אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חקירות ✔פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה - פרומו ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה?

אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה עליו לעשות, הדבר החשוב ביותר הוא לעצור ולחזור להתחלה. משמעות "לחזור להתחלה" היא לשאול שאלה בסיסית ופשוטה: "מה אני רוצה?". הוא מדגיש כי אם אין לאדם תשובה ברורה לשאלה זו, עליו קודם כל לברר מה הוא רוצה, ומשם יוכל להמשיך.

כיצד להתמודד עם תחושת "אני לא יודעת מה אני רוצה"?

אליעד מתאר שני סוגים של חוסר ידיעה: יש מצב שבו אדם לא יודע מה הוא רוצה כי באמת כל האפשרויות שוות מבחינתו, ויש מצב שהוא לא יודע פשוט כי אינו מצליח להגדיר בבירור את רצונותיו. הוא מדגים זאת בדוגמה מאלוהים ששואל "מה את רוצה?". אם האדם אומר "הכל בסדר, לא רוצה לשנות כלום", סימן שאין לו באמת בעיה, אבל אם האדם לא יודע אפילו להגדיר מה הוא רוצה, זוהי הבעיה האמיתית שצריך לפתור קודם.

מה המשמעות של "הכל אחד" ו"אחדות שקרית"?

אליעד מדבר על מושגים פילוסופיים של אחדות ונפרדות. הוא מסביר שרוב האנשים מבינים בשכל שהכל בסופו של דבר אחד, אך עדיין חווים הבדל בין הדברים. הוא מדגיש שההבנה העמוקה יותר היא לתפוס שאין באמת הבדל בין הנפרדות לאחדות. כלומר, להבין שאין הבדל בין "משהו" לבין "כלום". אליעד מדגיש כי תפיסת האחדות אינה אמורה להעלים את תפיסת הנפרדות, אלא רק לבטל את ההבדלה בין השתיים.

איך להבין שאין הבדל בין נפרדות לאחדות?

אליעד מנסה להבהיר את הרעיון שהמציאות של שולחן, כיסא או כל אובייקט אחר היא בעצם אותו דבר כמו "כלום". הוא מבהיר שזה לא שהאובייקטים נעלמים לתוך הכלום, אלא שבחוויה העמוקה, הכלום והאובייקטים הם באותו זמן ובאותו מקום. כלומר, התפיסה העמוקה ביותר היא להבין שהשולחן והכיסא קיימים באופן זהה בדיוק כפי שהכלום קיים.

מדוע יש תחושת חיסרון גם כשהכל נראה שלם?

אליעד נותן דוגמה של אדם שקם בבוקר ללא שאלות או חוסרים, ופתאום הוא נכנס לפייסבוק או למקום אחר וחווה ניכור או חוסר הבנה של אנשים אחרים. תחושת חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא מצליח להתחבר או להבין משהו. הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו חסר לו, אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק.

מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה?

אליעד מתאר בפירוט רב את תחושת החיסרון שאנשים חווים כשהם לא מצליחים להבין דברים. הוא מביא דוגמה של אדם שנכנס לפייסבוק, רואה פוסטים ולא מבין מה אנשים כותבים או אומרים. תחושת החיסרון במצב זה נוצרת מכיוון שהאדם חווה את עצמו כנפרד, מנותק ולא מסוגל להבין או להזדהות עם הרעיונות או עם השפה שאחרים משתמשים בה.

כיצד להתמודד עם תחושת הניכור והחוסר הבנה בפועל?

אליעד מציע פתרון פרקטי ברור: לפתח את השכל. הוא מסביר שכדי להתמודד עם תחושת החיסרון הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה חוסר הבנה צריך לפתח את כישורי החשיבה וההבנה שלו.

מהי הדרך המעשית לפתח את השכל?

