחותיו הבסיסיות הן אלה שמעצבות את הדרך שבה הוא תופס את המציאות. כיצד האדם משתחרר מהקונפליקט בין טוב ורע? לפי אליעד, השחרור מהקונפליקט בין טוב ורע מתאפשר רק כאשר האדם מוכן להכיר ... את האדם לראייה שבה אין כבר קונפליקטים פנימיים והוא יכול לחיות בשלום עם המציאות כפי שהיא. איך להשתחרר מהקונפליקט הפנימי? האם טוב ורע קיימים באמת? מהי משמעות הפסוק ...
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית האם יכול להיות מצב שיש יותר טוב מרע או להפך? אליעד כהן דן בשאלה מורכבת ופילוסופית בנושא טוב ורע. הוא מסביר שישנה תיאוריה נפוצה שאומרת שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. כלומר, התפיסה היא שמציאות של טוב בלבד או של רע בלבד אינה ... זה בזה. מה המשמעות של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב? אליעד מסביר בהרחבה שאדם חייב קודם להבין לעומק את ההכרח שבקיומם המשותף של טוב ורע לפני שינסה להבין האם ניתן להרגיש אחד מהם יותר מהשני. להבין זאת לעומק, אומר להבין שכאשר יש לאדם תחושה טובה, זה נובע תמיד מכך שקודם ... להיות בעתיד. איך אפשר לבדוק בעצמנו האם יש יותר טוב מרע או יותר רע מטוב? אליעד מציע דרך מעשית ופשוטה לבדוק באופן אישי האם יש יותר טוב או רע: בכל פעם שאדם מרגיש טוב, עליו לעצור ולשאול את עצמו - למה טוב לי עכשיו? איזה רצון שהיה לי קודם התמלא? מה היה המצב הקודם שבו היה לי ... תחושת טוב יש תמיד קשר לתחושת רע קודמת ולהפך. ככל שהחקירה הזאת נעשית בצורה יסודית ומעמיקה יותר, האדם מתקרב להבנת האמת על היחס בין טוב ורע. אליעד מדגיש כי ההבנה הפרקטית של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב חייבת להיות מלאה ומוחלטת לפני שאדם יכול להגיע לתשובה אמיתית לגבי השאלה האם אפשר לחוות יותר טוב או רע בסיכומו של דבר. רק מתוך ההבנה הזו האדם יכול להבין לעומק אם יש משמעות לכך שיש יותר טוב מרע או להיפך. סיכום והמלצה של אליעד להמשך ... או יותר רע מטוב, יש ללמוד, להכיר ולחקור היטב את הנושא של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. רק אחרי הבנה מוחלטת ועמוקה של התלות בין טוב ורע, אפשר להתחיל לברר את השאלה אם באמת יש יותר טוב או רע במציאות האישית של כל אחד. הוא מציע להתבונן בנושאים נוספים הקשורים לכך, למשל מה קדם למה - הטוב לרע או הרע לטוב, ולהמשיך את החקירה ... אליעד מדגיש כי זהו נושא פרדוקסלי שדורש חשיבה עמוקה ויסודית, ומציע להמשיך לחקור, ללמוד ולחשוב עליו. האם יש יותר טוב מרע? איך נוצר טוב ורע? האם אין טוב בלי רע? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך מודעות עצמית משפיעה על תחושת הטוב והרע? האם יש משמעות לטוב בלי רע? ...
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע? מה זה טוב ורע, ואיך ניתן להבין מה יוצר אותם? אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של המושגים טוב ורע, ומנתח איך נוצרים תחושות הטוב והרע בחיים של אדם. תחילה הוא מגדיר באופן בסיסי ויסודי, שטוב הוא מצב שבו המציאות תואמת את הרצון של האדם, ורע ... ככל שהפער קטן, התחושה טובה יותר, ככל שהפער גדול, התחושה רעה יותר. אליעד מציין שרע וטוב אינם דברים מוחלטים אלא תלויים ביחס שבין הרצון למציאות, כפי שגם הסביר רבי נחמן מברסלב, שקבע כי טוב הוא כשהמציאות מתאימה לרצון האדם, ורע הוא ניגודיות של הרצון למציאות. איך לנתח מדוע משהו עושה לך טוב או רע? אליעד מסביר כי כדי להבין למה משהו עושה לאדם טוב, יש לבדוק כיצד אותו דבר השפיע על המציאות או על הרצון שלו. הוא נותן דוגמה של אדם שעושה ... תפילין על ידי נשים רפורמיות, מה שיוצר מחלוקת בנושא. אליעד מדגיש שכל ניתוח של סיבות לטוב או רע מחייב פירוק מפורט של המצב והבנה מעמיקה של ההשפעות על הרצון, על המציאות, ועל תפיסת המציאות של האדם. איך נוצרים טוב ורע? מה עושה לי טוב או רע? איך לנתח סיבתיות? הנחת תפילין לנשים רפורמיות מה זה להרגיש מחובר ליקום? איך לדעת אם משהו שינה את הרצון שלי? איך לדעת למה אני רוצה משהו? למה ... מה השתנה? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי תפישת המציאות, דוגמה לניתוח סיבתיות של טוב ורע, ניתוח סיבתיות של משהו שעושה לך טוב, ניתוח סיבתיות של משהו שעושה לך רע, איך למצוא תשובה לשאלה? איך לדעת איך משהו משפיע על משהו? פירוק ...
