אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה המשמעות הנסתרת ✔סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
מהי משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו"?

הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" של רבי נחמן מברסלב מספר על החלפת זהויות שהתרחשה בין בן מלך לבין בן שפחה. המיילדת החליפה בין התינוקות, וכך בן המלך גדל ללא הכרה של מהותו האמיתית. כאשר התבגר, מצא עצמו ביער ושם פגש אדם המכונה "איש היער", דמות המנותקת לחלוטין מן העולם המוכר לנו. איש היער היה מנותק מהציוויליזציה, חי במרחב מבודד, ולא היה כפוף למוסכמות החברתיות הרגילות.

בן המלך מתיידד עם איש היער, שמעניק לו מתנה ייחודית - יכולת רוחנית גבוהה שנקראת "להבין דבר מתוך דבר". זוהי יכולת שמאפשרת לאדם לראות את המשמעויות העמוקות שמאחורי הדברים הגלויים, להבין את ההקשרים הסמויים בין מצבים שונים, ולזהות את מהותם האמיתית של אירועים ודברים מעבר לנראה לעין.

מה המשמעות של המדינה שהפכה את המלך לחכם ואת עצמה לטיפשה?

לאחר שהבן מלך רוכש את היכולת להבין דבר מתוך דבר, הוא מגיע למדינה שהייתה בעבר תחת שלטון מלך חכם מאוד. כל עוד המלך היה חי, המדינה נקראה "מדינה טיפשית ומלך חכם", משום שחכמת המלך הייתה כה גדולה עד שכל שאר תושבי המדינה נראו טיפשים לעומתו. אחרי שהמלך מת, הוא ציווה לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש", ומאז אף אחד לא הורשה להיכנס למדינה אלא אם הוא מתחייב להחזיר את השם המקורי של המדינה - כלומר, להוכיח שהוא חכם יותר מכל האנשים במדינה, ויכול לגרום להם להיראות טיפשים ביחס אליו.

הסמליות היא של עולם שבו האחדות (המלך החכם) נשכחת, ונשארת רק הנפרדות (אנשי המדינה). כך, הנפרדות נתפסת כחכמה, והאחדות נתפסת כטיפשה. האתגר הגדול הוא להחזיר את האחדות למרכז, כלומר, להחזיר את החשיבה המוחלטת, שהאחדות היא האמת האמיתית והנפרדות טפלה לה.

מהו המבחן של הגן האסור?

כדי להוכיח את חכמתו, הבן מלך מתבקש להיכנס לגן מיוחד שהותיר אחריו המלך החכם. גן זה מלא בכלים יקרים ונפלאים, אך כאשר אדם נכנס אליו, הוא מתחיל להרגיש שרודפים אחריו, למרות שלא רואים מי הם הרודפים. מי שנכנס לגן מתחיל להרגיש פחד עצום, למרות שבפועל אף אחד אינו פוגע בו. הוא בורח בבהלה ונחבל בגלל פחדיו, לא בגלל סכנה אמיתית. המשל כאן מתייחס לפחדים וחרדות של האדם, שבעצמם לא יכולים לפגוע בו, אלא שהאדם נפגע רק מהניסיון לברוח מהם.

הבן מלך נכנס לגן, ובמקום לברוח, הוא עומד מול הפחדים ולא זז. ליד הגן עומדת תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הבן מלך מתרכז בתמונה הזו, הפחדים אינם מסוגלים לפגוע בו. הוא מבין את הסוד הגדול - כשמעמידים את האמת של האחדות, את המלך של השלום, במרכז ההוויה, שום פחד לא יכול לפגוע באדם.

הוא מחליט להעביר את התמונה לתוך מרכז הגן עצמו. כך, כל אדם שייכנס לגן יראה מיד את האחדות ואת השלום, ובאופן טבעי לא יחווה פחדים. כל הפחדים נעלמים כאשר האחדות היא המרכז.

מהי הטכניקה של "להבין דבר מתוך דבר" לפי רבי נחמן?

בסיפור מופיעה דוגמה נוספת לכך שהבן מלך רכש יכולת לראות את המשמעות הנסתרת והעמוקה של דברים. למשל, הוא קיבל כלי מאיש היער, שכאשר הוא שם אותו על בעל חיים, החיה התחילה לנגן מנגינה נפלאה. המשמעות היא שהיכולת "להבין דבר מתוך דבר" מאפשרת לאדם לגלות את המשמעות והמהות הפנימית שנמצאת בתוך המציאות החומרית, לראות את היופי, את העומק, ואת האמת שמסתתרת מאחורי הצורה החיצונית של העולם.

אך בשביל להיכנס למדינה ולהחזיר את שמה הישן ("מדינה טיפשית ומלך חכם"), הוא זקוק ליכולת עמוקה עוד יותר. לכן, איש היער מופיע שוב, הפעם בתחפושת, ומציע ללמד אותו כיצד להבין דבר מתוך דבר מתוך דבר. זאת אומרת, להבין גם את הדברים שנסתרים עמוק עוד יותר, אלו שמעבר ליכולת הרגילה של התבוננות פנימית. זו תובנה שמאפשרת...
משמעות הסיפור "מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו" מאת רבי נחמן מברסלב

הסיפור של רבי נחמן עוסק בנושאים עמוקים של זהות, חכמה, הבנת המציאות והתמודדות עם פחדים. ננסה להבין את המסר הפנימי של הסיפור ולהתעמק במשמעויות הסמליות שבו.

החלפת הבנים - שאלת הזהות

הסיפור מתחיל בהחלפת הבנים - בן המלך ובן השפחה. זהו משל למציאות שבה האדם לא תמיד חי לפי מהותו האמיתית. פעמים רבות אדם מוצא את עצמו חי חיים שאינם תואמים את האמת הפנימית שלו, והוא נדרש לעבור תהליך של גילוי עצמי כדי להבין מי הוא באמת.

איש היער - הצדיק המנותק מהעולם

בן המלך, שהוגלה מהארמון ואיבד את זהותו, מוצא את עצמו ביער, שם הוא פוגש איש יער. איש היער מסמל את הצדיק, מי שמנותק מחיי החברה ומהמערכת הרגילה של העולם. הוא אינו חי לפי הנורמות החברתיות אלא לפי האמת הפנימית. רק באמצעות המפגש עם איש היער, הבן מלך מתחיל ללמוד על עצמו, על חייו ועל האמת שמאחורי הדברים.

הבנת דבר מתוך דבר - הכוח להבין מעבר לנראה

איש היער נותן לבן המלך מתנה מיוחדת - היכולת להבין דבר מתוך דבר. מדובר במעלה רוחנית גבוהה מאוד, שמאפשרת לאדם לקלוט את העומק של המציאות, לקרוא בין השורות ולגלות משמעויות נסתרות בדברים. זו תובנה שמאפשרת לאדם לפרוץ מעבר למה שנראה לעין ולרדת לשורש הדברים.

המדינה והמלך - מהות החכמה

לאחר מכן בן המלך מגיע למדינה שבה היה מלך חכם, וכאשר מת, הוחלט לשנות את שם המדינה ל"מדינה חכמה ומלך טיפש". כדי להחזיר את המצב לקדמותו, עליו להוכיח שהוא חכם באופן יוצא דופן. המדינה מסמלת את העולם, והמלך מסמל את השלטון על המציאות. כשחכמת המלך נשכחת, העולם נתפס כמתוחכם והמלך (המהות) כטיפש.

