אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טוב ורע ✔הרצון האנושי - האם רצון זה טוב או רע? איך להשתחרר מסבל נפשי שנגרם מרצונות, באמצעות הטלת ספק? האם רצון הוא דבר טוב או רע? איך להקטין עוצמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הרצון האנושי - האם רצון זה טוב או רע? איך להשתחרר מסבל נפשי שנגרם מרצונות, באמצעות הטלת ספק? האם רצון הוא דבר טוב או רע? איך להקטין עוצמת רצון? מה ההבדל בין צורת רצון לעוצמת רצון? איך להשתחרר מרצונות עזים? מה זה אהבה נפולה?
מהי "אהבה נפולה" ואיך היא משפיעה על הרצונות שלנו?

אליעד כהן מתאר את המושג "אהבה נפולה" כרעיון שבו אדם רוצה דבר מסוים, אך שוכח את רצונו המקורי. בצורה זו, כאשר הוא פוגש משהו בעולם שמזכיר לו את התחושה שרצה להשיג, הוא חוזר להרגיש את אותו חיסרון. הוא משתמש בדוגמה קיצונית של אדם שנחטף על ידי חמאס ונמצא בשבי במשך שנים ארוכות, עד שמרוב זמן בשבי הוא שוכח לחלוטין שהיו לו חיים חופשיים. אם לאחר מכן ישאלו אותו מה ירצה לאכול במסעדה, השאלה תגרום לו להיזכר בתחושת החופש שנשכחה ממנו. כך, בעצם, הנאה מסקס / זוגיות / כסף או כל דבר אחר הוא רק תזכורת לתחושת החיסרון המקורית.

איך אליעד מסביר את הקשר בין רצון פנימי לרצון חיצוני?

אליעד כהן מסביר שיש רצון פנימי ורצון חיצוני, אך בפועל כל רצון הוא חיצוני. אפילו הרצון הכי עמוק בנפש הוא חיצוני ביחס למשהו אחר. הוא משתמש בדוגמה של אנשים שמתעסקים מאוד במראה החיצוני שלהם, באיך שהם נראים, איך שהם נתפסים בעיני אחרים ובסטייל שלהם, לעומת אנשים כמו נזירים או אנשים שמתעסקים ברוחניות, שנראה כאילו אינם תלויים במראה חיצוני. אך גם הרצונות שלהם לחוש טוב, להרגיש בעלי ערך, להתקדם, או למצוא משמעות, הם רצונות חיצוניים. הוא מדגיש שאין באמת רצון פנימי אבסולוטי, וכל רצון הוא חיצוני ביחס למשהו אחר.

מדוע האדם סובל מהרצונות שלו לפי אליעד?

אליעד טוען שהאדם סובל מהרצונות שלו מכיוון שהוא מזדהה איתם וחושב שהם מחויבים ואמיתיים. לדוגמה, אדם שסובל מכך שהוא חייב שיעריכו אותו בגלל מראהו החיצוני או הצלחתו, סובל כי הוא מאמין שההערכה החיצונית הזו מחויבת למציאות שלו. אליעד מסביר שאם האדם היה מבין שהרצונות הם רק סיפור פנימי, שהוא בוחר להזדהות איתו, הסבל היה נעלם.

איך אליעד מציע להתמודד עם הרצונות?

כדי להתמודד עם הרצונות שגורמים סבל, אליעד כהן מציע לשאול שאלות ולהטיל ספק בעצם הרצון עצמו. הוא מציע לשאול "למה אני רוצה את זה?" או "מי אמר שזה נכון?" שוב ושוב, בלי לחפש תשובות, אלא רק להטיל ספק. לדוגמה, אדם שרוצה שאחרים יעריכו אותו צריך לשאול: "מי אמר שאני חייב את ההערכה שלהם?", "מי החליט שזה משנה?", ו"למה אני חייב שהחברה תעריך אותי?". אליעד מדמה זאת לתהליך של הסרת משקפיים של מציאות מדומה: ברגע שהאדם מבין שזה סיפור ולא אמת מוחלטת, הוא יכול לבחור אם להזדהות איתו או לא, וכך להשתחרר מהסבל.

כיצד אליעד מדגים את תהליך ההטלת ספק?

אליעד מדגים את התהליך בצורה של משפט, שבו האדם הוא גם השופט וגם הנאשם. הוא מתאר כיצד על האדם לקחת כל מחשבה שלילית או מגבילה ("אני חייב להיראות טוב בעיני החברה") ולשפוט אותה על ידי שאלות כמו "מי אמר שזה נכון?", "למה זה מחויב?", ו"האם זה באמת ככה?". אליעד מבהיר שכאשר האדם יטיל ספק במחשבות אלה שוב ושוב, הוא יגיע להבנה שהרצון או המחשבה הזו אינם מחויבים, וכך יוכל להשתחרר מהם.

מדוע אליעד טוען שרצון וחיסרון הם לא בהכרח רעים?

