אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסברים ✔האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:12האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
מהו החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים וסרטונים בלבד?

אליעד כהן מסביר את החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים, סרטונים או הרצאות. הוא מתאר מצב שבו אדם יושב וקורא חומרים רבים, צופה בהרצאות או מקשיב לתכנים של מורים, אפילו במשך שנים ארוכות, אך בפועל, ייתכן מאוד שהוא לא באמת מבין את מה שהוא לומד. זאת מכיוון שההבנה האמיתית לא נקבעת לפי כמות החומרים שנקראו או הידע הטקסטואלי שנרכש, אלא לפי העומק והיכולת האמיתית לתפוס את הרעיונות שמאחורי המילים.

האם ידע נרחב מבטיח הבנה אמיתית?

אליעד מציין באופן ברור שהעובדה שאדם קרא הרבה חומר אינה מעידה על כך שהוא אכן הבין את הדברים. הוא נותן כדוגמה את מנוע החיפוש של גוגל, שיש לו גישה לכל המידע בעולם, ובכל זאת אינו מבין באמת את התוכן של החיפוש. הוא רק מחפש התאמה מילולית או טקסטואלית. אם אפילו סימן קטן משתנה, גוגל כבר לא מוצא את התשובה, כי החיפוש שלו אינו רעיוני או הבנתי, אלא רק מילולי.

לדוגמה, אם מלמדים ילד ש"תפוז ועוד תפוז זה שני תפוזים" ו"תפוח ועוד תפוח זה שני תפוחים", ואז שואלים אותו על בננות והוא אינו מצליח לענות נכון, זה מראה שהוא לא הבין את העיקרון של הספירה או את המהות שמאחורי הדוגמאות, אלא רק את המקרה הספציפי. גוגל, בדומה לילד זה, הוא "טיפש" במובן שאינו מבין רעיונות, אלא רק מזהה התאמה טקסטואלית מדויקת.

כיצד יודעים שהבנו באמת?

כדי לבדוק האם הבנת באמת את מה שלמדת, אליעד ממליץ על שיטה פשוטה אך יעילה: להסביר את הנושא לאדם אחר. כאשר אתה מסביר לאחרים, במיוחד לאנשים שאינם מכירים כלל את הנושא, הם ישאלו אותך שאלות שמאתגרות את ההבנה שלך. אם תגלה במהלך ההסבר שהשאלות של השומעים גורמות לך להתלבט או לחשוב מחדש על הנושא, זה סימן ברור שטרם הבנת אותו עד הסוף.

לדוגמה, אם אתה משוכנע שהבנת רעיון מסוים, נסה להסביר אותו לחבר או לאדם זר, ושים לב כיצד אתה מתמודד עם שאלותיו. אם אתה מתקשה להשיב או מגלה שאין לך תשובה לשאלה ספציפית, זה מצביע על כך שההבנה שלך עדיין לא שלמה.

מהי הדרך המעשית לוודא את ההבנה שלך?

אליעד כהן מציע דרך מעשית נוספת וחשובה לבדוק את ההבנה - לכתוב סיכומים מפורטים של מה שהבנת. כאשר אדם כותב סיכום, הוא נאלץ להגדיר, למקד ולארגן את המחשבות שלו בצורה ברורה. תהליך הכתיבה מאלץ אותך להיות בהיר, מדויק, ולהתמודד עם חוסר ודאות או בלבול במחשבות. ברגע שאתה נדרש להקליד או לכתוב את מה שהבנת, יתכן שתגלה פערים, דברים שאינם ברורים לך, או פרטים שהחמצת בזמן הקריאה או הצפייה.

מדוע אנשים משלים את עצמם לגבי ההבנה שלהם?

אליעד מסביר שיש אנשים רבים המשלים את עצמם ומאמינים שהם הבינו משהו, בעוד שבפועל לא באמת תפסו את העומק של הנושא. הוא נותן כדוגמה אנשים ששולחים לו הודעות שבהן הם טוענים שהבינו שהם "אלוהים" או שהגיעו להארה רוחנית, אך מנקודת מבטו, הם לא הבינו כלל את מה שניסו ללמוד. מצב זה נובע מכך שהאדם בטוח שהוא תפס את הרעיון, אבל בפועל הוא רק התקרב אליו חלקית או שלא הבין כלל. לדעת אליעד, ההוכחה הטובה ביותר להבנה אמיתית היא כאשר אדם יכול להסביר בבירור ובמדויק את הדברים לאחרים, כך שהם יבינו ללא ספקות.

האם אימון מעשי מבטיח הבנה נכונה?

אליעד כהן מציין שגם אימון מעשי או תרגול של נושא מסוים אינו תמיד מבטיח שהאדם אכן הבין. אנשים רבים מתרגלים משהו, אפילו רואים תוצאות מסוימות ומאמינים שהצליחו להבין או ליישם את הרעיונות. אך לעיתים קרובות, התוצאות נובעות מחוסר הבנה אמיתי של התהליך, והאדם פשוט מניח שהוא הבין בגלל התוצאה. לכן, התרגול עצמו אינו מספיק, יש לוודא שהתרגול מלווה בבדיקה מעמיקה של ההבנה, בדרך של הסבר לאחרים או כתיבה מפורטת של הדברים.

מה אפשר ללמוד מגוגל על חשיבה שטחית לעומת הבנה עמוקה?

אליעד חוזר על הדוגמה של גוגל כדי להמחיש את ההבדל בין חיפוש טקסטואלי לחיפוש רעיוני. הוא מציין שגוגל מדרג תוצאות חיפוש לפי קריטריונים טכניים כמו כמות הקישורים, הפופולריות או הטקסט המדויק, ולא לפי מידת הדיוק הרעיוני או העומק של התוכן. אם תבקש ממועצת חכמים או מומחים לדרג מחדש את התוצאות של גוגל, סביר להניח שתקבל דירוג שונה לחלוטין. זה מדגיש את החיסרון של ידע שטחי והיעדר הבנה עמוקה, מצב נפוץ מאוד כאשר מסתפקים בלמידה טקסטואלית בלבד.

