אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסברים ✔ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
מה עושים כאשר ילד לא רוצה ללמוד? איך לשכנע ילדים ללמוד?

בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשיטות חינוך והוראה על מנת לשכנע ילדים ללמוד ולרצות להשקיע בלימודים. הוא מציע מספר רעיונות ועקרונות שמסייעים בהבנת הדרך בה ילד חושב ומרגיש כלפי לימודים, וכיצד הורים יכולים להתנהל מול ילדים במצבים כאלה.

החלק הראשון בהרצאה מתאר דיאלוג בין שני אנשים, אחד מהם מייצג הורה לילד שלא רוצה ללמוד. בתחילת השיחה, הורה מנסה לשוחח עם הילד על כך שהוא לא רוצה להשתתף בשיעור. הילד מציין שהוא מעדיף לשחק בבית או לעסוק בפעילויות אחרות ולא מוכן להשתתף בשיעור. השיחה מתפתחת וההורה מנסה להבין עד כמה השיעור חשוב לילד, תוך שהוא שואל אם הילד בכלל חושב שהשיעור הזה חשוב. לאור הדיאלוג, עולה השאלה: כיצד אפשר לגרום לילד להבין שהשיעור חשוב לו, אם הוא לא רואה בו ערך?

אליעד מציע כמה גישות בהן אפשר להשתמש כדי לשכנע ילד ללמוד, כאשר הוא מציין ששיחה ישירה ושימוש בהיגיון הם חלק מהפתרונות. הוא מסביר שהורה צריך לחשוב מה באמת חשוב לו - האם חשוב לו שהילד ילמד את השיעור הזה או שיש בעיות אחרות שצריך לשים עליהן דגש? אליעד מציע שגם אם הילד לא רואה ערך בלימודים, ההורה יכול לנסות להראות לו את התועלת בצורה שתעניין אותו, כמו להסביר איך למידה עשויה להשפיע על עתידו, גם אם השיעור עצמו לא מעניין.

בהמשך, אליעד פונה לעקרון חשוב אחר - יצירת עניין בלמידה. הוא מסביר שהשיעור לא חייב להיות מעניין כדי שהתלמיד ילמד אותו. במקום זאת, צריך לשנות את גישת הילד כלפי השיעור ולמקד אותו בתועלת האישית שהוא עשוי להפיק ממנו. כדי לעשות זאת, יש להתחיל בהבנת הילד ולהקשיב לדעותיו והרגשותיו כלפי הלמידה, מבלי לנסות לכפות עליו את דעת ההורה או את הדרך בה הוא רואה את הלמידה.

כחלק מהשיחה, אליעד מציין את ההבדל בין שיטות חינוך שמבוססות על איום לבין שיטות שמבוססות על הסברת תועלות. בעוד שאיומים עשויים להוביל להישגים זמניים, השפעתם לטווח ארוך פחותה. על פי אליעד, הדרך היעילה ביותר לשכנע ילד ללמוד היא לשוחח עמו על היתרונות של הלמידה ולבנות עמו שיחה פתוחה שבה הוא מבין את הסיבות ללמידה ומסכים להן, ולא מתוך פחד או איום.

בהמשך ההרצאה, הוא נותן דוגמה שבה הוא מנסה להסביר...
יתרונות אמת להשקיע לגרום לילד פחדים לפתח יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת חשיבה להתנהל יעוץ להורים לשפר יכולת חשיבה מיומנויות תקשורת איך לגרום לילד איך לגרום לילדים איך להסביר איך להסביר דברים איך להסביר לילד איך להסביר לילדים איך לשכנע איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הוראה הוראות הורה הורות הורים הסבר הסברים חינוך חינוך ילדים ילד ילד לא רוצה ילד לא רוצה ללמוד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא רוצה ללמוד לגרום לגרום לילד לגרום לילד ללמוד לגרום לילד לרצות לגרום לילד לרצות למשהו לגרום לילדים להסביר להסביר דברים להסביר לילד להסביר לילדים לחנך לחנך ילדים ללמוד למידה לרצות לשכנע לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד ללמוד לשכנע ילד לרצות למשהו לשכנע ילדים מחנך מחנכים מיומנויות מיומנויות תקשורת מיומנויות תקשורתיות מיומנות רוצה ללמוד רצון שיטות שיטות הוראה שיטות חינוך שכנוע תקשורת תקשורתיות
חלק 1
... לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1 מה עושים כשילד לא רוצה ללמוד? איך להסביר לו בצורה יעילה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר כיצד עלינו להבין את הדינמיקה בין הורים וילדים, במיוחד כאשר הילד לא רוצה ללמוד או לא מעוניין לשמוע את ההסברים שלנו. ההתמקדות היא במיומנויות תקשורת וביכולת להסביר לילדים בצורה שתשמור עליהם מעוניינים וקשובים. מהם הגורמים ... השנייה היא שהנושא פשוט לא מעניין אותם. אם מדובר במשהו שהם לא מוצאים בו ערך או קשר לחיים שלהם, הם לא יראו סיבה להקשיב. הילד גם יכול לחשוב שהדבר שמנסים להסביר לו רק יגרום לו נזק או לא יקדם אותו, ולכן הוא ימנע ... בצורה לא מאיימת ולא מצמצמת, הוא יוכל להרגיש חופשי יותר להקשיב ולהבין. כאשר אנו מדברים אל הילד מתוך מקום של אכפתיות ומבינים את הקשיים או האמונות שלו, סביר להניח שהוא יגיב באופן חיובי יותר. חשוב לזכור, שלפעמים הילד עשוי לא להסכים עם כל מה שאנחנו אומרים, אך אם נצליח להציע לו אפשרויות נוספות, הוא יוכל לראות את היתרונות של הצעתנו. איך להסביר לילד שחשוב ללמוד? כאשר אנחנו רוצים להסביר לילד מדוע חשוב ללמוד, כדאי שלא נבוא בגישה של אתה חייב ... לפעמים הילד מאמין שהוא יכול להצליח בחיים בלי ללמוד, וזה יכול להיות מקור להימנעות מהלימודים. במקרה כזה, חשוב להבין שהילד לא בהכרח טועה בתפיסתו, אבל כדאי להסביר לו שיש דרכים אחרות להשיג את מה שהוא רוצה, ושהלמידה יכולה ... לשנות את גישתנו ולהציג את הלמידה כיתרון נוסף, לא כעול. כאשר הילד מאמין שהוא יכול להצליח גם בלי ללמוד, כדאי לא להפעיל עליו לחץ ישיר. במקום זאת, ניתן להסביר לו איך הלמידה יכולה לשפר את הסיכוי להצלחה, והכי חשוב - ... חשוב לזהות את האמונה הזו ולהתייחס אליה, מבלי לשפוט אותה. אם נבוא מתוך מקום של אמפתיה ונראה לו שאנחנו מבינים את האמונה שלו, הוא יהיה יותר פתוח לקבל את ההסבר שלנו. בכל מקרה, ההתנגדות לא תמיד נובעת מהתנגדות ללמידה עצמה, אלא מהתפיסות השונות שיש לילד בנוגע ללמידה וערכה. איך לשכנע ילדים ללמוד? איך להסביר לילד דברים בצורה אפקטיבית? שיטות חינוך יעילות איך ...