אליעד מדגיש שרצון וחיסרון אינם רעים בפני עצמם, והם למעשה הכוח המניע של החיים. הוא משתמש בדימוי של כדור הארץ שמסתובב ומסביר שאם הוא היה מפסיק להסתובב, הכל היה נופל. באותו אופן, רצון הוא כוח שמניע לפעולה ולתנועה, ולכן הוא לא אויב. הבעיה מתרחשת כאשר האדם חווה את הרצון כמשהו מחויב או מאיים מדי, ולא מבין שזה רק משחק או סיפור פנימי.

מהי המטרה הסופית שאליעד מתאר?

המטרה הסופית שאליעד מתאר היא להגיע למצב של בחירה אמיתית, שבו האדם יכול לבחור להאמין או לא להאמין לרצון מסוים. הוא מסביר שהאדם לא חייב להיפטר מהרצונות שלו, אלא רק להבין שהם לא מחויבים לו, וכך הוא יכול לשחק איתם כרצונו. זו ההגדרה של חופש פנימי אמיתי.

למה אנחנו מרגישים שעוצמת הרצון שלנו כל כך חזקה?

אליעד כהן מתייחס באריכות לשאלה מדוע אנשים חשים שהרצון שלהם חזק מאוד, ומדגיש שיש להפריד בין עוצמת הרצון לבין צורת הרצון. לדבריו, כל בני האדם מרגישים רצון או חיסרון כלשהו, אך הצורה שבה הרצון מתבטא משתנה מאדם לאדם. למשל, אדם אחד יכול להרגיש חיסרון חזק ביותר בנוגע למראה חיצוני, בעוד שאחר ירגיש רצון עז להצליח בעבודה או בתחום אחר.

אליעד מסביר שעוצמת הרצון עצמה היא לא בעייתית. כל עוד האדם חווה את הרצון כדבר טבעי שמניע אותו, הרצון אינו גורם לסבל. הבעיה מתחילה כאשר הרצון מתרכז כולו בצורת רצון אחת ספציפית, כלומר, כשאדם חווה שהדרך היחידה למלא את תחושת החיסרון שלו תלויה בדבר אחד בלבד. לדוגמה, מישהו יכול להרגיש שרק אם יצליח לקבל הערכה חברתית או תשומת לב מבני המין השני, הוא יוכל להרגיש שלם ומסופק. מצב כזה הופך את הרצון ל"ענק" בעיני האדם, אך בפועל הרצון אינו ענק מבחינה אובייקטיבית, אלא מרוכז באופן מאוד ספציפי.

כיצד אליעד מדגים שהרצון אינו באמת ענק?

אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה פשוטה: אם לאדם מסוים יש ראייה טובה, הוא לא יכול לדעת האם הראייה שלו היא "מצויינת" או לא, אלא אם כן יש לו נקודת התייחסות חיצונית להשוואה. באותו אופן, האדם שחווה את הרצון כענק לא באמת יכול לדעת מהי עוצמת הרצון שלו ביחס לאחרים אלא רק ביחס לרצונות אחרים שיש לו. למעשה, התחושה שהרצון הוא ענק נובעת מכך שהוא מתמקד לחלוטין בדבר אחד.

איך אפשר להפחית את תחושת עוצמת הרצון?

אליעד מסביר שכדי להקטין את תחושת העוצמה של הרצון, האדם צריך להבין שני דברים מרכזיים:
  • ראשית, עליו לזהות שהתחושה של "רצון ענק" נוצרת בגלל ריכוז מוגזם בדבר אחד בלבד. אם האדם היה מפזר את אותו רצון לדברים נוספים, העוצמה שהוא מרגיש הייתה יורדת.
  • שנית, עליו להבין שהרצון החזק הזה הוא תוצר של אמונות וסיפורים פנימיים שהוא בחר להאמין בהם. לכן, על ידי הטלת ספק באותן אמונות ("מי אמר שזה חייב להיות כך?", "למה אני חייב דווקא את הדבר הזה?") האדם יכול להחליש את הרצון וליצור תחושת חופש ממנו.
האם עוצמת הרצון היא דבר רע?

אליעד מדגיש בבירור שעוצמת הרצון עצמה אינה טובה או רעה. עוצמת הרצון יכולה להיות חיובית כי היא מניעה לפעולה ולחיים. אולם הסבל נוצר כאשר האדם חווה את העוצמה הזו כמשהו שמשתלט עליו ומנהל אותו לחלוטין. אם הוא מבין שהרצון הוא רק צורה אחת מבין אפשרויות רבות, ושהוא יכול לשחק איתו או לעבור לצורות רצון אחרות, עוצמת הרצון מפסיקה להיות מאיימת.

לסיכום, ההבדל המהותי שאליעד מדגיש הוא בין עוצמת הרצון, שהיא כוח טבעי ומניע בחיים, לבין צורת הרצון, שהיא הביטוי הספציפי של אותו רצון. הסבל מגיע כאשר מתייחסים לצורה אחת ספציפית כאילו היא מוחלטת ומחויבת. ההבנה שאפשר להטיל ספק בצורה של הרצון היא זו שמאפשרת לאדם להרגיש חופש פנימי אמיתי.
למה מדברים על "אהבה נפולה" וכיצד היא נוצרת?

