אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הראשון ✔הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן? ✔ מה באמת קדם למה, הביצה או התרנגולת? השאלה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:56הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
מה באמת קדם למה, הביצה או התרנגולת?

השאלה "מה קדם למה, הביצה או התרנגולת?" היא אחת השאלות המפורסמות והמוכרות ביותר בעולם, ואליעד כהן מסביר בהרצאתו לעומק את מהות השאלה ואת התשובה האמיתית אליה.

המהות של השאלה הזו היא להבין מהו הרצף הראשוני של סיבה ותוצאה שמוביל את כל האירועים במציאות. ישנה תחושה שכל דבר שקורה כרגע הוא תוצאה של אירוע קודם, וכך נוצר רצף אינסופי של סיבות ותוצאות. אך אליעד מסביר שהשאלה האמיתית כאן היא בעצם מה התחיל את הזמן עצמו, מה הייתה הנקודה הראשונה, ואם הייתה נקודה כזו, מה יצר אותה?

ההסבר שאליעד מציג הוא שאין קדימות אמיתית בין הביצה לתרנגולת, אלא שיש משהו אחר לחלוטין, "האין", שממנו מתהווים גם הביצה וגם התרנגולת, ולכן השאלה עצמה מניחה הנחה שגויה של מערכת יחסים של סיבה ותוצאה בין הביצה לתרנגולת. כאשר יש רק ביצה אחת ואין תרנגולת, או להיפך, השאלה לא מתקיימת, מכיוון שאין צורך בסיבה לקיום אחד מהשניים, ולכן שאלת הסיבה והתוצאה אינה קיימת במצב כזה.

איך יכול להיות שהזמן והסיבה נמצאים מחוץ לזמן עצמו?

אליעד כהן מדגיש שהסיבה האמיתית לקיום העולם איננה נמצאת בתוך הזמן, אלא מחוץ לו. אנחנו תופסים את המציאות כסדרת אירועים שמתקיימים אחד אחרי השני, אבל למעשה, לטענתו, הסיבה למציאות היא משהו אחר שמחוץ לזמן, משהו אינסופי, "כלום", או "אין". ה"אין" הזה הוא שמייצר בכל רגע את הביצה, התרנגולת, הזמן, המקום ואת כל מה שקיים.

אליעד מסביר שלא מדובר באלוהים, כישות נפרדת, אלא במשהו שמהווה ומייצר את המציאות כל הזמן. גם אם לא היה מפץ גדול, והיקום תמיד היה קיים, ההסבר שלו עדיין תקף, משום שהקיום הנוכחי בכל רגע הוא התהוות חדשה מתוך ה"אין" הזה.

הדוגמה שאליעד נותן להבהרת הרעיון היא התבוננות פנימה לתוך המציאות: כל דבר שנבחן לעומקו, כמו ביצה, תרנגולת, כיסא או יד, מורכב בסופו של דבר מאטומים וחלקיקים, וכשבוחנים את המקום והזמן עצמם מגיעים למסקנה שהם עשויים משום דבר - משהו שאינו זמן ואינו מקום. זה אותו ה"אין" שממנו מתהווים כל הדברים.

האם ההסבר של אליעד באמת עונה על השאלה?

על אף שאליעד מספק תשובה עמוקה לכאורה, הוא מבהיר בהרצאתו כי ההסבר הזה בעצם לא פותר את השאלה במלואה, משום שהוא רק מזיז אותה למקום אחר. הוא מסביר שהעברת הדיון אל ה"אין" שמחוץ לזמן יוצרת פשוט מערכת חדשה של סיבה ותוצאה, בין האין - זמן לזמן עצמו. השאלה נשארת פתוחה - מה יצר את אותו "אין" ראשוני ומה היה לפניו?

מדוע ההסבר של אליעד עדיין משאיר מקום לשאלות?

אליעד מסביר שבכל מקרה בו אנחנו מציבים מערכת יחסים של סיבה ותוצאה, גם אם היא בין "אין זמן" לזמן, תמיד תישאר השאלה על מה שקדם ל"אין זמן" עצמו. יתרה מזאת, הוא טוען שאי אפשר לומר שה"אין זמן" או כל דבר מוגדר אחר הוא קדמון או נצחי, כי כל ישות מוגדרת מוגבלת ולכן אינה יכולה להיות מחויבת המציאות.

מהי התשובה האמיתית לשאלה מה קדם למה?

התשובה האמיתית שאליעד מציע לשאלה מה קדם למה - הביצה או התרנגולת - היא שהביצה והתרנגולת, או "היש", הם למעשה התהוות מתוך "האין". אך כשחוקרים לעומק ממה עשוי אותו "אין", מגיעים למסקנה שישנה ישות אחרת גבוהה יותר, אליה הוא מתייחס כ"אלוהים האמיתי", שבתוכה מתאחדים היש והאין לדבר אחד, שלם ומוחלט. במצב הזה, אין יותר הבדל בין יש ואין, בין ביצה לתרנגולת, כי הם הופכים לדבר אחד שאין בו שאלה של קדימות.