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
... להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר איך לפתח את השכל ולהיות חכם יותר? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג כאן הוא שבן אדם שמעוניין להיות חכם יותר חייב לפתח את ההרגל לשאול שאלות ולבקש הסברים, אפילו כאשר נדמה לו שכבר הבין את השאלה או כאשר הוא חושב שהתשובה כבר ברורה לו. התרגול המרכזי שהוא ... נמנעים מלהגיד לא הבנתי כי זה נותן להם תחושה של טיפשות, או שהם לא מספיק חכמים. אך אליעד כהן מדגיש שדווקא היכולת להגיד לא הבנתי, תסביר לי שוב היא היכולת שמפתחת את החשיבה ואת החוכמה. היכולת הזו מחייבת את האדם להיות מוכן להיות טיפש, ... הכל ולא מבין הכל מיד. לדעתו של אליעד, אדם חכם באמת הוא זה שמוכן לקחת סיכון חברתי ולהודות בפני אחרים שהוא לא הבין או שהוא צריך הסבר נוסף. איך לשפר את יכולת השיחה ולפתח את הדיון? אליעד מציע לא רק לשאול שאלות נוספות על השאלה שנשאלה, אלא לבקש הסבר נוסף ממי ששואל את השאלה המקורית. במקום לענות מיד, כדאי לעצור ולשאול את השואל למה בדיוק הוא מתכוון. ... יותר של הנושא הנדון. מהי המשמעות של תרתי משמע ואיך היא תורמת לפיתוח החשיבה? הדגש של אליעד כהן על תרתי משמע הוא מרכזי בהרצאה. הוא מסביר שהרבה שאלות או משפטים מכילים בתוכם משמעויות שונות או יכולות להיות מפורשות במספר דרכים. כאשר בן אדם ... לא הבנתי - משמע שהבעיה היא אצל המקשיב, שהוא לא הצליח להבין את מה שנאמר. למה אתה מתכוון? - משמע שהבעיה היא אצל הדובר, שהוא לא הסביר את עצמו היטב או לא שאל בצורה נכונה. הבחירה בין שתי האמירות תלויה במטרה של השואל. אם האדם רוצה לקחת אחריות על חוסר ההבנה, הוא יבחר לומר לא הבנתי. אם הוא רוצה להעביר את האחריות למי ששואל או מסביר, הוא יאמר למה אתה מתכוון?. אליעד מסביר שהיכולת להבחין בין שני מצבים אלו ולהשתמש בכל אחד מהם בצורה מודעת היא חלק להיות חכם. איך להשתמש בשאלות כדי לפתח אינטראקציה טובה יותר בשיחה? אליעד כהן מציע שאם רוצים לפתח שיחה, כדאי לשאול שאלות שגורמות לאדם השני להרחיב ולהסביר את דבריו, כמו: האם אתה יכול להסביר שוב? או למה בדיוק אתה מתכוון?. אך הוא מזהיר שלא לעשות זאת בצורה אוטומטית מדי או מלאכותית, אלא ...