אהבה נפולה היא מצב שבו אדם רוצה משהו מאוד מסוים, אך שוכח את המקור או הסיבה העמוקה לרצון הזה. כאשר הוא פוגש בעולם החיצוני דבר שמזכיר לו את אותו רצון מודחק, הוא מרגיש חיסרון עצום וחוזר לרצות אותו בעוצמה גדולה. בדוגמה הקיצונית שהציג אליעד, אדם שנשבה בידי חמאס עלול לשהות שם שנים כה ארוכות עד שהוא שוכח שהיה לו פעם חופש. כשפתאום שואלים אותו מה ירצה לאכול, השאלה מזכירה לו שהיה פעם בן אדם חופשי, והוא חש בחסרונו המקורי של החופש. בצורה דומה, הנאה מסקס וכיו"ב, מייצגים רק תזכורת לרצון פנימי שהאדם שכח.

מהו ההבדל בין רצון חיצוני לרצון פנימי?

אליעד אומר שכל רצון, גם אם נדמה שהוא פנימי מאוד, הוא למעשה חיצוני ביחס למשהו אחר. לדוגמה, אנשים המשקיעים מאמץ רב במראה חיצוני, לעומת אלה שמשקיעים מאמצים בדברים רוחניים, עדיין רוצים להרגיש טוב או להיות בעלי ערך. לכן, אין רצון פנימי מוחלט, וכל רצון נתפס כ"חיצוני" ביחס לנקודת התייחסות נוספת.

כיצד הרצון עלול לגרום לסבל?

האדם סובל כאשר הוא חווה את רצונותיו כמשהו מוחלט ולא מבין שמדובר בסיפור פנימי שבחר להזדהות איתו. מי שחייב שיעריכו אותו על מראהו, מתחיל לסבול מהצורך התמידי בהערכה. אליעד מסביר שהבעיה אינה ברצון עצמו, אלא בתחושת המחויבות שהאדם מייחס לו. ברגע שנראה לו שהרצון הוא עובדה מחייבת, נוצר הסבל.

האם אפשר לוותר על הרצונות לגמרי?

הרצונות אינם רעים, לפי אליעד, כי הם הכוח שמניע את האדם לפעול. בדיוק כמו שכדור הארץ מסתובב ויוצר כוח משיכה, כך הרצון מניע את החיים קדימה. אין חובה לבטל את הרצון, אלא להבין שאפשר לבחור אם להזדהות איתו בעוצמה או לא. ההבנה הזאת מאפשרת לאדם לתפוס את הרצון כמשחק ולא כעול.

איך שואלים שאלות כדי להטיל ספק ברצון?

אליעד מציע לחקור את הרצון בעזרת שאלות של "למה?" או "מי אמר שזה נכון?". כאשר, לדוגמה, אדם מרגיש שהוא חייב שיעריכו אותו, כדאי לו לשאול: "למה אני חושב שאני זקוק להערכה?", "מי אמר שהערכה של אנשים היא דבר מחייב?", "האם החברה באמת החליטה שאני חייב לקבל הערכה?" ועוד. בפועל, זה מזכיר משפט: האדם הוא גם הנאשם וגם השופט שבוחן את המחשבות והאמונות. ככל שחופרים עמוק יותר בשאלה "למה?", מבינים שהרצון אינו מחויב, ואז נוצר חופש פנימי לבחור האם להמשיך לרדוף אחרי אותו דבר או לא.

מדוע דוגמאות כמו שבי, תינוקות ו'אשת לוט' חשובות להבנת הרעיון?

אליעד משתמש בדוגמאות מגוונות כדי להמחיש כיצד הרצון משפיע על האדם:
  • לדוגמה, השבי אצל חמאס מדגים מצב שבו אדם מתרגל לשהות במקום סגור כל כך עד שהוא שוכח שחי פעם באופן חופשי.
  • התינוק שרודף אחרי מוצץ או חפץ מסוים מדגיש את הרעיון שכולנו מוּנעים על ידי רצונות, ולא משנה מה גילנו.
  • סיפור "אשת לוט" מציג דימוי של מי שמסתכל אחורה ו"נהפך לנציב מלח", כרמז לכך שבלי רצון - האדם מפסיק להתקיים.
דרך הדוגמאות האלה, מבהיר אליעד שהרצון הוא כוח שממשיך להתגלגל בכל צורה וחודר לכל תחום בחיים. מה שגורם לאדם לסבל הוא ההזדהות העוצמתית עם הרצון והתחושה שהוא מוחלט.

מה המטרה הסופית של שאלת השאלות והטלת הספק?

