אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח יכולות שכליות ✔חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
מה הקשר בין סדר לבין חשיבה איטית וחשיבה מהירה?

חשיבה איטית היא תוצאה ישירה של חוסר סדר במחשבות. כשאדם מתחיל לחשוב על נושא מסוים, וקשה לו להבין את המשמעות, את הקשר בין הדברים, או להגיע למסקנות, זה קורה כי המחשבות מתפזרות ואין בהן סדר פנימי ברור. אליעד מסביר שהמצב הזה קשור באופן ישיר גם להפרעות קשב וריכוז, משום שאדם שמנסה להתרכז בנושא מסוים מוצא את עצמו לפתע במחשבה אחרת לחלוטין, מאבד את הריכוז שלו, ולכן מתקשה להבין דברים בצורה יעילה וברורה.

איך סדר בראש עוזר לפתח חשיבה מהירה?

אליעד מדגים כיצד הסדר בראש הוא קריטי לפיתוח חשיבה מהירה. כשיש סדר ברור במחשבות, קל הרבה יותר להבין מה שאלו אותנו, מהי התשובה הנדרשת ומהן המסקנות אליהן אנחנו אמורים להגיע. לדברי אליעד, חשיבה מהירה אינה סתם עניין של קצב אלא בעיקר של ארגון פנימי יעיל של המידע בראש. ככל שהמחשבות מסודרות וברורות יותר, כך קל יותר להגיע לעומק העניין בצורה מהירה.

לדוגמה, אם החדר שלנו מסודר, נוכל למצוא דברים במהירות ובקלות. לעומת זאת, בחדר מבולגן נבזבז זמן ואנרגיה על חיפוש חפצים. כך בדיוק עובדת המחשבה שלנו: אם הכל מסודר, ברור לנו מיד היכן נמצא כל רעיון, כל מחשבה, ומה עלינו לעשות בכל רגע נתון.

האם חשיבה מהירה יכולה להיות עמוקה?

לפי אליעד, בהחלט כן. למעשה, חשיבה מהירה וחשיבה עמוקה אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות. כדי להעמיק בנושא מסוים חייבים להגיע מהר לנקודה המרכזית של אותו נושא. אם המחשבות מפוזרות ולא מסודרות, אי אפשר בכלל להתחיל להעמיק, כי האדם לא באמת מבין מה אומרים לו ולא מצליח לעקוב אחרי הנושא המרכזי.

איך ספרים מסוימים יכולים לעזור לסדר את המחשבות?

אליעד נותן דוגמה לספרים שנועדו מראש לסדר את המחשבות. הוא מדגיש שהמטרה שלהם אינה "למרוח" את הקורא עם מידע לא רלוונטי, אלא לתת לו בדיוק את הכלים הדרושים לו כדי ליצור סדר ברור ויעיל בראש. אליעד משווה את זה לסדר פיזי בבית או בסביבה האישית - כשדברים מסודרים, המוח שלנו מתפקד בצורה חלקה ומהירה יותר.

כיצד סדר קשור לספונטניות?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אליעד מבהיר שסדר דווקא מאפשר ספונטניות. אדם שאינו מסודר מתקשה להיות ספונטני משום שאין לו יכולת להחליט החלטות מהירות - הוא לא יודע בדיוק מה הוא רוצה, מה הוא צריך, ומה חשוב לו. לעומת זאת, אדם מסודר יודע במהירות בדיוק מה הוא רוצה או יכול לעשות, ולכן יכול להחליט החלטות מהירות ולהיות ספונטני בצורה אפקטיבית הרבה יותר.

האם חייבים להיות מסודרים בכל התחומים?

לא. אליעד מסביר שלא חייבים להיות מסודרים בכל תחומי החיים, אלא רק בתחומים החשובים באמת. לדוגמה, אפשר להיות מבולגן לחלוטין בעניינים לא משמעותיים כמו סדר הנעליים, אך בנושאים מהותיים כמו מה חשוב לי בחיים, מה המטרות שלי, מה עושה לי טוב ומה לא - שם חייב להיות סדר ברור. אם אדם קם בבוקר ואין לו מושג מה חשוב לו, החיים שלו יתנהלו בצורה איטית ומבולבלת, ללא יכולת אמיתית לקבל החלטות נכונות ומהירות.

איך עודף סדר משפיע על האדם?

אליעד מציין גם את הסכנה שבעודף סדר: אם אדם יהיה מסודר...
ש: זה עניין של חשיבה איטית.

אליעד: אתה חושב בצורה איטית.

