אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוד של הסיבה הראשונה ✔הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 2 ✔תוספת: ויש בזה עוד כמה נקודות להתבוננות. כי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 2
תוספת: ויש בזה עוד כמה נקודות להתבוננות. כי הקיום של ה"יש" סיבה, מבחינה לוגית מונע את הקיום של ה"אין" סיבה. כי אם קיים במציאות דבר כלשהו ש"אין" לו סיבה, הרי שממילא זה מוריד מהכוח ומשנה את המשמעות של ה"יש" סיבה. וכן להפך, שהקיום של "יש" סיבה, דורש הבנה מחדש של ה"אין" סיבה. כי באמצעות ה"אין" סיבה ניתן תמיד לשאול על ה"אין" סיבה, מדוע הוא דווקא כך ולא אחרת וכיו"ב.

ויש בזה עוד עניין, והוא שאם נאמר ש"אין" סיבה לשום דבר בעולם, הרי שבכך לא העלמנו לגמרי את ה"יש" סיבה מהביטוי שלו במציאות. ולא רק שה"יש" סיבה נשאר ברמת הפוטנציאל בלבד, אלא שהוא גם ממשיך להתקיים בפועל, גם אם נאמר ש"אין" שום סיבה לשום דבר.

כי לומר ש"אין" שום סיבה לשום דבר, זה בעצם לומר שכל דבר הוא הסיבה של עצמו. כי "אין" סיבה לשום דבר, פירושו שאין שום סיבה שגוררת אחריה תוצאה כלשהי. שזה בעצם אומר שכל דבר הוא גם הסיבה וגם התוצאה עצמה. דהיינו, שגם האמירה ש"אין" סיבה לשום דבר, גם היא עדיין משאירה קיום ממשי ל"יש" סיבה. ואז על ידי הקיום של ה"יש" סיבה, נוכל לשאול על ה"אין סיבה".

ומי שיתבונן יראה בזה עוד דבר מעניין, והוא שגם האמירה של "יש" סיבה, גם היא מקיימת בתוכה את ה"אין" סיבה. כי כפי שאמרנו לעיל, אם נאמר שלכל דבר יש סיבה ללא יוצא מן הכלל, שזו הרי שלמות ה"יש" סיבה, הרי שבכך בעצם אמרנו ש"אין" שום סיבה אמיתית לשום דבר.

כי אם אין נקודת התחלה לסיבות, דהיינו, אם אין במציאות שלנו שום סיבה שאין לה סיבה אחרת, דהיינו, אם אין סיבה ראשונה, הרי שגם אין שום משמעות לשום סיבה. וזה בעצם אומר, שבנקודת החוזק של ה"יש" סיבה, שהיא שיש סיבה לכל דבר עד אין סוף, שם אנחנו רואים שה"אין" סיבה הופך להיות בעל משמעות זהה לזו של ה"אין" שום סיבה לשום דבר.

ויש בזה עוד עניין, והוא שבעצם מהותה של הסיבה, היא שיש נקודת התחלה בעל משמעות כלשהי, שממנה יוצאות סיבות ותוצאות. שזה בעצם אומר, שהסיבה הוגדרה וקיבלה משמעות, רק על ידי קיומה של האין סיבה. כי רק סיבה ראשונה שקודמת לה האין סיבה, רק היא בעלת משמעות ליצור רצף משמעותי של סיבה ותוצאה. ונמצא אם כן, כי המשמעות של ה"יש" סיבה, תלויה ב"אין" סיבה.

וגם להפך, כאשר מישהו אומר על דבר כלשהו שהוא אקראי ללא סיבה, הרי שבעצם המשמעות של האקראיות, אפשרית רק על ידי זה שלפעמים יש מצבים של "יש" סיבה שאינה אקראית. כי האקראיות והחוסר סיבה, מוגדרות נוצרות והמשמעות שלהן תלויה במציאות של "יש" סיבה.