הגן האסור - מבחן הפחד

הניסיון להיכנס לגן הוא סמל להתמודדות עם פחדים. כל מי שנכנס לגן מתחיל לברוח מתוך פחד בלתי מוסבר, למרות שלא רודף אחריו אף אחד באמת. זה משל לכל אדם שמתחיל לברר את האמת על חייו ונתקל בפחדים, לא מתוך סכנה ממשית, אלא מתוך האשליה שהפחדים יוצרים. הסיבה היחידה שאנשים נפגעים היא בגלל שהם בורחים מהפחד, ולא בגלל שהפחד עצמו מזיק.

המלך שהשלום שלו - פתרון הפחד

הבן מלך מגלה כי בכניסה לגן יש תמונה של מלך קדום שבימיו היה שלום. כאשר הוא עומד ליד התמונה, הפחדים אינם רודפים אחריו. זהו סמל להבנה עמוקה - מי שמבין שהמציאות כולה אחת, שאין הפרדה ואין מלחמה פנימית, מצליח לעמוד מול הפחדים מבלי להיפגע. יתרה מכך, אם ממקמים את תמונת המלך באמצע הגן, אז כל אחד יכול להיכנס בלי פחד. המסר הוא שאם האמת נמצאת במרכז חיינו, אז שום פחד לא יכול להזיק לנו.

משמעות הסיפור...
סיפור של רבי נחמן שנקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. פעם היה בן מלך ובן שפחה והמיילדת החליפה את הבן מלך בבן השפחה ויש שם סיפור שלם מה קרה עם הבן מלך והבן שפחה הזה. בכל מקרה הבן מלך היה ביער, ואז ביער הוא פגש איש יער, מה זה אומר איש יער? הוא פגש בן אדם שהיה נראה שהבן אדם הזה הוא לא קשור לבני אדם, הוא איש יער לא מחובר לצוויליזציה.

בכל מקרה, הוא התידד עם איש היער הזה, ואז מה שהיה שבכל מקרה הוא קיבל בסופו של דב איזה דבר מסויים שהיה מבין דבר מתוך דבר. עכשיו ככה, והבן מלך האמת מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, מאחר שהיה מבין דבר מתוך דבר היה אולך שם אצל שער המדינה, והבין שהוא באפשר שיחגור מותניו בזה שיחזיר למדינה שם המדינה הראשון. שכבר הבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שאפשר, אף על פי שאינו יודע איך ומה, איך יוכל לעשות זאת. זאת אומרת היה משהו מסויים שהיה, למרות שאני לא יודע איך ומה לעשות, אבל אף על פי כן, מאחר שנעשה מבין דבר מתוך דבר, על כן הבין שהוא יכול, הוא אומר אני כבר מבין שזה אפשרי להבין את זה.

ונתישב, וכשיצווה להכניס את עצמו לזה... ומה יפסיד בזה, כי מה היה שם? היתה שם מדינה שהיה לה חומה ואין נכנסים אליה, אף אחד לא יכול להכנס כי אם רק משער אחד, וצרכים לסובב כמה פרסאות עד שבאים אל השער להכנס אל המדינה, והיו הולכים ובאים עד שבאו אל המדינה ואותה המדינה היתה חומה סביב לה ואין נכנסים אליה כאם בשער אחד, והיו צרכים לסובב כמה פרסאות עד שמגיעים אל השער אחר, והלכו וסובבו. עד שבאו אל השער ובאו אל השער לא רצו להניח אותם להכנס למה היות שהמלך של המדינה מת ונשאר הבן מלך. והיני המלך צוואה באשר שעד עכשיו היו קוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם עכשיו יהיו קוראים אותה להפך - מדינה חכמה ומלך טיפש. ומי שיחגור מותניו לזה שיחזור השם לקדמותו, דהיינו, שהיו חוזרים וקוראים את המדינה מדינה טפשית ומלך חכם הוא יהיה מלך. על כן אין מניחים שום אדם להכנס למדינה כי אם מי שיחגור מותניו לזה, על כן לא להניח אותו להכנס. אמרו לו: אתה יכול לחגור מותניך לזה? להחזיר למדינה שם הראשון? ובוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לדבר כזה, ולא יכלו להכניסו.

עוד פעם, היתה מדינה שהיה שם מלך וכשהמלך היה חי היו קוראים למדינה מדינה טפשית ומלך חכם וכשהמלך מת הוא אמר אני נותן לכם בצוואה, והבן שלו נשאר, שמהיום לא יקראו למדינה מדינה טפשה ומלך חכם אלא יקראו למדינה מדינה חכמה ומלך טיפש. ואמרו אנחנו עכשיו לא נותנים לאף אחד להכנס, רק למי שהולך על הכל, כלומר, מי שיצריך ניתן לו להכנס רק אם הוא יהיה להחזיר חזרה את השם הקודם שמהלך הוא חכם והמדינה היא הטפשה ואז מי שיצריך גם נהפוך אותו למלך. מה השכל שבדבר? שהיה המלך אז האחדות היתה חכמה והנפרדות היתה טפשה. עכשיו האחדות מתה לצורך העניין, ומי נשאר? הנפרדות. מי אתה חושב שיותר חכם, האחדות או הנפרדות? כאילו למי אתה מתיחס יותר ברצינות? לנפרדות. זאת אומרת מי בעיניך החכם? הנפרדות. זה נקרא שהתהפך הגלגלות.

עכשיו, אתה רוצה להכנס למדינה, אתה צריך להחזיר דבר לקדמותו, להגיע למצב שלמלך יקראו החכם, שהאחדות יהיה החכם והבן יהיה הטיפש. בכל מקרה אמרו לו, אתה יכול להתחייב שאתה יכול לחשוב שהעיקר של המציאות זה האחדות ולא הנפרדות, בוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לכזה לדבר, מה אמר, אני יכול להתחייב לכזה דבר? ולא יכלו להכנס. בכל מקרה אחכ הוא היה בחוץ ואז מישהו נתן לו משהו שהוא אמר לו שאני איודע דבר שהוא טוב יותר ממה שיש לך, דהיינו, שאני יודע דבר שקיבלתי מאבות אבותי, להיות מבין דבר מתוך דבר. שאחד אומר איזה דיבור בעלמא, יכולים להבין דבר מתוך דבר ועדיין לא גיליתי זאת לשום אדם בעולם. וכן אני אלמד אותך הדבר הזה ואתה תתן לי את כלי הזאת כנל. אז היה מישהו שהציע לו מבחוץ, אמר לו תקשיב לי מה יתן לך הדבר הזה? אני אתן לך דבר יותר טוב, אני אתן לך שתוכל להבין דברים, מתוך דבר. מישהו יגיד משהו ותוכל להבין מזה עוד דבר נוסף. ואז הבן מלך לקח את הדבר הזה... שבאת זה דבר נפלא להבין דבר מתוך דבר. ונתן לו את הכלי והוא היינו האדם של הסוס הלך ולימדו הדבר והבין דבר מתוך דבר. בכל מקרה, הבן מלך מאחר שהבין דבר מתוך דבר אז אמר אני יכול להכנס למדינה, הוא כבר הבין שלמרות שהוא לא מבין איך להחזיר את השם הקודם, אבל הוא כן יכול. בכל מקרה אמר לאותם אנשים שלא רצו להניח להכנס, שתתנו לו להכנס ואני אחזיר את המדינה את השם הראשון. והניחו לו להכנס. והודיעו לו השרים שנמצא איש כזה שרוצה לחגור מותניו לזה, להחזיר למדינה את השם הראשון. והביאוהו אל השרים של המדינה. אז הביאו את הבן מלך לשרים, ואמרו לו השרים, תדע שגם אנחנו אין אנו טפשים חס ושלום. אל תחשוב שאנחנו טפשים, אלא שהמלך שהיה היה חכם גדול, מופלג מאד, אשר כנגדו כולנו חשבנו טפשים. זאת אומרת אמרו לו אל תחשוב שאתה בקלות יכול לגרום לכך שלמדינה יקראו מלך חכם ומדינה טפשית כי המדינה לא באמת טפשית. המדינה היא חכמה אבל המלך היה כל כך חכם שביחס שהיה כל כך חכם הכי חכמים נחשבו טפשים לידו. אמרו לו אנחנו מאד חכמים וכדי להגיע למצב שהמלך יהיה יותר חכם מכולנו, זה לא כל כך קל.

