אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טוב ורע ✔מלחמת העולמות, יש או אין, טוב או רע, אושר או סבל, כעס או שמחה, רוצה או לא רוצה, יודע או לא יודע, תנודות של יש ואין, צריך או לא צריך, לאהוב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:15:47מלחמת העולמות, יש או אין, טוב או רע, אושר או סבל, כעס או שמחה, רוצה או לא רוצה, יודע או לא יודע, תנודות של יש ואין, צריך או לא צריך, לאהוב את מה שיש, לשנוא את מה שיש
האם יש או אין, ומה המשמעות של מלחמת העולמות בחיינו?

אליעד כהן מסביר שיש בחיים "מלחמת עולמות" תמידית, שהיא למעשה מלחמה פנימית בין מחשבות ורצונות סותרים. כל קונפליקט שאנו חווים בחיינו הוא למעשה ביטוי של מלחמת העולמות הזו, שנעה בין המציאות כפי שהיא, לבין הרצונות, המחשבות והאמונות שלנו על איך המציאות "צריכה" להיות.

לדוגמה, כאשר אדם חווה כאב בחזה, ישנן שתי מציאויות מנוגדות הפועלות בו - זמנית:
  • מציאות שבה הוא חווה שיש לו כאב בחזה.
  • מציאות אחרת שבה הוא רוצה שלא יהיה כאב.
הפער בין שתי המציאויות הללו יוצר סבל. אליעד מדגים מצב זה בצורה מפורטת מאוד: אם אדם מרגיש כאב בחזה וחושב ש"לא צריך להיות לו כאב", הוא סובל כי הוא מנסה לשנות מציאות קיימת. אבל אם הוא מסוגל לראות שגם הרצון שלא יהיה כאב הוא מחשבה בלבד - הוא יכול להפחית את הסבל.

מהן ארבע האפשרויות של כל מחשבה, לפי אליעד כהן?

אליעד מפרט על ארבע אפשרויות הגיוניות שמחשבה יכולה להיות לגביהן, כאשר הוא משתמש במשפט: "אמור או לא אמור, צריך או לא צריך":
  • אפשרות ראשונה: זה אמת מוחלטת.
  • אפשרות שנייה: זה שקר מוחלט.
  • אפשרות שלישית: אולי אמת ואולי שקר.
  • אפשרות רביעית (שאינה אפשרית בפועל): שזה גם אמת וגם שקר בו זמנית.
אליעד מדגיש שאפשרות רביעית זו אינה אפשרית מבחינה לוגית או שכלית, אך היא משמשת כדי להראות עד כמה אנחנו מנסים להיאחז בשני דברים מנוגדים בו זמנית, מה שיוצר קונפליקט וסבל.

מדוע המחשבה "צריך" או "לא צריך" גורמת לסבל?

לפי אליעד, כל מחשבה שאומרת שמשהו במציאות "צריך" או "לא צריך" להיות, יוצרת באופן מידי קונפליקט. זאת מכיוון שהמציאות תמיד קיימת כפי שהיא כרגע, ללא תלות ברצוננו. כאשר אדם חושב שמשהו צריך להיות אחרת, הוא יוצר מלחמה בין שני עולמות - העולם כפי שהוא, והעולם שהוא חושב שצריך להיות. מלחמה זו היא שורש הסבל.

לדוגמה, אם אדם מרגיש כאב ואומר לעצמו ש"לא צריך להיות כאב", הוא חווה כאב כפול:
  • הכאב הפיזי שקיים בפועל.
  • הכאב הרגשי שנובע מההתנגדות הפנימית שלו לכאב.
כיצד אפשר להפחית את הסבל על ידי הבנת המחשבות?

אליעד מציע להטיל ספק בכל מחשבה, במיוחד במחשבות שאומרות "צריך" או "לא צריך". כאשר האדם מבין שהמחשבה "לא צריך להיות כאב" היא רק מחשבה ואינה המציאות עצמה, הוא מתחיל להשתחרר מהסבל.

הדרך שהוא מציע היא להתבונן במחשבות מנקודת מבט נייטרלית: כאשר אדם מבין שהמחשבה על המציאות אינה המציאות עצמה, הוא יכול לחיות בשקט נפשי, גם אם יש כאב פיזי. הוא מבין שהסבל הרגשי נובע מהמחשבות ולא מהכאב עצמו.