לסיכום, כיצד ללמוד נכון ולהבין לעומק לפי אליעד כהן?

כדי ללמוד נכון ולהגיע להבנה אמיתית, אליעד מציע לשלב בין למידה טקסטואלית ותרגול מעשי לבין תהליכים שגורמים לך לבחון לעומק את ההבנה שלך. אלה כוללים:
  • הסברת התוכן לאחרים וקבלת פידבק.
  • כתיבת סיכומים מפורטים.
  • בדיקה מתמדת האם אתה מסוגל לענות לשאלות מורכבות על החומר הנלמד.
רק כך תוכל לוודא שהידע שלך אינו רק טקסטואלי או שטחי, אלא אמיתי, עמוק ומבוסס על הבנה מלאה של הנושא.
התפתחות החשיבה הבנה להבין יותר לחשוב שאלות מורכבות מיומנויות קוגניטיביות טיפש שינויים אמונה הבנה מלאה יכולת איך לדעת איך לדעת שהבנת איך להבין איך להבין יותר איך להבין יותר טוב איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסביר איך להסביר נכון איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד נכון איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן האם הבנת נכון הסבר הסברים הפצה הפצה רוחנית התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לדעת שהבנת להבין להבין יותר להבין יותר טוב להיות יותר חכם להסביר להסביר נכון לחשוב בהיגיון ללמד ללמד תלמידים ללמוד ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן ללמוד נכון למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רוחני רוחניות שיטות שיטות למידה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תלמיד תלמידים תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
חלק 2
חלק 2
... הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2 איך לדעת אם באמת הבנת נכון את מה שלמדת? אחת הבעיות ... לבין להבין אותו באמת. כדי לבדוק אם אדם אכן הבין את התוכן שהוא למד, הוא צריך ליישם מספר פעולות, שהן מעבר לקריאה פשוטה או האזנה רגילה. אליעד מסביר, ששלב ראשון בלמידה נכונה הוא לכתוב סיכום בכתב יד של התוכן שנלמד. לאחר מכן, האדם חייב להטיל ספק בסיכום הזה: הוא צריך ... האם התוכן נכון? האם יש אפשרות שהתוכן אינו מדויק או חסר? רק בדרך הזו, האדם מבטיח שהוא לא מסתמך על הבנה חלקית או על זיכרון לא מדויק. האם להסביר למישהו אחר יעזור לך להבין טוב יותר? הרבה אנשים מאמינים שכאשר הם מסבירים למישהו אחר, הם מבינים את הנושא טוב יותר. אליעד מדגיש שזה לא תמיד נכון. הוא נותן דוגמה מתחום הבישול: נניח שקיים ... רוב האנשים לא יבינו את המתכון כי הוא מורכב מדי. אם יבוא מישהו ויפשט את המתכון הזה, יסיר ממנו פרטים רבים, וייתן גרסה מקוצרת וקלילה, כמובן שההסבר יהיה ברור וקל יותר להבנה. אך הבעיה היא שמדובר במוצר אחר - זה כבר לא המתכון המקורי המדויק. לכן, אליעד מסביר, העובדה שאתה מסביר משהו בצורה שקל לאחר להבין אינה מוכיחה שהבנת את הנושא. לעיתים אתה פשוט מוריד פרטים קריטיים והופך את התוכן לפשוט יותר, ולכן אתה רק מדמה שהבנת. כדי להבין באמת, עליך להיות מסוגל להסביר את הדבר בדיוק כפי שלמדת אותו, מבלי להוריד שום פרט משמעותי. איך אפשר לוודא שההסבר שלך מדויק ולא החסרת שום דבר? אליעד מתייחס לשאלה כיצד לוודא שהבנת נכון ולא פספסת נקודות חשובות. אחת הדרכים המרכזיות לכך ... את המשפט, רק למדת לחקות אותו באופן טכני. למידה אמיתית, על פי אליעד, היא להבין למה כל מילה נמצאת במשפט ומה המשמעות המדויקת שלה. רק כשתוכל להסביר את הדברים בדיוק באותה רמת פירוט שבה הם נמסרו לך, סימן שהבנת. לדוגמה, אם תנסה להסביר למישהו מה שלמדת, ותגלה ששכחת מילה או פרט חשוב, סימן שלא הבנת את הרעיון במלואו. איך לבדוק את עצמך כדי לוודא שההבנה נכונה ומדויקת? אליעד מציע דרך מעשית לבדוק את עצמך: אחרי שלמדת משהו, תנסה להסביר אותו לאדם אחר ולבקש ממנו לחזור על מה שהסברת לו. אם הוא מחסיר פרט כלשהו או משנה את המשמעות, תוכל לדעת מיד שלא ... אותם לאחרים, אלא להבין לעומק ולוודא שההבנה שלך נכונה לחלוטין. הוא מסכם ואומר שהנקודה המרכזית היא שלמידה אמיתית מתרחשת רק כאשר אדם מסוגל להסביר את התוכן המדויק והמלא למישהו אחר, ולהסביר מדוע הוא הגיע לתובנה שלו ומדוע הוא חושב עכשיו בצורה אחרת לעומת מה שחשב קודם לכן. איך ללמוד נכון? איך לדעת שהבנת נכון? איך לפתח את החשיבה? האם הבנתי נכון? איך להסביר טוב יותר? איך ללמד תלמידים? ...
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
... לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, ... לפתח את ההרגל לשאול שאלות ולבקש הסברים, אפילו כאשר נדמה לו שכבר הבין את השאלה או ... שדווקא היכולת להגיד לא הבנתי, תסביר לי שוב היא היכולת שמפתחת את החשיבה ואת ... אחרים שהוא לא הבין או שהוא צריך הסבר נוסף. איך לשפר את יכולת השיחה ולפתח את הדיון? ... נוספות על השאלה שנשאלה, אלא לבקש הסבר נוסף ממי ששואל את השאלה המקורית. במקום לענות ... תרתי משמע הוא מרכזי בהרצאה. הוא מסביר שהרבה שאלות או משפטים מכילים בתוכם משמעויות ... שהבעיה היא אצל הדובר, שהוא לא הסביר את עצמו היטב או לא שאל בצורה נכונה. הבחירה ... להעביר את האחריות למי ששואל או מסביר, הוא יאמר למה אתה מתכוון?. אליעד מסביר שהיכולת להבחין בין שני מצבים אלו ולהשתמש בכל ... שאלות שגורמות לאדם השני להרחיב ולהסביר את דבריו, כמו: האם אתה יכול להסביר שוב? או למה בדיוק אתה מתכוון?. אך הוא ...
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
... אקשן - לברוא בני אדם, להכניס טוב ורע למציאות וליצור עניין. אליעד מסביר בפירוט מדוע הטענה שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום אינה הגיונית ואינה פותרת את השאלה האמיתית. הוא טוען ... השאלה האמיתית היא מי או מה יצר את הרצון הראשוני אצל אלוהים. הוא מסביר שהרעיון שאלוהים ברא את הרצון ללא רצון מוקדם הוא בעייתי, מכיוון שגם בריאת רצון מחייבת יכולת קודמת, או לפחות ... היה קיים - אז כיצד בכל זאת נוצרה נפרדות מתוך אחדות מוחלטת? אליעד מסביר בפרוטרוט את הקושי הלוגי בפרדוקס הזה: אם יש באלוהים פוטנציאל של נפרדות, אז הוא כבר לא אחדות מוחלטת, ואם אין ... השאלה הזו חושפת את הסתירה העמוקה בהבנת מושג הבריאה והאחדות. מדוע ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים אינו מספק? אליעד כהן שולל גם את ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים. הוא מציין שהסבר כזה מניח חוקיות מסוימת - טבע הטוב להיטיב, אך מיד עולה השאלה מי קבע את החוק הזה? אם אלוהים אינו כפוף לשום ... ולמה בכלל אלוהים רצה להיות טוב מלכתחילה? שאלות אלו חושפות שוב שההסברים הנפוצים אינם נותנים פתרון אמיתי לשאלת מקור הרצון או יכולת הבריאה עצמה. כיצד חקירת הפרדוקסים מובילה להבנת ... אלוהים כיוצר מדוע יש שטוענים שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? יש הסברים שונים לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. אחד ההסברים טוען כי לפני בריאת העולם התקיימה רק ישות אחת, והיא השתעממה מכיוון שלא היה דבר מחוץ לה. כדי לשבור את השעמום ... כביכול בראה את העולם, יצרה טוב ורע, והכניסה עניין במציאות. יש גם הסברים נוספים, כמו הרעיון שאלוהים רצה להיטיב לנבראיו או רצה לגלות את מלכותו, אך בכל המקרים מדובר בהנחות שונות שמנסות להסביר מדוע נוצר הרצון לברוא. למה הטענה על השעמום אינה פותרת את שאלת בריאת העולם? אם אומרים שאלוהים ברא את ... שום דבר נפרד מאלוהים. מדוע השאלה על מקור הרצון ממשיכה להטריד? כל הסבר שנותן סיבה מסוימת לבריאה, כמו שעמום, רצון להיטיב, רצון לגלות מלכות, או כל סיבה אחרת, מציף מיד את השאלה: מה ... בעינה: כיצד נוצרו בכלל האפשרויות הנפרדות מתוך אחדות מוחלטת? מדוע הסברים מקובלים כמו אלוהים רצה להיטיב אינם באמת עונים על הקושי? הטענה שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לא עוזרת ... גם כאן נשאלת השאלה מה יצר את טבעו הטוב או את הנטייה להיטיב. בנוסף, הסברים כאלו מבוססים על חוקים או הגדרות מסוימות שמייחסים לאלוהים, אך הם אינם מסבירים מה עומד מאחורי עצם קיומן של אותן הגדרות או מאחורי היכולת לנהוג לפיהן. כיצד העמקה בפרדוקסים מובילה לגילוי ... וכל השאלות מתנקזות לתובנה שהמהות של המציאות חורגת מכל חוקיות או הסבר לוגי רגיל. למה לא לפחד לשאול שאלות ולהטיל ספק בכל אמונה? הדרך להגיע לאחדות אמיתית היא לא לפחד לשאול שאלות ולערער על כל הסבר שאינו שלם באמת. ברגע שאדם ממשיך לשאול ולא עוצר באמונה כזו או אחרת, הוא מגלה בסופו של דבר שהמציאות כולה ... הם אומרים שהסיבה היא כי אלוהים חווה סוג של שעמום, ולצד זה יש הרבה הסברים אחרים, כי רצה להיטיב לננבראיו, כי רצה לגלות את מלכותו, כל מיני שקרים כאלו ואחרים. עכשיו נסביר למה ההסבר שהבריאה של אלוהים היתה כתוצאה של שעמום, למה הוא הסבר לא נכון. ומי שיש שכל בקודקודו, יבין שהשעמום של אלוהים לא מצדיק את בריאת העולם! ולמה? למה זה לא מסביר את בריאת העולם, כי מה שאני תמיד מסביר