אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה?

אליעד כהן מסביר בסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב, שהסיפור מספר על מיילדת שהחליפה את שני הילדים מיד לאחר לידתם. אך מעבר לפשט, יש כאן הסבר עמוק יותר על החלפה פנימית. לפי אליעד, ההחלפה אינה רק אירוע חיצוני, אלא בעיקר החלפה פנימית של התפיסות. למעשה, הילד שהוחלף מייצג את האדם עצמו, שבתוכו מתקיימת כל הזמן החלפה בין שתי תפיסות: תפיסת "סם חיים" ותפיסת "סם מוות".

סם חיים הוא מצב שבו האדם מזהה בתוך הצורה, בתוך ההגבלה, את המהות האחת השלמה והאינסופית. לעומת זאת, סם המוות הוא כשהאדם תופס את הצורה כנפרדת מהמהות, וכך בעצם הוא הופך את הצורה ל"צרה". בעצם, בכל מצב של הגבלה וצמצום, האדם עומד בפני בחירה כיצד לפרש אותו: או לראות בו שלמות ואחדות, או לראות בו פגם וחיסרון. הצורה, אם מתייחסים אליה כנפרדת מהמהות, הופכת לצרה, לסבל, ומכאן נובע ההבדל בין בן המלך לבין בן השפחה.

מה משמעות המושג "היכלי התמורות" שרבי נחמן מתאר?

אליעד מדגיש את משמעות המושג "היכלי התמורות" ומסביר שמדובר בהמרה או בלבול בין הדברים המחויבים לאפשריים ולהפך. לדוגמה, האדם הופך לפעמים דבר שהוא באמת רק אפשרי (משהו שאין בו הכרח, לא מוחלט, למשל הנאה חולפת) לדבר מחויב, ומצד שני, הופך דבר מחויב (כגון מהות אמיתית ושלמה) לאפשרי בלבד. במילים אחרות, אנשים מתבלבלים בין מה באמת חשוב בחיים לבין מה שלא חשוב. הם עובדים את העבד (הצורה) במקום את המלך (המהות).

איך נוצרות הבעיות בחיי האדם לפי סיפור בן המלך ובן השפחה?

אליעד מתאר כי בהתחלה, כשהילדים קטנים, אין בעיות מיוחדות. הילדים עצמם לא מודעים בכלל לכך שיש משהו שונה או בעייתי. רק כאשר מתחילים ללמד אותם "זה טוב, זה רע", נוצרות הבעיות. ככל שהילדים גדלים, הם מתחילים להרגיש חוסר נוחות שנובע מבלבול עמוק בין מהות לבין צורה, בין המחויב לאפשרי. הילד שהתחנך כבן מלך בבית המלך, למרות שהוא בן השפחה באמת, גדל כאילו הוא מלך אמיתי, בעוד שבן המלך האמיתי מתגדל כעבד. כלומר, האדם לוקח דברים יחסיים וזמניים בחייו והופך אותם להכרחיים, חשובים ומוחלטים, בעוד שמהות אמיתית הופכת לאופציונלית בלבד.

מדוע בן השפחה נמשך לנימוס המלכות למרות שגדל בבית עבדים?

אליעד מסביר שבתוך כל אדם יש שני כוחות מנוגדים: כוח אחד מושך אותו תמיד אל השלמות, אל הנימוס של המלכות, לכיוון האחדות, והכוח השני מושך אותו להישאר עבד, מוגבל, בינוני. למרות שבן השפחה גדל בתנאים של עבדות, יש בו נטייה פנימית לעבר שלמות ומלכות, מפני שבתוך האדם תמיד קיים כוח פנימי השואף לשלמות ולמהות אמיתית.

מה מקור הקונפליקט הפנימי בין המלך לעבד שבתוך האדם?

אליעד מסביר שהקונפליקט הפנימי בין שתי הנטיות (עבד ומלך) בתוך האדם, נובע בעצם מכך ששניהם, גם בן המלך וגם בן השפחה, קיימים בתוך האדם. לכל אדם יש שני כוחות סותרים: כוח אחד שרוצה להשתעבד למוחלט ולשלמות, וכוח אחר שרוצה להיות בינוני ולהסתפק בדברים יחסיים וזמניים.

