אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפילוסופיה של המדע ✔סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
מהם המאפיינים של הזמן והזיכרון האנושי?

ההרצאה עוסקת בהבנה מעמיקה של המוח האנושי, הזמן והזיכרון. אליעד מדבר על המאפיינים השונים של תחושת הזמן, הזיכרון האנושי, והפילוסופיה שמאחורי התפיסות שלנו את הזמן והמקום. הוא מתאר את המוח האנושי כמציב בפנינו שאלות רבות לגבי איך אנחנו תופסים את הזמן, את הרגע הנוכחי, וכיצד הזיכרון מתפקד בתהליך זה.

מהם הרעיונות המרכזיים לגבי הזמן והחיים?

אליעד מתחיל בהתייחסות לשאלה הפילוסופית של הזמן. הוא מעלה את הנושא של תחילת השנה החדשה, ומסביר כיצד אנשים נותנים משמעות לימים ולתקופות, כמו ראש השנה או יום השנה. הוא טוען כי בסופו של דבר, אין שום שינוי אובייקטיבי בעולם: העולם לא מתעניין בכך שיש לנו חגים או מועדים. מה שבאמת קובע את המשמעות הוא הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על החיים שלנו.

אליעד מציע חשיבה על החיים מעבר לסיפורים האישיים שלנו. הוא טוען שאין באמת "חג" או "שנה חדשה" כשלעצמם, אלא כל אלה הם תוצרים של האמונות והקביעות החברתיות שאנחנו מציבים לעצמנו. המשמעות שהאדם נותן לזמן היא זו שמחוללת את השפעת הזמן על תחושת החיים והמציאות.

איך הזמן קשור לתפיסת הזהות שלנו?

במהלך ההרצאה, אליעד נכנס לתיאור מעמיק של האני האנושי. הוא מדבר על האני ועל איך תחושת הזמן משפיעה על תחושת הזהות שלנו. לדוגמה, הוא מציין כי הדרך בה אנחנו תופסים את "האני" קשורה ישירות לזיכרונות שלנו, ולתחושת העתיד. המוח האנושי "משחק" עם המידע הזה כדי ליצור את התחושות שלנו. אם האדם היה נאלץ לשכוח את כל עברו, הוא היה מתקשה להרגיש את עצמו כ"אני" שמקיים את ההווה.

מהו כוחו של הרגע הזה?

נושא נוסף שעליו מדבר אליעד הוא כוחו של הרגע הנוכחי. אליעד מעלה את השאלה אם אפשר לחיות ללא הקשר לזמן ובלי המשמעויות שאנחנו נותנים לו. הוא מציין כי אם היינו חיים רק ברגע הזה, בלי לחשוב על עבר ועתיד, היינו מבינים שהמציאות היא פחות מוחשית ממה שאנחנו מניחים. הוא מציע גם להתבונן במושג "הזיכרון" כמשהו שאנחנו מדמיינים או מתארים, ולא כמשהו קיים באופן מוחלט.

איך המוח תופס את הזמן?

אליעד ממשיך ומדבר על איך המוח האנושי מעבד את הזמן והזיכרון. הוא מעלה את רעיון שמי שמסוגל לחשוב על הרגע הנוכחי בלבד, בעצם מוותר על כל ההבנה של הזמן כפי שאנחנו מכירים אותו. הוא מתאר את הזמן כחוויות של רגעים שונים שמתקיימים במקביל, ולא כקו ישר של זמן שזורם מכיוון אחד לכיוון אחר. הוא מציע שהמוח שלנו למעשה בונה את זמן על בסיס רגעים...