במציאות כזו, אין עוד משמעות לשאלה מה קדם למה, מכיוון שהיש והאין הם אחד באופן מוחלט. במילים אחרות, כשמבינים לעומק שאין הפרדה בין היש לאין, אין שום צורך לשאול מה היה קודם, הביצה או התרנגולת.

לסיום, אליעד מדגיש שגם הישות הזו שמכילה את היש והאין היא כבר סוגיה אחרת של דיון עמוק יותר, משום שגם עליה אפשר לשאול כיצד היא קדמה לעצמה - אך זהו כבר דיון נוסף ועמוק אף יותר.
מה קדם למה הביצה או התרנגולת המהות של השאלה באופן מוחלט הבדלה המוכר מהווה חקירות האם הזמן הוא אינסופי מחוייב כלום הזמן הוא אינסופי ביצה הביצה או התרנגולת הביצה והתרנגולת הסיבה הראשונה הסיבה של כל הסיבות הראשון לפני הזמן לפני הסיבה הראשונה מה היה לפני מה קדם למה מה קדם למה הביצה או התרנגולת סיבה סיבה ראשונה סיבות תרנגול תרנגולת
אדם הראשון, חטא עץ הדעת, חטא אדם הראשון, התורה, שמירת מצוות, משה רבנו, עץ החיים, גן עדן גיהנום, החטא ועונשו
... הראשון, חטא עץ הדעת, חטא אדם הראשון, התורה, שמירת מצוות, משה רבנו, עץ החיים, גן עדן גיהנום, החטא ועונשו מדוע אלוהים ברא את אדם הראשון בלי תפיסת העולם הבא? אליעד כהן מסביר שאלוהים ברא את אדם הראשון ללא התפיסה המוכרת כיום של העולם הבא. אלוהים לא נתן לאדם הראשון את הרעיון שהעולם הזה הוא רק פרוזדור לעולם הבא. בתחילה, אדם הראשון היה כבר בתוך גן עדן, ואלוהים לא דרש ממנו לבצע מצוות או להתאמץ כדי לקבל טוב בעתיד. הכל כבר היה מוכן ומושלם ... מדגים זאת על ידי תוכנית הטלוויזיה אל תפיל את המיליון, שבה המשתתף כבר קיבל את הכסף מראש והוא רק צריך לשמור עליו ולא לאבד אותו. כך גם לאדם הראשון , כל הטוב כבר היה קיים אצלו, והוא רק היה צריך לשמור על המצב הקיים, ולא להסתכן באיבודו. מה משמעותם של עץ הדעת טוב ... אין הפרדה בין טוב לרע. לעומת זאת, עץ הדעת טוב ורע מסמל את ההפרדה בין דברים שונים, את תפיסת השכל האנושי שמפריד בין טוב לרע. ברגע שאדם הראשון אכל מעץ הדעת, הוא נפל מהשכל של האחדות לשכל של הנפרדות, ואז למעשה מת באופן רוחני. המוות כאן הוא ניתוק מההוויה השלמה, ולכן האדם הראשון הורחק מגן עדן, כלומר, מהשלמות שבה היה קודם לכן. איך עבדו על האדם הראשון כדי שיוכל מעץ הדעת? אליעד מסביר כיצד האדם הראשון נפל בפיתוי של עץ הדעת. הנחש אמר לחווה שאלוהים לא רוצה שהם יאכלו מהעץ כי אם יאכלו הם יהיו כמו אלוהים, ידעו טוב ... עצמו. כלומר, החטא של עץ הדעת היה בכך שהאדם רצה להיות דומה לאלוהים מתוך מחשבה מוטעית שהוא חסר משהו, שעדיין אין לו את הטוב המושלם. האדם הראשון וחווה חשבו שהם יוכלו להשיג טוב גדול יותר באמצעות אכילה מהעץ, וכך למעשה הם נפלו לשכל של הנפרדות ואיבדו את הטוב המושלם שהיה להם מראש. למה העולם הזה הוא בעצם גיהינום? אליעד מציין שכאשר האדם הראשון גורש מגן עדן, הוא לא ידע שהוא גורש לגיהינום, אלא חשב שהעבירו אותו לעולם אחר, רגיל, שבו יש טוב ויש רע, ובו הוא ... הכניס את תפיסת הנפרדות וגרם לבני ישראל להאמין שיש צורך לעשות מעשים מסוימים (מצוות) כדי להתקרב לאלוהים. בכך השטן המשיך את הטעות של האדם הראשון והעמיק את ההפרדה בין האדם לבין ההוויה השלמה. למה האמונה היא הסיבה העיקרית לסבל של האדם? אליעד כהן אומר שהסיבה ... קיים בהווה. מה המשמעות של נעשה ונשמע לפי אליעד? אליעד מתייחס לאמירתם של בני ישראל נעשה ונשמע בהר סיני כאל הטעות המרכזית שהעמיקה את חטא אדם הראשון. לדבריו, נעשה ונשמע מייצג בדיוק את ההפרדה בין האדם להוויה. במקום להבין שהמציאות כבר שלמה, בני ישראל קיבלו על עצמם להתחיל לחיות לפי הפרדות של מצוות ועבירות, ולכן הם למעשה נכנסו לשכל של נפרדות, ואיבדו את האחדות. איך אפשר לתקן את חטא אדם הראשון? אליעד מסביר שכדי לתקן את חטא אדם הראשון, על האדם לעזוב את השכל של הנפרדות ולחזור לשכל של אחדות מוחלטת. תיקון החטא הוא לראות שהכל אחד, אין טוב ורע ואין ... האדם יפסיק להפריד בין דברים שונים, הוא יחזור לגן עדן, יחזור לחיבור המושלם עם ההוויה, ויחווה את הטוב המוחלט. מהו חטא עץ הדעת? למה גורש האדם הראשון מגן עדן? מהי משמעות עץ החיים? למה העולם הזה הוא גיהינום? איך מתקנים את חטא אדם הראשון? מדוע האמונה גורמת לסבל? ...
