אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הכל טוב ✔רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד - פרומו ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד
מה המשמעות של "רצון ללא סיבה" ומהו "הרצון הראשון"?

אליעד מסביר שכל רצון שיש לנו בעולם מושפע מרצון אחר שקדם לו, ותמיד אפשר לשאול למה אתה רוצה את הדבר הזה, ומה עומד מאחורי אותו רצון. בסופו של דבר, אם נשאל "למה" שוב ושוב, תמיד נגיע לרצון הראשוני, הרצון הראשון שאין לו סיבה. הרצון הראשון הוא הרצון של אלוהים או של מי שאתה באמת. בניגוד לרצון האנושי, שנובע מסיבות שונות ומגוונות, הרצון הראשון הוא רצון פשוט וטהור, שרוצה רק כי הוא רוצה ואין שום סיבה או אינטרס שעומדים מאחוריו.

אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה של בקבוק: למה יש פה בקבוק? אולי אלוהים רצה שיהיה פה בקבוק, אבל איזה אינטרס יש לו? התשובה היא שאין אינטרס, כי אלוהים הוא המחוקק הראשון של החוקים, וכשהחוקים נחקקו בפעם הראשונה הם נקבעו ללא כל סיבה. זהו "רצון ללא סיבה", רצון שפשוט רוצה כך, ללא אינטרס או כוונה נסתרת.

האם יש בחירה חופשית או שאנחנו עלה נידף ברוח?

אליעד מתאר את המציאות כגורם העליון שמפעיל את הכל, כולל אותך. אתה לא בחרת להיוולד ולא בחרת להיות קיים. המציאות היא זו שמחליטה שאתה תהיה קיים, שתחווה, שתרגיש, שתחשוב ושתפעל. הרצונות שלך אינם שלך באופן עצמאי, אלא המציאות גורמת לך לרצות דברים מסוימים.

הוא משתמש במטאפורה של שערה או בובה על חוט, כשהאדם משוכנע שהוא הולך ופועל באופן עצמאי, אבל למעשה הוא מובל על ידי חוטים שמחברים אותו למציאות כולה. למשל, כאשר אתה הולך ברחוב אתה בטוח שאתה בוחר לאן ללכת, אך למעשה אתה כמו בורג ברכב שמחליט לנסוע, הרכב מחליט ואתה מסתובב בהתאם להחלטה של משהו אחר.

כל פעולה שאתה עושה היא תוצאה של משהו אחר שקדם לה, והיא גם הסיבה לפעולה אחרת שתבוא לאחריה. במילים אחרות, אין לך שום שליטה אמיתית, אתה בסך הכל זרועה מבצעת של הרצון של המציאות. אין לך שום בחירה חופשית אמיתית, כי הכל נקבע מראש, או על ידי שרשרת סיבות אינסופית או באופן אקראי שגם הוא לא בשליטתך.

כיצד מגיעים למצב שבו אין הבדל בין "רוצה" ל"לא רוצה"?

כאשר האדם מתבונן פנימה ושואל את עצמו מה הוא באמת רוצה, הוא מגלה שלרצון הראשוני אין באמת הבדל בין "רוצה" ל"לא רוצה". בנקודת המוצא האמיתית, הכל אחד ואין הבדל בין דברים מנוגדים כמו קיום ואי - קיום. לכן הרצון הראשוני הוא בו - זמנית גם הרצון וגם חוסר הרצון, מתוך נקודת אחדות מוחלטת.

אם אדם שואל "מה אני באמת רוצה?" ומגיע אל ההבנה שהוא רוצה משהו רק בגלל שהמציאות רוצה שהוא ירצה אותו, הוא מגיע למקום של שחרור מוחלט, משום שאין לו יותר שום רצון עצמאי. הוא מבין שהוא חלק בלתי נפרד מהמציאות כולה, ואינו שולט בדבר, גם לא ברצונות שלו.

למה הרצון להבין מרחיק ומקרב אותך לאמת המוחלטת בו זמנית?

אליעד מסביר שלרצות להבין את המציאות או חוקיות מסוימת, פירושו לחפש אמת יחסית ומוגדרת. מצד אחד, כל ניסיון שלך להבין אמת יחסית מרחיק אותך מהאמת המוחלטת, שהיא האין המוחלט, שאין בו שום חוקיות או הגדרה. מצד שני, אם תלך עם ההבנה שלך עד הסוף, בסופו של דבר תגיע לאמת המוחלטת. התהליך הזה הוא דו - משמעי: כל צעד של הבנה חלקית מרחיק אותך, אבל גם מקרב אותך, כי בסוף ההבנה היחסית נמצאת האמת המוחלטת.

האדם שחותר להבין, למעשה מנסה למצוא הגדרות ברורות וחוקיות מוגדרת, אבל אליעד מבהיר שאין חוקיות מוגדרת במציאות, אלא היא עירוב של כל החוקים האפשריים יחד. המציאות היא הכל בבת אחת, ולכן אי אפשר באמת להבין אותה עד הסוף על ידי הגדרות מוגבלות.

מה המשמעות של להיות אלוהים ואיך זה משפיע על חוויית החיים שלך?

כשאתה מגיע להבנה שאתה הוא המציאות כולה, שאתה אלוהים, יש שלוש פרספקטיבות שדרכן אתה חווה את החיים שלך בו זמנית:
  1. הכל מושלם: כי כל מה שקורה הוא בדיוק מה שאתה כאלוהים...
אליעד: בואו נסביר על הרצון.