אליעד מציע לא רק פתרון תיאורטי אלא...
תחושה של ניכור אומץ מציאות שאלה רגש אני לא יודע חקירות למידה לתרגל לבטל כישורים שכליים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אנליטי הבנה הרגשה התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חוסר הבנה חקירה חקירה רגשית חקירות חשיבה חשיבה הגיונית יכולות יכולות חשיבה יכולות למידה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת אנליטית יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה חסר לך מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות למידה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רגש רגשות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תחושה תחושות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב)
חקירות , שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב) האם רבי נחמן מברסלב מעודד או מתנגד לחקירת האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה היא מדוע רבי נחמן מברסלב, מצד אחד, לכאורה מתנגד לחקירות שכליות ופילוסופיות, ומדגיש שוב ... עד קצה גבול היכולת, ולהגיע להבנה המלאה ביותר שהשכל האנושי מסוגל להשיג. לכאורה, יש כאן סתירה בין המסרים של רבי נחמן: האם הוא מעודד את האדם לחקור בשכל, או מתנגד לחקירה ומדגיש את האמונה הפשוטה? אליעד כהן ... אמת אלא רק נוחות אישית. לכן, הוא אמר להם דברים שלכאורה נועדו לחזק את האמונה התמימה, אך באמת מטרתם הייתה בדיוק הפוכה: לגרום להם להתעורר ולחקור לעומק. מהי משמעות המסר של אמונה ... הוא יגלה שבתוכו יש שאלות וספקות שמונעות ממנו את האמונה הזאת. הסיבה לכך פשוטה: רבי נחמן הבין שכל אדם בעולם, כולל ילדים קטנים, מחזיקים בתוכם חקירות וכפירה. אפילו ילד קטן שכועס שלקחו ... הילד הוא כופר קטן. לכן רבי נחמן אמר לכולם להתחזק באמונה, כי מי שינסה באמת להאמין ללא שכל, ייתקל במהרה בספקות הפנימיים שלו ויגלה שהוא בעצם מלא בחקירות. כיצד רבי נחמן מברסלב התמודד עם החקירות שלו עצמו? אליעד כהן ממשיך ומסביר כי רבי נחמן לא פחד כלל מחקירות, אלא להיפך - הוא היה הראשון שהעלה את החקירה הכי עמוקה וקשה על אלוהים בעצמו. ... שיוכל להעביר את השכל הגבוה יותר, שהוא בעצמו מעבר לכל התורה ולכל המקורות. בסיכומו של עניין, אליעד כהן מציין כי רבי נחמן למעשה עודד את האנשים לחקור לעומק, לחפש את האמת עד הסוף, ולהבין ... תלמידיו לאמונה דווקא כדי שיגלו את הכפירה שבתוכם, ומתוך כך יבינו שהאמת היא מעבר לשכל הרגיל ולתפיסות הרגילות של אלוהים או תורה. האם רבי נחמן בעד חקירה או אמונה? מהי תורת ארץ ישראל לפי רבי נחמן? מהי השאלה הכי קשה של רבי נחמן? אמונה או כפירה - מה האמת? איך מגיעים לשכל שמעבר לשכל? חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת ...
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית?
... חקירות הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית? אם נתבונן על עניין עולם החקירות ועל עולמם של עורכי הדין הפלילי, נראה משהו מעניין, והוא כי אחת מדרכי ההגנה על חשוד בפלילים שהודה באישום שמיוחס לו, היא על ידי טענת עורך הדין, כי אותו החשוד הודה בהודאה עצמית על הפשע שהוא ביצע, רק מתוך לחץ נפשי וחרדה מהחוקרים שחקרו אותו. וטענת עורך הדין היא, כי ההודאה נגבתה תחת לחץ, וכי אין בה ממש. ומאחר שהחוקרים יודעים שהחשוד ועורך דינו יכולים לחזור בהם ולטעון שההודאה של החשוד נעשתה תחת לחץ, משום כך כאשר החוקרים מנסים לגבות הודאה מהחשוד, הם לא מסתפקים בהודאה שלו באופן כללי, אלא הם רוצים שהוא יביא להם הוכחות נוספות לכך שהוא ביצע את הפשע. כדי שבזמן המשפט, אם אותו הנאשם יחליט לכפור באשמה ולומר שהוא הודה רק מתוך לחץ, אז