אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חושים ✔צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי - פרומו ✔ מה המשמעות האמיתית של צחוק? צחוק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי
מה המשמעות האמיתית של צחוק?

צחוק, לפי אליעד כהן, הוא מצב שמאפשר לאדם לחוות או לבטא רגש שהוא לא מסוגל להכיל אותו במסגרת הרצינות. כאשר אדם צוחק, הוא למעשה משתחרר מהגבולות שההיגיון מציב לו. אליעד מסביר שלמעשה הצחוק מאפשר לערבב רגשות שונים, שלולא הצחוק, לא היה ניתן להכילם יחד. הצחוק הוא כמו מעקף להיגיון ולרצינות, ומאפשר לשלב בו - זמנית רגשות סותרים.

איך הצחוק מאפשר לערבב רגשות מנוגדים?

כאשר אדם נבוך והוא צוחק, הצחוק עוזר לו להכיל את המבוכה בצורה מרוככת יותר. האדם למעשה נמצא במצב שבו הוא גם נבוך וגם לא נבוך בו זמנית, וזה דבר שלא ניתן לחוות ללא הצחוק. אליעד נותן דוגמה של מישהו שהחליק על בננה: אדם לא יכול ברצינות לשמוח מכך שרע למישהו אחר, אך בעזרת הצחוק הוא יכול להביע שמחה מבלי להרגיש רע עם עצמו.

מדוע הצחוק הוא ההפך מרצינות?

ההפך של צחוק הוא הרצינות, מכיוון שברצינות האדם חייב לשמור על היגיון, מחשבה ברורה וסדר מסוים. לעומת זאת, בצחוק הוא מאפשר לעצמו להיות לא הגיוני, לפעול ללא הסבר רציונלי. אליעד מבהיר שבעזרת הצחוק אפשר להכניס לתוך החוויה רגשות שלא היו מתקבלים תחת החשיבה ההגיונית.

לדוגמה, אדם שצוחק כאשר קורה לו משהו רע, משתמש בצחוק כי ברצינות הוא היה אמור להרגיש רע בלבד. הצחוק מאפשר לו לחרוג מהמצב ההגיוני שבו היה כבול.

האם הצחוק דומה לשקר?

אליעד טוען שהצחוק דומה לשקר או לצמצום, משום שהוא מאפשר להביע דברים שהאמת המוחלטת או ההיגיון המוחלט לא מאפשרים. אם האדם היה דבק רק באמת האבסולוטית, לא היה אפשר לבטא או להרגיש דברים רבים. הצחוק יוצר את החופש להביע רגשות מורכבים, אפילו מנוגדים, בו - זמנית.

למה אנשים צוחקים על עצמם או על אחרים?

אליעד מתייחס לדוגמה של אדם שצוחק על עצמו לאחר שנפל או נכשל. האדם משתמש בצחוק כדי לאפשר לעצמו להכיל רגש לא נעים (כמו מבוכה) מבלי להרגיש רע לגמרי. כאשר אנשים צוחקים על אחרים, למשל כשהם רואים מישהו אחר שנפל, הם משתמשים בצחוק כדי לשחרר את עצמם מרגש מבוכה או הזדהות שלילית. הצחוק למעשה מעניק מרחק רגשי מהאירוע ומאפשר לאדם לחוש טוב עם עצמו למרות שמצב אחר היה יוצר בו אי נעימות או אשמה.

האם הצחוק הוא תמיד תגובה לחוסר נעימות?

אליעד מדגיש שבכל פעם שהאדם צוחק, הוא בעצם נמצא במצב של חוסר שלמות או אי נעימות פנימית כלשהי, שהצחוק מאפשר לו להימנע מהתחושה הזו. הצחוק משמש פתרון זמני לחוסר הנעימות או אי - הנוחות שהייתה נוצרת ללא הצחוק.

מה מסתתר מאחורי הצחוק של אם שעושה "פוצי מוצי" לתינוק שלה?

כאשר אימא עושה תנועות מצחיקות ומשחקת עם התינוק שלה, היא צוחקת מכיוון שאם הייתה עושה זאת ברצינות מלאה היא הייתה חשה מבוכה, כי זה היה נראה לה "לא הגיוני" או "מוזר". באמצעות הצחוק היא פותרת את הבעיה הזו ומאפשרת לעצמה להתנהג באופן רגשי וספונטני, בלי להרגיש מוזרה או חסרת היגיון.

מדוע אנשים מסוימים צוחקים כל הזמן?

אנשים שצוחקים כל הזמן, לפי אליעד, משתמשים בצחוק כדי להתמודד עם דברים שהם לא...
שאלה: מה זה צחוק?