מדוע לפעמים דווקא בן המלך רוצה להיות עבד ובן השפחה רוצה להיות...
אליעד: אז המיילדת החליפה את הוולדות. מה זה אומר החליפה את הוולדות? אז על פי הפשט יש לך פה שני ילדים שונים שאחד התחלף עם השני. אבל הפנימי יותר, זה בעצם שהוולד עצמו התחלף עם עצמו, הוולד עצמו החליף את התפישה שלו עם עצמו. אבל אם אתה רוצה את הפנימי יותר הכוונה שבתוך הנפרדות יש לך בעצם את סם החיים וסם המוות. בכל צמצום יכול להיות סם חיים וסם המוות מה זה אומר סם החיים וסם המוות? אם אתה בתוך הצמצום רואה את המהות אז בעצם יש לך יותר מהות. יש מהות אחת. כמה מהויות יש? - אחת. עכשיו, אם אתה בתוך הצמצום אתה רואה את המהות, אתה רואה את השלמות שיש בצורה, אז בעצם הרווחת כי עכשיו יש יותר דברים שלמים. אבל מצד שני, אם אתה בצורה רואה את הצורה כנפרדת מהמהות אז בעצם הפכת את הצורה לצרה, לאסון. כאילו מה שאני בא להגיד היא שעצם הוולד, עצם הלידה, היא עצמה הבחינה של בין המלך לבין השפחה.

זה הכל בראש שלך, כל פעם שיש לך צורה אתה יכול להגיד אני מלך וזה מושלם או להגיד לא, אני עבד - זה צמצום. אתה מבין למה אני מתכוון? כי בסופו של דבר, נגיד שקורה לך משהו אתה יכול להגיד - זה ביטוי שאני אלוהים ואני רוצה שזה יקרה. ואתה יכול להגיד: לא, זה ביטוי שאני עבד ואני לא רוצה שזה יקרה.

והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים מסביר על נושא של היכלי התמורות, בחינת היכלי התמורות. מה זה אומר תמורות? המרה. נגיד לדוגמה שבן אדם לא יודע מה חשוב, זה חשוב או זה חשוב? נגיד את הדבר המחויב הופך לאפשרי ואת האפשרי הוא הופך למחויב. כי מה המחויב הכי גדול? המחויב הכי גדול זה המלך. עכשיו, כל שאר הדברים הם רק הבנים של המלך. אבל אם אתה לוקח דבר אפשרי ואתה אומר הוא המחויב אתה עובד אותו. אתה בעצם עובד את העבד ולא את המלך. זה הסיפור.

אח"כ התחילו הבנים להתגדל. אוקי, התחילו לגדול. עכשיו, מה יש פה עוד משהו? שכאילו בהתחלה גם כן, מה יש פה עוד בסיפור? הוא אומר לך שהילדים בהתחלה אצל הילדים עוד לא היתה בעיה. זאת אומר, בהתחלה שבן אדם מתחיל לבלבל את הנפרדות לאחדות ואת האחדות לנפרדות הוא מתחיל להתייחס לאפשרי כמחויב הבעיה עוד לא מתחילה. כשהם היו קטנים עוד לא היתה בעיה, זאת אומרת הילדים עצמם עוד לא היתה להם בעיה.

ש: בפוטנציאל?

אליעד: כן, כאילו כל בן אדם בחיים כשהוא נולד, כשהוא מתחיל לגדול הוא לא ישר מתחיל בבעיות. אתה יודע, נגיד אבא לוקח את הילדים שלו, אמא לוקחת את הילדים שלה מתחיל ללמד אותו, זה טוב זה רע, זה טוב, זה רע. בנתיים לא נראה שזה הולך לשבש לו את המנגנון ואח"כ הוא יבלבל את המח. בהתחלה זה כאילו נראה בסדר, נו חלק מהחיים. אבל אח"כ כשמתחילים לגדול, אח"כ מתחילות הבעיות.

ובן המלך היינו זה שנתגדל אצל המלך, כי היו סוברים שהוא בן המלך, היו מגדלים אותו ממעלה למעלה והיה... גדול. מה זה אומר? זה אומר שלקחו את האפשרי, מה זה אומר לקחו את האפשרי? לקחו את הדבר שהוא הכי לא מחויב, הכי לא מלך והתחיל ולהגיד - כן, אתה מחויב, אתה מחויב אתה מלך, אתה המלך. בהנחה שבתוכך, בכל פעם שאתה לוקח דבר אפשרי ואתה מתחיל היו סוברים שהוא בן המלך. כן, אתה המלך. ואז היו... בעצם זה נקרא להפוך את האפשרי למחויב.

