אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפרעות קשב ✔חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
מה הקשר בין סדר לבין חשיבה איטית וחשיבה מהירה?

חשיבה איטית היא תוצאה ישירה של חוסר סדר במחשבות. כשאדם מתחיל לחשוב על נושא מסוים, וקשה לו להבין את המשמעות, את הקשר בין הדברים, או להגיע למסקנות, זה קורה כי המחשבות מתפזרות ואין בהן סדר פנימי ברור. אליעד מסביר שהמצב הזה קשור באופן ישיר גם להפרעות קשב וריכוז, משום שאדם שמנסה להתרכז בנושא מסוים מוצא את עצמו לפתע במחשבה אחרת לחלוטין, מאבד את הריכוז שלו, ולכן מתקשה להבין דברים בצורה יעילה וברורה.

איך סדר בראש עוזר לפתח חשיבה מהירה?

אליעד מדגים כיצד הסדר בראש הוא קריטי לפיתוח חשיבה מהירה. כשיש סדר ברור במחשבות, קל הרבה יותר להבין מה שאלו אותנו, מהי התשובה הנדרשת ומהן המסקנות אליהן אנחנו אמורים להגיע. לדברי אליעד, חשיבה מהירה אינה סתם עניין של קצב אלא בעיקר של ארגון פנימי יעיל של המידע בראש. ככל שהמחשבות מסודרות וברורות יותר, כך קל יותר להגיע לעומק העניין בצורה מהירה.

לדוגמה, אם החדר שלנו מסודר, נוכל למצוא דברים במהירות ובקלות. לעומת זאת, בחדר מבולגן נבזבז זמן ואנרגיה על חיפוש חפצים. כך בדיוק עובדת המחשבה שלנו: אם הכל מסודר, ברור לנו מיד היכן נמצא כל רעיון, כל מחשבה, ומה עלינו לעשות בכל רגע נתון.

האם חשיבה מהירה יכולה להיות עמוקה?

לפי אליעד, בהחלט כן. למעשה, חשיבה מהירה וחשיבה עמוקה אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות. כדי להעמיק בנושא מסוים חייבים להגיע מהר לנקודה המרכזית של אותו נושא. אם המחשבות מפוזרות ולא מסודרות, אי אפשר בכלל להתחיל להעמיק, כי האדם לא באמת מבין מה אומרים לו ולא מצליח לעקוב אחרי הנושא המרכזי.

איך ספרים מסוימים יכולים לעזור לסדר את המחשבות?

אליעד נותן דוגמה לספרים שנועדו מראש לסדר את המחשבות. הוא מדגיש שהמטרה שלהם אינה "למרוח" את הקורא עם מידע לא רלוונטי, אלא לתת לו בדיוק את הכלים הדרושים לו כדי ליצור סדר ברור ויעיל בראש. אליעד משווה את זה לסדר פיזי בבית או בסביבה האישית - כשדברים מסודרים, המוח שלנו מתפקד בצורה חלקה ומהירה יותר.

כיצד סדר קשור לספונטניות?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אליעד מבהיר שסדר דווקא מאפשר ספונטניות. אדם שאינו מסודר מתקשה להיות ספונטני משום שאין לו יכולת להחליט החלטות מהירות - הוא לא יודע בדיוק מה הוא רוצה, מה הוא צריך, ומה חשוב לו. לעומת זאת, אדם מסודר יודע במהירות בדיוק מה הוא רוצה או יכול לעשות, ולכן יכול להחליט החלטות מהירות ולהיות ספונטני בצורה אפקטיבית הרבה יותר.

האם חייבים להיות מסודרים בכל התחומים?