אליעד: יש כל מיני סוגים של צחוק. השאלה היא מה אתה מרגיש כאשר אתה צוחק. הצחוק למעשה לא פורמאלי. הוא לא הדבר עצמו אלא דומה לו. בצחוק אתה יכול לערבב כמה רגשות ביחד, אתה למעשה לא רציני. מה ההפך של צחוק? רצינות. אי אפשר להיות רציני ולצחוק. הצחוק למעשה שובר את הרצינות.

למשל עם אתה נבוך, ואתה צוחק, אז אתה יכול להכניס עוד רגש, כאילו למתן את המבוכה.

שאלה: מה מניע את האדם לצחוק?

אליעד: הצחוק עוזר לאדם לערבב שני רגשות. אם למשל אתה מובך, ואתה צוחק, למעשה אתה שובר את המבוכה. כאילו אתה גם נבוך וגם לא נבוך, אבל אתה יכול לעשות זאת רק בצחוק, כי ברצינות אתה לא יוכל להיות גם נבוך וגם לא נבוך.

הצחוק הוא כמו שקר או צמצום שנותן לך עוד אפשרות לבטא את הדבר. למשל אם היית נצמד רק לאמת המוחלטת, לא היית יכול לבטא שום דבר, ועכשיו שיש לך אמונה שאתה יכול להכניס לראש שלך עוד צורות בו זמנית. הצחוק למעשה מגדיל את הטווח הרגשי שלך. הצחוק הוא כאילו האין שכל.

למשל אדם התחלק על בננה, וצוחקים עליו, למה? איזה רגש זה מעורר בתוך האדם? מה מניע את הצחוק? מה נותן לך הצחוק?

בעיקרון יש לנו רגש של צחוק, כשאתה צוחק יש בתוכך רגש, שלא נמצא כשאתה לא צוחק. ההפך של הצחוק זה הרצינות. אז זה אומר שהצחוק נותן לך לעשות דבר שלא יכולת לעשות אותו ברצינות.

אתה למשל רוצה לעשות או לחוות או לחשוב או להרגיש או להגיד משהו מסוים, ואתה לא יכול לעשות את הדבר הזה ברצינות, אז אתה חייב לצחוק, כדי ליצור מקום לדבר הזה שהרצינות לא יכולה להכיל אותו.

אם צחוק זה ההפך של רצינות, אז יש לנו צמצום של רצינות וצמצום של צחוק. מה נותן לנו הצחוק שלא נותנת לנו הרצינות? זאת הסיבה שבגללה אתה צוחק. כי הצחוק נותן לך את האופציה לחוות דבר מסוים שלא יכולת לחוות אותו ברצינות.

לדוגמה, כאשר מישהו מחליק על בננה, אתה לא יכול ברצינות לשמוח מזה שרע לו, כי זה לא נעים לך, ולכן אתה אומר שזה בצחוק. כאשר מישהו נופל, אתה לא יכול לחוות ברצינות את החוויה של לצחוק עליו, אבל בצחוק זה בסדר.

או למשל שקורה לך משהו רע, ואתה צוחק על זה, כי ברצינות אתה לא יכול לצחוק על זה, כי זה רע. אז למעשה הצחוק כאילו משחרר אותך מהשכל, ואז אתה יכול לצחוק על זה. מה שאני מנסה להגיד הוא, שהצחוק מאפשר לך לחוות דבר לא הגיוני מצד הרצינות.

אם יש סיטואציה, ואתה רוצה לחוות רגש מסוים, ואם אתה רק רציני, אתה לא תוכל לחוות את הרגש הזה, כי הרצינות כאילו מצמידה אותך לשכל, לאמת, להיגיון. כשאתה צוחק אתה כאילו מגדיל לך את הטווח שאתה יכול לערבב דברים ולעשות הפוך.

כול פעם שאתה צוחק, זה בגלל שמשהו שם הרגיש לך לא נעים, בשכל שלך, לחוות את הדבר.

הוא למשל נזכר במשהו, למה הוא צוחק? כי אם הוא היה רציני, אז לא היה לו נעים לצחוק על זה, לא היה לו נעים לחשוב את המחשבה הזאת, ולכן הוא אומר שזה בצחוק. כך שאם מישהו צוחק, זה אומר שאת הרגש שהוא מרגיש, הוא לא יוכל לחוות אותו, אם הוא יהיה רק הגיוני. הצחוק מאפשר לך להיות במקום לא הגיוני בעיניך.

צחוק זה כאילו, אני לא רציני, אני יכול לעשות מה שאני רוצה.