אפשרי זה נקרא עבד, ומלך זה מקרא מחויב. וגם אותו בן השפחה היינו בן המלך באמת, אך נתגדל אצל השפחה כנ"ל התגדל בביתו. זאת אומרת שבעצם במי זלזלו? זלזלו בבן המלך. זאת אומרת לקחו את המחויב והפכו אותו לאפשרי. ושניהם היו לומדים יחד בחדר אחד.

וזה הבן מלך האמיתי, הנקרא בן השפחה היה טיבו נמשך לנימוס למלכות. אף שהיה נתגדל בבית העבד. זאת אומרת שבתוך האדם עצמו יש מקום שנמשך לנימוס המלכות. מה זה אומר נמשך לנימוס המלכות? הכוונה יש מקום בתוך האדם שתמיד נמשך למהות. תמיד רוצה את השלמות. תראה, אני עכשיו אשים לך פה עשרה אנשים נגיד, ואני אשאל כל אחד, מה אתה רוצה, נגיד. או אשאל אחרת, כמה אנשים מתוכם רוצים שלמות וכמה אומרים אנחנו מוכנים להסתפק בחיים הרגילים? אז יש כאלה שיגידו אנחנו מוכנים להסתפק בחיים הרגילים, ויש כאלה שיגידו, לא, אני רוצה שלמות. עכשיו, הרצון לשלמות הוא בעצם נקרא נימוס המלכות, נימוס המלכות הכוונה, הדחף להיות מלך. אני רוצה שלמות, אני חוצה להיות מחויב, אני רוצה להשיג אושר מחויב, אני רוצה לא לפחד, אבל שיהיה ביטחון שלא תלוי בדבר באופן מחויב.

עכשיו, נתגדל בבית המלך ולהיפך, בן השפחה שנקרא בן המלך היה טבעו נמשך לנימוס אחר, שלא כנימוס המלך... זאת אומרת יש את בן השפחה שהוא הוא כאילו מושך את עצמו אחרי הצורות, לצורך העניין, ורק המליכו אותו למלך אבל הוא לא באמת מלך. הוא מושך את עצמו אחרי הצורות. ומה זה היה מוכרח להתנהג בנימוס המלכות? הכוונה היא שלפעמים יש לבן אדם בתוכו את הכוח שמנסה להיות מלך ויש את הכוח שמסרב להיות מלך, שאומר: לא, לא, לא, אני אין לי כח. אני מוכן להתפשר ולהשאר בבינוניות. אוקי?

זה כאילו שיש בבן אדם שני כוחות, שאחד מושך אותו להיות מלך והשני מושך אותו להיות עבד. אחד אומר לו לך תשתעבד לצורות, השני אומר לו, לא, בוא נתפטר מהשיעבוד לצורות.

ש: בא נגיד שגם ברצון של העבד יש איזה מרכיב של מלך. נגיד שאדם רוצה משהו יחסי.

אליעד: לא, זה כבר עניין אחר. אתה יכול עכשיו לעשות הפוך על הפוך, ההוא שהוא מלך הוא מרשה לעצמו להתנהג כמו עבד. ההוא שהוא עבד הוא רוצה להיות מלך. אתה יכול להגיד אתה יודע למה בן המלך רוצה להיות מלך? כי הוא שואף להיות מלך כי הוא לא מלך. אתה יכול שמלך יכול לכפור בזה שהוא מלך ולהתנהג כמו עבד.

ש: לא, לא זה. אני מדבר שיש רעיון פה...