זה שבריאת העולם, זה עצם השינוי הראשון שהיה במציאות, והשינוי הראשון שהיה במציאות הוא לא בריאת העולם, אלא ... כי באותה המידה יכל לא להשתעמם, רק אנשים מטופשים אומרים כאלו הסברים, כי ההסבר הזה לא נותן שום דבר, כי הא שאלה הנשאלת היא מי יצר את הרצון! הטפשים אומרים שאלוהים ברא את רצונו, אבל איך הוא ... מה גרם לבורא ליצור את הפוטנציאל של המציאות בכלל? בעצם זה מתיחס לכל ההסברים למה אלוהים ברא את העולם, כי נגיד שהוא ברא מסיבה כזאת או אחרת, תמיד נשאל מה זה שגרם את היכולת הזו לברא. מה ... הבריאה המצב היה כמו עכשיו, אבל מה זאת אומרת? יש פה שכל אחר שצריך להסביר אותו. מי שיתבונן על הפרדוקסים האלו יבין שפוטנציאל לא ייכול להיות קיים מצד המהות, ומצד שני מבינים, ...
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
... התכנים שלו. הפחד הזה נובע מכך שהם שומעים הסברים של אחרים, ובמיוחד מאליעד עצמו. דווקא ככל שהם מקבלים יותר הסברים מפורטים, יותר לעומק ויותר בהירים על הספר, כך הם נעשים מתוסכלים ומתבאסים עוד יותר לקרוא את הספר לבד. מצב זה יוצר תחושה של תלות בהסברים, כך שהאדם חושב שהוא כבר לא יכול להבין את הדברים בכוחות עצמו. מדוע הסברים מפורטים גורמים לפחד ללמוד לבד? לכאורה, היינו מצפים שהסברים מפורטים יאפשרו לאנשים להבין טוב יותר את הספר להיות אלוהים, אבל בפועל קורה משהו הפוך: הסברים מפורטים מדי גורמים לאדם לפקפק ביכולתו להבין לבד. ההסבר של אליעד לתופעה הזו הוא שבזמן שאדם שומע הסברים מפורטים, הוא נחשף רק לווריאציה אחת או נקודת מבט אחת. הוא מתרגל לחשוב שהפרשנות שהוא שומע היא הנכונה היחידה ... חלק מהדרך ומההתפתחות של האדם. אליעד מסביר שצריך להבין את כל הווריאציות וכל הנקודות המבט האפשריות כדי לתפוס את העומק האמיתי של הספר. גם אם נראה לך ... ששמעת או למדת, יש בה ערך ומשמעות. אליעד מסביר שכאשר אתה חושב שהבנת משהו בצורה מסוימת, תמיד טוב לבדוק גם את ההפך. כלומר, אם אתה חושב שהבנת משהו באופן ... עוד יותר לא לפחד לטעות בהבנתו. אליעד מסביר שהבנה אמיתית ועומק מגיעים דווקא מתוך ניסיון עצמאי, מתוך התמודדות עם קשיים, מתוך חיפוש מתמיד אחרי נקודות ... חשוב להתמודד לבד עם הקשיים בלימוד? כיצד הסברים מפורטים יכולים לפגוע בלימוד עצמי? ...
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד למה קשה להחליט מה להסביר כשיש המון אפשרויות? אליעד כהן מתייחס למצב בו אדם מתכנן מראש להסביר משהו לאנשים אחרים, אך נתקל בקושי עצום כי בזמן ההכנה קופצות לו אינספור אפשרויות והיפוכים. כל אפשרות שהוא חושב עליה גוררת מיד מחשבה על ההפך ממנה, וכך ... למסקנה שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ימין למעלה, עליו קודם להיות בטוח שהוא באמת מאמין בכך שצריך להרים את יד ימין. ייתכן שהקושי נובע מכך שהאדם לא בטוח באמת בדבר שהוא עומד להסביר. אי - ודאות זו היא שגורמת לבלבול ולעומס במחשבות. במילים אחרות, הצעד הראשון לפתרון הוא להבין האם האדם אכן רוצה להסביר והאם הוא סגור ובטוח על התוכן שאותו הוא רוצה להעביר. מה ההבדל בין הסבר מוחלט להסבר יחסי? אליעד מציג את ההבדל בין שני סוגי הסברים: הסבר מוחלט: ניסיון להציג אמת מוחלטת, הוכחה ניצחת ללא כל ספקות או אפשרויות אחרות. במצב כזה, האדם מנסה למצוא את ההסבר האחד שתקף בכל מצב, ולכן נתקל תמיד בספקות והיפוכים, מה שגורם לעומס ולבלבול. הסבר יחסי: גישה של הסבר שהוא נכון חלקית, נכון במסגרת מסוימת או במצב ספציפי, ולא מחויב להיות נכון באופן מוחלט. הסבר כזה מאפשר לאדם להסביר משהו בצורה נינוחה יותר, כי הוא אינו מנסה להוכיח אמת מוחלטת אלא מציע אפשרות סבירה . אליעד מייעץ כי מי שמתעקש על הסברים מוחלטים תמיד ירגיש עומס, ואילו מי שמוכן לקבל הסברים יחסיים יוכל להסביר בקלות יותר, כי הוא מרגיש שלמות עם משהו שהוא אינו מושלם. כיצד פרפקציוניזם מונע ממך להסביר? הקושי הגדול אותו מתאר אליעד הוא פרפקציוניזם. אדם פרפקציוניסט רוצה שכל דבר שהוא מסביר יהיה מושלם וללא פגם. הבעיה היא שהמציאות לא מאפשרת באמת להגיע לשלמות כזו, כי תמיד ישנן אפשרויות אחרות וספקות שעולים. כך הפרפקציוניסט נלכד בקונפליקט פנימי בין הרצון להסביר את הדבר המושלם לבין המציאות שלעולם לא מאפשרת באמת להציג משהו מושלם לחלוטין. אליעד מסביר כי זו למעשה התחזות לחפש שלמות מוחלטת, מפני שאם באמת אדם היה מחפש את השלמות באופן מלא, הוא היה חייב להטיל