ש: לא, באופן כללי.

אליעד: אתה רוצה להתחיל לרוץ, תעשה תרגילי ספורט בבוקר אם אתה רץ מהר אתה מתחיל לחשוב מהר.

ש: אתה רציני?

אליעד: כן יש את לך חשיבה איטית את לא מבינה מה אני מסביר, נו.

ש: כאילו ממה זה נובע?

אליעד: אתה דיברת איתי פעם על חשיבה איטית?

ש: לא.

אליעד: אוקי אז תסתכל חשיבה איטית נובעת מזה שאין סדר במחשבות, מה זה חשיבה איטית? כשאתה מתחיל לחשוב על משהו ואז אתה קשה לך להבין אותו כאילו קשה לך להתחבר, להבין את המסקנה להבין זה, למה? כי הראש מתפזר זה גם קשור להפרעות קשב וריכוז שבן אדם מנסה להבין משהו אחד ואז פתאום הריכוז שלו עובר למקום אחר, הקשב שלו עבר למקום אחר. עכשיו אני דוגמה טובה.

ש: אבל הנושא כרגע ריכוז.

אליעד: אתה גורם לי לסבול מהבעיות קשב וריכוז שלך, אתה לא מקשיב ואז אני סובל מהחוסר קשב והריכוז שלך. עכשיו תסתכל אני דוגמה טובה באופן יחסי אפילו באופן מאוד זה לחשיבה מהירה, אמרת חשיבה איטית אז יש חשיבה מאוד מהירה, למה? כי יש לי בראש מסודר, יש לי סדר בראש אם מישהו אומר משהו יש לי מסודר מה השאלה מה התשובה, מה המסקנה זה מה זה, עכשיו זה על ידי תרגולים. עכשיו אני מסביר לך עוד פעם חשיבה איטית נובעת מחוסר סדר, בן אדם לא למד איך ללמוד, לא למד איך להבין דברים עכשיו מה שאני בעצם אומר שבן אדם יכול לפתח מחשבה מהירה, איך לפתח חשיבה מהירה? על ידי שהוא מתחיל להיות מסודר, לא מסודר בלעשות ריצות הוא חי בצורה מסודרת, הוא אוכל בצורה מסודרת, הוא מסדר את החדר בצורה מסודרת, יש לו היגיון הוא מסדר את הקבצים במחשב בצורה מסודרת, אתה מבין יש לו סדר אז הסדר נותן לך עכשיו אפשרות יותר מהר להבין מה רצו ממך.

ש: אבל אפשר לחשוב לעומק בחשיבה מהירה?

אליעד: כן זה אותו דבר, למה? כי כדי להעמיק במשהו אתה צריך מהר מאוד להגיע לעומק אבל אם אתה לא מסודר אתה גם לא מבין מה אמרו ואתה גם לא יכול להעמיק וזה סיפור. עכשיו הדבר הכי טוב בשביל לעשות סדר במחשבות זה הספרים שיש לך פה על השולחן, למה? כי זה ספרים שהמטרה שלהם זה לעשות סדר בראש, אתה מבין זה לא למרוח אותך כי יש ספרים שמורחים אותך, מספרים לך מריחות מפה מריחות משם עושים לך עוד יותר בלאגן, זה ספר שמסדר לך בדיוק כמו שאמרתי לך על הרעב "אני הולך לעבוד מסודר, זה כי אני לא רוצה להיות רעב, אוקי אני רעב זה אומר שאני חושב שלהיות רעב זה לא טוב" יש סדר בראש אתה מבין הראש מסודר, אתה יודע שאתה מסודר אתה מבין יותר מה קורה כי אין לך בלאגן בראש.

זה כמו לדוגמה נגיד שאתה רוצה לרוץ מפה לשם עכשיו אם בדרך הכל פנוי אז אתה רץ אבל אם בדרך יש לך מלא קוצים וזה הם חוסמים אותך, עכשיו אם אתה בתוך מבוך אתה גם רץ לאט אבל אם אתה בתוך מבוך ואתה רואה ויש לך הסתכלות מלמעלה איפה אתה נמצא אז אתה יכול לצאת יותר מהר מהמבוך, למה כי אתה רואה מלמעלה איפה אתה נמצא איך לרוץ. זאת אומרת כשאין לבן אדם סדר בראש הוא מבולבל אז הוא לא מצליח להתרכז, לא מצליח להבין, לא מצליח להעמיק, לא מצליח לחשוב, עוד נוסיף ונעמיק מילת המפתח זה סדר זאת מילת המפתח. מה אתה מבין?