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
... וכך הלאה עד הרצון הראשון, שאותו האדם לא בוחר כלל. אם האדם יסתכל פנימה, הוא יבחין שאין לו יכולת לבחור את הרצון הראשון שלו. במילים אחרות, הרצונות פשוט מתהווים בתוכו בלי שליטתו. האם לאלוהים באמת יש בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד מסביר שגם ... שבו הופיע הרצון הראשון של הבורא. עצם קיומו של רצון ראשוני כבר מהווה סוג של בריאה, כי ברגע שהבורא רצה משהו, הוא יצר הפרדה מעצמו, ובכך נוצרה כבר הנפרדות הראשונה. אם יש הפרדה, אז כבר אין אחדות מוחלטת. אליעד מציין שהרצון הראשון לא יכול היה להיווצר מתוך בחירה קודמת, מכיוון שלא היה שום רצון קודם. לכן הרצון הראשון נוצר מעצמו, בלי שאלוהים באמת בחר בו באופן מודע. ברגע שנוצר הרצון הראשון ללא בחירה, כל המשך התהליך גם הוא ללא בחירה. האם לאלוהים יש בחירה חופשית או שהוא מוגבל? ברגע שמגדירים שאלוהים ברא את העולם, ... לפני שנוצר הרצון הראשון לא היתה לאלוהים אפשרות בחירה, משום שלא היתה נפרדות ולא היה הבדל בין אפשרויות. מכאן שהרצון הראשון הופיע ללא בחירה. מדוע בכל זאת ישנה בחירה חופשית במובן גבוה יותר? למרות שאליעד כהן מסביר שלאלוהים ולאדם אין באמת בחירה ... שלו. גם הרצון הראשון של אלוהים הופיע ללא בחירה, ולכן גם אלוהים לא באמת בחר לברוא את העולם או לרצות משהו. אולם, ברמה הגבוהה יותר, אליעד מגדיר ... קיים? מהות הרצון הראשון תפיסת הזמן והמקום באחדות מדוע בכלל לדבר על בחירה חופשית של אלוהים? הרעיון מתחיל מכך שרבים שואלים אם יש בחירה חופשית ... אין שליטה על הרצון הראשון שלו, ולכן לא מתקיימת בחירה חופשית אמיתית. למה גם לאלוהים אין בחירה חופשית? מפרספקטיבה מסוימת, אלוהים אינו מבצע שום פעולה ... אותו. כך שגם ברצון הראשון של הבורא אין בחירה חופשית, משום שהוא נוצר מעצמו ללא בחירה קודמת. האם אלוהים באמת בחר לברוא את העולם? לכאורה אנו אומרים: ... בחירה. מהו הרצון הראשון של הבורא ולמה הוא מבטא העדר בחירה? הרצון הראשון של הבורא, ברגע שהוא רצה משהו, הוא כבר בריאה. אם מדובר בשלב הראשוני, שבו האל עדיין באחדות מוחלטת, אין שום אפשרות לדבר על בחירה, כי כדי לבחור צריך להיות הבדל בין רצונות שונים. אבל כאשר רצון ... מי או מה גרם לרצון הראשון מתנגש בשאלה נוספת: אם לפני שהיה רצון כבר הייתה ישות אחת, הרי הרצון חייב היה לצאת ממנה, ואם הוא יצא ממנה בלי שהייתה בחירה ... בוחר לרצות. הרצון הראשון לא נברא מתוך רצון קודם, ולפיכך אין לאלוהים בחירה חופשית ברמה הראשונית. יחד עם זאת, כאשר הרצון קיים והמציאות מתקיימת בהתאמה מלאה לרצון הזה, ניתן לתאר זאת כבחירה חופשית במובן הגבוה, כי אין ... קיים? מהות הרצון הראשון תפיסת הזמן והמקום באחדות אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה? הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית של ... מי בוחר את הרצון הראשון? האדם לא בוחר את הרצון הראשון שלו, זה ברור לגמרי, שכל אחד יסתכל בתוכו ויראה אם הוא בוחר את הרצון שלו. ולגבי אלוהים, האם אלוהים באמת בוחר