אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוויות מנוגדות ✔ידיעה ואי ידיעה בו זמנית, ככל שאני יודע יותר ככה אני יודע פחות, חווית ידיעה, חווית חוסר ידיעה, חוויות מנוגדות בו זמנית, תכלית הידיעה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ידיעה ואי ידיעה בו זמנית, ככל שאני יודע יותר ככה אני יודע פחות, חווית ידיעה, חווית חוסר ידיעה, חוויות מנוגדות בו זמנית, תכלית הידיעה שלא נדע ממש, הלא יודע שלי גדול מהיודע שלי, רבי נחמן מברסלב
איך ייתכן שככל שאני יודע יותר, אני יודע פחות?

אליעד כהן מסביר באופן מפורט על הנושא הפילוסופי והעמוק של ידיעה ואי ידיעה בו - זמנית, תוך התייחסות לרעיון של רבי נחמן מברסלב. הוא מתחיל בהבהרה של האמירה הידועה, "ככל שאני יודע יותר, אני יודע פחות", ומסביר שלמרות שברמה השטחית נדמה שאם אדם יודע יותר דברים, אז הוא יודע פחות דברים ביחס לכמות הכללית של הדברים שקיימים בעולם. אבל, הוא מדגיש שההבנה הזאת היא עדיין לא מספיק עמוקה, כי בעצם החוויה היא של ידיעה וחוסר ידיעה בו זמנית, באותו רגע, ביחס לאותו דבר עצמו.

ההסבר מתחיל בדוגמה פשוטה - אם אדם קם בבוקר ושואלים אותו: "מה אתה יודע?", הוא יכול לענות שהוא יודע כמה דברים, למשל שפות מסוימות, ומה הוא לא יודע - רשימה של שפות אחרות שהוא לא יודע. אם למחרת הוא לומד שפה חדשה, אז באופן אוטומטי גדלה הידיעה שלו, אבל באותו זמן גדלה גם רשימת הדברים שהוא מודע לכך שאינו יודע. אם אתמול ידע 2 שפות ולא ידע 98 מתוך 100, והיום הוא יודע 3 שפות, הוא עדיין אינו יודע 97. לכן, מבחינה מתמטית זה נראה שככל שהוא יודע יותר, הוא למעשה גם יודע פחות, כיוון שמודעותו לחוסר ידיעתו גדלה.

איך אפשר לדעת שיש שולחן ולהרגיש ספק באותו רגע?

אליעד ממשיך להסביר בצורה עוד יותר מפורטת, על ידי דוגמה נוספת, שאדם הרואה מולו שולחן ומבין שיש שם שולחן, יכול לשאול את עצמו, "האם אני באמת בטוח שיש כאן שולחן?", "האם החוויה הזאת ממלאת אותי במאה אחוז?", ואז הוא מבין שתוך כדי הידיעה הברורה הזאת, קיימת בתוכו גם חוויה של ספק. למה? כי אדם יכול לדמיין גם את האפשרות ההפוכה, שאולי אין כאן שולחן, או שהשולחן הוא רק דמיון. למרות שהשכל אומר "יש שולחן", בתוך החוויה האישית עדיין נשארת תחושה של "אולי אין באמת שולחן". לכן, חוויית הידיעה שלו לא יכולה למלא אותו לגמרי - תמיד נשארת תחושה של ספק קל שמערערת על הידיעה הוודאית.

מדוע לימוד של תחום חדש מגביר גם את חוסר הידיעה?

אליעד מביא דוגמה נוספת: אדם שלומד ספר חדש. ככל שהוא קורא יותר ספרים, הוא מרגיש מצד אחד שהוא מבין יותר, אך מצד שני - כל ספר חדש מגלה לו שיש עוד הרבה דברים שהוא עדיין לא יודע, או שהוא לא מבין מספיק טוב. למשל, אם היום הוא התחיל ללמוד פיזיקה, עד סוף היום הוא יידע יותר פיזיקה מאתמול, אבל הוא גם יהיה מודע ליותר דברים שהוא עדיין לא מבין בפיזיקה. אם ביום הבא ילמד רפואה, אז שוב, בסוף היום הוא יידע יותר רפואה, אבל הוא גם יהיה מודע ליותר דברים שאינו יודע בתחום הרפואה. מכאן נובעת התחושה שככל שאתה יודע יותר, אתה גם מודע לחוסר ידיעה גדול יותר.