בכל חוסר היגיון יש היגיון, גם למשוגע יש היגיון. אבל יש את ההיגיון שאיתו אתה חי ויש את ההיגיון של המשוגעים. כל אדם בתוכו יש את הדבר שהוא אומר עליו שזה לא הגיוני. אז אם אתה רוצה לחוות דבר שהוא לא הגיוני בעיניך, (שהוא כן הגיוני, כי אחרת לא היית חושב עליו בכלל), אז אתה מכניס את הצחוק, והוא נותן לך רווח. אתה לא כבול בתוך תבנית החשיבה הרגילה.

שאלה: לדוגמה, אימא עושה פוצי מוצי לילד שלה, אז למה היא צוחקת?

אליעד: למה היא צוחקת? כי אם היא הייתה הגיונית היא לא הייתה עושה זאת, היא הייתה קולטת שהיא דפוקה בראש. אדם מהצד היה אומר, תראו את הדפוקה, אבל האימא אומרת: לא, זה בצחוק, זה לא ברצינות, מה האם ברצינות אני יעשה דבר כזה?

המקום שבו הרצינות לא יכולה להכיל את הרגש שלך, למשל כאשר אתה רוצה לבטא משהו אבל לא יכול לעשות זאת ברצינות, ולכן אתה משתמש בצחוק.

זאת אומרת שתמיד בצחוק יש סוג של אי נעימות, עבור זה שצוחק. אם מישהו צוחק זה סימן שהוא לא שלם עם עצמו עד הסוף. סימן שברצינות שלו הוא לא יכול להכיל את הרגש שיש לו בצחוק.

שאלה: יש לי חבר שכול הזמן צוחק.