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
... רק ישות אחת ויחידה - אלוהים, שהשתעמם והחליט ליצור אקשן - לברוא בני אדם, להכניס טוב ורע למציאות וליצור עניין. אליעד מסביר בפירוט מדוע הטענה שאלוהים ברא את ... לא היה קיים מלכתחילה, לא הייתה מתאפשרת הבריאה. כלומר, השאלה האמיתית היא מי או מה יצר את הרצון הראשוני אצל אלוהים. הוא מסביר שהרעיון שאלוהים ברא את הרצון ללא ... משהו נוסף. מנגד, אם התשובה היא לא, והפוטנציאל לא היה קיים - אז כיצד בכל זאת נוצרה נפרדות מתוך אחדות מוחלטת? אליעד מסביר בפרוטרוט את הקושי הלוגי בפרדוקס ... כזה, אז איך בכלל התרחשה הבריאה והופיעה הנפרדות? השאלה הזו חושפת את הסתירה העמוקה בהבנת מושג הבריאה והאחדות. מדוע ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים אינו מספק? אליעד כהן שולל גם את ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים. הוא מציין שהסבר כזה מניח חוקיות מסוימת - טבע הטוב ... להיטיב. מכאן עולה השאלה, מהיכן הגיע טבעו הטוב של אלוהים? ולמה בכלל אלוהים רצה להיות טוב מלכתחילה? שאלות אלו חושפות שוב שההסברים הנפוצים אינם נותנים פתרון אמיתי ... הרצון האלוהי ושאלת הרצון בכלל הסתירות הפנימיות בהגדרת אלוהים כיוצר מדוע יש שטוענים שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? יש הסברים שונים לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. אחד ההסברים טוען כי לפני בריאת העולם התקיימה ... היה דבר מחוץ לה. כדי לשבור את השעמום הזה, הישות האלוהית כביכול בראה את העולם, יצרה טוב ורע, והכניסה עניין במציאות. יש גם הסברים נוספים, כמו הרעיון שאלוהים רצה להיטיב לנבראיו או רצה לגלות את מלכותו, אך בכל המקרים מדובר בהנחות שונות שמנסות להסביר מדוע נוצר הרצון לברוא. למה ... מחזיר אותנו שוב אל נקודת ההתחלה שבה לא אמור היה להיות שום דבר נפרד מאלוהים. מדוע השאלה על מקור הרצון ממשיכה להטריד? כל הסבר שנותן סיבה מסוימת לבריאה, כמו ... זאת, בעולם שלנו כן קיימת נפרדות, ומכאן שהשאלה נותרת בעינה: כיצד נוצרו בכלל האפשרויות הנפרדות מתוך אחדות מוחלטת? מדוע הסברים מקובלים כמו אלוהים רצה להיטיב ... לשום חוקיות, כיצד אפשר לומר שעליו חלה חובה להיטיב? גם כאן נשאלת השאלה מה יצר את טבעו הטוב או את הנטייה להיטיב. בנוסף, הסברים כאלו מבוססים על חוקים או הגדרות מסוימות שמייחסים לאלוהים, אך הם אינם מסבירים מה עומד מאחורי עצם קיומן של ... נפרדות לאחדות ברמה העמוקה ביותר. הגילוי הוא שהכל אחד, וכל השאלות מתנקזות לתובנה שהמהות של המציאות חורגת מכל חוקיות או הסבר לוגי רגיל. למה לא לפחד לשאול שאלות ולהטיל ספק בכל אמונה? הדרך להגיע לאחדות אמיתית היא לא לפחד לשאול שאלות ולערער על כל הסבר שאינו שלם באמת. ברגע שאדם ממשיך ... השתעממה ואמרה יאללא בא נעשה אקשן... טוב ורע וכו. ובעצם הם אומרים שהסיבה היא כי אלוהים חווה סוג של שעמום, ולצד זה יש הרבה הסברים אחרים, כי רצה להיטיב לננבראיו, כי רצה לגלות את מלכותו, כל מיני שקרים כאלו ואחרים. עכשיו נסביר למה ההסבר שהבריאה של אלוהים היתה כתוצאה של שעמום, למה הוא הסבר לא נכון. ומי שיש שכל בקודקודו, יבין שהשעמום של אלוהים לא מצדיק את בריאת העולם! ולמה? למה זה לא מסביר את בריאת העולם, כי מה שאני תמיד מסביר זה שבריאת העולם, זה עצם השינוי ... לו מעניין, איך נוצר הרצון? השעמום הוא לא מחויב המציאות, כי באותה המידה יכל לא להשתעמם, רק אנשים מטופשים אומרים כאלו הסברים, כי ההסבר הזה לא נותן שום דבר, כי הא שאלה ... רצון, ממילא נשאל מי ברא אצל הבורא את יכולת הבריאה? מה גרם לבורא ליצור את הפוטנציאל של המציאות בכלל? בעצם זה מתיחס לכל ההסברים למה אלוהים ברא את העולם, כי נגיד ... לבין אחרי הבריאה, וזה לא אומר שעכשיו אין בריאה, לפני הבריאה המצב היה כמו עכשיו, אבל מה זאת אומרת? יש פה שכל אחר שצריך להסביר אותו. מי שיתבונן על ...
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
... ללמוד אותו לבד, והם חוששים לטעות בהבנת התכנים שלו. הפחד הזה נובע מכך שהם שומעים הסברים של אחרים, ובמיוחד מאליעד עצמו. דווקא ככל שהם מקבלים יותר הסברים מפורטים, יותר לעומק ויותר בהירים על הספר, כך הם נעשים מתוסכלים ומתבאסים עוד יותר לקרוא את הספר לבד. מצב זה יוצר תחושה של תלות בהסברים, כך שהאדם חושב שהוא כבר לא יכול להבין את הדברים בכוחות עצמו. מדוע הסברים מפורטים גורמים לפחד ללמוד לבד? לכאורה, היינו מצפים שהסברים מפורטים יאפשרו לאנשים להבין טוב יותר את הספר להיות אלוהים, אבל בפועל קורה משהו הפוך: הסברים מפורטים מדי גורמים לאדם לפקפק ביכולתו להבין לבד. ההסבר של אליעד לתופעה הזו הוא שבזמן שאדם שומע הסברים מפורטים, הוא נחשף רק לווריאציה אחת או נקודת מבט אחת. הוא ... כולל הבנות שכביכול נראות מוטעות, הן למעשה חלק מהדרך ומההתפתחות של האדם. אליעד מסביר שצריך להבין את כל הווריאציות וכל הנקודות המבט האפשריות כדי ... להבין שכל נקודת מבט, גם אם היא שונה ממה ששמעת או למדת, יש בה ערך ומשמעות. אליעד מסביר שכאשר אתה חושב שהבנת משהו בצורה מסוימת, תמיד טוב לבדוק גם ... לפחד ללמוד לבד את הספר להיות אלוהים, וחשוב עוד יותר לא לפחד לטעות בהבנתו. אליעד מסביר שהבנה אמיתית ועומק מגיעים דווקא מתוך ניסיון עצמאי, מתוך ... את כל הווריאציות בספר להיות אלוהים? למה חשוב להתמודד לבד עם הקשיים בלימוד? כיצד הסברים מפורטים יכולים לפגוע בלימוד עצמי? ...