לא. אליעד מסביר שלא חייבים להיות מסודרים בכל תחומי החיים, אלא רק בתחומים החשובים באמת. לדוגמה, אפשר להיות מבולגן לחלוטין בעניינים לא משמעותיים כמו סדר הנעליים, אך בנושאים מהותיים כמו מה חשוב לי בחיים, מה המטרות שלי, מה עושה לי טוב ומה לא - שם חייב להיות סדר ברור. אם אדם קם בבוקר ואין לו מושג מה חשוב לו, החיים שלו יתנהלו בצורה איטית ומבולבלת, ללא יכולת אמיתית לקבל החלטות נכונות ומהירות.

איך עודף סדר משפיע על האדם?

אליעד מציין גם את הסכנה שבעודף סדר: אם אדם יהיה מסודר...
ש: זה עניין של חשיבה איטית.

אליעד: אתה חושב בצורה איטית.

ש: לא, באופן כללי.

אליעד: אתה רוצה להתחיל לרוץ, תעשה תרגילי ספורט בבוקר אם אתה רץ מהר אתה מתחיל לחשוב מהר.

ש: אתה רציני?

אליעד: כן יש את לך חשיבה איטית את לא מבינה מה אני מסביר, נו.

ש: כאילו ממה זה נובע?

אליעד: אתה דיברת איתי פעם על חשיבה איטית?

ש: לא.

אליעד: אוקי אז תסתכל חשיבה איטית נובעת מזה שאין סדר במחשבות, מה זה חשיבה איטית? כשאתה מתחיל לחשוב על משהו ואז אתה קשה לך להבין אותו כאילו קשה לך להתחבר, להבין את המסקנה להבין זה, למה? כי הראש מתפזר זה גם קשור להפרעות קשב וריכוז שבן אדם מנסה להבין משהו אחד ואז פתאום הריכוז שלו עובר למקום אחר, הקשב שלו עבר למקום אחר. עכשיו אני דוגמה טובה.

ש: אבל הנושא כרגע ריכוז.

אליעד: אתה גורם לי לסבול מהבעיות קשב וריכוז שלך, אתה לא מקשיב ואז אני סובל מהחוסר קשב והריכוז שלך. עכשיו תסתכל אני דוגמה טובה באופן יחסי אפילו באופן מאוד זה לחשיבה מהירה, אמרת חשיבה איטית אז יש חשיבה מאוד מהירה, למה? כי יש לי בראש מסודר, יש לי סדר בראש אם מישהו אומר משהו יש לי מסודר מה השאלה מה התשובה, מה המסקנה זה מה זה, עכשיו זה על ידי תרגולים. עכשיו אני מסביר לך עוד פעם חשיבה איטית נובעת מחוסר סדר, בן אדם לא למד איך ללמוד, לא למד איך להבין דברים עכשיו מה שאני בעצם אומר שבן אדם יכול לפתח מחשבה מהירה, איך לפתח חשיבה מהירה? על ידי שהוא מתחיל להיות מסודר, לא מסודר בלעשות ריצות הוא חי בצורה מסודרת, הוא אוכל בצורה מסודרת, הוא מסדר את החדר בצורה מסודרת, יש לו היגיון הוא מסדר את הקבצים במחשב בצורה מסודרת, אתה מבין יש לו סדר אז הסדר נותן לך עכשיו אפשרות יותר מהר להבין מה רצו ממך.

ש: אבל אפשר לחשוב לעומק בחשיבה מהירה?

אליעד: כן זה אותו דבר, למה? כי כדי להעמיק במשהו אתה צריך מהר מאוד להגיע לעומק אבל אם אתה לא מסודר אתה גם לא מבין מה אמרו ואתה גם לא יכול להעמיק וזה סיפור. עכשיו הדבר הכי טוב בשביל לעשות סדר במחשבות זה הספרים שיש לך פה על השולחן, למה? כי זה ספרים שהמטרה שלהם זה לעשות סדר בראש, אתה מבין זה לא למרוח אותך כי יש ספרים שמורחים אותך, מספרים לך מריחות מפה מריחות משם עושים לך עוד יותר בלאגן, זה ספר שמסדר לך בדיוק כמו שאמרתי לך על הרעב "אני הולך לעבוד מסודר, זה כי אני לא רוצה להיות רעב, אוקי אני רעב זה אומר שאני חושב שלהיות רעב זה לא טוב" יש סדר בראש אתה מבין הראש מסודר, אתה יודע שאתה מסודר אתה מבין יותר מה קורה כי אין לך בלאגן בראש.