... נפטר המלך ונשאר הבן מלך, אבל כנגדנו הוא לא חכם כלל. אמרו לו תראה, גם הבן של המלך חכה, אבל הוא לא חכם יותר מידי שיקראו שאנחנו טפשים. לכן הוא נחשב הטיפש ואנו חכמים ביחס אליו... מדינה חכמה ומלך טיפש הניח המלך צוואה שמי שימצא חכם כזה שיוכל להחזיר למדינה השם הראשון, הוא יהיה מלך. המלך אמר צוואה, וציווה לבנו לכשימצא איש כזה יסתלק הוא מהמלוכה. המלך אמר בצוואה הלבן שלו, אני אומר שתחפשו מישהו שיהיה כל כך חכם יותר מהכי חכם במדינה עד שכל החכמים של המדינה יחשבו טפשים ואז אם ימצאו אותו אתה צריך להתפטר, הוא יהיה מלך ולא אתה. ואותו איש שנשא כשימצא חכם כזה חכם מופלג... הוא יהיה מלך. כלומר, מדובר על חשיבה מסויימת שהיא כל כך חכמה שכל מה שאתה אומר זה נחשב לטיפש. אתה מבין מה הכוונה? נכון? החשיבה המוחלטת, אם אתה חושב בצורה מוחלטת כל מה שאתה חושב בצורה יחסית היא טפשית. כי היא לא אמיתית. אתה מצליח לראות את החיבורים? המלך החכם הוא המוחלט, ברגע ששכחו את המוחלט אז טפשים נחשבים חכמי, אבל הטכניקה פה היא לקחת חשיבה מוחלטת אבסולוטית וכל דבר לידה נחשב טפשי.

כי זה האיש... כי הם כולם טפשים כנגדו. תסתכל רק מה הם חיפשו. הם חיפשו מלך שיהיה כל כך חכם שהם יחשבו לטפשים. כי בד"כ מה אנשים מחפשים? מלך טיפש שהם יכולים לנהל אותו. אבל פה זו מדינה הפוכה שהם כל כך חכמים שהם חיפשו מישהו עוד יותר חכם מהם, שיהיה כ"כ חכם שהם יחשבו לטפשים. על כן תדע לאיזה דבר אתה מכניס את עצמך, כל זה אמרו לו השרים, ואמרו לו השרים הנ"ל כי הניסיון יהיה, אם אתה חכם כזה, כלומר, איך נדע אם אתה כזה חכם כמו שאתה אומר? היות שיש כאן גן, שנשאר מן המלך שהיה. שהוא היה חכם גדול מאד. המלך שהיה היה לו גן, והגן נפלא מאד מאד שגדלים בו כלי מתכות, כלי כסף וזהב, הוא נפלא ונורא מאד. נורא במובן מרגש. אך אי אפשר להכנס בו. למה אי אפשר להכנס בו? למה יש גן כל כך יפה ואי אפשר להכנס בו?

כי כשנכנס בו אדם איך שאם נכנס לגן אזי תכף מתחילים שם לרודפו, פתאום מתחילים לרדוף אחרי הבן אדם הזה, ורודפים אותו, הוא צועק. והוא אינו יודע כלל ואינו יודע מי רודף אותו. רודפים אותו, מתחיל לצעוק רודפים אותי, אל תרביצו לי, והוא אינו יודע מי רודף אותו. וככה הם רודפים אותו עד שמבריחים אותו מן הגן, על כן נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס אל הגן הזה.

אם אתה חכם בא נראה אותך נכנס לגן הזה. יש גן שכל מי שמנסה להכנס אליו ישר מתחיל לחטוף מכות, מרביצים לו והוא צועק ורודפים אותו. עד שהוא בורח. ואלה שרודפים אותו הם כל כך מפחידים שאפילו לא רואים אותם. בא נראה אם אתה חכם ותוכל להכנס לגן. אתה מבין את הנמשל? נכון? בחיפוש, אתה מתחיל לחפש את עצמך, אתה מתחיל להרגיש רע, למה? אתה לא יודע. אתה מתחיל לפחד, למה רע לך? מי מרביץ לך? אתה לא יודע. בא נמשיך. ושאל, אם מכים את האדם הנכנס? הוא אמר להם, תגידו לי מישהו מכה אותו, משהו מרביץ לו פיסית? אמרו לו תראה, העיקר שרודפים אותו, ולא יודע כלל מי ומי רודף אותו ובורח בבהלה גדולה מאד. כי כן סיפרו להם בני אדם שנכנסים לשם. זאת אומרת אמרו להם\ה לא שמישהו מכה אותך פיסית, אתה פשוט, אתה רודפים אחריך, ואתה לא יודע מי רודף אחריך אתה מתחיל להיכנס בקירות, להרביץ לעצמך ובורח משם בבהלה גדולה מאד. והלך אל הגן, היינו זה הבן מלך האמת וראה שיש לו חומה סביב, ראה שהשער פתוח ואין שם שומרים, כי בוודאי אין צרכים שומרים לזה הגן. למרות שזה הגן היפה בעולם לא צריך לשמור עליו כי אנשים מפחדים להכנס.

והיה הולך אצל הגן והסתכל וראה שעומד שם אצל הגן, אדם, היינו שהיה מצוייר שם אדם. הוא ראה שליד הגן היה איזה ציור של בן אדם והסתכל וראה שלמעלה מעל האדם יש שכתוב שם שזה האדם היה מלך לפני כמה מאות שנים ובימי המלך הזה היה שלום כי עד אותו המלך היו מלחמות ואחריו גם כן היו מלחמות ובימי המלך הזה היה שלום.

הוא ראה שהיה תמונה של איזה מלך שהיה כתוב שהמלך הזה בזמנו היה שלום כי לפניו ואחריו מלחמות ובזמנו היה שלום. והתבונן. כלומר, הוא ראה שיש חשיבה מסויימת שבלעדיה אין שלום ואיתה שי שלום. מה זאת אומרת? החשיבה שמחברת דבר והיפוכו. החשיבה שאומרת שאין הבדל בין דבר והיפוכו אין אפשרות לריב. כי אין הבדל בין דבר והיפוכו, איך תריב? מלך שהיה בימיו שלום, יש חשיבה מסויימת שאין הבדל, אין הבדל אין מה לריב. והתבונן מאחר שכבר נעשה מבין דבר מתוך דבר, שהכל תלוי בזה האדם.