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד למה קשה להחליט מה להסביר כשיש המון אפשרויות? אליעד כהן מתייחס למצב בו אדם מתכנן מראש להסביר משהו לאנשים אחרים, אך נתקל בקושי עצום כי בזמן ההכנה קופצות לו אינספור אפשרויות והיפוכים. כל אפשרות שהוא חושב עליה ... ממנה, וכך נוצר עומס מחשבתי שגורם לו לאבד את הפוקוס ולהרגיש עמוס ומוצף. בסופו של דבר, אותו אדם מגיע למסקנה שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ימין למעלה, עליו קודם להיות בטוח שהוא באמת מאמין בכך שצריך להרים את יד ימין. ייתכן שהקושי נובע מכך שהאדם לא בטוח באמת בדבר שהוא עומד להסביר. אי - ודאות זו היא שגורמת לבלבול ולעומס במחשבות. במילים אחרות, הצעד הראשון לפתרון הוא להבין האם האדם אכן רוצה להסביר והאם הוא סגור ובטוח על התוכן שאותו הוא רוצה להעביר. מה ההבדל בין הסבר מוחלט להסבר יחסי? אליעד מציג את ההבדל בין שני סוגי הסברים: הסבר מוחלט: ניסיון להציג אמת מוחלטת, הוכחה ניצחת ללא כל ספקות או אפשרויות אחרות. במצב כזה, האדם מנסה למצוא את ההסבר האחד שתקף בכל מצב, ולכן נתקל תמיד בספקות והיפוכים, מה שגורם לעומס ולבלבול. הסבר יחסי: גישה של הסבר שהוא נכון חלקית, נכון במסגרת מסוימת או במצב ספציפי, ולא מחויב להיות נכון באופן מוחלט. הסבר כזה מאפשר לאדם להסביר משהו בצורה נינוחה יותר, כי הוא אינו מנסה להוכיח אמת מוחלטת אלא מציע אפשרות סבירה. אליעד מייעץ כי מי שמתעקש על הסברים מוחלטים תמיד ירגיש עומס, ואילו מי שמוכן לקבל הסברים יחסיים יוכל להסביר בקלות יותר, כי הוא מרגיש שלמות עם משהו שהוא אינו מושלם. כיצד פרפקציוניזם מונע ממך להסביר? הקושי הגדול אותו מתאר אליעד הוא פרפקציוניזם. אדם פרפקציוניסט רוצה שכל דבר שהוא מסביר יהיה מושלם וללא פגם. הבעיה היא שהמציאות לא מאפשרת באמת להגיע לשלמות כזו, כי תמיד ישנן אפשרויות אחרות וספקות שעולים. כך הפרפקציוניסט נלכד בקונפליקט פנימי בין הרצון להסביר את הדבר המושלם לבין המציאות שלעולם לא מאפשרת באמת להציג משהו מושלם לחלוטין. אליעד מסביר כי זו למעשה התחזות לחפש שלמות מוחלטת, מפני שאם באמת אדם היה מחפש את השלמות באופן מלא, הוא היה חייב להטיל ספק אפילו בעצם הרצון שלו להיות פרפקציוניסט. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להיות בטוח ב - 100% לפני שהוא מסביר משהו, הוא צריך קודם כל להיות בטוח לחלוטין שהוא בכלל צריך להיות בטוח ב - 100%. אם אדם באמת היה מפקפק עד הסוף, הוא היה מגלה שאין וודאות מוחלטת בשום דבר, כולל הרצון שלו בשלמות. מה הקשר בין שביעות רצון לבין הסבר יחסי? אליעד כהן מדגיש שהיכולת להסביר משהו בצורה נינוחה תלויה ביכולת של האדם להרגיש שביעות רצון ממשהו יחסי, כלומר, להיות מסופק ממשהו שהוא אינו מושלם. אם האדם מסוגל ליהנות מדברים יחסיים, הוא יוכל להסביר בקלות ובבהירות בלי להרגיש עמוס ומוצף, גם כאשר הוא מודע לכך שישנן אפשרויות נוספות שיכולות להיות טובות לא פחות. לעומת ...