ויתור מושגים תמונות תהליכים תחושה אובייקטיבית המציאות היא חיים תחושה של זמן הסובייקטיביות הווה איך המוח איך המוח זוכר איך עובד איך עובד הזיכרון איך עובד הזיכרון האנושי איך עובד זיכרון אנושיות האנושי הזיכרון הזיכרון האנושי הזמן והמקום המדע המוח המוח האנושי המוח זוכר המקום המקום והזמן הפילוסופיה של המדע הפילוסופים הרגע הזה הרגשה הרגשה של הזמן הרגשה של זמן הרגשת הזמן הרגשת זמן זיכרון זיכרון אנושי זיכרונות זמן ומקום זמן מקום חוויה חוויות חלום חלומות חלומות ושינה חשיבה מדעית כוחו של הרגע כוחו של הרגע הזה לזכור לחיות לחיות את הרגע מדע מוח מימד הזמן מימד המקום מקום וזמן מקום זמן מרחב מרחב הזמן מרחב המקום סוד סודות סודות המוח סודות המוח האנושי עובד עובד זיכרון פיזיקה פילוסופיה פילוסופיה של המדע ציר הזמן ציר המקום רגש רגשות שינה חלומות תחושה תחושה של הזמן תחושה של זמן תחושות תחושת תחושת הזמן תחושת זמן
אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, אחד ועוד אחד לא שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, 1 ועוד 1 לא שווה 2, הפילוסופיה של המתמטיקה, הוכחה מתמטית, הוכחה לוגית
אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, אחד ועוד אחד לא שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, 1 ועוד 1 לא שווה 2, הפילוסופיה של המתמטיקה, הוכחה מתמטית, הוכחה לוגית
... ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, אחד ועוד אחד לא שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, 1 ועוד 1 לא שווה 2, הפילוסופיה של המתמטיקה, הוכחה מתמטית, הוכחה לוגית האם באמת אחד ועוד אחד שווה שתיים? אליעד כהן דן בהרצאה זו בשאלה הפילוסופית והמתמטית האם אחד ועוד אחד שווה שתיים והאם אפשר בכלל להוכיח ... בבירור שאחד ועוד אחד שווה אך ורק שתיים ולא שלוש, עלינו להגדיר במפורש ששתיים ושלוש הם שני דברים שונים לגמרי, ואין סיכוי שיתערבבו זה עם זה. הוא מדגיש שהבעיה נעוצה בכך שהמוח האנושי מניח באופן לא מודע הנחות נוספות כשהוא מתייחס לפעולות פשוטות. ... מראש, והיא איננה אמת אבסולוטית או מוחלטת בפני עצמה. האם אחד ועוד אחד שווה שתיים? האם אחד ועוד אחד יכול להיות שווה שלוש? מהי הוכחה מתמטית? האם מתמטיקה היא רק הגדרות? הפילוסופיה של המתמטיקה ...
הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפילוסופים / חכמי הרוח?
הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפילוסופים חכמי הרוח? וכאן נבאר את אחד הסודות הכי לא ידועים בעולם, והוא הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות. כי כל בר דעת מבין, שמי שרוצה לחיות טוב, עליו ... סופית, לכן האדם לעולם מוגבל להבין את המציאות אך ורק בצורה סובייקטיבית בלבד. וזאת אחת מהשאלות הקשות ביותר, שאיתה מנסים להתמודד כל חכמי החכמים בעולם וכל הפילוסופים וכל חכמי הרוח וכל המורים הרוחניים. כי כולם משתוקקים להיות מאושרים ולהבין ... להיות מאושר, וכדי להיות מאושר צריך להבין את המציאות בשלמות כפי מה שהיא. אך מה יעשה האדם שיכולת התפישה שלו היא מוגבלת והיא תמיד תישאר סובייקטיבית? וכאן יש סוד גדול, והוא כי יש דרך שבה יכול האדם להשיג ולתפוס במחשבתו את האמת האובייקטיבית של ... להבין בשכל האנושי שלו, כיצד ניתן לתפוס אמת אובייקטיבית. כי האמת היא תמיד סובייקטיבית כי היא תמיד אך ורק לפי יכולת התפישה של האדם. אך אף על פי כן יש כאן סוד והוא שיש דרך להבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לגלות את הסוד של האמת האובייקטיבית, ועל ידי זה יכול האדם להיות מאושר באמת. אך מי יודע את הסוד הזה? ומי יודע ומי יכול לגלות את הדרך איך כל אחד יכול גם הוא להיות מסוגל לגלות את הסוד של האמת האובייקטיבית? וזאת כמובן שאלה שלכל גדולי החכמים בעולם, אין להם תשובה ... שלו, על ידי זה שיכולת התפישה האישית שלו אינה מוגבלת. ועל האדם לחפש חכם אמיתי שכזה, וללמוד כמה שיותר את השכל ואת דבריו של החכם האמיתי, ודרך זה לגלות את הסוד ואת דרך המחשבה, שמאפשרת לאדם להיות מסוגל להכיל את האמת של המציאות בשלמות. ועל ידי זה שהאדם מוצא חכם אמיתי שכזה, שיודע את הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות בלי מגבלת תפישה סובייקטיבית, ועל ידי זה שהאדם ...