מהי המשמעות של "יש", "אין", ו"לא יודע" לפי אליעד כהן?

אליעד מרחיב את ההסבר ומציג שלוש אפשרויות עיקריות להתייחסות לכל דבר:
  • "יש" - מצב שבו האדם בטוח שקיים משהו מסוים.
  • "אין" - מצב שבו האדם בטוח שמשהו מסוים לא קיים.
  • "לא יודע" - מצב שבו האדם אינו בטוח אם משהו קיים או לא.
הוא מוסיף שבכל מצב יש גם את הרצון:
  • "רוצה" - רוצה שדבר מסוים יקרה או יהיה קיים.
  • "לא רוצה" - לא רוצה שדבר מסוים יקרה או יהיה קיים.
  • "לא יודע" אם רוצה או לא.
השילוב בין "יש" / "אין" / "לא יודע" עם "רוצה" / "לא רוצה" / "לא יודע" מייצר קומבינציות רבות, שדרכן אליעד מדגים איך נוצרים סבל ושמחה, טוב ורע.

איך אפשר ליישם את הגישה של אליעד כהן בפועל?

אליעד ממליץ להכיר בכך שכל מה שהאדם חושב שהוא יודע - זה רק מחשבות. ההכרה בכך שכל הידע הוא בעצם מחשבה בלבד, יכולה להביא את האדם לשחרור נפשי מהסבל.

לדוגמה, אם אדם מרגיש לחץ בחזה, הוא צריך לשים לב שיש בו זמנית שתי מחשבות מנוגדות:
  • "יש לי לחץ בחזה."
  • "לא צריך להיות לי לחץ בחזה."
ברגע שאדם מבין ששתי אלו הן מחשבות בלבד, הוא יכול להפסיק להזדהות איתן ולהיות משוחרר יותר מהחוויה הרגשית השלילית.

מהו "השקט הנפשי" לפי אליעד כהן?

אליעד מגדיר שקט נפשי כמצב שבו האדם אינו מזדהה עם אף מחשבה ספציפית. במצב זה האדם מודע לכך שכל מה שקורה הוא רק מחשבות. הוא אינו מנסה לשנות את המציאות, ולכן לא חווה התנגדות למציאות - וכך הוא חי בשלווה פנימית.

הוא מבהיר שההגעה לשקט אינה קשורה בהכרח להיעלמות של כאב או סבל פיזי, אלא קשורה להבנה עמוקה שהמחשבות על המציאות אינן המציאות עצמה.

מה המשמעות של "לאהוב את מה שיש" או "לשנוא את מה שיש"?

