אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היתכנות ✔רעיון לכסף, רעיון לעסק, רעיון להקמת עסק, רעיון להמציא פטנט, רעיון לעשות כסף, האם אפשרי לעשות כסף מרעיון? איך לדעת האם העסק יצליח? האם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨רעיון לכסף, רעיון לעסק, רעיון להקמת עסק, רעיון להמציא פטנט, רעיון לעשות כסף, האם אפשרי לעשות כסף מרעיון? איך לדעת האם העסק יצליח? האם כדאי לי להקים עסק? יעוץ לסטארטאפים, איך לבנות תוכנית עסקית? איך לעשות כסף? יעוץ ליזמים, יעוץ להקמת עסק, שיטות לעשות כסף, בניית תוכנית עסקית, בדיקת היתכנות כלכלית, סוגי הוצאות בעסק, האם להקים עסק? כדאיות הקמת עסק, איך להרוויח כסף? יש לי פטנט, האם כדאי לי לפתוח עסק? פתיחת עסק, איך עושים כסף? יעוץ עסקי לסטארטאפים
והפעם נסביר במידה ואתה רוצה לעשות כסף ובמידה ויש לך רעיון איך לעשות כסף, איך לבדוק את הרעיון שלך לעשות כסף? איך לנתח את הרעיון? איך להכין תוכנית עסקית? איך לדעת האם כדאי לך להשקיע ברעיון שלך משאבים? ושוב, הכל בהנחה שבא לך לעשות כסף. כי אם אתה רוצה לעשות משהו בשביל הכיף שלך, זה עניין אחד. אבל אם אתה רוצה לבחון רעיון במובן העסקי, אז איך עליך לעשות את זה?

אז נניח שיש לך רעיון מהפכני, להמציא את הגלגל מחדש, או סתם רעיון לשפר מוצר קיים כלשהו, או לדוגמה רעיון לייבא מוצר מחול, או לדוגמה לפתוח חנות מתחרה לחנות אחרת קיימת או כל רעיון אחר איך לעשות כסף. איך עליך לגשת לעניין לבדוק האם כדאי לך להשקיע משאבים ברעיון הזה, במידה והמטרה שלך היא אך ורק כסף בלבד.

איך עושים כסף מכל דבר?

אז כדי לעשות כסף מרעיון כלשהו, צריך לייצר ממנו רווחים. והרווחים, הם ההפרש בין ההכנסות לבין ההוצאות. דהיינו, אם אתה רוצה לעשות כסף מ X, אתה צריך שההכנסות מ X יהיו גדולות מההוצאות מ X וככה תעשה כסף, זה בגדול העניין כולו.

ולכן כאשר בוחנים האם רעיון X הוא טוב, צריכים לשאול, האם הצפי הכנסות מהמוצר שלך, גדול מצפי ההוצאות מהמוצר שלך. ואיך יודעים את זה?

אז בעיקרון, הכנסות באות ממכירה של המוצר שלך, ללקוחות שמשלמים לך כסף על המוצר שלך. הוצאות באות מהעלות שלך לייצר את המוצר, לשווק את המוצר, למכור את המוצר, לנהל את העסק שלך בהוצאות שוטפות וכיו"ב.

בכמה כסף תוכל למכור את המוצר שלך?

וברמת העיקרון, השאלה הקלה ביותר שהגיוני שתתחיל לשאול אותה, היא השאלה הבאה: לדעתך, כמה כסף לקוחות יהיו מוכנים לשלם בתמורה למוצר שלך. לדוגמה, אתה רוצה להמציא X. כמה כסף לדעתך לקוחות יהיו מוכנים לשלם על X. במידה ותמכור ללקוח יחידה אחת של X, בכמה לדעתך תימכר יחידה אחת של המוצר שלך.

איך לדעת כמה לקוחות יהיו מוכנים לשלם על X? זה עוד נושא בפני עצמו. אתה יכול לדוגמה, לשאול אנשים כמה הם יהיו מוכנים לשלם על X. אתה יכול לדוגמה לבדוק מוצרים דומים ל X, כמה אנשים מוכנים לשלם עליהם וכיו"ב. אבל ברמת העיקרון, נסה להבין כמה לדעתך אנשים יהיו מוכנים לשלם בתמורה למוצר X שלך.

