אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מה המשמעות האמיתית של "בן מלך ובן שפחה שנתחלפו"?

הסיפור "בן מלך ובן שפחה שנתחלפו", מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מתאר מצב של החלפה בין שני תינוקות - בן מלך ובן שפחה. בסיפור מסופר שהיה מלך, ובביתו שפחה ששימשה את המלכה. כבר בתחילת הסיפור, רבי נחמן מדגיש נקודה מעניינת - השפחה הייתה שפחת המלכה ולא שפחת המלך. נקודה זו מעלה שאלה מהותית, מדוע ישנה הדגשה על כך שהשפחה שירתה דווקא את המלכה ולא את המלך עצמו?

מה מסמל המלך בסיפור של רבי נחמן?

בסיפור, המלך מסמל את הבורא, את אלוהים, את האחדות המוחלטת שבה אין כל הבדל בין שום דבר לדבר אחר. מנגד, השפחה מסמלת את הכוח השלילי בעולם, הנפרדות, השטן או הרע. לכאורה, אלוהים עצמו הוא זה שברא את השטן, ואם כך, מדוע שיהיה לו מקום להתלונן על קיומו של הרע? רבי נחמן מתמודד עם הבעיה הזו באמצעות הפרדה ברורה בין המלך (הבורא) לבין המלכה והשפחה. הוא מדגיש כי השפחה לא הייתה של המלך ישירות, אלא של המלכה בלבד. בכך הוא מרמז שהנפרדות והרע אינם חלק מהותי באלוהות, אלא מתקיימים רק מהפרספקטיבה של הבריאה - המיוצגת על ידי המלכה.

מה המשמעות שהשפחה הייתה שייכת רק למלכה ולא למלך?

רבי נחמן מבקש להסביר שהשפחה לא הייתה שייכת ישירות למלך אלא למלכה. אם השפחה הייתה של המלך ישירות, היה אפשר לטעון שהרע והנפרדות נבראו ישירות ובכוונה על ידי אלוהים עצמו. אך רבי נחמן שולל זאת ואומר שהנפרדות היא רק תוצאה של המהלך בו המלך רצה שיהיה טוב למלכה, ולכן הוא אפשר קיום של שפחה למענה. המלך עצמו אינו משתמש בשפחה, כלומר, הוא לא שייך באופן ישיר לכוח השלילי הזה. יוצא מכך שהרע אינו חלק אינטגרלי מהבורא עצמו, אלא חלק ממצב מסוים שנוצר רק כדי שיהיה טוב כביכול לבריאה, שהינה הפרדה חלקית מהאחדות המוחלטת.

למה רבי נחמן מדגיש שהשפחה הייתה השפחה הנמוכה ביותר?

רבי נחמן מדגיש במפורש שהשפחה הייתה ברמה הנמוכה ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו היה מדובר בשפחה בכירה יותר, החלפת הבנים הייתה פחות דרמטית, כי אז ההבדל בין הבנים לא היה כה חריף. אבל כאשר מדובר בשפחה הכי נמוכה, ברור שההבדל הוא עצום, והמסר הוא שהאדם יכול להתבלבל עד כדי כך, שהוא יראה את עצמו כשייך לשפלות ולאחדות השקרית, במקום לזהות את עצמו עם האחדות המוחלטת.

מה פירוש ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה?

רבי נחמן מסביר שעצם ההחלפה היא ביטוי לכך שהאדם שכח את שורשו האלוהי, והוא תופס את עצמו כאילו הוא עבד, כלומר, חלק מהנפרדות והרע, במקום לזהות את עצמו כבן מלך. ברגע שהמלכה מתחילה ללדת, כלומר, כאשר העולם מתחיל להיווצר, יש באופן בלתי נמנע גם לידת הנפרדות. הלידה מסמלת מעבר מהכוח אל הפועל - ברגע שמחליטים לפעול ולהגשים פוטנציאל כלשהו, נוצרת מיד גם נפרדות, כי פעולה תמיד מבטאת צמצום של האינסופי והמוחלט לצורה מוגדרת ומוגבלת.

