אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הישגים ✔איך להתייחס ללקוח? איך לרכוש לקוחות? איך לגרום ללקוחות לאהוב אותך? איך להבין לקוחות? איך להשיג לקוחות? איך להתייחס ללקוחות? מה המוצר שלך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:00איך להתייחס ללקוח? איך לרכוש לקוחות? איך לגרום ללקוחות לאהוב אותך? איך להבין לקוחות? איך להשיג לקוחות? איך להתייחס ללקוחות? מה המוצר שלך? מה הלקוח רוצה? איך לשכנע לקוח? להתחבר עם הלקוח
מהי הטעות הנפוצה בהתייחסות ללקוחות?

אליעד כהן מסביר בהרצאה כי הטעות הנפוצה של אנשים שנותנים שירות או מוכרים מוצר, היא שהם חושבים שהעסקה בינם לבין הלקוח היא טכנית בלבד. לדוגמה, אם אתה מלמד שיעורים פרטיים במתמטיקה, אתה עשוי להניח שהמוצר שאתה מספק הוא הידע בתחום המתמטיקה. לכן, אתה עשוי לחשוב שהלקוח יבחר בך רק בגלל שאתה טוב יותר, מקצועי יותר, מנוסה יותר או זול יותר ממורים אחרים. אבל זו תפיסה מוטעית.

מה באמת הלקוח מחפש כשהוא פונה אליך?

הלקוח לא מחפש רק מוצר או שירות, אלא תחושה טובה. לפני הכל, הוא בן אדם שמעוניין להרגיש טוב. לדוגמה, אם תלמיד מגיע ללמוד מתמטיקה מתוך חרדה לקראת מבחן, אפילו אם תלמד אותו את החומר בצורה לא מושלמת, אבל תגרום לו להרגיש ביטחון עצמי רב יותר, הוא יצא ממך עם תחושה טובה. התחושה הזו היא מה שיגרום לו לאהוב אותך, להיות נאמן אליך ולהביא לך לקוחות נוספים. כלומר, הוא לא קונה ממך רק ידע, אלא הוא רוכש ממך בעיקר ביטחון ותחושה חיובית לגבי עצמו.

איך אפשר לגרום ללקוח להרגיש טוב?

הדרך לגרום ללקוח להרגיש טוב היא לא רק באמצעות המקצועיות שלך, אלא גם באמצעות היחס שאתה נותן לו והקשר האישי שאתה מייצר איתו. לדוגמה, אליעד מסביר שהלקוח משלם לא רק על השירות הישיר, אלא בעיקר על התחושה שהוא יוצא איתה אחרי המפגש. גם אם הלקוח קיבל מוצר לא מושלם אבל הרגיש שהיחס כלפיו היה מעולה, הוא יצא מרוצה ויחזור אליך שוב. לכן, חובה לשאול את עצמך מול כל לקוח: איך אני יכול לגרום לו להרגיש טוב? איך היחס האישי שאני נותן לו משפיע על תחושת הסיפוק שלו?

איך נכון להתנהל מול לקוח במחלוקת כספית?

כאשר יש מחלוקת כספית, למשל כשהלקוח רוצה לשלם פחות ואתה רוצה יותר, אליעד מדגיש שהעיקר הוא לא הכסף או הפרטים הטכניים, אלא ההבנה ההדדית והתחושה. לדוגמה, אם תסביר ללקוח בצורה מכובדת ומבינה מדוע המחיר שלך גבוה יותר, אפילו אם יש מחלוקת, היחס והכבוד שנתת לו יגרמו לו להרגיש טוב יותר. כלומר, גם במחלוקת חשוב לזכור שהמטרה היא לשמר את התחושה החיובית ולא רק לפתור את הצד הטכני של העניין.

מה קורה כשהלקוח לא מתעניין במוצר שלך למרות שאתה מקצוען?

אליעד מסביר שלפעמים אתה יכול להיות מקצוען בתחומך, אך אנשים לא ירצו לעבוד איתך בגלל חוסר היכולת שלך ליצור קשר אישי נכון. הוא נותן כדוגמה אנשים שיש להם מומחיות טכנית גבוהה, אך חסרה להם מיומנות בין - אישית, מה שגורם ללקוחות להתרחק מהם. אם אתה נתקל בכך, כדאי לך לבחון את הגישה שלך מול לקוחות ולהוסיף ממד אישי וחוויית שירות נעימה לצד המקצועיות הטכנית.

מה לעשות כשלקוח רוצה אווירה נעימה ולא רוצה לפתור את הבעיה?

אליעד מתייחס לדילמה שהעלה אחד המשתתפים, שהביע חשש שמטופל יעדיף להישאר בבעיה שלו רק כי הוא נהנה מהאווירה הנעימה בטיפול. אליעד ענה שאם אתה באמת יכול לפתור את הבעיה, עליך לפתור אותה באופן כזה שגם הסיבה שהלקוח רצה את האווירה הנעימה (הבעיה האמיתית שלו) תיפתר. אם הלקוח נשאר רק בגלל האווירה, סימן שלא פתרת את הבעיה האמיתית. הוא מבהיר שאם המטרה שלך היא לגרום ללקוח לחזור, כדאי לייצר אווירה נעימה, אך אם המטרה שלך היא רק לפתור בעיה ולהתקדם הלאה, אתה יכול להיות יותר קשוח ופחות להשקיע ביצירת אווירה נעימה.