ונניח שיש לך כל מיני גרסאות ואפשרויות למוצר X שלך, תנסה להבין ביחס לכל גרסה, כמה כסף לדעתך אנשים יהיו מוכנים לשלם על המוצר שלך, על כל גרסה. או פחות או יותר, בממוצע, כמה כסף לדעתך אנשים יהיו מוכנים לשלם על המוצר שלך.

מה יהיו ההוצאות שלך?

עכשיו, אחרי שיש לך הערכה כלשהי לגבי כמה אנשים יהיו מוכנים לשלם עבור המוצר שלך, עכשיו ננסה להבין כמה לדעתך יהיו ההוצאות עבור המוצר שלך. דהיינו, כמה כסף לדעתך תצטרך להוציא, כדי שתוכל למכור את אותה היחידה האחת, במחיר המכירה הנ"ל.

ואני לא מדבר על עלויות חד פעמיות, כגון עלויות של הקמת העסק, עלויות של פיתוח מוצר וכיו"ב, אלא בהנחה שתעבור את המשוכה של כל העלויות החד פעמיות, נניח שתרצה עכשיו לייצר יחידה אחת של המוצר שלך ולהביא אותה לכדי מכירה לאותו לקוח שאתה מדמיין שתמכור לו במחיר X הנ"ל, כמה כסף לדעתך זה יעלה.

ואחדד: יתכן שלא יהיה לך כסף, להקים את העסק. אבל זה עוד נושא בפני עצמו. אבל ברמת העיקרון, אם יש לך מוצר רווחי ורעיון רווחי שאפשרי לעשות ממנו כסף, דהיינו, שהעלות הייצור השוטפת שלו, פלוס כל ההוצאות של המכירה שלו וכולי, אם הן קטנות מההכנסות שניתן להרוויח ממכירה של המוצר, הרי שזה מוצר רווחי ותוכל למצוא משקיע שישקיע בך כסף, כדי שתוכל להגיע לשלב של לייצר את המוצר שמרוויח לך כסף.

ולכן כאן יש דגש, לא על כמה עולה להקים את העסק, אלא על כמה יעלה לייצר ולמכור יחידה אחת בלבד, ביחס לכמה תוכל למכור את אותה היחידה האחת.

מהם 3 סוגי ההוצאות בעסק?

אז עכשיו אתה צריך לנסות להבין, מה בעצם יהיו ההוצאות השוטפות שלך בעסק שלך. ואיך תדע? אז בגדול צריך לחלק את כל ההוצאות בעסק ל 2 חלקים.

חלק 1 - הוא העלות לייצר את יחידת הייצור האחת והבודדת, לצורך אספקה ללקוח. דהיינו, נניח שלא היית צריך להשקיע שקל בשום דבר, מלבד בלייצר את המוצר שלך כדי שהלקוח יוכל להשתמש בו, כמה זה היה עולה לך? וכאן אפשרי לתת מספר כלשהו, בהנחה שתייצר X יחידות וכיו"ב.

חלק 2 - יהיה כל ההוצאות שצריך להוציא, כדי למכור את המוצר ללקוח, חוץ מעלות הייצור כמובן. ההוצאות יכולות להיות עלויות שיווק, עלויות פרסום, עלויות איש מכירות, עלויות גביה, עלויות ניהול, עלויות שכירות, עלויות עובדים, עלויות תקורות, עלויות הובלה, עלויות גביה, עלויות רואה חשבון, עלויות רישיונות וכל כיו"ב. כל עלות שהיא לא לצורך ייצור המוצר.

וגם את ההוצאות האלו אפשרי לחלק ל 2 חלקים. חלק 1 - יהיה כל עלויות השיווק והמכירה. חלק 2 - יהיה כל השאר.

סה"כ 3 סוגים של הוצאות. 1 - עלויות ייצור, 2 - עלויות שיווק ומכירה, 3 - כל שאר העלויות.

עכשיו נסה להבין בערך, הערכה כלשהי, כמה לדעתך יעלה לייצר את המוצר? כמה לדעתך יעלה לשווק ולמכור את המוצר? כמה לדעתך יעלו כל שאר העלויות של העסק? ותנסה להבין את זה, ביחס ליחידת ייצור אחת. דהיינו, כמה יעלה לייצר יחידה אחת (עלות ייצור שולית), כמה יעלה לשווק ולמכור יחידה אחת, וכמה יהיו כל העלויות מסביב של יחידה אחת בלבד. איך מחשבים את כל זה? זה כמובן עוד נושא בפני עצמו. אבל חלק מהתשובות, כנראה שיהיו לך ואת השאר כמובן שאפשרי ללמוד וכולי.