הבן של המלך מסמל את האדם, שהוא במהותו ביטוי של האלוהות. כל עוד הבן נשאר מחובר למלך, הוא לעולם לא יחשוב שהוא עבד. אך ברגע שהבן מתנתק ממקורו, הוא כבר יכול לפרש את עצמו כעבד - וכאן מתחילה הטעות. ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה מייצגת את הבחירה של האדם אם לראות את עצמו כביטוי של האחדות והאלוהות (בן המלך), או כביטוי של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה).

מה הכוונה "מלך ומלכה" בסיפורי רבי נחמן?...
אליעד: מעשיות של רבי נחמן. מעשה י"א. נקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. אוקי, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה אחת בביתו. שהיתה משמשת את המלכה. מה שמעניין פה, אתה קראת את הסיפור הזה כבר? אז אפשר להתחיל להעמיק. מה שמעניין שבעצם היא לא היתה השפחה של המלך, היא היתה השפחה של המלכה, שזה מעניין.

ש: למה?

אליעד: כאילו רבי נחמן לא רוצה להגיד שהמלך היה צריך את השפחה הזו. בעצם המלך לא היה צריך את השפחה הזו. תכף אסביר לך מה זה אומר... אבל למה היה צריך להגיד את זה? היה יכול להגיד, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה בביתו. הבנת? היא יכל להגיד היה מלך שהיתה שפחה בביתו. למה היה צריך להגיד שהיתה משמשת את המלכה. בא נראה... זה כאילו אולי יש עוד שכל כי אח"כ הם התחלפו אז אלי ניתן להגיד אולי התחלפו כי אולי בכלל השפחה הזו נכנסה להריון מהמלך. אולי בכלל המלך הכניס אותה להריון. ורבי נחמן אומר לך - לא, לא. היא היתה משמשת את המלכה ואינה רשאית להכנס למלך. מה רבי נחמן מנסה לומר?

מה מהות הדבר? המלך זה הבורא, לצורך העניין. עכשיו השאלה איפה נכנס העבד. מאיפה הגיע העבד? אז אתה יכול להגיד, מה זאת אומרת? העבד היה שלך המלך. ואתה יכול להגיד, לא העבד לא היה של המלך. העבד היה של המלכה. עכשיו אתה כמובן לא מבין על מה אני מדבר. אני אסביר את זה עוד פעם.

יש מלך. איך התחיל הברדק בסיפור? שלמלך היה עבד בבית, השפחה. כי אם לא היתה שפחה אז לא היה את כל המהומה הזאת. עכשיו מה זה אומר? שבמציאות יש את אלוהים ויש את מי? השטן.

נגיד שיש את אלוהים והשטן. עכשיו השאלה הנשאלת איך הגיע השטן לתמונה? מי ברא את השטן, מה תפקידו. מהביט מסוים אתה יכול להגיד, מה זאת אומרת מה תפקידו של השטן? תפקידו של השטן לשרת את אלוהים, אלוהים ברא את השטן ולכן הוא לא יכול להתלונן למה חשבו שהשטן הוא אלוהים, אתה בראת אותו, מה אתה רוצה? הרי הסיפור הזה מספר לך על טעות שקרתה והוא מנסה לומר לך שזה לא טוב שזה קרה, בסוג של תלונה, למה זה קרה? לכאורה אם העבד היה היה העבד של המלך היו אומרים, אם השפחה היתה של המלך היו אומרים אבל המלך ידע להשתמש בה כשהוא רצה. כשהוא רצה מישהי שתנקה לו את הבית הוא ידע לקחת את השפחה, אבל אח"כ כשהילד שלו התחלף עם הילד של השפחה הוא התלונן. מה אתה מתלונן. הרי אתה נהנת ממנה, נהנת מזה שיש לך שפחה. מה אתה מתלונן על זה שהילד שלך התחלף איתה?