ש: שצריך להיות מסודר אם בן אדם מסודר אז הוא יותר מהיר.

אליעד: מה זה אומר? אני אתן לך עוד דוגמה, נגיד שיש לך בארון בגדים עכשיו אם הארון מסודר אז אתה יותר מהר מוצא את הבגדים אבל אם הארון מבולגן אתה אומר "איפה שמתי את זה ואיפה זה נמצא, זה טוב לי זה לא טוב לי" עדיף שיהיה מסודר. נגיד שאתה רוצה לצאת מהבית לדוגמה ועכשיו אתה מתחיל "איפה שמתי את המפתחות, איפה שמתי את הפלאפון, איפה שמתי" למה זה איטי? כי בן אדם לא מסודר אבל אם יש סדר מסודר, מפתחות שם זה שם, זה פה זה ככה, אם יש סדר אז זה עובד יותר מהר. עכשיו כדי להיות מסודר זה גם כן עבודה, אתה מבין גם להיות מסודר זה מאמץ אבל אם אתה מצליח להתרגל להיות מסודר אז עכשיו אתה גם יותר מהר "איפה זה נמצא? שם". מה אתה מבין?

ש: כן כשיש סדר אז אני יודע בדיוק איפה כל דבר נמצא.

אליעד: ואז אתה יותר מהיר או יותר איטי?

ש: יותר מהיר.

אליעד: ואם אין סדר?

ש: אז אם אין סדר אני צריך לחפש יותר.

אליעד: אתה צריך להיזכר איך קוראים לך בעיקרון "רגע איך קוראים לי, מה אני עושה פה?".

ש: מה אני מחפש כאילו.

אליעד: כן.

ש: אבל האי סדר מסתדר עם ספונטניות.

אליעד: הפוך אם אתה מסודר אתה יכול להיות ספונטני אם אתה לא מסודר איך אתה יכול להיות ספונטני אתה תקוע, אתה לא יודע מה אתה רוצה בכלל. נגיד לדוגמה אומרים לך "בוא נצא לבלות" עכשיו אם אתה חושב בצורה מסודרת אז אתה טיק טק יודע להחליט כן או לא, אבל אם אתה לא מסודר ואתה לא יודע "רגע מה יש לי לעשות היום, מה יש לי לעשות מחר, רגע אני יכול אני לא יכול, אני כן יכול לא זה" אז אתה לא יכול לצאת ספונטני אבל אם אתה מסודר אז או שאתה אומר "אני לא יכול" או שאתה אומר "אני יכול בוא נצא" כי אתה מסודר, אתה יודע בדיוק מה אתה צריך, מה חייב מה אתה לא חייב, מה יחסי מה מוחלט, מה טוב מה לא טוב, למה זה טוב למה זה רע, יש לך סדר בראש הראש מסודר "רגע זה באמת טוב או זה חצי טוב, או כמעט טוב או יחסי" יש לך הכל מסודר.

ש: אבל יש לך המון הגדרות אבל.

אליעד: יש לך סדר.

ש: תבניות.

אליעד: יש מפה כזאת גדולה שיש בה מסודר הכל ועכשיו אתה "צ'ק צ'ק" מחבר.

ש: אז איך זה מתחבר עם הפרופסור המפוזר, דווקא אומרים שהפרופסורים הם אלו שמפוזרים מכל הגאונים.

אליעד: רגע הפרופסורים המפוזרים זה הפרופסורים שבסוף חייהם אושפזו, זה לא הפרופסורים שבסוף, כן לאיזה מפוזר איך יכול להיות מפוזר, דרך אגב יכול להיות שהוא היה מטורף ובדבר ספציפי הוא במקרה הצליח יכול להיות, דרך אגב גם קופים יש להם ציורים יפים לפעמים מרוב השיגעון הוא כבר עשה ציור יפה אבל זה לא, בא נגיד רוב הפרופסורים הם לא מפוזרים אתה מבין, בא נגיד לפחות בתחום שלהם הם לא מפוזרים, בסוף יהיה כאוס אתה רוצה לכתוב אתה לא יכול, הוא הולך למעבדה מפוזר הוא בטעות עשה פיצוץ.

ש: איך כל הסדר של הדברים, איך שמים ככה או ככה?