זה כמו לדוגמה נגיד שאתה רוצה לרוץ מפה לשם עכשיו אם בדרך הכל פנוי אז אתה רץ אבל אם בדרך יש לך מלא קוצים וזה הם חוסמים אותך, עכשיו אם אתה בתוך מבוך אתה גם רץ לאט אבל אם אתה בתוך מבוך ואתה רואה ויש לך הסתכלות מלמעלה איפה אתה נמצא אז אתה יכול לצאת יותר מהר מהמבוך, למה כי אתה רואה מלמעלה איפה אתה נמצא איך לרוץ. זאת אומרת כשאין לבן אדם סדר בראש הוא מבולבל אז הוא לא מצליח להתרכז, לא מצליח להבין, לא מצליח להעמיק, לא מצליח לחשוב, עוד נוסיף ונעמיק מילת המפתח זה סדר זאת מילת המפתח. מה אתה מבין?

ש: שצריך להיות מסודר אם בן אדם מסודר אז הוא יותר מהיר.

אליעד: מה זה אומר? אני אתן לך עוד דוגמה, נגיד שיש לך בארון בגדים עכשיו אם הארון מסודר אז אתה יותר מהר מוצא את הבגדים אבל אם הארון מבולגן אתה אומר "איפה שמתי את זה ואיפה זה נמצא, זה טוב לי זה לא טוב לי" עדיף שיהיה מסודר. נגיד שאתה רוצה לצאת מהבית לדוגמה ועכשיו אתה מתחיל "איפה שמתי את המפתחות, איפה שמתי את הפלאפון, איפה שמתי" למה זה איטי? כי בן אדם לא מסודר אבל אם יש סדר מסודר, מפתחות שם זה שם, זה פה זה ככה, אם יש סדר אז זה עובד יותר מהר. עכשיו כדי להיות מסודר זה גם כן עבודה, אתה מבין גם להיות מסודר זה מאמץ אבל אם אתה מצליח להתרגל להיות מסודר אז עכשיו אתה גם יותר מהר "איפה זה נמצא? שם". מה אתה מבין?

ש: כן כשיש סדר אז אני יודע בדיוק איפה כל דבר נמצא.

אליעד: ואז אתה יותר מהיר או יותר איטי?

ש: יותר מהיר.

אליעד: ואם אין סדר?

ש: אז אם אין סדר אני צריך לחפש יותר.

אליעד: אתה צריך להיזכר איך קוראים לך בעיקרון "רגע איך קוראים לי, מה אני עושה פה?".

ש: מה אני מחפש כאילו.

אליעד: כן.

ש: אבל האי סדר מסתדר עם ספונטניות.

אליעד: הפוך אם אתה מסודר אתה יכול להיות ספונטני אם אתה לא מסודר איך אתה יכול להיות ספונטני אתה תקוע, אתה לא יודע מה אתה רוצה בכלל. נגיד לדוגמה אומרים לך "בוא נצא לבלות" עכשיו אם אתה חושב בצורה מסודרת אז אתה טיק טק יודע להחליט כן או לא, אבל אם אתה לא מסודר ואתה לא יודע "רגע מה יש לי לעשות היום, מה יש לי לעשות מחר, רגע אני יכול אני לא יכול, אני כן יכול לא זה" אז אתה לא יכול לצאת ספונטני אבל אם אתה מסודר אז או שאתה אומר "אני לא יכול" או שאתה אומר "אני יכול בוא נצא" כי אתה מסודר, אתה יודע בדיוק מה אתה צריך, מה חייב מה אתה לא חייב, מה יחסי מה מוחלט, מה טוב מה לא טוב, למה זה טוב למה זה רע, יש לך סדר בראש הראש מסודר "רגע זה באמת טוב או זה חצי טוב, או כמעט טוב או יחסי" יש לך הכל מסודר.

