מיומנויות שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה
איך ליצור שיחה נעימה ומועילה?
במהלך ההרצאה, אליעד מתאר כיצד ניתן לנהל שיחה בצורה נעימה, איך להתמודד עם התנגדויות, קונפליקטים ומצבים שבהם השיחה אינה זורמת כפי שציפיתם. הוא מציין שמהות השיחה היא לא בהכרח התוכן עצמו, אלא איך להרגיש עם השיחה. המטרה היא שכול הצדדים יהיו מרוצים ושיסיימו אותה בתחושת "היה כיף לדבר".
מה עושים כששיחה לא זורמת?
אליעד מתאר סיטואציה שבה אחד הצדדים בשיחה מעלה נושא פוליטי, והצד השני לא רוצה להמשיך את השיחה בנוגע אליו. התגובה האפשרית הראשונה היא להבין ולהסכים שהנושא לא מעניין את הצד השני. כלומר, במקום להילחם על נושא, ניתן לחפש כיוון חדש בשיחה שיתאים לשני הצדדים. כך, ניתן לשמור על שיחה נעימה וזורמת.
כיצד להתמודד עם התנגדות?
כאשר צד אחד בשיחה מציג התנגדות לנושא מסוים, הדרך להתמודד עם התנגדות היא באמצעות הזדהות עם הצד השני. במקום להילחם על נושא לא מעניין, אפשר להסכים עם הצד השני ולהבין את עמדתו, מה שיוביל לשיחה יותר פתוחה ונעימה. לדוגמה, אם הצד השני אומר "אני לא מעוניין לדבר על פוליטיקה", אפשר להסכים איתו ולהשיב משהו בסגנון "גם אותי זה לא מעניין, אני רק מתעניין לדעת למה אנשים אחרים מתעסקים בזה".
כיצד להחזיר את השיחה לעניין?
אם צד אחד מתחמק או לא מעוניין בשיחה על נושא מסוים, אפשר להחזיר את השיחה למסלול באמצעות נושא אחר שמעניין את הצד השני. לדוגמה, אם מדובר בבן שיחה שלא מעוניין בשיחה על פוליטיקה, אפשר לשאול אותו מה כן מעניין אותו, או להעלות נושא חדש לגמרי.
כיצד לניהול שיחה בצורה חכמה?
אליעד מציין כי ישנם מקרים שבהם אנחנו רוצים להימנע מלהתמקד במשהו שלילי או לא מעניין, וצריך לדעת לעבור לנושא אחר. כדי לשמור על שיחה נעימה, חשוב להיות רגישים למה שמעניין את הצד השני, ובכך להימנע מקונפליקטים מיותרים. למשל, אם מישהו לא רוצה לדבר על פוליטיקה...
במהלך ההרצאה, אליעד מתאר כיצד ניתן לנהל שיחה בצורה נעימה, איך להתמודד עם התנגדויות, קונפליקטים ומצבים שבהם השיחה אינה זורמת כפי שציפיתם. הוא מציין שמהות השיחה היא לא בהכרח התוכן עצמו, אלא איך להרגיש עם השיחה. המטרה היא שכול הצדדים יהיו מרוצים ושיסיימו אותה בתחושת "היה כיף לדבר".
מה עושים כששיחה לא זורמת?
אליעד מתאר סיטואציה שבה אחד הצדדים בשיחה מעלה נושא פוליטי, והצד השני לא רוצה להמשיך את השיחה בנוגע אליו. התגובה האפשרית הראשונה היא להבין ולהסכים שהנושא לא מעניין את הצד השני. כלומר, במקום להילחם על נושא, ניתן לחפש כיוון חדש בשיחה שיתאים לשני הצדדים. כך, ניתן לשמור על שיחה נעימה וזורמת.
כיצד להתמודד עם התנגדות?
כאשר צד אחד בשיחה מציג התנגדות לנושא מסוים, הדרך להתמודד עם התנגדות היא באמצעות הזדהות עם הצד השני. במקום להילחם על נושא לא מעניין, אפשר להסכים עם הצד השני ולהבין את עמדתו, מה שיוביל לשיחה יותר פתוחה ונעימה. לדוגמה, אם הצד השני אומר "אני לא מעוניין לדבר על פוליטיקה", אפשר להסכים איתו ולהשיב משהו בסגנון "גם אותי זה לא מעניין, אני רק מתעניין לדעת למה אנשים אחרים מתעסקים בזה".
כיצד להחזיר את השיחה לעניין?
אם צד אחד מתחמק או לא מעוניין בשיחה על נושא מסוים, אפשר להחזיר את השיחה למסלול באמצעות נושא אחר שמעניין את הצד השני. לדוגמה, אם מדובר בבן שיחה שלא מעוניין בשיחה על פוליטיקה, אפשר לשאול אותו מה כן מעניין אותו, או להעלות נושא חדש לגמרי.
כיצד לניהול שיחה בצורה חכמה?
אליעד מציין כי ישנם מקרים שבהם אנחנו רוצים להימנע מלהתמקד במשהו שלילי או לא מעניין, וצריך לדעת לעבור לנושא אחר. כדי לשמור על שיחה נעימה, חשוב להיות רגישים למה שמעניין את הצד השני, ובכך להימנע מקונפליקטים מיותרים. למשל, אם מישהו לא רוצה לדבר על פוליטיקה...
- מיומנויות שיחה
- ניהול שיחה
- התנגדות בשיחה
- כיצד לפתח שיחה
- איך לשוחח עם אנשים