אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיכרון לטווח ארוך ✔זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון?

הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ובין מה שחשוב למה שלא חשוב. אליעד כהן מסביר שבעיית הריכוז בעבודה נובעת מכך שהמוח שלנו נוטה להתמקד במה שנתפס בעיניו כחשוב ביותר באותו רגע. אם יש סביבנו רעשים, דיבורים, או אירועים שפתאום מושכים את תשומת ליבנו, זה קורה רק משום שבאותו רגע הם נראים לנו חשובים יותר ממה שאנחנו אמורים לעשות.

לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה והוא שומע שיחות של אנשים אחרים, הוא יכול לאבד את הריכוז משום שבתוך תוכו השיחות הללו מעניינות או חשובות לו, אפילו במעט. לעומת זאת, אם הוא היה נמצא במצב של כאב פיזי חזק, הוא לא היה שם לב כלל לרעש או לשיחות מסביב, כי הכאב הוא הדבר החשוב ביותר באותו רגע. כלומר, יכולת הריכוז שלנו נקבעת על ידי הפער בין החשיבות שאנחנו מייחסים לפעולה או למשימה שאנחנו רוצים להתרכז בה, לבין החשיבות שאנחנו מייחסים לכל שאר הדברים סביבנו.

איך אפשר לשפר את יכולת הריכוז?

כדי לשפר את יכולת הריכוז יש צורך ליצור פער משמעותי בין הדבר שבו רוצים להתרכז לבין דברים אחרים. ככל שהפער גדול יותר, כך הריכוז גבוה יותר. כדי לעשות זאת, אליעד מציע לשאול שאלות מכוונות כמו: "למה המשימה הזאת מאוד חשובה עבורי?" ובמקביל "מדוע הדברים האחרים שסביבי הם לא חשובים כרגע?" כך ניתן לשנות באופן יזום את החשיבות הנתפסת של הדברים במוח.

מה עושים כשיש יותר מדי דברים חשובים בבת אחת?

כאשר יש כמה דברים שנתפסים בעינינו כחשובים באותה מידה, המוח נכנס לבלבול ואינו מצליח להתרכז באף אחד מהם כראוי. במצב כזה, יש לייצר סדר עדיפויות ברור. הדרך שאליעד ממליץ עליה היא לשאול: "מה הכי חשוב לי עכשיו?" וברגע שיש לנו תשובה ברורה לשאלה זו, אנחנו יכולים להפחית את החשיבות של הדברים האחרים, ואז הריכוז שלנו במשימה הראשית עולה.

איך להתמודד עם עומס של משימות וחוסר סדר?

כשאדם מרגיש מבולבל בגלל עומס משימות, עליו לעשות סדר פנימי. אליעד מציע לפרק את המשימות לרשימה ברורה, לשאול מה מחויב לעשות, ומה אפשר לדחות או לוותר עליו לגמרי. מי שמתורגל בלחשוב בצורה כזו על בסיס קבוע, מצליח לבצע משימות בצורה מהירה ויעילה יותר, לעומת אדם שלא מתורגל בכך, אשר מבזבז זמן בניסיון להבין במה להתחיל קודם.

איך לא לשכוח משימות או מידע חשוב?

כדי לזכור מידע לאורך זמן, אליעד ממליץ ליצור הקשרים לוגיים וסיבתיים למידע הזה. אם מדובר במידע אקראי, כמו מספר עמוד שבו הפסקנו לקרוא, יהיה קשה לזכור אותו אלא אם נחזור עליו שוב ושוב או נמצא לו הסבר הגיוני. לדוגמה, אם אדם רוצה לזכור שעצר בעמוד 273, הוא יכול להמציא סיבה מיוחדת שקשורה למספר הזה, כמו העובדה שהשטר הגדול ביותר בישראל הוא 200 שקל, ואז להוסיף עוד אסוציאציות שיוצרות משמעות למספר.

אם מדובר במשימה שאנחנו רוצים לזכור לבצע בהמשך, הדרך הטובה היא לשאול את עצמנו "למה זה חשוב?" או "למה דווקא עכשיו?". שאלות אלו יוצרות "עוגנים" בזיכרון שלנו, ומונעות מאיתנו לשכוח. אמנם זה יכול להיות כרוך במאמץ ראשוני, אבל המאמץ משתלם בכך שהוא מאפשר למוח להישאר חופשי לעסוק בדברים אחרים.