ש: אבל יש לך המון הגדרות אבל.

אליעד: יש לך סדר.

ש: תבניות.

אליעד: יש מפה כזאת גדולה שיש בה מסודר הכל ועכשיו אתה "צ'ק צ'ק" מחבר.

ש: אז איך זה מתחבר עם הפרופסור המפוזר, דווקא אומרים שהפרופסורים הם אלו שמפוזרים מכל הגאונים.

אליעד: רגע הפרופסורים המפוזרים זה הפרופסורים שבסוף חייהם אושפזו, זה לא הפרופסורים שבסוף, כן לאיזה מפוזר איך יכול להיות מפוזר, דרך אגב יכול להיות שהוא היה מטורף ובדבר ספציפי הוא במקרה הצליח יכול להיות, דרך אגב גם קופים יש להם ציורים יפים לפעמים מרוב השיגעון הוא כבר עשה ציור יפה אבל זה לא, בא נגיד רוב הפרופסורים הם לא מפוזרים אתה מבין, בא נגיד לפחות בתחום שלהם הם לא מפוזרים, בסוף יהיה כאוס אתה רוצה לכתוב אתה לא יכול, הוא הולך למעבדה מפוזר הוא בטעות עשה פיצוץ.

ש: איך כל הסדר של הדברים, איך שמים ככה או ככה?

אליעד: אני אסביר לך, הדברים לא חייבים להיות מסודר בהכל אתה לא חייב הכל מסודר שהנעליים יעמדו ישר זה לא משנה אתה יכול להיות הכי מבולגן אבל בתחומים ספציפיים עם התחומים שחשובים לך אתה צריך להיות מסודר. עכשיו מה זה אומר מסודר? אפילו להיות מסודר בתוכך "מה אני רוצה מה אני לא רוצה" לדעת "מה עושה לי טוב מה עושה לי רע, מה חשוב לי מה לא חשוב לי", אם בן אדם קם בבוקר ואין לו מושג מה הוא רוצה מעצמו בכלל הוא לא יודע מה הוא רוצה "אני רוצה את זה אני לא רוצה את זה, אני רוצה זה חשוב, זה לא חשוב זה יותר חשוב" אז הוא חי בצורה מאוד איטית הוא לא יודע להחליט אם לעבוד או לא לעבוד, הוא לא יודע להחליט כמה לעבוד, הוא לא יודע להחליט איפה לעבוד, הוא לא יודע אם להתחיל זוגיות להפסיק זוגיות הוא לא יודע, יפה.

ש: אתה אומר דברים אני נשרף עולה בלהבות ואז אני אומר לעצמי את ההיפוך "למה".

אליעד: נכון בסדר יפה, עכשיו בן אדם שהוא מסודר שהוא יודע "זה הכי חשוב לי, זה פחות חשוב לי, זה ככה" אז יותר קל לו להחליט. תראה אם אתה הולך למקום של כאוס אז עדיף שלא תהיה מסודר ככה תוכל לזרום יותר מהר אבל אם בעולם שלנו באופן יחסי וגם מה שאמרתי עכשיו זה לא נכון יכול להיות בכאוס אם תהיה מסודר, אם לא תהיה מסודר יהיה לך בלאגן עוד יותר גדול. תקשיב אני מנסה להביא לו את ההיפוך שלו, אני לא מנסה להביא לו את מה שהוא להקצין כי הוא יהיה לו יותר קשה להיות יותר לא מסודר, נגיד לו "אתה יודע מה הפתרון שלך? תהיה פחות מסודר אל תגדיר מה אתה רוצה בכלל יהיה לך יותר קל בחיים", לא אני לא מביא לו את האיזון אני מביא לו את ההיפוך.