המטרה הסופית היא להגיע לחופש פנימי אמיתי, שבו האדם מבין שהרצונות אינם כובלים אותו. במקום לראות את הרצון כעובדה מחייבת, הוא יכול לשחק איתו או להניח לו. כך, האדם יכול להמשיך לפעול ולהשיג מטרות, אבל בלי חוויית הסבל שבאה מהתחושה שהרצון מנהל אותו לחלוטין.
להשתחרר מהסבל רצון מודחק עוררות מינית אהבה נפולה שינויים תחושות איך שואלים הישגים מה ההבדל בין בן אדם אפשרות אהבה אהבה נפולה איך להשתחרר איך להשתחרר מסבל איך להשתחרר מסבל נפשי איך להשתחרר מרצון איך להשתחרר מרצונות אנושיות האם רצון זה טוב הבדל הבדלה הבדלים הרצון הרצון האנושי השתחררות חוסר ודאות חוסר וודאות חופש טוב או רע טוב ורע להבדיל להשתחרר להשתחרר מסבל להשתחרר מסבל נפשי להשתחרר מרצונות מה ההבדל בין מה זה אהבה נפש סבל סבל נפשי ספק ספקות עוצמת רצון רע או טוב רע וטוב רצון רצון אנושי רצון זה טוב רצון זה טוב או רע רצונות
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
... בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד מה משמעות לבחור בטוב לפי אליעד? אליעד מסביר את המושג לבחור בטוב בצורה עמוקה ופילוסופית, כשהוא מתייחס לפסוק המוכר ובחרת בחיים וביערת הרע מקרבך. לפי הסברו, המושג של טוב ורע הוא יחסי ואינו מוחלט. כאשר נאמר לבחור ... שאדם צריך ממש להסיר או לחסל את הרע באופן פיזי. המשמעות היא פנימית יותר - מדובר על תהליך שבו האדם צריך להוציא מתודעתו את התפיסה של ההפרדה בין טוב ורע. במילים אחרות, אליעד מבהיר שהמטרה אינה ... במציאות, אלא להבין ברמה עמוקה יותר שהרע לא קיים כמציאות מוחלטת. ברגע שהאדם מזהה שכל קונפליקט פנימי שהוא חווה נובע מתפיסה מוטעית שלו לגבי טוב ורע, הוא יכול להיפטר מהקונפליקט ולהגיע למצב תודעתי של אחדות ושלמות. איך להבין את המושג שאין טוב ואין רע לפי אליעד? אליעד מציג גישה שמטרתה להביא את האדם להבנה שאין באמת מושגים מוחלטים של טוב ורע. לפי אליעד, כל דבר יכול להיראות טוב או רע בהתאם לפרספקטיבה של המתבונן. כאשר אדם ... בין טוב לרע, הוא לא יוכל להשתחרר מהסבל. לעומת זאת, ברגע שהאדם מבין שכל דבר שמוגדר כרע הוא למעשה רק תפיסה, ושבמציאות עצמה אין הבדל מוחלט בין טוב ורע, אז הוא משתחרר מהמאבק הפנימי ויכול ... להבנת האחדות, להכרה בכך שהכל אחד. במילים אחרות, אליעד מסביר שהפסוקים וההוראות שניתנות לאדם אינן באמת מכוונות ליצירת הפרדה בין דברים (כגון טוב ורע, חיים ומוות), אלא הן מיועדות לגרום לאדם ... קיימת אצלך. לפי אליעד, האדם חייב להכיר בכך שהנחותיו הבסיסיות הן אלה שמעצבות את הדרך שבה הוא תופס את המציאות. כיצד האדם משתחרר מהקונפליקט בין טוב ורע? לפי אליעד, השחרור מהקונפליקט בין טוב ורע מתאפשר רק כאשר האדם מוכן להכיר בכך שכל ... התהליך הזה מביא את האדם לראייה שבה אין כבר קונפליקטים פנימיים והוא יכול לחיות בשלום עם המציאות כפי שהיא. איך להשתחרר מהקונפליקט הפנימי? האם טוב ורע קיימים באמת? מהי משמעות הפסוק ובחרת ...
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית האם יכול להיות מצב שיש יותר טוב מרע או להפך? אליעד כהן דן בשאלה מורכבת ופילוסופית בנושא טוב ורע. הוא מסביר שישנה תיאוריה נפוצה שאומרת שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. כלומר, התפיסה היא שמציאות של טוב בלבד או של רע בלבד אינה ... חייב קודם להבין לעומק את ההכרח שבקיומם המשותף של טוב ורע לפני שינסה להבין האם ניתן להרגיש אחד מהם יותר מהשני. להבין זאת לעומק, אומר להבין שכאשר יש לאדם תחושה טובה, זה נובע תמיד מכך ... מציע דרך מעשית ופשוטה לבדוק באופן אישי האם יש יותר טוב או רע: בכל פעם שאדם מרגיש טוב, עליו לעצור ולשאול את עצמו - למה טוב לי עכשיו? איזה רצון שהיה לי קודם התמלא? מה היה המצב הקודם שבו היה ... ומעמיקה יותר, האדם מתקרב להבנת האמת על היחס בין טוב ורע. אליעד מדגיש כי ההבנה הפרקטית של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב חייבת להיות מלאה ומוחלטת לפני שאדם יכול להגיע לתשובה אמיתית לגבי השאלה האם אפשר לחוות יותר טוב או רע בסיכומו של דבר. רק מתוך ההבנה הזו האדם יכול להבין לעומק אם יש משמעות לכך שיש יותר טוב מרע או להיפך. סיכום והמלצה של אליעד להמשך ... רע בלי טוב. רק אחרי הבנה מוחלטת ועמוקה של התלות בין טוב ורע , אפשר להתחיל לברר את השאלה אם באמת יש יותר טוב או רע במציאות האישית של כל אחד. הוא מציע להתבונן בנושאים נוספים הקשורים לכך, למשל מה קדם למה - הטוב לרע או הרע לטוב, ולהמשיך את החקירה ... ללמוד ולחשוב עליו. האם יש יותר טוב מרע? איך נוצר טוב ורע? האם אין טוב בלי רע? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך מודעות עצמית משפיעה על תחושת הטוב והרע? האם יש משמעות לטוב בלי רע? ...
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך ... רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע? מה זה טוב ורע, ואיך ניתן להבין מה יוצר אותם? אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של המושגים טוב ורע, ומנתח איך נוצרים תחושות ... שבו יש פער בין הרצוי למצוי. ככל שהפער קטן, התחושה טובה יותר, ככל שהפער גדול, התחושה רעה יותר. אליעד מציין שרע וטוב אינם דברים מוחלטים אלא ... שקבע כי טוב הוא כשהמציאות מתאימה לרצון האדם, ורע הוא ניגודיות של הרצון למציאות. איך לנתח מדוע משהו עושה לך טוב או רע? אליעד מסביר כי כדי להבין ... פעולות ציבוריות להנחת תפילין על ידי נשים רפורמיות, מה שיוצר מחלוקת בנושא. אליעד מדגיש שכל ניתוח של סיבות לטוב או רע מחייב פירוק מפורט של המצב והבנה מעמיקה של ההשפעות על הרצון, על המציאות, ועל תפיסת המציאות של האדם. איך נוצרים טוב ורע? מה עושה לי טוב או רע? איך לנתח סיבתיות? הנחת ... משפיע על משהו? איך לדעת מה השתנה? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי תפישת המציאות, דוגמה לניתוח סיבתיות של טוב ורע, ניתוח סיבתיות של משהו ...
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
... טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, ... האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדיל בין טוב לרע? כדי להבין זאת לעומק, יש להבחין בין שני מצבים עיקריים: המצב הראשון הוא כאשר האדם לא מבדיל ... האדם לא ירגיש שום דבר - לא טוב ולא רע. הפסקת ההבדלה בין טוב לרע באופן חלקי מביאה לתחושות חיוביות זמניות של שחרור ורוגע. בטווח הארוך, היעדר ההבדלה מוביל לשעמום, ... בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית מה קורה אם אדם לא מבדל בין טוב לרע? השאלה המרכזית בהרצאה היא האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדל בין טוב לרע. אליעד מסביר שיש הבחנה בין שני מצבים: הראשון הוא מצב שבו אדם לא מבדיל בין טוב לרע בכלל, והשני ... הוא לא יחווה שום תחושת טוב או רע. אם הוא לא מבדל בין טוב לרע, כל תחושות הרגש ייעלמו. לדוגמה, אם אדם לא מבדיל בין אהבה לשנאה, הוא לא יחווה אהבה או שנאה כלפי ... הוא עדיין עשוי להרגיש טוב ורע במידה מסוימת. לדוגמה, אנשים שסובלים מהסטרס של ההבדלה המתמדת בין טוב לרע, עשויים להרגיש שחרור ושקט נפשי כאשר הם מפסיקים ... בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית ...
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב האם רע הוא ההפך של טוב? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? אליעד כהן עוסק בהרצאה במושגים של טוב ורע, ובשאלות פילוסופיות המתרכזות בקיום שני ההפכים האלה. הוא מתחיל בלשאול אם רע הוא ההפך של טוב, ואם טוב הוא ההפך של רע. האם יש מצבים שבהם אין טוב ורע? או שמא כל דבר שנראה רע הוא למעשה טוב בהגדרה מסוימת? ההרצאה נוגעת בכך שההגדרות של טוב ורע לא בהכרח חד משמעיות. למשל, רע יכול להיתפס כלא טוב, אך הוא גם חלק מההבנה של טוב עצמו. אם נחשוב על רע בתור היעדר טוב, השאלה הגדולה היא: האם אפשר לדמיין עולם שבו אין טוב ורע? אליעד מסביר את הרעיון הזה בהשוואה למושגים כמו חום וקר, כאשר פושר הוא תערובת של חם וקר. כך גם רע וטוב, הם לא נפרדים לחלוטין - רע יכול להיות תוצאה של העדר טוב, וההפך. הוא מציין כי כל עוד אנחנו חיים בעולם שבו יש שפה שמגדירה טוב ורע, אז תמיד יהיה חיבור בין שני המושגים הללו, ואי אפשר באמת להבין את אחד מהם בלי להכיר את השני. האם טוב ורע חייבים להיות קיימים יחד? הסוגיה המרכזית המעסיקה את אליעד כהן היא אם קיימת אפשרות שבה לא יהיה טוב ורע. הוא מציע את האפשרות שבמציאות כזו, לא יתקיימו המושגים של טוב ורע כלל, כלומר, אם אין טוב, גם רע לא יוכל להתקיים. כדי להדגים את הרעיון הזה, הוא מציע את הדוגמה של מישהו שלא קיים. אם הוא לא קיים, אין לו שום תחושת טוב או רע, כי המושגים האלו לא קיימים בתודעתו. זה מעלה את השאלה אם רע וטוב הם בלתי נפרדים או שמא ניתן לדמיין עולם שבו אין את המושגים האלו. בהקשר הזה, הוא שואל האם כשאנחנו רודפים אחרי טוב, אנחנו בעצם רודפים ... את רעיון האין סוף לרצונות, כלומר, תמיד יש משהו נוסף שאנחנו יכולים לרצות, ולכן אף פעם לא נוכל להגיע למקום של סיפוק מלא. האם הכל נמדד ביחס לטוב ורע? בסופו של דבר, אליעד מסביר שלגבי טוב ורע, כל התפיסה שלנו בעולם נמדדת ביחס למושגים האלה. אם יש רע, זה בהכרח גם אומר שיש טוב. במילים אחרות, לא ניתן להבין את אחד מהם ללא ... שלפעמים המציאות מציבה בפנינו מצבים שבהם אין הבחנה ברורה בין טוב לרע, וייתכן שאנחנו נמצאים במצבים שבהם האבחנה הזו מטושטשת. מהם ההבדלים בין טוב ורע? האם רע תמיד הוא ההפך של טוב? מה המשמעות של רצון בלתי מסופק? האם אפשר לחוות טוב מבלי לחוות רע? מה המשמעות של רצון שבע? ...
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
... טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין מהי אמונה טובה או רעה? ההרצאה עוסקת בשאלה המרכזית אם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב, תוך כדי בחינת השפעתה של האמונה על תחושת האדם. אליעד פותח את ההרצאה בשאלה האם אמונה היא בהכרח דבר רע, ומציע דרך להבין את ההשפעה שלה על האדם. הוא מציין כי ... עשויה להיתפס כטובה עבורו. האם כל אמונה בהכרח רעה? בהמשך, אליעד שואל אם כל אמונה בהכרח רעיה. הוא מציין שמדובר בשאלה פילוסופית גדולה מאוד שקשורה לכל תפיסת טוב ורע של כל אדם. הוא מציע שטוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, הם משתנים לפי תפיסת כל אחד, ואם אדם מאמין שמשהו רע לו, אז הוא יחווה את הדבר הזה כרע. מנגד, אם הוא מאמין שמשהו טוב לו, אז הוא יחווה את הדבר כטוב. הוא מדבר על כך שבסופו של דבר, אמונה יכולה להיות דבר טוב או רע , בהתאם למה שהאדם מאמין. הוא מוסיף כי בסופו של דבר, האמונה של אדם שמה שקורה לו הוא טוב או רע, משפיעה על תחושתו ועל האופן שבו הוא חווה את החיים. בהקשר הזה, אם אדם מאמין שמשהו רע קורה לו, הוא יחווה את זה כרע, אך אם הוא מאמין שמה שקורה לו טוב, אז הוא ... כשלם או לא שלם, תלוי כיצד מגדירים אותו. אמונה עיוורת האם כל אמונה רעה? האמונה המוחלטת האם כל מחשבה היא אמונה? החיסרון והאמונה מהי אמונה טובה? האמונה ותחושת טוב ורע מהי אמונה טובה או רעה? במהלך ההרצאה, אליעד מתמקד בשאלה האם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב. כדי להתמודד עם השאלה, הוא מציע לבחון את המונחים אמונה ורע ולהבין את ההגדרות המובילות לתשובה. הוא מתחיל על ידי הצגת שאלה רטורית האם כל אמונה בהכרח רע, ... שהוא אמת מוחלטת, ומי קובע אם האמונה נכונה או לא. האם אמונה היא בהכרח דבר רע? כחלק מהתשובה לשאלה המרכזית, אליעד מבצע חקירה של האמונה לאור התפיסה הפילוסופית של טוב ורע. לדבריו, טוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, כל אדם יכול להרגיש רע או טוב על פי עמדותיו והגדרותיו. כאשר אדם מאמין שמשהו רע לו, אז זו האמונה שלו, והאמונה נעשית רעה