אליעד: גם אם אתה לא מדבר על זה תנסה לחשוב על זה כי מהיבט מסויים מלך אמיתי אומר אני לא רוצה להיות מלך, עבד אמיתי אומר אני למה הוא מחפש את השלמות? כי הוא מרגיש שהוא עבד. למה הוא (השני) לא מחפש את השלמות? כי הוא מרגיש שהוא מלך. הוא אומר, בשביל מה אני צריך את השלמות, יש לי כבר. הפוך, בגלל שהוא כל כך קרוב לאחדות...
תפיסת בעיה הרצון רצון בסיסי בן מלך לזהות את הרצון היכלי התמורות מהם היכלי התמורות רוצה להשתחרר רוצה שלמות שורש בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשיות משל ונמשל נחמן סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חלק 1
חלק 1
...גם אהיה שמח. כאילו, המלך מנסה להגיד לבן שלו, אל תחשוב שהבעיות שלך מעניינות אותי, כי אצלי אין שינוי. ויש עוד מוטיב חזק בסיפורים שחוזר על עצמו. הבעיות תמיד קורות לבן של המלך. הבעיות אף פעם לא קורות למלך. למלך אין בעיה. בשום סיפור של רבי נחמן אין סיפור שלמלך קרה משהו רע. זה תמיד לבן של המלך, לבת של המלך. למלך לא קורה כלו, עכשיו מה הרעיון? שיש שתי דרכים להסתכל על אלוהים, יש שני אלוהים כמו שהיה הקבצן העיוור שאמר אתם רק חושבים שאני זה אבל אני לא רואה כלום...
חלק 4
חלק 4
...משל ונמשל, חלק 4 מהו הסיפור על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור על בן המלך ובן השפחה, כפי שמסופר על ידי אליעד כהן, מתאר את הדרך בה אדם יכול להתבלבל בין האמת לבין האשליות שמקורן במחשבותיו. הסיפור מציע השוואה בין מצבו של אדם השואל את עצמו אם הוא שייך למלכות או לשפחות, ושם את הדגש על האי - ודאות שעשויה להיווצר כתוצאה מהשפעת המחשבות והרגשות. הוא מתחיל בסיפור של בן המלך שהופך לחשוב שהוא בן שפחה, ומסביר כיצד נפרדות פנימית עשויה לשבש את תודעתו ולהוביל...
חלק 5
חלק 5
...של דבר, ההתמודדות עם הפחד מביאה אותו להבנה טובה יותר של עצמו ושל העולם סביבו. הסיפור מציע תובנה נוספת - הפחד יכול להיות מורה דרך כאשר הוא מביא את הדמויות לחשוב מחדש על הבחירות שלהן, בעוד הצחוק משדר את המציאות כפי שהיא - לא בהכרח מדויקת או נכונה לפי התפיסות האישיות שלנו. מה המשמעות של החיפוש אחרי הצלחה בסיפור? בסיפור, הדמויות רודפות אחרי הצלחה או אחרי תוצאה שהיא נראית כנכונה בעיניהן, אך כשמגיעים לתוצאה, הם מגלים שהיא לא תמיד מתאימה לציפיותיהם. הרדיפה...
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
הלב והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות
... והמעיין, סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים, געגועי הלב למעיין, הקבצן כבד הפה, איך נוצר העולם? איך נוצר הזמן? רבי נחמן מברסלב, איך העולם קיים? פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות מה הקשר בין הלב והמעיין לפי רבי נחמן מברסלב? הסיפור שעליו מדבר אליעד כהן מבוסס על מעשה משבעה קבצנים מאת רבי נחמן מברסלב, ומתאר יחסים סימבוליים ועמוקים בין הלב לבין המעיין. במעשייה זו, הלב ... כלומר, יש כוח בתוך האדם שמונע ממנו להגיע למטרה הסופית (השלמות), כדי להגן עליו מהכאב שיגיע בעקבות ההכרה בחוסר היכולת להגיע לשלמות. הסיפור מתאר זאת בעזרת דימוי של נשר גדול שפורס את כנפיו כדי להגן על הלב מפני השמש. דימוי זה ... ההשתוקקות שלו לשלמות שהוא אינו יכול להשיג בפועל. איך קשורים הזמן וחסד האמת לבריאת העולם? אליעד כהן מסביר את המונח חסד של אמת לפי רבי נחמן מברסלב. על פי הסבר זה, הזמן עצמו נברא מתוך חסד של אמת. המשמעות היא שהבריאה ... מצד שני, אין היגיון לומר שהזמן תמיד היה קיים. לכן הוא מגדיר שהזמן נברא באופן חסר היגיון, כחסד של אמת. מה תפקידו של איש חסד האמת בסיפור? בסיפור מופיעה דמות מיוחדת המכונה איש חסד האמת, דמות שמסוגלת לתת ללב מתנה של ... לסתירה של הקיום האנושי: מצד אחד הוא חי את חייו בעולם, ומצד שני הוא מסוגל להיות מודע לאחדות השלמה שמחוץ לעולם. מה המשמעות של שתיקה בסיפורי רבי נחמן? אליעד כהן מדבר על השתיקה כמצב האולטימטיבי שאליו האדם יכול לשאוף. שתיקה לפי רבי נחמן היא לא רק שתיקה של מילים, אלא שתיקה מוחלטת של השכל. המשמעות של שתיקה זו היא הפסקת ... הוא יוצא מהקונפליקט, מהלופ האינסופי של המחשבה. זהו מצב של חסד של אמת מוחלט, מצב של התעלות מעל הרצון. לסיכום, מה המסר העיקרי של הסיפור? הסיפור של רבי נחמן מעשה משבעה קבצנים, כפי שמסביר אותו אליעד כהן, עוסק במהות החיים ובסתירה הקיימת בין ... תוך שהוא מודע לשלמות ולאחדות, אך מבלי לאבד את קיומו האינדיבידואלי והאנושי. מהו חסד של אמת? איך נברא הזמן? מה המשמעות של שתיקה אצל רבי נחמן? איך מגיעים לשלמות אמיתית? מי הוא איש חסד האמת? איך נוצר העולם לפי רבי נחמן?
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב מה המשמעות של סיפור בתוך סיפור בסיפורי רבי נחמן? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר בשיחה הוא המושג של סיפור בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר שלפעמים רבי נחמן היה מספר סיפור, ותוך כדי שהוא סיפר אותו, הוא הכניס סיפור נוסף שנראה שונה לחלוטין מהסיפור המקורי. לדוגמה, בסיפור על שבעת הקבצנים, הסיפור מתחיל במלך שמוסר את המלוכה לבנו בעודו בחיים, ופתאום הסיפור הזה נעצר, ועוברים לסיפור חדש על שני ילדים שהלכו לאיבוד ביער. ברגע הראשון נראה שאין קשר בין הסיפור על המלך לבין הילדים, אך האמת היא שאלו לא שני סיפורים נפרדים, אלא סיפור אחד שמולבש בצורות שונות. מדוע רבי נחמן מספר סיפורים בתוך
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
... מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים? מהם תהליכים בסיפורי מעשיות של רבי נחמן ואיך הם קשורים לכל אחד מאיתנו? ההרצאה מתחילה בהסבר על סיפורי המעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר את הרקע לכך שרבי נחמן התחיל לספר סיפורים מעשיים, ולטענתו, הסיפורים הם דרך לעורר את השכל. הוא מציין שכאשר אדם לא מבין את התורה באופן ישיר, הדרך להקל עליו היא לספר לו סיפור שמעורר את השכל בדרכים שונות. אליעד משתמש בהשוואה: כמו עיוור שפתאום עובר ניתוח ומקבל ראייה, כך סיפור מעשיות יכול להעניק לאדם תובנה ולבצע שינוי בתפיסת עולמו. מהם המאפיינים של סיפור מעשיות ומדוע הוא כל כך חשוב? אליעד מסביר שהסיפור הוא שכל מלווה בשכלים קטנים - כלומר, הוא מאפשר לנו להבין תהליך מסוים בדרך פשוטה אך מעמיקה. הוא מתאר את המעשה עם הזבוב והכביש, שבו הזבוב נמצא על דף נייר ... לא תמיד מובן מיד, וצריך לפרק כל שלב בסיפור ולהבין אותו בנפרד. מהו תהליך ומדוע חשוב להבין את מהותו? אליעד מציין שהרבה פעמים אנו חווים תהליכים ביום - יום מבלי להבין את מהותם. תהליך יכול להיות כל ... להבנה מעמיקה יותר של החיים עצמם. איך סיפורי מעשיות משפיעים עלינו ביום - יום? הסיפור של הזבוב והכביש הוא לא סיפור רגיל, אלא דרך ללמד אותנו על המציאות הפנימית שלנו. כשלבן אדם יש רצון או צורך שהוא לא מסופק, הוא מחפש דרך למלא אותו. אליעד מציין שבסיפור הזה ישנם