ש: למרות שאולי עדיף לתת לו את הלא היפוך להגיד לו "קח את מה שאתה טוב ותלך איתו עד הסוף".

אליעד: אבל השאלה היא מה הוא מעדיף יותר לשמוע.

ש: איך יודעים מה הוא רוצה לשמוע.

אליעד: אז אני יודע יש לי ניסיון.

ש: הניסיון שלך אומר?

אליעד: לא, אני אסביר לך אחר כך תחשוב בהיגיון כי הוא ציפה למשהו הוא הגדיר "אני רוצה חשיבה מהירה" נגיד, זאת אומרת הוא אומר "אני רוצה להיות שם" אז שם זה עובד ככה, אתה מבין כאילו. בסוף צריך איזון אם אתה תהיה רק מסודר אתה גם תהיה איטי, אם כל דבר תגיד "אני לא מתקדם עד שאני לא מסדר את זה" אז אתה גם לא יכול להתקדם אי אפשר להתקדם ככה אתה יותר מדי מסודר, יאללה תוותר אתה לא חייב לסדר הכל ואם בן אדם יותר מדי מסודר אז הוא כבר לא יכול לעשות שום פעולה, הוא כבר לא יכול לחשוב כי כל דבר "רגע זה ככה או ככה", "כן יאללה מה זרום, סע לא חייב להבין עד הסוף", אתה מבין לכן גם צריך להיות יותר מסודר וגם לא יותר מדי. מה אתה מבין? מה שהבנת תגיד, איך סדר עוזר לחשיבה מהירה?

ש: כי אני יודע בדיוק איפה כל מקום בכל דבר נמצא וגם אני יודע כאילו מה הרצונות שלי ואני יודע אז אני לא צריך לחשוב על זה עוד פעם, ולפעמים גם לא צריך לחשוב עד הסוף אולי.

אליעד: נכון כי אם אתה כל דבר תתחיל עכשיו לחשוב ולחשוב ולעשות וועדת חקירה אתה גם לא תתקדם.

ש: כן אבל לא יודע לפעמים צריך לחשוב על זה.

אליעד: כן אבל תלוי במה, תלוי באיזה דבר אם אתה רוצה להיות מאושר תחשוב עד הסוף אבל לא כל דבר זה חיים ומוות, אתה מבין את הכוונה?

ש: וגם להיות יותר מדי מהיר זה גם לא טוב אולי?

אליעד: אם אתה תהיה יותר מדי מהיר אתה גם תעשה טעויות, גם יותר מדי מהיר זה לא טוב.

ש: או שאני אתחיל לשקר פשוט.