איך אפשר לזכור רצפים אקראיים?

אליעד מסביר שכאשר צריך לזכור מידע אקראי כמו סדר של פרצופים או מספרים, הדרך היחידה היא להמציא סיפורים או הסברים שיהפכו את הרצף לבעל משמעות. גם אם הסיפורים הללו הם דמיוניים, הם יוצרים חיבור במוח ומאפשרים לזכור את הרצף. למרות שהוספת הסיפורים יוצרת עומס...
בבת אחת לוגיקה עומס שיפור זיכרון מצליח וותרנות חוסר יכולת עבודה תעדוף טווח ארוך בצורה יעילה adhd איך לא לשכוח איך להתרכז איך לזכור בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הזיכרון הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה זיכרון זיכרון לטווח ארוך זיכרון לטווח קצר זיכרונות זמן חוסר ריכוז טווח ארוך טווח קצר לא לשכוח להתרכז לזכור לנהל לנהל את הזמן לנהל זמן לשכוח מנהל ניהול ניהול זמן קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב שיטות שיטות ל שיטות לזיכרון שיטות לזיכרון לטווח ארוך שיטות ריכוז שיפור שיפור הזיכרון שיפור זיכרון שכחה
אוטיזם, ילד אוטיסט סובל יותר, איך לנתח שאלה? האם מישהו סובל יותר ממישהו אחר? חשיבה מופשטת, איך לחנך ילד אוטיסט? סבל של בעלי חיים, צמחונות, אכילת בשר, האנשה, איך לדעת כמה מישהו סובל? עוצמות של סבל
אוטיזם, ילד אוטיסט סובל יותר, איך לנתח שאלה? האם מישהו סובל יותר ממישהו אחר? חשיבה מופשטת, איך לחנך ילד אוטיסט? סבל של בעלי חיים, צמחונות, אכילת בשר, האנשה, איך לדעת כמה מישהו סובל? עוצמות של סבל
... ויפאסנה. דווקא ההתעלמות תרגיע את הילד ותגרום לו להסתגל טוב יותר למציאות. מדוע היעדר זיכרון והיעדר תכנון עתידי מפחיתים סבל? אליעד מסביר שהיעדר זיכרון לטווח ארוך והיעדר תכנון לעתיד מפחיתים את עוצמת הסבל. אדם שיש לו זיכרונות מהעבר חווה סבל מתמשך, כי כל אירוע נוסף הופך לקשה יותר בשל צבירת המשמעויות מהאירועים ...
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
... ככה ולא אחרת, כך הזיכרון שלך יהיה חזק יותר. מהם ההבדלים בין זיכרון קצר טווח וארוך טווח? אליעד מבהיר שהזיכרון לטווח קצר מסתמך על חזרה ושינון, אך הוא פחות יעיל לאורך זמן. לעומת זאת, הזיכרון לטווח ארוך מבוסס על הבנת המהות והסיבה מאחורי הדברים שאתה לומד או מנסה לזכור. כלומר, אם אתה מבין לעומק את הסיבה ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד להפוך חיסרון ליתרון ומה הקשר לאושר? ... ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה שהופנתה לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור עצמו שטוח, אבל נראה לאדם כתלת מימד. כך גם לגבי ... קורה ברגע הזה, כאשר חוויית המרחק בין תמונות שונות נקראת זמן. לכן מה שהאדם קורא לו אתמול הוא למעשה חוויה ותמונה שעולה כרגע בראשו. איך זה שכולם רואים את אותה מציאות, או ... סיבתיות לא בהכרח אמיתית? לפי השיחה, האדם מניח שיש רצף זמן וסיבה ותוצאה. למשל, אם אני רוצה לחתוך נייר ואחר כך חותך אותו, האדם מקשר את הרצון והפעולה יחד. אבל אם כל רגע ... מתחבר רק בחוויה של רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים אובייקטיבית. איך התפיסה הזו