אליעד מסביר שכשאומרים "לאהוב את מה שיש", הכוונה היא לקבל את המציאות בדיוק כפי שהיא. "לשנוא את מה שיש" משמעו לרצות שהמציאות תהיה אחרת ממה שהיא. לפי אליעד, אם אדם מבין שהרצון שלו הוא רק מחשבה, הוא יוכל להיות חופשי באמת. הוא יוכל לאהוב או לשנוא, אבל מתוך חופש והבנה שזה רק משחק של מחשבות - ולא מתוך סבל פנימי שנובע מהזדהות עם הרצון לשנות את המציאות.
איך נוצרים שלווה היעלמות לשנוא את מה שיש סבל פיזי להיאחז לא רוצה או רוצה כיצד נוצרות הרצון לשנות פנימית להגיע אהבה אושר אושר או סבל אין או יש אין ויש אין טוב או רע אין יש אין מיש האין והיש היש והאין טוב או רע טוב ורע יודע או לא יודע יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש כעס כעס או שמחה לא יודע או יודע לא צריך או צריך לא רוצה או רוצה לאהוב לאהוב את לאהוב את מה לאהוב את מה שיש לשנוא לשנוא את מה שיש מלחמת העולמות סבל סבל או אושר צריך צריך או לא צריך צריך לאהוב רוצה רוצה או לא רוצה רע או טוב רע וטוב רצון שמח שמחה שמחה או כעס שנאה תנודות של יש ואין
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
... בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד מה משמעות לבחור בטוב לפי אליעד? אליעד מסביר את המושג לבחור בטוב בצורה עמוקה ופילוסופית, כשהוא מתייחס לפסוק המוכר ובחרת בחיים וביערת הרע מקרבך. לפי הסברו, המושג של טוב ורע הוא יחסי ואינו מוחלט. כאשר נאמר לבחור בטוב, הכוונה היא לבחור בגישה או בתפיסה של הודיה, כלומר, לומר תודה. אליעד מציין, ... היא פנימית יותר - מדובר על תהליך שבו האדם צריך להוציא מתודעתו את התפיסה של ההפרדה בין טוב ורע. במילים אחרות, אליעד מבהיר שהמטרה אינה להיפטר מהרע כמשהו ממשי שקיים במציאות, אלא להבין ברמה עמוקה יותר שהרע לא קיים כמציאות מוחלטת. ברגע שהאדם מזהה שכל קונפליקט פנימי שהוא חווה נובע מתפיסה מוטעית שלו לגבי טוב ורע, הוא יכול להיפטר מהקונפליקט ולהגיע למצב תודעתי של אחדות ושלמות. איך להבין את המושג שאין טוב ואין רע לפי אליעד? אליעד מציג גישה שמטרתה להביא את האדם להבנה שאין באמת מושגים מוחלטים של טוב ורע. לפי אליעד, כל דבר יכול להיראות טוב או רע בהתאם לפרספקטיבה של המתבונן. כאשר אדם מתעקש לראות קונפליקט או להתמקד בהבדלים בין טוב לרע, הוא לא יוכל להשתחרר מהסבל. לעומת ... ברגע שהאדם מבין שכל דבר שמוגדר כרע הוא למעשה רק תפיסה, ושבמציאות עצמה אין הבדל מוחלט בין טוב ורע, אז הוא משתחרר מהמאבק הפנימי ויכול להגיע לשלווה פנימית. מדוע כל ציווי נועד להוביל את האדם אל האחדות לפי אליעד? אליעד מבהיר ... אליעד מסביר שהפסוקים וההוראות שניתנות לאדם אינן באמת מכוונות ליצירת הפרדה בין דברים (כגון טוב ורע, חיים ומוות), אלא הן מיועדות לגרום לאדם להכיר שאין הפרדה אמיתית ושהאמת היא תמיד אחדות מוחלטת. האם אפשר להוכיח שהכל אחד לפי ... הבסיסיות הן אלה שמעצבות את הדרך שבה הוא תופס את המציאות. כיצד האדם משתחרר מהקונפליקט בין טוב ורע? לפי אליעד, השחרור מהקונפליקט בין טוב ורע מתאפשר רק כאשר האדם מוכן להכיר בכך שכל הרע שהוא רואה בעולם הוא השתקפות של התפיסה שלו בלבד. במילים אחרות, כאשר האדם מבין ... פנימיים והוא יכול לחיות בשלום עם המציאות כפי שהיא. איך להשתחרר מהקונפליקט הפנימי? האם טוב ורע קיימים באמת? מהי משמעות הפסוק ובחרת בחיים? כיצד להפסיק להיאבק בטוב וברע? מה הכוונה הכל אחד? איך להגיע לאחדות עם המציאות? ...
