אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הישגים ✔הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3 ✔ועוד נוסיף ונאמר, כי יש כאלו שנדמה להם שהסיבה הראשונה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
ועוד נוסיף ונאמר, כי יש כאלו שנדמה להם שהסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא ה"אין סיבה". כי הם מנסים להמציא כל מיני הסברים לסיבה הראשונה, ואז הם חושבים בדעתם שאולי "אין סיבה" זאת הסיבה הראשונה. אך גם זאת לא סיבת כל הסיבות.

משום שאם נניח נאמר שהסיבה הראשונה היא אין סיבה, הרי שעדיין אפשר לשאול, האם האין סיבה הוא מוכרח? תשובה: לא. משום שיכול גם להיות מציאות של "יש סיבה". ומאחר שאין סיבה זו לא מציאות מוכרחת, א"כ גם אם נאמר שהאין סיבה הוא הסיבה של כל הסיבות, הרי שעדיין נוכל לשאול מה מכריח את האין סיבה להתקיים. כי גם קיומו של האין סיבה, גם הוא לא מוכרח.

ובנוסף על האדם לזכור, כי אם נאמר שסיבת כל הסיבות היא שאין סיבה, אז עדיין יש להסביר כיצד נוצרו כל הסיבות שיש בעולם שלנו. כי בעולם שלנו יש לדוגמה את חוקי הפיזיקה. ואם נאמר שהסיבה הראשונה של כל הסיבות היא האין סיבה, אז זה לא ברור כיצד מתוך אין סיבה נוצרו סיבות.

כי כל דבר הוא חלק מדבר אחר גדול עוד יותר. והסיבות הן חלק מדבר אחר גדול עוד יותר. ולא יכול להיות שהסיבות הן חלק של אין סיבה. כי אלו שני הפכים. והסיבות הן חלק של סיבה אחרת גדולה עוד יותר, שהיא הסיבה הראשונה שהיא מוכרחת.

כך שסיבת כל הסיבות, היא לא ה"אין סיבה". כי גם האין סיבה גם הוא לא מוכרח. ויש סיבה אחת גדולה מאוד מאוד וכולי...

ועוד נוסיף ונגלה, שסיבת כל הסיבות, היא שורש השכל עצמו. כי סיבת כל הסיבות, היא לא נפרדת והיא לא ישות אחרת שונה משורש השכל של האדם. אלא שורש השכל של האדם, הוא עצמו סיבת כל הסיבות. כי יכולת התפישה העל אנושית של האדם, היא עצמה סיבת כל הסיבות.

פירוש: כי סיבת כל הסיבות היא לא ישות כלשהי. אלא שבשכל העל אנושי של האדם, שהוא שורש השכל של האדם, שם השאלה של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שם השאלה הזאת לא קיימת כלל ולא יכולה להתקיים כלל. כי שם אין שום שאלה כלל. משום שהשכל העל אנושי, הוא עצמו סיבת כל הסיבות.

ואילו הבין האדם את שורש השכל של עצמו, הוא ממילא היה מבין גם את הסיבה של כל הסיבות. ובקיצור, סיבת כל הסיבות היא עצמה התפישה העל אנושית. וכאשר האדם יגיע לזה, אז הוא יראה שאכן התפישה העל אנושית, היא עצמה סיבת כל הסיבות.

ועוד נוסיף ונאמר, כי הבנת סיבת כל הסיבות, באה רק אחרי שהאדם מגיע למידע שאותו הוא לא יכול להכיל בשכל רגיל אלא רק בשכל על אנושי. שאז מתגלה לאדם השכל העל אנושי, ואז האדם תופש במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות.

וזה בעצם אומר, שכל זמן שהאדם עוד לא הגיע לתובנה עמוקה כ"כ, עד שהיא בלתי נתפשת בשום צורה בשכל האנושי, עד אז האדם עוד לא מבין את סיבת כל הסיבות. ורק אחרי שהאדם מגיע לשאלה כ"כ חזקה, עד שאין ביד השכל האנושי להכיל את השאלה עצמה, ורק אחרי שהאדם מקבל שכל חדש שהוא שורש השכל, ושאז השאלה נעלמת מעצמה, רק שם האדם מבין את סיבת כל הסיבות.

ועוד נוסיף, כי יש כאלו שנדמה להם שהפתרון לכל השאלות הוא לומר שהמציאות לא קיימת. כי אם אין מציאות אז אין זמן ואין מקום ואין סיבה ואין תוצאה, ואז ממילא אין שום שאלה כלל. ונדמה להם שבשכל הגדול ביותר, שם תפישת המציאות היא שהמציאות לא קיימת כלל.

אך גם זאת טעות. כי גם אי קיומה של המציאות, גם הוא לא מחויב המציאות. כי גם אם נניח ונאמר שאין מציאות, עדיין נוכל לשאול, האם זה מוכרח שלא תהיה מציאות? ואם לא, אז מדוע אין מציאות? ומה הסיבה שבגללה אין מציאות? וא"כ גם זה עצמו מצריך סיבה אחרת יותר עמוקה.