משנה את ההסתכלות על ... לעבר. אבל לפי ההסבר, ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם הולך ברחוב, רואה בית וחושב שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה מציאות? לפי השיחה, לא באמת אפשר להוכיח שכולם ... אלוהים שחווה את עצמו כאדם קטן ולא זוכר שהוא זה שמייצר את הזמן, המקום, וגם את התחושה שהוא לא אלוהים. האם באמת בחרנו להיות כך? עולה השאלה: אני לא זוכר שבחרתי להגביל את עצמי, ... התשובה המוצעת היא שאם אתה אלוהים, אתה יכול גם לבחור לשכוח שבחרת, כדי לחוות מציאות מוגבלת. החלוקה הזו למדרגות היא כמו בחלום: מבחינתך בחלום אינך זוכר שהכל אתה, אבל בפועל ... מוחלט, צריך להגיע לאמת מוחלטת שחורגת מהגדרות הרגילות של זמן, מקום, סיבתיות והפרדה. מה הקושי בהבנת הרעיון של יש ואין בו זמנית? כאשר מתקדמים לחקירה עמוקה מגיעים לשאלה ... ברמה עמוקה שהכל קורה ללא סיבתיות, ברובד היומיומי האדם מתנהל כאילו יש סיבה ותוצאה, אחרת לא היה עושה שום פעולה. יש בסוף שילוב של שני העולמות: האחדות והנפרדות. מהו השלב ... על חלום כמודל להבנת המציאות? איך עוזרת ההבנה שאנחנו יוצרים את הזמן והעבר? מדוע רבי נחמן מתייחס לשאלות ולספק כשלב הכרחי? שאלה: מה זה סופר פוזיציה? אליעד: סופר פוזיציה אומרת, ... כל פעם מחדש. הרעיון אומר שהאדם בכל רגע יכול לחשוב רק על זמן ומקום אחד, אתה לא יכול בו זמנית להסתכל על שתי מקומות למשל אתה מסתכל ימינה אתה רואה קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין שם קיר, אין שם שום דבר מוגדר, יש שם ... שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר אתמול קרה לי ככה, מה זה? זוהי תמונה שיש לך כרגע בראש. למשל באמנות יש ציורים עם עומק, הציור ... קרובה והשנייה רחוקה, אבל זה אותו מרחק. אותו דבר גם במרחב של הזמן, האתמול, היום והמחר והמחרתיים הם אותו זמן אבל אתה חווה רק מרחק אחר מהתמונה. זוהי רק חוויה, איך אתה חווה את התמונה. שאלה: איך זה יכול להיות שכול פעם שאני ... רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ראית קיר. למה זה חשוב להבין את מה ... אתה אומר אני קיים, ההוא למשל דומם, וההוא למשל אדם, אבל תתרכז היטב, איך אתה יודע שזה אדם? אולי זה רובוטים שרק נראים כמו בני אדם? מה אני בא לומר? אתה אומר אבל הם דומים לי, הן ... נמצא בתודעה שהוא מבדיל בין יש לאין, אז עולה בתוכו שאלה של זמן ומקום, כי זמן ומקום זה שינוי. אם האדם לאן שהוא היה מסתכל, הוא היה חווה את אותה מציאות, אז לא הייתה לו תפיסת מקום. אתה יכול ... מקום רק אם בתוכך אתה חווה שינוי במשהו. אותו דבר גם לגבי זמן, אם הייתה רואה תמיד את אותה התמונה, אז אין לפני ואחרי. ממה נובע הזמן והמקום? מההפרדה של היש והאין. כול הנושא על ... שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה יתנו לאדם, הוא לא יהיה מאושר? כי הוא רוצה את האין ... ישויות, או לאת שבתוך החלום, או לאת שחולמת את החלום, באותו זמן את לא יודעת שאת בחלום את חושבת שאת במציאות, נכון? גם פה, את בטוחה שאת קיימת, אבל יש מישהו שחולם את הכל, שהוא ...
