אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היאחזות רגשית ✔גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:48גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית?

אליעד כהן מתחיל את הרצאתו בשאלה אם יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי והמהותי אין כל הבדל. ההבדלים, לטענתו, הם חיצוניים ונובעים מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביב המונחים גבר ואישה. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו באופן מסוים, אך ההבדלים האמיתיים הם תפיסתיים ולא מהותיים. לדוגמה, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך המהות של ההבדל היא הגדרה חברתית ולא בהכרח אמת מוחלטת.

אליעד מציין כי העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים לא נוגע לשאלה של "מה ההבדל", אלא למה קיימת ההבחנה הזו. הוא מביא את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים. רבי נחמן טוען כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, אז בעצם אין הבדל גם בין "יש" ל"אין", ובין מהות לצורה. זהו ניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות שמחייבות הבחנות בין בני אדם. רבי נחמן היה מודע לכך שזו נקודת תורפה עבור רבים, כי כדי להימנע מההבחנה בין גבר לאישה, אדם צריך להימנע מההיאחזות בצורות חיצוניות שמבוססות על הבחנות נפרדות כמו גבר ואישה.

בהמשך, אליעד עובר לדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים, כמו דימוי או מבנה חיצוני, והצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הוא מציין כי כאשר ילד קטן נולד, הוא לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל, הוא מגבש תודעה של "אני רוצה את זה". המשמעות היא שהוא לוקח צורה אפשרית והופך אותה למחויבת, כלומר, הוא קובע מראש שהוא מעדיף צורה מסוימת.

אליעד מציין שזו הבעיה המרכזית - ההיאחזות בצורת דבר מסוים. לא משנה אם מדובר במראה חיצוני של בן זוג, במזון או בכסף, כל אדם יצטרך להתמודד עם החוויה של למה הוא רוצה את הצורות האלה ואיזה צורך זה מספק לו. הוא מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה ולנסות להבין את השורש של הרצון הזה. הוא מבצע את ההסבר באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להדגים את הדרך שבה יכולה להיווצר היאחזות בצורות שונות.

אליעד מציין כי אחד מהדברים שהכי קשים לפצח הוא הנושא של ההיאחזות בצורת דבר. לדוגמה, אנשים שמוכנים להתפשר על כסף, נשים או אוכל, ואחרים לא מוכנים להתפשר על שום דבר. כל אדם צריך להבין מה הוא מוכן להתפשר עליו, ולהתמקד בהבנת ההיאחזות החזקה ביותר שיש לו. הוא מביא את הדימוי של כסף, נשים ואוכל ומסביר כי כל אדם בוחר מה ההיאחזות החזקה ביותר אצלו - יש כאלה שלא מוכנים לוותר על כסף, אחרים לא מוכנים לוותר על נשים או אוכל.

בסופו של דבר, אליעד מסביר כי הדרך להתמודד עם ההיאחזות הזו היא על ידי חקירה פנימית. על האדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה ולבחון את השורש של הרצון הזה. הוא מציין כי כל תהליך חקירה כזה יכול להוביל להבנה רחבה יותר של מהות הרצון והצורך, ובסופו של דבר לשחרור מההיאחזות בצורות חיצוניות.
מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית?

אליעד מתחיל בשאלה אם באמת יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי המהותי אין הבדל - כל מה שמבדיל בין דברים הוא הבדל חיצוני שנובע מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביבם. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו בצורה מסוימת, אך בפועל ההבדלים הם תפיסתיים ולא מהותיים. למשל, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך מהותית, זה רק הגדרה של החברה ולא בהכרח אמת מוחלטת.

העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים, לדעת אליעד, לא קשור לשאלה מהותית של "מה ההבדל" אלא לשאלה מה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. הוא מציין את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים, כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, בעצם אין הבדל בין "יש" ל"אין", בין מהות לצורה. מדובר בניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות שמחייבות הבחנות בין בני אדם. רבי נחמן היה מודע לכך שזוהי נקודת תורפה עבור רבים, כיוון כדי להשיג תפיסה כזו צריך להיות מסוגל להימנע מההיאחזות בצורות חיצוניות שמבוססות על הבחנות נפרדות כמו גבר ואישה.

בהמשך, אליעד מדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. הוא מסביר כי המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים - כמו דימוי או מבנה חיצוני - עד שהצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הילד הקטן לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל הוא מגבש תודעה של "אני רוצה את זה", ומחויב לפתח העדפות חזקות כלפי דברים מסוימים, בין אם מדובר במראה חיצוני של אדם או בתכנים אחרים. אליעד טוען שהמוח נעול על הצורה הזו, ולכן כל ניסיון לשנות את העדפותיו או את מה שהוא רוצה יכול להיות מאתגר מאוד.

היאחזות בצורת דבר מסוים היא אחת הבעיות המרכזיות - זה לא משנה אם מדובר במראה חיצוני של בן זוג, במזון או בכסף, כל אדם יצטרך להתמודד עם החוויה של למה הוא רוצה את הצורות האלה ואיזה צורך זה מספק לו. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, ולנסות להבין את השורש של הרצון הזה. הוא מבצע את ההסבר הזה באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להראות שההיאחזות יכולה להיות בתחומים שונים.