כול הרצונות בעולם, תמיד יש רצון אחד לפניהם. אין שום רצון שאין לו לפניו. עד שמגיעים לנקודת ההתחלה, ששם הרצון הראשון. מה זה אומר הרצון הראשון? הרצון הראשון רלוונטי רק לגבי אלוהים. מה הכוונה? אתה רוצה כי גרמו לך לרצות. אבל אלוהים, או מי שאתה באמת, הוא רוצה, כי רק ככה הוא רוצה.

למשל, יש כאן בקבוק, האם יכול להיות שלא יהיה פה בקבוק? מצד האין סוף, אם אלוהים רוצה, לא יהיה פה בקבוק. אז למה יש פה בקבוק, איזה אינטרס יש לאלוהים שיהיה פה בקבוק? אין אינטרס, כי הוא בהתחלה עוד לפני האינטרס. אלוהים הוא המחוקק של החוקים, הוא רוצה הכל בבת אחת.

כשמחוקקים את החוקים בפעם הראשונה, מחוקקים אותם בלי סיבה מוגדרת. פשוט חוקקו את החוקים. זאת אומרת, שאלוהים רוצה, כי ככה הוא רוצה.

כול הרצונות, ההתחלה היא שהמציאות גורמת לי לרצות את זה. אני מבחינתי לא צריך את זה, אבל המציאות עושה שאני אהיה קיים, וגורמת לי לרצות את זה. גם זה שאני קיים, אני לא בחרתי. אין מה לעשות נגד זה, אמרו לי להיות קיים, ואמרו לי לעשות.

אבל למה המציאות רוצה? מנקודת מבט אחת זה ללא סיבה, זה הרצון היחיד שהוא ללא סיבה. ומה זה אומר בלי סיבה? שאם אתה מסתכל על הרצון הראשון, שמצד הכלום נהיה משהו, אם אתה הולך צעד אחד אחורה משם, אז אתה מגיע לנקודה שאין הבדל בין רוצה ללא רוצה.

מה זה אומר, מצד אחד המציאות רוצה שיהיה בקבוק, וגם המציאות לא רוצה שיהיה בקבוק. אך באחדות אין הבדל בין המציאות רוצה לבין המציאות לא רוצה. יש מקום במרכאות שבו אין הבדל בין רוצה ללא רוצה, ומתוכו נובע, רוצה שיהיה בקבוק, ולא רוצה שיהיה פיל.

עכשיו ככול שאתה יותר אמיתי עם עצמך, שאתה שואל, מה אני באמת רוצה? אתה בסוף חווה, שאני מתוך זה שאין הבדל בין אני ללא אני, רוצה שיהיה בקבוק.

אם אני שואל אותך, מה אתה רוצה? ואתה אומר, אני רוצה מים. אם אתה חווה שאתה רק רוצה מים וזהו, אתה לא שותה כי אתה לא רוצה להיות צמא, אלא רק רוצה לשתות מים, אז אתה בשלמות. כמו למה אתה רוצה ללכת? כי אתה רוצה ללכת, בלי שום קשר לאן שתגיע.

אבל מה שקורה אצל בני אדם בדרך כלל, אם האדם רוצה לשתות מים, הוא לא באמת רוצה את המים, הוא בכלל רוצה משהו אחר, אבל אומר שהוא רוצה מים, וכאן נכנסת הבעיה. שהוא מתחיל לחשוב קדימה אבל לא עד הסוף.

האדם שרוצה לשתות מים, חושב, אני לא רוצה סתם לשתות מים, יש לי סיבה מדוע אני רוצה לשתות. אבל הוא לא הולך עם הסיבות עד הסוף. אם תלך עם השכל עד הסוף, תהיה חייב לדעת מדוע אתה רוצה את זה, אז תגיע להבנה שתביא אותך לחוויה שהיא - אני רוצה את זה, כי עכשיו המציאות רוצה שאני ארצה את זה.

אני אוכל, כי המציאות רוצה שאני יאכל, ואין שום סיבה נוספת. קודם כל תכיר בכך שאתה זרועה מבצעת, אתה לא ישות עצמאית. אתה לא יכול לעשות כלום מבלי שהמציאות תגרום לך לעשות זאת. אתה לא יכול לחשוב מה שאתה רוצה, אתה לא יכול להרגיש מה שאתה רוצה, לא תלוי בך מה תדע, לא תלוי בך מה תזכור, לא תלוי בך מה תבין, שום דבר לא תלוי בך. אתה יודע עכשיו את מה שאתה יודע, כי כרגע המציאות גורמת לי לדעת את זה. למה אני קיים? כי המציאות רוצה שאני אהיה קיים.

זה הבסיס, ומה הוא עושה? הוא מבטל אותך. אתה שווה כלום, אתה שווה שום דבר. ואם אתה מתבונן בזה ומבין את זה, אז אתה כאילו נעלם. נגמר האני, אין אני יותר. ואם אתה נעלם, וכאשר אתה אומר אני, אז אתה מתכוון למציאות.

כשאתה אומר, אני הולך, מי זה אני, הוא בסך הכל חוט או שערה, זה כמו שאתה שערה בראש, והראש זז, ואתה חושב שזזת, אבל זזת כי הזיזו אותך. יש משהו אחד גדול, שקוראים לו כלום, שכאשר הוא זז כל המקום זז. אז מה אתה בכלל? כלום, מזיזים אותך, ואתה זז.

ואז זה מבטל אותך לגמרי.

שאלה: אמרת מקודם, אם תתבונן, אבל במי זה תלוי, אם אתבונן?

אליעד: נכון, זה לא תלוי בך, אם הבנת את זה, אז אין שאלה.

יש בתוכך שני חלקים, האחד חושב שזה תלוי בו, והשני שזה לא תלוי בו, אז דברתי לחלק שבך שחושב שזה תלוי בו.