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
... המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה מהם המאפיינים של הזמן והזיכרון האנושי? ההרצאה עוסקת בהבנה מעמיקה של המוח האנושי, הזמן והזיכרון. אליעד מדבר על המאפיינים השונים של תחושת הזמן, הזיכרון האנושי, והפילוסופיה שמאחורי התפיסות שלנו את הזמן והמקום. הוא מתאר את המוח האנושי כמציב בפנינו שאלות רבות לגבי איך אנחנו תופסים את הזמן, את הרגע הנוכחי, וכיצד הזיכרון מתפקד בתהליך זה. מהם הרעיונות המרכזיים לגבי הזמן והחיים? אליעד מתחיל בהתייחסות לשאלה הפילוסופית של הזמן. הוא מעלה את הנושא של תחילת השנה החדשה, ומסביר כיצד אנשים נותנים משמעות לימים ולתקופות, כמו ראש השנה או יום ... האני ועל איך תחושת הזמן משפיעה על תחושת הזהות שלנו. לדוגמה, הוא מציין כי הדרך בה אנחנו תופסים את האני קשורה ישירות לזיכרונות שלנו, ולתחושת העתיד. המוח האנושי משחק עם המידע הזה כדי ליצור את התחושות שלנו. אם האדם היה נאלץ לשכוח את כל עברו, הוא היה מתקשה להרגיש את עצמו כאני שמקיים את ההווה. מהו כוחו של הרגע הזה? נושא נוסף שעליו מדבר אליעד ... ברגע הזה, בלי לחשוב על עבר ועתיד, היינו מבינים שהמציאות היא פחות מוחשית ממה שאנחנו מניחים. הוא מציע גם להתבונן במושג הזיכרון כמשהו שאנחנו מדמיינים או מתארים, ולא כמשהו קיים באופן מוחלט. איך המוח תופס את הזמן? אליעד ממשיך ומדבר על איך המוח האנושי מעבד את הזמן והזיכרון. הוא מעלה את רעיון שמי שמסוגל לחשוב על הרגע הנוכחי בלבד, בעצם מוותר על כל ההבנה של הזמן כפי שאנחנו מכירים אותו. הוא מתאר את הזמן כחוויות של רגעים שונים שמתקיימים במקביל, ולא כקו ישר של זמן שזורם מכיוון אחד לכיוון אחר. הוא מציע שהמוח שלנו למעשה בונה את זמן על בסיס רגעים שונים שמתאגדים יחד, וכולנו חיים במציאות של הזמן, שהיא יותר פסיכולוגית מאשר פיזית. מהו זיכרון והאם אפשר לחיות בלעדיו? ההרצאה ממשיכה בהסברים על הזיכרון האנושי. אליעד מתאר את הזיכרון ככוח שמחבר את תחושת האני שלנו לעבר. הוא מציין שמי שנפגע בזיכרונו, לא יכול לתפקד באותו אופן בתפיסת העולם שלו. אם ננסה למחוק את הזיכרון מהאדם, הוא יתמודד עם קושי בזהות העצמית שלו. הוא גם מציע שלמעשה, הזיכרון וההבנה שלנו לגבי העתיד תלויים תמיד בהווה. האם הזמן הוא יצירה של המוח? בהמשך, אליעד מדבר על האפקט של הזמן כמשהו שמובנה במוח שלנו. המוח יוצר את תחושת הזמן על ידי התאמת תחושות ותמונות שהוא מקבל מהחושים. כל מה שאנחנו ... כמציאות אובייקטיבית, אלא הוא חלק מהתפיסה הסובייקטיבית שלנו. כל מחשבה על עבר או עתיד נבנית על ידי המוח בהווה, וההבנה של זמן לא מתארת איזו תופעה חיצונית מוחלטת. מהו כוחו של הרגע הזה? מהם מאפייני הזיכרון האנושי? האם זמן הוא תופעה אובייקטיבית? איך המוח מעבד את הזמן? מהו הקשר בין הזמן לתחושת הזהות? ...
איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח חושב? התודעה האנושית, מודעות עצמית
איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח חושב? התודעה האנושית, מודעות עצמית
... המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד ... את המצב ההפוך לו - יש קיר. לכן כל מחשבה על דבר שקיים מחייבת גם מחשבה הפוכה או זיכרון הפוך. מה הקשר בין הזיכרון לבין ההבנה של המציאות? כדי להבין איך המוח חושב או תופס מציאות כלשהי, אליעד מסביר את מושג הרשימו. רשימו הוא זיכרון או שארית של מחשבה קודמת שממשיך להתקיים בתודעה. למשל, אם אדם חושב יש פיל, בו זמנית קיים בו ... מתקיים במוחו רשימו של המחשבה שאין. זה מה שמאפשר את ההכרה בקיומו של הדבר. אם לא היה זיכרון של ההיפך, לא היה מתאפשר למוח להבחין בין יש לאין. האם אפשר לחשוב רק על דבר אחד באופן מוחלט? ... שיבין ששני הקצוות של הניגודים הם למעשה זהים במהותם, תיעלם כל שאלה וכל ספק. כיצד זיכרון משפיע על התפיסה של האדם? המוח משתמש בזיכרון (רשימו) של המחשבה ההפוכה כדי לתת משמעות למחשבה הנוכחית. כלומר, כשאדם אומר יש פה קיר, הוא ... את המצב שאין פה קיר, ורק מתוך השוואה זו הוא מבין או תופס את המושג קיר. באופן הזה הזיכרון הוא חלק בלתי נפרד מתהליך החשיבה וההבנה של המוח. מדוע המהות של כל דבר היא כלום? אליעד מסביר ...
סודות המוח האנושי, סודות החשיבה, איך המוח זוכר? תפישת הזמן, אולי הכל חלום? איך עובד הזיכרון? איך המוח חושב? לחשוב על דבר והיפוכו, הנחות היסוד של המוח, איך המוח עובד?
סודות המוח האנושי, סודות החשיבה, איך המוח זוכר? תפישת הזמן, אולי הכל חלום? איך עובד הזיכרון? איך המוח חושב? לחשוב על דבר והיפוכו, הנחות היסוד של המוח, איך המוח עובד?
... איך המוח זוכר? תפישת הזמן, אולי הכל חלום? איך עובד הזיכרון? איך המוח חושב? לחשוב על דבר והיפוכו, הנחות היסוד של המוח, איך המוח עובד? האם באמת קיים עבר, או שהכל נמצא רק עכשיו? אליעד ... את אחד הסודות הגדולים של המוח האנושי: כיצד המוח תופס זיכרון וזמן. רוב האנשים רגילים לחשוב שיש עבר, הווה ועתיד, אך אליעד מראה שהמוח שלנו יוצר הפרדה מלאכותית בין מושגים אלו. כל מה שאנו ... לה תאריך אחר, למשל אתמול, או מחר, ואז נחשוב שמדובר בזיכרון או בתחזית לעתיד. אליעד מדגים שאם ברגע אחד תשתנה המחשבה בראש שלנו מקרה ליקרה, זה ישנה מיד את התחושה שלנו לגבי הזמן שבו ... למרות שהתמונה לא השתנתה כלל. איך המוח מחליט אם הזיכרון אמין? אליעד כהן ממשיך להסביר שהמוח מייחס רמות שונות של אמינות לסוגים שונים של מידע. לדוגמה, אם ראית משהו בזמן שהיית שיכור, ... לנו שום ודאות אמיתית בשום דבר שאנחנו חושבים עליו. האם זיכרון הוא בהכרח אמיתי? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא שאפילו אם יש לך זיכרון ברור, זה לא אומר שזה באמת קרה. למשל, אפשר לשתול במוחו של אדם זיכרון של משהו שלא באמת התרחש, ותחושת האמינות של הזיכרון הזה תהיה בדיוק כמו של זיכרון אמיתי. מכאן מסיק אליעד שהעובדה שאתה חושב שמשהו קרה בעבר אינה הוכחה לכך שהוא אכן התרחש. האם החלום שונה מהמציאות? אליעד מציג ... יותר לגבי טבע המחשבה והמציאות עצמה. ההכרה בכך שכל זיכרון או מחשבה הם רק אפשרות, ולא מציאות מוחלטת, יכולה לשחרר את האדם מאמונות מגבילות ולאפשר לו להגיע לתפיסה רחבה יותר של האמת. האם העבר באמת קיים? איך המוח תופס זיכרונות? האם אפשר לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית? מה ההבדל בין חלום למציאות? איך נוצרת משמעות במוח? האם כל מחשבה היא רק אמונה? האם הזיכרון תמיד אמיתי? ...