איך אליעד מציע להתמודד עם לקוח או עובד לא מרוצה?

אליעד מציין שהיחס האישי שאתה נותן חשוב לא רק מול לקוחות, אלא גם מול עובדים. עובד לא נשאר אצלך רק בגלל הכסף אלא בגלל תחושת הסיפוק שהוא מקבל. אם אתה נותן לעובדים או ללקוחות שלך תחושה שאתה מכבד אותם, מקשיב להם ומתייחס אליהם ברמה האישית, הם יבחרו להישאר איתך גם אם מבחינה כספית או מקצועית הם יכלו לקבל תנאים טובים יותר במקום אחר.

האם להיות נחמד תמיד עוזר ללקוחות לרצות אותך?

אליעד מדגיש שלפעמים יש צורך למצוא את האיזון הנכון. אם המטרה שלך היא שהלקוח ימשיך איתך לזמן ארוך, אתה צריך ליצור חוויית שירות חיובית. אך אם אתה מעוניין רק בעסקה טכנית נקודתית, אין הכרח להיות נחמד בצורה מוגזמת. הוא מציע למצוא את האיזון ולהתאים את עצמך למטרה הספציפית שלך עם כל לקוח.
איך להתייחס ללקוחות כדי להשיג את אהבתם?

הטעות הקלאסית של אנשים שנותנים שירותים היא לראות את העסקה ביניהם לבין הלקוח כעסקה טכנית בלבד. לדוגמה, אם אתה מלמד שיעורים פרטיים, רבים חושבים שהמוצר שהם מציעים הוא השירות עצמו, כלומר, שיעור שבו יעניקו ללקוח ידע בתחום מסוים. אך זו לא האמת - המהות של העסקה היא לא רק המוצר הטכני שאתה נותן, אלא התחושה שהלקוח יקבל ממך. הלקוח פונה אליך כי הוא רוצה להרגיש טוב, ורק לאחר מכן הוא מתעניין בשירות עצמו.

מה הלקוח באמת רוצה?

הלקוח רוצה תחושה טובה, ולא רק את המוצר או השירות שאתה מספק. לדוגמה, אם הוא מגיע ללמוד מתמטיקה ומרגיש חרדה לפני מבחן, אתה לא רק מלמד אותו את החומר, אלא גם מספק לו ביטחון בכך שאתה משדר לו תחושת ביטחון לקראת המבחן. גם אם הלימוד עצמו לא היה מושלם, התחושה החיובית שצבר יגרום לו להרגיש טוב ולקבל ערך מהמפגש. כאשר הלקוח מרגיש טוב, הוא ירצה לחזור אליך, להמליץ עליך ולקבל את השירות שלך גם אם המוצר עצמו לא היה מושלם.

איך לגרום ללקוח להרגיש טוב?

עליך להתמקד לא רק במקצועיות שלך, אלא גם במעטפת הרגשית שאתה מספק. גם אם המוצר שלך טוב מאוד, הלקוח לא ירגיש אליו חיבור אם אתה לא תדע איך ליצור איתו קשר אישי ולהתייחס אליו. כשאתה עובד מול לקוח, תשאל את עצמך איך אתה יכול להקל עליו להרגיש טוב, כיצד תחושת השייכות וההבנה שתקבל ממנו תשפיע עליו בצורה חיובית.

איך להתמודד עם דילמות בנוגע לאווירה עם הלקוח?

אם אתה נמצא במצב שבו הלקוח רוצה חוויית שירות נעימה, אך אתה חושש שהוא לא ירצה לפתור את הבעיה שלו מתוך חשש לא לאבד את התחושה הטובה, זה הזמן לשאול את עצמך אם באמת אתה יכול לעזור לו לפתור את הבעיה. אם אתה מאמין שאתה יכול לפתור את הבעיה, עליך להרגיש נעים ומקצועי במקביל, ולזכור שלפעמים כדאי להתעקש על פתרון הבעיה ולהשאיר את הלקוח מרוצה מהתהליך כולו.

מה קורה כאשר הלקוח לא מביע עניין בשירות?

אם אתה מקצוען בתחום שלך אך הלקוח לא רוצה לעבוד איתך, חשוב להבין שיכולות להיות סיבות מעבר למקצועיות שלך. ייתכן שהבעיה נעוצה ביכולת שלך ליצור קשר אישי עם הלקוח ולהתאים את עצמך לצורכי הלקוח. אם אתה מוצא את עצמך במצב כזה, תוכל לשקול אם כדאי להימנע מהגישה הטכנית ולהתמקד יותר ביצירת חוויית שירות חיובית עבור הלקוח.
עכשיו עוד דבר שמי שזה פשוט לו אז זה פשוט לו ומי שזה לא פשוט לו אז זה יחדש לו או יחדד אז הנושא כזה טעות קלאסית של אנשים שנותנים שירות למישהו, מה הטעות יש אנשים שחושבים כשהם נמצאים מול לקוח.

ש: שהלקוח הוא המלך.

אליעד: לא שמה שהם חושבים שהמהות של העסקה בינם לבין הלקוח זאת עסקה טכנית, נגיד שאתה לדוגמה מה נגיד?

ש: מלמד שיעורים פרטיים.