ספק אפילו בעצם הרצון שלו להיות פרפקציוניסט. ... אומר שהוא חייב להיות בטוח ב - 100% לפני שהוא מסביר משהו, הוא צריך קודם כל להיות בטוח לחלוטין שהוא בכלל צריך להיות בטוח ב - 100%. אם אדם באמת היה מפקפק עד הסוף, הוא היה מגלה שאין וודאות מוחלטת בשום דבר, כולל הרצון שלו בשלמות. מה הקשר בין שביעות רצון לבין הסבר יחסי? אליעד כהן מדגיש שהיכולת להסביר משהו בצורה נינוחה תלויה ביכולת של האדם להרגיש שביעות רצון ממשהו יחסי, כלומר, להיות מסופק ממשהו שהוא אינו מושלם. אם האדם מסוגל ליהנות מדברים יחסיים, הוא יוכל להסביר בקלות ובבהירות בלי להרגיש עמוס ומוצף, גם כאשר הוא מודע לכך שישנן אפשרויות נוספות שיכולות להיות טובות לא פחות. לעומת זאת, אם האדם מתעקש על משהו מושלם ...
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
... מסת שריר, אך הוא לא מצליח למרות ההתאמנות המרובה. במקום לחפש הסברים מציאותיים כמו שיפור בתזונה או תכנית אימונים נכונה, הוא מייחס את כישלונו למעצורים חיצוניים, כגון כישוף או שליטה על - טבעית. את התהליך ניתן לחלק לשישה שלבים: שלב 1: ... טעויותיו ולהבין את הסיבות לכישלון, האדם מחפש סיבות חיצוניות להסביר את הכישלון, כמו כישוף או שליטה חיצונית. שלב 4: חיפוש סיבות על - טבעיות - בתגובה לכישלון, האדם מתחיל להאמין בכוחות חיצוניים כמו שדים או מלאכים ששולטים בו. שלב ... האמונה בכוחות חיצוניים מתחזקת, והאדם עוזב את החיפוש אחר הסברים רציונליים. שלב 6: איבוד תחושת השליטה - בשלב זה, האדם כבר לא רואה את עצמו כאחראי לכישלונותיו, אלא כקורבן של כוחות חיצוניים, מה שמוביל להרגשת אובדן שליטה מוחלטת. ... ולהתמקד במציאות אובייקטיבית. במקרה של האדם המתאמן, חשוב להסביר לו איך באמת פועל מנגנון פיתוח השרירים, תוך הצגת עקרונות תזונה נכונה ואימון אפקטיבי. טיפול קוגניטיבי - התנהגותי עשוי לעזור לאדם להבין את מחשבותיו ולזהות ... שניתן לזהות אותו בשלב מוקדם ולמנוע את התדרדרותו על ידי הסברים הגיוניים, חינוך לחשיבה רציונלית וטיפול קוגניטיבי - התנהגותי. סכיזופרניה - סימנים, גורמים ודרכי טיפול איך נוצרת הפרעה נפשית פסיכוזה והזיות - איך נוצרת תפיסה מעוותת ... הזיה? בבסיס הדוגמה שנתת, אדם חווה תופעות שהוא אינו מצליח להסביר אותן באופן רציונלי. במקרה זה, חוסר היכולת להעלות מסת שריר על אף שהתאמץ מאוד, מה שמוביל אותו למסקנה בלתי מבוססת שהוא נמצא תחת השפעה חיצונית כמו כישוף, שליטה ... אובייקטיבי מה הוא עושה לא נכון ולחקור פתרונות, הוא מחפש הסבר חיצוני למה שהוא חווה. הוא מתחיל לשאול את עצמו: למה זה קורה לי? ומכיוון שאינו מוצא תשובה הגיונית, הוא מתחיל לפתח פרשנות מוטעית. שלב 4: חיפוש סיבות על - טבעיות - בשל ... בלתי נראים. כאן מתחילה דינמיקה פסיכוטית, שבה התודעה מייצרת הסברים שווא כדי להתמודד עם חוסר ההיגיון הנתפס. שלב 5: חיזוק האמונה במחשבות השווא - מרגע שהאדם מאמין שהכישוף הוא הגורם לאי - הצלחתו, כל כישלון נוסף מחזק את אמונתו. הוא מפסיק לבדוק הסברים רציונליים ומעמיק בתוך עולם של הזיות ומחשבות שווא. שלב 6: איבוד תחושת השליטה - בשלב מתקדם יותר, האדם אינו רואה עצמו עוד כאחראי למצבו, אלא כקורבן של כוחות חיצוניים. ... האם זה קשור לפחד מכישלון? הכוונה למציאות אובייקטיבית - להסביר לו כיצד באמת עובד מנגנון פיתוח השרירים. ללמד אותו תזונה נכונה, עקרונות אימון והחשיבות של התמדה. התמודדות עם חרדה והסרת אמונות כוזבות - להסביר שהאמונה בשדים או כישוף היא ניסיון לא רציונלי לתת פשר לתופעות לא מובנות. לעודד אותו לבדוק את המציאות באופן מבוקר ולראות האם קיימים הוכחות לטענותיו. טיפול ... תהליכים פשוטים של תסכול וחוסר הצלחה, אשר גורמים לאדם לחפש הסברים חיצוניים לתופעות שאינן מובנות לו. ככל שהאמונה בכוחות חיצוניים גדלה, כך היא מחזקת את עצמה ויוצרת מעגל של מחשבות שווא והזיות. הדרך למנוע או לטפל במצבים אלו היא על ...
הספר להיות אלוהים - לכל שאלה תשובה בספר להיות אלוהים, איזה נושאים יש רק בספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים - לכל שאלה תשובה בספר להיות אלוהים, איזה נושאים יש רק בספר להיות אלוהים