ובכל מקרה ניתן לראות ולהבין, שבמציאות שלנו יש שני כוחות שונים, של "יש" סיבה וגם של "אין" סיבה וחוסר סיבה. ואז השאלה הנשאלת היא, מה הסיבה שבגללה לחלק מהדברים יש סיבה ולחלק מהדברים אין סיבה. ואם נמצא לכך תשובה, הרי שבעצם הפכנו את האין סיבה, לבעל סיבה. ואם לא נמצא לכך תשובה, הרי בעצם בכך הפכנו את היש סיבה, לחסרת סיבה.

ועוד יש להתבונן ולראות, כי כדי שתהיה קיימת במציאות שלנו אפשרות של אקראיות / חוסר סיבה, לשם כך יש לומר שקיים דבר שאין לו סיבה ראשונה. כי אם לכל הדברים בעולם יש סיבה ראשונה כלשהי, הרי שלא שייך לומר על דבר כלשהו שהוא חסר סיבה, מאחר שיש סיבה ראשונה שהכריחה אותו להיות כפי מה שהוא.

וכאשר אנחנו רואים שיש במציאות שלנו מקרים של אקראיות וחוסר סיבה, הרי שמכך ניתן להוכיח שאין סיבה ראשונה. כי אחרת לא הייתה אקראיות. אבל אם נאמר שאין סיבה ראשונה, אז זה מונע את אפשרות הקיום של ה"יש" סיבה.

וכך גם להפך. כי מקיומן של הסיבות, ניתן להבין שיש סיבה ראשונה שהיא זו שיוצרת את הסיבות. כי אחרת הכל היה אקראי תמיד, אם לא הייתה סיבה ראשונה כלשהי. ואם יש סיבה ראשונה כלשהי, אז כיצד זה שקיימים בעולם גם דברים אקראיים?

וזה בעצם אומר, שמבחינה הגיונית, הקיום של ה"יש" סיבה לצד הקיום של ה"אין" סיבה, הוא טעון הסבר והיתכנות. כי ע"פ ההיגיון יש כאן בעיה שכלית בלתי פתירה. כי הכוח של היש סיבה, דוחה את רגליו ונאבק כל הזמן באפשרות של האין סיבה. והכוח של האין סיבה, נלחם כל הזמן בכוח של היש סיבה. ואף על פי כן, שניהם קיימים בו זמנית. וזה דבר שדרוש התבוננות מעמיקה.

ועוד נוסיף, שהעניין הזה של שני הכוחות האלו ששוללים זה את שורש קיומו של השני, הוא בא לידי ביטוי בעוד המון תהליכים שונים. כי יש בעולם שלנו המון כוחות שונים שמנוגדים זה לזה. וכלפי חוץ נראה שהם קיימים זה לצד זה, למרות שהם שונים ומנוגדים זה לזה.

אבל כאשר מעמיקים אל נקודת השורש שלהם, דהיינו, כאשר מחפשים את הסיבה ואת נקודת החוזק של כל אחד מההפכים האלו, רואים שמנקודת המבט של השורש של ההפכים, אין אפשרות קיום לשני הפכים בו זמנית. כי נקודת השורש של כל דבר, היא נקודת החוזק שלו. וכאשר מתקרבים לנקודת השורש של דבר כלשהו, על ידי זה נשלל הקיום של הצד הנגדי.

כי בשורש של הדבר, לא יכול להיות שתהיה זכות קיום גם להפך שלו. כי אם בשורש יש זכות קיום גם להפך של עצמו, הרי שממילא הוא לא יכול להיות שורש חזק של הדבר. כי הוא עצמו כשורש מאפשר את הקיום גם של ההפך של עצמו. וכל המאבקים שיש בעולם בין כוחות שונים, כולם נובעים מכך שיש שני שורשים מנוגדים, שאף אחד מהם לא מוכן ולא יכול לאפשר את קיומו של השני.