אליעד מביא את רעיון ההיאחזות בצורות כדי להסביר את החשיבות של להבין את הדברים שאנו רוצים, ולמה אנחנו רוצים אותם. לדוגמה, הוא מציין כי יש אנשים שמוכנים להתפשר על כסף, נשים או אוכל, ואחרים לא יכולים להתפשר על שום דבר. כל אדם צריך להבין את ההיאחזות החזקה ביותר שיש לו ולברר עד כמה היא מוצדקת או אם יש דרך לשחרר את עצמו מההיאחזות הזו.

בסופו של דבר, המסר המרכזי של אליעד הוא שהחיים הם תהליך של חקירה פנימית, שבו כל אדם צריך לשאול את עצמו את השאלות הנכונות כדי להבין מה מניע אותו, ולפני הכל - להבין למה הוא נאחז בצורות חיצוניות ולבדוק אם יש דרך לשחרר את עצמו מהן כדי להגיע לתפיסה רחבה ופתוחה יותר של העולם והמציאות.
ש: מבחינתי ביררתי עם עצמי לגבי מה זה אישה ומה זה גבר ואני רוצה לשתף בהתלבטויות שלי בהקשר הזה.

אליעד: כן.

ש: אוקי אז הגעתי למן התבוננות כזאת שאישה היא בעצם מקבלת.

אליעד: זאת האמת?

ש: רגע שנייה תן לי לסיים שאישה יש לה, אני כאישה יש לי רצונות ומבחינתי הגבר הוא כמו giver כאילו נותן.

אליעד: אוקי טוב הבנו הלאה.

ש: כן אוקי השאלה.

אליעד: ה - giver היא חיפשה את ה - giver.

ש: השאלה היא זאת אומרת בא נשאל שאלה ראשונה מה האמת איך אני מבררת מה האמת.

אליעד: מאוד פשוט איך את מבררת מה האמת זאת שאלה כללית מדי, גבר ואישה זה מאוד פשוט מה ההבדל בין כל דבר לכל דבר ברמה הפנימית המהותית אין הבדל ברמה היחסית יש הבדל הכל זה אסוציאציות חינוך, דחפו לך לראש ככה וככה בסוף כבר ככה. זה כל הסיפור כולו ואין בלתו זהו, מה ההבדל בין חי למת את יודעת יש לי שאלה בין גבר לאישה מה ההבדל ובין חיים למוות יש הבדל מה ההבדל? אין מי החליט שזה אמרו שיש הבדל בסדר אמרו, בסדר העולם מתעלם כאילו בסדר אתה רוצה תגיד יש אתה רוצה תגיד אין זה לא משנה.

ש: עכשיו באופן יחסי אני רוצה להוריד את זה לתכלס.

אליעד: השאלה היא זה לא מה ההבדל בין גבר לאישה, השאלה היא זה למה את מבדילה בין גבר לאישה ומה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. רבי נחמן שרצה להשתחצן על רבנים אחרים הוא אמר "אולי הם שברו הרבה תאוות אבל הם עדיין מבדילים בין גבר לאישה" והוא תמיד אמר "אצלי אין הבדל בין גבר לאישה" וכו' כי הוא ידע שזאת נקודת התורפה שלהם כי כדי שלא יהיה לך הבדל בין גבר לאישה אתה צריך שלא יהיה לך הבדל בין יש לאין לצורך העניין רק מי שאין לו הבדל בין שום דבר לשום דבר, כי גבר ואישה ההבדל בין גבר לאישה הוא בעצם לבוש של ההבדל בין נתינה קבלה יש אין לפני אחרי כל הסיפור.

נכון וזה חלק מהחיים וזה מחויב שזה יהיה אין אפשרות שיהיה לך הבדל בין טעים ללא טעים עם האוכל ולא יהיה הבדל בין גבר לאישה חייב שיש הבדל, למרות שזה לא מדויק כי אולי יהיה לה הבדל טעים לא טעים וכמו שעדיין אין לה הבדל בין הצבע הלבן לצבע הלבן הזה, לא משנה באופן כללי מה שאני בא להגיד פשוט את לוקחת חוויה שלך מול גבר או מול אישה ומתחילה לנתח אותה "למה אני חווה את זה למה זה ולמה זה?" עד שתגיעי לעומק. עכשיו אחת החוויות הכי חזקות זאת החוויה של המשיכה אם יש חוויה אוקי, חוויה של המשיכה לא יש כאלה שלא נמשכים נגיד.

ש: אוקי משיכה.

אליעד: כן עכשיו זאת חוויה מאוד חזקה, עכשיו מה זאת אומרת מאוד חזקה? כי אתה כאילו נעול על הצורה, הצורה צריכה להיות מחויב אתה לוקח צורה והצורה הופכת להיות אצלך מחויב כאילו מגדר אפשרי הפך למחויב. זאת אומרת ילד קטן נגיד נולד אומרים לו "את מי אתה מעדיף?" הוא אומר "למה אני צריך להעדיף בשביל מה להעדיף, באיזה הקשר" אבל כשהוא מבוגר הוא אומר "אני רוצה את זה את זה אני רוצה", מה זה בעצם אומר? שהוא לקח צורה אפשרית והפך אותה למחויבת הוא אומר "זה המחויב שלי".