אליעד: מלמד שיעורים פרטיים אוקי נניח אז לכאורה מה המוצר שאתה נותן ללקוח שיעורים פרטיים מה הוא אמור לקבל בתמורה לדעת נגיד את תחום המתמטיקה, עכשיו מה אמור לכאורה על פי ההיגיון הבסיסי לגרום ללקוח לרצות לעבוד איתך שאתה יכול לתת לו מוצר יותר טוב מאחרים מוצר יותר טוב אתה תסביר לו יותר טוב יש לך יותר מיומנות יותר ניסיון יותר ידע, אתה יותר מקצועי אתה מסביר יותר טוב וכו' ואם זה גם יותר זול אז זה בכלל אתה גם יותר זול וגם יותר טוב וכו'.

ואז מה שקורה שבפועל זה לא תמיד ככה בפועל זה לא תמיד ככה זאת אומרת החשיבה שחושבת שמה שיש בינך לבין הלקוח זה עניין טכני היא טעות, נסביר מה נכון לחשוב ומה נגזור את מה שצריך לגזור. זה עובד אחרת יש מולך לקוח הלקוח הוא קודם כל בן אדם הוא בן אדם לפני שהוא לקוח לפני שהוא רוצה לדעת מתמטיקה לפני שהוא רוצה שיעור פרטי לפני שהוא רוצה את השירות שלך קודם כל הוא בן אדם, כבן אדם מה הוא רוצה הוא רוצה להרגיש טוב למה הוא פונה אליך כי הוא רוצה להרגיש טוב אתה בעיקרון אמור לגרום ללקוח שלך להרגיש טוב.

באיזה דרך אתה גורם לו להרגיש טוב יש גבול אתה אומר לדוגמה אני לא מוכן לגרום לו להרגיש טוב בללכת לעשות לו קניות אני לא מוכן לעשות דברים מסוימים ויש דברים שאני רוצה לעשות אבל עדיין יש, זה לא אתה לא עושה לו טוב רק במוצר שאתה נותן לו אתה עושה לו טוב גם מסביב. בסופו של דבר נגיד שהוא בא אליך נגיד לדוגמה ללמוד תחום מסוים אוקי הוא לא משלם לך כסף רק על מה שלימדת אותו הוא משלם כסף על זה שבאופן יחסי כשהוא יצא ממך הוא הרגיש יותר טוב מאשר אם הוא לא היה יוצא ממך שזה בעצם אומר אם הוא לא היה בא לא היה הולך למישהו אחר.

לדוגמה נגיד שהוא נכנס אליך נגיד עם חרדה שהוא יכשל במבחן ואתה לימדת אותו את החומר בצורה מקרטעת אבל נתת לו ביטחון שהוא יצליח במבחן ונגיד שהביטחון הזה לדוגמה נגיד עשה לו טוב, אוקי הדבר הזה יגרום לו לאהוב אותך יגרום לו לאהוב אותך הוא יהיה לקוח שלך יותר טוב הוא יביא לך עוד לקוחות הוא יאהב אותך וכו'. מה שאני בעצם חותר פה, ואם לדוגמה נגיד אתה תתמקד אך ורק בקטע הטכני ורק בקטע המקצועי וכל שאר הסיפורים ואתה לא תהיה נחמד ולא משנה מה הוא לא ירצה אותך.

עכשיו מה חשוב לי להגיד פה עוד פעם יש עוד תופעה מעניינת שהרבה פעמים אנשים מתעסקים באומנות באיזה משהו הם יוצרים איזה מוצר מסוים ואז הם מחליטים ללכת למכור אותו לציבור הרחב אבל יש להם מיומנות ביצור של המוצר ואין להם את המיומנות במכירה, עכשיו והאנשים האלה בעיקר האנשים האלה שהם באים נגיד מרקע טכני הם תופסים את העסקה כעסקה טכנית הם תופסים אותה "כי אני בא לתקן לו את המזגן אני בא לסדר לו את ה - x בבית, אני נותן לו תיקון ל - x אני נותן שירות x" אבל זאת לא האמת אתה לא נותן שירות x אתה עושה לאנשים טוב.

מה אתה עושה להם טוב שהמוכר במכולת עושה להם טוב בלתת להם אוכל אתה עושה להם טוב במשהו אחר אבל במהות המהות היא שאתה עושה להם טוב זאת המהות. עכשיו ולכן כשעומד מולך לקוח תשאל את עצמך איך אני יכול לעשות לו טוב כבן אדם מה הרצונות שלו איך אני יכול למלא לו אותם, אתה כמובן תשתדל שזה יהיה באמצעות המקצועיות שלך אבל המקצועיות שלך היא צורה שבה אתה עושה לו טוב היא לא המהות של מה שאתה נותן לו הלקוח לא בא אליך בשביל המוצר שאתה נותן לו אלא בא אליך בשביל התחושה הטובה שבאופן כללי הוא קיבל ממך.

ולכן אם לדוגמה נגיד הלקוח נגיד רוצה לשלם לך מאה שקלים ואתה נגיד רוצה ממנו מאתיים שקלים נניח עכשיו האם מחויב שתריב עם הלקוח שלך אז אם אתה חושב שהעיקר זה הדבר הטכני אז מתחיל להיות פה בלגן "הוא רצה ככה אני אמרתי לו ככה" נהיה בלגן אבל הלקוח רצה להרגיש טוב, אם הוא יבין למה לקחת לו יותר אם הוא יבין למה ביקשת יותר אם הוא יבין שאתה מכבד אותו אם יהיה פה סיפור שלם כאילו גם אם נגיד אתה מתווכח עם הלקוח שלך על משהו ולפעמים יש מצבים שאתה מתווכח עם הלקוח שלך על משהו השאלה איך אתה עושה את זה.