אליעד: תהיה באמצע, תהיה שיהיה לך את הכל שגם תדע להיות מסודר ושגם תדע להיות לא מסודר, שגם תדע לחשוב מהר וגם תחשוב לאט. עכשיו תקשיב מה זה אומר פרקטית? כשאתה קם בבוקר אתה צריך לשבת עם עצמך ולהגיד "מה אני רוצה, מה המטרות שלי, מה הכי חשוב לי, מה פחות חשוב"...
לקרוא ספרים להפסיק לחשוב עליה שיפור יכולות חשיבה לשפר את המוח יכולת שכלית קבלת החלטה להפסיק לאהוב אותה התחברות אני הולך לעבוד איך להבין דברים קבלת החלטות adhd איך לאמן את החשיבה איך לאמן את המוח איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לחשוב מהר איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך לשפר יכולות חשיבה איך לשפר יכולות שכליות אימון המוח אימון קוגניטיבי אנליטי בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חושב לאט חשיבה חשיבה איטית חשיבה אנליטית חשיבה הגיונית חשיבה מהירה חשיבה מובנית חשיבה מסודרת יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון לחשוב מהר למה לפתח את המוח למה לפתח את השכל לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מחשבות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מסודר סדר במחשבות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח היכולת פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של הפרעות קשב וריכוז באופן כללי, והפרעות קשב וריכוז של ילדים באופן ספציפי. ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? ויתבאר, מהו הטיפול הטוב ביותר להפרעות קשב וריכוז בכלל, ולהפרעות קשב וריכוז של ילדים בפרט? והפרעת קשב וריכוז (ADHD = Attention Deficit / Hyperactivity Disorder), נתפשת כבעיה נפשית וכהפרעה נפשית, שיוצרת אצל האדם בעיות שונות בחייו. כאשר אצל ילדים, בעיית קשב וריכוז, יוצרת גם לקות למידה, שמפריעה לילד במהלך הלימודים שלו, ומפריעה לילד להתרכז בלימודים שלו וכולי. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז, וכיצד אפשר לטפל בהפרעות קשב וריכוז? וראשית כל, יש לומר באופן חד משמעי, שאין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז בכלל, ואין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בפרט. כפי שנסביר תכף ומיד את העניין. ועוד נאמר בצורה ברורה, שזה שחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וכיוב, ... מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וכיוב, לא מצליחים להבין למה הילד לא מקשיב בלימודים, זה עדיין לא אומר שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. זה כן אומר, שהילד לא מקשיב בלימודים ולא מתרכז בלימודים מסיבה כזו או אחרת, שתתבאר להלן, אבל זה לא אומר שלאותו אדם, יש בעיה נפשית כזו או אחרת. זא להגדיר בן אדם, כאדם שסובל מהפרעת קשב וריכוז, זה בעצם פשע. כי מצד האמת, המטרה של ההגדרה הזאת, היא רק כדי שאותו מגדיר את ההגדרה (פסיכולוג / ... את זה שהוא לא יודע, איך לטפל באותה בעיית התנהגות. כי אם לא היו מגדירים שיש דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, אז ממילא אותם פסיכולוגים וכיוב, לא היו מרגישים בנוח, מכך שהם אינם יודעים איך לגרום לילד להתרכז בלימודים. כי ... שכן, שהם אינם יודעים איך לעזור לילד להתרכז בלימודים. ולכן, הם מאבחנים את הילד (אבחון ילדים), כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז של ילדים. ואז ממילא הם מסירים מעצמם את האחריות, לטפל בבעיה בשורשה. אבל מצד האמת, בעיית קשב וריכוז, יש לה הסבר מאוד פשוט, וממילא, גם יש לה פתרון כדלקמן. והפרעות קשב וריכוז פירושה, שהאדם מתקשה להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. דהיינו, האדם מנסה להתרכז בדבר מוגדר כלשהו, והאדם חווה שיש משהו שמפריע לו להתרכז באותו דבר מוגדר, שבו הוא מנסה להתרכז. ומצב כזה, מוגדר כהפרעת קשב וריכוז. דהיינו, שיש משהו שמפריע לאדם, להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. ומי שמתבונן בעין אמיתית על העניין, רואה מיד, שלהגדיר