... נושאים יש רק בספר להיות אלוהים מה מיוחד בספר להיות אלוהים של אליעד כהן? הספר להיות אלוהים של אליעד כהן עוסק במגוון רחב ועמוק של שאלות ותשובות, ומכיל הסברים מפורטים ומלאים על נושאים שרק בספר זה ... והחוויה של להיות קיים בכלל. אחת הנקודות המרכזיות שמודגשת בספר היא שכל שאלה, לא משנה כמה מוזרה או בלתי נתפסת, מוצאת את התשובה שלה בספר הזה. אליעד מסביר שאם יש נושא שאינו מופיע בספר להיות ... אדם לא הצליח בכלל להבין את עומק הטיפשות של השאלה או הנושא שלו. האם המציאות שלנו היא חלום של מישהו אחר? אליעד כהן נותן דוגמה לרעיון המאתגר הזה ומסביר אותו לעומק. הוא מציין שיש תפיסה שהעולם כולו יכול להיות סוג של חלום שמישהו אחר חולם, כלומר, שכל אחד מאיתנו עשוי להיות דמות בתוך חלום של ישות אחרת. בתוך ההסבר הזה עולה שאלה נוספת, עמוקה יותר, האם אותו אדם שחולם אותנו גם הוא עצמו חלק מחלום של ישות נוספת? זהו רעיון פילוסופי מוכר אך מורכב, המתואר בספר בהרחבה ומקבל הסברים מפורטים. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שהספר מתמודד עם שאלות פילוסופיות שנראות לכאורה מוזרות או בלתי ניתנות לפתרון, אך דווקא בספר להיות אלוהים ניתן למצוא להן הסברים הגיוניים, ברורים ומפורטים. הספר אינו ... או של דברים שמוצגים ככאלה שאינם ניתנים להבנה אנושית רגילה. הספר להיות אלוהים נכתב מתוך מטרה לפתור בדיוק את הנקודה הזו. אליעד מציין במפורש שהספר נועד להסביר דווקא את האזורים הקשים ביותר להבנה, אלו שנחשבים לבלתי ניתנים להסבר בפילוסופיות אחרות. הספר לוקח את הקורא ... גישה לפיה כל סוד של הקיום וכל היבט של המציאות, מורכב ככל שיהיה, ניתן להבנה ולתפיסה מלאה. מדוע שאלות מסוימות נתפסות כמוזרות או טיפשיות? אליעד כהן מסביר ששאלות מוזרות או לכאורה טיפשיות נובעות ... יותר את מהות הדברים כפי שהם מוצגים בספר. מה היתרון של הספר להיות אלוהים על פני ספרי פילוסופיה אחרים? אליעד מדגיש שבשונה מספרים אחרים שמתמקדים בעיקר בהסברים מוגבלים או משאירים תחומים לא פתורים, הספר להיות אלוהים מתמקד בהסברים מלאים ללא נקודות עיוורות. כל רעיון, ... השארת פינות לא ברורות. יתרון זה הופך את הספר לכלי רב עוצמה עבור אלו המבקשים לחקור לעומק את טבע הקיום והמציאות, ללא הגבלות וללא תחומים שלא מקבלים הסברים ברורים ומפורטים. האם המציאות היא חלום ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי ... אולי כדאי לבדוק את זה. בנוסף, יש הסבר שכל רעיון חדש, כולל יקומים מקבילים, נבדק במדע מתוך סקרנות, כי לך תדע לאן זה עשוי להוביל. אולי מתוך המחקר נגלה ... להמשיך עוד ועוד במקום או בזמן. אחד ההסברים הוא שהמדענים מתייחסים לגבולות היקום שלנו, אך ייתכן שמעבר לאותם גבולות מתקיים מרחב נוסף של מקום וזמן בלתי ... נטען שרעיון היקומים המקבילים הוא דרך להסביר את הרעיון שלפני מימוש כלשהו יש פוטנציאל אינסופי: לפני שבמציאות שלנו נבחרת צורה אחת (למשל שולחן או לא ... הרי בכל נקודה יכול להיות הכל. עולה עוד הסבר מעולם הפיזיקה הקוונטית: דוגמת החתול של שרדינגר מראה שיש מצב שבו החתול גם חי וגם מת לפני התצפית, וכשמתבוננים ... ותופעות שבהן חלקיק מופיע ונעלם, עשוי להסביר שאטום מסוים חולק מעין מיקום עם יקום אחר. לא תמיד הדבר ברור עד הסוף, אך הוא מניע סקרנות מדעית ופילוסופית ... ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי ... שמאפשרות להחיות מתים, ואולי יתגלו הסברים נוספים על טבע הזמן, המקום והחומר. מה פירוש אין סוף מקום וזמן? ישנה טענה שבמסגרת ההיגיון הפשוט, המקום והזמן עצמם ... בגישה שכל מה שאפשרי אכן קורה היכנשהו, מסביר שאם המקום והזמן אינסופיים, אז בכל נקודה יש את כל הדברים האפשריים - אלא שמנקודת המבט שלנו אנחנו רואים בכל רגע רק ... רגע ובכל נקודה. איך החלומות והדרדסים מסבירים את המעבר בין מציאויות? ניתנת דוגמה מסדרת הדרדסים, ובה קסם גורם לכל מי שנרדם על מיטה מסוימת להיכנס לעולם החלום ... בכלל שינוי, כי הכל מתרחש בו זמנית. ההסבר ממשיך וטוען שכאשר מתייחסים למציאות ברצינות, חווים צורך להחליט אם להתחיל ללמוד או לא ללמוד, כי נדמה שיש רק תרחיש ... דבר לא נעצר ולא באמת נעלם. יש גם מי שמסביר שכל רגש, מחשבה או אירוע תלויים רק בסידור של אטומים או בחיבור של תהליכי מוח וכימיה, ומבחינה רחבה יותר גם אלה חלק ... הוא שכל האפשרויות מתגשמות. יש שיסתפקו בהסבר קוונטי או בלוגיקה על פוטנציאל אינסופי, ויש שיאמרו שזוהי רק אפשרות פילוסופית. אך עצם הרעיון משפיע מאוד על תחושת ...
זוגיות, זה לא אתה זה אני, למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? מה לא בסדר בי? במה אני צריך להשתנות, לחזור לאקסית, התמודדות עם פרידה