אליעד: אלו אנשים שבדרך...
שקרנים מה מסתתר מאחורי הצחוק לצחוק לשחרר באמצעות צחוק לא יכול להכיל לצחוק עלי לחשוב בצורה להתנהג חוסר נעימות יהדות תורה מצוות אלוהים בדיחות בדיחות הדעת דעת הומור הומור עצמי הרגשה הרגשת חופש חוש הומור חושים ישוב דעת ישוב הדעת צחוק רגש רגשות רגשיות רצינות שחרור שחרור רגשי תחושה תחושות תחושת
לנצח בשחמט, מחויב המציאות, מחויב מוחלט, בטוח במאה אחוז, וודאות מוחלטת, שכל או חושים, חושים או שכל, אפשרי המציאות, מחויב יחסי, מחויב דמיוני, מחויב שכלי, מחויב רגשי, מחויב חושי
לנצח בשחמט, מחויב המציאות, מחויב מוחלט, בטוח במאה אחוז, וודאות מוחלטת, שכל או חושים, חושים או שכל, אפשרי המציאות, מחויב יחסי, מחויב דמיוני, מחויב שכלי, מחויב רגשי, מחויב חושי
... אותי, אבל בא נעשה עוד מהלך אחד כדי לוודא. זה כמו לבקש לאכול את המלך בשחמט אחרי שכבר הכרזת שחמט. מבחינה שכלית המשחק כבר הוכרע, אבל החושים שלך עדיין דורשים לראות זאת בפועל. אליעד מדגיש שהסיבה לכך היא שהוודאות המוחלטת של השכל עדיין לא מספיק חזקה בכדי לבטל לחלוטין את הצורך החושי. מה זה בעצם אומר מחויב ... מסוים, ויש מחויב חושי שבו אתה חווה את הדבר במו חושיך. הוא מדגיש נקודה חשובה, שהשכל יכול להיות משוכנע לחלוטין שמשהו יקרה, אבל עד שהחושים לא חוו את זה, עדיין תישאר תחושת חיסרון כלשהי. זאת משום שהחושים, ברמה הפסיכולוגית, עדיין מחפשים לקבל אישור מהמציאות הפיזית. לדוגמה, אליעד מתאר סיטואציה שבה אדם משוכנע לגמרי שמשהו התרחש, אבל עד שלא ראה זאת בעיניו, הוא עדיין ... אבל אם הוא מתחיל לשאול את עצמו האם אני באמת מאושר?, עצם השאלה מצביעה על כך שהוא לא באמת מאושר לחלוטין. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שהחושים או הרגשות עדיין חווים חיסרון מסוים, אפילו זעיר. כשקיימת הבנה שכלית בלבד, בלי שהדבר ממומש לחלוטין בחושים, תמיד נותר ספק. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם אומר שהוא בטוח ... באמת משוכנע לחלוטין, לא הייתה אפשרות להעלות בדמיון מצב הפוך. אליעד מסביר שהוודאות השלמה, המוחלטת, חייבת להיות מוחלטת גם ברמת הדמיון והחושים, לא רק ברמה השכלית. כיצד לשכנע את החושים באופן מוחלט? אליעד מדגיש שהפתרון למצב הזה הוא לחזק את ההבנה השכלית בצורה כל כך חזקה, עד שהשכל עצמו יבטל כל ספק של החושים. כשהשכל מבין משהו באופן מוחלט באמת, החושים לא יכולים להתנגד לו. במצב כזה, אפילו החושים יתיישרו לפי השכל, ולא תהיה אפשרות להעלות על הדעת סיטואציה שונה. אך כל עוד השכל לא באמת משוכנע לגמרי, תמיד יישאר ספק כלשהו אצל החושים , ואז יווצר חיסרון. איך לגרום לשכל להיות יותר חזק מהחושים? אליעד מסביר שכדי להגיע לוודאות מוחלטת, אתה צריך לחזק את ההבנה השכלית שלך. כאשר ההבנה חזקה עד כדי כך שאתה לא יכול אפילו לדמיין שהמציאות היא אחרת, לא תהיה לך אפשרות ... מחויב שכלית לבין להיות מחויב חושי. לדוגמה, בשחמט, המהות היא שאתה בטוח במאה אחוז שניצחת את המשחק, כי כל המהלכים הובילו לכך, אך מצד החושים, עדיין יש את הצורך לראות את הסיום המוחלט של המשחק. ברגע שנראה לך שהמלך מת, יש את הרצון להיווכח בכך שוב ושוב. כיצד מחויבות מסבירה את הרצון לראות את המלך מת בשחמט? ... סיום המשחק? הרי לפי הגדרה של שחמט, המשחק נגמר כאשר המלך לא יכול לזוז ולא ניתן להימלט מהמצב. מהו הקשר בין תחושת הניצחון לבין תהליך החושים? ההרצאה עוסקת בשאלה כיצד יכול להיות שתחושת הניצחון עלולה להתערער גם כאשר השכל בטוח במאה אחוז במציאות, אך החושים לא מסכימים. אליעד מציין דוגמה בה השחקן בטוח במאה אחוז שזו סוף המשחק, אבל הוא לא חווה את המהלך שמביא לניצחון. הוא מסביר שבמצבים כאלה, יכול להיות שלא תמיד החושים מוליכים את השחקן להרגיש את ההשלמה של הניצחון, והפער הזה בין תחושת השכל והתחושה החושית יוצר את תחושת הספק. כיצד ניתן לשכנע את החושים כאשר הם לא מסכימים עם השכל? במהלך ההרצאה, אליעד שואל כיצד ניתן לשכנע את החושים כאשר הם לא מתאימים למה שנראה על פי השכל. הוא מציין שזו אחת הסיבות לכך שאנחנו לא תמיד מבינים את מה שברור לנו שכלית. יש את המתח הזה בין השכל, שלפעמים יודע משהו בוודאות, ובין החושים שלא תמיד מצליחים להתמודד עם אותה וודאות. מהו המחויב בקונטקסט של שחקן שחמט? כשאליעד מדבר על מחויב בהקשר של שחמט, הוא מבהיר את הצורך להיות בטוח בניצחון לא רק על ידי ...