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
... טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, ... אליעד כהן מציג שאלה חשובה ועמוקה: האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדיל בין טוב לרע? כדי להבין זאת לעומק, יש להבחין בין שני מצבים ... אם אין הבדל מוחלט בין טוב לרע, האדם לא ירגיש שום דבר - לא טוב ולא רע. הפסקת ההבדלה בין טוב לרע באופן חלקי מביאה לתחושות חיוביות זמניות של שחרור ... באיזון, בלי סטרס ובלי ריקנות. הבדלה בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית מה קורה אם אדם לא מבדל בין טוב לרע? השאלה המרכזית בהרצאה היא האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדל בין טוב לרע. אליעד מסביר שיש הבחנה בין שני מצבים: הראשון ... לא מבדל בין טוב לרע בצורה מוחלטת, הוא לא יחווה שום תחושת טוב או רע. אם הוא לא מבדל בין טוב לרע, כל תחושות הרגש ייעלמו. לדוגמה, אם אדם לא מבדיל ... לרע, אך לא עושה זאת בצורה מוחלטת, הוא עדיין עשוי להרגיש טוב ורע במידה מסוימת. לדוגמה, אנשים שסובלים מהסטרס של ההבדלה המתמדת בין טוב לרע, ... של סטרס, שעמום או ריקנות. הבדלה בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית ...
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב האם רע הוא ההפך של טוב? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? אליעד כהן עוסק בהרצאה במושגים של טוב ורע, ובשאלות פילוסופיות המתרכזות בקיום שני ההפכים האלה. הוא מתחיל בלשאול אם רע הוא ההפך של טוב, ואם טוב הוא ההפך של רע. האם יש מצבים שבהם אין טוב ורע? או שמא כל דבר שנראה רע הוא למעשה טוב בהגדרה מסוימת? ההרצאה נוגעת בכך שההגדרות של טוב ורע לא בהכרח חד משמעיות. למשל, רע יכול להיתפס כלא טוב, אך הוא גם חלק מההבנה של טוב עצמו. אם נחשוב על רע בתור היעדר טוב, השאלה הגדולה היא: האם אפשר לדמיין עולם שבו אין טוב ורע? אליעד מסביר את הרעיון הזה בהשוואה למושגים כמו חום וקר, כאשר פושר הוא תערובת של חם וקר. כך גם רע וטוב, הם לא נפרדים לחלוטין - רע יכול להיות תוצאה של העדר טוב, וההפך. הוא מציין כי כל עוד אנחנו חיים בעולם שבו יש שפה שמגדירה טוב ורע, אז תמיד יהיה חיבור בין שני המושגים הללו, ואי אפשר באמת להבין את אחד מהם בלי להכיר את השני. האם טוב ורע חייבים להיות קיימים יחד? הסוגיה המרכזית המעסיקה את אליעד כהן היא אם קיימת אפשרות שבה לא יהיה טוב ורע. הוא מציע את האפשרות שבמציאות כזו, לא יתקיימו המושגים של טוב ורע כלל, כלומר, אם אין טוב, גם רע לא יוכל להתקיים. כדי להדגים את הרעיון הזה, הוא מציע את הדוגמה של מישהו שלא קיים. אם הוא לא קיים, אין לו שום תחושת טוב או רע, כי המושגים האלו לא קיימים בתודעתו. זה מעלה את השאלה אם רע וטוב הם בלתי נפרדים או שמא ניתן לדמיין עולם שבו אין את המושגים האלו. בהקשר הזה, הוא שואל האם כשאנחנו רודפים אחרי טוב, אנחנו בעצם רודפים אחרי היעדר הרע. כלומר, האם כל רצון להרגיש ... יש משהו נוסף שאנחנו יכולים לרצות, ולכן אף פעם לא נוכל להגיע למקום של סיפוק מלא. האם הכל נמדד ביחס לטוב ורע? בסופו של דבר, אליעד מסביר שלגבי טוב ורע, כל התפיסה שלנו בעולם נמדדת ביחס למושגים האלה. אם יש רע, זה בהכרח גם אומר שיש טוב. במילים אחרות, לא ניתן להבין את אחד מהם ללא השני. הוא מציע שלפעמים המציאות מציבה בפנינו ... אין הבחנה ברורה בין טוב לרע, וייתכן שאנחנו נמצאים במצבים שבהם האבחנה הזו מטושטשת. מהם ההבדלים בין טוב ורע? האם רע תמיד הוא ההפך של טוב? מה המשמעות של רצון בלתי מסופק? האם אפשר לחוות טוב מבלי לחוות רע? מה המשמעות של רצון שבע? ...