יהיה ניתן לעמת אותו עם ההוכחות הנוספות שהוא סיפק לחוקרים בזמן ההודאה שלו, על כך שהוא ביצע את אותו הפשע. ואותן ההוכחות הן עומדות בפני עצמן, גם בלי קשר להודאה של אותו החשוד. ויש בזה גם עניינים נוספים, כגון כאשר החשוד מודה באשמה, ותוך כדי שהוא מודה באשמה, הוא מספק לחוקרים פרטים על החקירה, פרטים שהוא לא היה יכול לדעת אותם, אם לא הוא עצמו היה קשור לאירוע בצורה כלשהי. ובפרט אם לא הוא עצמו ביצע את דבר הפשע. ומה עושים עורכי הדין כאשר מעמתים אותם עם כך שהחשוד סיפק ראיות לכאורה לכך שהוא עצמו ביצע את הפשע? במקרה כזה עורכי הדין מנסים לטעון, שאת כל הראיות לכאורה שאותו הנאשם סיפק לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפשע, את כל הראיות האלו הוא סיפק לא מתוך ידיעה אישית שלו כמעורב בפשע, אלא משום שאותם החוקרים עשו על הנחקר מניפולציות מסוימות, כדי שהוא כאילו מעצמו יגיד ויעשה כל מיני דברים, למרות שבכלל עשו לו פסיכולוגיה הפוכה כלשהי, והחוקרים גרמו לו להביא ראיות להפללת עצמו, למרות שבאמת הוא חף מפשע. וגם משום כך, כל החקירות של נחקרים, הכל מתועד מצולם ומוסרט, כדי שיהיה ניתן לאחר מכן לבדוק, האם באמת אותו הנאשם הודה באשמה מתוך זה שהוא החליט להודות על האמת, או שמא גבו ממנו את ... שיש בעולם, הוא טוב. ולכן כל אדם מטבעו, הוא טוב. אלא שיש בתוך האדם גם כוחות שונים, שהם מנסים לגרום לאדם לחוש רגשות אשמה ולהרגיש רע עם עצמו. שזה בדיוק כמו אותם החוקרים שמנסים לגרום לאדם להפליל את עצמו, דהיינו, להאשים את עצמו ולחשוב שהוא לא בסדר. ובנוסף, בכל דבר ודבר שיש בעולם, גם בו יש משהו טוב. כי השורש של כל הדברים ... שונים, שהם מנסים לגרום לאדם לא לראות את הטוב שיש בכל דבר, אלא הם מנסים להסתיר מהאדם את הטוב שיש בכל דבר, כדי שהאדם ירגיש רע עם עצמו. וגם זה בדיוק עניין אחד עם החוקרים שמנסים להפליל את האדם, דהיינו, מנסים להוביל את האדם אל גיהנום (בית הכלא), במקום אל גן עדן (העולם החופשי). ואחת מהשיטות של החוקרים לגרום לאדם להפליל את עצמו ולהרשיע את עצמו, היא על ידי הפחדה. כי לפעמים החוקרים מפחידים את האדם בכל מיני שקרים שונים, כדי לגרום לו להודות על משהו שהוא לא עשה. ולפעמים לדוגמה החוקרים יכולים להציג לאדם מצג שווא, ולגרום לו לחשוב שאם הוא לא יודה על מה שהם רוצים שהוא יודה, אז הם יפגעו לו בבני משפחתו וכיוב. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, ... ירשיע את עצמו. כי אין אדם משים עצמו רשע, דהיינו, אף אחד לא ירשיע את עצמו סתם כך וינסה לגרום לעצמו להרגיש רע, אם לא הופעל עליו איזה לחץ כלשהו. ואחד הלחצים שמפעילים חוקרים על האדם, הוא הלחץ של הפחד. והפחד גורם לאדם להפסיק לחשוב בהיגיון, ועל ידי זה הוא לפעמים מודה גם במה שהוא לא עשה. וכך גם המחשבות הרעות של האדם, כדי לגרום ... והאדם יודע שהחרדות שלו הן רק פוביות, דמיונות ושקרים. ואף על פי כן החרדות האלו משתקות את האדם. ומי שהוא איש אמיץ ואיש חיל, הוא לא מפחד מהמחשבות הרעות שיש לו, אלא הוא חוקר אותן בחזרה. דהיינו, הוא לא מוכן לפחד סתם כך ללא סיבה ברורה, אלא הוא מתעמת עם המחשבות שמציקות לו, והוא חוקר ובודק את האמת, האם באמת הוא צריך לפחד מהמחשבות הרעות או שלא. וכאשר האדם חוקר בחזרה את המחשבות שמציקות לו, ועל ידי זה שהוא מעמת אותן עם האמת, שהוא בכלל חף מפשע, שהוא כולו זכאי, על ידי זה המחשבות הרעות מסתלקות מהאדם. ולכל אדם, יש ... אבל המחשבות הרעות גרמו לו לא לראות את הטוב, רק על ידי הפחדה בלבד, למרות שבאמת הכל טוב, על ידי זה האדם ניצול מכך שהוא חשב מחשבות רעות על עצמו ועל העולם. ומאחר שהחוקרים יודעים שהאדם יכול להירגע ולכפור באשמה ובהודאה שלו, לכן הם מנסים לעגן את ההודאה של האדם במציאות, כדי שהוא