אומנות, עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית
אומנות, עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית
... עיצוב, יופי, אסתטיקה, פרחים, הפילוסופיה של האומנות, ציורים, אמנות חזותית, אמנות מושגית, אמנות קונספטואלית מהם ... אדומים. אם הוא מרגיש שחסרים לו צבעים אדומים בחייו או שהוא נזכר בזיכרון חיובי שקשור לצבע האדום, הוא יעדיף תמונה עם גוונים אדומים. הסיבה לכך היא שמחקרי ... יותר על תמונה עם קונטרסטים חזקים, כיוון שהתמונות הללו מציעות יותר מרחב לדמיון ומעוררות יותר רגש. לדוגמה, כאשר יש תמונה עם צבעים של אדום ולבן, ניתן ... בטעמים האישיים בלבד. הן מושפעות גם ממסגרות תרבותיות, חוויות עבר, וזיכרונות אסוציאטיביים. ההבנה הזו יכולה להוביל לתובנה יותר מעמיקה אודות אסתטיקה בעיני כל ...
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חווית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חווית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
... סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חווית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית האם קיימת המשכיות בזמן או שכל ... משמעי, ולכן האדם צריך ללמוד להיות פתוח לתפיסות שונות ולחוויות שונות, בלי להינעל על אמת אחת ספציפית. מה הקשר בין זיכרון אנושי לחווית המשכיות בזמן? אליעד מסביר כיצד הזיכרון האנושי יוצר אצלנו את תחושת ההמשכיות בזמן. לדוגמה, אם אדם מניח סיר מרק על ... חווה שהסיר נמצא שם בגלל פעולתו בעבר הקרוב, כלומר, שהוא שם את המרק לפני רגע. תחושת המשכיות זו נוצרת אך ורק בגלל הזיכרון, כלומר, בגלל חוויה סובייקטיבית ולא בגלל קשר אובייקטיבי אמיתי. אם היה ניתן למחוק את הזיכרון של האדם, הוא לא היה יודע שהמרק נמצא על השולחן כתוצאה מפעולה קודמת שלו, ואז לא ... אובייקטיבית. התחושה שמתי את המרק כאן ולכן הוא נמצא פה עכשיו היא פרשנות סובייקטיבית לחלוטין של חוויה חושית וזיכרון, ולא עובדה מוחלטת. למה חשוב לדייק ולהכיר בחוויה הסובייקטיבית? אליעד כהן מבהיר ... להבנה שלמה ועמוקה יותר של חייו ושל המציאות שבה הוא נמצא. מהי סיבתיות וזמן? האם הזמן הוא אשליה סובייקטיבית? איך הזיכרון משפיע על החוויה? מה הקשר בין סיבה לתוצאה? איך להשתחרר מאמונות מקובעות? למה ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
... תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת המציאות והחוויה האישית של האדם. הוא מתחיל את הדיון בשאלה האם האדם התפתח מחיידק, כפי שהתיאוריה האבולוציונית המקובלת מציעה, ומכאן מתפתחת השיחה אל שאלות עמוקות על תודעה, בחירה חופשית ומשמעות החיים. אליעד אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. מה המשמעות של מוצא האדם מחיידק על החיים שלנו היום? אליעד מציג את השאלה מדוע לאדם אכפת אם בעברו הרחוק הוא היה חיידק, או איך התפתחה ... אבולוציה ובחירה חופשית? לדעת אליעד כהן, שאלת הבחירה החופשית אינה תלויה דווקא באבולוציה. הוא מציג את התפיסה שלו שכל התיאוריות המדעיות, כולל האבולוציה, מבוססות על תצפיות חושיות