שכשנכנסים לגן ורודפים אותו, אין צרכים לברוח כלל. אתה לא צריך לברוח... כל פעם שרודפים אחריך פשוט לך תעמוד ליד הציור הזה ולא יקרה לך כלום. מה יכול לקרות? כי יש שלום בזמנו של המלך. ויותר מזה הבין שאם יקחו את האדם הזה ויעמידו אותו לפנים בתוך הגן הזה. זאת אומרת שאם יקחו את התמונה של המלך ויעמידו אותו באמצע של הגן, כאילו שזה יהיה המרכז אז יוכל כל אדם להכנס בשלום אל הגן הזה. כל זה הבין בן מלך האמת על ידי שהבין דבר מתוך דבר והלך ונכנס אל הגן. ותכף שהתחילו לרודפו הלך ועמד אצל האדם הנ"ל שעומד אצל הגן מבחוץ וע"י זה יצא בשלום ללא פגע כלל. כי אחרים כשנכנסו לגן והתחילו לרודפם, היו בורחים בבהלה גדולה מאד והיו מוכים ונלקים ע"י זה.

זאת אומרת, לא היו מרביצים להם, רק מרוב הפחד שלהם הם היו בורחים ואז הם היו חוטפים מכות מעצם זה שהם ברחו, לא מעצם זה שהרביצו להם. לא שמישהו בא והרביץ להם, הם פשוט ברחו ואז מרוב שברחו הם נפלו וחטפו מכות. את המבין את הכוונה? אף אחד לא הרביץ להם. והוא יצא בשלום ושלווה. הוא ברגע שבאים להרביץ לו במקום לרוץ כמו חמור ולחטוף מכות בדרך, הוא אמר מה? אתם זה? איפה התמונה של המלך? של השלום, אני מחזיק אותה. זהו אתם לא יכולים להרביץ לי, לא מפחידים אותי.

והשרים ראו ותמהו על שיצא בשלום ואזי ציווה זה בן מלך האמת לקחת את האדם הנ"ל ולהעמיד אותו בפנים בגן וכן עשו וזה עברו כל השרים בתוך הגן ונכנסו ויצאו בלי פגע כלל.

אחר כך יש פה עוד סיפור נוסף כאילו עוד מבחן בשבילך לעשות. יש עוד מבחן, למרות שמבחן השני הוא בדיוק כמו המבחן הראשון רק בסיפור אחר. עוד פעם, אחר כך יש עוד מבחן שהם עשו לויש משהו נחמד ברבי נחמן נגיד אחרי שסיפור לנו את הסיפור אומר שיש עוד דברים שקרו אבל לא צריך לגלות לכם. יש עוד דברים שהמלך עשה כשהיה במדינה הזו הוא עשה דבר כזה, אבל לא סיפרתי להכם את כל הסיפור.

ש: מה הרעיון:

אליעד: כדי להגיד להם אל תחשבו שבזה זה נגמר. יש פה הרבה.

עכשיו בא נדבר על הסיפור הזה על הגן. תראה, מה שיש בסרטון ששמתי אותו שהיה מאסטר אחד, מאסטר מסויים, זה במהלך של מה שדיברנו אתמול על ה הקבצן שחשב שהוא מלך. ואז הוא אמר אם אני מלך למה אני למבין מספרים? כנראה שאף אחד לא צריך לבין בספרים. בקיצור יש אחד מאסטר שהוא היה בטוח שיה לו כוחות מטאפיזיים, ראית את הסרטון הזה, ואז היה עושה כאילו קראטה כזה והתלמידים שלו בלי שהיה נוגע בהם היו נופלים. משטחים על הרצפה,, נופלים. הוא היה בטוח שיש לו כוח או משהו שהוא אמר אני מציע סכום של כסף למי שמצליח להתמודד נגדי. ובא מישהו ואמר אני מתמודד נגדך. ובוא מישהו הוא החתים אותו אישור, תראה את זה בעין. ואז עלה לזירה ואז הלוחם הזה עומד מול המאסטר והמאסטר עשה לו ככה (עם היד) והלוחם בפעם הראשונה שהמאסטר עשה לו ככה הלך אחורה אמר רגע רגע.. מה אני אמור ליפול עכשיו, רגע, לא הרגשתי את המכה ואז הלוחם נתן מכה למאסטר ואז המאסטר נפל. אז המאסטר אמר, רגע רגע, פה יש טעות אנוש, אולי לא הייתי בריכוז, משהו לא הגיוני. זה כנראה חלום רע. אמרו לו אתה רוצה להמשיך את הקרב, מה אני יש לי כוחות, המשיכו את הקרב, אחרי 2, 3 שניות הלוחם נתן לו בעיטות, מכות, כיסח אותו, עצרו את הקרב כדי שהלוחם לא יחסל, לא יפגע במאסטר. עכשיו השאלה המעניינת, אחד ההבטים המעניינים בסיפור, זה לכאורה התלמידים של המאסטר מלכתחילה, למה הם נפלו. אלה אנשים נורמאליים שמישהו עשה להם הה! והם נופלים. לא נגע בך, מה אתה נופל, לא עשה לך כלום. אלא מה, שהיה לו פחד כל כך גדול, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן הוא נפל. הוא כל כך האמין. איך תסביר שהוא רק עשה לו תנועה ואז נפל. אלא מה, הוא האמין שהוא צריך ליפול ולכן נפל עוד לא הרגיש את הכאב, ממש המאסטר עושה ככה כאילו כואב לו, מה עשה לך לא נגע בלך בכלל. זה כמו בסיפור פה עם הגן.

מה זה אומר. מה המשל? כל בן אדם בחיים יש לו פחדים מסויים ואז הוא אומר אני רוצה לא לפחד יותר ואז הוא מתחיל לשאור אל את עצמו, רגע, למה אני מפחד, להכנס לתוך הגן לבדוק מה שיש בגן הזה, כי בגן. מה זה הגן? החיים הטובים, שם אתה לא מפחד, לא פה לא שם. ואז הוא נכנס לגן עכשיו איך שבן אדם מתחיל להכנס לגן מתחילים לרדוף אחריו, מה זה מתחילים לרדוף אחריו? הוא מתחיל להרגיש רע.

הוא מתחיל לשאול עצמו שאלות ומתחיל להרגיש רע. אף אחד בעולם שהתחיל לבדוק את הפחדים שלו, כל באן אדם בעולם שבודק את הפחדים שלו, למה אני מפחד? אף אחד בעולם לא יכול להגיד שקרה לו משהו רע בפועל. מזה שהוא שאל את עצמו למה הוא מפחד, אלא מה שהבן אדם מתחיל להרגיש תחושות לא נעימות ולפעמים בגלל שהוא בורח לכן הוא חוטף מכות. לא בגלל שהוא שואל שאלה הוא חוטף מכות, הוא חטף מכות בגלל שהוא ברח באמצע. אתה מבין את הכוונה. הבן אדם רוצה להכנס לן אז רודפים אחריו. מי רודף אחריו? ראית מי רודף אחריך? לא. אז למה אתה בורח? עכשיו, מה זה אומר פרקטית, בן אדם בא לחפש את עצמו להגיד, למה אני למה פה, למה שם, פתאום מרגיש פחדים. ממה אתה מפחד, לא יודע אז למה אתה מפחד אם אתה לא יודע ממה?