לא יוכל לטעון ולומר שהוא הודה רק מתוך לחץ. ... מנסה לשכנע את השופט בכך, שכל הראיות שאותן סיפק החשוד שלו כדי להפליל את עצמו, הן סופקו על ידי החשוד, רק בגלל שטיפת מוח ולחץ נפשי ומניפולציות רגשיות ומחשבתיות שעשו החוקרים על הלקוח שלו. אך באמת הלקוח שלו חף מפשע בכל זאת. והמשמעות הרוחנית היא, שעל האדם להבין, שלמרות שנראה לו שהוא לא סתם מאמין שהעולם רע, אלא שהוא באמת מבין ... שלו מטעות אותו בצורה מאוד מתוחכמת וכולי. ומה קורה בסופו של דבר, או יותר נכון, ומה אמור לקרות בסופו של דבר? תשובה: בסופו של דבר אם השופט הוא איש אמת והוא יודע לחקור את האמת היטב, אז האמת סופה לנצח. וביחס לאדם עצמו, סוף האמת לנצח. כי על האדם לא לפחד מהמחשבות הרעות שלו, אלא לרדת לעומק העניין, ולנסות לגלות את שורש הפחד ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... שאלה מזוויות שונות: כיצד מאחד נוצר שתיים וכיצד משלמות מוחלטת נוצרים חסרונות וזמניות? מהי הסתירה הלוגית בשיטת החקירה של בעל הסולם? אליעד מזהה סתירה לוגית בדברי בעל הסולם שאומר: כדי לברר את כל השאלות הללו בשלמות, צריך להקדים חקירות מסוימות, אך לא חקירות אסורות. אליעד אומר שחקירה שמוגבלת מראש על ידי איסורים או הנחות מוקדמות, לעולם לא תוכל להגיע לשלמות אמיתית, משום שכדי להבין משהו באמת יש לחקור אותו מכל הכיוונים, ללא הגבלות מוקדמות. כיצד בעל הסולם מגביל את החקירה? בעל הסולם מדגיש שיש חקירות שאסורות מבחינת התורה, כגון חקירת עצמותו של הבורא, ומנגד יש חקירות שמצווה לחקור , כגון מעשיו של הבורא. אליעד מצביע על הבעייתיות בכך שבעל הסולם מניח מראש שהתורה נכונה, וכך מגביל את החקירה לשאלות מסוימות בלבד, דבר שפוגע בשלמות החקירה וביכולת להבין את הדברים לעומק באמת. מה אליעד אומר על הקשר בין התורה לבין שאלות קבליות - פילוסופיות? אליעד מציין שבפועל, השאלות ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... פחות לחוצים, כי כל פחד או דאגה שהיו לנו כבר התגשמו באחד מהיקומים המקבילים. מה שעולה מתוך התפיסה הזו הוא הרעיון שכל החלטה מתקיימת כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול ... כל כך ממה שקורה כאן, כי מבין שכל האפשרויות קורות בכל מקרה. זה יכול לצמצם סבל ולהקטין פחד, אך גם להעלות תחושות אחרות. יש הדגשה על כך שחוויה עמוקה של התפיסה הזו דורשת חקירה פנימית: להבין מה זה מקום, מה זה זמן, ומה הקשר ביניהם לבין הפוטנציאל האינסופי. כאשר חוקרים זאת עד הסוף, לכאורה חווים שהזמן והמקום מתבטלים, כי ... וביקומים אחרים מתממשות האפשרויות הנוספות. מי שמעמיק באותה תפיסה יכול לחיות את החיים עם פחות היצמדות לתוצאה, ביודעו שכל התוצאות מתקיימות ממילא. כיצד הרעיון קשור גם לחקירות מדעיות נוספות? אומרים שפיזיקאים שחוקרים תופעות קוונטיות נתקלים ברעיון שהחלקיק מצוי בכל ... שאלות עמוקות: מה זה מקום?, מה זה זמן?, מה זה אומר שהדברים באמת קיימים?, האם אפשר שחומר יהיה קיים רק בצורה אחת או בו - זמנית בכל הצורות?. הסיכום הוא שעבור מי שבוחר לחקור לעומק, הדבר עשוי לשנות את תחושת המציאות מקצה לקצה. ... שאלות כמו האם באמת יש רק מציאות אחת? ומה המשמעות של כל האפשרויות האינסופיות?, שאלות שנוגעות גם לבחירה חופשית, גם למדע, גם לרוחניות וגם לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
... באותו מצב ולגיבוש תגובה שתוסיף לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את האירוע, דבר שעלול להזיק עוד יותר. לתייג את האירוע כטראומטי מבלי לתת לנפגע אפשרות לפרש אותו אחרת - אם ההורה ... מצב, ואז מגיב בצורה שמוסיפה לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות כמו מי עשה לך את זה? איך זה קרה בדיוק? עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את האירוע, מה שעלול לפגוע בו אף יותר. לתייג את האירוע כטראומטי מבלי לתת ...