בלבד, ולכן אינן מוחלטות. הוא טוען שכדי להשיג ודאות גבוהה יותר לגבי המציאות, על האדם לנסות לבסס את תפיסתו על טיעונים לוגיים, פנימיים, שאינם תלויים בתצפיות או בזיכרונות, משום שאלה תמיד יכולים להיות מוטעים או חלקיים. האם ניתן להגיע לידע מוחלט? אליעד מדגיש שאין שום מידע חיצוני שיכול לתת ודאות מוחלטת, כי כל המידע שמתקבל דרך החושים או המדע יכול להיות מוטעה. הוא מציג את הדוגמה של אנשים הסובלים מכאבי פנטום כדי להדגים כיצד החושים יכולים לתת מידע מוטעה, שאינו תואם את המציאות האמיתית. לכן הוא ממליץ לבסס ... כמה שפחות על מידע חושי ויותר על הלוגיקה הפנימית, שאינה תלויה בחושים. הוא מתאר מצב תיאורטי שבו אתה מוצא את עצמך ללא כל חוש, ללא זיכרונות , ללא מידע מבחוץ, ושואל אם ניתן להגיע מהנקודה הזו לאמת מוחלטת על קיומך, על רגשותיך ועל הבחירה החופשית שלך. אליעד טוען שהדרך לוודאות כזו צריכה לעבור בחקירה ... האם האבולוציה נכונה? האם קיימת בחירה חופשית? מה המקור לתודעה האנושית? האם האדם הוא רובוט ביולוגי? מה המשמעות של רגשות? האם המדע יכול להוכיח משהו בוודאות? האם האדם התפתח מחיידק? ...
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה איך המוח זוכר? מהי הדרך הטובה ביותר לזכור דברים? ההרצאה מתמקדת בשיטות לשיפור הזיכרון והבנת המנגנונים המנטליים שמאחורי זכירה ושכחה. אליעד כהן מסביר איך המוח זוכר, איך ניתן לזכור טוב יותר דברים ואיך להתמודד עם השכחה. הוא מתחיל בדיון על הדרך בה המוח עובד כדי לזכור מידע ומדגיש את הקשר בין הבנת המידע ... תהליך הכתיבה מהווה את תהליך ההפנמה של המידע. האם זיכרון טוב הוא תוצאה של הבנה עמוקה? הבנה עמוקה של חומר מסוים תורמת לזיכרון טוב יותר שלו. לדוגמה, אם אדם מבין את הרקע ההיסטורי של מלחמה מסוימת, הוא יזכור את פרטי המלחמה טוב יותר מאשר אם היה רק זוכר את השנה בה היא פרצה. אליעד טוען כי זיכרון טוב אינו נובע רק מלימוד המידע, אלא גם מההבנה העמוקה שלו. כיצד השכחה קשורה להבנה? השכחה אינה בהכרח דבר שלילי, אלא תוצאה של חוסר הבנה עמוקה. ... עליו ולהיעזר בהערות או רישומים כדי לשמור על הזיכרון. אליעד מציין שכשאנחנו שוכחים משהו, זה עשוי להיות סימן לכך שלא עיבדנו את המידע כראוי בזמן הלמידה. מהי משמעות השכחה? בסופו של דבר, השכחה היא ... כי אם המידע לא מובן עד הסוף, הוא עשוי להתפוגג מהזיכרון, וזהו תהליך טבעי של סינון המידע. שיטות לזיכרון איך לא לשכוח דברים? האם זיכרון טוב תלוי בהבנה? איך לשפר את הזיכרון? האם עדיף לכתוב או להקשיב? איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? הרצאה זו עוסקת בשיטות שיכולות לשפר את הזיכרון ולהפוך אותו ליעיל יותר, תוך דיון על המנגנונים המנטליים שמאחורי זכירה ושכחה. אליעד כהן מסביר איך המוח זוכר, איך אפשר לזכור יותר טוב דברים, וגם איך להתמודד עם השכחה. למה לכתוב או להקשיב - איזה מהם עדיף? הדיון נפתח בשאלה האם עדיף לכתוב או ... ומביאה לידי הבנה טובה יותר של החומר הנלמד. האם זיכרון טוב הוא תוצאה של הבנה עמוקה? כאשר ישנה הבנה עמוקה, המידע נזכר בקלות רבה יותר. לדוגמה, אם אדם מבין היטב