כי אם השורשים של הדברים היו מאפשרים זה את קיומו של זה, הרי שלא היה בעולם שום מאבק ושום הבדל בין שום דבר לשום דבר. כי אם השורש עצמו מסוגל להכיל את ההפך של עצמו בצורה כלשהי, הרי שממילא כל הכוחות היו מכילים זה את זה, ולא היה בעולם שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. (ואם ננסה לומר שהשורש מסוגל להכיל רק קצת מההפך שלו, הרי שיש לחקור את הסיבה של זה עצמו ואת השורש של זה עצמו).

וזה בעצם אומר, שמאחר שאנחנו רואים בחוש שיש במציאות שלנו דברים ששונים זה מזה, הרי שזה אומר שבנקודה כלשהי בשורש של המציאות, יש שם מאבק מאוד רציני. כי אם שם לא היה מאבק בין כוחות שונים, הרי שלא היינו רואים שום מאבק שבא לידי ביטוי בחיצוניות של המציאות.

וכאשר האדם חוקר ומחפש את השורש ואת נקודת החוזק של הכוחות השונים שמנוגדים זה לזה, לבסוף הוא מגיע לשני שורשים שאחד שולל את קיומו של חברו. כפי שאכן אמור להיות. כי מהותו של שורש הדבר, היא לשלול את הדבר שמנוגד לו. כי זה מה שמגדיר אותו.

וזה דבר שהוא בלתי נתפש בשכל האנושי. כיצד זה יכול להיות שיש שני כוחות שווי ערך בכוחם, שכל אחד מהם הוא הניגוד של חברו. כי אם כוח אחד היה חזק אפילו בטיפה אחת יותר מחברו, הרי שהוא היה מעלים את חברו. ומכך שיש בעולם שלנו ניגודים והפכים, הרי שזה אומר שחייבים לומר שיש שורשים שונים שכל אחד שולל את ההפך שלו, והם בעוצמת כוח שווה.

וכאשר האדם מחפש את האמת, אז האדם בעצם מנסה לגלות את השורש של ההפכים האלו. כי האדם שואל את עצמו, מאחר שבעצם יש כאן שני כוחות שווים שכל אחד מהם הוא הפוך מחברו, א"כ השאלה היא, מה השורש שלהם עצמם? והם עצמם חלק ממה הם?

וככל שהאדם מנסה להעמיק ולנסות לגלות את השורש של ההפכים ושל הכוחות המנוגדים, כך בכל פעם הוא מגיע לשאלות חזקות יותר. כי בכל פעם הוא מגלה רמת עומק חדשה חזקה יותר, ששם רמת ההתנגדות של ההפכים גדולה עוד יותר.

וזה בעצם המחסום השכלי של האדם, שהוא לא מסוגל לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית. כי מצד אחד האדם רואה שורש אחד חזק, ומצד שני האדם רואה גם את השורש של ההפך שלו, שגם הוא חזק. והאדם נמצא בתוך מלחמת עולם. כי הוא מבין בשכלו את שני השורשים האלו, ואף על פי כן הם הפוכים ומנוגדים זה לזה.

כי כדי להבין את השורש של כוח כלשהו, לשם כך על האדם להכיל בתוכו את נקודת החוזק של הדעה האחת. ואז האדם מנסה להכיל בתוכו גם את נקודת החוזק של הכוח הנגדי. וזה דבר שהשכל של האדם לא מסוגל לעשות, להכיל בתוכו שתי נקודות כוח שמנוגדות זו לזו, ושכל אחת מהן שוללת את קיומה של השנייה.

ואז האדם שמחפש את האמת, הוא מעמיק את מחשבתו לנסות להבין מה השורש של ההפכים האלו? וזה עצמו דבר שהוא בלתי אפשרי לתפישה שכלית. כי להפכים לא יכול להיות שורש. כי השורש של הדבר, לא יכול להכיל את ההפך שלו. והאדם מחפש את השורש של כוח אחד, וממילא הוא מתרחק מהכוח השני. ואז האדם מחפש את השורש של הכוח השני, ואז הוא מתרחק מהכוח הנגדי.