אתה עושה את זה מתוך כבוד אתה עושה מתוך מאבק של אגו אתה מתחשב ברצונות שלו מה אתה עושה שם בדיוק זה העניין. ומה שאני חותר ואומר עוד פעם אתה לא מוכר ללקוח מוצר אתה מוכר לו תחושה אתה מוכר לו תחושה התחושה זה שהוא ירגיש טוב והמוצר שאתה נותן לו זה אחת הדרכים שלך לגרום לו להרגיש טוב הוא בא אליך בשביל להרגיש טוב לא בשביל המוצר, תבין את זה תעשה לו טוב הוא ירצה אותך גם אם המוצר שלך יהיה גרוע לא תבין את זה גם אם המוצר שלך יהיה טוב הוא לא ירצה את המוצר.

הבנו את הסיפור כנ"ל לגבי העובדים שלך כנ"ל לגבי כל מיני מערכות יחסים אתה חושב שאם הוא עובד שלך הוא בא לפה בשביל הכסף אתה נותן לו עוד כסף ובזה קנית אותו אבל זה לא נכון הוא בא אליך כי הוא חושב שיהיה לו יותר טוב לעבוד אצלך מאשר לשבת בבית ויהיה לו יותר טוב לעבוד אצלך לא רק בגלל הכסף שאתה נותן לו גם בגלל הצורה שאתה מדבר אליו גם בגלל איך שאתה מתייחס אליו, גם בגלל שאתה מתייחס ברמה האישית גם בגלל כל מיני סיבות. מה אתה רוצה להגיד?

ש: זה סוג של דילמה שיש בנושא הזה מטופל שמגיע נגיד לעשות לו אווירה נעימה וטובה, עכשיו השאלה היא הדילמה היא חשש שהוא לא ירצה להיפטר מהבעיה שלו כי בשבילו זאת חוויה עם המטפל זאת חוויה טובה על מנת לא להפסיד את החוויה הטובה שיש לו אז הוא לא ירצה להיפטר מהבעיה שיש לו זאת הדילמה.

אליעד: ואתה יכול לפתור אותו?

ש: אז אולי עדיף כאילו בהתלבטות אם אולי יותר טוב אולי עדיף לא ליצור אווירה נעימה בעניין טכני כאילו.

אליעד: מהמם מה שאתה אומר מהמם, עכשיו יש לי שאלה אתה רוצה לפתור אותו מהבעיה שלו?

ש: כן.

אליעד: אוקי ואתה חושב שאתה יכול לפתור אותו מהבעיה שלו?

ש: אני מאמין שכן.

אליעד: אוקי ואתה יכול לפתור אותו מהבעיה שבגללה הוא גם רוצה את האווירה הנעימה?

ש: מה השאלה.

אליעד: אז זאת אומרת שאתה לא יודע לטפל טוב כי אם בסופו של דבר הוא נשאר בשביל האווירה זה אומר שמספיק רע לו בחיים בשביל להישאר בשביל האווירה אז תפתור לו את הבעיה שגורמת לו לרצות להישאר בגלל האווירה. אתה צודק שאם יש לך מישהו שבא עם בעיה מסוימת ואתה רוצה להעיף אותו ממך שגם זה לא ברור למה שתרצה להעיף אותו ממך, אם אתה רוצה להעיף אותו ממך אז תבעט בו.

ש: לא להעיף אותו מעצמי הוא בא עם בעיה מסוימת.

אליעד: מה הבעיה המסוימת?

ש: עכשיו המטרה היא לטפל בבעיה הזאת וזהו.

אליעד: נכון מה המטרה של מה שאני אמרתי אני ניסיתי להסביר לך איך לגרום לו לרצות לעבוד איתך אם אתה רוצה שהוא יעבוד איתך פחות תהיה נחמד פחות זה כל הסיפור בפשיטות. אם אתה בראש שלך, יש מצבים שאתה איש מקצוע מאוד טוב בתחומך ואנשים לא רוצים לעבוד איתך כי אתה מאוד לא טוב בתקשורת בין אישית אני דיברתי על זה על זה דיברתי מעבר לזה זה סיפורים אחרים.

ש: אבל לפעמים בן אדם כאילו קשה לבן אדם בגלל המקצועיות האישית ולא בגלל המוצר גם יש תופעה כזאת.

אליעד: ומה אכפת לך מה הבעיה שלך אתה לא מעוניין.

ש: אני במטרות.

אליעד: אז אתה לא מעוניין אתה אומר מי שרוצה את המוצר הזה כן מי שלא שילך לעזאזל כן נגיד שכן אז תעשה מראש תגיד "אתה רוצה את המוצר? כן, לא לך לעזאזל" זהו תהיה קשוח מראש מה הבעיה אל תהיה נחמד תהיה כמו הנאצי של המרק.

ש: אני רוצה שהוא יהיה אצלי.