כמה אפשרי להרוויח מהרעיון שלך?

עכשיו אחרי שיש לך הערכה כלשהי לגבי כמה כסף לדעתך תמכור יחידה אחת וכמה כסף לדעת יעלה לך למכור יחידה אחת, עכשיו תוכל לדעת, האם לדעתך המוצר שלך יכול להרוויח כסף או לא, לדעתך ולהערכתך כמובן.

כי צריכים לדעת, שיש הרבה מאוד מוצרים מצוינים ביותר, שאנשים ממש היו רוצים אותם והיו מוכנים לשלם עליהם הרבה מאוד כסף, אבל הסיבה שאין אותם, היא בגלל שלייצר אותם, יעלה יותר מאשר מה שאנשים מוכנים או יכולים לשלם עליהם. דהיינו, יכול להיות מוצר עם המון ביקוש, אבל אנשים לא יהיו מוכנים לשלם עבורו את הסכום שיהפוך אותו לרווחי וכמו שהסברתי את זה גם כאן.

ולכן כאשר בוחנים היתכנות כלכלית של רעיון כלשהו, צריכים להבין בכמה לדעתך תוכל למכור את המוצר, כמה לדעתך יעלה לייצר ולמכור את המוצר וכל ההוצאות מסביב. וככה להבין האם יש לך כיוון לעסק רווחי. ולא להסתפק רק במחשבה שאומרת שיש לך רעיון טוב ומגניב שאנשים יאהבו וירצו אותו.

ושוב, הכל במידה ואתה רוצה לעשות כסף ושזה השיקול היחיד שלך. אבל במידה ואתה עושה את זה בשביל הכיף, זה עוד עניין אחר בפני עצמו.

מה בטוח נכון, שאם אתה רוצה להקים עסק, אז תנסה לבחון את מה שכתבתי קודם, לפני שאתה שופך כסף על ייצור ועל כל חלק אחר בתהליך. קודם כל תנסה להבין את ההיתכנות הכלכלית של העניין. ואם יש לך רעיון רווחי, רעיון שאפשרי לעשות ממנו כסף, אבל אין לך את הכסף להקים את העסק שלך, אז כמובן שאפשרי למצוא לך משקיע שישקיע כסף בעסק שלך. אבל זה כמובן עוד עניין אחר בפני עצמו.