בכל אופן, זה גורם לך לביטול הבחירה. אתה הופך להיות כלום ולא שולט בגורלך, לא שולט ברצונך, אתה לא שולט בכלום. מצד אחד אתה לא מפחד משום דבר, כי זה הרי לא תלוי בך, ומצד שני אתה הכי מפחד, כי עכשיו אין לך דרך להתגונן. כי עדיין יש לך רצון, ופתאום נתנו לך רצון ואתה לא יכול לעשות שום דבר.

אבל אחרי שאתה חווה פחד וביאוס, אתה למעשה כמו עלה נידף לטוב ולרע, בכל מקרה ההבנה הזאת נותנת לך להכיר בדבר הבסיסי ביותר שהוא, שהמציאות קיימת. המציאות קיימת פירושו שהיא גם מפעילה אותך. שאתה חלק מהמציאות. ואם אני חלק מהמציאות אז איך בכלל חשבתי שאני רוצה משהו. איך בכלל עוברת לך המחשבה שאתה רוצה משהו, אם אתה בכלל חלק ממשהו אחר? אם אתה בורג ברכב, אז איך בכלל עולה לך המחשבה שאתה מחליט לאן לנסוע?

מה קורה בתהליך, הרכב רוצה לנסוע לחדרה, אבל מישהו אמר לבורג להסתובב, ואז הוא הסתובב. לפני שאומרים לך לזוז, אומרים לך תרצה לזוז, ואז זה גורם לך לחשוב שאתה בחרת לזוז. בגלל שהוא גרם לך לחשוב שאתה רצית לזוז לשם, אז אתה חושב שאתה הוא הרוצה.

כאשר אני מדבר, יש כמה שמדברים - יש אליעד שמדבר, יש המציאות שמדברת, יש אני שמדבר. עכשיו, כאשר אתה שומע אותי, יש כמה ששומעים אותי, כי כל אחד הוא כמה בו זמנית. אתה גם מי שאתה וגם הכלום שממנו אתה עשוי. אתה אצבע של המציאות, יש מציאות ואתה רק חלק ממנה. כאשר כדור הארץ מחליט לזוז, אז אתה זז.

כשאתה הולך ברחוב, נדמה לך שאתה הוא ההולך ברחוב, אבל האני הזה מחובר לחוט, אתה כמו בובה על חוט. ולמה אתה מחובר? לכל. כל מה שאתה עושה זה תוצאה של משהו אחר. וכל מה שאתה עושה, זה גם הסיבה למשהו אחר.

בתוכך יש כמה תפיסות מציאות. האחת שלא מבדילה בין יש לאין, ויש בתוכך חלק שכן מבדיל בין יש לאין, אבל זוכר שאין הבדל, אז לו אין שאלה. ויש עוד חלק בתוכך שחושב שיש הבדל ושהוא עושה ופועל. וכשאני אומר לך, לך תתאמץ, אני אומר זאת לחלק שבתוכך שחושב שהוא עושה.

ונכון שיש חלקים בתוכך שיודעים שאין מה להתאמץ, אבל אני לא דברתי אליהם. יש חלק ששומע ולא אכפת לו, יש חלק שמבין, ויש חלק שמבין וזה לא מסתדר לו, זה שלא מסתדר לו זה החלק שמבין אבל חושב שאין לו בחירה, והחלק שמבין זה החלק שחושב שיש לו בחירה ועכשיו הוא מבין מה לעשות.

יש בתוכך כמה חלקים ורצוי שתעשה ביניהם שלום. איך עושים שלום בין כל החלקים שבתוכך? על ידי שעושים ביניהם מלחמה, אתה צריך לגרום להם לריב אחד עם השני, עד שהם יהרגו אחד את השני, ומי שישאר אחרון הוא המנצח. ואם אף אחד לא ישאר, זה עוד יותר טוב. ואם ישארו פצועים, רק שלא יפריעו אחד לשני.

רבי נחמן אמר, השלום מגיע אחרי שיש מלחמה. אחרי שהשדים רבו כל כך הרבה, הם נהרגו ואחר נהיה שלום. אתה צריך שכול החלקים יריבו ביניהם, לשאול, האם יש לי בחירה, או אין לי בחירה, עד שאתה לא תדע כלום ואז יגמרו השאלות.

שאלה: האם אתה מדבר אל החלק שבתוכי שמאמין שיש בחירה?

אליעד: אתה מעלה בעיה רצינית. את מצפה שכאשר אני אומר משהו, תוכל להאחז בו, אבל אין אפשרות כזאת. אתה רוצה שאני אגיד משהו ואתה תוכל להסכים איתו ושזה זהו. אבל אין דבר כזה, כל מה שאני אומר לך הוא לא מוחלט. כל מה שאני אומר זה עם חסרונות, אני לא יכול להגיד לך משהו מושלם. כל מה שאני אומר, יש צד שאומר שזה לא נכון. אז אל תצפה שהכל יתאים. לכל דבר יש היפוך.

שאלה: אני רוצה להבין את המערכת.

אליעד: אתה רוצה להבין את המערכת בצורה מוגדרת. אבל אין כזה הסבר, אין חוקיות למערכת. המערכת בנויה מעירבוב כל החוקים בבת אחת. אין חוקיות מוגדרת, יש חוקיות שמורכבת מכל החוקים בבת אחת.

שאלה: למעשה כל פעם שאני מנסה להבין משהו, אני מנסה להבין חוקיות.