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
... טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין מהי אמונה טובה או רעה? ההרצאה עוסקת בשאלה המרכזית אם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב, תוך כדי בחינת השפעתה של האמונה על תחושת האדם. אליעד פותח את ההרצאה בשאלה האם אמונה היא בהכרח דבר רע, ... כל אמונה בהכרח רעה? בהמשך, אליעד שואל אם כל אמונה בהכרח רעיה. הוא מציין שמדובר בשאלה פילוסופית גדולה מאוד שקשורה לכל תפיסת טוב ורע של כל אדם. הוא מציע שטוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, הם משתנים לפי תפיסת כל אחד, ואם אדם מאמין שמשהו רע לו, אז הוא יחווה את הדבר הזה כרע. מנגד, אם הוא מאמין שמשהו טוב לו, אז הוא יחווה את הדבר כטוב. הוא מדבר על כך שבסופו של דבר, אמונה יכולה להיות דבר טוב או רע, בהתאם למה שהאדם מאמין. הוא מוסיף כי בסופו של דבר, האמונה של אדם שמה שקורה לו הוא טוב או רע, משפיעה על תחושתו ועל האופן שבו הוא חווה את החיים. בהקשר הזה, אם אדם מאמין שמשהו רע קורה לו, הוא יחווה את ... אותו. אמונה עיוורת האם כל אמונה רעה? האמונה המוחלטת האם כל מחשבה היא אמונה? החיסרון והאמונה מהי אמונה טובה? האמונה ותחושת טוב ורע מהי אמונה טובה או רעה? במהלך ההרצאה, אליעד מתמקד בשאלה האם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב. כדי להתמודד עם השאלה, הוא מציע לבחון את המונחים אמונה ורע ולהבין את ההגדרות המובילות לתשובה. הוא מתחיל ... נכונה או לא. האם אמונה היא בהכרח דבר רע? כחלק מהתשובה לשאלה המרכזית, אליעד מבצע חקירה של האמונה לאור התפיסה הפילוסופית של טוב ורע. לדבריו, טוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, כל אדם יכול להרגיש רע או טוב על פי עמדותיו והגדרותיו. כאשר אדם מאמין שמשהו רע לו, אז זו האמונה שלו, והאמונה נעשית רעה עבורו. מנגד, אם אדם מאמין שמשהו טוב לו, זו האמונה הטובה מבחינתו. לאחר מכן, אליעד מציע כי טוב ורע הם מושגים שיכולים להשתנות בין אנשים שונים, וכל אחד יכול לקבוע את תחושת האושר או הסבל לפי מה שהוא מאמין ... אז היא אמונה טובה, אך אם התוצאה תהיה שלילית, היא תהיה אמונה רעה. אליעד מציין שכאשר אנחנו חושבים על אמונה כעל דבר שקשור לטוב ורע יחסיים, אז התשובה היא שזו רק שאלה של תפיסה אישית. אמונה עיוורת יכולה להיות טובה אם היא מביאה לתוצאה ... אמונה עיוורת האם כל אמונה רעה? האמונה המוחלטת האם כל מחשבה היא אמונה? החיסרון והאמונה מהי אמונה טובה? האמונה ותחושת טוב ורע
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
... גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו האם לחנך ילדים לפי טוב ורע או ללא הבחנה? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא האתגר והקונפליקט הקיימים בחינוך ילדים לרוחניות, במיוחד כאשר מתמודדים עם שאלת ההבחנה בין טוב לרע. הקונפליקט שעולה הוא בין שתי תפיסות מרכזיות: התפיסה האומרת שיש טוב ורע מוחלטים, לבין התפיסה הרוחנית שאומרת שאין באמת הבדל בין טוב לרע, שהכל יחסי ותלוי נקודת מבט. מדוע יש קושי לחנך ילד לפי רעיון האין הבדל בין טוב ורע? הדילמה שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לחנך ילד קטן לפי רעיון עמוק, פילוסופי ורוחני, כמו שאין באמת הבדל בין טוב ורע, בלי לבלבל אותו