... הישות היחידה שקדמה לעולם! הוכחה לכך שאלוהים אינו הישות היחידה שקדמה לעולם! טיעון: אלוהים הוא יחיד. אלוהים הוא הכוח היחיד שברא את
העולם וכולי. סוף טיעון. הפרכה: מכך שהעולם קיים, מכך ניתן להוכיח שאין אלוהים אחד ויחיד, אלא יש כמה אלוהים שונים. ונסביר: לומר שאלוהים ברא את
העולם, פירושו להגדיר שני מצבים שהם: 1 - לפני בריאת
העולם. 2 - אחרי בריאת
העולם. נשאל: מה היה לפני בריאת
העולם. נשיב: כלום אין העדר מוחלט. ונוסיף: אלוהים ברא את
העולם יש מאין, דהיינו, אלוהים הפך את האין כלום העדר המוחלט, ליש ישות וכולי. אכ: אחרי בריאת
העולם יש לנו 2 ישויות שונות שהן: אלוהים + עולם. ולפני בריאת
העולם יש לנו ישות אחת ויחידה שהיא אלוהים + העדר מוחלט של כל ישות נוספת. ונגדיר: העדר מוחלט כלום אין = X. ונשאל: האם ה X הזה שהיה לפני בריאת
העולם, האם מהותו זהה לחלוטין למהותו של ... זהה לחלוטין למהותו של ה - כלום אין? אם אכן מהותו של אלוהים זהה לחלוטין למהותו של ה - אין כלום, הרי שלא שייך לומר שאלוהים ברא את
העולם יש מאין, כי אלוהים עצמו הוא אין, ואכ כנראה שהעולם נוצר יש מאין מעצמו ולא על ידי אלוהים, או לחלופין כנראה שנסיק כי
העולם הוא נצחי וכי הוא מעולם לא נברא וכולי. אך אם נשיב כי מהותו של הבורא שונה ממהותו של האין כלום שממנו נוצר היש והעולם, הרי שזה בעצם אומר, כי לפני בריאת
העולם היו קיימות לפחות 2 ישויות שונות, שהן: 1 - אלוהים 2 - אין כלום העדר מוחלט, שממנו בעצם אלוהים יצר את
העולם. ונמחיש: שען יוצר שעונים יש מ - יש, אך ... הגיוני לומר, כי אלוהים לקחת את הישות של האין כלום וכולי, והפך אותה ליש יקום מרחב מקום ציר זמן חומר וכולי. נמצא אם כן, כי בטרם נברא
העולם היו קיימות לפחות 2 ישויות שונות שהן: 1 - הבורא עצמו. 2 - האין שממנו נוצר היש. והלוגיקה כאן היא ממש פשוטה: אם אלוהים = אין כלום העדר מוחלט, ממילא מה שייך לומר שאלוהים ברא את
העולם יש מאין. אם כבר נכון יהיה לומר כי ה - אין ברא את ה - יש מעצמו ולא על ידי ישות חיצונית כלשהי. ואם נאמר כי אלוהים שונה מ: אין כלום, הרי שבעצם זה אומר כי לפני בריאת
העולם היה קיים גם אלוהים + המהות של היש, ... אלוהים יצר את היש. כך שזה בעצם אומר שאלוהים אינו הישות היחידה שקדמה לעולם, ואכ הוא אינו יחיד אין סופי וכולי. וננסה לתרץ: בטרם בריאת
העולם היה קיים אך ורק אלוהים בלבד ללא שום דבר נוסף. ונשאל: אז ממה אלוהים ברא את
העולם? ונשיב: אלוהים לקח חלק מעצמו וממנו הוא יצר את
העולם. זא אלוהים לא ברא את
העולם יש מאין שנפרד ממהותו של אלוהים, אלא אלוהים ברא את
העולם מהמהות העצמית שלו עצמו. ואכ ה - אין ... קיים כלל, והעולם לא נברא מישות שהיא אינה אלוהים, אלא הוא נברא מהמהות העצמית של אלוהים עצמו. ואכ נשארנו עם אלוהים יחיד בטרם בריאת
העולם. ואז נקשה ונשאל בצורה פשוטה: נניח באמת לרגע כי אלוהים לא ברא את
העולם מישות שהיא אינה הוא, אלא הוא ברא את
העולם מהמהות העצמית שלו. אך עכשיו נשאל: האם בטרם הפריד אלוהים את החלק העצמי שלו לצורך בריאת
העולם, האם כבר אז היה הבדל כלשהו בין המהות של אלוהים הכללית, לבין המהות של אותו החלק שאותו אלוהים אחכ הפריד מעצמו לצורך בריאת
העולם? אם נאמר שאכן כבר לפני הבריאה היה הבדל ... ואם ננסה לומר, שבטרם הבריאה, לא היה שום הבדל בין מהותו העצמית של הבורא, לבין המהות של החלק העצמי שממנו, לאחר מכן, הבורא ברא את
העולם, הרי שנוכל להפריך זאת בצורה פשוטה, והיא: כי מאחר שלבסוף אלוהים הפריש מעצמו חלק לצורך בריאת
העולם, הרי שזה אומר שבמבט לאחור כבר היה הבדל ברמת הפוטנציאל שבין החלקים השונים של הבורא. זא אם נאמר שהבורא לקח חלק מעצמו לצורך הבריאה, כדי להתחמק מלומר שהוא ברא את
העולם מישות שהיא אינה הוא כנל, הרי שבעצם ... כבר בטרם הבריאה היה הבדל כלשהו בין הבורא עצמו, לבין חלק כלשהו ממנו, שברמת הפוטנציאל הסופי שלו היעוד הסופי שלו וכולי, לבסוף נוצר ממנו
העולם. ונחדד: אפשרי אולי לומר, כי לפני ...