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
... בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית האם יש צורך לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? הדיון על עמידה בצפירה ביום הזיכרון ובמהותה נוגע למספר נושאים ... מתוך תחושת חובה דתית או מתוך רצון להראות הזדהות עם הקולקטיב. האם העמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת היהודית? לאורך השיחה עלתה גם השאלה אם העמידה בצפירה תורמת לזיכרון הנופלים ולשמירה על המורשת היהודית. יש המציעים כי מדובר במנהג שמזכיר את המורשת היהודית וחשוב לשמר אותו כדי לזכור את הנופלים, בעוד אחרים טוענים שאין שום צורך בעמידה פיזית כדי לשמר את הזיכרון והמורשת, ושהאמונה והזיכרון צריכים להתבטא בדרכים אחרות, כגון קריאה בספרי זיכרון, צפייה בסרטים חינוכיים, או פעולות ... או כפויה. האם ניתן לזכור את הנופלים בדרכים אחרות? בסופו של דבר, עלתה השאלה אם ניתן למצוא דרכים נוספות להזדהות עם הנופלים ולכבד את זכרם. האם אפשר להפעיל את הזיכרון והכבוד כלפי הנופלים בדרכים אחרות שאינן מצריכות עמידה פיזית בצפירה? האם יש מקום למחשבה מחודשת על צורת ההתבטאות הציבורית של זיכרון הנופלים? מה המשמעות של עמידה בצפירה? האם עמידה בצפירה כפויה? האם יש קשר בין צפירה לדת? האם זיכרון הנופלים ניתן לביטוי בדרכים אחרות? ...
איך לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר?
איך לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר?
... לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר? איך לשכוח זיכרונות רעים? ההרצאה מתמקדת בשאלה כיצד לשכוח זיכרונות רעים, זיכרונות טראומטיים ופוסט טראומה. אליעד מציג את האפשרויות השונות להתמודדות עם זיכרונות שליליים וכיצד המוח האנושי זוכר אירועים שונים. המרצה מביא דוגמאות של אנשים שחוו טראומות רגשיות, כמו אישה שנאנסה והדבר יוצר אצלה טראומה קשה או גבר שעבר בגידה מצד בת הזוג שלו. מדובר על מצבים שבהם הזיכרון טראומטי ומעורר תחושות רעות, והתמודדות עם זיכרונות כאלה יכולה להיות מאתגרת. המטרה היא להבין כיצד ניתן לשכוח זיכרונות כאלה ולהפחית את הכאב הנפשי שהם גורמים. אליעד מסביר כי כאשר אדם עובר חוויה טראומטית, כמו שדודו נפל או במקרה של אונס, זיכרונות אלה עשויים להתפשט ולהיות מחוברים לתחושות רגשיות רעות. השאלה שהוא מציב היא האם יש דרך להפוך את הזיכרונות הללו לפחות כואבים, או אפילו לשכוח אותם לחלוטין. כיצד פועלת הזיכרון האנושי? הזיכרון האנושי מקטלג את הזיכרונות בהתאם למשמעות שהם מקנים לאדם. כאשר מדובר בזיכרונות שמרגישים ככואבים או מאיימים, המוח שומר עליהם בצורה חזקה יותר. לדוגמה, אם אדם עבר אונס במקום מסוים, כל פעם שהוא יגיע לאותו מקום, הוא עשוי להזכר בתחושות הרעות הקשורות לאירוע. השאלה המרכזית היא אם יש דרך לגרום לאדם לא להיזכר בזיכרון שלילי כאשר הוא נמצא במקום מסוים. האם אפשר למחוק זיכרונות? המרצה עוסק בשאלה האם ניתן למחוק זיכרונות או להפחית את עוצמתם. הוא מציין כי ניתן לשנות את משמעותם של זיכרונות באמצעות עבודה נפשית, כך שהזיכרון יפסיק להיות כואב. אם אדם חווה טראומה כמו אונס, הוא עשוי לשוב אל אותו מקום, אך כל עוד לא יעורר את התחושות הרעות, הזיכרון לא יהיה פעיל. האפשרות למחוק זיכרון או לשנות את המשמעות של אירוע טרגי קשורה לכך שאדם יכול ללמוד מהעבר ולחוות אותו בצורה שונה, כדי להפחית את הכאב שהוא חווה. כיצד משפיעה המשמעות על הזיכרון? המשמעות של זיכרון מסוים היא זו שקובעת אם הוא יישאר בזיכרון או יימחק. לדוגמה, אם לאדם יש