כוחות שונים, כמו הזבוב והכביש, שמייצגים את הרצון, את החוסר ואת הדרך להילחם בו. דרך הסיפור, אליעד מראה איך ניתן להבין את הפער בין מה שאני רוצה לבין מה שאני יכול להשיג. מהו המוסר השכל בסיפור על הזבוב והכביש? הסיפור של הזבוב והכביש הוא סיפור שבו הכביש מנסה להשמיד את הזבוב. אליעד מסביר שכמו בסיפור, כל דבר שאנחנו חווים הוא חלק מתהליך אבסטרקטי, שבו ישנם כוחות פנימיים המנסים לפגוע זה בזה. באמצעות הסיפור, רבי נחמן מלמד אותנו איך להסתכל על כל תהליך כמשהו הרבה יותר מורכב מאשר מה שאנחנו רואים בעיניים שלנו. אנחנו צריכים ללמוד לראות את המהות שמאחורי כל תהליך ולנסות להבין את הסיבות שמובילות לפעולות שלנו. האם כל תהליך באמת מחויב? ההרצאה עוסקת גם בשאלה האם כל תהליך הוא באמת ... או אם יש מקום לשינוי. אליעד מציין שבסיפור המעשיות, כל אחד מהתהליכים שראינו יכול להיראות כמצב טבעי, אבל אם נסתכל לעומק, יתכן שיש מקום לשינוי. הסיפור של הזבוב והכביש הוא דוגמה לשני כוחות פנימיים שנמצאים בקונפליקט. אליעד מדגיש שיש מקום לחשוב האם באמת כל תהליך הוא בלתי נמנע, או שמא אפשר לשנות אותו ...
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב מה זה בעצם ספר המידות של רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר שספר המידות של רבי נחמן מברסלב הוא ספר המחולק לשני חלקים: החלק הראשון נכתב על ידי רבי נחמן לפני שהגיע לארץ ישראל, והחלק השני נכתב לאחר הביקור שלו בארץ ישראל. רבי נחמן ביקש במפורש לא לפרסם את הדברים שהוא אמר לפני שהגיע לארץ ישראל, מכיוון שהוא התבייש בהם, אך למרות זאת, ספר המידות (בעיקר החלק הראשון) הוא ספר שבו רבי נחמן אסף ציטוטים וקטעים מספרי קודש, בעיקר מהגמרא ומהיהדות בכלל. אליעד מסביר שהחלק הראשון של ספר המידות לא נחשב על ידי רבי נחמן בעצמו כבעל השגות רוחניות גבוהות, אלא מדובר בעיקר בסיכומים של מקורות יהודיים קיימים. הסיבה שרבי נחמן כן הסכים לפרסם את הספר הזה, למרות שאינו מכיל רעיונות ייחודיים או עמוקים, היא כדי לספק גם לציבור הרחב פסוקים קצרים ופשוטים ... - יומית. מה ההבדל בין רבי נחמן לפני ואחרי שהגיע לארץ ישראל? לפי אליעד, יש הבדל משמעותי בין רבי נחמן לפני ואחרי הביקור בארץ ישראל. לפני הביקור בארץ ישראל, רבי נחמן דיבר על רעיונות שהיום הוא מתבייש בהם ולא רואה בהם ערך גבוה. לאחר שהגיע לארץ ישראל, חל בו שינוי פנימי עמוק, והוא התחיל לדבר ... אליעד מסביר שלדעת רבי נחמן עצמו, רק מי שהגיע בעצמו לרמה רוחנית של ארץ ישראל יכול לדעת באמת להבחין בין הדברים שנאמרו לפני ואחרי ההגעה לארץ ישראל. רק מי ... איזה חלק מהתורה של רבי נחמן נכתב לפני או אחרי הביקור בארץ ישראל. איך אפשר להשתמש בעצות מתוך ספר המידות? אליעד נותן דוגמה לשימוש נכון ושגוי בעצות מתוך ספר המידות. למשל, כתוב בספר: מי שהיה שקרן יתגלגל בעיבור על ידי זה שיתגזלו. לכאורה, אם ניקח את המשפט הזה כפשוטו, נחשוב שכל אדם שלא מצליח ... שעצות של אנשים או של רבי נחמן הן בעצם תוצאה של הנחות יסוד מסוימות. כדי להחליט אם עצה מסוימת היא נכונה או לא, צריך להבין מהן הנחות היסוד שלה. לפעמים אנשים ... ועמוקה עד הסוף. מהו ספר המידות של רבי נחמן? רבי נחמן לפני ואחרי ארץ ישראל איך לזהות עצות נכונות? מה המשמעות האמיתית של תהילים? איך להשתמש נכון בעצות של