אז מה אומרים? לא זה בכלל לא היה שפחה שלו, זה היה שפחה של המלכה. יכול להיות שהוא אמר שהוא לא רוצה את השפחה הזו, רק המלכה רצתה שפחה. עכשיו מה האמת, שהמלך רצה שלמלכה יהיה טוב, אז המלך רצה שתהיה שפחה למלכה. אבל זה כאילו, זה לא השפחה של המלך או שבית המלוכה. זו שפחה של המלכה ולא של המלך. עכשיו אני אסביר את זה. מה העומק שבדבר? העומק שבדבר זה בדיוק כמו הסיפור בקבצנים שהוא אמר לו תקשיב אם אתה לא תהיה מלך, המלך אמר לבנו, אם אתה לא תהיה מלך אני מבקש שתהיה שמח. ואם תהיה שמח אני אהיה שמח שאתה שמח. אבל אם לא תהיה שמח, אני גם אהיה שמח. כאילו, המלך מנסה להגיד לבן שלו, אל תחשוב שהבעיות שלך מעניינות אותי, כי אצלי אין שינוי.

ויש עוד מוטיב חזק בסיפורים שחוזר על עצמו. הבעיות תמיד קורות לבן של המלך. הבעיות אף פעם לא קורות למלך. למלך אין בעיה. בשום סיפור של רבי נחמן אין סיפור שלמלך קרה משהו רע. זה תמיד לבן של המלך, לבת של המלך. למלך לא קורה כלו, עכשיו מה הרעיון? שיש שתי דרכים להסתכל על אלוהים, יש שני אלוהים כמו שהיה הקבצן העיוור שאמר אתם רק חושבים שאני זה אבל אני לא רואה כלום וכו' וכו'. מה הקבצן העיוור אמר להם? אתם חושבים שאני עיוור, אבל אני לא עיוור, אני רואה יותר טוב. אבל יש הפוך. שהוא אומר להם אתם חושבים שאני רואה אבל אני בכלל לא רואה. יש סיפור הפוך. אתם חושבים שאני רואה, אבל אני בכלל לא רואה כלום. אתם חושבים שאני שומע, אבל אני בכלל לא שומע כלום.

מה זאת אומרת? יש שתי דרכים להסתכל על אלוהים. דרך אחת אפשר להגיד שמבחינתו אין הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. דרך שניה להגיד שיש אצלו הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. המה האמת? מחוץ לשני אלה. אבל בתפיסה שלנו אפשר להסתכל על אלוהים... אפשר לומר שמצד האחדות יש נפרדות ושאפילו האחדות מהווה את הנפרדות. ושני אפשר לומר לא, מצד האחדות אין נפרדות. הנפרדות היא חלק מהאחדות היא נכללת בה, ומהפרספקטיבה של האחדות אין בכלל נפרדות. אתה מכיר את התפישה הזו.

יש את התפישה שאומרת אלוהים ברא את העולם, ויש את התפישה שאומרת - לא, מהצד שלך הוא ברא את העולם מהצד שלו, אין הבדל בין אחרי הבריאה ללפני הבריאה. מבחינתו אין שינוי. עכשיו מה המהות פה. איך זה מתקשר לפה? יש את המלך ואז נהיה תחלופה בין בין המלך לבין בן השפחה. השינוי, הטעות הוא רק מבחינת הבן. כלומר, מבחינת אחרי הבריאה יש לך בלבול בין הסם החיים שבנפרדות לבין... זאת אומרת יש את המלך הוא הבורא ויש את בן המלך שזה נקרא הנפרדות. אב ובן. הבן זה בפועל אחרי הבריאה, אבל אחרי הבריאה ברגע שהבן יצא מרשות האב עכשיו אפשר לפרש את הנפרדות ולקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא בן מלך, אפשר לקשר את הנפרדות לא לקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא בן העבד.

אתה מבין את עכשיו, מה הסיפור פה? לכאורה נשאלת השאלה איך הגיע העבד. מעשה במלך אחד, כאילו פעם היה אלוהים, שהיתה שפחה בביתו, רגע, רגע, רגע, איך השפחה הגיע לשם? מי הביא את בחינת העבד? מאיפה בא האופציה שיהיה רע בעולם?