מה המשמעות של חוויה פנימית של "לא יודע"?

אליעד מדגיש שרבי נחמן התכוון לדבר עמוק אף יותר, לא רק שלא נדע דברים רבים, אלא שהידיעה הכי גבוהה היא ההבנה העמוקה שאנחנו לא יודעים באמת. כלומר, לא מדובר ב"לא יודע" שטחי או פשוט, אלא ב"לא יודע" עמוק מאוד, פנימי, שמכיל בתוכו את ההבנה שאפילו הידיעה הוודאית שלנו היא לא באמת ודאית. לדוגמה, אדם יכול להגיד "אני לא יודע מה אני רוצה", אבל גם הפיל וגם אדם שטרם נולד יכולים לומר זאת. ההבדל הוא בעומק החוויה: לאדם יש הבנה עמוקה של חוסר הידיעה, ולכן החוויה שלו של...
לימוד ידיעה ואי ידיעה הוא מרגיש באופן אוטומטי הפנימיות מספיק טובים ספק השכל ספקות ככה אני לא יודע מה אני רוצה בו זמנית ברסלב גדול מהיודע שלי הידיעה הלא יודע שלי הלא יודע שלי גדול מהיודע שלי הרגשה חוויה חוויות חוויות מנוגדות חוויות מנוגדות בו זמנית חווית חווית חוסר חווית חוסר ידיעה חווית ידיעה חוסר הבנה חוסר ידיעה ידיעה ידיעה ואי ידיעה ידיעה ואי ידיעה בו זמנית ככה ככה אני ככה אני יודע פחות ככל שאני יודע יותר ככל שאני יודע יותר ככה אני יודע פחות לא יודע לא יודעים מטרות מנוגדות נחמן רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רגש רגשות שלא נדע ממש תחושה תחושות תכלית תכלית הידיעה תכלית הידיעה שלא נדע תכלית הידיעה שלא נדע ממש
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... זה יתחבר? לחווית האין סוף לחווית השלמות. מה זה חווית השלמות, זוהי חווית אחדות ההפכים, מה זאת אומרת חווית אחדות ההפכים? שיש לך שתי חוויות מנוגדות בו זמנית, וזה נקרא חווית ...
יקומים מקבילים - כיצד לראות את מה שאינך רואה? כיצד לעבור ליקום מקביל?
... שהאדם מאמין שהיש והאין הם רק נפרדים. ועל ידי זה שהאדם מברר את האמת לגבי כל דבר, אז הוא רואה את האמת שהכל אחד. ולהיות ביקומים מקבילים, פירושו גם, לחוות חוויות מנוגדות בו זמנית. כי השלמות, היא רק כאשר האדם חווה דבר והיפוכו בו זמנית. וזה אפשרי, רק כאשר האדם נמצא בכמה יקומים בו זמנית. וזה אפשרי, רק על ידי זה שהאדם ...
נפרדות מתוך אחדות, קבלת החלטות, חווית ההפכים, חווית דבר והיפוכו, להבין דבר והיפוכו, לצאת משאלות, למה יש נפרדות
נפרדות מתוך אחדות, קבלת החלטות, חווית ההפכים, חווית דבר והיפוכו, להבין דבר והיפוכו, לצאת משאלות, למה יש נפרדות
... בו זמנית. הוא מדגים זאת באמצעות ההעדפות שלנו: אדם יכול לרצות לאכול אך בו זמנית להבין שאין באמת הבדל בין לאכול לבין לא לאכול. הוא מסביר שכאשר אדם יכול להחזיק שתי חוויות מנוגדות באופן מלא, הוא משתחרר מהספק ומהשאלות. כי ההבנה שאין הבדל בין דבר והיפוכו מנטרלת את מקור השאלות. האם אפשר להתנהל בעולם ...
ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחוייב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים
ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחוייב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים
... אם היית רואה שני תפוזים ומבין שזה אחד, היית מבין את האחדות. שאלה: בדרך שלך אל האחדות, מגיעים להבנה שהכל זה כלום. אליעד: תשים לב, במשפט הזה אמרת שני דברים הפוכים, להגיד שהכל זה כלום, זה להגיד שני חוויות מנוגדות שקורות בזה אחר זה. כשאתה אומר הכל, אתה רואה נפרדות, ושאתה אומר כלום, אתה לא רואה שום דבר. אז אתה לא חווה זאת, שזה בו זמנית זה אחד, אתה ...
אושר, להרגיש טוב, איך להיות מאושר? איך נוצרות תחושות? איך נוצרים רגשות? איך להרגיש רק טוב? איך לא להרגיש רע? מהו אושר? הדרך אל האושר, סוד האושר, הכל כרצונך תמיד, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית
אושר, להרגיש טוב, איך להיות מאושר? איך נוצרות תחושות? איך נוצרים רגשות? איך להרגיש רק טוב? איך לא להרגיש רע? מהו אושר? הדרך אל האושר, סוד האושר, הכל כרצונך תמיד, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית
... כדי להגיע לזה אתה צריך ליצור השתוות של חוויות. למשל אתה חווה הנאה וכאב, וכדי ליצור השתוות אתה צריך לחוות בו זמנית את שתי החוויות המנוגדות . אם אתה רוצה לאכול ולא רוצה לאכול באותה מידה, האם זה משנה לך אם אתה אוכל או לא? אתה לא חווה כלום. כדי להגיע למצב שאתה לא חווה כלום, אתה צריך לחוות שתי חוויות מנוגדות בו זמנית. ואז ממילא לא יהיה לך אכפת. בפרקטיקה, כל דבר שאתה חווה, אם תכריח את עצמך למצוא את ...
מה בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב, מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? למה יש רצון? מה אני רוצה? איך להיות מאושר? לא רוצה למות, צורך הישרדותי
מה בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב, מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? למה יש רצון? מה אני רוצה? איך להיות מאושר? לא רוצה למות, צורך הישרדותי
... הרצון הזה. אפילו הרצון של אדם למות לא נובע מתוך רצון להימנע מהחיים, אלא מתוך רצון להימנע מכאב או חיסרון פנימי אחר. הוא מדבר על איך הרצון נבנה מתוך חוויות מנוגדות . לדוגמה, אדם שחווה חוויות של כאב פיזי או נפשי עשוי לרצות להימנע מהם בעתיד, ולכן כל פעולה שהוא עושה, כל רצון ...
שיטות רוחניות, איך להיות מאושר? איך להיצמד לאמת? סוגים של אושר, הדרך של אליעד כהן, להטיל ספק, איך לא להאמין? ארמדיל, מורה רוחני מת מאושר, גם רק, גם וגם
שיטות רוחניות, איך להיות מאושר? איך להיצמד לאמת? סוגים של אושר, הדרך של אליעד כהן, להטיל ספק, איך לא להאמין? ארמדיל, מורה רוחני מת מאושר, גם רק, גם וגם
... מהי המשמעות של גם וגם לעומת רק ורק? אליעד מסביר את המונחים גם וגם ורק ורק בצורה מעמיקה. גם וגם הוא מצב תודעתי שבו האדם מסוגל להחזיק שתי חוויות מנוגדות בו - זמנית, למשל להיות גם כועס וגם לא כועס. אולם רק ורק ... האדם נמצא ב - 100% בחוויה מסוימת ובו - זמנית ב - 100% בחוויה ההפוכה. הוא מסביר שכאשר האדם נמצא במצב רק ורק, אין אצלו סתירה אמיתית בין החוויות המנוגדות, אף על פי שהדבר נראה לא הגיוני. לדוגמה, אדם יכול להיות ...