וזה אומר, שבכל פעם כאשר האדם מנסה למצוא את השורש של שני כוחות מנוגדים, אז בכל פעם הוא מגיע לרמת חוזק גדולה עוד יותר, והשאלה הופכת להיות קשה עוד יותר.

עד שלבסוף האדם מבין שכנראה שיש כאן איזה שורש אחר לכל הדברים ולכל ההפכים. שזה לכשעצמו שינוי תפישה מחשבתית. כי ע"פ ההיגיון שורש לא יכול ליצור הפכים שמנוגדים זה לזה. יכול אומנם ליצור כוחות שונים שמבטאים חלקים שונים של אותו הדבר, אך לא כוחות מנוגדים. כי כוחות מנוגדים לא יכולים להתקיים זה לצד זה, מעצם הגדרתם וטבעם.

ועל ידי זה שהאדם חוקר ומעמיק בכל זה, לבסוף האדם מגלה את המהות הפנימית ביותר של המציאות, ומקבל שכל חדש, ואז כל השאלות כולן נעלמות.
הפכים למצוא את השורש למצוא את שורש קיום ממשי להבין את השורש פוטנציאליות פירוש לשאול אין סיבה לשום דבר שלמות להוכיח הסוד הסוד של הסיבה הסוד של הסיבה הראשונה הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות הסיבה הראשונה הסיבה הראשונה של כל הסיבות הסיבה של כל הסיבות סוד סודות סיבה סיבה ראשונה סיבות
חלק 1
הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1 כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר עליו להבין את כל המציאות בשלמות. ואחת מהדרכים להבין את המציאות בשלמות, היא באמצעות השאלה הבאה: ...
הסוד של הסיבה הראשונה - מה יש מאחורי ולפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות? האם יש סיבה לכל דבר?
הסוד של הסיבה הראשונה - מה יש מאחורי ולפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות? האם יש סיבה לכל דבר? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה לחיות טוב באמת, ...
* הסוד האמיתי - רשימת כל המאמרים...
... איך להרגיש שהכל טוב הכל אחד?. הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 1. הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 2. הסוד של הסיבה הראשונה - מה יש מאחורי ולפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות?. הסוד של הפחדים חרדות - מהו הסוד שאותו לא ...
הסוד של ההנאה האין סופית - מהו הסוד שאותו *שום* שיטה רוחנית *לא* גילתה?
... כי כל סיבה שנגדיר שהיא הסיבה הראשונה, תמיד נוכל לשאול מה הסיבה שלה עצמה. וכפי שכבר ביארתי את כל זה בהרחבה. אבל מי שהוא חכם אמיתי והצליח לפרוץ את המחסום השכלי שלו והצליח לגלות את הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות, אז על ידי זה הוא מגיע להנאה אין סופית. כי כמו שילד קטן מתלהב מצעצועים חדשים שמביאים לו, וכמו שאדם מתלהב ממופע ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 4 - לכל דבר יש התחלה? לכל סיבה יש מסובב? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 4 - לכל דבר יש התחלה? לכל סיבה יש מסובב? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת ... לכל תהליך יש התחלה וגורם שמתחיל את התהליך. ומכאן ניתן להסיק כי גם לעולם עצמו יש התחלה דהיינו, אלוהים. או בצורה אחרת: לכל אירוע יש סיבה שקודמת לו ושגרמה לו להתרחש. ולכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. כך שגם לעולם עצמו יש סיבה דהיינו, אלוהים. סוף טיעון. הפרכה: יתכן שיש יוצא מהכלל. זא לא ניתן להוכיח שלכל דבר ללא יוצא מן הכלל יש סיבה. ויתכן כי לעולם עצמו אכן אין סיבה בורא מתכנן וכולי. תוספת: לפי טיעון בריאת העולם על ידי אלוהים, לאלוהים עצמו אין סיבה אחרת שקודמת לו, אין לו מתכנן וכולי. כך שאת כל זה ניתן לומר על העולם עצמו. זא אם תאמר שאלוהים עצמו הוא יוצא מן הכלל, ממילא הפרת את הכלל שלכל דבר יש סיבה אחרת וכולי, וממילא אין הוכחה לכך שיש אלוהים. ...
סיבות / סיבתיות / סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש *רע*?
סיבות סיבתיות סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש רע? סיבות. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבות. אם היה האדם לא מחפש שום סיבה לשום דבר, הרי שהוא היה מרגיש טוב תמיד. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבה ומנסה להבין מדוע דברים קורים. הסבר: הטוב של כל דבר נמצא בדבר עצמו. הסיבה האמיתית של כל דבר היא הדבר עצמו, דהיינו, בכל דבר יש טוב שהוא הסיבה של הדבר עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב שהדבר עצמו אינו טוב בפני עצמו, ולכן הוא מחפש סיבות חיצוניות. לדוגמה: נניח שקרה לאדם X. האירוע עצמו הוא טוב בפני עצמו ויש בו טוב עצמי שהוא הסיבה האמיתית שלו. זא האירוע עצמו, כל אירוע יש בו טוב עצמי שאינו תלוי בשום דבר אחר, והוא הסיבה של עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות מדוע הדבר קרה, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב כאילו הטוב של האירוע נמצא במקום אחר שהוא לא האירוע עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם יוצר מחשבה שכאילו הדבר עצמו לא מספיק טוב בפני עצמו, וכאילו צריך סיבה חיצונית לדבר כדי שתהיה לו זכות קיום. מצד האמת, כל דבר טוב בפני עצמו כפי שהוא בלי שום סיבה נוספת. ולכן, חיפוש הסיבות גורם לאדם להרגיש רע, כי הוא משדר לאדם כאילו הדבר עצמו לא מספיק טוב. אז מה עושים? קיימות 2 אפשרויות בחירה עבור האדם ששתיהן מובילות לאותה התוצאה. אפשרות 1 - לא לחפש סיבה עבור שום דבר. לא משנה מה קורה, לשתוק, לומר תודה, להיות שמח ולהמשיך הלאה. לא לחפש סיבה = לא לחפש שום סיבה עבור שום דבר משום סוג. אפשרות 2 - לחפש את הסיבה של כל דבר. דהיינו, לא להשאיר שום דבר שהסיבה שלו לא ידועה. על האדם לחקור ולגלות את הסיבה של כל דבר שקורה. לגלות את הסיבה של הסיבה וכולי. כל אחת מ 2 האפשרויות הנל מובילה לאותה הנקודה. הנקודה הסופית היא שהאדם מרגיש טוב תמיד בכל מצב. ...
סיבות / סיבה ותוצאה / סיבתיות - מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך סיבות?