אליעד: נכון, ולכן אתה מחטיא את האמת המוחלטת. כי אם אתה אומר, אני רוצה להבין, למעשה אתה מנסה למצוא אמת יחסית, ואז אתה מתרחק מהאמת המוחלטת. לרצות להבין את האמת, פירושו לשקר. כשאתה רוצה את המוגדר, למעשה אתה מתרחק מהמוחלט. המוחלט הוא האין, אז כאשר אתה רוצה להבין, אתה מתרחק מהאין. האין הוא המוחלט. אבל גם מצד שני הרצון להבין מקרב אותך למוחלט, אם תבין עד הסוף. רק בסוף תוכל לראות את המוחלט.

אתה כרגע נמצא במצב המושלם, ואתה רוצה לשנות, אתה יוכל לשנות אבל עד הסוף.

הדבר הברור ביותר בעולם, זה שהמציאות קיימת. אבל האדם לא קולט שהמציאות היא הכל. אני אחד עם הכל. ואם המציאות קיימת ואני חלק מהמציאות, אז איך יכולה להיות לי בחירה אם אני חלק ממשהו? אולי יש חווית בחירה, אך האם האדם יכול לגרום לתהליכים?

שאלה: אולי אני בורג שמחליט איך להסתובב?

אליעד: אתה יכול להגיד זאת רק אם החלק (הבורג) הוא לא במאה אחוז. אבל אתה מחובר במאה אחוז למציאות...
חרדות מ האם האדם לחפש אתה לא באמת פחדים הכל טוב תמיד מלחמה למצוא לרצות להבין אמת מוחלטת תלוי אלוהים אמת אתה כלום אתה רוצה באמת אתה רוצה בחירה בחירה חופשית בלי סיבה הבחירה הכל טוב הכל טוב תמיד הכל רע הכל רע תמיד חופש חופש בחירה חופש הבחירה חופשית כלום כמו אלוהים לבחור לבחור כמו אלוהים ללא סיבה מה באמת אתה מה באמת אתה רוצה סיבה סיבות עלה נידף רוצה רצון רצון בלי סיבה רצון ללא רצון ללא סיבה
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? האם הכל טוב במציאות, ואם כן, איך זה שיש רע? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה בהרצאה היא אם הכל טוב, איך זה שיש רע? או בניסוח אחר: אם הכל אחד והכל טוב , כיצד אפשרי שיהיה רע במציאות שלנו? לשאלה זו יש מספר רבדים ועומקים, ובמהלך ההסבר מובאות דוגמאות והסברים מפורטים. מה הכוונה שהכל טוב, והאם זה הטוב שהאדם מכיר? כאשר אליעד כהן מדבר על כך שהכל טוב , הוא מדגיש בצורה חד - משמעית שהוא אינו מתכוון לאותו טוב שהאדם רגיל להכיר. לדבריו, מה שבני אדם מכנים כטוב הוא למעשה מוגבל וחלקי, ומעולם אינו מושלם לחלוטין. הוא מדגים ... לרע בהשוואה אליו, וכל מה שנתפס כרע יכול להפוך לטוב לידו. במצב זה, האדם כבר לא תלוי בהנאות החיצוניות, שכן הוא כבר נמצא במצב פנימי של שלמות מוחלטת. האם באמת הכל טוב, ומה האדם צריך לעשות כדי לדעת זאת? אליעד מדגיש באופן ברור שאף אחד לא טען שבאמת הכל טוב במציאות היומיומית. להפך, לדבריו, האדם צריך לחפש את האמת בעצמו ולא להאמין לאף אחד שאומר לו שהכל טוב או שהכל רע. האדם חייב לבדוק, לחקור ולשאול בעצמו האם המציאות באמת טובה, או אולי רעה, או שאולי יש בה שילוב של טוב ורע. הוא מציע לא לקבל שום הנחות יסוד אלא לחקור לעומק ... את הרע. יתרה מכך, הוא מוסיף כי אולי אפילו יש יותר היגיון בטענה שהטוב קיים למען הסבל, שכן בפועל אנשים רבים מרגישים יותר רע מאשר טוב. מדוע אסור לאדם להאמין שהכל טוב מבלי לחקור? המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שאסור לאדם להאמין לשום דבר בלי לחקור לעומק בעצמו. הוא צריך לבדוק האם הכל טוב באמת או שהמציאות רעה לחלוטין. אסור לפחד לשאול שאלות עמוקות וקשות כמו האם הכל רע?, או מי אמר שהמציאות טובה? לדבריו, רק מי שחוקר באמת ומגיע לתשובה מוחלטת בעצמו, ... וזאת משום שהטוב האמיתי נובע מהמוחלטות, מן הידיעה המוחלטת של האמת. מה קורה כשמגיעים לאמת המוחלטת? ברגע שהאדם יגיע לאמת המוחלטת, אליעד טוען, לא משנה אם יגלה שהכל טוב באופן מוחלט או שהכל רע באופן מוחלט - התוצאה היא שהוא ירגיש טוב אמיתי. מי שיגלה שהכל רע באופן מוחלט ירגיש טוב כי הוא כבר לא ירצה להרגיש טוב, ואין לו סיבה לסבול עוד. ומי שיגלה שהכל טוב באופן מוחלט ירגיש טוב, מכיוון שלא יוכל יותר להרגיש רע בכלל. הנקודה היא המוחלטות: כאשר האדם מגיע לידיעה מוחלטת, אין יותר פחד, ואין יותר שאלה, והחוויה הפנימית היא תמיד ... ולשאול שאלות, להטיל ספק בכל דבר, ולהיות אמיתי עם עצמך עד שתגיע לתשובה המוחלטת. סיכום ההרצאה ומה האדם צריך לקחת ממנה הסיכום המפורט של ההרצאה הוא שהשאלה אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? צריכה להוביל את האדם לחיפוש אישי ועמוק אחר האמת. אליעד מפציר באדם לשאול