את הרקע ההיסטורי למלחמה מסוימת, סביר ... מאשר אם רק ידע את השנה בה היא פרצה. אליעד מסביר שזיכרון טוב לא מגיע רק מכך שלמדת את המידע, אלא מהכמות והאיכות של ההבנה שלך את החומר. כיצד השכחה קשורה להבנה? הבנה טובה יותר של חומר מסוים מונעת ... שטחי או שאינו מובן עד הסוף, הוא עלול להתפוגג מהזיכרון. אליעד מסביר שלפעמים כשאנחנו חושבים שזכרנו משהו, אנחנו בעצם לא זכרנו אותו בצורה נכונה, ולעיתים השכחה היא רק סימן לכך שלא באמת הבנו את המידע. ... כדי לא לאבד אותו. תהליך החזרה הוא מהותי לשיפור הזיכרון. אליעד מציין כי לא תמיד צריך להסתמך על זיכרון בלבד, ולעיתים כדאי להשתמש בהערות, רישומים או שיטות נוספות, כמו שמיעה חוזרת של המידע או חיפוש אחר מידע נוסף. מהי משמעות השכחה? לסיום, נשאלת ... אלא מעיבוד המידע בצורה לא נכונה. איך לשפר את הזיכרון? שיטות זכירה האם עדיף לכתוב או להקשיב? איך לא לשכוח דברים? האם זיכרון טוב תלוי בהבנה? ...
איך לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר?
איך לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר?
... לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר? איך לשכוח זיכרונות רעים? ההרצאה מתמקדת בשאלה כיצד לשכוח זיכרונות רעים, זיכרונות טראומטיים ופוסט טראומה. אליעד מציג את האפשרויות השונות להתמודדות עם זיכרונות שליליים וכיצד המוח האנושי זוכר אירועים שונים. המרצה מביא דוגמאות של אנשים שחוו ... מצד בת הזוג שלו. מדובר על מצבים שבהם הזיכרון טראומטי ומעורר תחושות רעות, והתמודדות עם זיכרונות כאלה יכולה להיות מאתגרת. המטרה היא להבין כיצד ניתן לשכוח זיכרונות כאלה ולהפחית את הכאב הנפשי שהם גורמים. אליעד מסביר כי ... טראומטית, כמו שדודו נפל או במקרה של אונס, זיכרונות אלה עשויים להתפשט ולהיות מחוברים לתחושות רגשיות רעות. השאלה שהוא מציב היא האם יש דרך להפוך את הזיכרונות הללו לפחות כואבים, או אפילו לשכוח אותם לחלוטין. כיצד פועלת הזיכרון האנושי? הזיכרון האנושי מקטלג את הזיכרונות בהתאם למשמעות שהם מקנים לאדם. כאשר מדובר בזיכרונות שמרגישים ככואבים או מאיימים, המוח שומר עליהם בצורה חזקה ... היא אם יש דרך לגרום לאדם לא להיזכר בזיכרון שלילי כאשר הוא נמצא במקום מסוים. האם אפשר למחוק זיכרונות? המרצה עוסק בשאלה האם ניתן למחוק זיכרונות או להפחית את עוצמתם. הוא מציין כי ניתן לשנות את משמעותם של זיכרונות באמצעות עבודה נפשית, כך שהזיכרון יפסיק להיות כואב. אם אדם חווה טראומה כמו אונס, הוא עשוי ... אך כל עוד לא יעורר את התחושות הרעות, הזיכרון לא יהיה פעיל. האפשרות למחוק זיכרון או לשנות את המשמעות של אירוע טרגי קשורה לכך שאדם יכול ללמוד ... הכאב שהוא חווה. כיצד משפיעה המשמעות על הזיכרון? המשמעות של זיכרון מסוים היא זו שקובעת אם הוא יישאר בזיכרון או יימחק. לדוגמה, אם לאדם יש
איך לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך לשכוח משהו שקרה? האם אפשרי לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך המוח זוכר? איזה דברים המוח זוכר? מתי המוח שוכח? מתי המוח זוכר? התמודדות עם טראומה, למחוק זיכרון, מחיקת זיכרון