סיבות סיבה ותוצאה סיבתיות - מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך סיבות? מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך לחפש סיבות? החיים בעולם בנויים על מנגנון של סיבה שמובילה לתוצאה. לכל סיבה יש סיבה, וכל תוצאה מובילה לתוצאה אחרת. שאלה להתבוננות: מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות ומהי התוצאה הסופית והתכלית הסופית של כל האירועים? האדם כל הזמן מחפש סיבות. האדם מנסה להבין את הסיבה שבגללה הדברים מתרחשים. האדם מחפש סיבה להבין מדוע המציאות היא כמו שהיא. מדוע האדם מחפש סיבות? מה אכפת לאדם מה הסיבה? תשובה: הבנת הסיבות יוצרת אצל האדם הבנה של המציאות. הבנה של המציאות מאפשרת לאדם לקבל ולאהוב את המציאות. הסיבות גורמות לאדם להרגיש טוב. ככל שהאדם מבין טוב יותר את הסיבה שבגללה המצב כפי שהוא, כך טוב לו יותר. מי לא מחפש סיבות? תשובה: מי שטוב לו. כאשר טוב לאדם, הוא לא מחפש סיבה כמו כאשר הוא מרגיש רע. כאשר האדם מרגיש טוב, לא ממש אכפת לו מה הסיבה. כאשר האדם מרגיש רע, הוא מחפש סיבה, כדי ליצור הבנה של המצב. הסיבה עוזרת לאדם להבין את המצב. הבנת המצב יוצרת תחושה של טוב יותר. את מי הסיבות לא מעניינות בכלל? תשובה: למי שטוב לו בשלמות. כאשר האדם חווה שלמות אינו חסר דבר, אדם כזה אינו מחפש סיבה לשום דבר. כאשר הכל מושלם לא צריך סיבה. סיבה צריך כאשר יש בעיה ורוצים לדעת מה לעשות. כאשר הכל טוב לא צריך סיבה . ואיך מגיעים לכך שהכל יהיה טוב ומושלם? תשובה: על ידי שמחפשים את הסיבות. אחרי שמוצאים את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ומבינים אותה באמת, ההבנה הזאת מאפשרת לאדם לחוות שלמות ולהפסיק לחפש סיבות. כדי להגיע אל השלמות, על האדם לחפש את הסיבה של כל ה
סיבות - מהי מהותה של סיבה? ומה הופך סיבה לטובה באמת?
סיבות - מהי מהותה של סיבה? ומה הופך סיבה לטובה באמת? סיבה = ההיגיון השכל שבגללו הדבר כפי מה שהוא. הסיבה הופכת את הדבר לטוב לבעל משמעות טובה. מהי סיבה טובה? סיבה טובה = סיבה שמסבירה את התכלית הטובה שיש בדבר עצמו. כל זמן שהסיבה אינה מסבירה מה טוב בדבר הזה עצמו כפי מה שהוא, הרי שהסיבה אינה טובה באמת. לומר על משהו שהוא טוב בגלל שהוא יוצר משהו טוב שהוא אינו הוא עצמו = סיבה לא טובה באמת. אם הסיבה של הדבר היא דבר אחר, הרי שהטוב שבו אינו נובע מצד עצמו. אם הטוב של הדבר אינו נובע מצד עצמו = אינו טוב מושלם. אם משהו הוא טוב, רק בגלל שהוא מוביל למשהו אחר, הרי שהוא לא מספיק טוב. טוב אמיתי = בדבר עצמו כפי מה שהוא יש טוב. לומר על דבר שהטוב שלו והסיבה שלו היא משהו שהוא אינו הוא = לומר שהוא אינו מספיק טוב לכשעצמו. דבר שהוא טוב לכשעצמו = אינו צריך סיבה חיצונית לו. סיבה חיצונית צריך רק אם האירוע התוצאה אינם טובה לכשעצמם. כדי ליהנות מהמציאות צריך להבין את הסיבה הטובה שיש לכל דבר. להבין את הסיבה הטובה שיש לכל דבר = להבין מה טוב בדבר עצמו כפי מה שהוא. אם דבר טוב רק בגלל דבר אחר = לא טוב באמת. ברמה המעשית: על האדם לחפש תמיד מה טוב ... בעבר הרגע הבא בעתיד. כאשר האדם מגלה את הטוב שיש בכל דבר כפי מה שהוא מצד עצמו = אושר אמיתי. הדרך לגלות את הטוב הנל, היא על ידי שמחפשים את הסיבה של הסיבה. על האדם לשאול ולחקור תמיד מהי הסיבה שבגללה הסיבה עצמה קיימת. על האדם לנסות להבין מה טוב בדבר עצמו כפי מה שהוא, בלי קשר לדברים חיצוניים. כאשר האדם מוצא את הסיבה הראשונה של כל הסיבות = הטוב האמיתי שיש בכל דבר = שלמות. ...