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
... כנה ואמיתי, הוא מגלה מה הרצון האמיתי שלו, ויכול להחליט אם הוא רוצה לצאת מהייאוש או להתייאש לגמרי. לפי אליעד, מי שישאל ויחקור באמת ובכנות מוחלטת, ימצא את התשובה, ובכך ייצא מהייאוש ויחווה אושר אמיתי. מה הכי חשוב לעשות מול הייאוש? הדבר החשוב ביותר שאליעד מדגיש הוא להיות אמיתי עם עצמך ... טוב וזה רע? האם באמת אני רוצה לצאת מהייאוש? העיקר לנקוט עמדה, עד הסוף. אם זה להתייאש עד הסוף, או לחפש את הפתרון על ידי חקירות ושאלות אבל עד השורש. וכך או כך לכיוון הזה או לכיוון הזה עד סופו, תמצא את האמת וממילא תצא מהייאוש. ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... אותו לאלוהים. לפי גישה זו, מתן תורה היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם אם יש כוח אלוהי, ... דווקא באופן הזה. בסופו של דבר, הרצון של אלוהים נתפש כרצון אקראי, מכיוון שאי אפשר להסביר מה גרם לו. מדוע התפישה על אלוהים כישות נפרדת מולידה חקירות אינסופיות? כאשר אדם מניח שאלוהים הוא ישות נפרדת ... ויש עולם - נשאלת השאלה למה אלוהים בחר לבצע ניסים. אם המטרה היא להראות שהוא קיים, הוא הרי כל יכול ויכול היה לעשות זאת בדרכים פשוטות יותר. החקירה מובילה לנקודה שבה, אם אין סיבה ממשית לרצון של אלוהים, אז ... תאמינו. וברמה הלוגית שום דבר לא הכרחי, אולי ההפך הוא הנכון, כי כאילו קורה נס, ולא חושבים שזה אולי קרה באופן אקראי, חושבים שזה נס. אבל אם נחקור, ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את הדתי למה אלוהים רצה לעשות את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל אקראי בסוף. גם אם נגיד שאלוהים רצה לעשות ...
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
... גם בלי התנסות פיזית ישירה. איך נבחין בין מחקרים שנעשים על פי היגיון לעומת כאלה שנעשים על פי תצפיות? אליעד מציין את ההבדל בין חקירות שעוסקות בשאלות של היגיון לבין אלו שמתבססות על תצפיות חיצוניות. כלומר, המחקרים הארגוניים וההיסטוריים מבוססים יותר על חוקים או רגולציות שנמצאות בתוך ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... זו ממחישה את החשיבות של חקירה שכלית יסודית ושלמה בכל תחום בחיים. מהו המפתח לוודאות שכלית מוחלטת? אליעד מדגיש כי המפתח לוודאות ... השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל ... לפתח את השכל היא על ידי חקירת כל דבר באופן יסודי. אליעד ממליץ לקחת נושאים פשוטים מהחיים - כמו להבין איך עובד מנוע של רכב, או ... באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות ...
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
... מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם איך פתרון ספק קשור לשחזור אירועים וחקירה? בהרצאה, נדונה הדרך בה ניתן ... אליעד דיבר על ההיגיון העומד מאחורי שחזור תהליך, במיוחד בהקשרים של חקירות משטרתיות וניתוחים של תהליכים. הוא הציע את הרעיון של חקירה שנעשית באמצעות שחזור של ... עשוי להוביל למסקנה שנמצאת לא על פי ההיגיון או על פי הציפיות. החקירה יכולה לחשוף גם נקודות בלתי ... במצב וכולם טוענים לזכור פרטים שונים, אליעד מציע לגשת לתהליך של חקירה ממקום של מחויבות: מה כל אחד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חקירות, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חקירות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי להרזייה בנושאי חקירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 05:27:38 - wesi1