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
... החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים האם קיימת ידיעה חושית ללא ידיעה שכלית? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הידיעה החושית ... כיסא בידו, הוא יודע זאת דרך חושיו. אך כיצד הוא יודע מהו כיסא? מי אמר לו שזה כיסא? האם זה בהכרח רק חושיו או שיש גם שכל שמפרש את החושים? אליעד טוען שללא השכל האדם לא יכול לדעת כלום, כי השכל נותן משמעות ותוכן לתפיסה החושית. ... המושג חושים. אם נגדיר חוש כמנגנון שמבדיל בין דבר אחד לאחר, הרי שכל ידיעה, אפילו בסיסית ביותר, נשענת על חושים. אך אם נגדיר את החושים כחמשת החושים המוכרים בלבד (ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם), אז יתכן וידיעה כמו אני קיים אינה תלויה בהם, אלא בידיעה שכלית בסיסית יותר. אליעד נותן דוגמה נוספת ומפורטת: אם אדם עוצם עיניים ואינו משתמש באף אחד מחמשת החושים, ועדיין יודע שהוא קיים, האם זאת ידיעה חושית? לכאורה לא. אך הוא גם מעלה ספק בכך ומסביר ... ברובד אחר. מה הקשר בין חושים לזיכרון? אליעד מבהיר שכל ידיעה חושית מסתמכת על זיכרון חושי. ללא זיכרון, לא ניתן להבחין בשום דבר מהחושים. לדוגמה: כשאדם מסתכל על כיסא, הוא יודע שזה כיסא משום שהוא זוכר שראה דברים דומים בעבר. אם ... שהידיעה לגבי העתיד (שאם יעזוב את החפץ, הוא ייפול) כבר תלויה בזיכרון ובניסיון קודם, ולכן היא פחות חזקה ומחויבת. מזה הוא מסיק שהחושים מספקים ידיעה ישירה יותר מאשר השכל, אשר מתבסס על הסקות וזיכרונות. מתי השכל חזק יותר מהחושים? עם זאת, אליעד מדגיש שיש מקרים שבהם השכל עשוי להיות יותר חזק מהחושים. למשל: אם אדם רואה פיל בחדר, הוא יכול לדעת בוודאות שלא יכול להיות מטוס באותו חדר באותו ... החושי עצמו. לסיכום - מה יותר בטוח, שכל או חושים? אליעד כהן מסכם את ההרצאה בכך שאומר שאין תשובה חד משמעית מה יותר בטוח, השכל או החושים. לפעמים המידע החושי יהיה חזק וברור יותר (כמו תחושה מידית), ולפעמים הידיעה השכלית תהיה ...
שכל או אמונה, אמונה בשכל, אמונה בחושים, שכל או חושים, איך המוח מאמין? איך המוח חושב? מה חזק ממה? מה יותר חזק?
שכל או אמונה, אמונה בשכל, אמונה בחושים, שכל או חושים, איך המוח מאמין? איך המוח חושב? מה חזק ממה? מה יותר חזק?
... צריך להאמין מלכתחילה בשכל, אך אם מגיעים למצב שבו השכל מאשר שני דברים מנוגדים לחלוטין, אין דרך להמשיך להסתמך עליו. מה יותר אמין - החושים או השכל? אליעד מסביר את הדילמה המרכזית לגבי האמינות של השכל מול החושים. הוא אומר שאם אדם מסתמך על החושים כדי להוכיח שמשהו קיים (לדוגמה כיסא), לא ייתכן שאותו אדם יוכיח בו - זמנית שהכיסא אינו קיים, על בסיס אותם חושים עצמם. ההיגיון דורש אמת אחת בלבד, ולכן לא ייתכן שדבר ... שמאמינים בקדושה של דבר מסוים, למשל פרה קדושה, בצורה שהיא אפילו חזקה יותר מאמונתם בחושיהם. אנשים אלו מסוגלים להאמין שמשהו נכון למרות שהחושים שלהם או ההיגיון אומרים אחרת. הוא מסביר שמקור האמונה במקרים כאלו אינו שכלי ואינו חושי, אלא מגיע ממקום סובייקטיבי פנימי יותר, למשל כי האמונה הזאת נותנת להם תחושה טובה. אליעד מציין כי יש מצבים בהם אדם יעדיף להאמין במשהו כי האמונה הזו עושה לו טוב יותר, ולכן הוא יהיה מוכן להתעלם מהחושים שלו או מהשכל שלו. במילים אחרות, האמונה