לסיכום: בניית תוכנית עסקית מתחילה בשאלות הבסיסיות הנ"ל, של כמה אפשרי למכור, כמה יעלה לייצר ולמכור וכמה בעצם יהיה ניתן להרוויח. וזאת נקודת ההתחלה של לבחון האם לדעתך אפשרי לעשות כסף מהרעיון שלך, או שאולי הרעיון שלך הוא דרך טובה להפסיד כסף.
יעוץ ליזמים אפשרי לעשות כסף מרעיון רעיון להמציא פטנט מחיר מכירה הוצאה סיבות להיות מיליונר האם אפשרי לעשות כסף איך לעשות כסף יעוץ לסטארטאפים כדאי לי לפתוח עסק startup איך לבנות איך לבנות תוכנית עסקית איך לדעת איך לדעת אם איך לדעת האם העסק יצליח איך לדעת האם עסק איך להיות מיליונר איך להיות עשיר איך להרוויח איך להרוויח הרבה כסף איך להרוויח יותר כסף איך להרוויח כסף איך להתעשר איך לעשות איך לעשות הרבה כסף איך לעשות יותר כסף איך לעשות כסף איך מרוויחים כסף איך עושים איך עושים כסף אפשרי אפשרי לעשות כסף אפשרי לעשות כסף מרעיון בדיקת היתכנות כלכלית בניית תוכנית עסקית בעסקים האם אפשרי לעשות כסף האם אפשרי לעשות כסף מרעיון האם כדאי לי להקים עסק האם כדאי לי לפתוח עסק האם להקים עסק הוצאה הוצאות הוצאות בעסק היתכנות היתכנות כלכלית הצלחה הקמת עסק חברת הזנק חשיבה המצאתית יועץ יזמות ייצור הכנסה יעוץ יעוץ להקמת עסק יעוץ ליזמים יעוץ לסטארטאפים יעוץ עסקי יעוץ עסקי לסטארטאפים כדאי לי להקים עסק כדאי לי לפתוח עסק כדאיות כדאיות הקמת עסק כסף כסף רע כסף רעיונות לבנות תוכנית לבנות תוכנית עסקית לדעת האם העסק יצליח לדעת האם עסק להיות מיליונר להיות עשיר להמציא להמציא פטנט להמציא פטנטים להקים עסק להרוויח להרוויח הרבה כסף להרוויח יותר כסף להרוויח כסף להתעשר לייצר הכנסה לעשות הרבה כסף לעשות יותר כסף לעשות כסף לעשות כסף מרעיון לפתוח עסק מרוויחים כסף סוגי הוצאות בעסק סטארט אפ סטארטאפ עסק עסקים פטנט פתיחת עסק רעיון להמציא פטנט רעיון להקמת עסק רעיון לכסף רעיון לעסק רעיון לעשות כסף רעיונות שיטות שיטות לעשות שיטות לעשות כסף תוכנית תוכנית עסקית
הסוד של הסיבה הראשונה - מהו הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות? חלק 2
... גם דברים אקראיים? וזה בעצם אומר, שמבחינה הגיונית, הקיום של היש סיבה לצד הקיום של האין סיבה, הוא טעון הסבר והיתכנות. כי עפ ההיגיון יש כאן בעיה שכלית בלתי פתירה. כי הכוח של היש סיבה, דוחה את רגליו ונאבק כל הזמן באפשרות של האין סיבה. והכוח של האין ...
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה
... הוא מדגיש שהשאלה היא לא האם אפשר או אי אפשר להתקדם, אלא האם אתה מרוצה לגמרי ממה שיש לך כרגע. מי שמרוצה במאה אחוז לא יחוש צורך כלל להתקדם, ולכן שאלת ההיתכנות של הפתרון מאבדת ממשמעותה. כיצד נראית מציאות שבה אדם שלם ומסופק ...
איך להחזיר את האקסית? החזרת אהבה ישנה, בניית אמון, יצירת אמון, להחזיר את האהבה, להחזיר אהבה ישנה, להחזיר אהוב, איך לגרום למישהו לאהוב אותך מחדש? איך לגרום למישהו להתאהב בך? זוגיות
איך להחזיר את האקסית? החזרת אהבה ישנה, בניית אמון, יצירת אמון, להחזיר את האהבה, להחזיר אהבה ישנה, להחזיר אהוב, איך לגרום למישהו לאהוב אותך מחדש? איך לגרום למישהו להתאהב בך? זוגיות
... מסובכות לתת - שאלות פשוטות וברורות יותר. הוא טוען שאין משמעות לשאלה איך? אם עדיין לא ביררת האם זה בכלל אפשרי, וצריך קודם כל לברר את ההיתכנות לפני שדנים בדרכים ובפתרונות. אליעד מציין שכל שאלה שעולה בראש, צריך לפרק למרכיביה, כדי להבין לעומק את מהות הבעיה. מה הקשר בין החזרת אהבה לבין שינוי בתפיסת ...