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו ... זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע? מה זה טוב ורע, ואיך ניתן להבין מה יוצר אותם? אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של המושגים טוב ורע, ומנתח איך נוצרים תחושות הטוב והרע בחיים של אדם. תחילה הוא מגדיר באופן בסיסי ויסודי, שטוב הוא מצב שבו המציאות תואמת את הרצון של האדם, ורע ... רעה יותר. אליעד מציין שרע וטוב אינם דברים מוחלטים אלא תלויים ביחס שבין הרצון למציאות, כפי שגם הסביר רבי נחמן מברסלב, שקבע כי טוב הוא כשהמציאות מתאימה לרצון האדם, ורע הוא ... לנתח מדוע משהו עושה לך טוב או רע? אליעד מסביר כי כדי להבין למה משהו עושה לאדם טוב, יש לבדוק כיצד אותו דבר השפיע על המציאות או על הרצון שלו. הוא נותן דוגמה של אדם שעושה ... מדגיש שכל ניתוח של סיבות לטוב או רע מחייב פירוק מפורט של המצב והבנה מעמיקה של ההשפעות על הרצון, על המציאות, ועל תפיסת המציאות של האדם. איך נוצרים טוב ורע? מה עושה לי טוב או רע? איך לנתח סיבתיות? הנחת תפילין לנשים רפורמיות מה זה להרגיש מחובר ליקום? איך לדעת אם משהו שינה את הרצון שלי? איך לדעת למה אני רוצה משהו? למה ... דוגמה לניתוח סיבתיות של טוב ורע, ניתוח סיבתיות של משהו שעושה לך טוב, ניתוח סיבתיות של משהו שעושה לך רע, איך למצוא תשובה לשאלה? איך לדעת איך משהו משפיע על משהו? פירוק ...
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית האם יכול להיות מצב שיש יותר טוב מרע או להפך? אליעד כהן דן בשאלה מורכבת ופילוסופית בנושא טוב ורע. הוא מסביר שישנה תיאוריה נפוצה שאומרת שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. כלומר, התפיסה היא ... של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב? אליעד מסביר בהרחבה שאדם חייב קודם להבין לעומק את ההכרח שבקיומם המשותף של טוב ורע לפני שינסה להבין האם ניתן להרגיש אחד מהם יותר מהשני. להבין זאת לעומק, אומר להבין שכאשר ... אפשר לבדוק בעצמנו האם יש יותר טוב מרע או יותר רע מטוב? אליעד מציע דרך מעשית ופשוטה לבדוק באופן אישי האם יש יותר טוב או רע: בכל פעם שאדם מרגיש טוב, עליו לעצור ולשאול את עצמו - למה טוב לי עכשיו? איזה רצון שהיה לי ... קשר לתחושת רע קודמת ולהפך. ככל שהחקירה הזאת נעשית בצורה יסודית ומעמיקה יותר, האדם מתקרב להבנת האמת על היחס בין טוב ורע . אליעד מדגיש כי ההבנה הפרקטית של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב חייבת להיות מלאה ומוחלטת לפני שאדם יכול להגיע לתשובה אמיתית לגבי השאלה האם אפשר לחוות יותר טוב או רע בסיכומו של דבר. רק מתוך ההבנה הזו האדם יכול להבין לעומק אם יש משמעות לכך שיש יותר טוב ... יש ללמוד, להכיר ולחקור היטב את הנושא של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. רק אחרי הבנה מוחלטת ועמוקה של התלות בין טוב ורע, אפשר להתחיל לברר את השאלה אם באמת יש יותר טוב או רע במציאות האישית של כל אחד. הוא מציע להתבונן בנושאים נוספים הקשורים לכך, למשל מה קדם למה - ... נושא פרדוקסלי שדורש חשיבה עמוקה ויסודית, ומציע להמשיך לחקור, ללמוד ולחשוב עליו. האם יש יותר טוב מרע? איך נוצר טוב ורע? האם אין טוב בלי רע? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך מודעות עצמית משפיעה על תחושת הטוב ...
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
... טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל מה קורה כשאדם לא ... אליעד כהן מציג שאלה חשובה ועמוקה: האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדיל בין טוב לרע? כדי להבין זאת לעומק, יש להבחין בין שני מצבים עיקריים: המצב הראשון הוא כאשר האדם לא מבדיל בין טוב לרע כלל ובאופן מוחלט. המצב השני הוא ... אין הבדל מוחלט בין טוב לרע, האדם לא ירגיש שום דבר - לא טוב ולא רע. הפסקת ההבדלה בין טוב לרע באופן חלקי מביאה לתחושות חיוביות זמניות של שחרור ורוגע. בטווח הארוך, היעדר ההבדלה מוביל לשעמום, ריקנות ואובדן משמעות. המצב האידיאלי הוא ... בלי סטרס ובלי ריקנות. הבדלה בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית מה קורה אם אדם לא מבדל בין טוב לרע? השאלה המרכזית בהרצאה היא האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדל בין טוב לרע. אליעד מסביר שיש הבחנה בין שני מצבים: הראשון הוא מצב שבו אדם לא מבדיל בין טוב לרע בכלל, והשני הוא מצב שבו הוא מפסיק להבדיל בין טוב לרע ... מבדל בין טוב לרע בצורה מוחלטת, הוא לא יחווה שום תחושת טוב או רע. אם הוא לא מבדל בין טוב לרע, כל תחושות הרגש ייעלמו. לדוגמה, אם אדם לא מבדיל בין אהבה לשנאה, הוא לא יחווה אהבה או שנאה כלפי עצמו או אחרים, גם אם ישנם מצבים שבהם ... אך לא עושה זאת בצורה מוחלטת, הוא עדיין עשוי להרגיש טוב ורע במידה מסוימת. לדוגמה, אנשים שסובלים מהסטרס של ההבדלה המתמדת בין טוב לרע, עשויים להרגיש שחרור ושקט נפשי כאשר הם מפסיקים להבדיל בין טוב לרע. תחושות אלו עשויות לכלול ... של סטרס, שעמום או ריקנות. הבדלה בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית ...
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב האם רע הוא ההפך של טוב? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? אליעד כהן עוסק בהרצאה במושגים של טוב ורע, ובשאלות פילוסופיות המתרכזות בקיום שני ההפכים האלה. הוא מתחיל בלשאול אם רע הוא ההפך של טוב, ואם טוב הוא ההפך של רע. האם יש מצבים שבהם אין טוב ורע? או שמא כל דבר שנראה רע הוא למעשה טוב בהגדרה מסוימת? ההרצאה נוגעת בכך שההגדרות של טוב ורע לא בהכרח חד משמעיות. למשל, רע יכול להיתפס כלא טוב, אך הוא ... טוב עצמו. אם נחשוב על רע בתור היעדר טוב, השאלה הגדולה היא: האם אפשר לדמיין עולם שבו אין טוב ורע? אליעד מסביר את הרעיון הזה בהשוואה למושגים כמו חום וקר, כאשר פושר הוא תערובת של חם וקר. כך גם רע וטוב, הם לא נפרדים לחלוטין - רע יכול להיות תוצאה של העדר טוב, וההפך. הוא מציין כי כל עוד אנחנו חיים בעולם שבו יש שפה שמגדירה טוב ורע, אז תמיד יהיה חיבור בין שני המושגים הללו, ואי אפשר באמת להבין את אחד מהם בלי להכיר את השני. האם טוב ורע חייבים להיות קיימים יחד? הסוגיה המרכזית המעסיקה את אליעד כהן היא אם קיימת אפשרות שבה לא יהיה טוב ורע. הוא מציע את האפשרות שבמציאות כזו, לא יתקיימו המושגים של טוב ורע כלל, כלומר, אם אין טוב, גם רע לא יוכל להתקיים. כדי להדגים את הרעיון הזה, הוא מציע את הדוגמה של מישהו שלא קיים. אם הוא לא קיים, אין לו שום תחושת טוב או רע, כי המושגים האלו לא קיימים בתודעתו. זה מעלה את השאלה אם רע וטוב הם בלתי נפרדים או שמא ניתן לדמיין עולם שבו אין את המושגים ... שאנחנו יכולים לרצות, ולכן אף פעם לא נוכל להגיע למקום של סיפוק מלא. האם הכל נמדד ביחס לטוב ורע? בסופו של דבר, אליעד מסביר שלגבי טוב ורע, כל התפיסה שלנו בעולם נמדדת ביחס למושגים האלה. אם יש רע, ... ברורה בין טוב לרע, וייתכן שאנחנו נמצאים במצבים שבהם האבחנה הזו מטושטשת. מהם ההבדלים בין טוב ורע? האם רע תמיד הוא ההפך של טוב? מה המשמעות של רצון בלתי ...