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר מהי הדרך הנכונה ללמוד את הספר להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט כיצד יש לגשת לספרים עמוקים ומורכבים כמו להיות אלוהים וליקוטי מוהרן . הוא מדגיש שיש שתי דרכים מרכזיות ללמוד את הספרים הללו: דרך הקריאה הפשוטה והישירה, ודרך העמקה והבנה של הטקסט בצורה יסודית. מהי שיטת הלימוד הראשונה של הספרים להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? הדרך הראשונה שאליעד כהן מציג היא קריאה ישירה של הטקסט, פשוט לקרוא את הספר מהתחלה ועד הסוף בלי לעצור. לפי השיטה הזו, חשוב לא ... הקריאה. המטרה בשיטה הזאת היא להשיג קודם כל היכרות כללית וראשונית עם כל התוכן, על אף שלפעמים הקורא לא יבין את הכל במהלך הקריאה הראשונה. לדבריו, כשניגשים לספר כמו ליקוטי מוהרן, שיש בו כמות גדולה של אינפורמציה והוא מורכב מאוד מבחינה רעיונית, חשוב מאוד קודם כל לבצע קריאה כללית, משום שזה יוצר תמונה ראשונית שמאפשרת להבין בהמשך ביתר קלות את הרעיונות העמוקים יותר. מדוע חשוב לקרוא את הספר ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים ברציפות, ללא עצירה? אליעד מדגיש שקריאה רציפה מבלי לעצור, על אף הקושי להבין הכל מיד, מאפשרת יצירת קשר ראשוני עם ... מנסה להעביר. קריאה רציפה וראשונית מאפשרת לקורא להתרגל לסגנון ולמורכבות, ומכינה אותו לשלב הבא, שבו יחזור ויעמיק בכל פרט. מהי השיטה השנייה והעמוקה יותר ללימוד ספרי ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים? הדרך השנייה, שאליעד כהן מפרט עליה בהרחבה, מתרחשת לאחר שהקורא כבר השלים את הקריאה הראשונה. בשלב הזה, יש לחזור ... כי בשלב זה יש להתמודד עם כל המשפטים הקשים, הרעיונות המורכבים והמושגים הייחודיים, ולנסות לפענח אותם עד תום. לפי אליעד, התהליך הזה יכול להיות מאתגר במיוחד בספר כמו ליקוטי מוהרן, שהוא ספר ששובר שיניים, כדבריו, משום שהוא כתוב בשפה מורכבת ויש בו שכבות רבות של משמעות. בשלב השני, הלימוד נעשה איטי הרבה ... המחבר בחר דווקא בניסוח כזה? ואיך הרעיון הזה מתחבר לנושאים אחרים בספר?. באמצעות שאלות אלו, אפשר להגיע להבנה מעמיקה ויסודית של הטקסט. לדוגמה, כאשר אליעד עצמו למד את ליקוטי מוהרן , הוא חזר שוב ושוב לקרוא את הספר, עצר בכל פעם שנתקל במשפט או רעיון לא ברור, וחיפש את הדרך לפצח ולהבין את הדברים עד הסוף. מה ... והטובה ביותר ללמוד ספרים מורכבים היא לשלב את שתיהן - ראשית קריאה רצופה וראשונית, ואחריה לימוד חוזר ועמוק הרבה יותר. איך להתמודד עם הקושי בהבנת ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן? אליעד מציע להכיר בכך שזה טבעי לחלוטין להרגיש קושי ותסכול בקריאה ראשונית של ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן או הספר להיות אלוהים. הקושי הוא חלק מהתהליך הטבעי של הבנת חומר עמוק ומורכב. במקום להילחץ או להתייאש, יש לקבל את הקושי הזה ... בקריאה הקודמת. ככל שאדם יקרא את הספר יותר פעמים, כך הוא יבין אותו לעומק, והקושי הראשוני ייעלם ויתחלף בהבנה אמיתית ויסודית של הרעיונות העמוקים שיש בספר. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? שיטות לימוד של ליקוטי מוהרן מהי הדרך הנכונה לקרוא את הספר להיות אלוהים? כיצד להתמודד עם קושי בהבנת טקסטים מורכבים? מדוע חשוב לקרוא את כל ליקוטי מוהרן?