עכשיו שמה ההיאחזות בקליפה היא מאוד חזקה כאילו המוח התודעה נעולה על צורה סופית, יש צורה סופית המוח אומר "אני רוצה את הצורה הזאת ככה אני רוצה בדיוק את הצורה הזאת" זה כאילו אומר שאתה מאוד נעול על הקליפה החיצונית ולכן אחד הדברים שהכי קשים לפצח זה את הנושא הזה. זאת אומרת עכשיו נגיד יכול להיות שף נגיד שיש לו רומן עם העגבנייה אוקי, יכול להיות שאצלו יותר מעניין אותו איזה עגבנייה מאשר איזה בחורה ואז אצלו החקירה היא תהיה יותר בנושא אוכל ולא בנושא נגיד נשים וגברים.

אבל כל בן אדם צריך לקחת את הדבר שהוא הכי פחות מוכן להתפשר בו ואת זה לבדוק, יש בעיקרון באגדה מסופר שיש שלושה דברים יש כסף נשים ואוכל זה השלושה תבדוק מה הכי חזק אצלך, בן אדם אומר "אני מוכן להתפשר על כסף מוכן להתפשר על מין לא מוכן להתפשר על אוכל" כל אחד יש לו את ההיאחזות שלו יש אחד נגיד שאומר "לא אכפת פחות אישה פחות אוכל אבל לא פחות שקל" גם זה קיים כל אחד בהיאחזות שלו.

עכשיו מה זה אומר עכשיו נגיד אם הוא אומר "אני לא רוצה פחות שקל" מה הוא בעצם אומר? "אני חייב את הצורה של האלף ואחד, אלף לא צורה לא יפה צריך אלף ואחד" וזה לא מביא לך שום תועלת יש לך כבר מאה אלף "לא צריך מאה אלף ואחד" מה זה משנה לך מה הצורה היאחזות בצורה. עכשיו הרעיון זה לקחת את הדבר שאתה ממש רוצה אותו ולשאול "למה אני רוצה אותו" ואז להתחיל ללכת פנימה "כי זה משדר לי ככה ואני רוצה ככה, ולמה אני רוצה ככה? כי זה כבר משדר לי ככה ולמה ככה?" עד שסיימת, עד שאתה מגיע לרגש הבסיסי ביותר כן זה כל הסיפור. על זה?

ש: בדיוק ההמשך.

אליעד: ההמשך מה ההמשך?

ש: לא ההמשך שאני רוצה להמשיך.

אליעד: ההבדל בין גבר לאישה את הנושא הזה הבנו?

ש: כן.