שאלות ללא פחד, לא להאמין לשום תפיסה בלי בדיקה יסודית, ולהגיע למצב שבו הוא מבין בעצמו את האמת על המציאות, אם היא טובה או רעה, או כל מצב מוחלט אחר. רק אז האדם יחווה טוב אמיתי שנובע מידיעה ומוודאות פנימית מוחלטת. אם הכל טוב אז איך יש רע? האם המציאות טובה או רעה? טוב אמיתי מול טוב יחסי למה יש רע בעולם? איך להגיע לאמת המוחלטת? האם הכל רע במציאות? האם הטוב נועד לסבל? הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? הפעם אני רוצה לענות על השאלה, אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? או במילים אחד אם הכל אחד והכל טוב, איך זה שיש רע? ויש עומקים לשאלה, ויש מספר תשובות, והמזל שלנו שלא הכל טוב והכוונה שמה שנקרא טוב, מה שהאדם מתכוון טוב, המצב היה מאד גרוע, כי בעולם יש טוב וגם רע. ובמציאות שיש כבר דבר טוב, הטוב הוא לא בשלמות. כל הדברים הטובים בעולם, הם לא ... שהטוב והרע הם אחד, ואז ההנאה החיצונית לא משמעותית, כשיש את הטוב הפנימי. התשובה היא שאף אחד לא אמר שאין רע. והאמת היא שעל האדם לחפש את האמת, ולא להאמין שהכל טוב, לבדוק האם המציאות שלנו היא רק טובה, או היא רק רעה? להגיע להבנה מוחלטת, אולי תגיע להבנה שיש גם דברים רעים ועם טובים? ואחד התרוצים בעולם לרע, זה כדי שתעריך את הטוב. ... הסבר הפוך, ואולי הכל רע במציאות רק כדי שתבין שיש גם טוב. ואולי הטוב קיים כדי שתבין מה זה רע, אפשר תמיד להפוך את הדברים. ובשורה תחתונה, על האדם אסור למאמין שהכל טוב - מי שרוצה לדעת באמת, אל לו להאמין והוא צריך לשאול שאלות, ולא לפחד לשאול שאלות, אולי תגיע למסקנה שהכל רע, ואז לא תפתח תקוות שווא שהכל טוב, אולי תגיע לידיעה ברורה שהכל טוב, אבל אתה תדע בעצמך לא כי אמרו לך שהכל טוב. אל תניח שום הנחות יסוד. אל תשתחווה לשום הנחות יסוד, תשחת את כל הפרות הקדושות אחת אחת. ומה שלא תגלה, אם הכל טוב, או הכל רע באופן מוחלט, הוא לא יפחד יותר להרגיש רע, כי הכל מוחלט, וכשהדברים מוחלטים אין יותר שאלה. וכשמגיעים לאמת המוחלטת על ידי שאלת שאלות מעמיקות לגבי עצמך ולגבי ...
הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד?
... של האחדות הכל טוב הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב הכל אחד? כשאדם מתקרב לחכם האמיתי, נפתחים לו שבילי השכל להבין שהכל טוב ושהכל אחד. כי החכם האמיתי מגלה לאדם שהכל טוב תמיד ושהכל אחד תמיד. וכאשר האדם מקבל את השכל של החכם האמיתי שהכל טוב ושהכל אחד, עליו לשים לב לכך שהשכל שלו יהיה עם אמת. כי יש כאן עניין עמוק, והוא שכאשר האדם מנסה ללמד את עצמו שהכל טוב תמיד, הרי שבכך בעצם האדם משיג את הפעולה ההפוכה של מה שהוא רוצה להשיג. כי יש כאן שתי תפישות מציאות. ותפישת המציאות ... שיש בעולם שלנו טוב ורע, ושלא הכל אחד, ושלא הכל טוב תמיד. ותפישת המציאות השנייה, היא שהכל אחד ושהכל טוב תמיד. וכל בני האדם בעולם חיים בתפישת המציאות שבה יש בעולם שלנו טוב ורע, ושבה לא הכל אחד ולא הכל טוב תמיד. והנה, כאשר האדם מתקרב לשכל של החכם האמיתי, אז הוא מגלה את תפישת המציאות שבה הכל טוב והכל אחד תמיד. ואז האדם גם הוא רוצה להרגיש שהכל טוב תמיד. ואז האדם מנסה ללמד את עצמו ולהרגיל את מחשבתו לחשוב שהכל טוב תמיד. וההיגיון של האדם, הוא כמובן ברור. כי האדם רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. ולכן האדם מנסה להרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד. אלא שיש כאן בעיה מאוד עמוקה, והיא שכאשר האדם מנסה להרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד (עע חשיבה חיובית וכיוב), הרי שבכך בעצם, האדם מרחיק את עצמו מההבנה שהכל טוב ושהכל אחד תמיד. כי ברגע שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, במקום לחשוב שיש טוב ורע, הרי שבכך בעצם האדם יוצר רע. כי בכך שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, הרי שבכך בעצם האדם גורם לעצמו לחשוב, שתפישת המציאות של טוב ורע, היא לא מספיק טובה, כמו תפישת המציאות שבה הכל טוב תמיד. כי השכל של החכם האמיתי הוא שכל עמוק מאוד. וכאשר החכם האמיתי מלמד את האדם שהכל אחד ושהכל טוב תמיד, אין הכוונה של החכם לומר שתפישת המציאות שבה יש טוב ורע היא שגויה. כי במציאות שלנו בהחלט