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן חא נג מהם חמשת ההבדלים בין השכל האלוהי לשכל האנושי? ההבדל הראשון: אלוהים יודע אינספור ידיעות בידיעה אחת, ואין ריבוי בידיעתו. ההבדל השני: אלוהים ... את הדבר מאפשרותו. אליעד כהן דיבר על חמשת ההבדלים הללו, שמובאים בתורת רבי נחמן מתוך ליקוטי מוהרן, והסביר כיצד השכל האלוהי שונה באופן מוחלט מהשכל האנושי, תוך הצגת פרדוקסים עמוקים. כל אחד מההבדלים המוצגים חושף את התפיסה האלוהית שמערערת על ... יחד, למרות שהן נראות שונות זו מזו. מבחינה אנושית, אנחנו רגילים לתפוס כל ידיעה כפרט נפרד, אך מבחינת אלוהים, כל הידיעות מאוחדות בידיעה אחת. זהו רעיון שמתוארת כהשכל הנקנה, שבו כל דבר ידוע כאחדות ולא כריבוי. בהבדל השני, אלוהים ... אין לו גבול. ההבדל הרביעי מציין שידיעת אלוהים לא משתנה - אין הבדל בין הידיעה כשהיא בכוח (הפוטנציאלית) לבין הידיעה כשהיא בפועל (המציאות). על פי הרעיון האלוהי, גם כאשר אנחנו מדמיינים משהו שעתיד לקרות, אלוהים יודע את כל זה בו - זמנית, ללא כל שינוי, גם אם המידע ... החמישי עוסק בקיומה של אפשרות בחירה. אלוהים יכול לדעת בוודאות משהו, אך הידיעה שלו לא שוללת את האפשרות שזה עדיין יכול להתרחש אחרת. זהו פרדוקס שבאמצעותו אלוהים מהווה את הידיעה והמציאות בו - זמנית, תוך שמירה על פתח לאפשרויות. לסיכום, ההסבר האלוהי מפרק את גבולות השכל האנושי ומאתגר את כל תפיסות הזמן, הפוטנציאל והידיעה. המושגים של יש ו - אין, פוטנציאל ו - מציאות, מחויב ו - אפשרי, מקבלים נופך חדש ובלתי - מובן, שדורש חשיבה מעמיקה וחווייתית. חמשת ההבדלים בין השכל האלוהי לשכל האנושי? ההבדל בין ידיעה לפוטנציאל תפיסת אין סוף ומציאות אלוהית שימוש בפרדוקסים להבנת רעיונות רוחניים ההוויה האלוהית והשפעתה על המחשבה האנושית האם דרך הדמיון אפשר להגיע ... לשלמות בהבנה, עצם האמונה שיש אפשרות כזו מכוונת את המחשבה. בתורה נג בליקוטי מוהרן מופיעים חמישה הבדלים בין השכל של האל לבין השכל הרגיל של האדם. מי שמתעמק בהם, עשוי לגלות שמדובר בראייה שבה הסתירות והפרדוקסים אינם מבטלים זה את ... תפוז אחד, הרי שמדובר בשלוש ידיעות או שלושה מצבים. אבל הרעיון האלוהי מתאר ידיעה אחת שמכילה בבת אחת גם את ריבוי הפרטים וגם את האחדות המוחלטת שלהם. בציטוט נאמר במדעו האחד, יודע ידיעות רבות, ואין ריבוי במדעו. במבט רגיל זו סתירה - או שיש הרבה ידיעות או שיש רק ידיעה אחת. אך הרעיון האלוהי, כפי שמוצג, משלב הרבה ואחד בלי סתירה. הרבה מקשרים זאת למונח השכל הנקנה, שפירושו לרכוש תפיסה שלפיה בכל ידיעה בודדת כלולות כל הידיעות, כך שאין הפרדה בין הקיים פה לקיים שם, בין מה שנראה שונה למה שנראה זהה. אלו לכאורה דבר והיפוכו בו - זמנית. האל יודע דברים ... עדיין כלום, ואף על פי כן האל יודע את הדבר בדיוק כאילו היה קיים. כך אומר רבי נחמן: אפשר לדמיין כסא ולהביא אותו אחר כך למציאות, אבל האל יודע את כל מה שיתקיים גם אם איננו קיים עדיין ואפילו לא כאפשרות. זה מראה על תפיסה ... כוח (פוטנציאל) ופועל (מציאות) הם שני מושגים שונים. אבל מבחינת האל, ידיעה על מה שעתיד להיות וידיעה על מה שהוא עכשיו הן אותה ידיעה. אין כאן קודם ואחר כך, כי גם