יכולה להיות יותר חזקה גם מהשכל וגם מהחושים, בגלל הצורך להרגיש טוב, להימנע מסבל, או מכל סיבה פנימית אחרת. מה קובע את חוזק האמונה - השכל, החושים או הרצון? אליעד ממשיך ומסביר שמדובר למעשה בעניין של הגדרות. אם מישהו יגדיר שהצורך שלו להרגיש טוב הוא סוג של חוש, אז הצורך להרגיש טוב יהיה חזק יותר מהשכל או ... אמיתי או מה חזק יותר, עליו ראשית לבדוק את ההגדרות שלו עצמו. איך מוכיחים שמשהו אמיתי? מה חזק יותר שכל או אמונה? מה זה אמונה מוחלטת? האם החושים משקרים? איך עובד המוח האנושי? האם אפשר להאמין בשני דברים סותרים? ...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
... הוא פשוט לא קיים יותר, וכתוצאה מכך, הוא מתקשה להבין שהדבר הזה עדיין נמצא, גם אם לא ראה אותו. תהליך זה מבוסס על תפעול החושים , המידע שנתפס עי החושים , ולפני גיל מסוים, ילדים לא מסוגלים לחשוב על העולם בצורה רחבה יותר או להבין את ההשלכות של פעולותיהם מעבר לרגע בו הם מתרחשות. האם תהליך הקוגניציה של ילדים ...
חושים נגד שכל - מי צודק - מה האמת?
חושים נגד שכל - מי צודק - מה האמת?
... שכל - מי צודק - מה האמת? חושים או שכל - אחרי מי ללכת במקרה של סתירה? כאשר האדם נתקל בסתירה בין החושים לבין השכל, השאלה המרכזית היא כיצד עליו לפעול, לאיזה צד עליו להקשיב - לחושים או ... להעדיף צד אחד על פני האחר, אלא לחפש את האמת שמכילה בתוכה את שניהם יחד. האמת היא ששני הצדדים - גם החושים וגם השכל - הם אמת, אך לעיתים האדם חסר את השכל המתאים להבין כיצד שניהם מתאחדים לכדי דבר אחד ללא סתירה. איך ייתכן שהחושים והשכל אומרים דברים מנוגדים אך שניהם צודקים? אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמאות פשוטות ומוכרות: אדם הצמא במדבר וחווה פטה מורגנה, אשליה של מים. החושים אומרים לו שיש מים מולו, אך השכל אומר לו שאין שם מים כלל. למרות הסתירה, אילו היה האדם מבין בדיוק למה החושים רואים את המים, לא היה מתעורר אצלו קונפליקט כלל. ההבנה כיצד פועלים החושים וכיצד פועל השכל הייתה מאפשרת לו להכיל את שתי הפרספקטיבות בו זמנית ולראות שהסתירה ... היא אדם שמשפשף את העין ומתחיל לראות את החפץ שמולו בכפילות. השכל יודע שקיים שם רק חפץ אחד, אך החושים משדרים לו שני חפצים. גם כאן, האדם שמבין לעומק את הסיבות לכך שהחושים מתעתעים בו, יכול להכיל את השכל ואת החושים יחד ללא קושי או סתירה פנימית. כיצד להכיל את הסתירות בין טוב ורע? אליעד כהן עובר ... מי צודק, מה האמת? הפעם אני רוצה לדבר על מה צריך לעשות האדם כאשר הוא מוצא סתירה בין השכל שלו לבין החושים שלו? בחוש זה משהו אחד, ובשכל רואים משהו אחר. ועל האדם ללכת על פי האמת? ומה זאת ... הוא יבין איך שני הדברים מסתדרים ביחד. לדוגמה, אדם צמא במידבר וחווה פטה מורגנה ורואה שם מים, והחושים הם אלו שאומרים לו שיש שם מים, והשכל אומר לו, אין שם מים, אך אין מלחמה ביניהם אם היה מבין האדם גם את השכל וגם את החושים ואיך זה עובד ביחד שלמרות שאין שם מים החושים רואים כביכול שיש מים. ועוד דוגמה, אדם משפשף את העין ויש שם חפץ, פתאום החפץ נראה בכפילויות, השכל יודע שיש שם דבר אחד, והחושים רואים שניים למרות שיש אחד. אך אם יבין האדם את ההסבר לחושים וההסבר לשכל, לא יהיה שם ...
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