אליעד: אני אסביר לך, הדברים לא חייבים להיות מסודר בהכל אתה לא חייב הכל מסודר שהנעליים יעמדו ישר זה לא משנה אתה יכול להיות הכי מבולגן אבל בתחומים ספציפיים עם התחומים שחשובים לך אתה צריך להיות מסודר. עכשיו מה זה אומר מסודר? אפילו להיות מסודר בתוכך "מה אני רוצה מה אני לא רוצה" לדעת "מה עושה לי טוב מה עושה לי רע, מה חשוב לי מה לא חשוב לי", אם בן אדם קם בבוקר ואין לו מושג מה הוא רוצה מעצמו בכלל הוא לא יודע מה הוא רוצה "אני רוצה את זה אני לא רוצה את זה, אני רוצה זה חשוב, זה לא חשוב זה יותר חשוב" אז הוא חי בצורה מאוד איטית הוא לא יודע להחליט אם לעבוד או לא לעבוד, הוא לא יודע להחליט כמה לעבוד, הוא לא יודע להחליט איפה לעבוד, הוא לא יודע אם להתחיל זוגיות להפסיק זוגיות הוא לא יודע, יפה.

ש: אתה אומר דברים אני נשרף עולה בלהבות ואז אני אומר לעצמי את ההיפוך "למה".

אליעד: נכון בסדר יפה, עכשיו בן אדם שהוא מסודר שהוא יודע "זה הכי חשוב לי, זה פחות חשוב לי, זה ככה" אז יותר קל לו להחליט. תראה אם אתה הולך למקום של כאוס אז עדיף שלא תהיה מסודר ככה תוכל לזרום יותר מהר אבל אם בעולם שלנו באופן יחסי וגם מה שאמרתי עכשיו זה לא נכון יכול להיות בכאוס אם תהיה מסודר, אם לא תהיה מסודר יהיה לך בלאגן עוד יותר גדול. תקשיב אני מנסה להביא לו את ההיפוך שלו, אני לא מנסה להביא לו את מה שהוא להקצין כי הוא יהיה לו יותר קשה להיות יותר לא מסודר, נגיד לו "אתה יודע מה הפתרון שלך? תהיה פחות מסודר אל תגדיר מה אתה רוצה בכלל יהיה לך יותר קל בחיים", לא אני לא מביא לו את האיזון אני מביא לו את ההיפוך.

ש: למרות שאולי עדיף לתת לו את הלא היפוך להגיד לו "קח את מה שאתה טוב ותלך איתו עד הסוף".

אליעד: אבל השאלה היא מה הוא מעדיף יותר לשמוע.

ש: איך יודעים מה הוא רוצה לשמוע.

אליעד: אז אני יודע יש לי ניסיון.

ש: הניסיון שלך אומר?

אליעד: לא, אני אסביר לך אחר כך תחשוב בהיגיון כי הוא ציפה למשהו הוא הגדיר "אני רוצה חשיבה מהירה" נגיד, זאת אומרת הוא אומר "אני רוצה להיות שם" אז שם זה עובד ככה, אתה מבין כאילו. בסוף צריך איזון אם אתה תהיה רק מסודר אתה גם תהיה איטי, אם כל דבר תגיד "אני לא מתקדם עד שאני לא מסדר את זה" אז אתה גם לא יכול להתקדם אי אפשר להתקדם ככה אתה יותר מדי מסודר, יאללה תוותר אתה לא חייב לסדר הכל ואם בן אדם יותר מדי מסודר אז הוא כבר לא יכול לעשות שום פעולה, הוא כבר לא יכול לחשוב כי כל דבר "רגע זה ככה או ככה", "כן יאללה מה זרום, סע לא חייב להבין עד הסוף", אתה מבין לכן גם צריך להיות יותר מסודר וגם לא יותר מדי. מה אתה מבין? מה שהבנת תגיד, איך סדר עוזר לחשיבה מהירה?

ש: כי אני יודע בדיוק איפה כל מקום בכל דבר נמצא וגם אני יודע כאילו מה הרצונות שלי ואני יודע אז אני לא צריך לחשוב על זה עוד פעם, ולפעמים גם לא צריך לחשוב עד הסוף אולי.

אליעד: נכון כי אם אתה כל דבר תתחיל עכשיו לחשוב ולחשוב ולעשות וועדת חקירה אתה גם לא תתקדם.

ש: כן אבל לא יודע לפעמים צריך לחשוב על זה.

אליעד: כן אבל תלוי במה, תלוי באיזה דבר אם אתה רוצה להיות מאושר תחשוב עד הסוף אבל לא כל דבר זה חיים ומוות, אתה מבין את הכוונה?

ש: וגם להיות יותר מדי מהיר זה גם לא טוב אולי?