רוב האנשים, או כל האנשים שמפחדים תשאל למה אתה מפחד, הוא לא באמת יודע להסביר ממה הוא מפחד. למה את מפחד? כי זה. למה זה? כי זה. ולמה זה? כי זה. ואוקי, ולמה אתה מפחד מכל זה? לא יודע. אז למה אתה מפחד? עכשיו אנשים בורחים, אתה אומר לו הפחדים שלך עשו לך משהו רע? הם לא עשו לך שום דבר רע. אלא שאתה בורח מהם אז אתה מתחיל להרביץ לעצמך. בכל מקרה הבן מלך הבין, כי זה בדיוק, זה אותם אנשים שנראה לך שהם מטומטמים, מה אתם נופלים כשהוא לא פגע בכם? אבל זה אותו הדבר, זה אותו הדבר. רצונות שתה מנסה להתמודד נגדם אנחנו נרביץ לך, אנחנו נעשה לך. מה תעשו? מה אתם יכולים לעשות? הרי הם לא יכולים לעשות לך כלום בעיקרון.

ש: הם יכולים לעשות הרגשות רעות.

אליעד: אבל מה האמת האמיתית, שהם לא יעשו לך כלום. אז הרגשת רע, מה קרה? אז הרגשת רע מה, נו תרגיש רע, מה עשית לי? הנה אני פה, אני קיים. מה זה הרגשות רעות? זה גם רצונות. עכשיו מה הבן מלך עשה? הוא הבין שכשרודפים אחריו יש שתי אנשים. יש טיפש שכשרודפים אחריו אומר, אחח, רודפים לי, כואב לי, מתחיל לברוח. ואז הוא חוטף מכות. ואז הוא אומר אי אפשר להכנס לגן הזה, מרביצים פה לאנשים. ומי שיתחיל לבדוק ישתגע, יהיה לו רע. מתחיל להגיד שהגן לא בסדר. הוא חושב שהוא חכם ושהמלך טיפש. אבל הבן מלך, שהוא היה החכם, אמר אתם הטפשים, אתם לא מבינים, יש מלך שהשלום שלו. כל פעם אם רודפים אחריך במקים לברוח מאלה שרודפים אחריך תשתמש נגדם בטכניקה שאומרת בא נבדוק מה האמת ותראה שאין הבדל בין דבר לדבר ואז אף אחד לא רודף אחריך. כל פעם שאתה מחפש ומתחיל להרגיש רע - שתי אפשרויות, או שאתה בורח מהרע, ואז אתה מתחיל לחטוף את המכות. או שאתה אומר עכשיו נעשה הפוך. אני מתחיל להרגיש רע, עכשיו אני יעשה עוד יותר את הטכניקה, של המלך שהשלום שלו.

בוא נחפש למצוא דרך שזה לא ישנה אם זה ככה או ככה.

ש: נגיד שאתה מחפש ואתה מרגיש רע מזה שאתה רחוק מהמטרה שלך.

אליעד: אז ממה נובע שורש הרע? מזה שאתה חושב שאתה רחוק. עכשיו אם נשתמש בשכל, האם יש באמת הבדל בין רחוק לקרוב. לשמה תכוון. מי מכה אותך את הבן אדם? המחשבה שאומרת: אתה רחוק, אתה רחוק, אתה רחוק. אבל היה מלך, אבל אז היה אחד טיפש, אמר טוב, בוא נברח. ברח, חטף מכות. אבל היה אחד חכם. אמר רגע, רגע, רגע - אתה רחוק מאיפה? מי רחוק? לאיפה רחוק? המלך שהשלום שלו זו החשיבה שאין לה מלחמות. אין הבדל בין רחוק לקרוב.

ש: ומה הרעיון ששם את זה באמצע? (את ציור האדם באמצע הגן)

אליעד: מה הרעיון? יש פה שתי מהלכים. יש זה ביחס לאדם עצמו. יש מצב שרודפות אותך מחשבות רעות ואז אתה בורח לשכל של האחדות. למחשבה שאומרת שאין הבדל בין רחוק לקרוב. אבל זה אתה כל פעם צריך לברוח לשם. אבל אם אתה תקח את התמונה של המלך ואתה תשים אותה באמצע של הגן אז כל פעם שבן אדם הולך הוא כבר מסתכל מראש על המלך הזה, אז כולם יכולים להכנס בשלום אף אחד לא ירדוף אחריך. זאת אומרת, אם אתה מרוכז במרכז שלך האין הבדל הזה. נגיד האין הבדל. מלך שהשלום שלו, הכל טוב, אין מלחמה, אין הבדל לצורך העניין. אם זה מרכז הגן, אז כולם יכולים להכנס בשלום.

יש פה כמה דימויים: דימוי אחד שאחרי שהבן מלך הבין את עצמו הוא עזר לאחרים להבין את עצמם. דימוי שני שבתוך הבן מלך עצמו יש כמה כוחות. הוא בהתחלה ראה שזה עובד לו, אה! עכשיו מצאתי את השיטה, עכשיו כל פעם אני אשים שזה יהיה המצפן שלי ואז אני כבר יכול להכנס לגן בלי בעיה.

הרעיון הוא שאם המרכז של החשיבה שלך נמצא על המלך שהשלום הוא שלו אז ממילא אף אחד לא רודף אחריך יותר. זאת אומרת, למה רדפו אחרי הבן אדם, כי המלך לא היה במרכז הגן, המהות לא היתה המרכז. אם ההבנה של האחדות של המרכז, של המוחלטות היא המרכז, הגן אתה יכול להכנס ליהנות, לטייל לבלות, הכל. אבל אם את החשיבה של המוחלטות שמת בצד, באיזה צד כזה, בפינה כל פעם שאתה נכנס לגן מתחילים לרדוף אחריך, מי רודף אחריך? הרצונות. אתה רוצה משהו פתאום קופצים עליך קצונות אחרים. טוב בא נלך לשם, קופצים עליך רצונות אחרים, למה? כי איבדת פוקוס שהמרכז אין הבדל בין הרצונות בכלל.

אם אתה זוכר שהכל אחד ומתוך זה אתה בא לנפרדות עכשיו אתה יכול להכנס בגן, לבוא, לצאת לטייל. אבל אם את החשיבה של האחד של מה האמת האמיתית שאין הבדל, אם את החשיבה הזו שמת אותה בצד עכשיו אתה בא להכנס לגן אתה בקטסטרופה. כי כל מה שאתה מנסה להכנס אתה בחיסרון, אתה פה אתה שם סיפורים ועניינים.

ש: מה זה הבנה של דבר מתוך דבר?

אליעד: אני אגיד לך. תסתכל, מה היה לפני שהוא הבין דבר מתוך דבר? היה כזה דבר, בתוך כך ראה שעומד הסוס של אותתו אד, ולקח הכלי הנ"ל והניחה על הסוס והתחיל לנגן הניגון הנפלא מאד. תסתכל, תראה. מסופר על הבן מלך והבן שפחה שהם היו ביער אז היה בלילה, היה ככה... בסיפור צריך לחזור אחורה (הכוונה לתחילת הסיפור) ועוד אחורה השתלשלות האירועים. בלילה הבן מלך והבן שפחה ישנו אצל איש היער. איש היער הוא במובן הצדיק, למה הצדיק נקרא איש יער? כי הוא לא קשור לעולם. אבל עד כדי כך, שאתה מבין שאתה ביער אתה בין שמי שיכול לעזור לי זה רק האיש יער. זאת אומרת, אתה אומר, רגע, אבל גם אני, גם אני ביער. אני צריך איש יער כדי להסביר לי איך להסתדר פה. רק איש יער שלא קשור אולי יכול להסביר לי מה קורה פה.