וכמו שה"אין סיבה" הוא לא הסיבה הראשונה, כך גם ה"אין מציאות" גם הוא לא התשובה של כל השאלות. וזה כמובן בלי קשר לזה שבוודאי שכן יש מציאות. כי המציאות קיימת והעולם קיים. וגם אם האדם ממש יתאמץ לומר שהעולם לא קיים, הרי שהעולם ימשיך להיות קיים.

ואם העולם לא היה קיים, ממילא לא הייתה שום שאלה כלל. ועצם זה שקיימת מחשבה שאומרת שאולי העולם לא קיים, זה עצמו הוכחה שמשהו קיים. ואם העולם לא היה קיים, לא הייתה מחשבה שיכולה לחשוב שהעולם לא קיים. וא"כ עצם קיומה של השאלה, מוכיח שמשהו קיים. וא"כ יש לשאול מה הסיבה שהוא עצמו קיים וכולי.

ובכלל זה נכללים גם כל אלו שאומרים שהעולם הזה הוא רק אשליה / חלום וכיו"ב. ובכך הם חושבים שהם תרצו את כל השאלות. וכמובן שזו לא התשובה של כל השאלות. כי גם אם נאמר שהעולם הוא חלום, עדיין יש להבין מה הסיבה שלו עצמו. וגם אם נאמר שאין חלום כלל, עדיין יש לשאול מה מכריח את האין חלום הזה להתקיים. כי גם ה"אין" גם הוא לא מוכרח.

כי ל"אין" יש הפך. וההפך של ה"אין" הוא ה"יש". ומאחר של"אין" יש הפך, א"כ קיומו של ה"אין" הוא לא מוכרח. וא"כ גם ל"אין" עצמו גם לו יש שורש. כי יש כאלו שנדמה להם של"אין" אין שורש. כי מאחר שהוא "אין", א"כ הוא לא קיים כלל ואין לו שום שורש ושום סיבה.

אך גם זו טעות. כי גם קיומו של ה"אין" גם הוא לא מחויב המציאות. וגם ה"אין" עצמו, גם הוא חלק ממשהו אחר גדול עוד יותר שהוא רק ביטוי שלו. כי גם קיומו של "אין", גם הוא רק אפשרי המציאות ולא מחויב המציאות. כי כמו שיש "אין" כך גם ישנו ה"יש".

ומאחר שקיים הפך ושונה של ה"אין", א"כ גם קיומו של ה"אין" גם הוא לא מוכרח. ויש עומק יותר גדול ממנו.

ויש כאן עוד רמת עומק עוד יותר גדולה, והיא שבעצם האדם מחפש את מחויב המציאות. דהיינו, האדם מחפש את הנמצא הראשון, את מהות המציאות, את הדבר האחד והיחיד שהוא חייב להיות מצוי, ושממנו נובעים כל הדברים כולם. דהיינו, האדם מחפש את הדבר שהוא מחויב המציאות.

אבל בשכל ניתן להבין, שגם מחויב המציאות, גם הוא לא מחויב המציאות. משום שגם מחויב המציאות הוא רק אפשרי המציאות. כי כמו שיש מחויב המציאות, הרי שיש גם אפשרי המציאות. כי כל דבר שהוא רק אפשרי שהוא יהיה קיים ושקיומו הוא לא מוכרח, הוא רק אפשרי המציאות. וכמו שיש מחויב המציאות, יש גם אפשרי המציאות.

וזה בעצם אומר, שגם קיומו של מחויב המציאות, גם הוא רק אפשרי המציאות. כי כמו שהוא מחויב המציאות, כך גם הוא היה יכול להיות אפשרי המציאות. ותמיד אפשר לשאול, מפני מה מחויב המציאות הוא מחויב המציאות ולא אפשרי המציאות. וא"כ גם מחויב המציאות, גם הוא רק אפשרי המציאות. דהיינו, שזה רק אפשרי שהוא יהיה מחויב, כי הוא היה יכול להיות גם רק אפשרי המציאות.

וכל דבר שנאמר עליו שהוא זה מחויב המציאות, ושהוא השורש של הכל וכולי, גם הוא יהיה תמיד רק אפשרות. כי כל זמן שיש דבר נוסף שהוא לא מחויב, הרי שתמיד אפשר לשאול מה הסיבה של המחויב עצמו? בדיוק כמו שאנחנו שואלים מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה.

ויש כאן עוד רמת עומק, והיא שבשכל האנושי ניתן להבין גם, כי כל זמן שיש תוצאה, לא יכולה להיות סיבה ראשונה. בדיוק כפי שאמרנו, שקיומו של אפשרי המציאות, הוא גורם גם למחויב המציאות להצטרך סיבה מדוע הוא כפי מה שהוא ולא משהו אחר.

וכל זמן שיש בעולם תוצאה כלשהי שהיא לא הסיבה הראשונה. וכל זמן שיש בעולם סיבה כלשהי שהיא לא הסיבה הראשונה. דהיינו, כל זמן שיש בעולם דבר כלשהו שהוא לא הסיבה הראשונה, הרי שלא ניתן להגדיר את הסיבה הראשונה.