NLP / תת מודע - משפט שלילה / משפט שאלה - איך לשתול מחשבות? איך למכור? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? איך לעשות מניפולציות? איך לשכנע את התת מודע?
... מכירות השפעה וכיוב. והעניין הוא, כי בכל משפט שהוא, ולא משנה מה המשמעות של המשפט, בכל משפט שהוא מסתתר תמיד מסר סמוי כלשהו, לגבי ההיתכנות האפשרות והפוטנציאל של הדבר שעליו מדבר המשפט. כי כל דבר ...
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
... מאפשרים לו לדלג על השאלה האם הוא רוצה, ולענות רק על ההיתכנות המעשית של הפעולה. מתי עדיף לדבר על הרצון ולא על ... לכוון אדם לפעולה אם מדלגים על שאלת הרצון ומדברים רק על ההיתכנות המעשית. מה עושים כשאדם מתנגד על בסיס יכולת או ...
חוסר שקט נפשי - מה לעשות?
חוסר שקט נפשי - מה לעשות?
... תגובה טבעית למצבים קשים? לפי אליעד כהן, חוסר השקט אינו תגובה טבעית הכרחית למצב כלשהו, אפילו למצב קיצוני כגון סכנת חיים או איום מוות. הוא נותן דוגמה קיצונית של אדם שהולך להוצאה להורג . למרות התחושה ההגיונית של חרדה ופחד במצב כזה, אליעד מדגיש כי האדם חייב לזכור שגם אם הוא מתמודד עם הסיטואציה הכי קשה שיש, בסופו של דבר כולם מתים. הוא מציין ...
אימון למנהלים, פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות, ניהול עסק, לפטר עובדים, לנהל עובדים, אימון עסקי, הגדלת רווחים, להרוויח יותר כסף, לעשות יותר כסף, לנהל נכון, אימון לעסקים
אימון למנהלים, פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות, ניהול עסק, לפטר עובדים, לנהל עובדים, אימון עסקי, הגדלת רווחים, להרוויח יותר כסף, לעשות יותר כסף, לנהל נכון, אימון לעסקים
... למנהלים, פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות, ניהול עסק, לפטר עובדים, לנהל עובדים, אימון עסקי, הגדלת רווחים, להרוויח יותר כסף, לעשות יותר כסף, לנהל נכון, אימון לעסקים האם כדאי לפטר עובדים או להשקיע בהגדלת ההכנסות? אליעד כהן דן לעומק בסוגיה חשובה מאוד בניהול עסק: האם עדיף לפטר עובדים או שעדיף דווקא להשקיע בהגדלת ההכנסות? אליעד מדגיש שההחלטה הזו אינה פשוטה כפי שנדמה והיא דורשת התבוננות מעמיקה והסתכלות אסטרטגית רחבה. הנקודה המרכזית שאליעד מבהיר היא שהמטרה הבסיסית של כל עסק היא להרוויח כמה שיותר כסף. מכיוון שכך, השאלה המרכזית צריכה להיות לא רק איך לצמצם הוצאות, אלא גם כיצד אפשר להגדיל את ההכנסות בצורה המקסימלית. לדוגמה, אליעד מתייחס לעסק שיש בו עובדים עודפים, לכאורה נראה הגיוני לפטר אותם כדי לחסוך את עלויות השכר שלהם. אבל הוא מסביר שכדי לקבל החלטה נכונה באמת, יש להתבונן לא רק בצד ההוצאות אלא גם בצד ההכנסות העתידיות. הוא נותן דוגמה קונקרטית לכך: אם מפטרים עובד שהעלות שלו היא מאה אלף שקלים בחודש, חוסכים באופן מיידי הוצאה חודשית קבועה, אבל מצד שני חייבים לשאול האם הכסף שנחסך כתוצאה מהפיטורים באמת יוכל לשמש להשקעה שתביא הכנסה גדולה יותר. אליעד מסביר שאם הכסף שחוסכים מהפיטורים לא מושקע בדרך שתביא הכנסות גבוהות יותר בעתיד, אז בעצם העסק לא באמת התקדם, אלא רק הקטין הוצאות בלי להגדיל את הרווחיות הכוללת. מהם השיקולים הנכונים בפיטורי עובד בעייתי? אליעד גם נותן דוגמה נוספת של עובד שנתפס כבעייתי, אולי כזה שעושה רעש, צועק או מפריע לעבודה השוטפת בעסק. לכאורה, התגובה האינסטינקטיבית של מנהל היא לפטר אותו כדי להימנע מאי - נעימות וכאוס בארגון. אך אליעד ... יותר להשקיע כמה שעות של שיחות איתו כדי לפתור את הבעיה מהשורש, במקום לפטר אותו