ואז תראה בלילה, יש פה בסיפור שמסופר שהם רצו להכנס לבית איש היער, כדי שהחיות לא יטרפו אותו הוא אמר אין בעיה בוא תישן אצלי בלילה. אמר...
התקדמות משמעות לגרום לבחורה שלום אמיתי הגיוני תחושה של רע פשוט הדברים חופש הפחד אין הבדל בין איש היער בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה בריחה בריחה מפחדים ברסלב הפחד הפחד מהפחד התמודדות התמודדות עם התמודדות עם פחד התמודדות עם פחדים התמודדות עם פחדים וחרדות חכם חרדה חרדה ופחד חרדה מ חרדות חרדות ופחדים חרדות מ טיפש טיפשות לברוח לברוח מהפחד להתמודד עם פחד להתמודד עם פחדים לפחד מהפחד מדינה מלך חכם ומדינה טיפשית מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשה מחיגר מעשיות נחמן סיפור סיפורי מעשיות עם פחדים וחרדות פחד פחד וחרדה פחד מ פחד מהפחד פחדים פחדים וחרדות רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
רוחניות - מהי רוחניות? מדוע כולם רוחניים ברמה כלשהי? ומיהו אדם רוחני באמת?
... נמצא אם כן כי האדם מייחס משמעות נסתרת לשתיית כוס המים, משמעות שאינה גלויה בעצם הפעולה עצמה, אלא היא המשמעות הנסתרת של הפעולה. ומאחר שכל אדם בעולם עושה את מעשיו מסיבה כלשהי, דהיינו, האדם מייחס משמעות כלשהי למעשיו, משמעות שהיא מעבר לפעולות עצמן שאותן ...
סודות השכנוע / שתילת מחשבות - "למה אתה לא מבין ש" - צורת ניסוח שגויה, איך לא לתת לגיטימציה לרעיון שאתה לא מסכים איתו? איך לא להפסיד בוויכוח? רטוריקה, איך לא לשתול מחשבות?
... לו. ואסור לך להראות, שקיימת מבחינתך האפשרות שבה האדם האחר לא יבין אותך. וברגע שהאדם אומר למה אתה לא מבין ש, המשמעות הנסתרת של זה היא, שאכן הדובר מוכן לתת לגיטימציה לאפשרות שלא יבינו אותו ושלא יסכימו עם דבריו. ...
ניתוח טיעון דתי, למה מישהו אומר משהו? גיהנום וגן עדן, שכר ועונש, יהדות או נצרות או איסלאם, איזה דת הכי נכונה? למה יש שכר ועונש? למה יש גיהנום? האם אלוהים רע? האם אלוהים טוב? מחזירים בתשובה
ניתוח טיעון דתי, למה מישהו אומר משהו? גיהנום וגן עדן, שכר ועונש, יהדות או נצרות או איסלאם, איזה דת הכי נכונה? למה יש שכר ועונש? למה יש גיהנום? האם אלוהים רע? האם אלוהים טוב? מחזירים בתשובה
... האדם ולכן הוא נותן לו חופש בחירה ולא מכריח אותו לעשות מצוות או מעשים טובים. אך אליעד מנתח לעומק את המשמעות הנסתרת של המשפט ומסביר שצריך לבדוק את ההנחות הסמויות שבו. אם אלוהים באמת אוהב את האדם, מדוע בכלל יצר מלכתחילה את המצב בו ...
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
... שהיא נראית לך, אתה עשוי לא להבין את הרעיון העמוק שמאחורי הדברים. אליעד מדגיש שעליך לחפש את הניגון שמאחורי המילים, כלומר, את המשמעות הנסתרת שבין השורות. איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן? ההמלצה של אליעד כהן היא לקרוא את ספרי רבי נחמן בצורה חווייתית ...
בריחה מהמציאות / לברוח מעצמך - למה האדם רוצה לברוח? להיכן אפשר לברוח מהעולם?
בריחה מהמציאות לברוח מעצמך - למה האדם רוצה לברוח? להיכן אפשר לברוח מהעולם? בריחה מהמציאות. לברוח מעצמך. לפעמים האדם מרגיש שברצונו לברוח להיכן שהוא. הבעיה היחידה בבריחה היא שהאדם בורח עם עצמו. לא משנה היכן האדם נמצא, עדיין הוא יחווה את המציאות דרך נקודת המבט שלו שהולכת איתו לכל מקום. מי ... העולם, כאשר באמת הדבר הקרוב ביותר אליהם זה האני הפנימי שלהם. אז להיכן בעצם אפשר לברוח, מהו המקום הטוב ביותר שאליו אפשר לברוח כאשר רוצים לברוח? תשובה: המקום שאליו אפשר לברוח, הוא המקום שבתוכו נמצא המקום עצמו. דהיינו, מחוץ למקום. המציאות מכילה בתוכה שני רבדים. מקום ומחוץ למקום. מימד המקום הוא ... אין הבדל מהותי בין מקום אחד לשני. זאת נקודת המבט שמחוץ למקום. כאשר האדם רוצה לברוח מהעולם, האלטרנטיבה היחידה שלו היא לברוח פנימה אל תוך המהות של מימד המקום, דהיינו, לרובד הפנימי ביותר של המקום עצמו. לברוח פנימה אל תוך מימד המקום, היינו כאשר האדם מתחבר לרצון הפנימי ביותר שלו, שמצידו של הרצון הפנימי ביותר של האדם, ניתן להגשים את הרצון עצמו בכל מקום באשר הוא. הסיבה שאדם רוצה לברוח מעצמו וממקומו למקום אחר, היא משום שהוא מסתכל על החיצוניות של הרצונות שלו ועל החיצוניות של המציאות. כאשר האדם מסתכל ... השונים, על ידי זה האדם מגלה כי בעצם מה שהוא רוצה נמצא בכל מקום. כך שאכן אפשרי לברוח למקום אחר, על ידי זה שבורחים לתוך המהות הפנימית של המקום עצמו, שהיא אחת. כאשר האדם מבין שמצד המהות של המקומות כולם, הכל ...
מודעות עצמית, בריחה מעצמך, להיות מודע לעצמי, טיפול בפחדים ובחרדות, רוצה לאהוב את עצמי, רוצה להרגיש שווה, איך להפסיק לחשוב? איך לא להרגיש כלום? לא לחשוב כלום, להפסיק לרצות
מודעות עצמית, בריחה מעצמך, להיות מודע לעצמי, טיפול בפחדים ובחרדות, רוצה לאהוב את עצמי, רוצה להרגיש שווה, איך להפסיק לחשוב? איך לא להרגיש כלום? לא לחשוב כלום, להפסיק לרצות