לעשות את מה ... צמצום, כי בשורש הראשון, אין הבדל בין הבורא לבין רצונו, ובשורש הראשון אין בכלל שום שינוי, אין שניים, וברגע שאומרים הבורא רצה או חשב, או אומרים משהו על הבורא, בעצם זה הפחתנו אותו ממה שאומרים ... הבורא בחר את הבריאה הראשונה, העולם הראשון. הבריאה הראשונה, זה הרצון שלו, העולם הראשון, זו הבחירה של הבורא, העולם הראשון זה מידת הטוב, או מידת הרע של הבורא, זו היכולת של הבורא להשתנות, והשאלה האם הוא ברא את הרצון של עצמו מתוך בחירה או מתוך ... איך נוצרה הנפרדות הראשונה, הבורא לא צמצם את עצמו, מישהו צמצם את הבורא ונתן לו אפשרות לצמצם את עצמו! מי צמצם? הוא עצמו צמצם את עצמו, זה לא מסתדר, כי ...
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
... כלשהי בעלת רצון, והיא שמניעה את הדברים. מהו הרצון הראשון, והאם הוא נבחר? אליעד ממשיך לעומק השאלה ומציע לבחון את הישות או התבונה הראשונה שמניעה את העולם. הוא שואל האם לתבונה זו יש רצון כלשהו, והאם היא בעצמה רוצה את הרצון הזה. ההנחה של אליעד היא כי מי שבאמת בוחר הוא לא מי שמבצע פעולה, אלא מי שיוצר ... האדם עצמו. השאלה המרכזית של אליעד היא מה יצר את הרצון הראשון? מה קדם לו? האם הרצון הראשון הוא תוצאה של בחירה או לא? אליעד מציין כי כאשר מדברים על הנקודה הראשונה, הפרספקטיבה משתנה, כיוון שבשורש של הדברים, שהוא מעל לזמן ומקום, לא ניתן לדבר על רצון ועשייה כפעולות נפרדות בזמן. במקום זה, בשורש הדברים, הרצון והעשייה הם דבר אחד, מתרחש בו - זמנית. מדוע הרצון הראשון לא יכול להיווצר מסיבה? כאשר דנים בשאלת הרצון הראשון, נשאלת השאלה האם הוא נוצר מסיבה כלשהי או שמא הוא נוצר באופן אקראי לגמרי. אם הרצון הראשון נוצר מסיבה, מיד נשאל מה הסיבה שהובילה לסיבה הזו וכך הלאה עד אינסוף, מה ששוב שולל את רעיון הבחירה החופשית. לעומת זאת, אם הרצון הראשון נוצר ללא סיבה, המשמעות היא שהוא אקראי, וגם כאן אין בחירה חופשית, כי לא הייתה סיבה שתיצור בחירה כלשהי. אליעד מבהיר שהשאלה אם הרצון הראשון נוצר מסיבה או ללא סיבה היא בעצם שאלה טיפשית. מדוע? כי הוא מציע רעיון לפיו הרצון הראשון יכול היה להיווצר מעצמו, על ידי אותו כלום או העדר רצון, שאותו הוא מתאר כישות בלתי מוגדרת, חסרת סיבה. במצב כזה, אם אותו כלום יצר את הרצון, הרי שהוא עשה בחירה כלשהי. ... לא ניתן לומר שאין בחירה. מצד שני, אם מקבלים שהרצון הראשון נוצר ללא סיבה, אז שוב, זהו מצב של חוסר בחירה, כיוון שלא היה דבר שהניע את הרצון הזה להיווצר. אליעד טוען כי שתי נקודות המבט הללו משנות את ההגדרה של מהי בכלל בחירה. ... מושגים אלה. בחירה חופשית רצון ראשון האם יש סיבה לרצון הראשון? העדר רצון וסיבה תבונה ראשונה האם הכל אקראי? מהו הקשר בין בחירה חופשית לבין העדר בחירה חופשית? הנושא המרכזי בהרצאה הוא הבחירה החופשית, ובמהותו של הקיום האנושי ... איזו בחירה, כיוון שבחירה תמיד מתחילה מרצון. מהו הרצון הראשון, ומה יוצר אותו? בהמשך, עובר אליעד לשאול על הרצון הראשון. כאשר אנו שואלים מה קדם לרצון הראשון, האם יש משהו שבחר אותו, הדיון מתפצל לכמה כיוונים. אם אנחנו מניחים קיום של תבונה ראשונה שמניעה את כל הקיום, אנו שואלים: האם לתבונה הראשונה יש רצון? האם היא בחרה לרצות? אליעד מציין כי אם ישות כזו קיימת, מי שבאמת בוחר אינו מי שעושה, אלא מי שיוצר את הרצון. כלומר, אם יש רצון, מישהו בחר את הרצון. בהנחה שהרצון הראשון הוא בלתי מוסבר לחלוטין, האם ניתן להניח שיצרנו אותו מתוך רצון, או שמא הוא נוצר במקרה? האם הרצון הראשון נוצר מתוך סיבה? ההמשך מחדד את השאלה האם הרצון הראשון נוצר עם סיבה או