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
... ממנו להצליח. כיצד התפתחה הסכיזופרניה במקרה זה? הסיפור מתחיל באדם עם רצון להעלות מסת שריר, אך הוא לא מצליח למרות ההתאמנות המרובה. במקום לחפש הסברים מציאותיים כמו שיפור בתזונה או תכנית אימונים ... כמו תזונה לא נכונה או חוסר התמדה. שלב 3: פרשנות אישית לכישלון - במקום לבדוק את טעויותיו ולהבין את הסיבות לכישלון, האדם מחפש סיבות חיצוניות להסביר את הכישלון, כמו כישוף או שליטה חיצונית. שלב ... כמו שדים או מלאכים ששולטים בו. שלב 5: חיזוק האמונה במחשבות שווא - עם כל כישלון נוסף, האמונה בכוחות חיצוניים מתחזקת, והאדם עוזב את החיפוש אחר הסברים רציונליים. שלב 6: איבוד תחושת השליטה - בשלב זה, ... ניתן לטפל או למנוע את ההתדרדרות למצבים כאלה? השלב הראשון בטיפול הוא להבין את מקור הבעיה ולהתמקד במציאות אובייקטיבית. במקרה של האדם המתאמן, חשוב להסביר לו איך באמת פועל מנגנון פיתוח השרירים, תוך ... הסכיזופרניה לא תמיד מתפתחת באופן אקראי או מתוך סיבות ביולוגיות בלבד. לעיתים, מדובר בתהליך שניתן לזהות אותו בשלב מוקדם ולמנוע את התדרדרותו על ידי הסברים הגיוניים, חינוך לחשיבה רציונלית וטיפול קוגניטיבי ... מוטעות ולבסוף להתפתחות של הפרעה נפשית. התפתחות סכיזופרניה: איך מחשבות מתפתחות לכדי הזיה? בבסיס הדוגמה שנתת, אדם חווה תופעות שהוא אינו מצליח להסביר אותן באופן רציונלי. במקרה זה, חוסר היכולת ... תכנית אימונים לא מתאימה או חוסר התמדה. שלב 3: פרשנות אישית לכישלון - במקום לבדוק באופן אובייקטיבי מה הוא עושה לא נכון ולחקור פתרונות, הוא מחפש הסבר חיצוני למה שהוא חווה. הוא מתחיל לשאול את עצמו: ... את הכישלון, הוא מייחס את התופעה לגורמים חיצוניים כמו שדים, קוסמים, כישוף או כוחות בלתי נראים. כאן מתחילה דינמיקה פסיכוטית, שבה התודעה מייצרת הסברים שווא כדי להתמודד עם חוסר ההיגיון הנתפס. שלב 5: חיזוק האמונה במחשבות השווא - מרגע שהאדם מאמין שהכישוף הוא הגורם לאי - הצלחתו, כל כישלון נוסף מחזק את אמונתו. הוא מפסיק לבדוק הסברים רציונליים ומעמיק בתוך עולם של הזיות ומחשבות ... חיצונית, חשוב לבדוק מה בעצם מפריע לו. האם הוא מדבר על הכישוף כדרך לבטא חוסר ביטחון עצמי? האם זה קשור לפחד מכישלון? הכוונה למציאות אובייקטיבית - להסביר לו כיצד באמת עובד מנגנון פיתוח השרירים. ללמד אותו תזונה נכונה, עקרונות אימון והחשיבות של התמדה. התמודדות עם חרדה והסרת אמונות כוזבות - להסביר שהאמונה בשדים או כישוף היא ניסיון לא ... קורבן לכוחות חיצוניים שאין לו שליטה עליהם. מסקנה התפתחות סכיזופרניה יכולה להתחיל מתוך תהליכים פשוטים של תסכול וחוסר הצלחה, אשר גורמים לאדם לחפש הסברים חיצוניים לתופעות שאינן מובנות לו. ככל שהאמונה ...
הספר להיות אלוהים - לכל שאלה תשובה בספר להיות אלוהים, איזה נושאים יש רק בספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים - לכל שאלה תשובה בספר להיות אלוהים, איזה נושאים יש רק בספר להיות אלוהים
... להיות אלוהים של אליעד כהן? הספר להיות אלוהים של אליעד כהן עוסק במגוון רחב ועמוק של שאלות ותשובות, ומכיל הסברים מפורטים ומלאים על נושאים שרק בספר זה ניתן למצוא תשובות עליהם. ... שמודגשת בספר היא שכל שאלה, לא משנה כמה מוזרה או בלתי נתפסת, מוצאת את התשובה שלה בספר הזה. אליעד מסביר שאם יש נושא שאינו מופיע בספר להיות אלוהים, המשמעות היא שאותו ... של השאלה או הנושא שלו. האם המציאות שלנו היא חלום של מישהו אחר? אליעד כהן נותן דוגמה לרעיון המאתגר הזה ומסביר אותו לעומק. הוא מציין שיש תפיסה שהעולם כולו יכול להיות סוג של חלום שמישהו אחר חולם, כלומר, שכל אחד מאיתנו עשוי להיות דמות בתוך חלום של ישות אחרת. בתוך ההסבר הזה עולה שאלה נוספת, עמוקה יותר, האם אותו אדם שחולם אותנו גם הוא עצמו חלק מחלום של ישות נוספת? זהו רעיון פילוסופי מוכר אך מורכב, המתואר בספר בהרחבה ומקבל הסברים מפורטים. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שהספר מתמודד עם שאלות פילוסופיות שנראות לכאורה מוזרות או בלתי ניתנות לפתרון, אך דווקא בספר להיות אלוהים ניתן למצוא להן הסברים הגיוניים, ברורים ומפורטים. הספר אינו מתעלם מאף שאלה, אלא מציג ... אנושית רגילה. הספר להיות אלוהים נכתב מתוך מטרה לפתור בדיוק את הנקודה הזו. אליעד מציין במפורש שהספר נועד להסביר דווקא את האזורים הקשים ביותר להבנה, אלו שנחשבים לבלתי ניתנים להסבר בפילוסופיות אחרות. הספר לוקח את הקורא לתוך מסע תודעתי בו כל ... מורכב ככל שיהיה, ניתן להבנה ולתפיסה מלאה. מדוע שאלות מסוימות נתפסות כמוזרות או טיפשיות? אליעד כהן מסביר ששאלות מוזרות או לכאורה טיפשיות נובעות מחוסר הבנה של האדם ... של הספר להיות אלוהים על פני ספרי פילוסופיה אחרים? אליעד מדגיש שבשונה מספרים אחרים שמתמקדים בעיקר בהסברים מוגבלים או משאירים תחומים לא פתורים, הספר להיות אלוהים מתמקד בהסברים מלאים ללא נקודות עיוורות. כל רעיון, דוגמה, מחשבה או שאלה שהאדם ... לכלי רב עוצמה עבור אלו המבקשים לחקור לעומק את טבע הקיום והמציאות, ללא הגבלות וללא תחומים שלא מקבלים הסברים ברורים ומפורטים. האם המציאות היא חלום של מישהו אחר? מה מיוחד ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית ... ממנו תועלת כלשהי, אולי כדאי לבדוק את זה. בנוסף, יש הסבר שכל רעיון חדש, כולל יקומים מקבילים, נבדק במדע מתוך ... תמיד אפשר להמשיך עוד ועוד במקום או בזמן. אחד ההסברים הוא שהמדענים מתייחסים לגבולות היקום שלנו, אך ייתכן ... יקומים מקבילים? נטען שרעיון היקומים המקבילים הוא דרך להסביר את הרעיון שלפני מימוש כלשהו יש פוטנציאל ... מצד הפוטנציאל, הרי בכל נקודה יכול להיות הכל. עולה עוד הסבר מעולם הפיזיקה הקוונטית: דוגמת החתול של שרדינגר מראה ... של אנטי - חומר ותופעות שבהן חלקיק מופיע ונעלם, עשוי להסביר שאטום מסוים חולק מעין מיקום עם יקום אחר. לא ... החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית ... אולי ייווצרו תגליות שמאפשרות להחיות מתים, ואולי יתגלו הסברים נוספים על טבע הזמן, המקום והחומר. מה פירוש אין סוף ... אבל מי שמחזיק בגישה שכל מה שאפשרי אכן קורה היכנשהו, מסביר שאם המקום והזמן אינסופיים, אז בכל נקודה יש את כל ... לאפשרות אחת בכל רגע ובכל נקודה. איך החלומות והדרדסים מסבירים את המעבר בין מציאויות? ניתנת דוגמה מסדרת ... יותר שממנה אין בכלל שינוי, כי הכל מתרחש בו זמנית. ההסבר ממשיך וטוען שכאשר מתייחסים למציאות ברצינות, חווים ... הסתעפויות, שום דבר לא נעצר ולא באמת נעלם. יש גם מי שמסביר שכל רגש, מחשבה או אירוע תלויים רק בסידור של אטומים ... מרחבים וזמנים הוא שכל האפשרויות מתגשמות. יש שיסתפקו בהסבר קוונטי או בלוגיקה על פוטנציאל אינסופי, ויש שיאמרו ...
זוגיות, זה לא אתה זה אני, למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? מה לא בסדר בי? במה אני צריך להשתנות, לחזור לאקסית, התמודדות עם פרידה
זוגיות, זה לא אתה זה אני, למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? מה לא בסדר בי? במה אני צריך להשתנות, לחזור לאקסית, התמודדות עם פרידה
... לאקסית, התמודדות עם פרידה האם יש באמת מציאות של זה לא אתה, זה אני בזוגיות? הביטוי זה לא אתה, זה אני נפוץ בסיטואציות של פרידה או דחייה רומנטית, אך אליעד כהן מסביר שהעניין מורכב יותר ממה שנראה. על פניו, כשמישהי אומרת זה לא אתה, זה אני, הכוונה שלה היא להדגיש שהבעיה אינה ... מרגישה חלשה או חסרת ביטחון לידך, זה עדיין מראה שבמידה מסוימת אתה לא הצלחת לתת לה תחושת ביטחון מלאה, ולכן יש לך חלק מסוים גם בזה. מה עושים כשהצד השני לא יודע להסביר מדוע הוא לא רוצה להיות איתך? פעמים רבות, האדם שנפרד או דוחה לא באמת יודע למה הוא מרגיש את מה שהוא ... זה אני רק משום שהוא מרגיש נחות לידה. אם היא תתעקש ותשאל למה הוא לא רוצה אותה, הוא עלול להתחיל להמציא סיבות בדיעבד. התופעה הזו מתרחשת כי הצד שנדחה רוצה לקבל הסברים לוגיים וברורים, אבל לפעמים אין הסבר ברור. לכן האדם השני מתחיל להמציא סיבות מלאכותיות, רק כדי לספק תשובה שנראית הגיונית. האם באמת אפשר להיות ... אצלה, אם הבעל היה מספיק רגיש ומושלם, הוא היה יכול לעזור לה למצוא את מקומה בלי שתצטרך להרגיש רע. מה גורם לוויכוחים וחיפוש סיבות מלאכותיות בפרידה? אליעד כהן מסביר מצב נפוץ שבו האדם שנדחה מנסה בכוח להבין מה לא בסדר בו, ואז האדם השני מתחיל להרגיש מחויב להמציא סיבות ... בסיום קשר זוגי, והוא מתאר מצב שבו אדם אחד אומר לשני שהסיבה לפרידה אינה קשורה בחסרונותיו או בהתנהגותו של בן הזוג, אלא דווקא במשהו פנימי אצלו עצמו. אליעד כהן מסביר שהמשמעות הפשוטה של הביטוי היא שאותו אדם לא מוצא סיבה הגיונית חיצונית מדויקת לסיים את הקשר, ולכן טוען ... תופס את עצמו כשהוא איתך. לדוגמה, מישהי עשויה לחשוש מפגיעה עתידית ולכן היא מעדיפה לא להתחיל את הקשר בכלל, אף שאין לך שום חיסרון ברור. למה לפעמים אנשים מתקשים להסביר את הסיבה האמיתית לפרידה? לפעמים הצד שנפרד לא יכול להצביע על סיבה