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
... טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין מהי אמונה טובה או רעה? ההרצאה עוסקת בשאלה המרכזית אם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב, תוך כדי בחינת השפעתה של האמונה על תחושת האדם. ... כל אמונה בהכרח רעה? בהמשך, אליעד שואל אם כל אמונה בהכרח רעיה. הוא מציין שמדובר בשאלה פילוסופית גדולה מאוד שקשורה לכל תפיסת טוב ורע של כל אדם. הוא מציע שטוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, הם משתנים לפי תפיסת כל ... הזה כרע. מנגד, אם הוא מאמין שמשהו טוב לו, אז הוא יחווה את הדבר כטוב. הוא מדבר על כך שבסופו של דבר, אמונה יכולה להיות דבר טוב או רע, בהתאם למה שהאדם מאמין. הוא מוסיף כי בסופו של דבר, האמונה של אדם שמה שקורה לו הוא טוב או רע, משפיעה על תחושתו ועל האופן שבו הוא חווה את החיים. ... אותו. אמונה עיוורת האם כל אמונה רעה? האמונה המוחלטת האם כל מחשבה היא אמונה? החיסרון והאמונה מהי אמונה טובה? האמונה ותחושת טוב ורע מהי אמונה טובה או רעה? במהלך ההרצאה, אליעד מתמקד בשאלה האם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב. כדי להתמודד עם השאלה, הוא מציע לבחון את המונחים ... נכונה או לא. האם אמונה היא בהכרח דבר רע? כחלק מהתשובה לשאלה המרכזית, אליעד מבצע חקירה של האמונה לאור התפיסה הפילוסופית של טוב ורע. לדבריו, טוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, כל אדם יכול להרגיש רע או טוב על פי עמדותיו והגדרותיו. כאשר אדם מאמין שמשהו רע ... זו האמונה שלו, והאמונה נעשית רעה עבורו. מנגד, אם אדם מאמין שמשהו טוב לו, זו האמונה הטובה מבחינתו. לאחר מכן, אליעד מציע כי טוב ורע הם מושגים שיכולים להשתנות בין אנשים שונים, וכל אחד ... אז היא אמונה טובה, אך אם התוצאה תהיה שלילית, היא תהיה אמונה רעה. אליעד מציין שכאשר אנחנו חושבים על אמונה כעל דבר שקשור לטוב ורע יחסיים, אז התשובה היא שזו רק שאלה של תפיסה אישית. ... אמונה עיוורת האם כל אמונה רעה? האמונה המוחלטת האם כל מחשבה היא אמונה? החיסרון והאמונה מהי אמונה טובה? האמונה ותחושת טוב ורע
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
... ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו האם לחנך ילדים לפי טוב ורע או ללא הבחנה? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא האתגר והקונפליקט הקיימים בחינוך ילדים לרוחניות, במיוחד כאשר מתמודדים עם שאלת ההבחנה בין טוב לרע. הקונפליקט שעולה הוא בין שתי תפיסות מרכזיות: התפיסה האומרת שיש טוב ורע מוחלטים, לבין התפיסה הרוחנית שאומרת שאין באמת הבדל בין טוב לרע, שהכל יחסי ותלוי נקודת מבט. מדוע יש קושי לחנך ילד לפי רעיון האין הבדל בין טוב ורע? הדילמה שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לחנך ילד קטן לפי רעיון עמוק, פילוסופי ורוחני, כמו שאין באמת הבדל בין טוב ורע, בלי לבלבל אותו לחלוטין ולפגוע בהתפתחותו. אליעד מציג את הטענה שילד בדרך כלל גדל עם הבחנות של טוב ורע שנכפות עליו על ידי ההורים והחברה, כגון שאסור להרביץ או שאסור להכניס אצבע לחשמל, כיוון שזה רע. מנגד, לפי הרוחניות הגבוהה שאליעד מציג, אין באמת מושג מוחלט של רע או טוב, אלא הכל אפשרי, תלוי