אליעד: על הנושא הספציפי.
רצונות לשאול את עצמך חרמנית להמשיך תאוות בחורות להתמקד נקודת תורפה תרבות למידה מה זה אישה מגדר אישה בחורה בחורות ברסלב גבר גברים ונשים דחף מיני דחפים מיניים הבדל הבדל בין אישה לגבר הבדל בין בחורה לגבר הבדל בין גבר לאישה הבדל בין גבר לבחורה הבדל בין גבר לבחורות הבדל בין גבר לנשים הבדלה הבדלים היאחזות היאחזות רגשית הנאה מינית הרגשה התרגשות מינית חרמן חרמנות חרמנית חשק מיני יחסי מין יחסים יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים להבדיל לעשות סקס לרצות סקס מין מיניות מערכות מערכות יחסים מערכת יחסים משיכה משיכה מינית נחמן ניאוף נשים סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רגש רגש מיני רגשות רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס תאוות תאוות בחורות תאוות ניאוף תאוות נשים תאוותנות תחושה תחושות תשוקה מינית
חרדת נטישה, חרדת פרידה, פחד מנטישה, פחד מפרידה, הפרעת אישיות תלותית, הפרעת חרדת פרידה, תלות רגשית
... אחרים. ובסיכומו של דבר, להתמודד עם חרדת נטישה וחרדת פרידה, זה אפשרי, רק על ידי שחרור רגשי מוחלט, מכל תלות רגשית כלשהי, ומכל היאחזות רגשית כלשהי. וזה בעצם אומר, שהאדם צריך להתבונן על הרצון העמוק ביותר שלו, ועל הפחד העמוק ביותר שלו, ועל החרדה העמוקה ביותר שלו, ולהתמודד איתם ...
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב / רבי נחמן מברסלב
... העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב רבי נחמן מברסלב כל העולם כולו גשר צר מאוד. והכלל והעיקר לא לפחד כלל. אמר רבי נחמן מברסלב: האדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד! והכלל והעקר שלא יפחד כלל. ונסביר מעט את העניין הזה של רבי נחמן. מדוע העולם נדמה לגשר צר? ומדוע לא לפחד כלל? מה מאפיין גשר צר מאוד? תשובה: גשר צר מאוד ... מצידה של המציאות אין אדם + מציאות. מצידה של המציאות יש רק מציאות. האהבה של המציאות לאדם, היא האהבה של המציאות את עצמה. כאשר האדם מעמיק בעניין האחדות הנל, ממילא כל הפחדים שלו נעלמים. ולכן אמר רבי נחמן, כי הכלל והעיקר הוא לא לפחד כלל. משום שהפחד הוא לא יותר מאשר הטעייה של הדמיון של האדם. ...
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
... ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב , ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא מושג בעל משמעות רוחנית. הוא מסביר שלארץ ישראל יש טעם, בדומה לכך שכאשר שותים משהו יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, לדבריו, הוא טעם של שכל. לפי רבי נחמן, נפתחו השמיים ויראה מראות אלוהים הוא ביטוי שמשמעותו לראות את המציאות דרך השכל האלוהי. לדוגמה, כאשר יחזקאל הנביא התנכי מתאר שהוא ראה מישהו יושב על כיסא בשמיים, רבי נחמן מתאר אותו כמי שהיה פנטזיונר. יחזקאל, כמו אברהם אבינו וכמו משה רבנו, חשבו שאלוהים הוא יישות נפרדת שנמצאת בשמיים או במקום מסוים. משה רבנו, למשל, האמין שאלוהים הוא זה שעשה את עשר המכות במצרים, אך רבי נחמן מסביר שהראייה הזו היא טעות של תפיסת הנפרדות. לפי ההסבר הזה, לאלוהים האמיתי אין הפרדה מן המציאות, ולכן לא ... היד של האדם היא אלוהים, הדיבור של האדם הוא אלוהים, והעולם כולו הוא אלוהים. מדוע תפיסת הנפרדות נחשבת לטעות על פי רבי נחמן? לפי רבי נחמן, תפיסת הנפרדות היא טעות משום שהיא יוצרת הבחנה מלאכותית בין האלוהים לבין המציאות. אדם שמאמין שאלוהים עושה ... המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות השלמה בין אלוהים לבין המציאות. לפי רבי נחמן , ארץ ישראל היא סמל להבנת האחדות, ולכן מי שמגיע לארץ ישראל הרוחנית חייב להבין שהכל אחד. משה רבנו, לדבריו, ... נשאר בגדר עטאיסט, אחד שרואה הפרדה בין אלוהים למציאות. לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות שלמה, כלומר, חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה רבנו, לפי ההסבר הזה, לא הגיע ... ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות של רבי נחמן באופן עיוור, אלא לאמת עצמה. לדבריו, גם אם רבי נחמן היה טוען אחרת ממנו, הוא היה ממשיך לטעון את מה שהוא מאמין בו, ואם הוא עצמו טועה, הוא מקבל זאת, כי האמת תמיד נכונה, כולל ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא יהודי אמיתי לפי רבי נחמן?