זוגיות, זה לא אתה זה אני, למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? מה לא בסדר בי? במה אני צריך להשתנות, לחזור לאקסית, התמודדות עם פרידה
... נפוץ בסיטואציות של פרידה או דחייה רומנטית, אך אליעד כהן מסביר שהעניין מורכב יותר ממה שנראה. על פניו, כשמישהי אומרת זה לא אתה, זה אני, הכוונה שלה היא ... ולכן יש לך חלק מסוים גם בזה. מה עושים כשהצד השני לא יודע להסביר מדוע הוא לא רוצה להיות איתך? פעמים רבות, האדם שנפרד או דוחה לא באמת יודע למה הוא מרגיש ... סיבות בדיעבד. התופעה הזו מתרחשת כי הצד שנדחה רוצה לקבל הסברים לוגיים וברורים, אבל לפעמים אין הסבר ברור. לכן האדם השני מתחיל להמציא סיבות מלאכותיות, רק כדי לספק תשובה שנראית הגיונית. האם באמת ... מה גורם לוויכוחים וחיפוש סיבות מלאכותיות בפרידה? אליעד כהן מסביר מצב נפוץ שבו האדם שנדחה מנסה בכוח להבין מה לא בסדר בו, ואז האדם השני מתחיל להרגיש מחויב ... של בן הזוג, אלא דווקא במשהו פנימי אצלו עצמו. אליעד כהן מסביר שהמשמעות הפשוטה של הביטוי היא שאותו אדם לא מוצא סיבה הגיונית חיצונית מדויקת לסיים את הקשר, ... בכלל, אף שאין לך שום חיסרון ברור. למה לפעמים אנשים מתקשים להסביר את הסיבה האמיתית לפרידה? לפעמים הצד שנפרד לא יכול להצביע על סיבה מדויקת. ברגע שבן הזוג השני מתעקש לקבל הסברים מדויקים, מתחילים להמציא סיבות בדיעבד שאולי אינן אמיתיות כלל. לדוגמה, אדם יכול להרגיש נחות ליד בת זוגו ולהיפרד ממנה בלי יכולת להסביר לה בצורה ברורה. אם היא תתעקש להסביר, הוא עלול להמציא סיבות מלאכותיות, שכביכול מצדיקות את ההחלטה, למרות שהסיבה האמיתית הייתה ... האם הסיבה האמיתית לפרידה היא תמיד משהו שקשור בך? אליעד מסביר שברמה העמוקה, אפשר לטעון שהסיבה לפרידה היא תמיד קשורה גם אליך. לדוגמה, אם מישהי לא רוצה אותך ... בגלל שהיא לא רוצה לחפש סיבות מדויקות או שהיא פשוט לא יודעת להסביר לעצמה למה היא מרגישה שזה לא מתאים. האם תמיד יש משהו באדם עצמו שגורם לאחר לא לרצות אותו? ... שכאשר אדם לא רוצה להיות עם מישהו אחר, הוא בעצמו לא יודע להסביר למה. אבל ברגע שהשני מתחיל להתעקש אבל למה? - אז הוא מתחיל לחפש סיבות ולמצוא אותן גם אם ... את, זה אני. אבל אם היא לא תקבל את התשובה הזו ותתעקש שהוא יסביר לה מה בדיוק הבעיה, הוא עלול בסוף להמציא סיבות שלא בהכרח היו שם מלכתחילה. מה אפשר ללמוד מכך? ... לפעמים אנשים שלא רוצים להיות עם מישהו מסוים לא מצליחים להסביר את הסיבה בעצמם ומתחילים להמציא הסברים בדיעבד. אהבה וזוגיות התמודדות עם דחייה רומנטית ביטחון עצמי והשפעתו על מערכות יחסים איך להבין ...
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
... לחשוף את עומק הידע של היועץ. יועץ שמבין את התחום שבו הוא עוסק ישמח להסביר ולפרט כל פרט ופרט. לעומת זאת, יועץ שמגיב בחוסר סבלנות או מנסה להימנע מתשובות מפורטות עלול להסתיר חוסר ידע ... מה ההיגיון מאחורי זה? ולמה זה לא עובד בדרך אחרת?. יועץ טוב לא רק יסביר, אלא גם יתעקש שאתם תבינו את מה שהוא מסביר. אם הוא לא רוצה שתשאלו שאלות, זה סימן שייתכן שהוא מסתיר מידע. איזו דוגמה יש למצב יומיומי שבו שואלים למה? ניקח ... המנוע?, איך הרעש קשור למנוע? ולמה זה פתרון נכון? אם המוסכניק יכול להסביר את הקשר בצורה ברורה ומנומקת, זה סימן שהוא מבין את המצב ויכול להציע פתרון יעיל. מה החשיבות של הבנת ההיגיון ... שלהם, ולכן הם עשויים להימנע מלספק תשובות עמוקות או להימנע מלספק הסברים מנומקים. לעיתים הם ינסו להפעיל מניפולציות רגשיות או להפעיל סמכות חיצונית כדי שתאמינו להם, מבלי לבדוק את עוצמת ... מזיקה? תשובות ברורות ומנומקות מעידות על ידע עמוק, בעוד שאי - יכולת להסביר את הקשר עשויה להצביע על חוסר ידע או על הימצאות בשדה נוחות שולי. בלימודים אקדמיים, כמו מתמטיקה, השאלה למה? ... לפתח הבנה אמיתית. חכמה אמיתית נוצרת כאשר אנחנו שואלים שאלות, מחפשים הסברים ומבינים את התשובות. יועץ אמיתי ייהנה מלספק תשובות וללמד אתכם את ההיגיון מאחורי ההמלצות. לסיכום לסיכום, השאלה ... כדי לקבל החלטות מושכלות. יועץ אמיתי ישמח שתשאלו אותו שאלות וינסה להסביר לכם את כל הפרטים עד שתבינו את ההיגיון מאחורי העצה. איך לזהות שקרנים ושרלטנים? איך לבחור יועץ או מנטור? למה ... כאשר מישהו נותן עצה או קובע שצריך לעשות משהו מסוים, כדאי לבקש ממנו הסבר מפורט: למה הוא חושב שזה הפתרון, מה הקשר בין הסיבה לתוצאה, איך הדברים מסתדרים מבחינה הגיונית, ולמה לא לבחור בדרך אחרת. ככל שתשאלו יותר למה? ותתעמקו בהסברים, כך תוכלו לגלות אם הוא באמת מבין לעומק את הנושא או שהוא רק מחרטט ונשען על סמכות חיצונית כמו תעודות על הקיר, ... האמיתי של היועץ. יועץ שמשמח אותו שאתם שואלים למה? ורוצה להרחיב ולהסביר עוד ועוד, מעיד על כך שיש לו ידע מבוסס, היגיון סדור, והוא מעוניין שתבינו את העצה ולא רק תבצעו אותה באופן ... וכדומה. חשוב לא לשאול למה? סתם כמו תוכי, אלא לוודא שבאמת מבינים את ההסבר ומנסים לבדוק אם הוא עקבי. יועץ טוב גם ירצה לבדוק אם הבנתם אותו נכון, מפני שרק כך תוכלו להשתמש בעצה באופן מדויק. ... הרעש מעיד על תקלה כזאת? וכן הלאה. אם הוא עונה בטענות מדויקות ומוכן להסביר עוד ועוד, כנראה שהוא יודע על מה הוא מדבר. אם לעומת זאת הוא מתעצבן: למה אתה לא סומך עליי? יש לי ניסיון, אני ... היועץ בעיניים עצומות, אלא מפעילים שיקול דעת משלכם. יועץ הגון יעדיף להסביר לכם את ההיגיון, כי רק כך תוכלו באמת לדוג בעצמכם ולא להסתמך על עצה סגורה ומוכנה מראש שעלולה להתפרש לא נכון ... בלי לוודא שהם מבינים את ההיגיון שמאחורי הסיפור או הציווי. לפי ההסבר הזה, אדם יכול לתהות בכל דבר ולשאול עוד ועוד שאלות, אבל פעמים רבות מסביבה לא מעודדים אותו לכך. מה קורה כשרוצים ... אמיתית, ישאל תמיד למה? ולא יסמוך על תעודות או מעמד חברתי. הוא ידרוש הסברים מפורטים, יבקש להבין את הקשר בין הסיבה לתוצאה, וישווה גרסאות שונות של עצות כדי להבין מה מביא לתוצאה הטובה ביותר. ... למה? היא המפתח. אדם שיש לו ידע אמיתי וכוונות טובות, ישמח להרחיב ולהסביר גם בפעם העשירית. אדם שנלחץ או מתחמק, יתמקד לרוב בנראות החיצונית או בדרישה שתאמינו לו בעיניים עצומות. מומלץ ...
גישות בניהול משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון?
גישות בניהול משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון?
... עצמן, אלא בתפיסת עולמו האישית ובאופי ההתנהלות האישית שלו. אליעד כהן מסביר כי אם אדם מרוצה מהתנהלות המדינה, הסיבה לכך היא שלפני שהוא משמיע דעה על התנהלות המדינה, הוא שואל את עצמו אם הוא היה מצליח לנהל את המצב בצורה טובה יותר מהמנהיגים. ... האישיים שלו בצורה דחיינית או משקפת חוסר תכנון מראש, כך שהוא לא רואה בעיה בהסברים אלו, כי הוא עצמו נוהג לפסול את הצורך במתן הסברים והכנה מראש. לעומת זאת, אדם עם רף גבוה לא יסכים לקבל את התירוצים הללו, אלא ישאל למה לא ניתן ללמוד ממדינות שהצליחו יותר. איך אירועי הקורונה מדגישים את ההבדלים בין לוזר ... שייכים לרוב לשכבות אוכלוסייה חלשות יותר, עם רמות השכלה והכנסה נמוכות. ההסברים המועלים על ידי המצביעים לביבי נוטים להיות בהגנה על הקיים, כשהם מבססים את עמדתם על ההשוואה למצבים גרועים יותר במדינות אחרות, וכך הם מצדיקים את חוסר ההצלחה. לעומתם, ... החשיבה האישיים כדי להבין את העמדות כלפי התנהלות המדינה. אנשים שמקבלים את הסברים כמו המצב במדינות אחרות גרוע יותר אינם מבקרים את ההתנהלות במערכת, כי הם עצמם לא מסיקים ביקורת על פעולתם האישית במצבים דומים. מי שמנהל את חייו באופן שאפתני, עם רף גבוה, ... מה קובע אם אדם מרוצה או לא מרוצה מהתנהלות המדינה במשבר הקורונה? ההסבר מתחיל בקביעה שהתחושה של אדם כלפי התנהלות המדינה נקבעת לפי האופן שבו הוא עצמו מתנהל בחייו. אם אדם חושב שהוא היה פועל טוב יותר מראש הממשלה או ממקבלי ההחלטות, הוא יחשוב ... פעולות שונות, כמו רכישת ציוד רפואי או קבלת החלטות. הוא יגיד לעצמו שזה סביר או הגיוני. מנגד, מי שמקפיד לפעול במהירות ולא מוכן לתירוצים, יראה בכל דחייה או הססנות ככישלון ניהולי. כך שאדם שיפוטי או שאפתן - יסבור שהמדינה לא מתנהלת כראוי, בעוד אדם ... - הצלחתה של הממשלה. לעומתם, אנשים שאפתנים ובעלי רף גבוה לא מוכנים לקבל הסברים כמו במדינה אחרת המצב גרוע יותר, אלא שואלים למה לא להיות כמו המדינות שהצליחו יותר?. למה חשוב לזהות את דפוס החשיבה האישי ביחס לניהול המדינה? גם אם אין בחירות באופק, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסברים, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסברים, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לקריירה, קואצינג מומלץ בתחום הסברים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:21:50 - wesi1