עכשיו אם היו אומרים לך לשפחה של המלך, היית אומר אוקי, אז המלך הביא את הצרה הזו לביתו. המלך אלוהים ברא את השטן. ואז היית אומר, אז כאילו מה הוא מתלונן, מה אתה מתלונן? על כך שהגיע הרע, שהתחלף? בעיה שלך. אבל רבי נחמן אומר שהיתה משרתת את המלכה ולא הורשתה להכנס אל המלך. זה אומר שכאילו רבי נחמן אומר תקשיב, המלך מבחינתו בכלל לא מבחינתו של המלך בכלל הוא לא ידע שיש שם את השפחה הזו. זה לא היה חלק ממנו. זה לא היה מחובר אליו באופן ישיר, אלא דרך המלכה. מה זה כאילו אומר? תדע לך, שהנפרדות שיש בעולם היא לא באופן ישיר מהמלך. זה לא שהמלך משתמש בנפרדות. המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה.

יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש בחינת מלכה, מה זה בחינת מלכה? המלכה זה בחינת ההולדה... אפשר להגיד שהבורא אין הבדל אצלו בין לפני לאחרי, מהפרספקטיבה הזו אין אפשרות שיהיה תחלופה. אבל אפשר להגיד, לא - אין אצלו הבדל בין לפני ואחרי אבל גם אין אצלו הבדל בין יש הבדל לאין הבדל ומהיבט הזה גם יש אצלו הבדל. שזה נקרא בחינת מלכה.

אני אסביר את זה עוד פעם. אני מסביר הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין. אבל אם תגיד הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין הגעת, לאיפה הגעת? לאחדות השקרית. אבל מה אני אומר? אין הבדל בין יש לאין הכוונה היא שאין הבדל בין אין הבדל ליש לאין לבין יש הבדל בין יש לאין. ולכן בסוף גם יש הבדל בין יש לאין וגם אין הבדיל בין יש לאין. אבל אין הבדל ביניהם.

מכיר את הנושא? עכשיו, איך זה מתחבר לנו כי: מלך מה זה אומר - אין הבדל בין יש לאין. מה זה מלכה? יש הבדל בין יש לאין. מה האמת? ששניהם בחינת מלך כי אין הבדל ביניהם. אבל גם בתוך בחינת המלך יש שתי בחינות - בתוך בחינת המוחלטות יש שתי בחינות בחינה אחת שהמוחלטות אין הבדל בין יש לאין. ואז ממילא אין סיפור. מהבחינה השניה של המוחלטות בתוך המוחלטות כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור.

אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ויש את המלכה שהיא גם שייכת היא גם בחינת מלך אבל היא ממוצע מה שנקרא, היא בין בחינת המלך לבין בחינת העבד. שזה המקום של היש הבדל בין יש לאין שנמצא באחדות עם האין הבדל בין יש לאין.

ש: המלכה? איפה המלכה?

אליעד: המלכה מייצגת את המקום של ההבדל שבתוך האין הבדל. ומצד הבחינת יש הבדל שבתוך האין הבדל מצד זאת יש תחלופה של הבין מלך ובן השפחה. מה הבנת?

ש: יש את הצד של המלך

אליעד: שמה הוא?

ש: שאין שום הבדל

אליעד: שאין שום הבדל בכלל, חשיב המחולטת באופן מוחלט אין הבדל.

ש: לכן יש הרגשה שהשפחה משמשת את המלכה ולא את המלך. אח"כ במלך גם כן יש בו אין הבדל...

אליעד: נכון כי במוחלטות לא רק אין הבדל, גם יש הבדל. רק אין הבדל, אבל אין הבדל.

ש: וזה כאילו המלכה.

אליעד: שהיא גם מלך של האין הבדל אבל גם היא מלכה, היא רק מלכה. יש הבדל אצלה.

ש: אבל נגיד המלכה

אליעד: יש אם אתה רוצה להרחיב את זה עוד יותר. המלך זה הקדוש ברוך הוא והמלכה זה השכינה. כאילו מצד השכינה יש אפשרות של הפרדה בין הטוב לרע. אבל מצד המלך אין הבדל בין לפני ואחרי הבריאה.

ש: רגע, בבנים. הבן זה כבר

אליעד: יפה, אז הנה חזרנו לאותו הדבר. זה בדיוק אותו הדבר. גם זה סיפור. עצם ההפרדה בין המלך למלכה היא במהותה ההפרדה בין בן המלך לבן השפחה. בעצם זה שאתה חושב שהמלכה היא ישות שונה מהמלך זה עצמו נקרא שהמלכת את בן העבד. הבנת?