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מהו הסיפור על בן המלך שעשוי מאבנים טובות? הסיפור מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות של רבי נחמן מברסלב מתאר בן מלך מיוחד, בן של מלך אחד שהיה כולו עשוי מאבנים טובות. במבט ראשון, לא ברור כיצד ייתכן שבן אדם יהיה עשוי מאבנים יקרות, אך על פי הפירוש הפנימי של אליעד כהן, מדובר במטפורה עמוקה המייצגת את העולם ואת המציאות שלנו. ישנו מלך המסמל את אלוהים, ישנו בן המלך המסמל את המציאות ... מדוע המלך רצה שיהיו לו בנים? בסיפור מסופר על מלך שלא היו לו בנים, והחשש העיקרי שלו היה שאחרי מותו תעבור המלוכה לאנשים זרים. המלך הלך לחפש פתרונות אצל דוקטורים אך הם לא ... לעשות זאת, הוא הופך להיות בן מלך שעשוי מאבנים טובות, כלומר, אדם הרואה את הטוב הפנימי והאמיתי של כל דבר, מעבר לחיצוניותו ולמראית העין. מדוע הבת מלכה קינאה בבן המלך? ... יקרה, כולה אבנים טובות. מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות פירוש סיפורי מעשיות מהי המשמעות הפנימית של סיפורי רבי נחמן? איך לראות את הטוב במציאות? איך להתגבר על אמונות שליליות? מי הוא הצדיק הגנוז? מה המשמעות של כישוף בסיפורי מעשיות? אליעד: היה בן מלך שהבן של המלך היה עשוי מאבנים טובות, איך יכול להיות בן אדם שעשוי מאבנים טובות? בסיפורי רבי נחמן הכל יכול להיות! למרות שמי שמבין מה זה אומר זה בדיוק מה שדיברנו קודם כי יש מלך שזה אלוהים ויש את הבן מלך שזה העולם וכלפי חוץ שבן המלך נראה סתם בן אדם אבל אם תסתכל בפנימיות שלו אתה תראה שהוא עשוי מאבנים טובות. מעשה במלך אחד שלא היו לו בנים ... מאבנים טובות פעם. אחת היה הבן מלך מחתך עצים ונקף באצבעו (אליעד: ונקף באצבעו נחתכה לו הצורה והוא ראה את המהות, מה השכל שבדבר הוא שיש שתי תפיסות של נפרדות, אחת זה תפיסת ... והשליכה הכשוף אל המים ונעשה הבן מלך מצרע מאד (והיה לו) על חטמו צרעת ועל פניו ועל שאר גופו (אליעד: הנפרדות של סם המוות קינאה בנפרדות הטובה והנפרדות הרעה עשתה כישוף כדי ... באשר שהוא היה מבטיח שיהיה הבן מלך כלו מאבנים טובות, ולא היה כן והיה טוען להשם יתברך: האם עשיתי זאת בשביל כבודי? לא עשיתי כי אם בשביל כבודך ועכשו לא נתקים כמו שאמרתי ובא ... הכשוף למים ואין תקנה להבן מלך כי אם שישליכו המכשף שעשה הכשוף למים (אליעד: בתוך כל בן אדם יש צדיק בן המלך בת במלכה, יש את הנפרדות שהיא מצורעת, יש את המלך שהוא שכל ... המים ובא הצדיק הנל ואמר להם שהבן מלך יתרפא ונתרפא, ונתיבש הצרעת ונפל ונקלף כל העור ממנו ונעשה מאבנים טובות כלו והיה לו כל הסגלות של כל האבנים טובות (הינו כי אחר שנקלף העור ...
מצא את ההבדלים, חשיבות הסדר של ההקדמות, חשיבות הסדר של הדברים, חשיבה מסודרת, מה קדם למה? מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו, גן המבוכה, איך להסביר דברים בסדר נכון? סדר הלימוד, למה לפגוש את אליעד? פגישה עם אליעד
מצא את ההבדלים, חשיבות הסדר של ההקדמות, חשיבות הסדר של הדברים, חשיבה מסודרת, מה קדם למה? מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו, גן המבוכה, איך להסביר דברים בסדר נכון? סדר הלימוד, למה לפגוש את אליעד? פגישה עם אליעד