ולחפש עובד חדש שאולי יעלה יותר כסף ויצריך משאבים וזמן נוספים לגיוס ולהכשרה. אליעד מסביר שהטעות הגדולה ביותר של מנהלים רבים היא לפעול מתוך ... שהם מאמינים שהכל מגיע מאלוהים, ולכן גם קונפליקטים או קשיים הם משהו שיש לקבל או לעבוד עליו. בדומה לכך, מנהל עסק צריך להבין שהשאלה החשובה היא לא איך אני מרגיש או האם העובד מציק לי, אלא מה הדרך הכי יעילה ואפקטיבית להגדיל את הרווחיות של העסק. כיצד לקבל החלטות ניהוליות בצורה אובייקטיבית ולא רגשית? אליעד מתייחס לעוד דוגמה ואומר שבכל פעם שנכנסים לעסק, חייבים לחשוב עליו כאילו זו הפעם הראשונה: אלו המשאבים שיש, אלו העובדים, וכך הלאה. הוא מדגיש שאסור להיתקע ... להיות בעייתי בעתיד. במקום זאת, חייבים לבדוק את המצב העכשווי בצורה אובייקטיבית לחלוטין: האם כרגע העובד תורם לעסק? האם כרגע יש דרך להפוך את העובד לפרודוקטיבי יותר? אם כן, אולי עדיף להשקיע מאמץ נוסף ולפתור את הבעיה מאשר ... הנכונה היא לבדוק באופן אובייקטיבי, מנקודת הזמן הנוכחית והלאה, האם העובד יכול לחזור להיות פרודוקטיבי ולתרום לעסק או שהעלות שלו גדולה מהתועלת. אליעד מחדד את הגישה שההסתכלות צריכה להיות תמיד מכוונת קדימה, ולא על סמך ... הזו מאפשרת לקבל החלטות חכמות יותר שמביאות לרווחיות מקסימלית בטווח הארוך. מה החשיבות של ניהול ללא אגו בהחלטות עסקיות? אליעד מסיים ומדגיש את החשיבות הגדולה של ניהול ללא אגו. הוא אומר שרוב הטעויות נעשות כשהמנהל נותן ... מרגיש שהעובד מזלזל בו. הגישה המומלצת היא לחשוב כמו רובוט אובייקטיבי, שתמיד שואל את עצמו מה הדרך הטובה ביותר להרוויח יותר כסף, בלי לתת לרגשות או לאגו להשפיע על קבלת ההחלטות. בסיום הסיכום, אליעד מבהיר שוב שהמטרה הסופית של העסק היא להרוויח כמה שיותר כסף, ולכן כל ההחלטות צריכות להיות מכוונות למטרה זו באופן ברור ומדויק. יש לקבל החלטות מתוך הסתכלות על העובדות, ...
דוח העוני, לא גומרים את החודש, הוצאות יותר מהכנסות, מי נחשב עני? מי נחשב עשיר? חיסכון כספי, אוברדראפט, עשיר או עני, רכישת דירה, מחירי הנדלן, חיסכון כספי, יוקר המחיה
... העוני, לא גומרים את החודש, הוצאות יותר מהכנסות, מי נחשב עני? מי נחשב עשיר? חיסכון כספי , אוברדראפט, עשיר או עני, רכישת דירה, מחירי הנדלן, חיסכון כספי, יוקר המחיה מי באמת נחשב עני לפי דוח העוני? דוח העוני המפורסם באופן תקופתי מתייחס לטענה מרכזית ולפיה כ - 80% מהאנשים בישראל מוציאים בכל חודש יותר ממה שהם ... נוצר באופן טבעי רושם שהאנשים הללו במצב כלכלי קשה, אך זו טעות פרשנית נפוצה. לדבריו, השאלה האמיתית היא על מה הכסף הוצא? אם אדם מוציא כסף על נכסים כמו דירה או רכב, אז למעשה הוא לא בזבז את הכסף, אלא הוא חסך אותו בצורה אחרת. לעומת זאת, אם הוא הוציא את הכסף על צריכה שוטפת כגון אוכל, בילויים או מותרות, אכן ניתן להגדיר זאת כהפסד כלכלי טהור. לדוגמה, אדם שמרוויח 100 אלף שקלים בחודש אך מוציא 110 אלף שקלים בחודש, ... של 10 אלף שקלים. אך אם מתוך הסכום שהוציא, 20 אלף שקלים הופנו לרכישת נכסים כמו דירה או רכב, בפועל הוא לא איבד כסף אלא רכש נכסים שערכם יישמר או אף יעלה. אליעד מדגיש שהדוח מתעלם מהבחנה זו ולכן יוצר תחושת עוני מטעה. האם באמת יש משמעות לכך שאנשים נמצאים במינוס בבנק? אליעד ... להיכנס למינוס של אלפי שקלים, הוא עושה זאת משום שלאותו אדם יש נכסים בעלי שווי גבוה שמאפשרים לבנק להבטיח שיקבל את הכסף בחזרה בעתיד. לכן, אליעד מדגיש שהקיום במינוס הוא לא אינדיקטור לעוני, אלא להיפך - לעיתים הוא