כי גם אם נגדיר אותה, תמיד נוכל לשאול, מה הסיבה שבגללה הסיבה הראשונה היא עצמה ולא שאר הסיבות והתוצאות שנובעות ממנה. ז"א צריך גם למצוא סיבה מדוע הסיבה הראשונה היא כפי מה שהיא. וכל סיבה שלא נמצא, גם אם נמצא סיבה כלשהי, תמיד נוכל לשאול, מה הסיבה שבגללה הסיבה היא יוצרת את התוצאה ולא להפך.

כי נניח שנאמר שדבר כלשהו הוא הסיבה ודבר אחר הוא התוצאה. הרי שיש לשאול, מפני מה ומה הסיבה שבגללה דווקא הדבר הראשון גורר את הדבר השני ולא להפך. כי הרי היה יכול להיות גם הפוך. וצריך למצוא לא רק את הסיבה הראשונה, דהיינו, למצוא סיבה שלא ניתן לשאול מה הסיבה שלה, אלא למצוא גם את הסיבה שבגללה הסיבה היא הסיבה של התוצאות שאחריה ולא אחרת.

ומי שמתבונן בכל הדברים האלו, נדמה לו שהם עמוקים. והם אכן עמוקים ויש בהם סודות גדולים ועוד רמות עומק שונות שלא נכתבו כאן, ושאותם האדם מגלה רק אחרי שהוא מקבל את השכל האין סופי. אבל כל הדברים האלו עמוקים, רק בשכל אנושי.

כי החכם האמיתי שהוא כבר קיבל והשיג את השכל העל אנושי, שהוא שורש השכל של כל בני האדם, שהוא נקודת האמת של כל מחשבות בני האדם ושל כל הרעיונות שיש בעולם וכולי, אחרי שהאדם השיג את שורש השכל הזה, אז למרות שכל הדברים האלו נראים כמסובכים, הרי שהם מאוד פשוטים עבור החכם האמיתי שיש לו את השכל הגדול יותר.

וכל הדיבורים של החכם האמיתי, שורשם בשורש השכל האין סופי של כל בני האדם. כי החכם האמיתי ברמת המודעות הרגילה שלו, הוא משתמש גם בשכל העל אנושי שלו. כי אצלו אין הבדל בין השכל הרגיל לבין השכל העל אנושי. ובעיניו שניהם רק ביטויים שונים של אותו הדבר.

וכאשר החכם האמיתי נותן לאדם עצה כלשהי בכל נושא שהוא, שורש העצה של החכם האמיתי, הוא בשורש השכל העל אנושי של כל בני האדם.

כי יש חכמים רבים. ויש מנהיגים רבים. וכל אחד מתיימר לתת עצות שונות ומשונות. אך כל זמן שהאדם לא הגיע לשורש השכל של עצמו, שהוא השורש של כל המציאות ושל סיבת כל הסיבות, הרי שהשכל של האדם הוא עדיין פגום ולא ראוי לתת עצות.

והדבר דומה לתינוק קטן שינסה לתת עצות לעצמו. שכמובן שכל זמן שהתינוק והילד הקטן עוד לא פיתח את יכולת החשיבה שלו, הרי שבינתיים גם רמת העצות וההבנה שלו את המציאות, גם הן מוגבלות.

והאדם שעוד לא גילה את שורש השכל האין סופי שהוא סיבת כל הסיבות, הוא עדיין כמו תינוק קטן שמנסה ללמוד ללכת.

ובכלל זה כמובן נכללים כל חכמי החכמים שיש בעולם, וכל המנהיגים וכל המורים הרוחניים וכל הפסיכולוגים והפילוסופים וכל חבריהם, שכל זמן שהם לא פיצחו את הבנת סיבת כל הסיבות, הרי שעדיין שכלם פגום, וגם העצות שלהם פגומות, מאחר שהן לא מגיעות משורש השכל, אלא רק מצמצום של השכל, שהוא השכל האנושי, שהוא רק צמצום של שכל אחר גדול יותר.

ומי שרוצה ללמוד ללכת וללמוד לרוץ וללמוד להיות אלוף הריצה בעולם, אבל בלי להיפגע במהלך הריצה, עליו למצוא מאמן אישי שילמד אותו לרוץ בצורה נכונה. דהיינו, מי שרוצה לצלוח את הים של החיים בשלום, ולגלות את שורש השכל ולהתחיל ליהנות מהחיים, עליו לחפש מנהיג אמיתי, חכם אמיתי, גדול מאוד במעלה, שהוא כן הבין את סיבת כל הסיבות ושהוא כן מודע ברמת המודעות האישית שלו, לשורש השכל האנושי של כל בני האדם.

ועל ידי זה שהאדם מחפש ומוצא חכם אמיתי שכזה, על ידי זה תת המודע של האדם נחשף לשורש של השכל האנושי, בצורה עוצמתית יותר. כי החכם האמיתי, בכל העצות שלו הוא מביא לידי ביטוי את שורש השכל האנושי, בצורה עוצמתית וחזקה, וגם בצורה פשוטה שאותה יוכל האדם להבין.