מישהו, שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז, בגלל שהוא לא מצליח להתרכז ולהקשיב לדבר מסוים, זהו כמובן פשע אנושי. שבו, מגדירים אדם שהוא סובל מבעיה כלשהי, ... לא באמת סובל משום בעיה. זא, ילד שלא מצליח להתרכז בלימודים שלו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו בעיית קשב וריכוז בלימודים שלו. אבל לא יהיה נכון לומר שיש לו בעיית קשב וריכוז באופן כללי, כי זהו שקר גדול ביותר. ואדם שלא מצליח להתרכז בדבר כלשהו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז, להתרכז באותו דבר ספציפי. אבל לא יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז באופן כללי. כי הפרעת קשב וריכוז פירושה, שיש לאדם הפרעה וקושי להתרכז באופן כללי. וזה כמובן שקר גדול ביותר. כי אין שום בן אדם בעולם, שיש לו הפרעת קשב וריכוז כללית. אלא תמיד, ב 100% מהמקרים, בעיית הקשב והריכוז של האדם, היא תמיד, רק כלפי משהו ספציפי, או אפילו כלפי הרבה דברים. אבל לאף אחד בעולם, אין בעיה ... בדבר כזה או אחר. והמחשבות שיש בתת המודע של האדם, הן אלו שאחראיות, לכך שנראה כאילו יש לאדם בעיית קשב וריכוז. ומי שיתבונן היטב יראה, שאין אף אחד בעולם, שלא מצליח להתרכז בשום דבר כלשהו. אלא, לכל אחד, יש דברים ... אחר, שהוא עדיין לא יודע להגדיר אותו במדויק. אבל תמיד האדם מרוכז בדבר כלשהו. וכאשר נראה שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז בלימודים, הרי שזה רק משום, שבזמן הלימודים, הילד כן מרוכז בדברים אחרים, שהם מעניינים אותו, יותר מאשר הלימודים. כי ... החופש האישי שלו, אז ברור לגמרי, שהילד יתקשה להתרכז בלימודים. וילדים, לא מצליחים להתרכז בלימודים, לא בגלל שיש הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. אלא, רק בגלל שיש הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, דווקא לגבי תחום הלימודים. כי הלימודים נתפשים בעיניהם, כמשהו משעמם, שלא מספק להם הנאה מיידית, ושהוא גורם ... המחשבות שלו. והן גורמות לאדם לחשוב עליהן, במקום להתרכז בדבר כזה או אחר. והמסר הוא פשוט, והוא, שכל בעיית קשב וריכוז, היא תמיד, רק ביחס לדבר כלשהו, שהאדם יותר מעדיף לחשוב על דבר אחר, מאשר עליו. והטיפול בבעיות קשב וריכוז הטוב ביותר, הוא על ידי זה שהולכים ונעזרים במי שיודע לזהות באמת, את מה שקורה בתת המודע של האדם, ...
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. כאשר אומרים על ילד או מבוגר שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הכוונה בדרך כלל היא שהוא לא מצליח להתרכז בדבר מסוים, כמו בשיעור או בעבודה. אליעד מדגיש שאין באמת מצב ... או האדם שמאבחן את הילד, כמו הפסיכולוג, הוא זה שלא מרוכז מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים אחרים. אם השיעור יהפוך ... הילד לא סובל מהפרעה כלשהי, אלא פשוט רוצה ליהנות, והמורה הוא זה שמפריע לו ליהנות. איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז? אליעד מעביר ביקורת על התנהגות הפסיכולוגים, כאשר הוא מציין כי הפסיכולוגים עצמם אינם מרוכזים, ולכן הם מתייגים ילדים ככאלה שיש להם בעיית ריכוז. אליעד טוען שהפסיכולוג, כתוצאה מחוסר הריכוז שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות כי הילדים האלה, כשהם גדלים, ... פסיכילוגים, כפי שהוא מתבדח - אנשים שלא מבינים את עצמם ואחרים, וממשיכים להעביר הלאה את האבחנות השגויות של בעיות ריכוז וקשב. האם האדם באמת לא מבין את עצמו? אליעד מסביר שהבעיה הבסיסית נובעת מכך שהאדם לא מבין את עצמו. כאשר ... במקום לזרוק תוויות פסיכולוגיות אוטומטיות שמסתירות את ההבנה האמיתית של האדם ושל מה שמעניין אותו באמת. מה זה הפרעת קשב וריכוז? למה אני לא מצליח להתמיד? כיצד להבין את עצמי באמת? בעיות ריכוז אצל ילדים למה הילד לא מרוכז בשיעור? ... זה אבל אם אתה כנה עם עצמך אתה אומר כן אבל לא רוצה את זה מספיק. לדוגמה נגיד הפרעות קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז, לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא מרוכז כל אחד מרוכז במשהו אחר ... על העיקרון שכל דבר יש לו שני צדדים, זה כמו נגיד על הקטע שאתה לא באמת יש לך בעיית קשב וריכוז אתה פשוט מרוכז במשהו אחר פשוט זה לא מעניין אותך. ש: כן אתה מפריע למורה. אליעד: המורה מפריע לך ...