עבורו. מנגד, אם אדם מאמין שמשהו טוב לו, זו האמונה הטובה מבחינתו. לאחר מכן, אליעד מציע כי טוב ורע הם מושגים שיכולים להשתנות בין אנשים שונים, וכל אחד יכול לקבוע את תחושת האושר או הסבל לפי מה שהוא מאמין בו. זאת אומרת, אם אתה מאמין שמשהו רע קורה לך, זה ... אם התוצאה שלה היא חיובית עבור האדם, אז היא אמונה טובה, אך אם התוצאה תהיה שלילית, היא תהיה אמונה רעה. אליעד מציין שכאשר אנחנו חושבים על אמונה כעל דבר שקשור לטוב ורע יחסיים, אז התשובה היא שזו רק שאלה של תפיסה אישית. אמונה עיוורת יכולה להיות טובה אם היא מביאה לתוצאה רצויה, אך אם היא לא מובילה לתוצאה טובה, אז היא תהיה רע ... שלה על האדם ובמה שהוא מאמין בנוגע למציאות. אמונה עיוורת האם כל אמונה רעה? האמונה המוחלטת האם כל מחשבה היא אמונה? החיסרון והאמונה מהי אמונה טובה? האמונה ותחושת טוב ורע
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
... ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו האם לחנך ילדים לפי טוב ורע או ללא הבחנה? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא האתגר והקונפליקט הקיימים בחינוך ילדים לרוחניות, במיוחד כאשר מתמודדים עם שאלת ההבחנה בין טוב לרע. הקונפליקט שעולה הוא בין שתי תפיסות מרכזיות: התפיסה האומרת שיש טוב ורע מוחלטים, לבין התפיסה הרוחנית שאומרת שאין באמת הבדל בין טוב לרע, שהכל יחסי ותלוי נקודת מבט. מדוע יש קושי לחנך ילד לפי רעיון האין הבדל בין טוב ורע? הדילמה שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לחנך ילד קטן לפי רעיון עמוק, פילוסופי ורוחני, כמו שאין באמת הבדל בין טוב ורע, בלי לבלבל אותו לחלוטין ולפגוע בהתפתחותו. אליעד מציג את הטענה שילד בדרך כלל גדל עם הבחנות של טוב ורע שנכפות עליו על ידי ההורים והחברה, כגון שאסור להרביץ או שאסור להכניס אצבע לחשמל, כיוון שזה רע. מנגד, לפי הרוחניות הגבוהה שאליעד מציג, אין באמת מושג מוחלט של רע או טוב, אלא הכל אפשרי, תלוי הקשר או סיטואציה. לדוגמה, כאשר ילד מכה ילד אחר, ההורים בדרך כלל ... הוא רע, אנחנו קובעים לילד גבולות נוקשים מדי ומונעים ממנו להכיר בפרספקטיבות שונות על המציאות. מה הנזק בלחנך את הילד על בסיס מושגים של טוב ורע? אליעד טוען שחינוך המבוסס על טוב ורע יוצר בילד חרדות, לחץ ותחושת כישלון כאשר הוא לא עומד בציפיות החברתיות או האישיות שנקבעו על ידי מושגי טוב ורע. לדוגמה, ילד שלומד שזה רע להיכשל במבחן יפתח חרדת כישלון, אך אילו היה מחונך לכך שהכישלון ... מחרדה זו. האם ניתן בכלל לחנך ילד לפי תפיסת הכל אפשרי? אליעד מציג אפשרות אחרת, לפיה ניתן להסביר לילד כבר מגיל צעיר שאין באמת הבדל בין טוב ורע, ושהוא יכול לראות את היתרונות ואת החסרונות שבכל דבר. לפי התפיסה הזו, ילד צריך להבין שמבחינה רוחנית, כל דבר הוא גם טוב וגם רע באותה מידה, ואין זה משנה במה הוא יבחר. מצד שני, אליעד מדגיש שהסברה כזו לילד עלולה לשגע ... אינה באמת של הילד, אלא של ההורה עצמו. הסיבה לכך היא שההורה עצמו נמצא בקונפליקט פנימי בין התפיסה שהכל אפשרי לבין התפיסה שיש מחויבות של טוב ורע מוחלטים. אליעד מסביר שאם ההורה היה משוחרר מהקונפליקט הזה בעצמו, הוא לא היה מרגיש כל בעיה ... שהיה יכול להסביר לילד בפשטות את שני הצדדים של כל דבר. לדוגמה, הורה שחש חובה לעצור את הילד מלקפוץ לכביש כדי שלא יידרס, עושה זאת מתוך תפיסת טוב ורע מוחלטים - שהמוות רע והחיים טובים. אך באותה עת, הורה רוחני יותר היה מסוגל לראות שגם למוות ... הפנימי של ההורה בחינוך? הפתרון שאליעד מציע הוא בראש ובראשונה להורה ולא לילד: ההורה חייב קודם כל לפתור את הקונפליקט הפנימי שלו עצמו לגבי טוב ורע, לפני שיוכל להעביר זאת לילד. אליעד מדגיש כי עד שההורה לא יחווה בעצמו את חוסר ההבדל בין ... מאוזנת יותר. כלומר, הפתרון הוא עבודה פנימית של ההורה עם עצמו, שתוביל להבנה עמוקה ואמיתית יותר של המציאות, בה הוא יוכל לחיות מתוך מושגי טוב