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא בקרבו שכל מיוחד מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי מראהו החיצוני. אולם בפועל, הצדיק האמיתי, בדומה לאלוהים, אינו ניתן לזיהוי חיצוני. אלוהים הוא בלתי נראה, ואינו שונה מהמציאות עצמה. לפי רבי נחמן, הצדיק מזוהה אך ורק על ידי הפנימיות והשכל שלו. במילים אחרות, הדרך היחידה להכיר באמת את רבי נחמן ואת גדולתו היא דרך ההבנה של שכלו ושל פנימיותו, לא דרך התבוננות חיצונית בו. מה מאפיין את השכל של רבי נחמן מברסלב? השכל של רבי נחמן היה שכל ייחודי ובלתי רגיל, שכל שדומה לשכל של אלוהים. אלוהים, על פי רבי נחמן, אינו מבדיל בין דבר לדבר, והוא מחוץ להגדרות העולם. באופן דומה, רבי נחמן חווה את עצמו ואת המציאות בדרך דומה לזו של אלוהים, כאשר הוא מרגיש שקיומו הוא מחוץ לעולם עצמו. רבי נחמן ביטא את שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל התקופה בה חי (לפני 200-300 שנה), הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים היו הפוכות לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל משפט שדן בקבלת איסורים, והיה מפרש אותו בדרך הפוכה לגמרי מהכוונה המקורית של הטקסט. בדרך כלל, פרשנויות לתורה מוסיפות זו על זו: הפשט (ההבנה הפשוטה), הרמז, הדרש והסוד - כל אלה מוסיפים רבדים, אך אינם סותרים זה את זה. לעומת זאת, רבי נחמן לא רק הוסיף משמעויות אלא גם סתר והפך לחלוטין את המשמעות המקורית, מתוך כוונה להעביר רעיונות עמוקים ובלתי שגרתיים. מהם הטקסטים המרכזיים של רבי נחמן? אליעד מפרט כי רבי נחמן השאיר מספר טקסטים מרכזיים, כאשר המפורסם שבהם הוא ליקוטי מוהרן, טקסט שידוע כקשה מאוד להבנה, אפילו ברמה הבסיסית שלו. אנשים רבים מתלהבים מהספר הזה, אך אליעד מציין שרבי נחמן עצמו התייחס לספר כאל סוג של קליפות גרעינים, המצביעות על כך שיש בספר עומק נוסף, נסתר ורחב הרבה יותר ממה שרוב האנשים יכולים לתפוס. בנוסף, רבי נחמן כתב את ליקוטי מוהרן כתובנותיו על הטקסטים התורניים והזוהר, וישנם טקסטים נוספים, כגון: ליקוטי מוהרן - פירושים עמוקים על טקסטים דתיים. ליקוטי הלכות - דברים עיוניים ופרשניים על ההלכה היהודית. שיחות הרן - שיחות יומיומיות ומחשבות של רבי נחמן שתועדו על ידי תלמידיו. סיפורי מעשיות - סיפורים סמליים ועמוקים שרבי נחמן סיפר בשנות חייו האחרונות כדי להעביר מסרים ישירות לתת המודע של המאזין.
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
... השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב) למה חסידי ברסלב נוסעים לאומן בראש השנה? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה מרכזית: למה אנשים רצים לאומן, במיוחד בראש השנה? הוא מציין שרבי נחמן מברסלב אמר בצורה מפורשת וחד - משמעית, שהדבר הכי חשוב בעולם הוא להיות אצלו בראש השנה. לפי רבי נחמן, להיות אצלו בראש השנה חשוב יותר מלימוד תורה, קיום מצוות ואפילו מאלוהים בעצמו. רבי נחמן הצהיר שאם אדם מתלבט האם לאכול או לא, האם לישון או לא, האם להתפלל או לא - הדבר החשוב באמת הוא להיות ... עוד צומות או תעניות, כי הכל כבר התכפר בזכות ההגעה אליו. מנגד, מי שלא יגיע, לא משנה כמה יצום ויתענה, זה לא יעזור לו. האם לחסידי ברסלב ברור מה רבי נחמן באמת התכוון? אליעד מסביר שבכל אמירה של רבי נחמן ישנם כמה רבדים של פרשנות: פשט, רמז, דרש וסוד. ברמת הפשט, רבי נחמן פשוט הזמין את תלמידיו לעזוב את הבית, האישה והילדים, ולהגיע אליו לראש השנה. עם זאת, אליעד כהן מדגיש שהחסידים לא באמת מבינים את כוונתו העמוקה של רבי נחמן, ולוקחים את הדברים כפשוטם, כלומר, לנסוע פיזית לאומן. לדבריו, חסידי ברסלב הופכים את ההגעה לאומן למשהו מיסטי וחושבים שבאבן או בקבר עצמו יש משהו קדוש, אך לטענתו, אין הבדל בין אבן רגילה לבין אבן בקבר של רבי נחמן. הוא אף משווה זאת למצב היפותטי שבו אנשים היו הופכים פח אשפה למקום פולחן, מתוך דמיון מודרך, ומדגיש שזו אשליה בלבד. מהי המשמעות העמוקה של ראש השנה לפי רבי נחמן? המשמעות האמיתית של ראש השנה לפי אליעד כהן היא שונה לחלוטין. רבי נחמן, בספרו (ליקוטי מוהרן חלק ב תורה א), מצביע על כך שבראש השנה האדם שופט את העולם, או במילים אחרות - קובע את תפיסת המציאות שלו. להיות אצל רבי נחמן בראש השנה משמעותו היא לא להיות פיזית לידו, אלא לאמץ את נקודת המבט שלו לגבי העולם. אליעד מפרט שהמטרה של רבי נחמן היא לגרום לתלמידיו להבין שכל המציאות היא אחדות שלמה, שכל מה שקורה הוא מאלוהים, ולכן הכל טוב באופן מוחלט. לדבריו, ראש השנה אמור להביא את האדם להסתכל על המציאות באותו אופן שרבי נחמן רואה אותה - אחדות מוחלטת שאין בה שום רע. איך הדת המסורתית מתנגשת עם המסר של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שהדת היהודית המסורתית, לפי התפיסה הרווחת, מייצרת הפרדה בין טוב לרע, ומכניסה לאדם ... למשל, כאשר אומרים לאדם להתפלל ולבקש סליחה מאלוהים, הוא בעצם מקבל תחושה שיש רע ושהוא חוטא. אליעד טוען שזה בדיוק ההפך ממה שרבי נחמן מנסה ללמד. לפי רבי נחמן, המציאות היא טובה לחלוטין, ולכן האדם לא צריך לחוש רגשות אשמה או פחד מאלוהים. הוא מדגיש שהדתיים, בכך ... באמת מקרבת את האדם להבנה הרוחנית? אליעד כהן מדגיש שאין