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
... בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות מה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת בצפירה? הדיון שהובא בהרצאה מתמקד בשאלה האם הגיוני יותר לעמוד או לשבת בזמן הצפירה, במיוחד בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. אליעד כהן מעלה את השאלה מה יותר הגיוני לעשות בעת הצפירה - לעמוד או לשבת. הכוונה כאן היא לא רק לשאלה מעשית של התנהגות בזמן הצפירה, ... מוסרית. אליעד מציין כי לפעמים אנחנו יכולים לבחור פעולה מסוימת לא מתוך היגיון טהור, אלא מתוך רצון להזדהות עם אחרים, עם תחושת כבוד לזיכרון, או מתוך חיבור רגשי לאירוע. מה המחויבות שלנו כלפי המנהגים והמוסכמות החברתיות? אליעד גם דיבר על המחויבות האישית שלנו כלפי המנהגים החברתיים ... מתוך כבוד או מתוך רצון להיות חלק מהחברה? הוא מציין כי הבחירה בין לעמוד או לשבת בזמן הצפירה היא גם עניין של חיבור אישי למנהג ולזיכרון, ולא רק שאלה של היגיון אובייקטיבי. האם כל פעולה כזאת מבוצעת מתוך רגשות או שמירה על כבוד למנהג? אליעד חוקר את השאלה אם כל פעולה - בין אם לעמוד או ... לרגש פנימי ואמיתי או מתוך שמירה על כבוד למנהג החברתי. הוא מציין כי כל אדם עשוי להרגיש את הצורך לפעול בדרך מסוימת מתוך חיבור פנימי לזיכרון, או מתוך תחושת מחויבות מוסרית כלפי אחרים, אך הוא מדגיש שהשאלה המהותית היא מתי אנחנו פועלים מתוך אמת פנימית ומתי אנחנו פועלים מתוך מניע חיצוני. ... הגיונות שווים, או אם יש היגיון שמחייב בחירה מסוימת בפעולה מסוימת. השיחה נגעה גם בשאלה אם כל פעולה מתקיימת מתוך הצורך המוחלט לכבד את הזיכרון או שהיא מבוצעת מתוך הרגל שנרכש בתהליך חיים אישי. היגיון בעמידה בצפירה? שיקולים חברתיים בעמידה או ישיבה בצפירה הבחירה בין עמידה לשבת בזיכרון מהי מחויבות אישית לפעולות חברתיות? האם כל הגיונות שווים? מה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת בצפירה? בדיון זה, אליעד מציע מספר תובנות לגבי פעולת העמידה בצפירה, בעיקר בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. המיקוד העיקרי הוא בשאלה האם יש היגיון בעמידה בצפירה, ומה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת? האם יש מצבים שבהם כל אחת מהפעולות הגיונית ... ולחיבור עם המקום שבו הוא נמצא? האם כל פעולה כזאת היא פעולה שמבוססת על חיבור לרגש או פשוט על שמירה על כבוד למנהג או לנורמות החברתיות של הזמן והמקום? האם כל הגיונות שווים? הם מסכמים את השיחה בשאלה אם כל הגיונות יכולים להיות שווים, או אם יש היגיון שדורש מאמץ או פעולה יוצאת דופן שמחייבת את הבחירה דווקא באחת הפעולות. כמו כן, האם באמת כל פעולה מתקיימת מתוך הצורך המוחלט לכבד את הזיכרון או שהיא מבוצעת מתוך הרגל שנרכש בתהליך חיים אישי. היגיון בעמידה בצפירה? שיקולים חברתיים בעמידה או ישיבה בצפירה הבחירה בין עמידה לשבת בזיכרון מהי מחויבות אישית לפעולות חברתיות? האם כל הגיונות שווים? ...