... מקטלג אותו כיש, אך למעשה, כדי להבין איך זה קורה, עלינו לחקור את מקור המחשבה. החושים קולטים פוטונים, המוח מעבד אותם, והתודעה שלנו מאמינה ... חודרים להבנה עמוקה, מתחילים לחוות את המציאות בצורה דו - כיוונית: מצד אחד, החושים והמוח קולטים ומפרשים את הצורות, אך מצד שני, אין ... מציע לקחת חפץ כמו שולחן או כוס ולבדוק את כל רכיבי החוויה: מה אני רואה? מה החושים המעורבים? מה הצבע, הצורה והמשמעות שלי? המשך החקירה ... מסוימת? הרעיון הוא להעמיק לתוך הרצף שדרכו נוצרת הידיעה על קיומו של שולחן: החושים קולטים מידע על פוטונים, המוח מפרש את המידע לכדי ... לא רואים אותם? תשובה: כשמגיעים להבנה העמוקה, נוצרת חוויה דו - כיוונית: מצד אחד החושים והמוח עדיין קולטים ומפרשים, ומצד שני אין יותר אחיזה ... מה אני מבין? תקשיב טוב, כאשר אתה רואה שולחן אתה צריך להגיע לתמלול, לדוגמה, החושים שלי קולטים אינפורמציה, של פוטונים שזזים, ... למוח, המוח שלי רואה צורה, והתודעה שלי רואה את מה שהמוח רואה, והיא מאמינה למה שהחושים רואים, ולהמשיך להכנס פנימה ופנימה ופנימה ובסוף אתה ...
כוחות על טבעיים, מיסטיקה, חשיבה חדה, גיימס רנדי, תקשור, מיסטיקנים, מיסטיקה, גרפולוגיה, אסטרולוגיה, נומרולוגיה, תופעות על טבעיות, תופעות על חושיות, אורי גלר, הגדת עתידות, טלפתיה, מדע
... תופעות מיסטיות או על טבעיות, אך מגביל את הביקורתיות רק עד רמה מסוימת. הוא אינו נכנס מספיק לעומק ההטלת ספק באמיתות הכי בסיסיות, כמו חוקי הלוגיקה או אמינות החושים והשכל. אליעד מוסיף כי הספר כן מתייחס לכך שהחושים שלנו לפעמים מטעים אותנו, אך הוא אינו דוחף את הבדיקה ... ספק באמונות ובהנחות היסוד? אליעד מסביר שהחשיבות האמיתית של ספקנות איננה רק בדחיית מיסטיקה או תופעות על טבעיות, אלא ביכולת להטיל ספק בכל דבר, כולל הלוגיקה, החושים, והשכל עצמו. כך ניתן להגיע להבנה עמוקה יותר לגבי ... יועצים כל מיני כאלה אבל עד רמה מסוימת. ש: כי אחרת אתה לא תצא מזה כלומר. אליעד: מה עם תבדקו את כל האמונות שלכם את כל הנחות היסוד שלכם, את כל הלוגיקה את כל החושים מה עם זה? ש: אני חושב שגם את זה הוא מדבר על זה. אליעד: הוא מדבר על זה? ש: כן זה שהוא נותן דוגמאות. אליעד: על חושים. ש: על חושים. אליעד: חשבתי שהוא נותן דוגמאות על חושים שגם החושים מה שמראים לנו זה לא תמיד ככה, כן ומה עם המקרים שזה ...
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
... לגבולות השכל שלו. האדם מתמודד עם מציאות שבה החושים מראים לו דברים מסוימים, כמו שולחן או פיל. אם לדוגמה, הוא רואה פיל, הוא לא יכול להחליט שזה שולחן, משום שיש הגדרות בסיסיות מובנות אצלו. גם אם משהו ... הכלים שבעזרתם הם מבצעים את החקירה הזאת: השכל והחושים. מה החשיבות של דיוק מחשבתי וכיצד לתרגל אותו? אליעד מדגיש את החשיבות של דיוק מחשבתי ונותן דוגמאות מהחיים היום - יומיים. למשל, אדם שרואה עט, מניח ... עד כדי כך שיוכל להטיל ספק אפילו במידע שמגיע מהחושים ומהשכל עצמו. כיצד מתמודדים עם שאלות שנובעות מאמונות והנחות? כאשר האדם נתקל בשאלה, עליו לא רק לחפש תשובה, אלא להבין קודם כל מהיכן נובעת השאלה. ... הזאת היא התחלה של חופש אמיתי מהגבולות של השכל והחושים . איך לחשוב מחוץ לקופסה? להטיל ספק בחושים מהן הנחות יסוד? האם השכל מוגבל? מה ההבדל בין עובדה לפרשנות? כיצד לבדוק אמונות? האם המציאות קיימת בלי שכל? ...
ארנבת מעלה גירה, תורה ומדע, הארנבת והשפן, הוכחות לאמיתות התורה, האם התורה היא אמת? אמיתות התנך, אמיתות היהדות, הוכחות לאמת התורה, מדע ותורה, מעמד הר סיני, האם התורה אמת? חזרה בתשובה
... תמיד נכונה. האם אמונה בתורה מחייבת הטלת ספק בחושים? אליעד מצביע על נקודה מרכזית בדיון, והיא שאמונה מלאה בתורה עלולה להוביל לשלילת האמינות של החושים . אם התורה צודקת תמיד, אז כשקיימת סתירה בינה לבין החושים, המאמין חייב להניח שהחושים הם אלה שמטעים אותו. לכן, מי שמאמין בתורה חייב להטיל ספק בחושים, לפחות במקרים מסוימים. הוא ממשיך ומדגיש שאם המאמין מטיל ספק בחושים, הוא נכנס לבעיה לוגית חדשה: כל ההוכחות לאמיתות התורה מתבססות בעצמן על החושים. לדוגמה, הסיפור של מתן תורה במעמד הר סיני והנסים ביציאת מצרים, מבוססים על עדויות ראייה, כלומר, על החושים. כך שאם החושים אינם אמינים, אז גם ההוכחות לתורה מאבדות את אמינותן. האם האמונה בתורה יכולה להתקיים ללא חושים וללא שכל? אליעד מתאר