יכול להעיד דווקא על עושר או על בעלות על נכסים משמעותיים. מהי ההגדרה האמיתית של עני ושל עשיר? אליעד מפרק את המונחים עני ועשיר לרכיבים הפשוטים שלהם. לפי הגדרה פשוטה, עני הוא אדם שאין לו כסף או שיש לו פחות ממה שהוא חייב. אך כאן נמצאת הבעיה: אנשים רבים שיש להם נכסים משמעותיים מאוד עדיין יכולים להיחשב בטעות כעניים, מכיוון שבכל חודש ההוצאות השוטפות שלהם עולות על ההכנסות. מנגד, אדם שיש לו נכסים בשווי מיליונים והוא במינוס של אלפי שקלים בחשבון השוטף, אינו באמת עני כי בסופו של דבר, הנכסים שבבעלותו ... שצריך לבדוק את התמונה המלאה - מה הן ההתחייבויות של האדם לעומת הנכסים שברשותו. רק אם האדם חייב יותר מסך הנכסים והכסף שבבעלותו, הוא באמת יכול להיחשב עני. מה ההבדל בין מינוס על מותרות למינוס על נכסים? אליעד מביא דוגמה נוספת להמחשת ההבדל: אדם שמוציא 5,000 שקל בחודש, ומרוויח ... 100 אלף ומוציא 110 אלף שקל - שניהם במינוס של עשרת אלפים שקלים, אבל המשמעות של המינוס שונה לחלוטין בהתאם להוצאות. הראשון אולי באמת מתמודד עם מצוקה כלכלית כי ההפרש הוא בהוצאות צריכה בסיסיות, אך השני ייתכן שרכש נכסים שערכם גבוה בהרבה מהמינוס שבו הוא נמצא. כך שההבדל המהותי הוא על מה ההוצאות בוצעו. האם ביקורת על בזבוזים אישיים מעידה על עוני? אליעד מתייחס לטענה לפיה אנשים מבזבזים כסף במסעדות ובמותרות, ואומר שגם אם אדם לא היה מבזבז אפילו שקל אחד על מותרות, לעיתים עדיין הוא לא היה מסוגל לקנות דירה, בשל מחירי הנדלן הגבוהים. לדבריו, ביקורת זו כלפי אנשים (למה אתה קונה קפה אם אין לך דירה?) היא מוטעית ואינה רלוונטית. גם אם אותו אדם היה חוסך את כל ההוצאות הקטנות האלה, עדיין לא היה מצליח להגיע לרכישת נכס גדול כמו דירה, ולכן הטענה הזאת היא מניפולטיבית ומוטעית. מהי המניפולציה שמציג דוח העוני? אליעד מסביר שהדוח, ... שהוא מוצג, מבצע מניפולציה שגורמת להטעיה משמעותית בציבור. לפי אליעד, המניפולציה מתבצעת דרך התעלמות מההבחנה בין הוצאות צרכניות להוצאות על נכסים. הדוח לא עושה הפרדה מספיק ברורה בין סוגי ההוצאות השונים, ובכך הוא גורם ליצירת תמונה מעוותת ולא נכונה, המציגה אנשים בעלי נכסים כעניים, כאשר בפועל מצבם הפיננסי יציב. אליעד מסכם ואומר שכדי לקבוע מי באמת עני ומי עשיר, חובה להסתכל על התמונה הכוללת של הנכסים לעומת ההתחייבויות, ולא להסתפק בהשוואה בין הכנסות להוצאות שוטפות בלבד. מי נחשב עני? איך לצאת מהמינוס? הגדרת עשיר או עני חיסכון כספי ורכישת דירה הוצאות מול הכנסות האם מינוס בבנק מעיד על עוני? איך לחשב עוני או
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רעיון לכסף, רעיון לעסק, רעיון להקמת עסק, רעיון להמציא פטנט, רעיון לעשות כסף, האם אפשרי לעשות כסף מרעיון? איך לדעת האם העסק יצליח? האם כדאי לי להקים עסק? יעוץ לסטארטאפים, איך לבנות תוכנית עסקית? איך לעשות כסף? יעוץ ליזמים, יעוץ להקמת עסק, שיטות לעשות כסף, בניית תוכנית עסקית, בדיקת היתכנות כלכלית, סוגי הוצאות בעסק, האם להקים עסק? כדאיות הקמת עסק, איך להרוויח כסף? יש לי פטנט, האם כדאי לי לפתוח עסק? פתיחת עסק, איך עושים כסף? יעוץ עסקי לסטארטאפים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: היתכנות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היתכנות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, מורה רוחני, מאמן אישי לאורח חיים בריא בנושאי היתכנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 11:09:32 - wesi1