אליעד: אם אתה תהיה יותר מדי מהיר אתה גם תעשה טעויות, גם יותר מדי מהיר זה לא טוב.

ש: או שאני אתחיל לשקר פשוט.

אליעד: תהיה באמצע, תהיה שיהיה לך את הכל שגם תדע להיות מסודר ושגם תדע להיות לא מסודר, שגם תדע לחשוב מהר וגם תחשוב לאט. עכשיו תקשיב מה זה אומר פרקטית? כשאתה קם בבוקר אתה צריך לשבת עם עצמך ולהגיד "מה אני רוצה, מה המטרות שלי, מה הכי חשוב לי, מה פחות חשוב"...
חשיבה עמוקה גאונות עובדים שאלות להבין בעיות קשב וריכוז טיפש להתקדם אוכל להתרכז לשפר את המוח adhd איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אנליטי בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חושב לאט חשיבה חשיבה איטית חשיבה אנליטית חשיבה הגיונית חשיבה מהירה חשיבה מובנית חשיבה מסודרת יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם לחשוב לחשוב בהיגיון לחשוב מהר לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מחשבות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מסודר סדר במחשבות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? כפי שנאמר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם הוא מעורב בהפעלת חשיבה והיגיון. אפילו תחומים מעשיים כמו אינסטלציה יכולים לפתח את השכל אם הם כוללים פתרון בעיות, הבנת מורכבות וניתוח של המנגנונים הפיזיים. לעיתים, תחום מעשי יכול לאתגר את השכל יותר מתחום תיאורטי, תלוי במורכבות ובפיתוח היכולת לחשוב על דרכים חדשות לבצע משימות. האם כל מאמץ לשיפור אישי תורם לפיתוח השכל? כן. כל מאמץ אישי לשיפור עצמי, אם הוא נעשה תוך כדי חשיבה והיגיון, יכול לתרום לפיתוח השכל. לדוגמה, אם אדם מתאמן על תרגילים גופניים תוך ניתוח השפעתם על השרירים או עובד על שיפור הזוגיות תוך מחשבה על דרכים יעילות יותר לשיפור, הוא מפתח את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם ... מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון לשכל? ההבדל בין לפתח זיכרון לבין לפתח את השכל טמון בכך שזיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שיכולת השכל מצריכה הפעלת היגיון, ניתוח סיבתיות ויכולת להסיק דבר ... כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, בתנאי שנעשה בו שימוש אינטליגנטי. גם תחומים שמרבים במעשיות, כמו אינסטלציה, יכולים לפתח את השכל אם הם מעורבים בהבנת המורכבות, בהמצאת פתרונות חדשים ובניתוח של המנגנונים הפיזיים שמאחוריהם. לעיתים תחום ... גרעינית עשוי להיות פחות מאתגר מבחינת השכל מאשר תחום אינסטלציה, תלוי ברמת המורכבות. האם כל מאמץ לשיפור אישי תורם לפיתוח השכל? כן. כל מאמץ אישי לשיפור עצמי, בין אם מדובר בעבודה, זוגיות או כושר גופני, יכול לתרום ל
פרדוקסים - האם קיימים פרדוקסים במציאות? האם יש פרדוקסים שאי אפשר להבין אותם?
... סופית, ואינה יכולה לתפוס בתוכה את המציאות שמקיפה אותה עצמה. המחשבה מסוגלת לתפוס רק את מה שיש לו סוף, אך לא דבר שאין לו סוף. בכל מקרה, חוקי הלוגיקה הם נגזרת של היכולת השכלית המצומצמת של האדם. הפרדוקסים קיימים רק בגלל חוקי הלוגיקה. המציאות ... אך ברגע שהאדם מגיע להבנה שפרדוקס שכלי כלשהו מתקיים במציאות, עליו לדעת כי הדבר אפשרי לחלוטין, וכי הסיבה היחידה שאינו מבין את קיומו של הפרדוקס, היא רק מחמת זה שהיכולת השכלית של השכל האנושי היא מצומצמת. באותו עניין, על האדם לדעת כי כל דבר שאינו ...
חשיבה מדעית / מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית?
... מדעית מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית? חשיבה מדעית. החשיבה המדעית קידמה את העולם לפחות בצורה החיצונית שלו. זא ... שמתרחשות בתוך המציאות. מדוע כל התופעות הן כפי שהן ולא אחרת? וכמובן מהו החוק שמחליט איזה חוק יעבוד היכן? וכולי. ומכאן נשליך על הרמה המעשית: לפתח חשיבה מדעית פירושו שעל האדם לחקור ולמצוא תמיד את השורש של האירועים שמתרחשים איתו. על האדם ...