איך לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך לשכוח משהו שקרה? האם אפשרי לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך המוח זוכר? איזה דברים המוח זוכר? מתי המוח שוכח? מתי המוח זוכר? התמודדות עם טראומה, למחוק זיכרון, מחיקת זיכרון
... משהו שקרה? איך לשכוח משהו שקרה? האם אפשרי לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך המוח זוכר? איזה דברים המוח זוכר? מתי המוח שוכח? מתי המוח זוכר? התמודדות עם טראומה, למחוק זיכרון, מחיקת זיכרון איך לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה האם אפשר לגרום למישהו לשכוח אירוע שקרה, ובוחן את תהליכי הזיכרון של המוח האנושי. המהות של השאלה נוגעת לאירועים שקרו, ובעיקר איך ... לשכוח פעולה שקרה, כמו הרמה של יד או התנהגות מסוימת. האם זה אפשרי? איך המוח זוכר? מתי הוא שוכח? ההבנה של איך המוח שומר זיכרונות מתחילה בכך שמה שמוח שמר לא תמיד מה שקרה בפועל, ... שיש להם משמעות עבורו. אליעד כהן מסביר כי לא כל דבר שיש בו מידע נרשם בזיכרון, אלא רק מה שנראה רלוונטי או חשוב לאדם. לדוגמה, ... מתמקד בפרטים שקשורים למשמעות האישית שלך, בעוד פרטים אחרים לא נחרטים בזיכרון. מהי המשמעות של מידע בזיכרון? הדברים שהמוח שומר עליהם בזיכרון הם לאו דווקא כל פרטי האירוע, אלא בעיקר אלה שיש להם ... מדובר בפרטים שיש להם השפעה רגשית או קוגניטיבית עליך, ולכן הם נשארים בזיכרון. האם אפשר לשכוח את מה שקרה? כחלק מהדיון על הזיכרון, אליעד מציין שיכולת השכחה אינה קשורה רק לשאלה האם ... כמה המידע רלוונטי ומה ההשפעה שלו על האדם. לדעתו, לא ניתן למחוק לחלוטין זיכרון של דבר שקרה, אך אפשר לשנות את הדרך שבה אנו מפרשים ... כשנפגעים רגשית? כשמישהו חווה פגיעות רגשיות או טראומות, המוח שומר את הזיכרון לא בגלל שהאירוע קרה, אלא בגלל שהוא נרשם בזיכרון כמשהו משמעותי. אליעד מציין שמה שנכנס לזיכרון לאו דווקא תואם את המציאות, אלא את הדרך בה אנו ... כשמדובר בחוויות רגשיות, בהן האירוע עצמו עשוי להישאר במוח הרבה יותר זמן. איך המוח שומר מידע? המוח עובד באופן שמבצע סינון של המידע ... פשוט לא שומר אותו. זהו תהליך הישרדותי, שבו רק המידע שמשרת את האדם נשאר בזיכרון, בעוד שיתר המידע נשכח. מסקנות מההרצאה בסופו של דבר, אליעד כהן מציע שמי שרוצה לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה צריך להבין את טבע הזיכרון האנושי. הוא מסביר כי המוח לא שומר כל פרט ... הדרך שבה אדם יזכור את האירוע, יש צורך לשנות את המשמעות שהוא מעניק לו. איך המוח זוכר? האם אפשר לשכוח משהו שקרה? מהי משמעות הזיכרון? איך לשנות את הפירוש לאירועים? טראומה והזיכרון
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפילוסופיה של המדע, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הפילוסופיה של המדע, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי מומלץ, אימון אישי ועסקי, מאמן אישי למציאת זוגיות בתחום הפילוסופיה של המדע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 16:56:44 - wesi1