מלך, מלכה, עצם זה שחשת שזה שתיים, זה עצמו כבר פיצול של בן המלך ובן השפחה. חשבת שלמלכה יש ישות בפני עצמה, עצם זה שהצלחת לראות את המלכה שונה מהמלך זה כבר אומר שהמלכת את העבד. נתת מלכות לבן העבד. אלא מה, שמספרים לך את זה, עכשיו חוזרים על הסיפור הזה. כל מה שנספר זה תמיד אותו סיפור. זה כל מיני לבושים וצמצומים של אותו הדבר. יש את הרעיון הכללי שאין הבדל בין דבר להיפוכו עכשיו זה צמצומים. פעם תגיד מלך ומלכה, פעם תגיד מלך ובן מלך, פעם בן מלך ובן שפחה. אותו הדבר.

שהיתה משמשת את המלכה אך שפחה היתה משרתת והגיע - ויש פה עוד שכל בדבר, להגיד לך שהיא לא באמת היתה השפחה זו, אמנם היא עבדה אצל המלך, אבל אולי היא היתה שייכת למשפחת אצולה, אולי אם עבדה אצל המלך, גם לעבוד אצל המלך זה כבוד. אולי הסיבה שזה קרה כי היא היתה שייכת למשהו חשוב. לא, לא, היתה שפחה משרתת קטנה במעלה. היתה...
אמת הקדוש ברוך הוא רוצה לעשות מאבק מקום בלי זמן במה לעבוד בן המלך איך אלוהים ברא את העולם איך להסביר מעשה מבן מלך ובן שפחה המשמעות האמיתית איך ללמוד איך ללמוד סיפורי מעשיות בן המלך בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה ברסלב לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה ממי ללמוד מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשיות משל ונמשל סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חלק 2
חלק 2
...אז בעצם הפכת את הצורה לצרה, לאסון. כאילו מה שאני בא להגיד היא שעצם הוולד, עצם הלידה, היא עצמה הבחינה של בין המלך לבין השפחה. זה הכל בראש שלך, כל פעם שיש לך צורה אתה יכול להגיד אני מלך וזה מושלם או להגיד לא, אני עבד - זה צמצום. אתה מבין למה אני מתכוון? כי בסופו של דבר, נגיד שקורה לך משהו אתה יכול להגיד - זה ביטוי שאני אלוהים ואני רוצה שזה יקרה. ואתה יכול להגיד: לא, זה ביטוי שאני עבד ואני לא רוצה שזה יקרה. והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים...
חלק 4
חלק 4
...כל סיפור שבו אדם רודף אחרי צורה חיצונית (כגון השגת מקום רגוע או השגת מטרות חיצוניות) מעלה את השאלה האם כל אלו באמת מספקים את האדם. ברגע שהוא מנסה להשיג צורות, הוא נחשף לכך שהן לא מביאות לו את המענה המהותי שהוא מחפש. הוא עשוי לגלות שגם אם השיג את כל הצורות הרצויות, הוא עדיין לא ישיג את תחושת השלווה הפנימית. מהן התובנות המרכזיות של הסיפור הזה? הסיפור מציב את השאלות העמוקות על משמעות החיים, האם יש הבדל בין להיות מלך לבין להיות עבד, וכיצד כל אחד מהמצבים משפיע על הדרך בה אדם רואה את עצמו ואת עולמו. האלמנט...
חלק 5
חלק 5
...כל עץ הוא סימן לאמת או להבנה שמייצגת יציבות בחיים, אולם ברגע שהגיבור מתקרב אליו ומתחיל להבין את עצמו בצורה עמוקה יותר, הוא מגלה חוסר יציבות. סיפור זה עוסק בניסיון להבין את העולם הפנימי ואת ההתמודדות עם תחושות לא ברורות כמו פחד, כישלון ותקווה. העץ בסיפור מייצג את האמת שיכולה להיות יציבה, אך לא בהכרח, כאשר כל אדם שמתקרב אליה עלול לפגוש את הפחדים האישיים שלו, שגורמים לו לזעזע את עצמו ולהרגיש חוסר יציבות. הסיפור מתאר את המסע הפנימי שבו הדמויות נוגעות בהבנות שיכולות להיות מבלבלות ומפחידות. איך הצחוק...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