בלעדיה. אם יש לו סיבה, אז כל מה שמוביל אותו עדיין מצביע על סיבה, ובכך למעשה נשללת הבחירה החופשית. מאידך, אם הרצון נוצר בלי סיבה, הרי שמדובר במשהו ... טוען שזו שאלה טיפשית. מה הכוונה? אפשר להניח כי הרצון הראשון נוצר מעצמו, כלומר, משהו כלשהו, בין אם נקרא לו כלום או העדר רצון, עשה את הבחירה הזאת. השאלה אם הרצון הראשון נוצר מתוך סיבה או ללא סיבה היא בעצם לא נכונה, כיוון שמישהו או משהו יצר אותו. הרצון הראשון - האם הוא מחייב? כאשר שואלים האם הרצון הראשון נוצר מתוך בחירה, התשובה היא למעשה מורכבת: מצד אחד, אם משהו עשה את הבחירה הזו, אז גם אם לא נבין איך נוצר הרצון, עדיין יש כאן הבחירה של אותו משהו. מצד שני, אם אין ... שיש תבונה ראשונה המניעה את העולם, ונשאל: האם התבונה הראשונה, האם יש לה מצידה רצון כלשהו? האם היא רוצה את הרצון של עצמה? כי באמת, בסופו של דבר מי שבאמת בוחר זה לא מי שעושה, מי שבוחר זה מי שיוצר את הרצון שיוצר את העשייה אם ... הרצון הוא זה שבוחר את העשייה. ומה בעצם יוצר את הרצון הראשון, ומה בעצם קדם לרצון הראשון? והשאלה היא האם מישהו בחר את הרצון של עצמו, ומדובר ביחס לכוח הראשון ביחס לישות הראשונה. ויש לציין שמצד הפרספקטיבה שמעל הזמן והמקום, לא שייך להגיד רצה ועשה כי רצה ועשה, הן שתי נקודות בציר הזמן. ובשורש אין פער בין רצה ועשה, הרצה ועשה הם בו זמנית, אין זמנים בכלל באחדות, בשורש. ובעצם זה אומר שהרצון הראשון לא רצה, כי אם רצה ועשה הם בו זמנית, אז זה או רק רצה או רק רצה, ויש להעמיק ולהבין שבשורש אין רוצה, יש עשייה ללא רצון כך שלא שייך להגיד שרצית לעשות בשורש של כל ...
פרדוקס המחשבות, איך באה מחשבה לעולם? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון?
פרדוקס המחשבות, איך באה מחשבה לעולם? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון?
... איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון? איך נוצרת מחשבה ואיך אפשר לדעת מה המחשבה הראשונה? אליעד כהן דן בשאלה עמוקה ופילוסופית: כיצד באה מחשבה לעולם, מהו מקורן ... והרגשות, ומה עומד בבסיס הרצונות שלנו? השאלה המרכזית היא איך נוצרת המחשבה הראשונה. כל מחשבה שאדם חושב נובעת ממחשבות קודמות. לדוגמה, כשאדם חושב על שולחן, ... מכאן עולה הפרדוקס - אם כל מחשבה דורשת מחשבות קודמות, אז מה הייתה המחשבה הראשונה? האם יכולה להיות מחשבה אחת בלי מחשבות אחרות? אליעד מבהיר כי אם ננסה ... אינה אפשרית. זה מוביל למסקנה שאין מחשבה עצמאית לחלוטין. איך נוצר הרצון הראשון או הרגש הראשון? אותה בעיה קיימת גם לגבי רצונות ורגשות. אם ננסה לדמיין רצון מסוים כמו ... רגשות אחרים, אז רגש השמחה לא היה בעל שום משמעות עבורו. מה הפרדוקס במחשבה הראשונה? אליעד מציין כי הפרדוקס הוא שכדי שתהיה מחשבה, היא חייבת להתבסס על מחשבות אחרות, אך אם נלך אחורה עד המחשבה הראשונה שהייתה אי פעם, נמצא שאין לה על מה להתבסס. אם היא מתבססת על מחשבות קודמות לה, אז היא אינה הראשונה. ואם היא לא מתבססת על מחשבות קודמות, אז היא חסרת משמעות לגמרי. הדבר ... העמוק שהם למעשה לא הגיוניים: הם תמיד דורשים מחשבות קודמות, אך המחשבה הראשונה לכאורה לא יכולה להתקיים באופן לוגי. איך להתמודד עם הפרדוקס של מחשבות ... לתשובה ברורה לגבי ההתחלה האמיתית של המחשבות. איך נוצרת מחשבה? מהי המחשבה הראשונה? איך נוצר רגש? האם אפשר לחשוב בלי מחשבות אחרות? מה הפרדוקס במחשבות? איך ...
איך לצאת מהשכל? איך לא להבדיל בין יש לאין? מה זה אין הבדל בין יש לאין? איך להגיע למחוייב המציאות? מהו המחוייב הראשון? איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? מה זה אלוהים?