מושג הזמן נתפס אחרת. מכאן נובעת המחשבה על יקומים מקבילים או תנועה חופשית בזמן, אך הרעיון הוא עמוק יותר: פשוט אין ... - הדבר עדיין אפשרי ולא בהכרח מחויב, מה שמנוגד לתפיסה הרגילה שלנו שלפיה ידיעה ודאית פירושה שהדבר מחויב. כאן משתמש רבי נחמן ברעיון שכאשר אומרים האל יודע, אפשר להחליף זאת במילים האל מהווה. כך, עצם הידיעה של האל היא עצם המציאות. אבל למרות שהידיעה היא ודאית, זה לא סותר את העובדה שהדבר יכול להיות עדיין בגדר אפשרות. אלו שני קטבים, והאל מחזיק בשניהם בעת ובעונה אחת. מבינים מזה שאין מניעה ... אדם שואל את עצמו מה היה קורה אילו ראיתי את הבעיה מנקודת המבט שאליה רומז רבי נחמן?, הוא עשוי להיכנס לחוויה שהיא מעבר לשכל הרגיל. לא בטוח שיוכל לתפוס את כל הפרדוקס, אבל עצם הכוונה לשם כבר משנה משהו בגישתו. כאשר המוח מתעמק ... הדלת לאפשרות להבין דברים אחרת. כי, במידה מסוימת, גם לא להבין הוא סוג של ידיעה חדשה - ידיעת הגבול. מקובל לחזור שוב ושוב על הטקסטים, כגון ליקוטי מוהרן בתורה נג, כדי להעמיק בהם. כל קריאה עשויה להסיר שכבה נוספת של המחשבות הרגילות. בפעם הראשונה זה נשמע לא הגיוני, בשנייה מתחילים לתפוס משהו, ... בטוח כיצד ההחלטה תשפיע על עתידו. מנקודת המבט הרגילה, יש כאן שתי אופציות מנוגדות, והאדם מחלק אותן לחיובי או שלילי. מי שמנסה להתבונן בדרך של אין הבדל בין יש לאין יראה שבעצם גם ללכת לעבוד וגם לא ללכת - קורות ברמה מסוימת בו - ... סיכום מלא של הפרדוקס והיישום בחיים הטקסט המתאר את הדברים (בתורה נג בליקוטי מוהרן) מציג חמישה הבדלים מרכזיים בשכל האלוהי, כגון: האל יודע ריבוי בבת אחת בלי ריבוי, הוא מקיף דברים אין - סופיים, הוא יודע גם לפני שיש הוויה, ואין ... עצם הניגוד בין מחויב לאפשרי - אפשר להתחיל להכיל את הסתירות באופן חדש. רבי נחמן טוען שכל מי שינסה להשתמש בשכל שלו עד הסוף בשאלות קיומיות (כמו למה אני חי?), יגיע להכרח להתמודד עם הסתירות הללו. בשלב כלשהו התודעה מתרחבת, ... הקשר בין דמיון לבין מציאות בעבודה פנימית תפיסת האין סוף והחלל הפנוי לפי רבי נחמן שאלות על זמן, סיבה ותוצאה, והתבוננות מעל לשכל שאלה: האם דרך הדמיון אפשר להגיע למוחשי? אליעד: כן, כל מוחשי מתחיל בדמיון. רבי נחמן אומר, עד שתבין בשכל, תאמין. אתה לא חייבים להאמין, אבל כל תהליך מתחיל האמונה. אני לדוגמא ניסיתי להבין, מה אני לא מבין. ואז קראתי אצל רבי נחמן שאומר, שיש חמישה דברים שאלוהים חושב אחרת ממני. ואז אמרתי, אני מניח שלאלוהים אין שאלות, ואם אני אחשוב כמוהו, גם לי לא יהיו שאלות. ואז ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ידיעה ואי ידיעה בו זמנית, ככל שאני יודע יותר ככה אני יודע פחות, חווית ידיעה, חווית חוסר ידיעה, חוויות מנוגדות בו זמנית, תכלית הידיעה שלא נדע ממש, הלא יודע שלי גדול מהיודע שלי, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוויות מנוגדות, איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוויות מנוגדות, איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מאמן אישי לביטחון עצמי, קואצ'ר לילדים בתחום חוויות מנוגדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 23:21:47 - wesi1