שהרב יכול ... להסכים שהאמונה בתורה דורשת כפרה בלוגיקה עצמה. האם ניתן בכלל להוכיח שהתורה נכונה? אליעד טוען שאי אפשר להוכיח בוודאות מוחלטת שהתורה נכונה, לא דרך החושים ולא דרך השכל. החושים יכולים להטעות, והשכל נתקל בפרדוקסים. הרב תמיד יכול לומר שיש משהו מעבר להבנת האדם, וכי יש לקבל את התורה כעובדה ללא הסבר שכלי ... מובילה לסתירות פנימיות ולהיעדר יכולת להוכיח את אמיתות התורה עצמה. האם ארנבת מעלה גירה? האם התורה נכונה? הוכחות מדעיות לתורה אמונה מול שכל האם החושים שלנו אמינים? איך מתמודדים עם סתירות בתורה? ...
סודות החיים, סודות המציאות, השכל שיש בכל דבר, השכל של כוס חד פעמית, משמעות המילים, לשים לב למילים, שורפים אותך באש, ניתוח חוויה, השקרים של המדינה, איך עובד המוח? מעשה ממלך ענו
סודות החיים, סודות המציאות, השכל שיש בכל דבר, השכל של כוס חד פעמית, משמעות המילים, לשים לב למילים, שורפים אותך באש, ניתוח חוויה, השקרים של המדינה, איך עובד המוח? מעשה ממלך ענו
... כהן מסביר שכשאדם חווה תחושה מסוימת, עליו לבדוק אם החוויה נובעת מהחושים שלו, מהזיכרון או מהחשש לגבי העתיד. כל חוויה בנויה על שילוב של שלושה אלמנטים: תחושת ההווה, זיכרונות העבר וחששות העתיד. מה הקשר בין חוויות למציאות? על פי אליעד כהן, כל חוויה שלנו קשורה למניפולציות של החושים, הזיכרון והתודעה. הוא מבקש מהאדם לפרק כל חוויה לגורמיה, כדי להבין מאיפה היא נובעת. לדוגמה, חווית הכאב לא נובעת רק מהכאב הפיזי, אלא גם ... באמת יודע מה קורה, או שמא כל התפיסה שלו היא רק מניפולציה של התודעה והחושים. הדרך להגיע לנקודת לא יודע היא על ידי הטלת ספק בכל פרט של החוויה, כך שבסופו של דבר האדם יגיע למצב של לא יודע, שהוא הדרך האמיתית לראות את ... הכי קטנות. לדוגמה: כאשר אדם רואה קיר - עליו להבין את המניפולציה של החושים שגורמת לו לראות אותו כקיר. כאשר אדם רואה שולחן - עליו לראות את המניפולציה של התודעה שמפרידה בין שולחן לכיסא. כאשר אדם זוכר אירוע מהעבר - ... כוס). ברמה עמוקה יותר - הוא מבין שהראייה היא תוצאה של מניפולציות החושים. ברמה עמוקה עוד יותר - הוא מבין שהכל נובע מהתודעה שלו, ושבסופו של דבר הכל מגיע מהאין. כאשר אדם רואה שולחן, הוא אמור לשאול את עצמו - האם אני ... רואה כלום בצורת שולחן? השולחן אינו דבר מוחלט, אלא משהו שמבוסס על החושים, הזיכרון, והתפיסה של האדם. הגעה לנקודת לא יודע כדי לראות את האמת המוחלטת, יש להפסיק להיאחז בידיעה. השלב האחרון של החקירה הוא להבין שהאדם ... אתה רואה קיר, אתה רואה את המניפולציה שבדבר. רואה את המניפולציה של החושים עליך. אפילו כשאתה רואה שולחן, אתה רואה את המניפולציה של התודעה שעושה הפרדה בין כסא לשולחן. אפילו כשאתה אומר, אתמול קרה לי, אתה רואה את ... זה שניים שונים. למשל מרביצים לך, אחד אומר, מרביצים לי, ואחר אומר, החושים שלי אומרים לי שמרביצים לי, ויש אחד שמדייק יותר ואומר, נדמה לי שהחושים שלי אומרים שמרביצים לי. מה אני בא להגיד, שהאינפורמציה עוברת, יש אינפורמציה מהחושים, יש אינפורמציות מזיכרון, יש מסיפורים, הרעיון הוא שהאדם בזמן אמת, כאשר הוא רואה מולו כסא אינפומציה הוא רואה אותה מההתחלה שלה עד לפה. למשל ... מהצורה של הכוס, יש חוויה שנוצרת מהצבע של הכוס, מהחומר של הכוס, מהחושים, מהזיכרון, עד שאתה מגיע לחוויה הבסיסית ואז זה נעלם. שאלה: מה היא החוויה הבסיסית? אליעד: ההפרדה, שאני מפריד בין דבר להיפוכו. אבל אם אתה לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חושים, איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חושים, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לעסקים, מטפל רוחני, מאמן למציאת עבודה בתחום חושים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7649 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 00:42:17 - wesi1