קשר הכרחי בין הנסיעה הפיזית לאומן לבין ההתקרבות האמיתית לאמת של רבי נחמן. לדעתו, השינוי צריך להתרחש בתודעה ובמחשבה של האדם. הוא מדגיש שאם האדם לא מבין שהכל אחד, לא משנה אם ... אחרת - אך מה שחשוב הוא השינוי התודעתי. אומן או כל מקום אחר הם בסך הכל כלים, אך הם לא המטרה עצמה. מה באמת הכוונה להיות אצל רבי נחמן בראש השנה? אליעד כהן מבהיר שהמשמעות האמיתית של המשפט להיות אצלו בראש השנה היא שהאדם יאמץ לחלוטין את ההשקפה של רבי נחמן לגבי המציאות, שיש בה אחדות מוחלטת ושאין הבדל בין טוב לרע, כי הכל מגיע מאותו המקור - מאלוהים. זוהי משמעות ראש השנה לפי רבי נחמן - להפוך להיות כמוהו ברמה התודעתית והרוחנית, ולשפוט את העולם באותו אופן שבו הוא שופט אותו. למה נוסעים לאומן בראש השנה? מה רבי נחמן התכוון בראש השנה? מהי המשמעות של אומן בברסלב? האם חשוב להיות אצל רבי נחמן בראש השנה? למה
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי ... בשריפה מסוגל להתעלם מהכאב הפיזי בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת רבי נחמן, אם לאדם הייתה דעת שלמה, הוא לא היה חווה כלל סבל, אפילו לא ברמה הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה ... זאת מתוך הנאה, משום שהוא מבין שהוא היוצר. באופן דומה, האדם שהגיע להבנה שהוא היוצר של המציאות שלו מפסיק להתנגד למציאות. איך כל זה מתקשר לתורת רבי נחמן על ביטול הרגשות? רבי נחמן דיבר על מצב שבו האדם מגיע לביטול כל הרגשותיו, כלומר, למצב שבו האדם מפסיק להרגיש נפרד ומבין שהוא אחד עם ההוויה ועם האלוהים. אליעד כהן מסביר שזהו המצב לפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת. לפי רבי נחמן, האדם צריך לקיים מצוות לא למען שכר עתידי, אלא כדי ... הוא יפסיק להתנגד לסבל ויחווה שלמות מוחלטת. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חוויית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר ... התודעה, או במילים אחרות - ברמת הרצון. האדם רוצה למלא את רצונו, ולכן הוא חווה טוב או רע בהתאם למידת ההתאמה בין הרצון שלו לבין המציאות. מה אומר רבי נחמן על סבל ובריאות הגוף? אליעד כהן מתייחס לדברי רבי נחמן מברסלב, שאמר שכל הצרות, הייסורים, הכאבים והמחלות באים רק מחיסרון דעת. רבי נחמן טען כי אם האדם היה משלים את הדעת שלו במלואה, לא היה ... שכל הכאב, בין אם זה מחלה קשה כמו סרטן, או כאב נפשי, מגיע מכך שהאדם לא מבין שהכל הוא ביטוי של דבר אחד: הרצון של אלוהים, הרצון הראשוני. לדוגמה, רבי נחמן היה אומר לאדם שחולה סרטן ומתלונן על כאבים שהוא לא סובל באמת בגלל הבעיה הפיזית, אלא סובל מפני שיש משהו שהוא לא מבין לגבי המציאות והחיים, ומחוסר הדעת הזה נובע הכאב. רבי נחמן עצמו סבל במהלך חייו, ובכל זאת דבק באמונה שהסבל הוא ... את הסרט. כך בדיוק האדם צריך לחוות את המציאות: כשהוא מבין שהוא יוצר אותה, כבר אין לו סיבה להיות בהתנגדות. מה הקשר של כל זה לאלוהים ולתורת רבי נחמן מברסלב? רבי נחמן מדבר על ביטול כל הרגשותיו, שזה מצב בו האדם מפסיק ... שהוא אחד עם ההוויה כולה, שהיא בעצם אלוהים. אליעד כהן מסביר שזה המצב שלפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת, שהוא מצב התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את המצוות לא כדי לזכות בשכר עתידי (העולם ... מתוך שלמות מוחלטת - שלמות של חוויית האלוהים. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חוויית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר ... ברמה הפרקטית, אני למעשה לקחתי את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי. איך זה יכול להיות? הרי כואב לך פיזית, אז איך אפשר להגדיר את זה כנפשי? רבי נחמן אמר בספר שלו: כל הצרות והייסורים והגלות אינם אלא לפי ... כל החסרונות. כלומר, אם היית יודע משהו מסוים, לא היה לך חסר כלום. הוא גם אומר שאפילו בנים, פרנסה ובריאות הגוף - הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל, אם רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב, אני סובל, הוא היה אומר לו: תקשיב, זו לא בעיה בגוף הפיזי - זו בעיה בנפש. שאלה: אבל אם כואב לי, אני מרגישה את זה פיזית, איך זה קשור לנפש? אליעד: שימי לב, רבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בתפיסה הזו. מה ... בהתנגדות עם המציאות, כי את היא זו שיוצרת אותה. אליעד אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות. אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין ... הבדל, ברמה הפרקטית אני לקחתי למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות? הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ... היית יודע, מה לדעת זו שאלה אחרת? אבל אם היית יודע לא היה לך כל חיסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה בנפש. מה הרעיון. ורבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בזה. למעשה הנושא ... בכלל? אף אחד לא מתחייב שיהיה עולם, אני מדבר על הקיום העצמי של האדם. האם כולם הבינו אותי שאלה הדתיים המטרה שלהם לקיים את המצוות של הקבה וכך הם מושכים את האור של הקבה לעולם הזה אליעד אני יזרום אתך בנושא הזה כדי לא להיכנס אליו. רבי נחמן אמר ולא תבוא עליו השמש, מה זאת אומרת? שלא יעשה את המצוות בגין ביאת שימשו, שלא תעשה את המצוות כדי לקבל שכר בעולם הבא. ביומו תיתן שכרו, מה הכוונה ביומו תיתן שכרו? רבי נחמן אמר שבן אדם עושה מצוות, שיעשה אותם בצורה כזאת שכרגע ...