אליעד: הבנתי אז בהתחלה תהיה נחמד ואחרי שהוא יבוא אליך תבעט בו תמצא איזון בסדר.
איך להרגיש טוב לשכנע לקוח לחזור לבחון חשוב לזכור איך לפתור בעיות להשיג לקוחות איך לזכור איך לחזק ביטחון עצמי איך להיות בטוח בעצמי ממי ללמוד ליצור אהבה איך לאהוב איך לגרום ללקוח איך לגרום ללקוח שלך איך לגרום ללקוחות לאהוב אותך איך להבין את הלקוח איך להבין לקוח איך להבין לקוחות איך להשיג לקוחות איך להתחבר עם לקוח איך להתייחס איך להתייחס ללקוח איך להתייחס ללקוחות איך לרכוש לקוחות איך לשכנע איך לשכנע את הלקוח איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות הישגים הלקוח רוצה התחברות לאהוב לאהוב אותי לאהוב אותך לאהוב רק אותי לאהוב רק אותך לגרום ללקוח לגרום ללקוח שלך לגרום ללקוחות לגרום ללקוחות לאהוב אותך להבין את הלקוח להבין לקוח להבין לקוחות להשיג לקוחות להתאהב בי להתאהב בך להתאהב רק בי להתאהב רק בך להתחבר להתחבר עם הלקוח להתחבר עם לקוח להתייחס למה לגרום ללקוח לקוח לקוחות לקנות לרכוש לרכוש לקוחות לרצות אותי לרצות אותך לרצות רק אותי לרצות רק אותך לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוחות לשכנע לקוחות לאהוב אותך מה הלקוח רוצה מה הלקוח שלך רוצה מה המוצר שלך מוצר עם מי להתחבר רצון שכנוע
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון ... או לעבוד במקום עבודה לאורך זמן), מספיק לתרגל שוב ושוב - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים, אך רק במקרים שבהם מקור הקושי אכן נובע מחוסר בתרגול. מתי תרגול עוזר באמת? ההסבר המרכזי הוא שתרגול עוזר ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
... האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה ... בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית והקוגניטיבית להתמודד עם הפעולה. לדוגמה, אם אדם מתקשה ללמוד ...
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק האם כדאי לרצות להיות יותר טוב מאחרים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג בהרצאה היא ... בחירה שמתאימה לאופי, לרצונות ולשאיפות של כל אחד. האם כדאי להיות תחרותי? איך להפסיק להשוות לאחרים? מה היתרונות של הישגיות? איך להתמודד עם פחד מכישלון? למה אנחנו רוצים להצליח יותר מאחרים? איך לבחור מטרות בחיים? האם החיים הם משחק? ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה ... בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה? אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל ... יכול להיות בעל הבנה תיאורטית מעולה, ולדבר דברים הגיוניים ונכונים גם אם אין לו ניסיון מעשי. האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות? אליעד מדגיש שחשוב להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. כלומר, חשוב לבחון אם העצות הן טובות ומועילות כשלעצמן, ללא קשר להישגים האישיים של נותן העצות. הוא טוען שהאנשים שדוחים עצות רק בגלל היעדר הישגים של מי שנותן את העצות, בדרך כלל לא באמת מבינים את התחום לעומק. אדם שמבין היטב בתחום יודע שאין קשר הכרחי בין הישגים אישיים לבין איכות העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ... של התלמיד. מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, להתאים אותו ללומד, ולוודא שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות טובות יותר בזכות יכולת ניתוח מעולה והבנה עמוקה של התהליכים. איך למצוא מדריך מקצועי בתחום חדש? כיצד לפתח יכולת ניתוח והסקת מסקנות? מדוע אין לגזור את איכות העצה מההישגים האישיים של היועץ? ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי ... או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה. מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה? אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע ... מבין את התהליך לעומק וגם יודע להסביר אותו שלב אחר שלב. כיצד להתייחס למי שנותן עצות למרות שאין לו הישגים מוכחים? אליעד: יש אנשים ששואלים מיד, מה ההישגים שלך בתחום? לפני שהם מוכנים להקשיב לעצה. אבל אם אדם באמת מבין בנושא, הוא אמור להתייחס לגופו של היגיון ולאו דווקא להשיגים של מי שמדבר. יכול להיות פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן, ובכל זאת יש לו הבנה תיאורטית ... שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים בהכרח יכולת הוראה, ובה במידה היעדר הישגים אישיים אינו מעיד תמיד על חוסר ידע תיאורטי או כושר ניתוח. איך למצוא מדריך מקצועי בתחום חדש כיצד לפתח יכולת ניתוח והסקת מסקנות מדוע אין לגזור את איכות העצה מההישגים האישיים של היועץ ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם ... אוקי עכשיו בדרך כלל אני אוסיף עוד משהו בדרך כלל אלה שאומרים כשמישהו בא לתת עצה ואומרים אבל מה ההישגים שלך בתחום? בדרך כלל לי זה אומר שהם לא כל כך מבינים בתחום כי אם הם היו מבינים בתחום היו יודעים שאין קשר בין ההישגים שלך בתחום לבין כמה אתה מבין בתחום, עצם זה שהוא אומר אתה לא יכול לדבר אם אין לך ככה ...
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
... מבלי שיהיה להם הצלחה בתחום המיועד. אלו לעיתים יכולים להיות אנשים שהצליחו למכור את עצמם כמומחים להצלחה מבלי שהשיגו הישגים משמעותיים בשדה עיסוקם. התרמית של המנטורים - מכירת חלומות בהמשך, אליעד מתאר את תעשיית הגורואים להצלחה שמבוססת על מכירת ... מנטור, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מספר שאלות קריטיות: האם המנטור הצליח בתחום שבו הוא מלמד? האם יש לו הישגים מוכחים? האם הוא ניהל עסקים אמיתיים והתמודד עם אתגרים אמיתיים? האם הוא מיישם בעצמו את העצות שהוא נותן? האם ... מנטורים: מנטור שהיה מומחה אמיתי בתחום מסוים - מישהו שהצליח בעסקים, ניהל חברות, הקים מותגים, היה ספורטאי מקצועי, והשיג הישגים אמיתיים מוכחים. אדם כזה יכול ללמד אותך מתוך הניסיון האישי שלו. מנטור שכל מומחיותו היא בחלוקת עצות - אדם שלא הצליח בעצמו, לא ניהל עסקים או השיג הישגים מרשימים, אבל מוכר עצמו כמומחה להצלחה, למרות שאין לו בסיס אמיתי להוכיח את יכולותיו. אז איך מבדילים בין שני ... ממנטור כלשהו, שאל את עצמך כמה שאלות חשובות: האם המנטור הצליח בעצמו בתחום שהוא מלמד עליו? האם יש לו הישגים מוכחים? האם הוא ניהל עסקים אמיתיים, התמודד עם אתגרים אמיתיים, והגיע לתוצאות? האם הוא מיישם בעצמו את העצות שהוא ...
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
... שתי דרכים עיקריות לגישה למרדף הזה. כל אדם שואף להרגיש טוב, ולאורך החיים יש אנשים שמבצעים פעולה על מנת להשיג מטרות שונות - כסף, כבוד, הצלחה, אהבה ועוד. אך אליעד מציע שתי גישות שונות שבהן אפשר להסתכל על הרדיפה ... הגישה הראשונה היא רדיפה אחרי הצורה החיצונית. הכוונה כאן היא למטרות שניתן למדוד, כמו כמות הלייקים בפייסבוק, רמת ההכנסות, הישגים במכירות או אפילו חוויות גופניות כמו סקס. הדרך הזו מסתכלת על הישגים שניתן להעריך אותם באופן כמותי. לדוגמה, אם לייקים גורמים לאדם להרגיש טוב, אז הוא יחשוב שההיגיון הוא להמשיך לרדוף ... אם אדם מרגיש טוב כאשר הוא מקבל כבוד, או כאשר הוא משיג הצלחות בעולם העסקי, הוא ימשיך לרדוף אחרי הישגים כאלה במחשבה שזה מה שיגרום לו להרגיש טוב. מהי הדרך השנייה והחכמה יותר? הגישה השנייה, החכמה יותר, היא לרדוף ... גורם לך להרגיש שווה, במקום לרדוף אחרי כבוד, התמקד בהבנת הדרך בה תוכל להרגיש שאתה שווה באמת. כיצד ניתן להשיג את התחושות הטובות מבלי להיות תלוי בגורמים חיצוניים? המעבר מהגישה החיצונית פנימה הוא דרך חשובה לאדם שואף להרגיש טוב. במקום לרדוף אחרי הישגים כמו כסף או הצלחה חיצונית, ניתן למקד את תשומת הלב בתחושות הפנימיות, הרגשות, ולהבין איך אפשר לחוות את אותם ... להרגיש שווה? במקום לרדוף אחרי הכסף או הכבוד, עליו לשאול איך הוא יכול להרגיש את התחושות הללו ללא תלות בהישגים חיצוניים. לא מדובר בהפסקת הרצון או בהימנעות ממטרות, אלא בראיית הדרך בה ניתן להשיג את התחושות הטובות מבלי להיות תלוי במטרה החיצונית עצמה. מהן המילים המרכזיות שניתן לקחת מההרצאה הזו? סיכום הדברים אליעד כהן מסביר את הצורך בהבנת המהות מאחורי הדברים שאנחנו רוצים להשיג. במקום לרדוף אחרי מטרות חיצוניות שמייצרות תחושות של אושר, כבוד או חופש, עלינו לשאול את עצמנו איך נוכל להשיג את הרגשות הללו בצורה פנימית, כך שלא נהיה תלויים בסביבה החיצונית להשגת תחושות טובות. מדובר בשינוי תפיסתי עמוק, שמעודד ... הראשונה היא לקום בבוקר ולומר לעצמך: אני רוצה כמה שיותר כבוד, כמה שיותר כסף, כמה שיותר פרסום, כמה שיותר הישגים חיצוניים. זו דרך אחת להסתכל על הדברים. כלומר, אתה