חשיבה מופשטת / יכולת הפשטה - מהי מהותה? איך לפתח חשיבה מופשטת?
... מופשטת יכולת הפשטה - מהי מהותה? איך לפתח חשיבה מופשטת? חשיבה מופשטת. היכולת לחשוב על ... התבנית של האירוע ולא על האירוע עצמו. חשיבה מופשטת = לקרוא בין השורות את מה שלא כתוב בפירוש. חשיבה מופשטת = להבין את השורש של הדבר ולא לראות רק את הפרי הסופי. איך לפתח חשיבה מופשטת? תשובה: על ידי התבוננות לעומק ...
פרדוקסים - מה חובה על האדם להבין, ומה אי אפשר להבין?
... האדם חוקר בשכלו את כל מה שבאפשרותו של השכל האנושי להבין, בסופו של דבר הוא מגיע אל השאלות שנובעות מחוסר היכולת השכלית להבין את מהות האין סוף. שם על האדם לדעת את מקומו ולשתוק. יכולת השתיקה ...
האם אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו?
... אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו? טיעון: היכולת השכלית של האדם מוגבלת להבין 4 מימדים. אלוהים לעומת זאת נמצא במימדים אחרים ולכן לא ניתן להבין אותו. סוף ...
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים?
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים? יכולת ניתוח והבנה. כיצד ניתן לשפר את יכולת ההבנה של דברים לעומק? תשובה: ככל שתרגיל את עצמך ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 9 - אולי גם לבורא יש בורא אחר? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... ראשון, לשם כך יש להבין את מהות מגבלת השכל האנושי להבין את מהות האין סוף. ולשם כך נבהיר: מהי משמעותה של מגבלת השכל האנושי לתפוס את מהות האין סוף? תשובה: מגבלת היכולת השכלית לתפוס את האין סוף, אין פירושה כי השכל אינו יכול לתפוס את קיומו של האין סוף. המגבלה היא להכניס לתוך מחשבה אחת את ...
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע?
... כל דבר. וזה שהאדם עצמו לא מבין כל דבר, זה לא אומר שבהכרח אי אפשר להבין כל דבר. כי אולי זה שהאדם לא מסוגל כרגע להבין כל דבר, זה רק בגלל היכולת השכלית שיש לו כרגע. ויכול להיות, שאם האדם ישתמש בכל השכל שלו בשלמות, אולי פתאום הוא יגלה שהוא מבין את הכל ושאין דבר שאינו ניתן להבנה. מצד שני, יכול גם להיות, שנדמה לאדם שכן אפשר להבין כל דבר. אך אם האדם ישתמש בכל היכולת השכלית שלו, הוא פתאום יגלה שיש דברים שהוא בכל זאת לא מסוגל להבין. ואז הוא ידע בוודאות, כי היכולת השכלית שלו מוגבלת, ושאין אפשרות להבין בשכל האנושי כל דבר. נמצא אם כן, כי קיימת דרך לדעת בוודאות האם ניתן להבין כל דבר, והיא על ידי זה שהאדם ... למרות שאי אפשר להבין לדוגמה דבר והיפוכו, עדיין יכול להיות שאולי קיימת האפשרות שהאדם יעשה פעולה מסוימת, או שיקרה משהו לאדם, ושעל ידי זה היכולת השכלית והרגשית של האדם תגדל, ואז האדם כן יוכל להכיל בתוכו רעיון של דבר והיפוכו וכיוב. וזה בעצם אומר, שלמרות שניתן לומר שהשכל האנושי לא מסוגל ...
אובייקטיביות / סובייקטיביות - ממה הן נובעות? איך להיות אובייקטיבי באמת?
... של האדם היא סובייקטיבית בלבד. וזאת משום, שהאדם מוגבל לראות ולהבין את המציאות, רק באמצעות הידע האישי שלו, והיכולות השכליות האישיות שלו בלבד. שהם, לא בהכרח משקפים את המציאות, כפי מה שהיא באמת. ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי מצד האמת, כל זמן שהאדם לא רואה את כל התמונה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פיתוח יכולות שכליות, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פיתוח יכולות שכליות, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן שיווקי, אימון אישי לעסקים, מורה רוחני מומלץ בתחום פיתוח יכולות שכליות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4521 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 04:09:56 - wesi1