הקשר או סיטואציה. לדוגמה, כאשר ילד מכה ילד אחר, ההורים בדרך כלל מלמדים אותו שזה רע. אבל אליעד מסביר כי למעשה אפשר להסתכל גם על ... הוא רע, אנחנו קובעים לילד גבולות נוקשים מדי ומונעים ממנו להכיר בפרספקטיבות שונות על המציאות. מה הנזק בלחנך את הילד על בסיס מושגים של טוב ורע? אליעד טוען שחינוך המבוסס על טוב ורע יוצר בילד חרדות, לחץ ותחושת כישלון כאשר הוא לא עומד בציפיות החברתיות או האישיות שנקבעו על ידי מושגי טוב ורע. לדוגמה, ילד שלומד שזה רע להיכשל במבחן יפתח חרדת כישלון, אך אילו היה מחונך לכך שהכישלון הוא לא באמת רע, הוא היה חופשי מחרדה זו. האם ניתן בכלל לחנך ילד לפי תפיסת הכל אפשרי? אליעד מציג אפשרות אחרת, לפיה ניתן להסביר לילד כבר מגיל צעיר שאין באמת הבדל בין טוב ורע, ושהוא יכול לראות את היתרונות ואת החסרונות שבכל דבר. לפי התפיסה הזו, ילד צריך להבין שמבחינה רוחנית, כל דבר הוא גם טוב וגם רע באותה מידה, ואין זה משנה במה הוא יבחר. מצד שני, אליעד מדגיש שהסברה כזו לילד עלולה לשגע אותו, מכיוון שהוא עדיין לא בשל להבנת מורכבות שכזו, מה שמוביל ... אינה באמת של הילד, אלא של ההורה עצמו. הסיבה לכך היא שההורה עצמו נמצא בקונפליקט פנימי בין התפיסה שהכל אפשרי לבין התפיסה שיש מחויבות של טוב ורע מוחלטים. אליעד מסביר שאם ההורה היה משוחרר מהקונפליקט הזה בעצמו, הוא לא היה מרגיש כל בעיה בחינוך הילד, משום שהיה יכול להסביר לילד בפשטות את שני הצדדים של כל דבר. לדוגמה, הורה שחש חובה לעצור את הילד מלקפוץ לכביש כדי שלא יידרס, עושה זאת מתוך תפיסת טוב ורע מוחלטים - שהמוות רע והחיים טובים. אך באותה עת, הורה רוחני יותר היה מסוגל לראות שגם למוות יש צדדים חיוביים מסוימים, והיה מסוגל להסביר זאת בצורה ... הפנימי של ההורה בחינוך? הפתרון שאליעד מציע הוא בראש ובראשונה להורה ולא לילד: ההורה חייב קודם כל לפתור את הקונפליקט הפנימי שלו עצמו לגבי טוב ורע, לפני שיוכל להעביר זאת לילד. אליעד מדגיש כי עד שההורה לא יחווה בעצמו את חוסר ההבדל בין טוב לרע, הוא לא יוכל להעביר את התפיסה הזאת לילד. הוא מזכיר את ... מאוזנת יותר. כלומר, הפתרון הוא עבודה פנימית של ההורה עם עצמו, שתוביל להבנה עמוקה ואמיתית יותר של המציאות, בה הוא יוכל לחיות מתוך מושגי טוב ורע ועדיין לדעת שזה לא מחויב, וכך גם להסביר לילד. האם יש נזק בלחנך ילד לפי תפיסת אין הבדל מוקדם מדי? אליעד מציין גם אפשרות שהסברה מוקדמת מדי של אין הבדל ... מדי שהכל חסר משמעות, ואז מגיע למצב בו הוא לא רוצה יותר כלום - לא ללמוד, לא להתפתח, לא ליצור קשרים חברתיים - כי הכל חסר משמעות ואין דבר טוב או רע. הנקודה החשובה שאליעד מדגיש היא שחינוך רוחני אמיתי אינו חייב לסתור חינוך לתפקוד פרקטי במציאות היומיומית. כלומר, ניתן לחנך ילד לתפקד בעולם בצורה נורמטיבית (לפי טוב ורע) ובמקביל ללמד אותו את האמת הרוחנית של חוסר ההבדל בין טוב לרע. סיכום והמלצה להורים: איך לגשת לחינוך רוחני של ילדים? אליעד ממליץ להורים לא למהר לחנך ... לעומק את התפיסות האלה. החינוך הטוב ביותר לדעתו מתחיל בעבודה פנימית של ההורה. ככל שההורה יבין ויחווה יותר את האמת של חוסר ההבדל בין טוב ורע, כך יוכל להעביר לילדיו את ההבנה הזו בצורה הרמונית ושלמה, בלי ליצור קונפליקט פנימי אצל הילד. איך לחנך ילדים לרוחניות? האם יש טוב ורע מוחלטים? חינוך ילדים ללא חרדות מה זה ילדי אינדיגו? האם הארה רוחנית מתאימה לילדים? קונפליקטים בחינוך ילדים רוחניים ...