יש גם טוב וגם רע. ולא הכל אחד ולא הכל טוב. אלא, שהחכם האמיתי מגלה לאדם את האמת, שידע שמצד האמת אין הבדל בין שתי תפישות המציאות המנוגדות האלו. כי כלפי חוץ נראה שיש הבדל בין מי שאומר שהכל אחד ושהכל טוב, לבין מי שאומר שלא הכל אחד ושלא הכל טוב ושיש גם טוב וגם רע. ואצל האדם נדמה לו שיש הבדל בין שתי תפישות המציאות האלו. והחכם האמיתי כאשר הוא אומר לאדם שהכל טוב תמיד, כוונתו היא לגרום לאדם להבין שתפישת המציאות שבה יש טוב ויש רע, היא טובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל טוב ושהכל אחד תמיד, וטובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל רע, ושהכל לא אחד תמיד. כי מצד האמת מצד עומק המציאות, אין הבדל בין ... טוב מוחלט. ואצל החכם האמיתי, אין הבדל בין הכל טוב לבין הכל רע לבין הכל טוב וגם או רע. כי מי שיש לו שכל גדול, הוא יודע שהכל אחד תמיד. וכאשר האדם שומע את השכל שהכל טוב תמיד, הוא מנסה לגרום לעצמו להרגיש את הטוב הזה, על ידי זה שהוא מנסה לשכנע את עצמו ולהרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד. אבל בכך בעצם האדם משיג את הפעולה ההפוכה. כי כאשר האדם אומר שהכל טוב, בכך בעצם הוא אומר שהחשיבה שלא אומרת שהכל טוב, שהיא לא מספיק טובה! ובכך שהאדם מנסה להרחיק את עצמו מהחשיבה שאומרת שיש טוב ורע, בזה עצמו האדם יוצר רע. כי החשיבה של הנפרדות ...
הכל טוב, הכל אחד, קבלת החלטות מתוך אחדות, הכל טוב באותה המידה, איך לקבל החלטה? איך להחליט?
הכל טוב, הכל אחד, קבלת החלטות מתוך אחדות, הכל טוב באותה המידה, איך לקבל החלטה? איך להחליט?
הכל טוב , הכל אחד, קבלת החלטות מתוך אחדות, הכל טוב באותה המידה, איך לקבל החלטה? איך להחליט? האם ... זו הוא הרעיון שלפיו הכל טוב באותה מידה, הכל אחד, והמשמעות של קבלת החלטות ... משנה באמת מה מחליטים, הכל טוב באותה המידה. אליעד מתאר מצב זה כמצב אידיאלי ...
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב מה המשמעות של הכל טוב מוחלט לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג בהרצאה את הרעיון של הכל טוב מוחלט, ומסביר בצורה עמוקה ומפורטת את משמעותו. לדבריו, טוב מוחלט הוא מצב שבו אין שום תנאי או ספק, הכל טוב באופן מוחלט וללא שום סייגים או הסתייגויות. אליעד מדגיש באופן חד משמעי ... בין הבנה לחוסר הבנה. הכל נמצא באותו מישור של שלמות מוחלטת. אפילו אם האדם מרגיש שהוא טועה, מבין לא נכון או שואל שאלה שאולי נראית לו מיותרת - עדיין הכל טוב באותה המידה. האם טעויות הן באמת מושלמות? אליעד מדגים את תפיסתו דרך דוגמה ברורה: אם אדם עושה את כל הטעויות האפשריות, הוא עדיין במצב של שלמות מוחלטת. מדוע? כי המושג מוחלט לא מאפשר שום חריגה או יוצא מן הכלל. אם הכל טוב מוחלט, אין אפשרות שמשהו יהיה לא טוב או פחות טוב. גם אם אדם חושב שמה שנאמר בהרצאה הוא טעות מוחלטת או חוסר הבנה, גם מצב זה הוא מושלם וטוב לחלוטין. אין אפשרות אחרת. לכן אליעד טוען שבמציאות שבה הכל טוב מוחלט, אין באמת הבדל בין עשיית טעויות או עשייה נכונה. ההבדל הוא רק ... הוא כבר שלמות מוחלטת בפני עצמו. המשמעות היא שאין שום פעולה או מחשבה שיכולה לגרוע מהשלמות - כי אין באמת אפשרות שהשלמות תהיה חסרה או פגומה. כיצד להבין שהכל טוב מוחלט בפועל? אליעד מציין שיש הבדל משמעותי בין הבנה תיאורטית לבין החוויה בפועל. כאשר האדם שואל שאלה, הוא מראה שעדיין לא חווה לחלוטין את המצב הזה של הכל טוב מוחלט. אם הוא היה באמת חווה זאת, לא הייתה לו סיבה להמשיך ולשאול שאלות, ... בהן. כל עוד קיימת שאלה, יש מקום שבו האדם עדיין חושב שאולי יש הבדל בין טוב לרע, בין הבנה לאי - הבנה, בין טעות לנכונות. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא בגלל שהכל טוב מוחלט, זה בסדר לשאול. הוא אינו מבקר את השואל ואינו טוען שהשאלה אינה ... אומר שגם לשאול זה מושלם וטוב. דווקא ההבנה הזאת היא שמאפשרת לאדם להירגע ולהפסיק לחשוש מטעויות או ממצבים שנראים לא טובים. האם אפשר לטעות בהבנת הרעיון של הכל טוב מוחלט? נקודה נוספת שמדגיש אליעד היא שגם אם האדם אינו מבין נכון את ... לרע, הוא משוחרר מהמאבק הפנימי, מהחששות ומהניסיון להגיע למקום אחר. הוא יכול פשוט לחיות ולפעול מתוך תחושה של שלמות וביטחון מוחלטים. החוויה האמיתית של הכל טוב מוחלט אינה רק רעיון פילוסופי, אלא משהו שיכול לשנות את הדרך שבה האדם חי ופועל ביום - יום. הוא כבר לא פוחד לטעות, לא חושש ממה שיגידו עליו ולא מודאג משום דבר, כי הכל טוב מושלם כפי שהוא. מה זה טוב מוחלט? האם הכל טוב באותה מידה? האם לשאול שאלות זה טוב? מה המשמעות של לעשות טעויות? איך ...