ועל ידי זה שהאדם מעמיק את מחשבתו בעצות ובשכל של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מקרב את עצמו לשורש השכל האנושי, שהוא יכולת התפישה האין סופית, עד שבסופו של דבר על ידי העצות של החכם האמיתי, גם האדם עצמו הופך להיות חכם אמיתי בעצמו, ואז הוא מתחיל את החיים הטובים באמת...
איך להשיג אותו שיפור יכולת קוגניטיבית לזכור רוחניים מה מחויב המציאות חוקי הפיזיקה פיזיקה אימון חוקי פיזיקה לשאול מה הסיבה כמו תינוק איך להבין איך להשיג איך להשיג אותו אנושי אנושיות הישגים המציאות הסוד הסוד של השכל השכל להבין להבין את כל המציאות להשיג להשיג אותו מציאות סוד סודות שכל
חלק 1
... של השכל העל אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 1 ... האנושי ואת שורש השכל שלו שהוא השכל העל אנושי. ואיך יכול כל אחד להשיג שכל על אנושי ויכולת תפישה על אנושית. ...
חלק 2
... של השכל העל אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים , התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים ... לא מצליח לבצע משהו (כמו להרים משקל, לנהוג, להתחיל עם מישהי או לעבוד במקום עבודה לאורך זמן), מספיק לתרגל שוב ושוב - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים, אך רק במקרים שבהם מקור הקושי אכן נובע מחוסר בתרגול. מתי תרגול עוזר באמת? ההסבר ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה ... או פסיכולוגיות. אם יש חוסר בהבנה או מידע, ייתכן שצריך לטפל בבעיה בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית והקוגניטיבית להתמודד עם הפעולה. לדוגמה, אם אדם מתקשה ללמוד ...
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
... שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות , להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים , חשיבה תחרותית, החיים כמשחק האם כדאי לרצות להיות יותר טוב מאחרים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג בהרצאה היא האם כדאי לאדם ... או פחות, אלא רק בחירה שמתאימה לאופי, לרצונות ולשאיפות של כל אחד. האם כדאי להיות תחרותי? איך להפסיק להשוות לאחרים? מה היתרונות של הישגיות? איך להתמודד עם פחד מכישלון? למה אנחנו רוצים להצליח יותר מאחרים? איך לבחור מטרות בחיים? האם החיים הם משחק? להיות תחרותי, חשיבה הישגית, השגת מטרות, הצבת מטרות, משחק החיים, לשמוח בחלקך, עשיר שמח בחלקו, להיות יותר טוב מכולם, רצון לנצח, לכבוש את העולם, לנצח את כולם ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ... אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה? אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ... מעולה, ולדבר דברים הגיוניים ונכונים גם אם אין לו ניסיון מעשי. האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות? אליעד מדגיש שחשוב ... ולא לגופו של אדם. כלומר, חשוב לבחון אם העצות הן טובות ומועילות כשלעצמן, ללא קשר להישגים האישיים של נותן העצות. הוא טוען שהאנשים שדוחים עצות רק בגלל היעדר הישגים של מי שנותן את העצות, בדרך כלל לא באמת מבינים את התחום לעומק. אדם שמבין היטב בתחום יודע שאין קשר הכרחי בין הישגים אישיים לבין איכות העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח ... שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, להתאים אותו ללומד, ולוודא שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות טובות יותר בזכות ... בתחום חדש? כיצד לפתח יכולת ניתוח והסקת מסקנות? מדוע אין לגזור את איכות העצה מההישגים האישיים של היועץ? ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת ... יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה. מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה? אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא ... וגם יודע להסביר אותו שלב אחר שלב. כיצד להתייחס למי שנותן עצות למרות שאין לו הישגים מוכחים? אליעד: יש אנשים ששואלים מיד, מה ההישגים שלך בתחום? לפני שהם מוכנים להקשיב לעצה. אבל אם אדם באמת מבין בנושא, הוא אמור להתייחס לגופו של היגיון ולאו דווקא להשיגים של מי שמדבר. יכול להיות פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן ... למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים בהכרח יכולת הוראה, ובה במידה היעדר הישגים אישיים אינו מעיד תמיד על חוסר ידע תיאורטי או כושר ... בתחום חדש כיצד לפתח יכולת ניתוח והסקת מסקנות מדוע אין לגזור את איכות העצה מההישגים האישיים של היועץ ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת ... הוא לא יודע להסביר לך לדוג דגים. יש הרבה מאוד אנשים שמומחים בתחומם ברמת ההישג שלהם באותו תחום אבל בלהסביר את אותו תחום הם לא מומחים ... כלל אני אוסיף עוד משהו בדרך כלל אלה שאומרים כשמישהו בא לתת עצה ואומרים אבל מה ההישגים שלך בתחום? בדרך כלל לי זה אומר שהם לא כל כך מבינים בתחום כי אם הם היו מבינים בתחום היו יודעים שאין קשר בין ההישגים שלך בתחום לבין כמה אתה מבין בתחום, עצם זה שהוא ...
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
... אחרים מבלי שיהיה להם הצלחה בתחום המיועד. אלו לעיתים יכולים להיות אנשים שהצליחו למכור את עצמם כמומחים להצלחה מבלי שהשיגו הישגים משמעותיים בשדה עיסוקם. התרמית של המנטורים - מכירת חלומות בהמשך, אליעד מתאר את תעשיית הגורואים להצלחה שמבוססת על מכירת חלומות. לדוגמה, ... שכשאנחנו בוחרים מנטור, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מספר שאלות קריטיות: האם המנטור הצליח בתחום שבו הוא מלמד? האם יש לו הישגים מוכחים? האם הוא ניהל עסקים אמיתיים והתמודד עם אתגרים אמיתיים? האם הוא מיישם בעצמו את העצות שהוא נותן? האם הוא מלמד דברים שהוא אישית בדק ... מנטורים: מנטור שהיה מומחה אמיתי בתחום מסוים - מישהו שהצליח בעסקים, ניהל חברות, הקים מותגים, היה ספורטאי מקצועי, והשיג הישגים אמיתיים מוכחים. אדם כזה יכול ללמד אותך מתוך הניסיון האישי שלו. מנטור שכל מומחיותו היא בחלוקת עצות - אדם שלא הצליח בעצמו, לא ניהל עסקים או השיג הישגים מרשימים, אבל מוכר עצמו כמומחה להצלחה, למרות שאין לו בסיס אמיתי להוכיח את יכולותיו. אז איך מבדילים בין שני הסוגים? נניח שאתה מחפש ללמוד ... על קורס או ייעוץ ממנטור כלשהו, שאל את עצמך כמה שאלות חשובות: האם המנטור הצליח בעצמו בתחום שהוא מלמד עליו? האם יש לו הישגים מוכחים? האם הוא ניהל עסקים אמיתיים, התמודד עם אתגרים אמיתיים, והגיע לתוצאות? האם הוא מיישם בעצמו את העצות שהוא נותן לך? האם הוא מלמד רק ...
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
... רודפים אחרי תחושות טובות במהלך חייהם, ובחן שתי דרכים עיקריות לגישה למרדף הזה. כל אדם שואף להרגיש טוב, ולאורך החיים יש אנשים שמבצעים פעולה על מנת להשיג מטרות שונות - כסף, כבוד, הצלחה, אהבה ועוד. אך אליעד מציע שתי גישות שונות שבהן אפשר להסתכל על הרדיפה הזו. מהם המניעים שמובילים אותנו לרדוף אחרי דברים חיצוניים? הגישה הראשונה היא רדיפה אחרי הצורה החיצונית. הכוונה כאן היא למטרות שניתן למדוד, כמו כמות הלייקים בפייסבוק, רמת ההכנסות, הישגים במכירות או אפילו חוויות גופניות כמו סקס. הדרך הזו מסתכלת על הישגים שניתן להעריך אותם באופן כמותי. לדוגמה, אם לייקים גורמים לאדם להרגיש טוב, אז הוא יחשוב שההיגיון הוא להמשיך לרדוף אחרי יותר לייקים. אותו דבר אם אדם מרגיש טוב כאשר הוא מקבל כבוד, או כאשר הוא משיג הצלחות בעולם העסקי, הוא ימשיך לרדוף אחרי הישגים כאלה במחשבה שזה מה שיגרום לו להרגיש טוב. מהי הדרך השנייה והחכמה יותר? הגישה השנייה, החכמה יותר, היא לרדוף אחרי המהות מאחורי הצורה, כלומר, אחרי הרגש או ... איך תוכל להרגיש יותר אהוב בעצמך. אם כבוד גורם לך להרגיש שווה, במקום לרדוף