אלוהים - חלק 12 - ברא את העולם מסיבה כלשהי?!
... - חלק 12 - ברא את העולם מסיבה כלשהי?! טיעון: שאלה: מי ברא את העולם? תשובה: אלוהים. שאלה: מדוע אלוהים ברא את העולם? תשובה: סיבה כלשהי. סוף טיעון. הפרכה: נשאל: האם אלוהים היה קיים לפני שהעולם היה קיים? נשיב: כן. אלוהים היה קיים בטרם בריאת העולם. דהיינו, הייתה מציאות כלשהי שבה היה רק אלוהים ללא העולם. נשאל: האם לאלוהים הייתה סיבה מדוע הוא ברא את העולם? נשיב: כן. ומשום כך הוא ברא את העולם. נשאל: כיצד הסיבה לבריאת העולם עצמה נוצרה? האם הסיבה עצמה הייתה קיימת מאז ומעולם? אם נאמר שהסיבה לבריאת העולם, הייתה קיימת גם לפני שהעולם היה קיים, הרי שזה אומר ש: 1 - היה מצב שבו אלוהים היה חסר דבר כלשהו, דהיינו, הזמן שבין הרצון שלו לפני הבריאה לבין אחרי הבריאה. 2 - אלוהים כפוף לסיבות כלשהן, כי אחרת הוא לא היה בורא את העולם. אם נאמר שהסיבה עצמה לבריאת העולם לא הייתה קיימת מאז ומעולם, אז ממילא נשאל כיצד היא עצמה נוצרה? האם אלוהים ברא אותה? אם נאמר שהיא נוצרה מעצמה ללא אלוהים, הרי שאלוהים הוא אינו הבורא היחיד וכולי... אם נאמר שאלוהים ברא את הסיבה עצמה, אז נשאל מהי הסיבה לבריאת הסיבה עצמה וכולי... מסקנה: אפשרות 1 - אלוהים לא ברא את העולם, אלא העולם כל הזמן היה קיים. אפשרות 2 - אלוהים ...
אלוהים - חלק 9 - כל יכול + משגיח + עושה את מעשיו למען תכלית וסיבה?!
... - חלק 9 - כל יכול + משגיח + עושה את מעשיו למען תכלית וסיבה?! טיעון: אלוהים אחראי לכל דבר שקורה + אלוהים הוא כל יכול + אלוהים לא עושה שום דבר בלי סיבה . סוף טיעון. הפרכה: אלוהים אחראי לכל דבר שקורה, פירושו שבכל רגע ורגע אלוהים אחראי לכך שהמציאות היא כפי מה שהיא. נגדיר: שום רגע בציר הזמן אינו דומה לרגע אחר בציר הזמן. נשאל: האם קיימת סיבה מדוע כל רגע בציר הזמן הוא כפי מה שהוא ולא אחרת? נשיב: כן, קיימת סיבה מדוע בכל רגע העולם הוא כפי מה שהוא ולא אחרת. נשאל: האם אלוהים הוא כל יכול. נשיב: כן. נשאל: אם אלוהים הוא כל יכול, אז מדוע הוא לא ישר יוצר את התוצאה האחרונה, דהיינו, את הרגע האחרון בציר הזמן שבו כל הבעיות נפתרו הכל טוב הכל מושלם וכולי? ברגע שאנחנו אומרים שלכל דבר יש סיבה , הרי שזה אומר ששום דבר אינו מושלם מלבד הרגע האחרון. ואז נוצרת השאלה, מדוע אנחנו לא נמצאים ברגע האחרון כבר עכשיו? מסקנה אפשרית: 1 - אלוהים רוצה לעשות רע. 2 - אלוהים אינו כל יכול. 3 - אלוהים עושה דברים ללא סיבה.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוד של הסיבה הראשונה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסוד של הסיבה הראשונה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, מאמן אישי ועסקי, טיפול הוליסטי בתחום הסוד של הסיבה הראשונה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2334 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 04:28:26 - wesi1