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב ... רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ובפשיטות, אם בשורש של המציאות אין חילוק בין ... שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד ... האחדות לבין הנפרדות, ממילא אין שאלה איך זה שמאחדות נוצרה נפרדות ומהכל אחד והכל טוב נוצרה נפרדות בין הטוב לבין הרע, כי בשכל הגדול ...
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים
... ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים ... והדתיות בנוגע לטוב ורע. אחד הנושאים המרכזיים הוא השאלה האם הכל טוב או הכל רע, והאם כל מה שקורה בעולם נועד לטובה או לרעה. אליעד מציין כי ישנו קשר הדוק בין תפיסות דתיות של טוב ורע לבין הדרך בה אנשים מפרשים את העולם ואת ... אנשים מפרשים את מה שקורה בעולם כעל פי רצון אלוהים, ושאילו הכל טוב או רע, אז בעצם הכל חלק ממהותו של אלוהים. מצד אחד, ישנם כאלה המאמינים שכל דבר קורה לטובה, אבל יש גם תפיסות אחרות שמתעקשות שמסבירים את הדברים בצורה הפוכה. ... העמוקה יותר של דיונים על טוב ורע. לדעתו, אם אנחנו מבינים שהכל טוב , אז למעשה אנחנו מונעים את עצמנו מלהיות מצוננים על רע. כלומר, עלינו להבין שהטוב והרע הם לא תמיד כפי שהם נתפסים בהבנה האנושית שלנו. אנחנו לא יכולים להבחין בין ...
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה
... אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב , הכל רע, הכל שווה למה אנחנו רוצים לסבול, והאם באמת יש בנו חלק שרוצה את זה? האם אדם באמת רוצה לסבול? אליעד מסביר שכל אדם מכיל בתוכו רצונות סותרים. מצד אחד, האדם רוצה ליהנות ... עצמך רק כאלוהים שעושה את הכל, לא היית יכול לחוות רגשות או קונפליקטים, כי תמיד היית מרגיש שהכל בשליטה מוחלטת שלך. האם הכל טוב או הכל רע או הכל שווה? אליעד מדגיש שברמת המציאות המוחלטת, לפני הכל, לא היה שום חיסרון או יתרון. הכל היה שלם ומושלם. אך דווקא בגלל זה, המציאות החליטה ליצור עולם שיש בו טוב ... רוצה לסבול? האם הכל כרצוני? מה זה בחירה חופשית? האם יש משמעות לסבל? מי אחראי על המציאות? למה אלוהים יצר את העולם? האם הכל טוב או רע? ...
הכל טוב / לדעת שהכל טוב - מה ידיעה מלאה ואמיתית שהכל טוב?
הכל טוב לדעת שהכל טוב - מה ידיעה מלאה ואמיתית שהכל טוב? לדעת שהכל טוב. לדעת שהכל טוב = שלמות רגשית. כל זמן שהאדם אינו יודע בידיעה מלאה ושלמה שהכל טוב, הרי שהוא תמיד ירגיש חסר. לא משנה מה יהיה לאדם, הוא ... החסר והרצון התמידי תמיד ימשיכו להציק לאדם, גם אם יהיה לו את כל מה שהוא רוצה. רצון = חסר שונה מ: שלמות רגשית. המצב היחיד שבו האדם משתחרר מהרצון ומהחסר, הוא המצב שבו הוא יודע בידיעה שלמה שהכל טוב. כאשר האדם יודע שהכל טוב, הרי שממילא הוא מפסיק לרצות יותר טוב, כי אין יותר טוב והכל תמיד הכי טוב בשלמות שאין שלמות אחריה. וכמובן שהוא גם לא מפחד מכך שיהיה לו פחות טוב, מאחר שאין פחות טוב והכל טוב בשלמות תמיד. כאשר האדם יודע שהכל טוב = אין יותר פחות טוב = אין יותר פחות רע = הכל טוב תמיד באמת. כאשר האדם משתחרר מהרצון שלו לחלוטין, אז הוא מרגיש טוב באמת. מהי ידיעה שלמה שהכל טוב? מי שינסה לדעת שהכל טוב כדי להרגיש טוב, הרי שזה עדיין לא יהיה מושלם. זא כל זמן שהידיעה שהכל טוב, אינה נובעת מידיעת האמת הבלתי תלויה שהכל טוב, אלא רק מתוך אמונה בכך שהכל טוב, הרי שזו ידיעה שאינה שלמה. אם האדם לא יודע שהכל טוב, ומשום כך הוא רוצה לחשוב שהכל טוב כדי להרגיש טוב, אז כמובן שזה יותר טוב להאמין באמת שהכל טוב , מאשר לחיות בטעות ולחשוב שיש רע כלשהו. אך יחד עם זאת, זאת עדיין לא ידיעה שלמה שנובעת מידיעת האמת. ידיעה שלמה = כאשר כל התודעה של האדם, יודעת אך ורק את הידיעה שהכל טוב, ללא שום ידיעה נוספת. פירוש: כל זמן שהאדם יודע שהכל טוב + עוד ידיעה