...כך היא סובלת יותר. היא רוצה לחזור לאחדות משום שהיא שכחה שהיא כבר מחוברת אליה באופן טבעי. מה המשמעות של חברא חברא אית ליה? חברא חברא אית ליה פירושו שברגע שהאדם התחיל לחשוב שיש הבדל בין דברים (יש ואין, טוב ורע, אפשרי ומחויב), כל מחשבה מביאה אחריה מחשבה נוספת, כל רצון יוצר רצון נוסף, והנפרדות רק מתחזקת. כך נוצר מצב שבו האדם מתמלא בהמון רצונות, מטרות, ומחשבות שמונעות ממנו לראות את האחדות. למה האנשים לא סיפרו למלך על חילוף הבנים? האנשים בסיפור מסמלים את המחשבות הפנימיות של האדם. המלך בסיפור הוא השכל...
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...ונתן למלך ולמלכה לשתות. הצדיק הבטיח שהילד שיוולד להם יהיה כולו מאבנים טובות, כלומר, בעל כל הסגולות, החוכמות, והיכולות הנעלות שבעולם. אליעד מסביר כי המעשה של כתישת כל האבנים הטובות מסמל תהליך שבו האדם לוקח את כל השכלים ואת כל התפיסות הקיימות בעולם, כותש אותם עד שהוא מגיע אל המהות הפנימית שלהן, ואז מתאחד איתה. כאשר האדם מצליח לעשות זאת, הוא הופך להיות בן מלך שעשוי מאבנים טובות, כלומר, אדם הרואה את הטוב הפנימי והאמיתי של כל דבר, מעבר לחיצוניותו ולמראית העין. מדוע הבת מלכה קינאה בבן המלך? במציאות, נולד...
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
...בתוך סיפורים? אליעד כהן מסביר שלרבי נחמן יש מטרה ברורה כשהוא מספר סיפורים בתוך סיפורים. כל סיפור שרבי נחמן מספר, הוא בעצם אותו סיפור פנימי שמולבש בלבושים שונים. כלומר, כל סיפור, בין אם זה הסיפור הראשי או הסיפור הפנימי שבתוכו, נושא את אותה מהות ואותו רעיון. רבי נחמן למעשה משתמש בטכניקה זו כדי להעביר רעיון עמוק אחד בכמה דרכים שונות, במטרה שהשומע יבין אותו מזוויות שונות. מה הקשר בין סיפורי רבי נחמן לבין המציאות והחיים שלנו? אליעד מסביר שהמבנה שרבי נחמן משתמש בו בסיפוריו משקף את המבנה של החיים עצמם...
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...מלבוש, אשר יחמם אותו ויפתור את הבעיה. מדוע החייטים הגדולים לא יכלו לתפור בגדים ללבנה? בסיפור, השמש קוראת לחייטים גדולים וחשובים כדי שיתפרו בגד מיוחד עבור הירח, אך החייטים הגדולים אומרים שהם אינם מסוגלים לתפור את הבגד, מפני שהירח משנה את גודלו לעיתים קרובות. לפעמים הוא גדול ולפעמים קטן, ולכן לא ניתן לקבוע לו מידה קבועה ומדויקת של בגדים. זוהי אלגוריה למצב שבו הרצונות והתחושות של האדם משתנים כל הזמן, ולכן בלתי אפשרי למצוא פתרון או מענה קבוע שיתאים תמיד ובכל מצב. כיצד החייטים הקטנים חשבו לפתור את הבעיה...
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...במוחין מעוונות אולם עדיין יש תקווה על ידי הציפור ציפור זה נקרא צדיק יסוד עולם ובזה מתכפר להם הכל. אולם על ידי המחלוקת והקנאה שכל אחד רוצה להיות למעלה מחברו על ידי זה מתרחקים ואין זוכים להיקשר לצדיק, עכשיו מה זה אומר... יש לך משימה לביצוע ולא ביצעת אותה אז אומרים לך יש ציפור / משהו שאם תבין אותו יוציאו אותך החוצה. אם נחדד יותר נגיד שבן אדם רע לו ואז הוא אומר בוא נשיג רצון אחד שיהיה לי ממנו כל כך טוב שיכפר לי על השאר, ואז הוא מתחיל להסתבך עם עצמו איזה רצון אני יבחר? ואז הרצונות מתחילים לריב. בתוך...