איך לצאת מהשכל? איך לא להבדיל בין יש לאין? מה זה אין הבדל בין יש לאין? איך להגיע למחוייב המציאות? מהו המחוייב הראשון? איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? מה זה אלוהים?
... הבדל בין יש לאין? איך להגיע למחוייב המציאות? מהו המחוייב הראשון? איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? מה זה אלוהים? איך אפשר לצאת מהשכל ולהגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין? אליעד כהן מסביר שקיימים ... עיקריים של מצבים מחשבתיים ודרכים לתפוס את המציאות. המצב הראשון הוא מצב שבו האדם אינו מבדיל כלל בין יש לאין, ובמצב כזה לא קיימת לו יכולת חשיבה, בירור או התקדמות, מאחר והמחשבה עובדת תמיד על בסיס ... ברורה את האפשרות שהוא אינו רוצה לשתות מים. מהו המחויב הראשון ומה המשמעות שלו? אליעד כהן מציין שהמטרה העיקרית בחיפוש רוחני, פילוסופי או מחשבתי היא לגלות מהו הדבר היחיד והראשון שאי אפשר להטיל בו ספק - המחויב הראשון. המחויב הראשון הוא אותה נקודה ודאית שאיננה יכולה להיות אחרת. אליעד מסביר כי המחויב הראשון הוא הדבר המוחלט היחיד שאין לו שום אפשרות שלילית, שהוא חייב להיות קיים. לדוגמה, שולחן אינו יכול להיות המחויב הראשון כי קיימת האפשרות שאין שולחן. אפילו המחשבה אני קיים איננה המחויב הראשון, כי קיימת האפשרות של אולי אני לא קיים. אליעד מוסיף שהמחויב הראשון הוא למעשה אלוהים. אך הוא מדגיש כי אלוהים איננו משהו וגם לא כלום. כלומר, הדבר שהכי בטוח שהוא קיים - אינו דבר ואינו כלום, כי כל דבר וכל כלום אפשר להטיל בהם ספק. המחויב הראשון נמצא מעבר להגדרות הללו. הוא חייב להיות נכון באופן מוחלט, ולכן אינו נתון לשום ספק. מה הקשר בין המחויב הראשון לבין שאלת ההבדל בין יש לאין? אליעד מסביר שישנה שאלה אחת מרכזית שמכילה בתוכה את כל השאלות - שאלת ההבדל בין יש לאין. השאלה הזו היא למעשה ... מחשבה, כל תחושה וכל אמונה, עד למציאת אותה נקודה של המחויב הראשון שמכילה בתוכה את כל השאלות והתהיות של האדם על המציאות. איך לא להבדיל בין יש לאין? מה זה מחויב ראשון? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אלוהים? ...
הספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים
הספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים
... להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים מהו רצון עצמי, והאם אפשר לא להזדהות איתו? הרצון העצמי הוא מושג מרכזי בספר להיות אלוהים, והבנתו קשורה באופן ישיר לנושא ההזדהות עם ... כאשר האדם מכיר בכך שרצונותיו אינם באמת שלו. מה הקשר בין אחדות לבין ביטול ההזדהות עם הרצון? אליעד מרחיב שיש כמה נקודות מבט שיכולות לשחרר את האדם מההזדהות עם הרצונות. הראשונה היא נקודת המבט של האחדות: כאשר האדם חווה את המציאות כאחדות מוחלטת, אין משמעות בכלל למושג רצון. אם הכל אחד ואין שום דבר חיצוני או פנימי, אז ... זה האדם יכול להכיר בכך שכל הרצונות הם רצונותיו שלו כאלוהים, ושהוא אחראי ליצירתם באופן מודע. אך אליעד מציין שלמרות שהאדם כאלוהים בוחר את הרצונות, באופן פרדוקסלי, הרצון הראשון של אלוהים נוצר ללא רצונו, מכיוון שלפני הרצון הראשון לא היה לאלוהים שום רצון. לכן, אליעד מצביע על סתירה פנימית עמוקה: מצד אחד, האדם כאלוהים יוצר את רצונו בכוונה ובמודע, אך מצד שני, הרצון הראשון עצמו נוצר באופן ספונטני, ללא רצון או כוונה מוקדמת. למעשה, אפילו אלוהים חווה את הרצון העצמי שלו בשני אופנים מנוגדים בו - זמנית: כמשהו שהוא יוצר ... שהאני הוא בעצמו תוצר של ישות אחרת. לחוות את המציאות מנקודת המבט של