אחרי כבוד, התמקד בהבנת הדרך בה תוכל להרגיש שאתה שווה באמת. כיצד ניתן להשיג את התחושות הטובות מבלי להיות תלוי בגורמים חיצוניים? המעבר מהגישה החיצונית פנימה הוא דרך חשובה לאדם שואף להרגיש טוב. במקום לרדוף אחרי הישגים כמו כסף או הצלחה חיצונית, ניתן למקד את תשומת הלב בתחושות הפנימיות, הרגשות, ולהבין איך אפשר לחוות את אותם רגשות בלי תלות במטרות חיצוניות. לדוגמה, במקום ... שואף לחופש? האם הוא רוצה כבוד כי הוא רוצה להרגיש שווה? במקום לרדוף אחרי הכסף או הכבוד, עליו לשאול איך הוא יכול להרגיש את התחושות הללו ללא תלות בהישגים חיצוניים. לא מדובר בהפסקת הרצון או בהימנעות ממטרות, אלא בראיית הדרך בה ניתן להשיג את התחושות הטובות מבלי להיות תלוי במטרה החיצונית עצמה. מהן המילים המרכזיות שניתן לקחת מההרצאה הזו? סיכום הדברים אליעד כהן מסביר את הצורך בהבנת המהות מאחורי הדברים שאנחנו רוצים להשיג . במקום לרדוף אחרי מטרות חיצוניות שמייצרות תחושות של אושר, כבוד או חופש, עלינו לשאול את עצמנו איך נוכל להשיג את הרגשות הללו בצורה פנימית, כך שלא נהיה תלויים בסביבה החיצונית להשגת תחושות טובות. מדובר בשינוי תפיסתי עמוק, שמעודד אותנו לפתח אהבה עצמית ומודעות פנימית מבלי ... שתי דרכים לרדוף אחר התחושות הטובות הדרך הראשונה היא לקום בבוקר ולומר לעצמך: אני רוצה כמה שיותר כבוד, כמה שיותר כסף, כמה שיותר פרסום, כמה שיותר הישגים חיצוניים. זו דרך אחת להסתכל על הדברים. כלומר, אתה רודף אחרי צורה חיצונית - מדדים שניתן לכמת ולמדוד, כמו מספר הלייקים בפייסבוק, כמות המכירות בעסק, רמת ... מתוך מחשבה שאם ישיג אותן, הוא ירגיש טוב. אבל ישנה דרך טובה יותר - במקום לרדוף אחרי הצורות החיצוניות, התמקד במהות שמאחוריהן. למה? כי רגשות ניתן להשיג לא רק באמצעות גורמים חיצוניים אלא גם מבפנים. לדוגמה, אם תלמד לרצות באמת את מה שקורה, תוכל להרגיש טוב גם בלי שתשיג את המטרות שלך. זהו תהליך של שינוי תפיסתי, שלא ... כמו כסף, כבוד, לייקים, הצלחה חברתית או רומנטית - חפש את התחושה הפנימית שאתה באמת רוצה לחוות. נסה להבין למה אתה רוצה כל דבר, ומה הרגש שאתה שואף להשיג דרכו. אחרי שתבין את זה, תוכל למצוא דרכים ישירות יותר לחוות את אותו רגש - דרכים שלא תלויות בהכרח במרדף אינסופי אחרי גורמים חיצוניים. למידע נוסף, ניתן להיכנס ... לרדוף אחרי הפנימי, לרדוף אחרי החיצוני, לרדוף אחרי התחושה, לרדוף אחרי צורה חיצונית, לרדוף אחרי תחושה פנימית, תלות רגשית בחיצוני, לרצות אהבה, להשיג אושר פנימי ...
כבוד מסוכן, פרגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
כבוד מסוכן, פרגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
... אליו. אם אדם מצפה לכך שיכבדו אותו כל הזמן, הוא יכול להרגיש פגוע כשהכבוד הזה לא ניתן לו. הכבוד הופך לתלוי בדברים חיצוניים, כמו הישגים, הופעה חיצונית או הצלחה מקצועית. מסיבה זו, כל שינוי במצב הזה עשוי להוביל לכאב פנימי. הסאב - טקסט ... ויש השבח על איך שהוא לבוש, הוא עשוי להרגיש שהאהבה תלויה בלהיראות טוב, ולא להרגיש אהוב באופן עצמאי. מהי הבעיה בהצגת הערכה לפי הישגים? למשל, כשאומרים לילד כל הכבוד, קיבלת 100, תת - המודע של הילד מקבל את המסר: אם אני לא אקבל 100, אני ... לקשיים אם הציונים לא יעמדו בציפיות. כך גם ההתנהלות החינוכית בבית יכולה להשפיע על התפיסה של הילד כלפי עצמו, בהנחה שצריכים להיות הישגים כדי לזכות בכבוד. כיצד כבוד יכול לגרום לתלות רגשית? כאשר אדם מתמכר לכבוד או להערכה שהוא מקבל, הוא ... אצלו את המחשבה שאם לא אקבל 100, אני פחות טוב. אנחנו לא אומרים כל הכבוד שיש לך שתי אוזניים כי אין בזה משמעות מיוחדת, וזה לא נתפס כהישג. אבל ציונים כן נתפסים כהישג , והילד לומד לערוך לעצמו דירוג של כמה הוא שווה לפי התוצאה במבחן. כיצד כבוד גורם לתלות? שאלה: למה בעצם בן ... לזכור לפני שנתחיל לפרגן או לקבל פירגון? תשובה: כבוד ואהבה מותנים לעיתים קרובות בדברים חיצוניים: הצלחה, מראה, עשייה מסוימת, הישגים, יכולות. כשאנחנו מפרגנים, חשוב להזכיר, במפורש או ברמז, שהאדם טוב גם בלי התוספות הללו. וכשאנחנו ...