ורע ועדיין לדעת שזה לא מחויב, וכך גם להסביר לילד. האם יש נזק בלחנך ילד לפי תפיסת אין הבדל ... מדי שהכל חסר משמעות, ואז מגיע למצב בו הוא לא רוצה יותר כלום - לא ללמוד, לא להתפתח, לא ליצור קשרים חברתיים - כי הכל חסר משמעות ואין דבר טוב או רע. הנקודה החשובה שאליעד מדגיש היא שחינוך רוחני אמיתי אינו חייב לסתור חינוך לתפקוד פרקטי במציאות היומיומית. כלומר, ניתן לחנך ילד לתפקד בעולם בצורה נורמטיבית (לפי טוב ורע) ובמקביל ללמד אותו את האמת הרוחנית של חוסר ההבדל בין טוב לרע. סיכום והמלצה להורים: איך ... והבינו לעומק את התפיסות האלה. החינוך הטוב ביותר לדעתו מתחיל בעבודה פנימית של ההורה. ככל שההורה יבין ויחווה יותר את האמת של חוסר ההבדל בין טוב ורע, כך יוכל להעביר לילדיו את ההבנה הזו בצורה הרמונית ושלמה, בלי ליצור קונפליקט פנימי אצל הילד. איך לחנך ילדים לרוחניות? האם יש טוב ורע מוחלטים? חינוך ילדים ללא חרדות מה זה ילדי אינדיגו? האם הארה רוחנית מתאימה לילדים? ...
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
... והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע , בלי טוב או רע, להגיע לאושר מה הקשר בין תחושות טובות לרעות? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי תחושות טובות ורעות אינן קיימות ... של טוב ניזונה מרע ולהיפך. מה המשמעות של עוצמת התחושות טוב ורע? אליעד מדגיש כי יש לאדם שליטה מסוימת על עוצמת התחושות שלו. הוא מסביר כי כאשר אדם מגזים בתחושה של טוב או רע, הוא למעשה מחזק ומגדיל גם את התחושה ההפוכה. לדוגמה, אם אדם חושב שהמצב שלו רע מאוד, הוא בעצם יוצר זיכרונות ... ללא תנאי. מהו התרגיל הפרקטי שאליעד מציע ליציאה מהלופ של טוב ורע? אליעד מציע תרגיל מעשי וברור למי שרוצה להגיע למצב של איזון מוחלט ולחופש מחשבתי. התרגיל הוא שכל פעם שאדם ... של תחושות, ומתקרב לנקודת איזון פנימית. מה הסיכון בהקצנת הטוב או הרע? אליעד מזהיר שכאשר אדם מקצין תחושות, הוא למעשה מייצר לופ שמחזק ומנציח את הסבל או את האושר הקיצוני. ככל ... לגמרי, אלא לשנות את היחס שלו למחשבות. כל מחשבה על דבר טוב או רע מחזקת את ההפך שלה, לכן ככל שהאדם ילמד לשמור על איזון במחשבות, ולא להגזים בערך שהוא נותן להן, הוא יפחית ... ויותר לחוויה של אושר ללא תנאים. איך להיות מאושר באמת? טוב ורע תלויים זה בזה? כיצד לשלוט בעוצמת הרגשות? איך להפסיק את המחשבות? מה זה אושר ללא תנאים? ...
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע למה האדם עושה הפרדה בין טוב לרע? השאלה הראשונה שאליעד כהן מעלה היא מדוע האדם בכלל מגדיר דברים כטוב או רע. אליעד מסביר שהאדם חושב שמשהו רע משום שחינכו אותו להאמין בכך או שהוא למד להפריד בין הדברים. השאלה היסודית שאליעד מחדד היא: ... אומר שבאופן עמוק, השאלות האלה הן זהות משום שהן עוסקות בשורש אחד, והוא ההפרדה עצמה. לסיכום, למה האדם חייב לחשוב שיש טוב ורע בעולם? לסיכום ההסבר, אליעד כהן מבהיר כי עצם קיומו של העולם והפעילות שבו מתאפשרים רק בזכות ההבחנה של האדם בין טוב לרע. האדם ... שורש ההבדל בין טוב לרע? למה חייב להתקיים רע בעולם? מדוע חייב להיות רע בעולם? האם אפשרי עולם בלי רע? למה נוצרו בכלל טוב ורע?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרצון האנושי - האם רצון זה טוב או רע? איך להשתחרר מסבל נפשי שנגרם מרצונות, באמצעות הטלת ספק? האם רצון הוא דבר טוב או רע? איך להקטין עוצמת רצון? מה ההבדל בין צורת רצון לעוצמת רצון? איך להשתחרר מרצונות עזים? מה זה אהבה נפולה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טוב ורע, איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: טוב ורע, כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי לעסקים, אימון אישי לפרישה בנושא טוב ורע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9219 שניות - עכשיו 08_06_2025 השעה 12:59:10 - wesi1