האחדות, שבה אין שום רצון ושום הזדהות. לחוות את עצמך כאלוהים שיוצר את הרצונות, אך גם להבין שהרצון הראשוני לא נוצר מתוך בחירה. להבין את הפרדוקס העמוק, שבו אתה גם יוצר את הרצון וגם מקבל אותו באופן ספונטני וללא כוונה. באמצעות חקירה ותרגול של ההבנות ... ולכן לא שייך שאלוהים ישייך לעצמו את רצונו העצמי. כאשר אלוהים מסתכל על רצונו העצמי, הוא רואה שמצד אחד רצונו הוא עצמי שלו, למה? כי הוא זה שיוצר את הכל. והרי הוא המסובב הראשון, ולכן הוא יצר את רצונו הראשון. הכוונה היא שאם אתה בתודעה של אלוהים, ואתה כאלוהים מסתכל על רצונך העצמי, מה אלוהים רואה? מצד אחד אלוהים אומר, מי היה לפני? אני, הרי אני האלוהים הייתי הראשון ורציתי שיהיה רצון. מצד אחד אלוהים בוחר אם להיות קיים ואם בכלל לרצות. אם את הראשון, אז כל מה שקורה זה מה שאת רוצה. מצד אחד כל מה שקיים זה רצונו של אלוהים, אבל מצד שני רצונו של אלוהים נוצר ללא רצונו, למה? כי לפני יצירת רצונו של ...
דרך רוחנית, התנגדות לאמת, כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה, המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה
דרך רוחנית, התנגדות לאמת, כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה, המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה
... רוחנית, התנגדות לאמת, כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה, המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה למה אנשים מתנגדים לחיפוש האמת? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים מסוימים מתנגדים לחיפוש האמת וטוענים שחקירה רוחנית מעמיקה נראית להם כחפירה. ... וגם מחויבות בו - זמנית, ומתוך כך תתאפשר פתיחות למושגים חדשים ולחקירה פנימית עמוקה יותר. כיצד סיבתיות מובילה להבנת המחויב הראשון? אליעד משתמש בדוגמאות רבות כדי להסביר את הקשר בין סיבה ותוצאה לבין המחויב הראשון (המחייב הראשון) . הוא טוען שאנשים רגילים לחשוב שכל דבר שמתרחש במציאות הוא תוצאה של אירועים קודמים: למשל, אם רואים כוס מים מונחת על שולחן, הם מניחים שהיא שם כי מישהו ... שהמים יפלו למטה. זו רק אמונה המבוססת על ניסיון העבר, לא אמת מוחלטת. ההבנה הזאת, לדבריו, מובילה את האדם לשאלה על המחויב הראשון: מה באמת גורם לכל דבר לקרות כפי שהוא קורה עכשיו? לפי אליעד, ההבנה העמוקה היא שכל דבר במציאות מתרחש בגלל רצונו של המחייב הראשון, ולא רק בגלל סיבות פיזיקליות או אירועים קודמים. האדם הרוחני מבין שלכל רגע יש פוטנציאל אינסופי, וששום סיבה בעבר אינה יכולה להבטיח באופן מוחלט את מה ... של סיבה ותוצאה למצב שבו האדם חווה את כל הרגעים כחדשים, בלתי צפויים, ולא מחויבים על ידי שום דבר אחר מלבד הרצון של המחייב הראשון . איך לחפש את האמת? מדוע אנשים מתנגדים לרוחניות? מהי סיבה ותוצאה? האם המציאות מחויבת או אפשרית? מהו המחויב הראשון? האם חוקי הפיזיקה מוחלטים? כיצד לחוות התחדשות בחיים? ...
להיות אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחוייב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים
להיות אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחוייב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים
... אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחוייב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים מהו הקיום העצמי ומה הקשרו ... שמחיה אותו ושמעצם קיומו, הוא לא מצוי ראשון. מהו המצוי הראשון וכיצד זה קשור לקיום שלנו? הגילוי של מהות הקיום, לפי אליעד כהן, הוא תהליך של הבנת המצוי הראשון. מה הכוונה במצוי ראשון? אם האדם מבין שקיומו אפשרי, הוא מבין שגם קיומו של כל דבר אחר ... ומחיה אותו. כשמתבוננים בכך מספיק לעומק, מתגלה שהמצוי הראשון הוא ישות שיכולה להיות אינסופית או אלוהים, תהליך שבו הוא מתחיל להבין את משמעות קיומו. ... של מחויבות חיצונית, והבנה זו מביאה את האדם להבנה שהמצוי הראשון הוא משהו מעבר לו עצמו. זו הדרך להבין את המשמעות של שאלת קיום האדם, ולחקור אותה לעומק. ... תהליך ההבנה הזה נוגע לשאלת האלוהים? באמצעות הבנת המצוי הראשון וההכרה בקיום חיצוני לאדם, אפשר להתחיל להבין את מהותו של הקיום. כל שלב בתהליך הזה מוביל ... את תודעת האלוהים או ישות ראשונית. הוויה של התודעה המצוי הראשון הקיום העצמי הוויה של המציאות למה אתה קיים? האם יש קיום שלא מחויב? ...
מלך או עבד, הכל רע, הכל טוב, הכל אחד, רשימו, רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע
מלך או עבד, הכל רע, הכל טוב, הכל אחד, רשימו, רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע
... הכל רע, הכל טוב, הכל אחד, רשימו, רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע מהי החוויה של האדם שנמצא באחדות מוחלטת? אחת הנקודות המרכזיות שמעלה ... תוצאה: חוסר תחושה מוחלט וחוסר משמעות. מהו שורש הרצון הראשון וכיצד הוא נוצר לפי אליעד? אליעד מסביר שהרצון הראשון נוצר ללא רצון מקדים. כלומר, לפני שהופיע הרצון הראשון, לא היה שום רצון שקדם לו. מצב זה הוא מצב של בחירה מוחלטת, כי אם אין רצון בכלל, אין דבר שמכריח אותך לפעול. כך הרצון הראשון הוא למעשה הפעולה החופשית ביותר של אלוהים - אלוהים יצר את הרצון של עצמו מתוך חופש מוחלט. זהו מצב שבו אין סיבה ... הטוב המוחלט או הרע המוחלט מובילים לחוסר משמעות. הרצון הראשון נוצר ללא רצון קודם, מתוך בחירה חופשית לחלוטין. הרשימו הוא הזיכרון מהאחדות שמלווה את האדם בחיים. המוות לא מעלים את התודעה אלא מפזר אותה בצורה אחרת. מהו שורש הרצון הראשון? האם אפשר להיות תמיד מאושר? איך להתמודד עם סבל? מה המשמעות של רשימו? האם אחרי המוות התודעה נעלמת? למה אלוהים ...
תורת רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית
... רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית מהם הסודות הגדולים ... אישית וישירה, ללא תיווך. מה הקשר בין סיפור אדם הראשון לבין תורת האחדות של רבי נחמן? סיפור חטא אדם הראשון ועץ הדעת הוא סיפור שממחיש את אחד המסרים המרכזיים בתורת רבי נחמן - ההבחנה בין טוב ורע. על פי הפירוש שנתן אליעד כהן, האדם הראשון נצטווה לא להבדיל בין טוב לרע, אך לאחר שאכל מעץ הדעת, הוא החל להבחין ביניהם, ומשם החל למעשה כל הסבל האנושי. המסר העמוק כאן הוא שהמפתח לתיקון העולם, לפי רבי נחמן, נמצא בשחרור ... בסיפור התנכי - התורה עצמה מתחילה בבריאת אדם הראשון, שבתחילה קיבל רק מצווה אחת: לא לאכול מעץ הדעת ולא להבדיל בין טוב לרע. רק לאחר מכן, בעקבות החטא, נוספו מצוות רבות. אם כל מטרת העולם היא מצוות, מדוע בהתחלה נתן אלוהים לאדם רק ... של אחדות מוחלטת, כפי שהיה לפני החטא של אדם הראשון. מהם סודות רבי נחמן? מה המשמעות של חטא אדם הראשון? למה רבי נחמן השתמש בפסוקי התורה? מה היחס של רבי נחמן למשה רבנו? האם התורה היא ספר אמיתי? מהי אחדות לפי רבי נחמן? למה העולם נברא לפי רבי נחמן? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הראשון, איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הראשון, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, אימון אישי בסקייפ, הדרכה בנושאי הראשון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 13:34:17 - wesi1