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
... הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב , טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר מה הקשר בין תחושות טובות לרעות? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי תחושות טובות ורעות אינן קיימות בנפרד, אלא קשורות ... הפחד מכך שאולי בעתיד לא יהיה לך כסף. כך, כל תחושה של טוב ניזונה מרע ולהיפך. מה המשמעות של עוצמת התחושות טוב ורע? אליעד מדגיש כי יש לאדם שליטה מסוימת על עוצמת התחושות שלו. הוא מסביר כי כאשר אדם מגזים בתחושה של טוב או רע, הוא למעשה מחזק ומגדיל גם את התחושה ההפוכה. לדוגמה, אם אדם חושב שהמצב שלו רע מאוד, הוא בעצם יוצר זיכרונות או ציפיות של ... הוא לא תלוי בטוב וברע, ולכן יכול להיות מאושר ללא תנאי. מהו התרגיל הפרקטי שאליעד מציע ליציאה מהלופ של טוב ורע? אליעד מציע תרגיל מעשי וברור למי שרוצה להגיע למצב של איזון מוחלט ולחופש מחשבתי. התרגיל הוא שכל פעם שאדם מרגיש תחושה טובה, ... התרגיל הזה, האדם מפסיק את הקיצוניות וההקצנה של תחושות, ומתקרב לנקודת איזון פנימית. מה הסיכון בהקצנת הטוב או הרע? אליעד מזהיר שכאשר אדם מקצין תחושות, הוא למעשה מייצר לופ שמחזק ומנציח את הסבל או את האושר הקיצוני. ככל שהאדם מקצין יותר, ... של התחושות. כלומר, האדם לא חייב להפסיק לחשוב לגמרי, אלא לשנות את היחס שלו למחשבות. כל מחשבה על דבר טוב או רע מחזקת את ההפך שלה, לכן ככל שהאדם ילמד לשמור על איזון במחשבות, ולא להגזים בערך שהוא נותן להן, הוא יפחית באופן אוטומטי את עוצמת הרגשות ויתקרב יותר ויותר לחוויה של אושר ללא תנאים. איך להיות מאושר באמת? טוב ורע תלויים זה בזה? כיצד לשלוט בעוצמת הרגשות? איך להפסיק את המחשבות? מה זה אושר ללא תנאים? ...
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע למה האדם עושה הפרדה בין טוב לרע? השאלה הראשונה שאליעד כהן מעלה היא מדוע האדם בכלל מגדיר דברים כטוב או רע. אליעד מסביר שהאדם חושב שמשהו רע משום שחינכו אותו להאמין בכך או שהוא למד להפריד בין הדברים. השאלה היסודית שאליעד מחדד היא: ... בשורש אחד, והוא ההפרדה עצמה. לסיכום, למה האדם חייב לחשוב שיש טוב ורע בעולם? לסיכום ההסבר, אליעד כהן מבהיר כי עצם קיומו של העולם והפעילות שבו מתאפשרים רק בזכות ההבחנה של האדם בין טוב לרע. האדם ... חייב להיות רע בעולם? האם אפשרי עולם בלי רע? למה נוצרו בכלל טוב ורע?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
... האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים? האם בעלי חיים וילדים מאושרים יותר מבני ... ילדים מאושרים? מה קורה אחרי המוות? אין שכל אין דאגות לחזור להיות ילד אושר של תינוקות טוב ורע אצל בעלי חיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מלחמת העולמות, יש או אין, טוב או רע, אושר או סבל, כעס או שמחה, רוצה או לא רוצה, יודע או לא יודע, תנודות של יש ואין, צריך או לא צריך, לאהוב את מה שיש, לשנוא את מה שיש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טוב ורע, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טוב ורע, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, אימון אישי לילדים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום טוב ורע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3120 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 01:19:58 - wesi1