לחלוטין ולפגוע בהתפתחותו. אליעד מציג את הטענה שילד בדרך כלל גדל עם הבחנות של טוב ורע שנכפות עליו על ידי ההורים והחברה, כגון שאסור להרביץ או שאסור להכניס אצבע לחשמל, כיוון שזה רע. מנגד, לפי הרוחניות הגבוהה שאליעד מציג, אין באמת מושג מוחלט של רע או טוב, אלא הכל אפשרי, תלוי הקשר או סיטואציה. לדוגמה, כאשר ילד מכה ילד אחר, ההורים בדרך כלל מלמדים אותו שזה רע. אבל אליעד מסביר כי למעשה ... מדי ומונעים ממנו להכיר בפרספקטיבות שונות על המציאות. מה הנזק בלחנך את הילד על בסיס מושגים של טוב ורע? אליעד טוען שחינוך המבוסס על טוב ורע יוצר בילד חרדות, לחץ ותחושת כישלון כאשר הוא לא עומד בציפיות החברתיות או האישיות שנקבעו על ידי מושגי טוב ורע. לדוגמה, ילד שלומד שזה רע להיכשל במבחן יפתח חרדת כישלון, אך אילו היה מחונך לכך שהכישלון הוא לא באמת רע, הוא היה חופשי מחרדה זו. האם ... תפיסת הכל אפשרי? אליעד מציג אפשרות אחרת, לפיה ניתן להסביר לילד כבר מגיל צעיר שאין באמת הבדל בין טוב ורע, ושהוא יכול לראות את היתרונות ואת החסרונות שבכל דבר. לפי התפיסה הזו, ילד צריך להבין שמבחינה רוחנית, כל דבר הוא גם טוב וגם רע באותה מידה, ואין זה משנה במה הוא יבחר. מצד שני, אליעד מדגיש שהסברה כזו לילד עלולה לשגע אותו, מכיוון שהוא עדיין לא בשל להבנת מורכבות ... הסיבה לכך היא שההורה עצמו נמצא בקונפליקט פנימי בין התפיסה שהכל אפשרי לבין התפיסה שיש מחויבות של טוב ורע מוחלטים. אליעד מסביר שאם ההורה היה משוחרר מהקונפליקט הזה בעצמו, הוא לא היה מרגיש כל בעיה בחינוך הילד, משום שהיה יכול להסביר לילד ... של כל דבר. לדוגמה, הורה שחש חובה לעצור את הילד מלקפוץ לכביש כדי שלא יידרס, עושה זאת מתוך תפיסת טוב ורע מוחלטים - שהמוות רע והחיים טובים. אך באותה עת, הורה רוחני יותר היה מסוגל לראות שגם למוות יש צדדים חיוביים מסוימים, והיה מסוגל להסביר ... מציע הוא בראש ובראשונה להורה ולא לילד: ההורה חייב קודם כל לפתור את הקונפליקט הפנימי שלו עצמו לגבי טוב ורע , לפני שיוכל להעביר זאת לילד. אליעד מדגיש כי עד שההורה לא יחווה בעצמו את חוסר ההבדל בין טוב לרע, הוא לא יוכל להעביר את התפיסה הזאת ... פנימית של ההורה עם עצמו, שתוביל להבנה עמוקה ואמיתית יותר של המציאות, בה הוא יוכל לחיות מתוך מושגי טוב ורע ועדיין לדעת שזה לא מחויב, וכך גם להסביר לילד. האם יש נזק בלחנך ילד לפי תפיסת אין הבדל מוקדם מדי? אליעד מציין גם אפשרות שהסברה מוקדמת ... הוא לא רוצה יותר כלום - לא ללמוד, לא להתפתח, לא ליצור קשרים חברתיים - כי הכל חסר משמעות ואין דבר טוב או רע. הנקודה החשובה שאליעד מדגיש היא שחינוך רוחני אמיתי אינו חייב לסתור חינוך לתפקוד פרקטי במציאות היומיומית. כלומר, ניתן לחנך ילד לתפקד בעולם בצורה נורמטיבית (לפי טוב ורע) ובמקביל ללמד אותו את האמת הרוחנית של חוסר ההבדל בין טוב לרע. סיכום והמלצה להורים: איך לגשת לחינוך רוחני של ילדים? אליעד ממליץ ... ביותר לדעתו מתחיל בעבודה פנימית של ההורה. ככל שההורה יבין ויחווה יותר את האמת של חוסר ההבדל בין טוב ורע, כך יוכל להעביר לילדיו את ההבנה הזו בצורה הרמונית ושלמה, בלי ליצור קונפליקט פנימי אצל הילד. איך לחנך ילדים לרוחניות? האם יש טוב ורע מוחלטים? חינוך ילדים ללא חרדות מה זה ילדי אינדיגו? האם הארה רוחנית מתאימה לילדים? קונפליקטים בחינוך ילדים רוחניים ...