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום? איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? כדי לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים, אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות שנפוצות מאוד אך אינן הדרך האופטימלית. הדרך הראשונה היא באמצעות ... הטובות ביותר. הילד יתחיל לחשוב לעומק, ובכך יפתח את השכל שלו בדרך שהכי מעניינת אותו. איך לגרום לילד עם הפרעות קשב ללמוד בלי כפייה? אליעד מדגיש כי צריך לגשת אל הילד כחבר ולא כמי שמנסה לשלוט בו בכוח. אם הילד ... מתרגל להפעיל את החשיבה העצמית שלו, מפתח יכולות למידה, ובעיקר מצליח ליהנות מהלימוד ומהעשייה. איך לעזור לילד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לגרום לילד להצליח בלימודים? התפתחות רוחנית דרך מצוינות איך לפתח שכל וחשיבה מכל דבר? מה לעשות אם הילד ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים / בעיות התנהגות אצל ילדים / הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם ... את המורה, זה החומר שאותו הוא מלמד. וממילא, גם התלמידים לא מתעניינים בלימודים. ומצד האמת, אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כי ילדים, מטבעם הם מאוד מרוכזים במה שמעניין אותם. וכאשר הילד עסוק באיזה דבר שיוצר לו הנאה, ... מאוד מאוד מרוכזים, במה שכן מעניין אותם. וכל אדם, יש משהו שמעניין אותו. וגם מי שנראה שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הרי שגם הוא, יש לפחות איזה משהו אחד בחיים שלו, שהוא כן מעניין אותו, ושבו, הוא כן מתרכז. וגם ילד, שלא מצליח לשחק עם משחק אחד לאורך זמן, והוא כל הזמן מחליף משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז. אלא, שפשוט המשחקים לא ממש מעניינים אותו מספיק, ולכן הוא לא מתרכז בהם. אבל כל ילד וכל אדם, יש ... שהוא יתרכז בו. וכאשר הילד לא מקשיב בשיעורים, וכאשר הילד מתקשה להתרכז בשיעור, אז, ישר אומרים, שיש לו בעיית קשב וריכוז. אבל מצד האמת, אין לו שום בעיה. אלא, שהוא פשוט נורמאלי לגמרי. וכאדם נורמאלי, הוא לא מצליח להתרכז, במשהו ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6 וכאשר המורה ... השינוי המרכזי, הוא בצד של המורים, ולא בצד של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז / בעיות התנהגות בלימודים וכיוב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הרי שמה שזה באמת אומר, זה: שהמורה סובל, מכך שהוא עצמו כמורה, משועמם ממה שהוא עצמו מלמד. והוא מקרין ...
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים מה עושים כשהילד מסרב ללכת לטיפול? הורים רבים מתמודדים עם מצב בו לילד יש הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות או קושי אחר, והם רוצים לעזור לו באמצעות טיפול פסיכולוגי או כל סוג של טיפול אחר. אבל ... שלו, וכיצד לייצר שינוי אמיתי בהתנהגות, בריכוז וביכולת של הילד להסתדר טוב יותר בחיים. איך לחנך ילד עם בעיות קשב וריכוז? מה עושים כשהילד מסרב ללכת לטיפול? איך להבין התנהגות של ילדים? האם חייבים לראות את הילד כדי לטפל בו? ...
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון? הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ... לטווח ארוך? איך לנהל זמן נכון? מה לעשות כשיש עומס משימות? איך לזכור מידע אקראי? למה יש לי הפרעות קשב וריכוז? איך ליצור סדר עדיפויות ברור?
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרעות קשב, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הפרעות קשב, איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי לדיאטה, מנטור בתחום הפרעות קשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 20:34:29 - wesi1