מדויקת. ברגע שבן הזוג השני מתעקש לקבל הסברים מדויקים, מתחילים להמציא סיבות בדיעבד שאולי אינן אמיתיות כלל. לדוגמה, אדם יכול להרגיש נחות ליד בת זוגו ולהיפרד ממנה בלי יכולת להסביר לה בצורה ברורה. אם היא תתעקש להסביר, הוא עלול להמציא סיבות מלאכותיות, שכביכול מצדיקות את ההחלטה, למרות שהסיבה האמיתית הייתה קשורה לתחושת נחיתות עצמית שלו ולא לחיסרון אמיתי אצלה. האם הסיבה האמיתית לפרידה היא תמיד משהו שקשור בך? אליעד מסביר שברמה העמוקה, אפשר לטעון שהסיבה לפרידה היא תמיד קשורה גם אליך. לדוגמה, אם מישהי לא רוצה אותך כי היא מפחדת ... תמיד יש סיבה לכך שאדם לא רוצה להיות עם מישהו אחר. כאשר מישהי אומרת זה לא אתה, זה אני, זה עלול להיות בגלל שהיא לא רוצה לחפש סיבות מדויקות או שהיא פשוט לא יודעת להסביר לעצמה למה היא מרגישה שזה לא מתאים. האם תמיד יש משהו באדם עצמו שגורם לאחר לא לרצות אותו? אם אדם היה ... מספיק שהוא טוב - הוא גם צריך לגרום לה להרגיש טוב כשהיא לידו. התופעה של חיפוש סיבות בדיעבד לפעמים קורה שכאשר אדם לא רוצה להיות עם מישהו אחר, הוא בעצמו לא יודע להסביר למה. אבל ברגע שהשני מתחיל להתעקש אבל למה? - אז הוא מתחיל לחפש סיבות ולמצוא אותן גם אם הן לא באמת ... דוגמה נוספת: כשהאדם השני מוצא סיבה מלאכותית לדוגמה, גבר שמרגיש נחות ליד בת זוגו יכול לומר לה זה לא את, זה אני. אבל אם היא לא תקבל את התשובה הזו ותתעקש שהוא יסביר לה מה בדיוק הבעיה, הוא עלול בסוף להמציא סיבות שלא בהכרח היו שם מלכתחילה. מה אפשר ללמוד מכך? כאשר מישהו לא ... גם אם הסיבה היא פנימית אצלו, אפשר לטעון שאם היית באמת מושלם, היית מוצא דרך לגרום לו להרגיש בנוח יותר. לפעמים אנשים שלא רוצים להיות עם מישהו מסוים לא מצליחים להסביר את הסיבה בעצמם ומתחילים להמציא הסברים בדיעבד. אהבה וזוגיות התמודדות עם דחייה רומנטית ביטחון עצמי והשפעתו על מערכות יחסים איך להבין למה מישהו לא ...
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
... הקסם? השאלה למה מסייעת לחשוף את עומק הידע של היועץ. יועץ שמבין את התחום שבו הוא עוסק ישמח להסביר ולפרט כל פרט ופרט. לעומת זאת, יועץ שמגיב בחוסר סבלנות או מנסה להימנע מתשובות מפורטות עלול להסתיר חוסר ידע או ניסיון. שאלה זו לא נועדה רק לערער את ... שאלות כגון: למה זה ככה?, מה ההיגיון מאחורי זה? ולמה זה לא עובד בדרך אחרת?. יועץ טוב לא רק יסביר, אלא גם יתעקש שאתם תבינו את מה שהוא מסביר. אם הוא לא רוצה שתשאלו שאלות, זה סימן שייתכן שהוא מסתיר מידע. איזו דוגמה יש למצב יומיומי שבו שואלים למה? ניקח לדוגמה מוסכניק שממליץ להחליף מנוע בעקבות ... כגון: למה צריך להחליף את המנוע?, איך הרעש קשור למנוע? ולמה זה פתרון נכון? אם המוסכניק יכול להסביר את הקשר בצורה ברורה ומנומקת, זה סימן שהוא מבין את המצב ויכול להציע פתרון יעיל. מה החשיבות של הבנת ההיגיון שמאחורי העצה? כשהבנתם את ההיגיון מאחורי ... חושפים את חוסר הידע האמיתי שלהם, ולכן הם עשויים להימנע מלספק תשובות עמוקות או להימנע מלספק הסברים מנומקים. לעיתים הם ינסו להפעיל מניפולציות רגשיות או להפעיל סמכות חיצונית כדי שתאמינו להם, מבלי לבדוק את עוצמת ההיגיון שמאחורי העצה. איך השאלה למה ... הברכיים? ולמה התנועה הזו מזיקה? תשובות ברורות ומנומקות מעידות על ידע עמוק, בעוד שאי - יכולת להסביר את הקשר עשויה להצביע על חוסר ידע או על הימצאות בשדה נוחות שולי. בלימודים אקדמיים, כמו מתמטיקה, השאלה למה? עוזרת להבין לא רק את הדרך בה פועלים, ... סמכות חיצונית, לא יוכל לפתח הבנה אמיתית. חכמה אמיתית נוצרת כאשר אנחנו שואלים שאלות, מחפשים הסברים ומבינים את התשובות. יועץ אמיתי ייהנה מלספק תשובות וללמד אתכם את ההיגיון מאחורי ההמלצות. לסיכום לסיכום, השאלה למה? היא כלי חשוב לבדיקת אמינותו של יועץ ... בונים את יכולת השיפוט שלנו כדי לקבל החלטות מושכלות. יועץ אמיתי ישמח שתשאלו אותו שאלות וינסה להסביר לכם את כל הפרטים עד שתבינו את ההיגיון מאחורי העצה. איך לזהות שקרנים ושרלטנים? איך לבחור יועץ או מנטור? למה לא להאמין באף אחד? איך להבין את העצה ... לשאול אותו שוב ושוב למה?. כאשר מישהו נותן עצה או קובע שצריך לעשות משהו מסוים, כדאי לבקש ממנו הסבר מפורט: למה הוא חושב שזה הפתרון, מה הקשר בין הסיבה לתוצאה, איך הדברים מסתדרים מבחינה הגיונית, ולמה לא לבחור בדרך אחרת. ככל שתשאלו יותר למה? ותתעמקו בהסברים, כך תוכלו לגלות אם הוא באמת מבין לעומק את הנושא או שהוא רק מחרטט ונשען על סמכות חיצונית כמו