נקדים:
כל המאמרים שעוסקים בנושא בריאת העולם במקרה, יוצאים מנקודת הנחה שניתן להוכיח כי העולם עצמו נברא. האקראיות מספקת אלטרנטיבה לכיצד הופיע / נוצר / נברא העולם.
יחד עם זאת חשוב לזכור, כי קיימת גם האפשרות כי היקום קדמון ונצחי, וכי הוא מעולם לא נברא בשלב כלשהו.
ראה בהרחבה כאן: האם יש אלוהים ? מי ברא את העולם / אלוהים ? - חלק 1.
טיעון:
לא יתכן כי העולם נוצר במקרה.
שאלה: איך נוצר העולם?
תשובה: על ידי בורא / אלוהים שרצה לברוא את העולם.
סוף טיעון.
הפרכה:
נשאל: האם לבורא הייתה סיבה מדוע הוא ברא את העולם?
נשיב: כן, הייתה לו סיבה מדוע הוא ברא את העולם. אין מקרה! אלוהים לא עושה שום דבר סתם כך. לכל דבר יש סיבה, וגם לבריאת העולם יש סיבה, שהיא אלוהים.
נשאל: מהי הסיבה שבגללה נוצר הרצון של אלוהים לברוא את העולם?
נשיב: קיימת סיבה כלשהי, מדוע אלוהים רצה לברוא את העולם.
נשאל: והסיבה עצמה הראשונה, מדוע היא עצמה נוצרה?
אפשרויות לתשובה:
1 - איננו מבינים את אלוהים ואיננו יודעים כיצד הסיבה הראשונה / הרצון הראשון נוצר.
תגובה: ממילא ניתן לומר את אותו הדבר על העולם, שאיננו יודעים כיצד הוא נוצר, אך לא צריך לערב את אלוהים בעניין.
אפשרות נוספת:
2 - אלוהים נוסף יצר את אלוהים שיצר את העולם. דהיינו, לכל בורא יש בורא אחר שברא אותו עד אין סוף.
או בצורה מדויקת יותר: לא קיימת סיבה ראשונה, אלא לכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה.
תגובה: ממילא אין הבדל בין אלוהים שברא את העולם, לבין העולם עצמו, כי שניהם נבראו על ידי מישהו אחר עד אין סוף. דהיינו, אין אלוהים ראשון שברא את העולם, אלא כל אחד נברא על ידי מישהו אחר עד אין סוף.
אפשרות נוספת:
3 - הסיבה הראשונה / הרצון הראשון של אלוהים, נוצר "במקרה" באופן אקראי ללא סיבה.
תגובה: ממילא אפשר לומר שהעולם עצמו נוצר במקרה ללא סיבה.
כל המאמרים שעוסקים בנושא בריאת העולם במקרה, יוצאים מנקודת הנחה שניתן להוכיח כי העולם עצמו נברא. האקראיות מספקת אלטרנטיבה לכיצד הופיע / נוצר / נברא העולם.
יחד עם זאת חשוב לזכור, כי קיימת גם האפשרות כי היקום קדמון ונצחי, וכי הוא מעולם לא נברא בשלב כלשהו.
ראה בהרחבה כאן: האם יש אלוהים ? מי ברא את העולם / אלוהים ? - חלק 1.
טיעון:
לא יתכן כי העולם נוצר במקרה.
שאלה: איך נוצר העולם?
תשובה: על ידי בורא / אלוהים שרצה לברוא את העולם.
סוף טיעון.
הפרכה:
נשאל: האם לבורא הייתה סיבה מדוע הוא ברא את העולם?
נשיב: כן, הייתה לו סיבה מדוע הוא ברא את העולם. אין מקרה! אלוהים לא עושה שום דבר סתם כך. לכל דבר יש סיבה, וגם לבריאת העולם יש סיבה, שהיא אלוהים.
נשאל: מהי הסיבה שבגללה נוצר הרצון של אלוהים לברוא את העולם?
נשיב: קיימת סיבה כלשהי, מדוע אלוהים רצה לברוא את העולם.
נשאל: והסיבה עצמה הראשונה, מדוע היא עצמה נוצרה?
אפשרויות לתשובה:
1 - איננו מבינים את אלוהים ואיננו יודעים כיצד הסיבה הראשונה / הרצון הראשון נוצר.
תגובה: ממילא ניתן לומר את אותו הדבר על העולם, שאיננו יודעים כיצד הוא נוצר, אך לא צריך לערב את אלוהים בעניין.
אפשרות נוספת:
2 - אלוהים נוסף יצר את אלוהים שיצר את העולם. דהיינו, לכל בורא יש בורא אחר שברא אותו עד אין סוף.
או בצורה מדויקת יותר: לא קיימת סיבה ראשונה, אלא לכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה.
תגובה: ממילא אין הבדל בין אלוהים שברא את העולם, לבין העולם עצמו, כי שניהם נבראו על ידי מישהו אחר עד אין סוף. דהיינו, אין אלוהים ראשון שברא את העולם, אלא כל אחד נברא על ידי מישהו אחר עד אין סוף.
אפשרות נוספת:
3 - הסיבה הראשונה / הרצון הראשון של אלוהים, נוצר "במקרה" באופן אקראי ללא סיבה.
תגובה: ממילא אפשר לומר שהעולם עצמו נוצר במקרה ללא סיבה.