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
... את עצמם עם דברים חיצוניים כמו הישגים, רכוש וידע. למשל, אדם יכול להזדהות עם כספו ורכושו, ואז מושג האני שלו יכלול את הרכוש ... אליעד מסביר שההזדהות עם הישגים או עם כישלונות נובעת מהדרך שבה האדם תופס את עצמו. לדוגמה, כשאדם מרגיש שהוא מצליח, הוא ... מכך, נוצרת תלות רגשית חזקה בהישגים, ברכוש, או בדימוי העצמי, והאדם עשוי להרגיש פחד לאבד אותם. לדעתו של אליעד, הפתרון הוא ... שאדם מזדהה איתו. הזדהות עם הישגים וכישלונות יוצרת לחץ ופחד מפני אובדן. האדם איננו באמת הדברים שהוא מזדהה איתם, אלא רק ... עצמו על ידי כל מיני מאפיינים והישגים: הידע שלו, הרכוש שלו, ההצלחות והכישלונות שלו, ובעצם מזדהה עם כל דבר שהוא חושב ששייך לו. ... הוא הזדהה עם זיכרונותיו, הישגיו, הדברים שהשיג בחייו, אבל אחרי התאונה, כשהזיכרונות הללו נמחקים, הוא כבר לא רואה את אותם דברים ... עם דברים שונים כמו רכוש, ידע והישגים, כאילו הם מהווים אותו, אבל אם היה מבין את הטבע האמיתי של המציאות, היה מגלה שכל הדברים ... היא בסך הכל אשליה של תודעה. ההישגים או הכישלונות אינם באמת חלק מהמהות של האדם, אלא דברים שהאדם החליט להזדהות איתם, ויכול ... שמאפיינים אותו כאדם, כמו ההישגים שלו או הרכוש שלו, ואילו הרובוט לא מזדהה עם דבר כזה. אבל אליעד מציע שאולי האדם עצמו הוא ... הוא טוען שהאדם הוא לא באמת ההישגים שלו, לא באמת הרכוש שלו, וגם לא הזיכרונות או המחשבות שלו. אלו רק דברים שהוא אימץ כשלו ...
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
... פנימית ואהבה אמיתית. אליעד כהן מסביר שכסף והצלחה דווקא כן יכולים לקנות דבר אחד ברור - פחד, חרדות וחוסר ביטחון עצמי מתמשך. זאת משום שברגע שלאדם יש נכסים, הצלחות והישגים חיצוניים, באופן אוטומטי נוצר בו פחד לאבד אותם. ככל שהאדם מצליח יותר, כך הוא צובר יותר פחדים, כמו אזיקים שנוספים לידיו עם כל הישג חדש. לדוגמה, אדם שקנה רכב חדש כדי לחוש סיפוק, בו - זמנית קנה גם פחד - הפחד לאבד את הרכב או את ערכו. אדם שיש לו מעמד כלשהו, כמו האיש הכי עשיר בעולם, מפחד לאבד את המעמד הזה. ההישגים שמספקים תחושת סיפוק רגעית, יוצרים גם חרדה קבועה. אליעד מדגיש כי הבעיה איננה בעצם קיום ההישגים, אלא במשמעות ובחשיבות שהאדם מייחס להם. האם כסף יכול לפתור את הפחד שהכסף עצמו יוצר? כסף לא יכול לפתור את הבעיה שהוא עצמו יוצר. ככל שלאדם יש יותר הישגים, כך גובר הפחד לאבד אותם. זאת משום שהאושר והביטחון העצמי של האדם הופכים ... לא ייהנה באמת מהדבר הזה. למשל, אדם עיוור לא מפחד לאבד חולצה יפה, משום שהוא לא רואה את יופייה ולא מייחס לה משמעות. המשמעות היא שדאגה נוצרת בגלל החשיבות שהאדם מייחס להישג שלו. אם האדם לא היה מייחס להישגים חשיבות רבה כל כך, הוא לא היה מפחד לאבד אותם, אך אז גם לא היה נהנה מהם ... נכסים כי פשוט אין לו נכסים. מצד שני, חייו לא מושלמים בגלל המחסור הבסיסי. תינוק לא מפחד לאבד דבר כי הוא לא מבין את משמעות הנכסים, אך הוא גם לא נהנה באמת מעושר או מהישגים. הנקודה שאליעד מדגיש היא שלא צריך להפוך להומלס או לתינוק כדי להשתחרר ... למצב של אחדות פנימית, שבו אין לו יותר פחד לאבד דבר. במצב זה האדם לא מתנתק מהעולם החיצוני, אלא פשוט חי בשלמות פנימית שאיננה תלויה בדברים חיצוניים. הוא מסוגל ליהנות מהישגים והצלחות, אבל לא חי בפחד מתמיד לאבד אותם. זוהי הצלחה אמיתית - שלווה פנימית ... הבנת הגורמים לפער בין רצון וחוסר רצון משמעות הפרפקציוניזם וכיצד להתמודד עמו מהי ההגדרה של הצלחה אמיתית? מהו הדבר שכסף כן יכול לקנות לאדם? כסף, הצלחה, נכסים נדלן ושאר הישגים חיצוניים נראים תמיד כמשהו נחשק, שמשפר את איכות החיים