איך למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם
איך למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם
... למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם האם אפשר למחוק זיכרון טראומטי לחלוטין? אליעד כהן מסביר באופן מפורט האם ואיך ניתן למחוק זיכרון טראומטי. ראשית, חשוב להבין שאין אפשרות למחוק באופן מוחלט את הזיכרון של אירוע טראומטי, משום שאירוע שהתרחש במציאות, נקלט בחושים ונחרט בזיכרון. לכן באופן פשוט, אין אפשרות ממשית למחוק את האירוע עצמו. ... לאחר מכן מראים לו סרטון וידאו שמוכיח כי בעצם זה לא היה יריקה אלא רק טיפות של גשם, האירוע נשאר בזיכרון, אך הפרשנות של האדם לגבי האירוע משתנה. במקרה כזה, הזיכרון עצמו (תחושת הרטיבות) נשאר, אבל התחושה הרגשית השלילית של ההשפלה מתפוגגת. הדוגמה הזו ממחישה את ההבחנה בין הזיכרון העובדתי לבין הפרשנות הרגשית, ומוכיחה כי את הפרשנות ניתן למחוק או לשנות לחלוטין. האם אפשר לשכוח לחלוטין אירוע שקרה במציאות? אליעד כהן טוען כי באופן עקרוני לא ניתן למחוק לגמרי אירוע שהתרחש, מאחר והזיכרון הפיזי והחושי של האירוע קיים במוח. עם זאת, הוא מציג הבנה עמוקה יותר של האופן בו פועל הזיכרון האנושי. הזיכרון של האדם עובד כך שהוא זוכר בעיקר אירועים ומשפטים שיש להם משמעות רגשית חזקה. אירועים חסרי משמעות רגשית לא יישמרו בזיכרון לזמן רב. לדוגמה, אם נשאל אדם מה עשית לפני דקה?, לרוב הוא ... האדם יזכור לפרטי פרטים, גם לאחר עשרות שנים, כי הוא משחזר אותו שוב ושוב בתודעתו. מה הקשר בין זיכרון ומשמעות רגשית? ככל שלאירוע יש משמעות רגשית גדולה יותר, כך הזיכרון נשאר ברור וחד יותר. אליעד נותן דוגמה של אנשים שמסוגלים ... לחוות את האירוע כאילו הוא מתרחש עכשיו. לעומת זאת, משפט שנאמר לפני דקה ואין לו משמעות רגשית, אדם ישכח בקלות רבה. אליעד מסביר שבפועל, אנשים זוכרים את מה ... אדם שסובל מטראומה משחזר אותה כל יום או לעיתים תכופות, ולכן הוא זוכר אותה בעוצמה גדולה יותר. הזיכרון נשמר באופן חי רק בזכות החזרה והתחזוקה שלו, וככל שאדם משחזר יותר את האירוע - כך הזיכרון נשאר חי ומפורט יותר. כיצד להפוך טראומה לחסרת משמעות ולשכוח אותה? כדי לשכוח זיכרון טראומטי באמת, יש צורך להפוך את האירוע כולו לחסר משמעות לחלוטין. כשאירוע הופך לחסר משמעות לחלוטין, הוא מפסיק להיות משוחזר בזיכרון, וממילא האדם שוכח אותו. אם למשל אדם חושב שפיטורין ממקום עבודה הם השפלה גדולה, אבל לאחר זמן מסוים הוא מבין שהפיטורים היו לטובתו, הפירוש הרגשי ... אך הרגש השלילי כבר איננו שם, ובמקרים מסוימים, אפילו האירוע עצמו הופך למשהו חסר חשיבות, ואז הזיכרון מתפוגג לגמרי. אליעד מציג את הרעיון באופן ברור ופשוט: ככל ... באירוע הטראומטי, הוא באופן אוטומטי יפסיק לחשוב עליו. אם אין סיבה לשחזר את האירוע שוב ושוב, האדם ישכח אותו באופן טבעי. מה ההבדל בין
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זיכרון לטווח ארוך, איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: זיכרון לטווח ארוך, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, רטוריקה, ייעוץ אישי בנושא זיכרון לטווח ארוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 19:33:03 - wesi1