רודף אחרי צורה חיצונית - מדדים שניתן לכמת ולמדוד, כמו ... טוב. אבל ישנה דרך טובה יותר - במקום לרדוף אחרי הצורות החיצוניות, התמקד במהות שמאחוריהן. למה? כי רגשות ניתן להשיג לא רק באמצעות גורמים חיצוניים אלא גם מבפנים. לדוגמה, אם תלמד לרצות באמת את מה שקורה, תוכל להרגיש טוב ... חפש את התחושה הפנימית שאתה באמת רוצה לחוות. נסה להבין למה אתה רוצה כל דבר, ומה הרגש שאתה שואף להשיג דרכו. אחרי שתבין את זה, תוכל למצוא דרכים ישירות יותר לחוות את אותו רגש - דרכים שלא תלויות בהכרח ... לרדוף אחרי החיצוני, לרדוף אחרי התחושה, לרדוף אחרי צורה חיצונית, לרדוף אחרי תחושה פנימית, תלות רגשית בחיצוני, לרצות אהבה, להשיג אושר פנימי
כבוד מסוכן, פירגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
כבוד מסוכן, פירגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
... שיכבדו אותו כל הזמן, הוא יכול להרגיש פגוע כשהכבוד הזה לא ניתן לו. הכבוד הופך לתלוי בדברים חיצוניים, כמו הישגים, הופעה חיצונית או הצלחה מקצועית. מסיבה זו, כל שינוי במצב הזה עשוי להוביל לכאב פנימי. הסאב - טקסט של ... שהוא לבוש, הוא עשוי להרגיש שהאהבה תלויה בלהיראות טוב, ולא להרגיש אהוב באופן עצמאי. מהי הבעיה בהצגת הערכה לפי הישגים? למשל, כשאומרים לילד כל הכבוד, קיבלת 100, תת - המודע של הילד מקבל את המסר: אם אני לא אקבל ... לא יעמדו בציפיות. כך גם ההתנהלות החינוכית בבית יכולה להשפיע על התפיסה של הילד כלפי עצמו, בהנחה שצריכים להיות הישגים כדי לזכות בכבוד. כיצד כבוד יכול לגרום לתלות רגשית? כאשר אדם מתמכר לכבוד או להערכה שהוא מקבל, הוא הופך ... לזכור לפני שנתחיל לפרגן או לקבל פירגון? תשובה: כבוד ואהבה מותנים לעיתים קרובות בדברים חיצוניים: הצלחה, מראה, עשייה מסוימת, הישגים, יכולות. כשאנחנו מפרגנים, חשוב להזכיר, במפורש או ברמז, שהאדם טוב גם בלי התוספות הללו. וכשאנחנו מקבלים כבוד, חשוב לזכור ...
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
... מושג האני מתפתח לאורך החיים? אליעד כהן מפרט שבמהלך החיים, אנשים מתרגלים לזהות את עצמם עם דברים חיצוניים כמו הישגים, רכוש וידע. למשל, אדם יכול להזדהות עם כספו ורכושו, ואז מושג האני שלו יכלול את הרכוש הזה. אך ברגע ... האני שלך היה קטן יותר ולא היה כולל את הכיסא. איך מתמודדים עם הזדהות והיצמדות? אליעד מסביר שההזדהות עם הישגים או עם כישלונות נובעת מהדרך שבה האדם תופס את עצמו. לדוגמה, כשאדם מרגיש שהוא מצליח, הוא מנכס את ההצלחה ... אך כשהוא נכשל, הוא עשוי להרגיש שגם הכישלון הוא חלק בלתי נפרד ממנו. כתוצאה מכך, נוצרת תלות רגשית חזקה בהישגים, ברכוש, או בדימוי העצמי, והאדם עשוי להרגיש פחד לאבד אותם. לדעתו של אליעד, הפתרון הוא להבין שבפועל, האדם אינו ... ברכוש. סיכום של עיקרי ההבנה של המודעות העצמית: האני משתנה לאורך החיים, תלוי במה שאדם מזדהה איתו. הזדהות עם הישגים וכישלונות יוצרת לחץ ופחד מפני אובדן. האדם איננו באמת הדברים שהוא מזדהה איתם, אלא רק מתייחס אליהם כאל עצמו. ... בעצם אוסף של דברים שאדם חווה תחושה של שייכות כלפיהם. האדם מגדיר את עצמו על ידי כל מיני מאפיינים והישגים: הידע שלו, הרכוש שלו, ההצלחות והכישלונות שלו, ובעצם מזדהה עם כל דבר שהוא חושב ששייך לו. לדוגמה, אם מישהו ... הבדל בין אני לבין העולם. בדיוק כך, אליעד מסביר, במציאות האמיתית האדם מזדהה עם דברים שונים כמו רכוש, ידע והישגים, כאילו הם מהווים אותו, אבל אם היה מבין את הטבע האמיתי של המציאות, היה מגלה שכל הדברים האלה לא ... עצמו, וכאשר הוא נכשל, הוא מרגיש רע עם עצמו, אבל כל ההזדהות הזאת היא בסך הכל אשליה של תודעה. ההישגים או הכישלונות אינם באמת חלק מהמהות של האדם, אלא דברים שהאדם החליט להזדהות איתם, ויכול היה באותה מידה גם ... השוואה בין אדם לרובוט. האדם מרגיש שהוא שונה מרובוט, כי הוא מזדהה עם דברים שונים שמאפיינים אותו כאדם, כמו ההישגים שלו או הרכוש שלו, ואילו הרובוט לא מזדהה עם דבר כזה. אבל אליעד מציע שאולי האדם עצמו הוא סוג ... מי אתה באמת? השאלה המרכזית שאליעד מנסה לענות עליה היא מי אתה באמת?. הוא טוען שהאדם הוא לא באמת ההישגים שלו, לא באמת הרכוש שלו, וגם לא הזיכרונות או המחשבות שלו. אלו רק דברים שהוא אימץ כשלו מתוך הרגל ...
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