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
... הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר מה הקשר בין תחושות טובות לרעות? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי תחושות טובות ורעות אינן קיימות ... בעתיד לא יהיה לך כסף. כך, כל תחושה של טוב ניזונה מרע ולהיפך. מה המשמעות של עוצמת התחושות טוב ורע? אליעד מדגיש כי יש לאדם שליטה מסוימת על עוצמת התחושות שלו. הוא מסביר כי כאשר אדם מגזים בתחושה של טוב או רע, הוא למעשה מחזק ומגדיל גם את התחושה ההפוכה. לדוגמה, אם אדם חושב שהמצב שלו רע מאוד, הוא בעצם יוצר זיכרונות ... בטוב וברע, ולכן יכול להיות מאושר ללא תנאי. מהו התרגיל הפרקטי שאליעד מציע ליציאה מהלופ של טוב ורע? אליעד מציע תרגיל מעשי וברור למי שרוצה להגיע למצב של איזון מוחלט ולחופש מחשבתי. התרגיל הוא שכל פעם שאדם ... האדם מפסיק את הקיצוניות וההקצנה של תחושות, ומתקרב לנקודת איזון פנימית. מה הסיכון בהקצנת הטוב או הרע? אליעד מזהיר שכאשר אדם מקצין תחושות, הוא למעשה מייצר לופ שמחזק ומנציח את הסבל או את האושר הקיצוני. ככל ... כלומר, האדם לא חייב להפסיק לחשוב לגמרי, אלא לשנות את היחס שלו למחשבות. כל מחשבה על דבר טוב או רע מחזקת את ההפך שלה, לכן ככל שהאדם ילמד לשמור על איזון במחשבות, ולא להגזים בערך שהוא נותן להן, הוא יפחית ... אוטומטי את עוצמת הרגשות ויתקרב יותר ויותר לחוויה של אושר ללא תנאים. איך להיות מאושר באמת? טוב ורע תלויים זה בזה? כיצד לשלוט בעוצמת הרגשות? איך להפסיק את המחשבות? מה זה אושר ללא תנאים? ...
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע למה האדם עושה הפרדה בין טוב לרע? השאלה הראשונה שאליעד כהן מעלה היא מדוע האדם בכלל מגדיר דברים כטוב או רע. אליעד מסביר שהאדם חושב שמשהו רע משום שחינכו אותו ... אליעד אומר שבאופן עמוק, השאלות האלה הן זהות משום שהן עוסקות בשורש אחד, והוא ההפרדה עצמה. לסיכום, למה האדם חייב לחשוב שיש טוב ורע בעולם? לסיכום ההסבר, אליעד כהן מבהיר כי עצם קיומו ... הרע? מה שורש ההבדל בין טוב לרע? למה חייב להתקיים רע בעולם? מדוע חייב להיות רע בעולם? האם אפשרי עולם בלי רע? למה נוצרו בכלל טוב ורע?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
... האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים? האם בעלי חיים וילדים מאושרים יותר ... מאושרים? האם ילדים מאושרים? מה קורה אחרי המוות? אין שכל אין דאגות לחזור להיות ילד אושר של תינוקות טוב ורע אצל בעלי חיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לחשוב חיובי או לחשוב שלילי, להיות אופטימי או להיות פסימי, לפרש לטובה או לפרש לרעה, לראות את הטוב או לראות את הרע, הכל לטובה או הכל לרעה, לסלוח או לנקום, להפוך רע לטוב או להפוך טוב לרע, מה עדיף? חשיבה חיובית או חשיבה שלילית, טוב ורע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טוב ורע, איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: טוב ורע, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מורה רוחני, מאמן אישי לדיאטה בתחום טוב ורע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 17:47:44 - wesi1