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
... את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר שאם אדם עייף וחש שאינו יכול להמשיך ... כשקשה, אלא רק כשהגוף כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן, למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם בסופו של דבר רק כמה משפטים בודדים שבהם נמצא מה שרבי נחמן באמת רצה להעביר לקוראיו. הוא מציין שרבי נחמן כתב במפורש משפטים כמו אם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, ומדגיש שזהו משפט לא ברור - הרי מה זאת אומרת להבין את כל מה שאני יכול להבין? מה בדיוק יש להבין? מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים שספרו של אלוהים שונה בהם מספרם של בני אדם - התייחסות מוכרת מהספרות היהודית שמובאת בליקוטי מוהרן, אך מציין שרבי נחמן לא מסביר באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים על הבנת האדם. אליעד מדגיש שהלומד ... והתמסרות מוחלטת ללימוד. איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי אליעד כהן? כדי להמחיש כיצד הוא למד את רבי נחמן בעצמו, אליעד מספר שבאופן מעשי הוא נשא את הספר ליקוטי מוהרן איתו כל הזמן, 24 שעות ביממה. הוא מתאר תהליך של התמסרות מוחלטת שבו הספר נמצא לידו בכל רגע, והוא פונה אליו לא רק בזמנים ... הצליח להירדם הוא פתח את הספר והחל לקרוא, עד שהעייפות הכריעה אותו שוב. לדבריו, אפילו לאחר שקרא את הטקסטים של רבי נחמן פעמים רבות והרגיש שהבין אותם היטב, הוא עדיין המשיך להתאמץ לקרוא ולהעמיק עוד יותר. הסיבה לכך הייתה שהוא הבין שבתוך דברי רבי נחמן קיים משהו חשוב מאוד, משהו נסתר שיש לגלות, ולכן כל עוד לא השיג אותו, הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לעצור או להפסיק. התהליך ... יהיר או להניח שהבנת דבר כלשהו עד הסוף לפני שבאמת בדקת אותו לעומק עד הסוף. כיצד אפשר להגיע להבנה אמיתית בלימוד רבי נחמן? אליעד כהן מסכם את הרעיון של למידה מתוך התמסרות נפש כמשהו שמחייב אותך ללכת עד הקצה ולא להרפות לעולם. הוא אומר שרק כאשר לומדים בצורה כזו, מתוך רצון מוחלט, אפשר באמת להגיע להבנה עמוקה ואמיתית של רבי נחמן מברסלב. הוא מדגיש שהמאמץ, ההקרבה וההתמסרות הם המפתח להגיע לתובנות חדשות שלא ניתן להגיע אליהן בדרך אחרת. איך ללמוד את רבי נחמן? מה המשמעות של מסירות נפש? איך להגיע להבנה עמוקה בליקוטי מוהרן? מה הדרך הנכונה ללמוד את רבי נחמן? איך לפענח את סודות רבי נחמן?
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
... כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות איך להימנע ... נכונה ועמוקה של הספר להיות אלוהים שכתב אליעד כהן, תוך השוואה והתייחסות לתורתו של רבי נחמן מברסלב ולרעיון היכלי התמורות. במהלך ההרצאה אליעד כהן מסביר את החשיבות ... להיות אלוהים של אליעד כהן? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה: אנשים שקראו במשך שנים טקסטים של רבי נחמן מברסלב או ספרים רוחניים אחרים, ולמרות הקריאה וההשקעה הרבה, גילו לאחר ... בזבז את הזמן, אלא ביצע עבודה חשובה של זיהוי וסילוק טעויות. מהו הקשר בין אליעד כהן, רבי נחמן והיכלי התמורות? אליעד כהן משתמש במונח היכלי התמורות, שהוא מושג מתוך תורת רבי נחמן מברסלב, המסמל מצבי תודעה או תפיסות שונות שיכולות להשתנות ולהתחלף. כאשר ... איך להבין נכון את הספר להיות אלוהים? מהם היכלי התמורות? כיצד להימנע מטעויות בהבנת רבי נחמן? מה המשמעות של קילוף קליפות בלימוד רוחני? האם הבנתי נכון את אליעד כהן? מהן ...
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
... רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח מהו עיוורון רוחני לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר את המושג עיוורון רוחני דרך משל שנתן רבי נחמן מברסלב על אדם חרש שנכנס למקום שבו אנשים רוקדים. אותו חרש מסתכל עליהם מהצד ולא מבין למה הם מבצעים תנועות מוזרות. בעיניו, ... הוא לא מבין למה אנשים אחרים שמחים או נהנים, ולמה הם מתנהגים בצורה מסוימת שנראית לו מוזרה או חסרת היגיון. מה הקשר בין ניגון רוחני לבין הגאולה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מרחיב את ההסבר על חשיבות הניגון הרוחני דרך סיפור אחר של רבי נחמן, המסופר על בן המלך ובן השפחה, שבו איש היער העניק לבן המלך כלי מוזיקלי מיוחד שכל פעם שהונח על בהמה, היא החלה לנגן. הנמשל של הסיפור הזה ... ולהתחדשות פנימית. מדוע אנשים מתקשים לשמוע את המוזיקה הרוחנית של המציאות? אליעד כהן ממשיך ומסביר שלאנשים קשה מאוד לשמוע את המוזיקה הרוחנית משום שיש כל מיני איסורים או מחסומים פנימיים שמונעים מהם להתחבר אליה. הוא מביא כדוגמה מצב שבו אומרים לאדם שאסור לו לשמוע מוזיקה. האדם אינו מבין מדוע הוא ... רוחני היא על ידי חיבור עמוק אל הניגון הפנימי, שמאפשר לראות ולהבין את המציאות מנקודת מבט עמוקה ושלמה יותר. מה זה עיוורון רוחני? מהו ניגון המשיח לפי רבי נחמן? איך להתחבר למוזיקה רוחנית? מה החשיבות של הבנת ההיסטוריה הרוחנית? כיצד התבוננות פנימית עוזרת בחיים? למה אנשים מתקשים לשמוע את הניגון ...
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש
... כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש למה רק אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב השיגו את ההבנה של האחדות והנפרדות? אליעד כהן נשאל מדוע לדעתו רק הוא ורבי נחמן מברסלב הגיעו להבנה עמוקה של האחדות והנפרדות, ומדוע רוב האנשים לא מגיעים להבנה זו. כדי לענות על השאלה, אליעד כהן מציג מספר דוגמאות הממחישות מדוע כל ... אחד ויחיד. כך גם לגבי ידע והבנה רוחנית. כל אחד מאיתנו הוא שילוב חד - פעמי, ולכן לא קיימת חזרה מוחלטת של שום דבר בעולם. אליעד מסביר שהוא אמנם דומה לרבי נחמן בקו החשיבה הכללי, אבל הוא מדגיש שאינו זהה לו ושיש ביניהם גם הבדלים משמעותיים. לדבריו, ישנם תחומים בהם הוא ורבי נחמן חושבים באופן דומה, ובתחומים אחרים הם שונים לחלוטין ואף מביעים דעות הפוכות. כלומר, יש קווים משיקים רבים, אך אין חפיפה מלאה או זהות מוחלטת. לכל אדם יש את נקודת ... שיש להם אותה הבנה בדיוק. מדוע רוב האנשים אינם מגיעים להבנה של אחדות ונפרדות כמו אליעד כהן? אליעד נשאל גם מדוע רוב האנשים לא מגיעים להבנה שיש לו ולרבי נחמן. הוא מסביר את זה באמצעות השוואה פשוטה: לשאול מדוע אדם אינו מבין או יודע את מה שאליעד או רבי נחמן יודעים, זה דומה ללשאול מדוע ציפור יודעת לעוף ואדם אינו יודע לעוף. לכל יצור, לכל אדם ולכל ישות יש את תכונותיו הייחודיות, את היכולות, הידע והכישרונות שלו, שהם ... בין ההבנה של המצב הנוכחי והמציאות כפי שהיא נתפסת עכשיו, לבין שאלות מהותיות הנוגעות לחיים שאחרי המוות. האם כולם יכולים להגיע להבנה כמו אליעד כהן ורבי נחמן? במהלך ההסבר, אליעד כהן רומז שגם אחרים עשויים להגיע להבנות דומות, אבל תמיד ההבנות הללו יהיו ייחודיות ושונות, בדיוק כפי שהוא שונה מרבי נחמן. כלומר, פוטנציאלית כולם יכולים להתקרב להבנה עמוקה של אחדות ונפרדות, אך כל אחד יעשה זאת בדרכו האישית והייחודית, בהתאם לתנאים, לניסיון, למודעות ולנסיבות של חייו. ... היא ייחודית לכל אדם ואדם. ההשוואה בין אנשים לגבי ההבנה שלהם היא חסרת טעם, בדיוק כמו שאין טעם לשאול מדוע הציפור יודעת לעוף ואדם לא. אליעד כהן ורבי נחמן חולקים דמיון מחשבתי אך גם הבדלים משמעותיים בגישה ובתפיסות. השאלות על המוות והחוויות שאחרי הן נושאים נפרדים ומצריכים התייחסות נפרדת. היכולת להגיע להבנה עמוקה של המציאות פתוחה בפני כולם, אך תמיד בצורה ייחודית ואישית לחלוטין. אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב איך להגיע להבנת האחדות והנפרדות? מדוע אנשים אינם מבינים את המציאות? האם אחרי המוות מבינים את האמת? הייחודיות של כל אדם במציאות ש: לפי מה שהבנתי בכולנו יש את הנפרדות ואת האחדות ביחד, זאת אומרת שאנחנו צריכים לחוות את זה, עכשיו מההיכרות שלי איתך אני מבין שרק אתה ורבי נחמן הכרתם את זה, והשאלה שלי היא איך זה שרק שניכם הכרתם את זה? והשאלה השניה האם שמתים חווים את זה? אליעד: בא נניח שיש רק שניים עכשיו אני שואל אותך איך בכל העולם ... בכל שיא יש רק מישהו אחד, מכל דבר יש רק אחד, כמה אנשים כמוך יש? רק אחד במה ששלך יש רק אחד, בשילוב שלך יש משהו שאין אותו לאף אחד. עכשיו אני גם לא כמו רבי נחמן יש בינינו הרבה קווים משיקים, אני לא מקביל הוא אמר דבר אחד אני אומר דברים הפוכים לפעמים, בקו חשיבה אנחנו יותר קרובים מאחרים, יש דברים שכולנו דומים יש יותר יש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: היאחזות רגשית, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היאחזות רגשית, איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי לילדים בנושא היאחזות רגשית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 20:33:32 - wesi1