... יכולים לקנות דבר אחד ברור - פחד, חרדות וחוסר ביטחון עצמי מתמשך. זאת משום שברגע שלאדם יש נכסים, הצלחות והישגים חיצוניים, באופן אוטומטי נוצר בו פחד לאבד אותם. ככל שהאדם מצליח יותר, כך הוא צובר יותר פחדים, כמו אזיקים ... הרכב או את ערכו. אדם שיש לו מעמד כלשהו, כמו האיש הכי עשיר בעולם, מפחד לאבד את המעמד הזה. ההישגים שמספקים תחושת סיפוק רגעית, יוצרים גם חרדה קבועה. אליעד מדגיש כי הבעיה איננה בעצם קיום ההישגים, אלא במשמעות ובחשיבות שהאדם מייחס להם. האם כסף יכול לפתור את הפחד שהכסף עצמו יוצר? כסף לא יכול לפתור את הבעיה שהוא עצמו יוצר. ככל שלאדם יש יותר הישגים, כך גובר הפחד לאבד אותם. זאת משום שהאושר והביטחון העצמי של האדם הופכים לתלויים בדברים חיצוניים, ולכן תמיד קיימת ... ולא מייחס לה משמעות. המשמעות היא שדאגה נוצרת בגלל החשיבות שהאדם מייחס להישג שלו. אם האדם לא היה מייחס להישגים חשיבות רבה כל כך, הוא לא היה מפחד לאבד אותם, אך אז גם לא היה נהנה מהם באופן משמעותי. ... לא מפחד לאבד דבר כי הוא לא מבין את משמעות הנכסים, אך הוא גם לא נהנה באמת מעושר או מהישגים. הנקודה שאליעד מדגיש היא שלא צריך להפוך להומלס או לתינוק כדי להשתחרר מפחד, אלא להבין שהבעיה היא בעצם התלות ... במצב זה האדם לא מתנתק מהעולם החיצוני, אלא פשוט חי בשלמות פנימית שאיננה תלויה בדברים חיצוניים. הוא מסוגל ליהנות מהישגים והצלחות, אבל לא חי בפחד מתמיד לאבד אותם. זוהי הצלחה אמיתית - שלווה פנימית אמיתית. איך להגיע לתחושה פנימית ... להתמודד עמו מהי ההגדרה של הצלחה אמיתית? מהו הדבר שכסף כן יכול לקנות לאדם? כסף, הצלחה, נכסים נדלן ושאר הישגים חיצוניים נראים תמיד כמשהו נחשק, שמשפר את איכות החיים ואת תחושת הביטחון העצמי. פעמים רבות שומעים שרק מספרים לאדם ... שכסף דווקא כן קונה? התשובה היא כן: כסף והצלחה יכולים לקנות לאדם פחד, חרדות, חוסר שקט נפשי, דאגה לאובדן ההישגים, ואף תחושה מתמידה של חוסר ביטחון עצמי, כי ההישג כביכול כבול בדבר חיצוני שעלול להיעלם או להיפגע. מדוע הכסף ... הרבה ברדיפה אחר הצלחה חיצונית וכסף, הוא למעשה תולה את האושר שלו בדבר שיכול ללכת לאיבוד. ומרגע שיש נכסים והישגים, האדם מתחיל לפחד לאבד אותם. ברגע שיש משהו טוב, נוצר החשש לאבד אותו. בכל פעם שההון גדל, יש גם ... שיגרמו לו להרגיש יותר טוב, והאדם לא מבין שהוא רודף אחר דברים לא טובים, כיוון שהוא יפחד לאבד את ההישגים שלו, למרות שהוא יכול ליהנות זמנית ולהרגיש טוב רק לרגע, כיוון שהחשש מייד יכנס, ויתכן מאד שהוא אף לא ... אין לו כבר פחד מלאבד משהו. יש בכל דבר את היתרונות ואת החסרונות, אין האמור כאן שזה לא נכון להשיג דברים, אך יש להסתכל בעין אמיתית ולהבין, לאדם עשיר, אין את אותו החוסר פחד לדוגמה שיש לתינוק. פחד גם ...
קדושת החיים, חיים אחרי המוות, תכלית החיים והמוות, התאבדות, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, עולם החלומות
קדושת החיים, חיים אחרי המוות, תכלית החיים והמוות, התאבדות, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, עולם החלומות
... להתפנות מהמקום, מדוע בעצם הם מתפנים? אולי דווקא נכון להישאר ולמות, כי אולי תכלית החיים היא בכלל למות. האם הישגים בחיים הם התכלית? בהמשך, עולה שאלה על משמעות ההישגים שאדם משיג במהלך חייו, כשלכאורה התכלית היא להשיג דברים עד המוות. אליעד מפקפק גם ברעיון זה, משום שבסופו של דבר האדם מת, וכל ההישגים והמאמצים שהושקעו נעלמים. מבחינה הגיונית, טוען אליעד, המוות מבטל את כל מה שנעשה בחיים, ולכן הישגים אינם בהכרח התכלית האמיתית. האדם נאבק לחיות ולהצליח, אך אולי הוא בכלל צריך להיאבק למות. אליעד מצביע על כך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להתייחס ללקוח? איך לרכוש לקוחות? איך לגרום ללקוחות לאהוב אותך? איך להבין לקוחות? איך להשיג לקוחות? איך להתייחס ללקוחות? מה המוצר שלך? מה הלקוח רוצה? איך לשכנע לקוח? להתחבר עם הלקוח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הישגים, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הישגים, איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, פסיכותרפיסט, הכוונה אישית בנושא הישגים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8125 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 20:58:36 - wesi1