... את ההבדלים, חשיבות הסדר של ההקדמות, חשיבות הסדר של הדברים, חשיבה מסודרת, מה קדם למה? מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו, גן המבוכה, איך להסביר דברים בסדר נכון? סדר הלימוד, למה לפגוש את אליעד? פגישה עם אליעד ... על ההבנה? אליעד כהן מסביר כי אחת הנקודות המרכזיות להבנת כל נושא היא החשיבות של סדר הדברים או ההקדמות. הוא מביא את הדוגמה של הסיפור בן המלך ובן השפחה ... שבו הבן שהיה אמור להיות מלך היה חייב לסדר מחדש את הפריטים סביב כיסא המלוכה כדי שיוכל לשבת עליו ולזכות במלוכה. באותו הסיפור היו פריטים שונים כמו אריות שהיו ... קובע אם האדם יצליח להשיג את מבוקשו או לא. הוא נותן דוגמה נוספת מגן המבוכה - גן שהיה בו בלבול מוחלט ולא ניתן היה לעבור דרכו. הסיפור מתאר כיצד בן המלך הצליח לפתור את ... דברים בצורה מסודרת והגיונית. הוא מדגים שאם מישהו ילמד חומר כמו מתמטיקה מהסוף להתחלה, הוא לעולם לא יבין את המתמטיקה. האדם חייב ללמוד בצורה הדרגתית, כאשר כל שלב מבוסס על השלב שקדם לו. ללא הסדר הנכון, הלמידה תהיה חסרת משמעות ותוביל לבלבול. הוא מציין שגם סיפורים או כתבות שאנחנו קוראים בעיתון לא ... לה מיד שעליה לבדוק מה הסיבה שהיא לא אוהבת הכל, אך אליעד הדגיש שזו טעות כי השלב הראשון בהסבר חייב להיות ההבנה של המושגים עצמם: מה פירוש לאהוב את הכול מבחינתה? האם היא ... לא יהיה זהה ולא יובן נכון. הוא מדגיש שסדר הדברים הוא לא עניין טכני בלבד, אלא מהותי מאוד להבנת התוכן. מה המשמעות של סדר נכון בלימוד רוחני או בפגישה עם אליעד כהן? אליעד מסכם את ההסבר בכך שהרעיון של סדר הדברים נכון במיוחד בתחום הלימוד הרוחני. אנשים מגיעים לפגוש את אליעד כי הם מחפשים להבין דברים בצורה עמוקה ונכונה. חלק מההבנה הזאת הוא ההבנה של סדר הלימוד עצמו. אליעד מדגיש שהמידע והתובנות ... הסדר הנכון, גם הדברים הפשוטים ביותר יישארו בלתי מובנים לחלוטי. מה החשיבות של סדר הדברים? איך ללמד דברים בסדר נכון? מה משמעות הסיפור בן המלך ובן השפחה? מהו גן המבוכה בסיפור בן המלך? מדוע כדאי לפגוש את אליעד ...
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
... זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מה המשמעות של יש ואיך מגדירים את האין? אליעד כהן מסביר לעומק את ... אף אחד אחר, כי מבחינתו זה אותו הדבר. כך אדם שחווה שאין הבדל בין יש לאין, לא יוכל לחשוב, כי החשיבה מבוססת על ההבדלה הזאת. איך הסיפור בן מלך ובן שפחה שנתחלפו קשור לזה? אליעד מסביר את הסיפור של רבי נחמן על בן המלך ובן השפחה שהתחלפו , והמסע להחזיר את בן המלך למקומו. המלך הציב אתגר להיכנס לגן מיוחד, מקום מסתורי שבו מי ... בורח בפחד, אף שאינו רואה מי רודף אחריו. הגן הוא משל למקום תודעתי שהאדם מגיע אליו, ושם הוא נתקל בפחדים בלתי נראים שמבריחים אותו. בסיפור, בן המלך האמיתי הצליח להיכנס לגן ולצאת בשלום בזכות זה שעמד ליד פסל של אדם שהיה מזמן המלך והביא ... יש לאין, המקום שבו כל ההבדלים והניגודים כבר לא רלוונטיים. מה הקשר בין התבודדות לבין מושג הכלום? אליעד מתייחס לנושא ההתבודדות של רבי נחמן ואומר שהתבודדות אמיתית היא כשאדם מתנתק מכל העולם החיצוני, מכל התאוות והמידות שלו, עד שהוא מגיע ... אז הוא יצא מהסבל לגמרי, כי כל הסבל בא מזה שהאדם מבדיל בין מה שיש למה שאין. מה זה כלום? מה זה התבודדות? אין הבדל בין יש לאין בן מלך ובן שפחה שנתחלפו איך להגיע לאחדות אמיתית? איך לצאת מהסבל? למה קשה לא לחשוב על ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חבר מביא חבר, האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חבר מביא חבר, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, אימון אישי למתבגרים, קואצינג בתחום חבר מביא חבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4766 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 23:47:29 - wesi1