כלשהי, הרי שהידיעה שהכל טוב אינה ידיעה שלמה. כאשר האדם יודע שהכל טוב + יודע את האני שלו, הרי שזו אינה ידיעה שלמה. מאחר שהאדם אינו יודע עדיין שהכל טוב בלב שלם. ידיעה שלמה היא ידיעה שאינה משאירה מקום לשום דבר אחר מלבדה. ידיעה שלמה בלב שלם = האדם יודע אך ורק שהכל טוב ואינו יודע שום דבר אחר מלבד הידיעה הזאת, אפילו לא את ... בידיעת הלבוש החיצוני של האני. כאשר האדם מחפש את האמת האובייקטיבית של המציאות על המהות של האני שלו, דהיינו, מחפש את האמת ללא שום אינטרס עצמי שיקול אגו כלשהו, על ידי זה הוא רואה את האמת שהכל טוב, ויודע את זה בידיעה שלמה = שלמות רגשית. ...
קבלת החלטות - איך להחליט כאשר הכל טוב והכל אחד?
קבלת החלטות - איך להחליט כאשר הכל טוב והכל אחד?
... החלטות - איך להחליט כאשר הכל טוב והכל אחד? איך מקבלים החלטות כאשר הכל טוב באותה המידה? השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה בהרצאה זו היא שאלה נפוצה מאוד: אם הכל טוב , אם הכל אחד, איך ניתן לקבל החלטות בחיים כאשר כל האפשרויות נראות טובות ושוות בערכן? האדם שואל את עצמו לפי מה להחליט אם אין הבדל בין שתי האפשרויות, כי הרי לפי תפיסת האחדות, הכל טוב באותה המידה. למה יש התלבטות אם הכל אחד? לפי אליעד כהן, התשובה לשאלה הזו פשוטה אך עמוקה: עצם זה שהאדם מתלבט ומתחבט בהחלטות, מעידה על כך שהוא עדיין לא באמת הגיע לחוויה ... אליעד מסביר שהבעיה העיקרית היא שאנשים רבים שומעים את תפיסת האחדות, הכל אחד, הכל טוב, ומנסים לאמץ אותה מתוך אמונה או מתוך ניסיון לשכנע את עצמם. אבל אם האדם באמת היה חווה אחדות, הוא כלל לא היה צריך לומר לעצמו הכל אחד. כמו שהאדם לא צריך להזכיר לעצמו ... אחד, הוא למעשה משקר לעצמו. לכן, אם האדם צריך להזכיר לעצמו או לשכנע את עצמו שהכל טוב או שהכל אחד, סימן שהוא עדיין רחוק מהחוויה האמיתית של האחדות, ועדיין חי בשקר. מה מקור החרדה בקבלת החלטות? החרדה בקבלת החלטות נובעת מכך שהאדם מאמין שיש באמת הבדל בין ... שהפתרון האמיתי למצוקה זו הוא להיות אמיתי עם עצמך. אם האדם לא חווה באמת שהכל טוב או שהכל אחד, עליו להודות בכך. לא מומלץ לנסות לשכנע את עצמך שהכל טוב אם אינך מרגיש זאת באמת, כי במבחן המציאות השקר ייחשף כאשר תתמודד שוב עם אותה שאלה - לפי מה אני צריך להחליט?. העצה שלו היא להיות אותנטי. אם האמת שלך היא שהכל רע, אז תכיר בכך שהכל רע ואל תזייף את החוויה שלך. לעומת זאת, אם אתה חושב שהכל טוב אבל אינך חווה זאת, עליך לשאול ולחקור בכנות כדי להגיע לאמת עמוקה ואמיתית יותר, ולא להסתפק בשכנוע עצמי שטחי. כיצד להגיע לאחדות פנימית אמיתית? הדרך להגיע למצב של אחדות ... אמיתי עם עצמך? מדוע יש לחץ בקבלת החלטות? איך להפסיק לשקר לעצמך? האם באמת הכל טוב באותה מידה? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, תפישת האחדות וקבלת החלטות? כלומר, איך מקבלים החלטות אם שני הדברים טובים באותה המידה? התשובה היא פשוטה: אם אתה שואל ... מה אתה מחליט, כשתהיה בהבנה, אתה כבר תדע לפי מה להחליט. ואם אדם שמע הרצאה שהכל טוב והכל אחד, זה לא אומר שהוא עדיין בחוויה הזו עליו להגיע ממש לחוויה בעצמו, זה לא מספיק להגיד שמעכשיו הכל טוב והכל אחד זה יהיה שקר להגיד את זה אם לא באמת חווים את זה כי אם אתה חושב שהכל אחד וחווה את זה בשביל מה אתה צריך להגיד את זה? כי אם הכל אחד, אף אחד לא צריך להגיד לעצמו, ... עצמך עד הסוף. אבל אם האמת מציקה לך, אל תזגזג, ולך עד הסוף, גם אם אמרו לך שהכל טוב, ואתה לא נמצא בחוויה הזו, אולי אתה תחווה שהכל רע? אז לא היתה לך שאלה בנושא החלטה פנימית או חיצונית אם היית בתפישת המציאות של האחדות לא היה לחץ, הטוב והרע הם לא יותר ...
הכל טוב גם בלי שיהיה רע שיגרום לך לדעת שטוב לך
הכל טוב גם בלי שיהיה רע שיגרום לך לדעת שטוב לך
הכל טוב גם בלי שיהיה רע שיגרום לך לדעת שטוב לך האם חייבים להרגיש רע כדי להעריך את הטוב? הרבה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הכל טוב, האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הכל טוב, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, קואצ'ר, טיפול אישי בתחום הכל טוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 04:04:35 - wesi1