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
...שהסיפור שהוא מספר אינו סתם דמיון או משל, אלא דבר שהוא עצמו חווה באופן ישיר. כשהוא קרא את הסיפור הזה או שמע אותו, הוא הבין שהוא מתאר את חייו שלו, את המציאות האישית והפנימית שלו, ולא רק רעיון מופשט. עבור רבי נחמן, המעשה הזה הוא סיפור חווייתי אישי ואותנטי, לא סיפור סתמי או תיאורטי בלבד. כיצד ניתן להשתמש בסיפור הזה ככלי לעבודה עצמית פנימית? אליעד כהן מסביר שרבי נחמן רצה שהאדם יחפש בתוך עצמו את המקום שבו הוא נמצא בתוך יער אינסופי, כלומר, מקום נפשי או מחשבתי שאין לו מוצא, מקום שבו האדם מרגיש תקוע או אבוד...
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
...הדרך להקל עליו היא לספר לו סיפור שמעורר את השכל בדרכים שונות. אליעד משתמש בהשוואה: כמו עיוור שפתאום עובר ניתוח ומקבל ראייה, כך סיפור מעשיות יכול להעניק לאדם תובנה ולבצע שינוי בתפיסת עולמו. מהם המאפיינים של סיפור מעשיות ומדוע הוא כל כך חשוב? אליעד מסביר שהסיפור הוא שכל מלווה בשכלים קטנים - כלומר, הוא מאפשר לנו להבין תהליך מסוים בדרך פשוטה אך מעמיקה. הוא מתאר את המעשה עם הזבוב והכביש, שבו הזבוב נמצא על דף נייר והכביש מנסה להגיע אליו. מדובר בתהליך שמתחיל בפרטים קטנים, אך הוא מביא אותנו להבין עקרונות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חבר מביא חבר, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חבר מביא חבר, איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הקצאת משימות לעובד התאהבות מהירה לזהות את ההתנגדות משקאות מעוררים לפרש סימן אכזריות למה המוח מפחד מדברים לא הגיוניים? לטפל בפחד מכישלון שידור ביטחון עצמי מול בחורות למה לא כדאי לאהוב את עצמי בלי תנאים? אוהב ארוחות חינם אהבה לעצמי מאושר עד הסוף חייב להיות מאושר למה האקסית לא רוצה לדבר איתי? הגיוני לרצות לעשות סקס החלטות בזוגיות איך אנחנו מקבלים החלטות? התמודדות עם ילד כועס להתמודד עם התקף התנהגות של אנשים מצליחים מוטיבציה בלי סיבה להציג מוצר איך לשפר את המשפך השיווקי? ילד בודד בכיתה איך להפוך ילד למקובל חברתית? טיפים למודעות עצמית לזהות מורה רוחני מואר טיפול בדה פרסונליזציה מי יכול לרפא מחלות נפש? האם אפשרי להחזיר את האקס? לשכוח אקסים כל כמה ימים צריך להתאמן למה יש כאבי גב? אלוהים הוא רע כל הזמן אלוהים הוא גם רע הארה רוחנית אקראית מה קורה אחרי שמגיעים להארה? האם כדאי להפוך להיות אלוהים? להיות אלוהים ולגלות שאני השטן שכנוע כסף סוגים של השקעות למצוא את משמעות החיים אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים איך להתמודד עם פרסום שלילי בגוגל? איך לגרום למישהו ליהנות ממשהו? תחושת בחירה הוכחה שאין בחירה חופשית אלוהים לא ברא איך נברא העולם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, אימון אישי לתזונה נכונה, אימון אישי בטלפון בתחום חבר מביא חבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 26_09_2025 השעה 13:01:06 - wesi1