... עצמית, בריחה מעצמך, להיות מודע לעצמי, טיפול בפחדים ובחרדות, רוצה לאהוב את עצמי, רוצה להרגיש שווה, איך להפסיק לחשוב? איך לא להרגיש כלום? לא לחשוב כלום, להפסיק לרצות איך להתמודד עם מחשבות מטרידות ופחדים שלא נעלמים? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד יש להתמודד עם מחשבות מטרידות, פחדים וחרדות, המטרידים את האדם ומונעים ממנו שקט נפשי. אנשים רבים מנסים לברוח מהמחשבות הללו, להדחיק אותן או להתעלם מהן באמצעות עיסוקים חיצוניים כגון צפייה בטלוויזיה, גלישה בפייסבוק או עיסוקים אחרים. אליעד מדגים זאת באמצעות דימוי של קופסה שבה האדם מאחסן את כל המחשבות השליליות והפחדים, סוגר אותה היטב ומוסיף עוד ועוד שכבות של סגירה ואיטום, במטרה למנוע מהמחשבות לברוח . אך הוא מזהיר שבמוקדם או במאוחר, הבעיות והמחשבות האלה יחזרו וירדפו את האדם, כיוון שהן לעולם לא נפתרו באמת, אלא רק נדחקו הצידה באופן זמני. אליעד ממשיך ... ללא הפסקה. לכן, הפתרון האמיתי הוא לעצור ולפגוש את המחשבה פנים אל פנים. הוא משתמש בדימוי נוסף של מישהו שרודף אחרי האדם ברחוב, וכאשר האדם ממשיך לברוח, הרודף ימשיך אחריו לנצח. אך אם האדם ייעצר, יסתובב ויתמודד עם התוקף, הפחד יאבד מכוחו. מה לעשות כשמחשבה על חוסר ערך מציקה ולא מרפה? אליעד כהן מציע גישה ישירה: כשמגיעה מחשבה כמו אני לא שווה כלום או אני כישלון מוחלט, לא לעשות איתה כלום. במקום לנסות להילחם בה או לברוח ממנה, יש לקבל אותה במלואה. אליעד מסביר שהניסיון להדחיק את המחשבה יוצר סבל ומתח פנימי מיותר, כי בכל פעם שאדם מנסה להדחיק מחשבה, הוא רק מחזק אותה. ככל ... כוח, וכך הן מאבדות את האחיזה שלהן באדם. איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מה עושים כשמרגישים לא שווים? איך להפסיק לחשוב בכלל? כיצד להשתחרר מפחדים וחרדות? איך להרגיש חופש אמיתי? האם אני בטוח ב - 100%? איך להפסיק לברוח מעצמי? ...
פנטזיות בריחה, לטוס להודו, רוצה להיות שם, להחליף מקום עבודה, להתפטר מהעבודה, האם יש בעיה, אולי אין בעיה, שחרור רגשי, להפסיק לסבול, איך להיות מאושר, אושר בחיים, פתרון בעיות, להתאבד, להתמודד
... בריחה, לטוס להודו, רוצה להיות שם, להחליף מקום עבודה, להתפטר מהעבודה, האם יש בעיה, אולי אין בעיה, שחרור רגשי, להפסיק לסבול, איך להיות מאושר, אושר בחיים, פתרון בעיות, להתאבד, להתמודד האם פנטזיות בריחה כמו טיסה להודו באמת עוזרות? לעיתים, כאשר האדם חש תחושת סבל או אי שביעות רצון בחיים, הוא עשוי לפתח פנטזיית בריחה. דוגמה שכיחה לכך היא הרצון לטוס להודו, מתוך האמונה ששם יהיה לו טוב יותר. אליעד מסביר כי זו אינה בעיה של מיקום פיזי, אלא של תפיסה פנימית. הוא מביא דוגמה לאדם שגר בפריז ומתרגל לנוף, וכעבור זמן הנוף כבר לא מספק לו את אותה תחושת סיפוק, ומכאן שפנטזיית הבריחה אינה הפתרון. מדוע אנשים חושבים שיהיה טוב יותר במקום אחר? אליעד מסביר שהסיבה המרכזית שפנטזיית הבריחה מופיעה היא תחושת חוסר שביעות רצון מהמציאות הנוכחית, ומחשבה שאם משהו חיצוני ישתנה, המצב הפנימי ישתפר. האדם, כמו במקרה של האישה שמדברת על ... האישה מתעקשת להישאר בעבודה קשה במקום לבחור בעבודה קלה יותר, ומבהיר כי יש בתוכה ערכים סותרים: כסף, משמעות, קלות, והתחושה הלא נעימה של לנטוש. מה משמעות הפחד מלנטוש או לעזוב עבודה? אליעד מתעמק בפחד שנובע מהערך לא נעים לי, אשר מונע מהאדם לפעול לטובתו. הוא מסביר שהאדם תקוע בין ערכים מתנגשים - מצד ... למקום העבודה הקיים. הדיון מתפתח להבנה כי בסופו של דבר, כל הבעיה היא פנימית ואינה מחויבת מהמציאות. מה עומד מאחורי הפחד להישאר לבד ולהזדקן לבד? אליעד מתמודד עם הפחד של אנשים להזדקן לבד, לחוות תחושת החמצה או מסכנות. הוא מסביר שהתחושה עצמה של החמצה או של מסכנות אינה נובעת ישירות מהמציאות אלא מהפרשנות ... אליעד מגיע לנקודה הסופית: אושר אמיתי אינו יכול להיות תלוי במיקום חיצוני כמו הודו או כל מקום אחר, אלא בתפיסה הפנימית של האדם. ברגע שהאדם משחרר את הרצון לברוח מהמציאות הנוכחית, הוא יכול לחוות שחרור אמיתי. אליעד מבהיר שהאושר האמיתי הוא פנימי ואינו תלוי בתנאים חיצוניים. בסופו של דבר, המסר המרכזי ...
אינטליגנציה רגשית, התפתחות רגשית, פחד מרגשות, לפתח רגשות, ריחוק רגשי, בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות, להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות
אינטליגנציה רגשית, התפתחות רגשית, פחד מרגשות, לפתח רגשות, ריחוק רגשי, בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות, להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות
... רגשית, התפתחות רגשית, פחד מרגשות, לפתח רגשות, ריחוק רגשי, בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות, להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות מהי ... את רגשותיהם באופן פתוח. למעשה, ייתכן שמישהו יחוש ויבין רגשות אך יבחר שלא לבטא אותם כלפי אחרים, וזה לא בהכרח מעיד על חוסר אינטליגנציה רגשית. איך ניתן להתמודד עם פחדים רגשיים ולהימנע מריחוק רגשי? אליעד מדבר על החשש שבני אדם חווים כאשר הם נדרשים להרגיש רגשות חזקות או להיקשר רגשית. פעמים רבות, אנו בוחרים להימנע מרגשות מסוימים מתוך פחד מהכאב שיכול להיווצר בעקבותיהם, כמו פחד מכישלון או פחד מלקבל ביקורת. דוגמה לכך היא מצב שבו אדם יכול להרגיש חיבור עמוק למישהו אך בוחר להימנע מלהביע זאת כדי לא להסתכן בכאב רגשי. אליעד מסביר שזו לא בהכרח בעיה של חוסר אינטליגנציה רגשית, אלא פשוט פחד מלהתמודד עם מה שעשוי לקרות אם אנחנו באמת נפתח את הלב והנפש שלנו. אחת מהדרכים להתמודד עם זה היא להבין ... על התפתחות הרגשית שלנו? הפחדים הרגשיים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, ולעיתים קרובות הם מצפינים לנו את הדרך להרגיש ולחוות את הרגשות באופן מלא. לדוגמה, פחד מהכאב יכול לגרום לנו להימנע מלהתנסות במצבים רגשיים שמביאים עימם עוצמה, כמו אהבה או כעס. פחד זה יכול להוביל לריחוק רגשי, דבר שמגביל את ההתפתחות הרגשית שלנו. אליעד מציין שאחת מהדרכים להתמודד עם פחדים אלו היא להבין שלפעמים הפחד עצמו הוא זה שמעכב אותנו מלהתפתח, וכשאנחנו מצליחים להכיר בכך ולהתמודד עם הפחדים הללו, אנחנו יכולים להרגיש יותר חופשיים לבטא רגשות ולחוות אותם. מה הקשר בין רגשות ורצונות, והאם ניתן ... הרגשי מתאפשר כאשר אנחנו מבינים שהרגשות הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ושאפשר להיות שלמים עם עצמנו גם עם הרגשות החזקים ביותר. מהי אינטליגנציה רגשית? כיצד להתמודד עם פחד מרגשות? מה הקשר בין רגשות ורצונות? כיצד להתמודד עם ביקורת רגשית? כיצד לפתח רגשות? ...