ואת תחושת הביטחון ... נפשית, שקט אמיתי, יחסי אנוש טובים וכדומה. אבל האם יש דברים שכסף דווקא כן קונה? התשובה היא כן: כסף והצלחה יכולים לקנות לאדם פחד, חרדות, חוסר שקט נפשי, דאגה לאובדן ההישגים, ואף תחושה מתמידה של חוסר ביטחון עצמי, כי ההישג כביכול כבול בדבר חיצוני שעלול להיעלם או להיפגע. מדוע הכסף לא יכול לפתור את הבעיה ... ופחדים. איך זה ייתכן? השאלה המרכזית היא: אם האדם משקיע כל כך הרבה ברדיפה אחר הצלחה חיצונית וכסף, הוא למעשה תולה את האושר שלו בדבר שיכול ללכת לאיבוד. ומרגע שיש נכסים והישגים, האדם מתחיל לפחד לאבד אותם. ברגע שיש משהו טוב, נוצר החשש לאבד אותו. בכל ... לעומת זאת, אם אכן הטוב שלו תלוי בכסף, אז בהכרח ישחשוש תמידי מאובדן הדבר. האם מרבה נכסים מרבה דאגה הוא כלל גורף? המשפט המפורסם מרבה נכסים מרבה דאגה מלמד אותנו שכל הישג חיצוני, בין אם הוא חומרי או סטטוס של הצלחה, טומן בחובו דאגה ופחד. אדם עשיר יכול ... אומר שלא באמת רואים בכסף או בהצלחה כמשהו בעל משמעות עמוקה. כמו כן, מרבה נכסים מרבה דאגה לא עוסק רק בכסף. הוא חל על כל דבר שהאדם מזהה כטוב ורוצה לשמור עליו. ברגע שיש הישג נתפס כטוב, האדם עלול לפחד מהיפוכו - לאבד את הטוב הזה. והתלות החיצונית הזאת ... רע. אז מה עושים בפועל כדי להגיע לשקט נפשי אמיתי? הצעד הראשון הוא להבין את גודל הבעיה: כל עוד אני תולה את האושר שלי בדבר חיצוני, אני מפחד לאבד את הדבר החיצוני הזה. כל הישג מוסיף פחד חדש. השלב השני הוא לשאול שאלות על מהות ההגדרות שלנו לטוב ורע. צריך ... ויכול אדם לבוא ולהגיד, לי יש הרבה כסף ואין לי בכלל דאגות, לא מפריע לי בכלל ההון שנמצא אצלי וכולי. אבל יש דבר אחד, שאליו אי אפשר להתכחש, ודבר זה נכון ורלוונטי לכל הישג והישג שיש לאדם בחיים. והדבר הוא, שבכל דבר ודבר בחיים שיש לאדם, יש את ... במשמעות שהאדם נותן לדבר. כיוון שאנשים כל חייהם רודפים אחר השגת דברים שיגרמו לו להרגיש יותר טוב, והאדם לא מבין שהוא רודף אחר דברים לא טובים, כיוון שהוא יפחד לאבד את ההישגים שלו, למרות שהוא יכול ליהנות זמנית ולהרגיש טוב רק לרגע, כיוון שהחשש מייד ... לאבד שום דבר, כי אין לו שום דבר לאבד, אמנם כביכול באמת אין לו כלום, אבל גם אין לו כבר פחד מלאבד משהו. יש בכל דבר את היתרונות ואת החסרונות, אין האמור כאן שזה לא נכון להשיג דברים, אך יש להסתכל בעין אמיתית ולהבין, לאדם עשיר, אין את אותו החוסר פחד לדוגמה ...
קדושת החיים, חיים אחרי המוות, תכלית החיים והמוות, התאבדות, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, עולם החלומות
קדושת החיים, חיים אחרי המוות, תכלית החיים והמוות, התאבדות, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, עולם החלומות
... אסון גרעיני ואנשים נדרשים להתפנות מהמקום, מדוע בעצם הם מתפנים? אולי דווקא נכון להישאר ולמות, כי אולי תכלית החיים היא בכלל למות. האם הישגים בחיים הם התכלית? בהמשך, עולה שאלה על משמעות ההישגים שאדם משיג במהלך חייו, כשלכאורה התכלית היא להשיג דברים עד המוות. אליעד מפקפק גם ברעיון זה, משום שבסופו של דבר האדם מת, וכל ההישגים והמאמצים שהושקעו נעלמים. מבחינה הגיונית, טוען אליעד, המוות מבטל את כל מה שנעשה בחיים, ולכן הישגים אינם בהכרח התכלית האמיתית. האדם נאבק לחיות ... כי בסוף מתים זאת אומרת שמה המטרה המטרה זה בסוף למות, כאילו אתה עובד ועובד בסוף מת אז מה המטרה למות אז בא נתקדם יותר מהר. ש: מה שהוא משיג עד המוות זאת התכלית כביכול. אליעד: מי חושב שזאת התכלית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הישגים, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הישגים, איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן לחיים, מטפל הוליסטי בנושא הישגים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2842 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 04:00:42 - wesi1