תעודות על הקיר, חליפה ועניבה, או קהל מעריצים. למה למה ... למה? אפשר לחשוף את עומק הידע האמיתי של היועץ. יועץ שמשמח אותו שאתם שואלים למה? ורוצה להרחיב ולהסביר עוד ועוד, מעיד על כך שיש לו ידע מבוסס, היגיון סדור, והוא מעוניין שתבינו את העצה ולא רק תבצעו אותה באופן עיוור. לעומת זאת, יועץ שנסער מכך שאתם ... החלק הזה מקושר לבעיה? וכדומה. חשוב לא לשאול למה? סתם כמו תוכי, אלא לוודא שבאמת מבינים את ההסבר ומנסים לבדוק אם הוא עקבי. יועץ טוב גם ירצה לבדוק אם הבנתם אותו נכון, מפני שרק כך תוכלו להשתמש בעצה באופן מדויק. איזו דוגמה יש למצב יומיומי שבו שואלים ... איך זה קשור לרעש? למה הרעש מעיד על תקלה כזאת? וכן הלאה. אם הוא עונה בטענות מדויקות ומוכן להסביר עוד ועוד, כנראה שהוא יודע על מה הוא מדבר. אם לעומת זאת הוא מתעצבן: למה אתה לא סומך עליי? יש לי ניסיון, אני מומחה! - זה סימן שעלול להיות שהוא מנסה ... לא פועלים כמי שסומכים על היועץ בעיניים עצומות, אלא מפעילים שיקול דעת משלכם. יועץ הגון יעדיף להסביר לכם את ההיגיון, כי רק כך תוכלו באמת לדוג בעצמכם ולא להסתמך על עצה סגורה ומוכנה מראש שעלולה להתפרש לא נכון בסיטואציות אחרות. אם אתם רק מבצעים צעד ... לכאלה שמאמינים ללא בדיקה, בלי לוודא שהם מבינים את ההיגיון שמאחורי הסיפור או הציווי. לפי ההסבר הזה, אדם יכול לתהות בכל דבר ולשאול עוד ועוד שאלות, אבל פעמים רבות מסביבה לא מעודדים אותו לכך. מה קורה כשרוצים להיות חכמים באמת ולא להאמין בצורה עיוורת? מי שמעוניין להגיע לחכמה אמיתית, ישאל תמיד למה? ולא יסמוך על תעודות או מעמד חברתי. הוא ידרוש הסברים מפורטים, יבקש להבין את הקשר בין הסיבה לתוצאה, וישווה גרסאות שונות של עצות כדי להבין מה מביא לתוצאה הטובה ביותר. אנשים שמוכנים לחשוף בפניכם את ההיגיון ... או כל תחום אחר - השאלה למה? היא המפתח. אדם שיש לו ידע אמיתי וכוונות טובות, ישמח להרחיב ולהסביר גם בפעם העשירית. אדם שנלחץ או מתחמק, יתמקד לרוב בנראות החיצונית או בדרישה שתאמינו לו בעיניים עצומות. מומלץ להמשיך ולשאול למה? עד שמתקבלת תחושה ...
גישות בניהול משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון?
גישות בניהול משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון?
... אלא בתפיסת עולמו האישית ובאופי ההתנהלות האישית שלו. אליעד כהן מסביר כי אם אדם מרוצה מהתנהלות המדינה, הסיבה לכך היא שלפני שהוא משמיע דעה על התנהלות המדינה, הוא שואל את עצמו אם הוא היה מצליח לנהל את המצב בצורה ... שלו בצורה דחיינית או משקפת חוסר תכנון מראש, כך שהוא לא רואה בעיה בהסברים אלו, כי הוא עצמו נוהג לפסול את הצורך במתן הסברים והכנה מראש. לעומת זאת, אדם עם רף גבוה לא יסכים לקבל את התירוצים הללו, אלא ישאל למה לא ניתן ללמוד ממדינות שהצליחו יותר. איך אירועי הקורונה ... לרוב לשכבות אוכלוסייה חלשות יותר, עם רמות השכלה והכנסה נמוכות. ההסברים המועלים על ידי המצביעים לביבי נוטים להיות בהגנה על הקיים, כשהם מבססים את עמדתם על ההשוואה למצבים גרועים יותר במדינות אחרות, וכך הם מצדיקים ... האישיים כדי להבין את העמדות כלפי התנהלות המדינה. אנשים שמקבלים את הסברים כמו המצב במדינות אחרות גרוע יותר אינם מבקרים את ההתנהלות במערכת, כי הם עצמם לא מסיקים ביקורת על פעולתם האישית במצבים דומים. מי שמנהל את חייו ... מה קובע אם אדם מרוצה או לא מרוצה מהתנהלות המדינה במשבר הקורונה? ההסבר מתחיל בקביעה שהתחושה של אדם כלפי התנהלות המדינה נקבעת לפי האופן שבו הוא עצמו מתנהל בחייו. אם אדם חושב שהוא היה פועל טוב יותר מראש הממשלה או ... שונות, כמו רכישת ציוד רפואי או קבלת החלטות. הוא יגיד לעצמו שזה סביר או הגיוני. מנגד, מי שמקפיד לפעול במהירות ולא מוכן לתירוצים, יראה בכל דחייה או הססנות ככישלון ניהולי. כך שאדם שיפוטי או שאפתן - יסבור שהמדינה ... של הממשלה. לעומתם, אנשים שאפתנים ובעלי רף גבוה לא מוכנים לקבל הסברים כמו במדינה אחרת המצב גרוע יותר, אלא שואלים למה לא להיות כמו המדינות שהצליחו יותר?. למה חשוב לזהות את דפוס החשיבה האישי ביחס לניהול המדינה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הסברים, איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסברים, איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, ייעוץ נפשי מומלץ, אימון עסקי בתחום הסברים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7500 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 03:13:35 - wesi1