פחד מכל דבר, חרדה תמידית, פחד מוכלל, חרדה מוכללת, תחושת פחד קבועה, כל הזמן מרגיש פחד, פחד קבוע, חרדה קבועה, תחושת חרדה קבועה, איך מתמודדים עם פחד כללי? פחד מגילוי עצמי, ניתוק רגשי והתמודדות, פחד מופשט, מהו פחד אבסטרקטי? איך למצוא את הרצון האותנטי? מנגנוני הגנה רגשיים, פחד בלי סיבה, חרדה בלי סיבה, מה גורם לפחד בלתי מוסבר ואיך אפשר להבין אותו? מדוע אדם מפחד מגילוי רצונותיו? איך הפחד יכול להיות מנגנון של בריחה?
פחד מכל דבר, חרדה תמידית, פחד מוכלל, חרדה מוכללת, תחושת פחד קבועה, כל הזמן מרגיש פחד, פחד קבוע, חרדה קבועה, תחושת חרדה קבועה, איך מתמודדים עם פחד כללי? פחד מגילוי עצמי, ניתוק רגשי והתמודדות, פחד מופשט, מהו פחד אבסטרקטי? איך למצוא את הרצון האותנטי? מנגנוני הגנה רגשיים, פחד בלי סיבה, חרדה בלי סיבה, מה גורם לפחד בלתי מוסבר ואיך אפשר להבין אותו? מדוע אדם מפחד מגילוי רצונותיו? איך הפחד יכול להיות מנגנון של בריחה? מה גורם לפחד בלתי מוסבר ואיך אפשר להבין אותו? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת באדם החווה תחושה מתמדת של פחד כללי ולא מוגדר. אליעד מסביר ... של דבר לצורה מסוימת של המציאות המנוגדת לרצון. האם פחד כללי באמת קיים? אליעד מסביר שאין באמת מושג של פחד כללי לחלוטין, מכיוון שאם באמת היה פחד כללי לחלוטין, האדם היה מפחד מכל דבר קטן. אלא שבמציאות, הפחד תמיד מתמקד בצורה מסוימת - יש תמיד סיבה ספציפית, גם אם היא נסתרת או מודחקת. לדוגמה, אליעד אומר שאם אדם היה באמת מפחד באופן אבסטרקטי לחלוטין, אז כל דבר היה יכול לעורר בו פחד, כמו להפוך לפתע לתרנגול או לפגוש חיה מסוימת ברחוב. אך מאחר ואנחנו לא מפחדים מדברים כה אבסורדיים בדרך כלל, ברור שיש לנו פחד ספציפי המוסתר מאיתנו. מדוע אדם מפחד מגילוי רצונותיו? בהמשך אליעד מתייחס לאפשרות שאדם מפחד לגלות מה הוא באמת רוצה, כי אם יגלה את רצונותיו האמיתיים, הוא עלול להיפגע או לסבול כאשר הרצונות לא יתממשו. הפחד הזה יכול להתבטא בפחד מתמיד, מעין מנגנון הגנה - האדם נשאר בנתק רגשי, מפוחד, או מרוחק מרצונותיו האמיתיים כדי להימנע מכאב פוטנציאלי. לדוגמה, אדם שחושש להתאהב כי הוא מפחד להיפגע עלול לפתח פחד תמידי המונע ממנו להתקרב לאנשים ולהכיר ברגשותיו. הפחד משרת אותו כאן כהגנה מפגיעה רגשית אפשרית. אליעד מסביר שיש כאן שתי אפשרויות לפתרון: או שהאדם ילמד לקבל את האפשרות שייפגע, או שילמד להפסיק לרצות באופן מוגזם. איך הפחד יכול להיות מנגנון של בריחה? אליעד מוסיף שהפחד יכול להיות מנגנון בריחה ממהות עמוקה יותר. אדם שחושש להכיר את האני האותנטי שלו עלול לפתח פחד מתמיד שמטרתו להסיח את דעתו ולמנוע ממנו לפגוש את עצמו באמת. הוא נותן דוגמה של מצב שבו אדם מתעסק בפחד כללי כל הזמן, כדי לא לעמוד מול ... דווקא יותר אגואיסטי, ולכן מפתח פחד תמידי שמרחיק אותו מעצמו ומונע ממנו לראות את האמת הזאת. כיצד להתחיל לחקור את הפחד ולהתגבר עליו? אליעד ממליץ לשאול שאלות ישירות כדי להתמודד עם הפחד: מה באמת אני רוצה אם אין עליי לחץ חברתי או משפחתי? מה הרע שיכול לקרות אם אבחר לחיות כפי שאני באמת רוצה? האם הפחד שלי מצדיק את עצמו, או שהוא פשוט דרך להימנע ממפגש עם האמת? האם אי - פעם נפגעתי באופן כזה שמצדיק פחד מתמשך, או שאני רק מדמיין זאת? הפתרון המעשי שאליעד מציע הוא לחקור פנימה בצורה כנה ומעמיקה. הוא ממליץ להיכנס לעומק הפחד ולנסות להבין את מקורו האמיתי, במקום להמשיך לברוח או להסיח את הדעת. רק על ידי חקירה מעמיקה של הפחד ושל הרצונות האמיתיים של האדם, ניתן יהיה להשתחרר מהתחושה המתמדת של הפחד הכללי. לסיכום, מהם השלבים לפתרון הפחד הכללי? להודות שהפחד אינו כללי אלא תמיד ספציפי. לחקור ולגלות את הרצונות האמיתיים שהאדם מסתיר מעצמו. להבין כיצד הפחד משרת את האדם ומה היתרונות הנסתרים שהוא מעניק. להתמודד ישירות עם התוצאות האפשריות של גילוי האמת על עצמך. להחליט בין לקבל את הסיכון של ... מוחלטת ברצונות. בכך אליעד מדגיש את החשיבות של חקירה פנימית אמיצה וישירה כדי להתגבר על פחדים לא מוגדרים ולחיות חיים אותנטיים ופתוחים יותר. איך מתמודדים עם פחד כללי? פחד מגילוי עצמי ניתוק רגשי והתמודדות מהו פחד אבסטרקטי? איך למצוא את הרצון האותנטי? מנגנוני הגנה רגשיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: המשמעות הנסתרת, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: המשמעות הנסתרת, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, מורה רוחני מומלץ, מורה רוחני בנושא המשמעות הנסתרת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 06_07_2025 השעה 15:19:47 - wesi1